۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
مدل میز تحریر دیواری برای اتاق خواب

مدل میز تحریر دیواری برای اتاق خواب

۱۰ آذر ۱۳۹۹

در این مقاله قصد داریم تا با انواع مدل میز تحریر دیواری برای اتاق خواب بیشتر آشنا شویم و به ضرورت استفاده از آنها در منازل بپردازیم. امروزه با توجه […]

در این مقاله قصد داریم تا با انواع مدل میز تحریر دیواری برای اتاق خواب بیشتر آشنا شویم و به ضرورت استفاده از آنها در منازل بپردازیم.

امروزه با توجه به این که فضای خانه‌ها نسبت به گذشته تا حد زیادی کاهش داشته است، بسیاری از وسایل جای خود را به وسایل تاشو یا جمع و جورتر داده‌اند. بسیاری از وسایلی که در گذشته مورد استفاده قرار میگرفت نیز از فضای خانه‌ها حذف شدند تا بتوان وسایل ضروری‌تر را در فضای مورد نظر جا داد.

یکی از ضروریات جدایی ناپذیر در خانه میزها هستند. میز ناهارخوری، میز عسلی، میز تحریر و… انواع میزهایی هستند که در محیط خانه مورد استفاده قرار میگیرند. میزهای تحریر از مهمترین اجزای تشکیل دهنده اتاق خواب‌ها و به خصوص اتاق خواب‌های کودک و نوجوان هستند.

در ادامه و برای تشریح بهتر موضوع مدل میز تحریر دیواری برای اتاق خواب ، به طرح و پاسخ برخی از سوالات و تیترها به شرح ذیل خواهیم پرداخت:

  • میز تحریر دیواری چیست؟
  • مزایا و معایب میز تحریر دیواری
  • انواع مدل میز تحریر دیواری برای اتاق خواب
  • چه نکاتی در خرید یک میز تحریر دیواری باید مد نظر قرار گیرند؟

 

میز تحریر دیواری چیست؟

میز تحریر دیواری چیست؟

میز تحریر دیواری یکی از بهترین اختراعات بشر در عصر حاضر است. از آنجایی که نیاز به یک میز تحریر همواره در بین همه افراد از کودکی تا بزرگسالی وجود دارد، انتخاب یک میز تحریر مناسب از نکات مهم در چیدمان و دکوراسیون منازل محسوب میشود. استفاده از میز تحریر برای خواندن و نوشتن و حتی کار با لپ‌تاپ از ضروریاتی است که همه افراد و به خصوص کودکان و نوجوانان همواره باید به آن توجه کنند. استفاده از یک میز تحریر موجب میشود تا به ستون فقرات شخص در هنگام مطالعه فشار کمتری وارد شود.

بر اساس نکات گفته شده همواره نیاز به یک میز تحریر مناسب در هر خانه‌ای احساس میشود، اما مشکلی که امروزه اغلب افراد با آن مواجه هستند، فضای کوچک منزل و اتاق خواب است. بر همین اساس یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید میز تحریر، انواع میزهای تحریر دیواری هستند. این نوع از میزها با کمک پیچ و پرچ به دیوار میچسبند و فضای بسیار کمی را در اتاق خواب اشغال میکنند.

این نوع از میزهای تحریر در سالیان اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و به همین علت در انواع مختلف و با ابعاد متنوعی به تولید میرسند. برخی از انواع میزهای تحریر دیواری از قابلیت تاشوندگی نیز برخوردار هستند.

به این مفهوم که شخص میتواند در هنگام کار آن را باز کند و در صورت عدم نیاز میز را تا کرده و به این ترتیب فضا را تا حد قابل توجهی بازتر نشان دهد. میزهای تحریر دیواری که با استقبال گسترده کاربران رو به رو شده‌اند، امروزه در انواع مختلفی به فروش میرسند. هدف طراحان این نوع از میزها این است که بتوانند پاسخگوی نیاز و انتظارات کاربران از این نوع میزها باشند.

مزایا و معایب میز تحریر دیواری

همان طور که عنوان شد میزهای تحریر دیواری نمونه‌های بسیار کارآمدی هستند که بهترین گزینه برای فضاهای کوچک محسوب میشوند. این نوع از محصولات با طراحی خاص و متنوع میتوانند فضای خاصی به منزل ببخشند. نکته قابل توجه در مورد این نمونه از میزهای تحریر قابلیت استفاده از آنها در تمامی نقاط منزل است

به دلیل طراحی خاص این نوع از میزها میتوان از آنها در گوشه هال، راهرو، اتاق خوابها و… استفاده کرد. این نوع از میزها امکان استفاده حداکثری از فضا را در اختیار قرار خواهند داد. این محصولات دارای قابلیت نصب ساده‌ای هستند و مشکلات خاصی از قبیل قرارگیری پایه‌ها بر روی زمین را نخواهند داشت.

در مقابل مزایای این نوع از میزها باید به این نکته توجه داشت که میزهای تحریر معمولی نسبت به نمونه‌های دیواری از قابلیت حمل بهتری برخوردار هستند. از نظر قیمت نیز معمولا نمونه‌های دیواری قیمت بالاتری به خود اختصاص خواهند داد.

پیشنهاد می کنیم از پست انواع چوب و کاربرد آن | راهنمای جامع ۰ تا ۱۰۰ دیدن کنید.

انواع مدل میز تحریر دیواری برای اتاق خواب

انواع مدل میز تحریر دیواری

از آن جایی که انتخاب یک میز تحریر دیواری از بین صدها نمونه موجود در بازار کار ساده‌ای به نظر نمیرسد، در ادامه به معرفی انواع مدل میز تحریر دیواری برای اتاق خواب خواهیم پرداخت. با دانستن نکاتی در این رابطه انتخاب و گزینش یک نمونه مناسب راحتتر صورت خواهد گرفت.

  1. میز تحریر دیواری به سبک دانشجویی

میز تحریر دیواری به سبک دانشجویی یکی از پرطرفدارترین میزهای تحریر دیواری در بین کاربران است. در ساخت این نوع از میز تحریر معمولا از چوبهایی با رنگ سیاه استفاده میشود، البته میتواند از سایر رنگها نیز در ساخت آن استفاده کرد، با این حال رنگ سیاه در مورد این مدل بسیار پرطرفدار خواهد بود. این نوع از میزهای تحریر عموما با سبک دکوراسیون مدرن و مینیاتوری همخوانی دارد. در صورتی که در منزل از مبلمان ظریف استفاده شده است، برای هماهنگی بیشتر میتوان از این نوع میزهای تحریر استفاده کرد.

این نوع از میزها معمولا دارای طبقات مختلفی هستند که امکان قرارگیری کتاب، لپ‌تاپ و سایر وسایل را در اختیار قرار میدهند. این نوع از میزها پایه ندارند و درون دیوار پیچ میشوند. یکی از مهمترین مزیت‌ها این است که کاربر میتواند از هر مدل صندلی در جلوی آن استفاده کند، البته باید به ارتفاع میز از سطح زمین نیز توجه نمائید.

  1. میز تحریر چوبی طرح کلاسیک

میزهای تحریر طرح کلاسیک یکی از زیباترین انواع میزهای دیواری هستند. قسمت بالایی میز معمولا از چوبهایی با رنگ روشنتر و قسمت پایینی آن از چوب تیره‌تر ساخته میشود. این نوع از میزها معمولا دارای دو یا چند کشو هستند.

در بالای میز فضای بزرگی برای قرارگیری لپ تاپ و قسمتی برای قرارگیری سایر وسایل مثل دفترچه، جاقلمی و… وجود دارد. در برخی از انواع این مدل نیز قفسه های کوچکی در قسمت پایین ایجاد میشود که میتوان از آنها برای قرار دادن کتاب، مجسمه یا گلدان استفاده کرد. صندلی‌هایی با پایه چوبی یا تماما چوب برای استفاده در جلوی این میزها زیبایی آن را دو چندان میکنند.

  1. میز تحریر دیواری چوبی تاشو

میز تحریر دیواری چوبی تاشو

اگر به میز تحریری احتیاج داشته باشید که فضای بسیار کمی اشغال کند و در عین حال از کارایی لازم نیز برخوردار باشد، این نوع از میز تحریرها بسیار کارآمد خواهند بود. این نوع از میزها معمولا دارای چندین بخش برای نگهداری وسایل مختلف هستند.

در این نوع از میزها جاهایی برای قرارگیری انواع وسایل در نظر گرفته میشود. حتی ممکن است، در قسمتی از آنها صفحات چوب پنبه ای ایجاد شود که امکان سنجاق کردن یادداشتها و برنامه های روزانه را در اختیار قرار میدهد. پس از اتمام کار میتوان قسمت تاشوی آن را جمع کرد و درون محفظه تعیین شده قرار داد. با این کار میتوان علاوه بر آزاد کردن فضا، بسیاری از وسایل را نیز درون آن جا داد.

  1. میز دیواری ساده کاری

یکی از انواع میزهای دیواری پر طرفدار انواع میزهای تحریر است که فضای دفتر کار را در خانه به وجود می آورد. این نوع میز میتواند در هال و یا در اتاق خواب مورد استفاده قرار گیرد. در ساخت این نوع از میزهای اداری معمولا از چوبهایی با روکش سیاه استفاده میشود که تداعی کننده محیط کار در منزل است.

این نوع از میزها معمولا سطح بزرگتری نسبت به سایر انواع دارند و امکان قرار گیری انواع مختلفی از وسایل مثل: لپ تاپ، پرینتر و یا سایر دستگاههای مورد نیاز را در اختیار قرار میدهند. در قسمت زیرین این نوع میزها ممکن است، فضایی به صورت طبقات برای نگهداری کتابها، پرونده ها و… گنجانده شود که کارایی آن را افزایش خواهد داد.

  1. میز تحریر تاشو کوچک و ساده

این نوع از میزها ساده ترین نوع از میزهای تحریر دیواری هستند که برای فضاهای بسیار کوچک مناسب خواهند بود. این نوع از میزها معمولا متعلقات اضافی ندارند و تنها دارای یک صفحه مسطح هستند که به دیوار نصب میشود. این نوع از میزها دارای اهرم هایی در زیر خود هستند که امکان تا شدن و چسبیدن آن به دیوار را فراهم میکند. با این کار کمترین فضای ممکن در منزل اشغال خواهد شد.

با مقاله مدل میز تحریر دیواری برای اتاق خواب همراه هستیم.

  1. میز دیواری قاب فلزی ایستاده

این نوع از میزهای تحریر دیواری دارای یک قاب فلزی نسبتا بزرگ هستند که دارای طبقات مختلفی میباشد. معمولا طبقه وسط برای قرار گیری کتاب یا لپ تاپ مورد استفاده قرار میگیرد. طبقات دیگر نیز امکان قرارگیری سایر وسایل را در اختیار قرار میدهند. طبقات پایینی در این نوع از میزها بزرگتر و طبقات بالایی به ترتیب کوچکتر خواهند شد. با این حال فضای لازم و کافی برای قرارگیری وسایل مورد نیاز را در اختیار قرار خواهند داد.

  1. میز دیواری مناسب کامپیوتر

میز دیواری مناسب کامپیوتر

یکی از انواع میزهای دیواری که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، میزهای دیواری هستند که قابلیت قرارگیری رایانه های رومیزی را در اختیار قرار میدهند. این نوع از میزهای تحریر معمولا از چوبهایی با رنگ روشن ساخته میشوند و به خوبی با هر نوع دکوراسیونی ست میشوند. این میزها میتوانند دارای طبقات و کشوهایی باشند که وسایل مختلف را در خود جای میدهند. با این حال ابعاد آنها نسبت به میزهای کامپیوتر معمولی کوچکتر و جمع و جور تر است و همچنین از ظاهر زیباتری برخوردار هستند که توجه کاربران را به سوی خود جلب نموده اند.

  1. میزهای دیواری L شکل

میزهای دیواری L شکل یکی از مناسب ترین گزینه ها برای فضاهایی هستند که میز قرار است، در گوشه اتاق قرار گیرد. این نوع از میزها به راحتی در زاویه اتاق قرار میگیرند و فضای مناسب را از هر دو جهت برای استفاده لپ تاپ و کتاب در اختیار قرار میدهند. این نوع از میزهای دیواری میتوانند دارای کشو و یا قفسه باشند و فضای مناسبی برای نگهداری سایر وسایل در اختیار قرار دهند.

  1. میز دیواری کشویی با پایه

یکی از نکاتی که همواره در مورد بسیاری از میزهای تحریر دیواری مطرح است، ابعاد کوچکتر آنها نسبت به میزهای معمولی است. طراحان برای برطرف کردن این مسئله انواع میزهای تحریر کشویی را طراحی کرده اند که دارای دو پایه هستند. به طوری که میز از یک سمت به دیوار پرچ شده و از سمت دیگر دارای دو پایه است که روی زمین قرار میگیرد. این نوع از میزها معمولا بزرگ هستند و فضای زیادی در اختیار قرار خواهند داد.

شما در حال مطالعه مقاله مدل میز تحریر دیواری برای اتاق خواب هستید.

مدل میزهای تحریر دیواری که در بالا معرفی شد، تنها بخشی از دهها مدل موجود از این نوع میزها است که همواره مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این نیاز کاربر و همچنین فضای در نظر گرفته شده برای میز تحریر است که تعیین میکند کدام نمونه برای استفاده شخص مناسب خواهد بود. چیزی که واضح است، این است که به دلیل مشکلات ناشی از نشستن های طولانی استفاده از این نوع میزها در منزل ضروری به نظر میرسد.

چه نکاتی در خرید یک میز تحریر دیواری باید مد نظر قرار گیرند؟

خرید یک میز تحریر دیواری

برای انتخاب یک میز تحریر دیواری مناسب همواره باید نکاتی مد نظر قرار گیرد تا بهترین انتخاب متناسب با بودجه در نظر گرفته شده انجام پذیرد. اولین نکته در انتخاب یک میز تحریر و همچنین صندلی آن، در نظر گیری اصول ارگونومیک در تولید آن محصول است.

تولید کنندگان میبایست میز و صندلیهای تحریر را با در نظر گیری فیزیک بدن انسان طراحی کنند تا در نشستن های طولانی مدت در پشت میز کمترین فشار به ستون فقرات وارد شود. یکی از مزیتهای میزهای تحریر دیواری نسبت به انواع میزهای تحریر معمولی، قابلیت تنظیم ارتفاع آنها متناسب با قد شخص و همچنین ارتفاع صندلی است. هر شخص میتواند با توجه به قد خود میز را در فاصله و ارتفاع مناسب نصب کند تا متحمل فشار کمتری بر ناحیه ستون فقرات خود شود.

برای انتخاب یک میز تحریر دیواری مناسب، توجه به سایر وسایل منزل میتواند بسیار کمک کننده باشد. میز تحریر انتخابی اگر با دیگر وسایل منزل و همچنین دکوراسیون همخوانی داشه باشد، میتواند زیبایی و جذابیت فضای منزل را چند برابر کند. همان طور که اشاره شد، در نظرگیری نوع کاربری میز، بر اساس این که دانشجویی، کارمندی یا…. باشد، نیز بر انتخاب آن اثرگذار خواهد بود.

فضای لازم برای قرارگیری

یکی از نکات قابل توجه در انتخاب مدل میز تحریر دیواری برای اتاق خواب، فضای لازم برای قرارگیری آن خواهد بود. میز تحریر دیواری اگر بر اساس فضای در نظر گرفته شده انتخاب شود، میتواند به عضوی دائمی در منزل تبدیل شود. میز تحریر دیواری احتیاج به مکان ثابتی برای نصب دارد.

از دیگر نکاتی که در مورد میزهای تحریر دیواری وجود دارد، قیمت آنها است. طبیعی است که هر چه امکانات و آپشنهای میز بیشتر باشد، میز گرانتر خواهد بود. در واقع این مسئله که هر چقدر حرفه‌ای‌تر، گرانتر، در مورد میزهای تحریر دیواری نیز صادق است، بنابراین با افزایش بودجه برای خرید نیز میتوان میز تحریر بهتری را در اختیار داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *