۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری

دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری

۱۱ خرداد ۱۴۰۰

آیا به کار بردن نوع دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری در فضای اتاق تاثیرگذار است؟ چگونه می‌توان بهترین دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری را انجام داد؟ چه سبک‌های طراحی برای […]

آیا به کار بردن نوع دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری در فضای اتاق تاثیرگذار است؟ چگونه می‌توان بهترین دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری را انجام داد؟ چه سبک‌های طراحی برای اتاق ۱۲ متری مناسب است؟

در ادامه به شرح مفصلی در این مورد خواهیم پرداخت. اقتصاد کشورمان در سال‌های اخیر فراز و فرودهای بسیاری را به خود دیده است، قیمت مسکن بسیار افزایش یافته و به دنبال سیر صعودی قیمت مسکن، شهروندان شیوه‌های مختلفی را برای ادامه زندگی در این شرایط به کار می‌برند. یکی از این روش‌ها تغییر مسکن به مناطق پایین و ارزان قیمت در شهرها است.

گفتنی است، پس از طی سالیانی ساکنان مناطق یک پله پایین‌تر از گذشته قرار می‌گیرند. هر چند که شمار زیادی از خانواده‌ها هم تمایل دارند تا در منطقه خود باشند و به منازلی با متراژ پایین‌تر منتقل شوند، البته که این منازل با متراژ پایین، برای خانواده‌ها با تعداد پایین گزینه مناسب و کم هزینه‌ای است.

این نوع از منازل که متراژ پایین دارند، همواره چالش‌های خاص خود را دارند و یکی از با اهمیت‌ترین آن‌ها چالش دکوراسیون هست. این موضوع برای عروس و دامادها و هم چنین افرادی که به دکوراسیون خانه خود اهمیت می‌دهند، حساسیت بیشتری دارد. به همین علت در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا چند ایده برای دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری بیان کنیم تا با کمک آن‌ها منزل زیبا و دل‌نشینی داشته باشید. در ابتدا بهتر است، از نکات با اهمیت آغاز نماییم.

در ادامه به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

نکات با اهمیت راجع به دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری

طراحی اتاق خواب ۱۲ متری

می توانید یک اتاق ۱۲ متری را تزیین کنید تا راحت و جذاب به نظر برسد

نقش کمد دیواری در دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری

نوع دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه

ایده های جذاب دکوراسیون برای اتاق خواب کوچک پسرانه

روش های چیدمان اتاق ۱۲ متری

طراحی خردمندانه اتاق ۱۲ متری

نکات با اهمیت راجع به دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری

نکات با اهمیت راجع به دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری

پر اهمیت‌ترین موضوع در دکوراسیون اتاق خواب‌های ۱۲ متری و حتی ابعاد پایین‌تر از آن انتخاب یک شیوه طراحی جذاب و مناسب است. به عنوان مثال به هیچ وجه گزینه‌هایی که طراحی دکوراسیون اتاق را به طراحی‌های مجلل و شلوغ نزدیک می‌نماید، انتخاب نکنید. این نوع از طراحی‌ها به هیچ عنوان برای اتاق خواب‌های کوچک جذاب و جالب نیستند.

جالب‌ترین شیوه طراحی برای دکوراسیون اتاق خواب‌های کوچک، سبک‌های مینیمال، کلاسیک‌های تک و یا نحوه طراحی مطابق با استایل‌های چینی و ژاپنی است. در این سبک‌ها معمولاً طراحی دکوراسیون با کمترین تعداد از آیتم‌ها عملی می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم از پست دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری دیدن کنید.

کاربرد اصولی و به جا از آیتم‌هایی است که باعث بزرگتر دیده شدن فضای اتاق خواهد شد

نکته با اهمیت دیگری که باید مد نظر قرار دهید، کاربرد اصولی و به جا از آیتم‌هایی است که باعث بزرگتر دیده شدن فضای اتاق خواهد شد. کاربرد آیتم‌هایی که ویژه اتاق‌های کوچک هستند، رنگ و طرح مناسب برای دیوارها و کف و سقف اتاق دارند که تأثیر زیادی در این رابطه دارد. بابت این مورد توصیه می‌کنیم تا با توجه به ابعاد اتاق خود بر اساس نظر متخصصان دکوراسیون داخلی عمل کنید، ولی در ادامه به چند نکته کلی و مهم در این موضوع اشاره می‌کنیم.

جذاب‌ترین رنگ برای سقف اتاق سفید است، علت این موضوع این است که در بزرگتر دیده شدن فضای اتاق تا حد قابل توجهی موثر می‌باشد. بهتر است، رنگ کف اتاق نیز با رنگ بندی سایر موارد در اتاق همسو باشد. چنان چه می‌خواهید در کف فضای مد نظر از کف پوش‌های چوبی کمک بگیرید، باید نقش و نگار آن را در نظر بگیرید. اگر کف پوش‌ها در حالت اریب نصب شوند، کف اتاق وسیع‌تر دیده خواهد شد.

می‌توان دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری را با جدیدترین طرح‌های تختخواب و لوازم اتاق برای محیط و فضای کوچک در نظر گرفت. این موضوع اضافه بر خاص نشان دادن محیط اتاق در جذابیت و لوکس بودن دکوراسیون اتاق خواب موثر می‌باشد.

طراحی اتاق خواب ۱۲ متری

طراحی اتاق خواب ۱۲ متری - دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری

طراحی اتاق خواب از مهم‌ترین موارد در جذابیت و خاص بودن دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری می‌باشد. طراحی اتاق مثل یک قاب این امکان را به افراد می‌دهد تا آن‌ها یک فضای دید مناسبی را داشته باشند تا با سهولت بیشتری بهترین و مطلوب‌ترین اقلام را برای اتاق خواب ۱۲ متری خریداری نمایند. بهترین مواردی که در طراحی و دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری موثر بوده و تاثیر شگرفی دارند، در ادامه بیان شده‌اند.

تهیه لوازم اتاق خواب با ابعادی متناسب، چنان چه محیط کوچکی در اختیار دارید، از اقلام ظریف به کار ببرید.

خرید پرده و کاغذ دیواری که دارای رنگ‌هایی هستند که علاوه بر آرامش بخشی به محیط در وسیع‌تر نشان دادن اتاق موثر باشند.

طراحی ساده و بلند بودن پرده‌ها در وسیع‌تر نشان دادن اتاق خواب و جذابیت دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری موثر هستند.

تهیه پرده و کاغذ دیواری با رنگ‌هایی که علاوه بر آرامش بخشی به فضا در بزرگ نشان دادن اتاق موثر باشند.

بلند و ساده بودن پرده‌ها در بزرگ‌تر نشان دادن اتاق خواب و زیبایی دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری تاثیر زیادی دارند.

رنگ‌های روشن را به منظور دیده شدن هر چه بهتر اتاق خواب خود انتخاب کنید

رنگ‌های روشن را به منظور دیده شدن هر چه بهتر اتاق خواب خود انتخاب کنید، برای دلباز شدن رنگ فضای اتاق تلفیق نور با روشنی رنگ بسیار موثر است. چنان چه تمایل دارید، از رنگ‌های روشن برای دیوار استفاده نکنید، رنگ سقف اتاق را حتما با رنگ روشنی انتخاب نمایید.

لوازم دکوری و تزیینات اتاق را جالب، ساده، ولی کم تهیه کنید. تجمع و شلوغی اتاق فضای آن را محدودتر و تنگ نشان می‌دهد.

قفسه یا شلف دیواری جذابی را روی دیوار نصب کرده و وسایل دکوراتیو و دیگر وسایل مورد نیاز خود را در قفسه‌ها بگذارید.

چنان چه تمایل دارید، کنسول تهیه کنید، کنسول‌های دیواری جالب‌ترین پیشنهاد برای دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری می‌باشند.

کف پوش‌های پارکت و لمینت مناسب‌ترین گزینه برای بزرگ‌تر نشان دادن کف و دیوارهای اتاق خواب هستند.

نور پردازی اتاق نیز در زیبا سازی دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری نقش مهمی را ایفا می‌کند. سعی کنید، لوستر‌های جذابی را برای اتاق خواب خود خرید کنید.

می‌توانید یک اتاق ۱۲ متری را تزیین کنید تا راحت و جذاب به نظر برسد

طراحان حرفه‌ای عقیده دارند که در واقع چنین کاری امکان پذیر نیست، هر چند که کار کردن و دست یابی به این منظور می‌تواند بسیار پیچ در پیچ باشد و به همین علت احتیاج به سرمایه گذاری گسترده، از جمله سرمایه گذاری عاطفی و خلاقانه هست با این وجود، چنان چه تلاش نمایید و تامل پیشه کنید، می‌توانید به نتیجه‌های بی عیب و نقصی دست پیدا کنید.

همان گونه که می‌دانید، یک اتاق کوچک باید همه موارد الزام آور که ساکنان برای زندگی بی چالش نیاز دارند، را داشته باشد، ولی لازم نیست، در همان نقطه اولیه توقف کند.

تمام افرادی که علاقه دارند تا اتاق ۱۲ متری آن‌ها وسیع‌تر به نظر برسد باید هر کاری که ممکن است، انجام دهند تا فضای آن بزرگتر به نظر برسد. همان گونه که در دنیای مد همه این گونه عمل می‌کنند. آن‌ها گوش به سخنان طراحان مدرن می‌دهند. می‌بایست نمای ظاهری فضای اتاق را با جذاب‌ترین طراحی و چیدمان داخلی بسط دهید.

نقش کمد دیواری در دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری

نقش کمد دیواری در دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری

نکته با اهمیت دیگری که در دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری نقش دارد، داشتن فضای لازم برای جای گذاری لوازم و وسایل ضروری است. کمد دیواری جزء پر فایده‌ترین ایده‌های دکوراسیون داخلی است که این زمینه را برای شما مهیا می‌کند که اتاق‌تان همیشه مرتب و منظم باشد. کاربرد کمد دیواری این است که در استفاده بهینه از فضای دیوار نقش تعیین کننده داشته و بخشی از اتاق‌تان را برای نگهداری لوازم مورد نیازتان در اختیارتان قرار می‌دهد.

چنان چه اتاق خواب به کمد دیواری آینه‌دار و زیبا مجهز شود، اتاق بزرگ‌تر دیده شده که در این مورد دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری بسیار اثرگذار است. استفاده از نهایت سلیقه و طرح‌های نوین دکوراسیون داخلی در طراحی کمد دیواری‌‌های جدید مضاف بر منظم دیده شدن فضای اتاق در طراحی داخلی آن نیز موثر می‌باشد.

نوع دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه

نوع دکوراسیون اتاق خواب کوچک دخترانه - دکوراسیون اتاق خواب ۱۲ متری

در طراحی اتاق خواب دخترانه موردی که بیش از پیش کاربرد و برای اعضای خانواده اهمیت دارد، جذابیت بی نظیر آن است. در اتاق خواب کوچک دخترانه بهتر است، دست کم از یک آینه خیلی بزرگ استفاده شود. این ایده می‌تواند جذابیت خاصی به همراه داشته باشد. از یک سو این آینه کاربردی و زیبا خواهد بود و از سوی دیگر موجب بزرگ‌تر دیده شدن فضای اتاق خواب خواهد شد، البته چنان چه نگران ایمنی کاربرد آینه هستید، راه حل آن این است که از آینه‌های اکریلیک‌دار استفاده کنید. این آینه‌ها در مقایسه با آینه‌های شیشه‌ای خطر بسیار کمتری دارند.

نکته: در صورتی که دغدغه وسیع دیده شدن فضای اتاق برایتان اهمیت زیادی دارد، توصیه می‌کنیم، از خطوط عمودی در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق استفاده کنید و کاربرد خطوط افقی را فراموش کنید، همچنین توجه کنید که میزان و استاندارد بودن نور یک اتاق نیز در وسیع‌تر دیده شدن آن موثر است.

کاربرد رنگ‌های گلبهی ملایم، صورتی روشن، لیمویی یا بژ روشن رنگ‌هایی هستند که اضافه بر جذابیت نما برای اتاق دختران در بزرگ‌تر دیده شدن فضای اتاق نیز تأثیر گذار هستند، البته به شرط آن که تم این رنگ‌ها به کار برده شود.

ایده‌های جذاب دکوراسیون برای اتاق خواب کوچک پسرانه

برای جذاب‌تر شدن دکوراسیون اتاق خواب‌های پسرانه که از لحاظ ابعاد کوچک محسوب می‌شوند، هم ایده‌های فوق العاده‌ای وجود دارد. رنگ اتاق‌های کوچک پسرانه را می‌توانید آبی ملایم، بنفش، زرد و یا حتی یاسی به کار ببرید. از خصوصیات رنگ بنفش می‌توان به بالا بردن میزان ابتکار و خلاقیت ذهنی اشاره داشت. اگر به یک رنگ انرژی بخش علاقه مند هستید، استفاده از رنگ نارنجی را می‌توانید مد نظر قرار دهید.

روش‌های چیدمان اتاق ۱۲ متری

روش‌های چیدمان اتاق ۱۲ متری

اثاثیه و لوازم همراه:

هنگامیکه مبلمانی را برای اتاق ۱۲ متری تهیه می‌کنید، می‌بینید که وسایل با ابعاد نسبتا کمی دیده می‌شود. با این وجود، لازم است که فقط به جزئیات با ارزش توجه کنید که تا حد ممکن قابل انجام شدن هستند، در حالی که محدوده بسیار کمی را به خود اختصاص می‌دهند، ولی فضای خالی را پر خواهند کرد.

متخصصان مد و دکوراسیون داخلی عقیده دارند که که رنگ‌های آبی و سفید جذاب‌ترین رنگ برای اتاق‌های کوچک هستند. وسایل و لوازم جانبی می‌توانند زیبا و منحصر به فرد باشند، اما آن‌ها باید به مقدار کم به کار برده شوند تا چشم کسانی که آن‌ها را می‌بیند، خسته نشود.

مبل باید با فضای داخلی ۱۲ متری تناسب داشته باشد و متصل به دیوار جای دهی شود. با گذاشتن بعضی از قفسه‌ها می‌توانید به اتاق خوش فضا دست پیدا کنید.

در یک اتاق کوچک، قفسه‌ها بسیار جذاب و کاربردی دیده می‌شوند که از آن برای محافظت از اشیای کوچک به کار برده می‌شود. قفسه‌های باریک که بر روی دیوارهای اتاق نصب می‌شوند و هم چنین کنسول امکان استفاده کاربردی از هر اینچ از این فضا را فراهم می‌کند که در نوع خود بسیار ارزشمند است.

طراحی خردمندانه اتاق ۱۲ متری

پیشنهاد می‌گردد که سقف اتاق ۱۲ متری سفید و دیوارها با رنگ‌های روشن رنگ آمیزی شوند. یک آینه که به دیوار متصل است، باعث می‌شود که اتاق به صورت بصری روشن‌تر شود و به بزرگی فضا کمک کند.

پیشنهاد اصولی برای یک اتاق کوچک به کار بردن کف پوشی مانند لمینت یا کفپوش چوبی است که به صورت اریب تهیه شده است.

موارد اضافی در چنین اتاقی را باید حتما به کار برد. تصویر زیبا در یک کادر، یک صورت خاص ایجاد می‌کند، این در حالی ایست که اکثر عکس‌های کوچک روی دیوار اضافی هستند.

پیشنهاد نمی‌کنیم که از منسوجات همراه با الگوهای بزرگ در یک اتاق کوچک به کار ببرید چون این موضوع تاکید بر اندازه کوچک اتاق دارد. از پارچه‌های سبک برای پرده مصرف کنید، زیرا این کار به بزرگ‌تر دیده شدن چنین فضایی کمک خواهد کرد.

در نهایت اتاق را بچینید، فقط از رنگ‌های روشن برای دکوراسیون به کار برده و لوازم لوکس را انتخاب کنید. یک اتاق کوچک که بر اساس این قوانین طراحی شده باشد، بی گمان بسیار آرامش بخش و جذاب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *