۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری | راهنمای جامع ۲۰۲۰

دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری | راهنمای جامع ۲۰۲۰

۱۹ مهر ۱۳۹۹

دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری نیز مانند هر اتاق خوابی ضوابط و اصول به خصوصی دارد که در صورت رعایت کردن این اصول می‌توان فضای اتاق را بزرگ‌تر جلوه داد […]

دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری نیز مانند هر اتاق خوابی ضوابط و اصول به خصوصی دارد که در صورت رعایت کردن این اصول می‌توان فضای اتاق را بزرگ‌تر جلوه داد و کارایی اتاق را بیشتر کرد. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری باید به این نکات توجه کرد: توجه به متراژ اتاق خواب در استفاده از مبلمان و همچنین انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون. همانند سایر فضاها، دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری را نیز باید مطابق با سلیقه و امکانات طراحی کرد، بنابراین نظر و روحیات مصرف کننده در چیدمان دکوراسیون تاثیرگذار است.

در این مقاله، به پرسش‌های مطرح شده زیر درباره‌ی دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری پاسخ داده خواهد شد.

  • دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری باید به چه سبکی طراحی شود؟
  • در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟
  • دیوارها در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری باید به چه صورت طراحی شوند؟
  • طراحی کف پوش و زمین در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری به چه صورت است؟
  • طراحی سقف در دکوراسیون اتاق خواب به چه شکلی انجام می‌گیرد؟
  • در دکوراسیون اتاق خواب‌های کوچک نورپردازی چه نقشی دارد؟
  • نقش و تاثیر رنگ در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری به چه صورت است؟
  • سبک مدرن در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری چگونه طراحی می‌شود؟
  • سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری به چه شکلی انجام می‌گیرد؟
  • سبک مینیمال در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری چگونه است؟
  • سبک ایرانی در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری به چه شکلی طراحی می‌شود؟
  • در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری چه جزئیاتی را می‌توان استفاده کرد؟
  • مبلمان در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری چه تاثیری دارد و به چه شکلی باید انجام شود؟
  • با چه ترفندهایی می‌توان دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری را بزرگ‌تر جلوه داد؟
  • چه تخت خوابی برای اتاق خواب‌های کوچک مناسب است؟

·      برای دکوراسیون اتاق خواب‌های کوچک نه متری چه لوستری را می‌توان استفاده کرد؟

  • فضا سازی در اتاق‌های کوچک باید به چه شکل انجام شود؟
  • اگر اتاق خواب از نور طبیعی برخوردار نبود از چه راهکارهایی می‌توان استفاده کرد؟
  • دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری دخترانه را با چه جزئیاتی می‌توان چیدمان کرد؟
  • دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری پسرانه را با چه جزئیاتی می‌توان چیدمان کرد؟
  • ارتفاع تخت در دکوراسیون اتاق خواب چه تاثیری دارد؟
  • پنجره و پرده‌های اتاق خواب را به چه شکلی می‌توان در دکوراسیون استفاده کرد؟
  • چرا دکوراسیون اتاق خواب کودک باید به درستی انجام گیرد؟
  • چه نکاتی در دکوراسیون اتاق خواب کودک دارای اهمیت است؟
  • نور مناسب در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری کدام است؟
  • سرویس خواب چه تاثیری در فضای اتاق خواب دارد؟
  • چه جزئیاتی را می‌توان در سرویس خواب در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری استفاده کرد؟
  • کمد چه تاثیری در استفاده حداکثری فضای دکوراسیون اتاق خواب‌های کوچک دارد؟

دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری باید به چه سبکی طراحی شود؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری را می‌توان با توجه به انواع سبک‌ها و سلیقه‌ها طراحی کرد. با این حال بهترین سبک برای اتاق خواب ۹ متری، سبک مدرن است. سبک مدرن به دلیل سادگی و کم بودن میزان وسایل در طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال در صورتی که سلیقه افراد سبک‌هایی نظیر کلاسیک یا سنتی باشد، نیز می‌توان این مدل‌ها را برای دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری انتخاب کرد، با این تفاوت که تمام جزئیات اتاق خواب‌های معمولی را نمی‌توان در این اتاق خواب استفاده کرد.

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری بهتر است، از کمدهایی که بیشترین ظرفیت را برای جایگیری وسایل ضروری دارند، استفاده کرد و از کمدهایی که مخصوص وسایل تزئینی هستند، یا با طراحی‌های خاص بخش‌های خالی زیادی دارند، استفاده نکرد. هم چنین تخت خواب‌ها نیز در دکوراسیون اتاق خواب‌های کوچک می‌توانند به عنوان یک انباری یا کمد استفاده شوند، در زیر آن‌ها جک یا کشو تعبیه می‌شود و از فضای زیر آن استفاده می‌کنند.

سبک‌هایی با رنگ‌های تند و شلوغ، در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری، زیاد مناسب نیستند، به این دلیل که فضای اتاق را کوچک‌تر از اندازه واقعی نشان می‌دهند، در عین حال استفاده از رنگ‌های خنثی به تنهایی نیز باعث خستگی چشم مصرف کنندگان اتاق می‌شود، بنابراین باید از طرح‌هایی استفاده کرد که ترکیبی از رنگ‌های خنثی و اصلی باشند.

هم چنین در بعضی از سبک‌ها مانند سبک طراحی‌های آسیای شرقی از جزئیاتی مانند مجسمه‌ها و تابلوها به تعداد زیاد استفاده می‌شود که برای اتاق‌های کوچک اصلا مناسب نیست. بهتر است، فضای دکوراسیون اتاق خواب‌های ۹ متری را با ملزومات اصلی پر کرد. اتاق خواب‌های کوچک را نیز می‌توان با خلاقیت و حداکثر استفاده از بخش‌های مختلف نظیر قفسه بندی دیوارها، رنگ بندی مناسب سقف و… به فضایی بزرگ‌تر با کارایی بیشتر تبدیل کرد.

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟

 

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

خانه از قسمت‌های گوناگونی نظیر آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب و… تشکیل شده است که اصلی‌ترین آن اتاق خواب است. اتاق خواب قسمت ایست که افراد بیشترین زمان شبانه روز را در آن سپری می‌کنند. برای بعضی از افراد اتاق خواب چیزی بیشتر از یک فضا برای خوابیدن و برای انجام کارهای روزمره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین توجه به طراحی دکوراسیون آن مهم و ضروریست. اولین نکته‌ای که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب‌های ۹ متری باید در نظر گرفته شود، فضای ایست که در اختیار است. فضا به معنی شکل هندسی اتاق و قسمت‌های قابل استفاده آن است. در واقع در یک اتاق خواب کوچک باید از حداقل فضا حداکثر استفاده را کرد.

سرویس‌های کلاسیک یا سلطنتی معمولا مناسب اتاق‌هایی با اندازه بزرگ‌تر هستند. سرویس‌های مدرن برای اتاق‌های کوچک انتخاب مناسبی می‌باشند، البته این یک قانون نیست و می‌توان در اتاق‌های بزرگ از سرویس خواب‌های کوچک نیز استفاده کرد که این انتخاب، با توجه به سلیقه و علاقه‌ی صاحب اتاق، می‌توان آن را با سایر اجزای سرویس خواب یا لوازم تزئینی مختلف چیدمان کرد. اتاق خواب‌های کوچک را می‌توان تنها با تخت، کمد و پاتختی چیدمان کرد. نکته مهم دیگر در مورد جزئیات اتاق‌های ۹ متری، این است که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری اگر اتاق دارای کمد دیواری باشد، دیگر نیازی به تهیه کمد در سرویس خواب نیست. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب‌های ۹ متری باید به رنگ اتاق نوجه کرد، رنگ اتاق در ترکیب با نورپردازی باید به گونه‌ای باشد که فضا را وسیع و دلباز نشان دهد.

دیوارها در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری باید به چه صورت طراحی شوند؟

 

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

علیرغم تصور عموم داشتن اتاق خواب کوچک چندان هم بد نیست، در اتاق های بزرگ چیدمان بیشتر نیاز است. در حالی که اتاق های کوچک را می توان با ساده ترین و ضروری ترین وسایل پر کرد. همچنین تمیز و مرتب کردن اتاق خواب های کوچک ساده تر از اتاق های بزرگ است، بنابراین با رعایت یک سری نکات در جزئیات اتاق، می توان اتاق خواب های کوچک را نیز به فضایی رویایی برای زندگی تبدیل کرد.

یکی از قسمت های تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری دیوارها هستند. تنها به این دلیل که اتاق خواب های ۹ متری اندازه چندان بزرگی ندارند، نباید در چیدمان و دکوراسیون آن از طرح های ساده و یکنواخت استفاده کرد. بلکه می توان دیوار اصلی که در مرکز دید است و جزئیات زیادی روی آن قرار نمی گیرند، را با یک کاغذ دیواری طرح دار، عکس یا نقاشیی زیبا تزئین کرد.

طرح های شلوغ و رنگ های تند دیوارها، اتاق را کوچک نشان می دهند، با این حال در صورتی که از طرح درست برای رنگ آمیزی و طرح پردازی اتاق استفاده شود، فضا بزرگ تر دیده می شود. برای اتاق های کوچک می توان از کاغذدیواری هایی با طرح های درشت استفاده کرد. طرح های شلوغ و ریز اتاق را شلوغ و کوچک نشان می دهند. کاغذ دیواری یا رنگ ها را می توان روی بزرگ ترین دیوار یا اصلی ترین دیوار انجام داد، معمولا برای اتاق های کوچک کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی متفاوت دیوار را در پشت تخت انجام می دهند.

دیوارهای اتاق هم چنین محل بسیار مناسبی برای نصب وسایل مختلف نظیر قفسه ها یا باکس ها می باشند. قفسه های دیواری را می توان برای قرار دادن لوازم تزئینی مانند مجسمه و گلدان استفاده کرد. دیوار در اتاق خواب های کوچک هم چنین محل مناسبی برای نصب لوازمی مانند آیینه است که نیاز به میز مخصوص برای این وسیله از بین برود.

طراحی کف پوش و زمین در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری به چه صورت است؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

کفپوش اتاق را می توان از مهمترین قسمت ها دانست که در اتاق با آن سر و کار داریم، اولین قسمتی از اتاق که بعد از بیدار شدن روی آن پا گذاشته می شود، کفپوش است. در صورتی که کفپوش از جنس نرم و ملایم باشد، پا گذاشتن روی آن لذت بخش می شود. سلیقه ی شخص، اولین نکته و معیار مهم در انتخاب کفپوش برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک یا بزرگ است، بعضی از افراد فرش های فانتزی و بعضی از افراد فرش های سنتی و قالیچه را به عنوان کف پوش اتاق خواب انتخاب می کنند. به علاوه در انتخاب کف پوش اتاق خواب باید سبک اتاق را در نظر گرفت، به عنوان مثال فرش یا کفپوشی که برای دکوراسیون سبک مدرن استفاده می شود، مناسب دکوراسیون سبک سنتی نیست.

برای انتخاب کفپوش خوب، معیارهای مهم دیگری وجود دارند، این معیار ها شامل ظاهر کفپوش، سختی و اصطحکاکی که هنگام راه رفتن ایجاد می کند، طول عمر، نحوه مراقبت و سادگی و پاکسازی آن و… است. هر کدام از کف پوش های مورد استفاده در اتاق خواب ویژگی های متفاوتی دارند که با آشنایی با این ویژگی ها می توان بهترین نوع کفپوش را برای دکوراسیون اتاق انتخاب کرد. موکت از رایج ترین و محبوب ترین کف پوش های اتاق خواب است. موکت ها در انواع طرح ها و نقش ها وجود دارند که باعث می شود، برای هر سبک دکوراسیون طرح مورد نظر و مطابق سلیقه را انتخاب کرد.

ویژگی مثبت  در موکت کردن کف اتاق خواب

یکی از ویژگی های مثبت موکت کردن کف اتاق خواب سطح نرم و گرمیست که به طور یکدست در تمام اتاق ایجاد می کند. موکت ها هم چنین به دلیل پوشش دادن تمام کف اتاق عایق صوتی مناسبی برای فضا هستند و باعث می شوند که محیط آرام جلوه کند. موکت هم چنین اجازه نمی دهد، گرما از اتاق خارج شده و در فصل زمستان دمای محیط بیش از حد کاهش یابد. بسته به الیاف به کار رفته در ساخت موکت کارایی و طول عمر آن کم و زیاد می شود. با این حال موکت به سختی تمیز می شود. موکت ها از دسته کفپوش هایی هستند که برای تمیزی نیاز به جارو کشیدن مداوم دارند و در صورت آلوده شدن با لکه چربی یا رنگ به سختی تمیز می شوند.

از دیگر کف پوش های مورد استفاده در اتاق کف پوش های چوبی هستند. کف پوش چوبی به سادگی تمیز می شود و به نسبت موکت گرما را کمتر در خود نگه داشته اما در برابر تمیزی مقاوم تر است. چوب ها را می توان در تمامی سبک های دکوراسیون به کار برد و جلوه زیبایی به اتاق می بخشد.

کفپوش های لمینت از دیگر کفپوش های مورد استفاده در اتاق خواب هستند که از نظر ظاهری مشابه چوب بوده اما از فیبر متراکم ساخته شده اند. برخلاف کفپوش های چوبی این کفپوش ها طرح و رنگ های مختلفی دارند که می توان آن ها را در هر دکوراسیون، با هر سبکی استفاده کرد. همچنین می توان هنگام نصب، از فوم مخصوص در زیر آن استفاده کرد که این پوشش کف را تبدیل به عایق صوتی و گرمایی می کند.

طراحی سقف در دکوراسیون اتاق خواب به چه شکلی انجام می گیرد؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

سقف اتاق، به هر شکل و اندازه ای که طراحی شود و با ارتفاع کوتاه یا بلند ویژگی و مزایای مخصوصی داشته و دکوراسیون متفاوتی را نیاز دارد. به عبارتی سقف و ارتفاع آن نیز به اندازه سایر قسمت های خانه اهمیت داشته و در دکوراسیون باید در نظر گرفته شوند. سقف در کوچک یا بزرگ نشان دادن اتاق تاثیر زیادی دارد، اما امکان ساخت سقف با اراتفاع زیاد در تمام فضاها وجود ندارد. به خصوص در خانه های قدیمی ساز سقف ها غالبا کوتاه ساخته می شوند. با توجه به این که سقف تاثیر به سزایی در زیباسازی خانه دارد، ترفندهای مختلفی وجود دارد که با تمرکز بر آن این بخش از اتاق را می توان به فضایی زیبا و تاثیرگذار تبدیل کرد.

سقف های بلند در اتاق خواب فضا را بزرگ تر جلوه می دهند و امکان استفاده بیشتر از دیوارها را نیز برقرار می سازند. سقف های بلند هم چنین دلبازی و کارایی بیشتری به فضا می بخشند، با این حال مشکلاتی نظیر سختی در تمیزکاری و تعمیر در صورت خرابی را نیز به همراه دارند. از دیگر ویژگی های سقف بلند در اتاق خواب نور بیشتریست که به اتاق داده می شود. هم چنین گردش هوا در اتاق هایی با سقف بلند، بیشتر و هوا بهتر تصفیه می شود. با این حال ممکن است، برخی از افراد به هر دلیلی سقف بلند را برای اتاق خواب خود مناسب ندادند که در این صورت می توان از سقف کاذب برای پوشاندن سقف اصلی و پایین آوردن اندازه سقف استفاده کرد. هم چنین استفاده از کمد های نسبتا بلند نیز می توانند باعث کوتاه دیده شدن سقف اتاق شوند.

البته خانه های قدیمی و طبقات پایین تر سقف بلند نداشته و ارتفاع سقف در آن ها کم است. سقف کوتاه خانه را گرم و صمیمی نشان داده و نیاز به انرژی کمتری برای گرم کردن به خصوص در فصل های زمستان دارد. در فصل تابستان به خاطر سنگین بودن هوای سرد و پایین آمدن، خانه های دارای سقف های کوتاه زودتر از خانه های سقف های بلند خنک می شوند، همچنین به خاطر ارتفاع مناسب دسترسی به سقف برای تمیز کردن یا نصب لوازم مانند لوستر ساده تر می باشد. در عین حال این سقفها نیز در کنار مزایا، معایبی دارند. یکی از معایب آن عدم امکان استفاده از بعضی کمدها و تخت های دو طبقه است.

در دکوراسیون اتاق خواب های کوچک نورپردازی چه نقشی دارد؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

نور تاثیر زیادی بر رفتار و روحیات انسان دارد. همچنین کمبودهای محیط اطراف نیز در زیر نور نشان داده می شود. نور به علاوه می تواند عملکرد مغز و احساس را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اتاق خواب فضای است که کاربردهای متفاوت دارد، بنابراین نورپردازی باید به حالتی باشد که شدت نور قابل تنظیم باشد. برای مثال نور زیاد اتاق در هنگام خواب ساعت بیولوژیک بدن را تحت تاثیر قرار داده و باعث تاخیر در زمان خوابیدن می شود، هم چنین در صورتی که نور در زمان بیداری به میزان کافی باشد، انرژی و شادابی اولین ساعات روز را در فرد به وجود آورده و باعث شروع روزی پر نشاط می گردد.

اولین نکته که در نورپردازی اتاق خواب باید به آن توجه کرد میزان روشنایی لامپ هاست. امروزه در اتاق خواب از لامپ های کم مصرف و ال ای دی استفاده می شود که پرطرفدار و پرکاربرد هستند و مصرف انرژی کمتری نسبت به سایر لامپ ها دارند.

رنگ نور لامپ های آفتابی زرد و نزدیک به رنگ خورشید است، از این نظر احساس سرزندگی بیشتر و آرامش را انتقال می دهند، همچنین نور در لامپ های صدفی سفید تر است که انرژی بخشی بیشتری دارد. نوع دیگری از لامپ که مرسوم تر بوده و به خصوص در اتاق خواب بیشتر استفاده می شوند، لامپ های مهتابی هستند. این لامپ ها با نور آبی و سفید، روشنایی شبیه به اول صبح دارند و علاه بر اتاق خواب برای محیط های کاری نیز بسیار مناسب هستند. نورپردازی اتاق را هم می توان در سقف و هم در دیوارها انجام داد، نورپردازی در سقف به صورت استفاده از لوستر ها و نورپردازی دیوار به صورت استفاده از دیوارکوب هاست.

نقش و تاثیر رنگ در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری به چه صورت است؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

رنگ اتاق در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری از جهات زیادی حائز اهمیت است. یکی از نکاتی که در مورد رنگ کاری اتاق مهم و قابل توجه است، انتخاب درست رنگ برای بزرگ نشان دادن اتاق است. معمولا رنگ های تیره اتاق را کوچک و دلگیر و رنگ های روشن اتاق را بزرگ و دلبازتر نمایش می دهند، هم چنین رنگکاری در روحیات مصرف کنندگان اتاق نیز تاثیرگذار است. یکی از علومی که در روانشناسی برای بررسی روحیات و شخصیت شناسی مورد استفاده قرار می گیرد، علم روانشناسی رنگ هاست. علم روانشناسی به معرفی رنگ ها و تاثیری که هر رنگ بر روحیه انسان می گذارد می پردازد.

رنگ ها به طور کلی دارای ۳ دسته رنگ های گرم، سرد و خنثی می باشند که هر یک از رنگ های هر دسته تاثیر گوناگونی بر روحیات و خلقیات انسان دارند. به عنوان مثال رنگ آبی که از رنگ های سرد و آرامش بخش است، را می توان در طیف های مختلف در دکوراسیون اتاق خواب مورد استفاده قرار داد. رنگ آبی احساس آرامش و خونسردی را افزایش داده و کیفیت خواب را به بالاترین حد مطلوب می رساند و باعث می شود، انسان دچار کابوس های شبانه نشود، هم چنین در اقلیم های گرم استفاده از رنگ آبی باعث ایجاد احساس خنکی در فضا می شود. رنگ سبز از دیگر رنگ های سرد است که در اتاق های مدرن و اسپورت قابل استفاده است، نزدیکی این رنگ به طبیعت مانند رنگ آبی، آرامش فرد را بیشتر کرده و خواب راحتتری را برای انسان به ارمغان می آورد.

رنگ های زرد، قرمز و نارنجی از رنگ های دسته گرم هستند که انرژی بخش بوده و فرد را به آرامش می رسانند، انرژی مثبت این رنگ ها باعث کاهش احساسات منفی شده و باعث می شود، فرد سریعتر به خواب رود، ترکیب رنگ زرد، آبی و سبز در کنار هم ترکیبی ایده آل برای اتاق خواب است.

رنگ دیگری که در بیشتر اتاق های خواب استفاده می شود، رنگ نقره ای یا قهوه ایست، این دو رنگ نیز باعث سریعتر به خواب رفتن افراد می شود. افرادی که از اتاق های خواب با این رنگ ها استفاده می کنند، معمولا خواب عمیق تری دارند. اتاق خواب را هم چنین می توان با رنگ سفید نیز تزئین کرد و چون این رنگ خنثی می باشد، آن را با سایر رنگ ها یا طراحی های مختلف می توان ترکیب کرد و اتاق خوابی شیک و مدرن پدید آورد.

سبک مدرن در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری چگونه طراحی می شود؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

سبک طراحی اتاق به شکل مدرن بسیار گسترده است، به همین دلیل یکی از بهترین انتخاب ها به خصوص در اتاق های کوچک و کم جا این سبک می باشد. از رنگ تا تم سرویس خواب و وسایل استفاده شده در اتاق در سبک مدرن همه و همه انواع مختلفی دارند که می توان از آن استفاده کرد. اتاق خواب مدرن ترکیبی است از رنگ ها و مبلمان مدرن، هم چنین وسایل هنری استفاده شده در سبک مدرن باید ظریف و شیک باشند. تخت خواب، کمد و سایر مبلمان در سبک مدرن باید از نوع ساده و بدون طرح انتخاب شوند، هم چنین چیدمان این وسایل در اتاق باید بیشتر در گوشه ها و نزدیک دیوار باشد. رنگ اتاق خواب، دیوار، سقف و سایر بخش های اتاق در دکوراسیون سبک مدرن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

اتاق های سبک مدرن بیشتر رنگ های خنثی و ملایم سرد دارند.

اتاق های سبک مدرن بیشتر رنگ های خنثی و ملایم سرد دارند که برای خواب راحتی و آرامش به ارمغان می آورند. در مورد انتخاب رنگ برای اتاق خواب به سبک مدرن، بر خلاف بسیاری از سبک‌های دکوراسیون، محدودیت خاصی در انتخاب رنگ اتاق خواب وجود ندارد و انواع رنگ های شاد یا سرد را می توان در اتاق های مدرن استفاده کرد، البته باید توجه کرد که این رنگ ها خیلی تند و پررنگ نباشند و از طیف های کم رنگ تر رنگ های گرم و سرد استفاده گردد.

در کفپوش اتاق های سبک مدرن معمولا از کفپوش چوبی یا سرامیک استفاده می شود، هم چنین امروزه از کفپوش های پی وی سی در رنگ های مختلف نیز برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری به سبک مدرن استفاده می شود. اتاق خواب به سبک مدرن جزئیات زیادی نیاز ندارد، با این حال می توان از یک تابلو، قفسه کتاب شیک یا آینه ای متفاوت در این سبک اتاق خواب استفاده کرد.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری به چه شکلی انجام می گیرد؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

یکی از مهم ترین ویژگی های فرهنگ اسکاندیناوی که در طراحی اتاق و فضاهای داخلی آن ها نیز به طور واضح مشاهده می شود، روشن کردن فضا به خصوص در روزهای سرد و تاریک زمستان است. این روشنایی را در سبک اسکاندیناوی به وسیله استفاده از لوازم و مبلمان سفید رنگ در اتاق خواب به وجود می آورند. برای افرادی که علاقمند به طراحی هایی به سبک مدرن بوده اما تنوع و تفاوتی را در این سبک می طلبند، سبک اسکاندیناوی می تواند انتخاب مناسبی باشد. از مهم ترین ویژگی های سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون اتاق خواب ۹ می توان به رنگ غالب آن اشاره کرد که رنگ سفید است.

رنگ سفید به اتاق خواب ظاهری زیبا بخشیده و در صورتی که با سایر رنگ ها نیز ترکیب شود، علاوه بر ایجاد فضای شیک به راحتی به محیط تنوع می دهد. برای طراحی اتاق خواب به سبک اسکاندیناوی تا حد ممکن باید از لوازم ساده استفاده کرد، به خصوص لوازمی که با چوب طبیعی تهیه شده باشند، انتخاب بسیار مناسبی برای سبک اسکاندیناوی می باشند. کمدهای چوبی سفید، کتابخانه چوبی، پاتختی چوبی و تختی سفید یک زیبایی خاص اسکاندیناوی در فضا به وجود می آورد.

برای جلوگیری از خسته شدن چشم می توان از رنگ های ملایم دیگر مانند آبی، صورتی یا سبز در جزئیات اتاق مانند تشک و ملحفه سرویس خواب و تابلوها استفاده کرد. دیگر نکته مهم در سبک اسکاندیناوی نورپردازیست. این سبک زیبایی را با نور می آفریند بنابراین در صورت وجود پنجره در اتاق باید از پرده های نازک استفاده کرد و در صورت عدم وجود پنجره انواع لوستر و آباژور را برای روشنایی هرچه بیشتر اتاق به کار برد. از دیگر موارد مهم در این طرح استفاده از لوازم تزئینی طبیعی است. سبک اسکاندیناوی طرفدار جزئیاتی است که مستقیما از طبیعت آمده باشند. یک ساعت چوبی، مجسمه چوبی، پتوی پنبه ای، پشمی یا کنفی، کف پوش چوب طبیعی و… در این دکوراسیون بسیار مناسب و شکیل هستند.

سبک مینیمال در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری چگونه است؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

مینیمال به معنی حداقل لغتی لاتین است. این واژه در معماری به معنای استفاده از حداقل هاست. این سبک به سادگی و جزئیات کوچک اما کاربردی مشهور می باشد. مینیمالیسم یکی از سبک های هنریست که در آن طراح اثر مورد نظر را با ساده ترین و راحت ترین ویژگی ها طراحی می کند، اثر خلق شده در این سبک جزئیات زیادی نداشته و بیشتر با سادگی، زیبایی پیدا می کند. در دکوراسیون نیز ترکیب این هنر با علم طراحی کمک زیادی به طراحی سبکی ساده و در عین حال چشم نواز می کند. در طراحی داخلی فضاهایی که به ساده ترین شکل و حداقل متریال طراحی شوند، را طراحی بر اساس سبک مینیمال می نامند.

سبک مینیمال در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری به خصوص برای جوانان در دنیای امروز بسیار پر طرفدار است، در این سبک شلوغی و روزمرگی وجود ندارد و سادگی آرامش بخشی را به همراه دارد. با توجه به انتخاب هایی که برای اتاق صورت می گیرد، می توان فضایی معمولی را به محیطی شیک و مینیمال تبدیل کرد. اولین نکته در سبک مینیمال مربوط به نورپردازیست. نورپردازی در این سبک ترکیبی از رنگ و نور است ، نوری که از میان پنجره به اتاق می تابد و یا نوری که لامپ ها به نور نزدیک به نور خورشید یا مهتاب دارند و رنگ ها که معمولا از رنگ های ملایم هستند.

برای دیوار ها و کفپوش در سبک مینیمال می توان از چوب های جنگلی استفاده کرد. هم چنین در صورت عدم دسترسی به این امکان می توان از کاغذ دیواری هایی با طرح های ساده استفاده کرد. با این حال حتی در مورد استفاده از چوب نیز باید از چوب هایی در این فضا استفاده شود که رنگ های سفید یا کرمی دارند. در صورتی که از درختان تیره برای دیوار یا کفپوش استفاده شود، سبک اتاق خواب دیگر مینیمال نیست.

تخت خواب های طرح مینیمال به دلیل نداشتن جزئیات در این طرح بیشتر از هر چیزی به چشم می آیند، بنابراین تخت خواب را می توان مهمترین عنصر طراحی در این سبک دانست، تخت در واقع کانون توجه در سبک مینیمال است. بهترین رنگ برای تخت خواب در این سبک استفاده از رنگ های روشن یا خنثی است. البته در این سبک جزئیات ضروریست، به عنوان مثال اتاق های طراحی شده به سبک مینیمال معمولا فاقد تابلوهای نقاشی می باشند. یکی از مواردی که در سبک مینیمالی باید رعایت شود، مخفی کردن حتی الامکان قفسه هاست. قفسه ها، کمدهای لباس، جالباسی و… باید در این سبک پنهان شوند. برای این حالت استفاده از کمدهای سرتاسری به اندازه دیوار یا ایجاد قفسه یا کشو در زیر تخت بسیار مناسب است.

سبک ایرانی در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری به چه شکلی طراحی می شود؟

بیشترین قسمتی که در هر اتاق خواب به چشم می آید و در نگاه اول جلب توجه می کند، تخت، کمد، فرش و کفپوش است. این جزئیات، بخش هایی هستند که در طراحی به سبک ایرانی بیشتر مورد توجه قرار گرفته و طراحی های خاص خود را دارند که طرح و نشانی از ایرانی بودن و فرهنگ ایرانی در آن‌ها باید وجود داشته باشد. این لوازم می توانند در ساختن یک دکوراسیون به سبک ایرانی کمک کننده باشد:

فرش که کفپوش اتاق است، یکی از مهم ترین نماد ها در یک دکوراسیون ایرانیست. فرش های ایرانی معمولا از نقش و نگارهای خاصی برخوردار هستند. فرش های ایران به طرح های شلوغ معروف می باشند. بیشتر فرش ها در سبک ایرانی، رنگ لاکی دارند با این حال در صورتی که فضا کوچک بوده و نیاز به بزرگ دیده شدن داشته باشند، می توان از فرش های رنگ روشن مانند کرمی استفاده کرد.

تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری به سبک ایرانی معمولا به صورت تخت های چوبی با تاج منبت کاری شده می باشد. البته با توجه به اینکه این تخت ها معمولا جاگیر هستند، دیگر نباید از پاتختی و لوازمی به مانند آن در اطراف تخت استفاده کرد. با این حال برای ایرانی تر کردن فضا می توان از روتختی های ترمه، یا طرح سنتی در تخت خواب استفاده کرد. رنگ فیروزه‌ای و سبز ایرانی از دیرباز یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها در صنایع دستی ایرانی بوده است.

رنگ های تیره در هر قسمتی از اتاق که به کار بروند، فضا را دلگیر و کوچک نشان می دهند، همچنین استفاده از رنگ تیره در چوب کف پوش یا پنل دیوارها نیز این احساس را به بیننده می دهد. بنابراین برای خنثی کردن این حس و ایجاد فضایی دلنشین می توان از لوازمی با سایر رنگ ها استفاده کرد، برای ساخت یک دکوراسیون ایرانی بهترین رنگ برای ترکیب با رنگ قهوه ای، فیروزه ای یا رنگ آبی است. این دو رنگ را می‌توان در انواع آباژور و لوستر اتاق خواب به کار برد. البته حتما نیازی به استفاده از آباژور نیست، می توان از لوستری فیروزه ای یا سبز برای ایرانی شدن سبک اتاق خواب استفاده کرد.

در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری چه لوازمی را می توان استفاده کرد؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

انواع فضاها را با لوازم جانبی می توان زیبا کرد. در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری جزئیات باید با دقت بالایی انتخاب شوند. تمام تلاش در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری بزرگ جلوه دادن اتاق است، برای این کار جزئیات باید به گونه ای انتخاب شوند که فضا بزرگ تر دیده شود. در صورتی که اتاق دارای پنجره باشد، می توان از پرده ای تک رنگ یا ترکیب دو رنگ استفاده کرد و در صورتی که اتاق پنجره نداشته باشد، می توان از تابلویی بزرگ و با طرحی ساده در دیوار استفاده کرد. یکی از نکاتی که در چیدمان و طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری باید توجه شود، استفاده از لوازم بزرگ است. در صورتی که دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری با لوازم کوچک تزئین شود، اتاق شلوغ و کوچک دیده می شود.

از دیگر جزئیاتی که در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری باید به درستی استفاده شود، کاغذ دیواری و طرح دیوارهاست. کاغذ دیواری نباید طرح های ریز و شلوغ داشته باشد و باید دارای طرحی بزرگ باشد. در مورد کمد در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری بهتر است، از کمدهایی با درهای کشویی استفاده کرد. هم چنین در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری می توان از آینه یا سطوح بازتاب دهنده نور برای بزرگ نشان دادن فضا استفاده کرد. فضاهای کوچک به وسیله نور، بزرگ تر و دلبازتر دیده می شوند. گلدان ها از دیگر اجزایی هستند که در انواع دکوراسیون قابل استفاده می باشند، به خصوص در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری استفاده از گلدان به دلیل القا کردن حس طبیعت برای فضا مناسب تر می باشند. رنگ را در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری باید به شکلی انتخاب کرد که در عین سادگی متناسب با اجزای دیگر باشد. در صورتی که سرویس خواب و سایر اجزا با یکدیگر هماهنگ باشند، اتاق بزرگ تر دیده می شود.

مبلمان در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری چه تاثیری دارد و به چه شکلی باید انجام شود؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

مبلمان اتاق خواب یکی از پرکاربردترین جزئیات در اتاق خواب است. مبلمان اتاق خواب هم می تواند به شکل مبلمان معمولی و هم به شکل نیمکت باشد. کاربرد نیمکت یا مبلمان اتاق بسیار زیاد است و از نظر شکل ظاهری نیز انواع مختلفی دارد. نیمکت ها هم ممکن است، به شکل چهارپایه ای معمولی طراحی شده و صرفا برای نشستن یا قرارگیری وسایل استفاده شوند، یا با طبقه بندی و گذاشتن در به عنوان یک گنجه برای جایگیری وسایل اضافه به کار گرفته شوند. این که نمیکت در چه طرح ساخته شود، بستگی به سبک، فضا و متراژ محیط دارد.

جنس مبلمان تخت باید نسبت به سایر مبلمان انتخاب شود. در صورتی که تخت تماما از پارچه ای نرم پوشانده شده باشد، باید مبلمان را از چوب یا فلز ساده انتخاب کرد. مبلمانی که کنار تخت استفاده می شود، باید طرحی ساده داشته باشد. در صورتی که اتاق فضای کوچکی داشته باشد، می توان از مبلمان تخت خواب شو استفاده کرد. در این حالت هم مبلمانی برای استراحت و مطالعه و هم تخت خوابی برای خوابیدن وجود خواهد داشت. بهترین حالت برای اندازه مبلمان به صورتی است که عرض مبلمان اتاق خواب از عرض تخت شما کمتر باشد.

مبلمان بسته به سلیقه انتخاب می شود و لزومی به استفاده آن در اتاق خواب نیست، اما در صورتی که از این وسیله در سرویس خواب استفاده شود، این نکته باید در نظر گرفته شود که از نظر جنس و رنگ هماهنگ با سایر بخش های سرویس خواب نظیر تخت و کمد و از نظر ارتفاع هم اندازه با تخت باشد. هم چنین در صورتی که اتاق از نظر معماری به شکل شیروانی باشد، می توان مبلمان را در این بخش قرار داد و دکوراسیون اتاق را شکیل تر کرد. در صورتی که به خاطر کمبود فضا امکان استفاده از مبلمان وجود نداشته باشد، اما برای استفاده از آن مصر باشید، می توان با استفاده از کوسن های بزرگ، مبلمانی در نزدیکی تخت به وجود آورد تا برای مطالعه یا استراحت به عنوان مبلمان از آن استفاده کرد.

با چه ترفندهایی در دکوراسیون می توان اتاق خواب ۹ متری را بزرگ تر جلوه داد؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

یکی از ترفندهای مهم برای بزرگ دیده شدن اتاق استفاده از یک رنگ در بیشتر اجزا دکوراسیون است. این کار که به الگوی تک رنگی معروف است، به معنی هماهنگی قسمت های مختلف دیوار، کفپوش، سرویس خواب و… با همدیگر و با یک رنگ خاص است. البته برای در آوردن فضا از یکنواختی می توان از بعضی رنگ ها مانند آبی، زرد، قرمز در طیف کم رنگ در کنار رنگ سفید برای تنوع بخشی به فضا استفاده کرد.

ترفند دیگری که علاوه بر جلوه بی نظیر، فضایی بزرگتر نیز برای اتاق به وجود می آورد استفاده از آینه در دکوراسیون است. آینه ها نور و رنگ را منعکس می کنند و در صورتی که در جای درست نصب شوند، متراژ فضا را وسیع تر نمایش می دهند. برای اتاق هایی که فاقد پنجره هستند، استفاده از نقطه کانونی یا عمقی در دکوراسیون تاثیر زیادی در بزرگ نشان دادن فضا دارد. به عنوان مثال می توان تابلو، قفسه کتاب یا کمدی که طرحی جذاب و متفاوت دارد، را در نقطه ای از اتاق قرار داد که بیشترین توجه را به خود جلب می کند، در این صورت توجه افرادی که برای بار اول به اتاق وارد می شوند، به این نقطه جلب شده و کوچک بودن اتاق چندان به چشم نمی آید.

از دیگر تکنیک های بزرگ نشان دادن اتاق های کوچک می توان به استفاده عمودی از اجزا اشاره کرد. به عنوان مثال اگر در حالت عادی تخت و میز مطالعه در راستای هم هستند، تخت را می توان با پایه های بلند بالای میز قرار داد و فضای زیر تخت را برای مطالعه به وجود آورد. در این صورت فضای بیشتری برای استفاده وجود خواهد داشت و اتاق بزرگتر دیده می شود.

چه تخت خوابی مناسب اتاق خواب های کوچک است؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

تخت خواب ها معمولا اندازه ای استاندارد دارند و به این صورت نیست که برای اتاق های کوچک تخت خواب های کوچک وجود داشته باشد، در این شرایط با آشنایی با انواع تخت خواب می توان مناسب ترین نوع آن را برای اتاق انتخاب کرد.

تخت خواب ها از نظر اندازه به تخت های تک نفره و دو نفره تقسیم می شوند. تخت خواب های دو نفره معمولا از دو تخت یک نفره به طور مجزا تشکیل شده اند که با بست و پیچ به هم متصل شده اند و یا از چوبی یکپارچه و قالبی دو نفره ساخته شده اند. تخت خواب های دو نفره معمولا ارتفاعی حدود ۱۵ سانتی متر از کف زمین دارند، اما بسته به سلیقه مصرف کننده این ارتفاع قابل افزایش است.

تخت خواب های یک نفره از نظر ساختار مشابه با تخت های دو نفره است که بدون بست و قلاب می باشند. تخت خواب های تک نفره نیز معمولا با پایه ای محکم و با کیفیت روی زمین قرار می گیرند که این پایه ممکن است، تخته ای یک سره یا چهار پایه طرح دار یا ساده باشد.

از دیگر انواع تخت خواب ها، تخت های دو طبقه می باشند. این نوع تخت خواب‌ها را می توان در اماکنی همچون خوابگاه‌های مدارس یا دانشگاه‌ها و یا محیط‌های نظامی و اردوگاه‌ها مشاهده کرد، این مدل از تخت خواب ها معمولا برای اتاق های کوچک نیز بسیار مناسب است. در این مدل تخت معمولا طبقه بالا با نردبانی متصل یا جدا از تخت، قابل استفاده است.

بعضی از انواع تخت های امروزی تخت تاشو هستند و بعد از بیدار شدن می توان آن ها را جمع کرد و از فضای زیر تخت به عنوان کمد یا قفسه استفاده کرد که به خصوص برای اتاق های کوچک انتخاب بسیار مناسبی است، هم چنین امروزه در زیر بعضی از تخت ها فضایی را تعبیه کرده اند که می توان با استفاده از یک جک بالا برنده تشک، به فضای زیر آن دسترسی پیدا کرد و از زیر تخت به عنوان انباری یا کمد استفاده کرد. در صورتی که اتاق بسیار کوچک باشد، می توان از انواع مبلمان تخت خواب شو نیز به عنوان تخت خواب برای شب ها و مبلمان نشیمن کارهای روزمره یا مطالعه برای روز استفاده کرد.

در دکوراسیون اتاق خواب های کوچک ۹ متری چه لوستری را می توان استفاده کرد؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

لوستر نیز یکی از لوازم مهم در اتاق های کوچک و بزرگ است، اولین اصل در خرید لوستر هماهنگی با فضاست. نکته ی دیگر در خرید لوستر، سبک لوستر است. سبک و مدل از مهم ترین نکاتی است که در خرید لوستر باید آن را در نظر گرفت و این به معنی بررسی ابعاد لوستر، سبک چیدمان و دکوراسیون منزل و… است. برای اتاق های کوچک نباید از لوسترهای بزرگ استفاده کرد.

از طرفی نور کم، به خصوص در محیط های بدون پنجره فضا را دلگیر می کند. برای محاسبه این که چه لوستری برای اتاق مناسب است، باید ابعاد اتاق را در نظر گرفته طول، عرض، ارتفاع در انتخاب لوستر معیارهای کلی هستند. به عنوان مثال اگر اتاق خواب ۹ متری باشد، عرض لوستر باید حدود چهل و سه و ارتفاع آن در حد سی سانتی متر باشد و در صورتی که سقف اتاق بلند باشد، می توان از لوستری با ارتفاع بلندتر استفاده کرد.

لوستر از آن دسته لوازمی نیست که مدام برای تنوع و در طی سال تعویض گردد. بنابراین در انتخاب آن باید تمام فاکتورهای سلیقه و همخوانی با اجزای ثابت منزل مانند رنگ دیوار و سقف در نظر گرفته شود. ممکن است، هر سال جزئیاتی مانند روتختی، کوسن و… تغییر پیدا کنند که در این حالت می توان این اجزا را هماهنگ یا متفاوت با لوستر خریداری کرد. بهترین رنگ برای لوستر اتاق های کوچک رنگی است که با بیشتر طیف ها همخوانی داشته باشد. در اتاق های کوچکی که امکان استفاده از لوستر در آن ها وجود ندارد، می توان با استفاده از یک مهتابی یا دیوار کوب نورپردازی اتاق را انجام داد.

فضا سازی در اتاق های کوچک به چه شکل انجام می شود؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

اتاق های کوچک را نیز می توان با فضاسازی درست، شیک و زیبا جلوه داد. امروزه با کم شدن متراژ خانه ها اتاق خواب ها نیزکوچک می شوند، بنابراین برای فضاسازی و استفاده حداکثری از این اتاق ها راهکارهای مختلفی وجود دارد.

اولین نکته ای که برای فضاسازی اتاق خواب های کوچک می توان مورد استفاده قرار داد تخت خواب است. تخت خواب را می توان در انواع مختلف حتی به عنوان کمد نیز استفاده کرد. در مورد اتاق های کوچک باید به این نکته توجه کرد که از پاتختی و لوازمی به مانند آن در اطراف تخت کمتر استفاده شود، اما می توان با فضا سازی زیر تخت یا بالای تخت این قسمت ها را به محیطی برای جایگیری لوازم اضافی و لباس های زمستانی در تابستان تبدیل کرد. هم چنین کتاب ها و مجمسه های تزئینی را می توان در بخش بالایی این مدل از تخت ها قرار داد.

فضای داخلی اتاق خواب را با  می توان نور دلپذیری که از پنجره‌ها به داخل می‌تابد روشن کنید؛ برای این کار می‌توانید از پنجره‌های بدون پرده استفاده کنید و دیوارهای اتاق را رنگ‌های روشن و سفید بزنید تا اتاق بازتر به نظر برسد. در صورتی که اتاق خواب، محل کار یا انجام کارهای روزمره نیز باشد، می توان از میزهای دیواری که قابلیت تا شدن داشته باشند، استفاده کرد. اینگونه از میزها هنگام استفاده باز شده و به شکل میز عادی در می آیند و پس از استفاده جمع می شوند و دیگر جای اضافی نمی گیرند. هم چنین در صورتی که اتاق دارای پنجره باشد، میتوان از طاقچه پنجره به عنوان فضایی برای قرارگیری مجسمه و گلدان ها استفاده کرد. در صورتی که طاقچه پهن باشد، می توان کوسن یا زیراندازی در آن قرار داد و طاقچه را به عنوان فضایی برای نشیمن استفاده کرد.

اگر اتاق خواب از نور طبیعی برخوردار نبود از چه راهکارهایی می توان استفاده کرد؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

اتاق های فاقد پنجره از نعمت نور طبیعی محروم هستند و در صورتی که اتاق این امکان را نداشته باشد، محیطی کسل کننده به وجود می آید. پنجره ها هم در شب و هم در روز وارد کننده نور طبیعی به اتاق هستند و حس سرزندگی به فضا می بخشند. پنجره ها با امکان ورود هوای تازه آلودگی محیط را نیز تا حد زیادی کاهش می دهند.

یکی از راهکارهای جایگزین نور طبیعی و پنجره در اتاق، آینه ها هستند. نصب یک آینه روی دیوار اتاق می تواند حس و حالی شبیه به پنجره را در اتاق ایجاد کند. البته آینه در اتاق هایی با سقف کوتاه باید با حداقل فاصله نسبت به سقف نصب شود تا دیوار و سقف را بیش از حد کوتاه نشان ندهد. در صورتی که اتاق با رنگ سفید تزیین شود، به خصوص در صورتی که رنگ سفید رنگ غالب دیوارها باشد، می تواند مانند پنجره عمل کرده و روشنایی و سرزندگی پنجره را به اتاق خواب بدهد، در عین حال رنگ سفید می‌تواند نیاز به نور بیشتر را تا حد زیادی کاهش دهد.

یکی از مزایای پنجره ها عمق دادن به اتاق خواب است. در واقع عمقی که پنجره به اتاق می دهد، از فضا و منظره پشت اتاق خواب است، در این شرایط برای ایجاد اثری مشابه پنجره می توان از تابلو، کاغذ دیواری یا اثری هنری در دیوار برای دادن عمق بیشتر و فضایی روشن و سرزنده در اتاق استفاده کرد. در صورتی که اطراف اتاق راهرو وجود داشته باشد و این راهروها دارای پنجره باشند، می توان با استفاده از درهای شیشه ای یا فرانسوی، نور طبیعی پنجره های اطراف را وارد اتاق کرد. فضاهایی که فاقد پنجره هستند، را هم چنین می توان با نورهای مخفی روشن کرد.

دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری دخترانه را با چه لوازمی می توان چیدمان کرد؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

اولین فاکتور در طراحی دکوراسیون اتاق خواب های دخترانه ، رنگ است. دختران می توانند طیف گسترده ای از رنگ ها را برای اتاق و سرویس خواب خود استفاده کنند، انواع رنگ های سرد و گرم ملایم، یا رنگ های ترکیبی نظیر صورتی و بنفش می توانند انتخابی برای سرویس خواب دخترانه باشند. با توجه به اینکه اتاق برای نوجوان یا کودک طراحی شود، رنگ ها پررنگ یا کم رنگ می شوند، یکی از رنگهای مورد علاقه بیشتر دختران کودک و نوجوان رنگ صورتی است، این رنگ را با سایه روشنی از زرد یا آبی می توان به طرحی شیک حتی برای بزرگسال نیز تبدیل کرد.

رنگ مناسب دیگر در یک سرویس خواب دخترانه رنگ سفید است، با توجه به این که سفید رنگی خنثی است، برای جلوه ی بیشتر می توان آن را با رنگ هایی نظیر مشکی، سبز، آبی یا بنفش ترکیب کرد، همچنین ترکیب رنگ سفید با طلایی در سرویس خواب، اتاق را زیبا تر می کند. فاکتور بعدی لوازم جانبی است که در اتاق های دخترانه انواع مجسمه، تابلو و… را می توان برای فضاسازی استفاده کرد. در صورتی که اتاق خواب کوچک باشد، می توان با یک تابلوی زیبا و بزرگ هم فضا را بیشتر جلوه داد و هم اتاق را زیبا کرد.

فاکتور مهم دیگر در اتاق خواب، تخت است. تخت در اتاق های دخترانه را می توان با پرده هایی تزئین کرد که به فضا جلوه ای دیگر ببخشند. همخوانی و هماهنگی جزئیات در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری دخترانه اصل مهمی است، به عبارتی برای زیبا تر دیده شدن اتاق باید از قانون تک رنگی استفاده کرد و برای از بین بردن یکنواختی اتاق از طیف های مختلف یک رنگ استفاده کرد.

دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری پسرانه را با چه لوازمی می توان چیدمان کرد؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

هر اتاقی چه برای دختر و چه برای پسر، فاکتورهای مشخصی از قبیل تخت، کمد و… در طراحی دارد که تنها با توجه به سلیقه و روحیه مصرف کننده تغییراتی در آن ایجاد می شود. به عنوان مثال رنگ عاملی مشترک در تاثیرگذاری دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری دخترانه و پسرانه است. برای تعیین رنگ سرویس خواب باید روحیات فرد مصرف کننده در نظر گرفته شود، با این حال به طور معمول پسرها از روحیه مقتدرانه برخوردار هستند و در انتخاب رنگ بیشتر به رنگ های طیف سرد و خنثی علاقه دارند. سرویس خواب مناسب پسران بیشتر به شکل مدرن است و رنگ مناسب برای این سرویس رنگ سفید، طوسی یا قهوه ای است، با این حال می توان از ترکیب این رنگ ها نیز برای سرویس خواب استفاده کرد و اتاقی کاملا سازگار با روحیات پسرانه داشت.

دیگر رنگ های مورد علاقه برای پسران رنگ های آبی و سبز هستند، از این دو رنگ به تنهایی و تنها با کم و زیاد کردن شدت رنگ می توان در سرویس خواب استفاده کرد. البته باید این نکته را در نظر داشت که بعضی از ترکیب رنگ ها مناسب هر دو جنسیت بوده و با شناخت و استفاده از آن ها مخصوصا در خانه هایی که اتاق به صورت مشترک استفاده می شود، اتاق خوابی زیبا و در عین حال مناسب هر دو جنسیت را طراحی و استفاده کرد. روحیات پسرانه جزئیاتی مانند مجسمه و تابلو را زیاد نمی پسندد و تنها در صورت خاص بودن طرح و مدل این لوازم برای استفاده در این اتاق ها مناسب هستند. اما می توان از دیگر لوازمی نظیر گلدان و … در طراحی دکوراسیون استفاده کرد. یکی دیگر از بخش های اتاق خواب کمد می باشد. کمدها در اتاق خواب پسرانه را می توان با استفاده از پوستری درخور روحیات و اخلاق پسرانه طراحی کرد.

ارتفاع تخت در دکوراسیون اتاق خواب چه تاثیری دارد؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

تخت خواب خوب تاثیر زیادی در کیفیت خواب دارد. در صورتی که تخت خواب از نظر جنس و متریال، رنگ، ارتفاع و … شرایط استاندارد را نداشته باشد، خوابیدن روی آن سخت خواهد بود و بدن در هنگام خواب به آرامش نمی رسد. از جمله فاکتورهای مهمی که کیفیت تخت را مشخص می کنند، ارتفاع تخت است. ارتفاع نه تنها در کیفیت تخت، بلکه در شکل و ظاهر اتاق نیز تاثیر زیادی دارد.

ارتفاع تشک و جنس آن، به ظاهر تخت زیبایی می بخشد و امکان خواب راحت را برای فرد فراهم می کند. بنابراین ارتفاع تشک را می توان در کنار جنس تشک بسیار مهم دانست. ارتفاع تشک باید با قد، سلیقه، اندازه سقف و… هماهنگ باشد، بیشتر تشک ها ارتفاعی بین سی تا چهل و پنج سانت دارند که با توجه به ارتفاع تخت، ارتفاع نهایی سرویس خواب به چیزی حدود ۵۰-۶۰ سانت می رسد در صورتی که قد فرد کوتاه باشد، به عنوان مثال برای کودکان استفاده از این ارتفاع مناسب نیست.

محاسبه اینکه آیا ارتفاع تخت مناسب با قد هست یا نه به سادگی امکان پذیر است، برای این کار تنها کافی است، روی تخت نشسته و پاها را روی زمین قرار داد در صورتی که زانو با باسن در یک راستا قرار گیرند، ارتفاع تخت مناسب است، در این حالت زاویه بین زانوها نود درجه است. سرویس خواب از نظر ارتفاع وضعیت مناسبی دارد. اما در صورتی که زانو ها جمع شده و نسبت به باسن در ارتفاع بالاتری قرار گیرند، یا برای رساندن کف پا به سطح زمین نیاز به تلاش زیاد و جابجایی باشد، ارتفاع سرویس خواب برای فرد مناسب نیست و در دراز مدت مشکلاتی نظیر آرتروز و دردهای عضلانی را به وجود می آورد.

همان طور که گفته شد سن و فیزیک فرد در انتخاب تخت اهمیت زیادی دارد، به عنوان مثال برای افراد مسن تختی مناسب است که بدون تلاش یا جا به جایی زیاد روی آن قرار گرفته و دراز بکشند، هم چنین کودکان باید تختی داشته باشند که ارتفاع مناسب با سطح زمین داشته باشد که در صورت جابجایی و غلت خوردن در خواب و افتادن آسیب جدی نبینند.

تشک نیز در تعیین ارتفاع اهمیت دارد، بعضی از تشک های نرم هنگام نشستن فرو می روند که عملا از ارتفاع سرویس خواب کم می کند و به خصوص برای افراد مسن جا به جایی در این مدل بسیار سخت است. هم چنین در صورتی که برای تخت با ارتفاع زیاد تشک بلند انتخاب شود، ارتفاع بیش از حد زیاد شده و هم در نشست و برخاست از تخت و هم در زیبایی دکوراسیون تاثیر گذار است. البته که نقش سقف را نباید فراموش کرد. در صورتی که سقف اتاق بلند باشد، می توان از تخت بلندتر برای ظاهر بهتر دکوراسیون استفاده کرد.

پنجره و پرده های اتاق خواب را به چه شکلی می توان در دکوراسیون استفاده کرد؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

اتاق های دارای پنجره امکان زیادی برای طراحی دارند، در این فضاها پرده نقش اصلی را در دکوراسیون منزل دارد. پرده ها برای جلوه ی بیشتر باید از نظر طرح و رنگ با سایر اجزای دکوراسیون هماهنگی داشته باشند. با پرده می توان اتاق را یکدست و هماهنگ کرد و با خطای دید ایجاد شده در اتاق تغییرات بزرگی را در فضا به وجود آورد. در انتخاب پرده در درجه اول باید رنگ و جنس مد نظر قرار گرفته شود. سایز، اندازه و مدل پرده از دیگر فاکتورهای است که باید در انتخاب پرده در نظر گرفته شوند.

رنگ پرده عموما با توجه به رنگ مبلمان و رنگ دیوارها انتخاب می شود.  منظور از انتخاب رنگ بر اساس دیوارها ترکیب رنگی دیوار و اتاق است. برای اینکار می توانید طیف رنگی که در دیوار به کار رفته را مشابه یا متفاوت در پرده ها انتخاب کنید. در صورتی که دیوارها رنگ تیره و گرم داشته باشند، می توان پرده را از رنگ روشن همان طیف استفاده کرد یا بالعکس. هم چنین در صورتی که دیوارها رنگ خنثی داشته باشند، می توان پرده را با رنگ های گروه اصلی یا ثانوی تزئین کرد که فضا زیباتر شود. در صورتی که دیوار ساده بوده و طرح خاصی نداشته باشد، می توان پرده را با طرح های گلدار انتخاب کرد که فضای اتاق زیباتر شود.

چرا طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک باید به درستی انجام گیرد؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

کودکان زمان زیادی را چه برای خواب و چه برای بازی در اتاق خواب خود می گذراندند، هم چنین چون کودکان توانایی مراقبت از خود را به اندازه بزرگسالان ندارند، ایمنی دکوراسیون برای آن ها بیشتر حائز اهمیت است.

تخت خواب کودک هم باید ارتفاع مناسب و هم امکان استفاده راحت را داشته باشد، به عبارتی برای کودکان بیشتر از دو سال طراحی تخت خواب به گونه ای باشد که در طول روز بتوانند به سادگی وارد تخت خود شده یا از آن خارج شوند. کمد اتاق کودک نیز باید به گونه طراحی شود که وسایل پر استفاده مانند اسباب بازی ها در دسترس کودک بوده و به سادگی بتوانند آن ها را استفاده کنند، هم چنین کمد کودک باید در محلی قرار گیرد که محکم بوده و با باز و بسته کردن درب، واژگون نشود.

بیشتر بچه ها در اوقات فراغت علاقه زیادی به نقاشی کشیدن و بازی با لگو و لوازم ساختنی دارند. برای انجام این کارها باید بخشی از اتاق به درستی فضاسازی شود. این فضا را می توان با صندلی و میزی کوچک مشخص کرد یا فرشی را برای این کار در بخش خاصی از اتاق اختصاص داد. مهم ترین نکته در طراحی اتاق کودک راحتی و قابلیت استفاده از فضا برای کودکان است.

چه نکاتی را باید در دکوراسیون اتاق خواب کودک در نظر گرفت؟

 

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

طراحی اتاق کودک باید در درجه اول قابل انعطاف باشد. روحیه کودکان خلاق و با نشاط است و در صورتی که فضا برای مدت زیادی به یک شکل باشد و تغییر داده نشود، کودک دچار یکنواختی شده و از اتاق دلزده می شود. تزئین اتاق کودک برخلاف سایر قسمت های خانه باید مهیج و فانتزی باشد. به عنوان مثال در انتخاب تخت خواب کودک می توان انواع طرح ها و مدل ها را انتخاب کرد و تزئینات رنگی و متفاوتی را مورد استفاده قرار داد. در طراحی اتاق کودک جنسیت باید مورد توجه قرار گیرد، اتاق پسرانه با دخترانه نیازمند جزئیات مختلفی است که با توجه به روحیات کودک انتخاب می شود.

از دیگر قواعد طراحی اتاق کودک متناسب بودن اندازه جزئیات با سن کودک است. به عبارتی مبلمان، تخت، کمد و… باید به گونه ای انتخاب شوند که از نظر ارتفاع و اندازه برای کودک قابل استفاده باشند. به عنوان مثال کمد به حدی بلند نباشد که کودک نتواند وسایل خود را به سادگی از آن برداشته یا در آن بگذارد. نکته دیگر تقسیم بندی فضاست. کودک در اتاق خود فعالیت های مختلفی را انجام می دهد که برای هر کدام از این فعالیت ها فضای جداگانه ای نیاز است. فضای بازی از فضای نقاشی و خواب باید مجزا باشد و در صورتی که اتاق خواب متراژی برای جداسازی فضا به این صورت را نداشته باشد، می توان با استفاده از سبد یا قفسه وسایل را در هر بخش اتاق جداسازی کرد. از دیگر قواعد طراحی اتاق کودک امنیت است. در ذات همه کودکان کنجکاوی وجود دارد، به همین دلیل جزئیاتی مانند پریزهای برق را باید با محافظ مناسب پوشاند تا ایجاد خطر نکنند.

نور در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری باید چگونه باشد؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

انتخاب لوازم در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری به عنوان فضایی کوچک معمولا چالش برانگیز است. لوازم روشنایی متنوعی وجود دارند که برای اتاق های کوچک می توان از آن ها استفاده کرد. بیشترین لوازم روشنایی مورد استفاده در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری لامپ های ال ای دی و هالوژنی هستند. نور این لامپ ها بر خلاف لامپ های پرمصرف طبیعی است و آزاری به چشم نمی رساند، هم چنین به دلیل نور طبیعی، چشم در استفاده از این مدل نورها خسته نمی شود.

در دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری می توان از انواع لوستر ها و چراغ خواب و مطالعه استفاده کرد اما این نکته را باید در نظر گرفت که رنگ نور نزدیک به نور خورشید باشد و از نورهای رنگی و غیر طبیعی استفاده نشود. نور کافی برای اتاق بسیار ضروریست. در صورتی که اتاق کم نور باشد، دلگیر شده و خیلی زود چشم را خسته می کند و در صورتی که نور زیادی داشته باشد، چشم زده می شود.

نورهای هالوژنی نیز از جمله نورهای مورد استقبال هستند که به فضا حالت لوکس تری می‌دهند و در نورپردازی اتاق خواب های کوچک تغییرات بزرگی پدید می‌آورند. برای استفاده بهتر از نورپردازی در اتاق خواب می توان از نورهای سقفی انتخاب کرد که امکان تنظیم نور را داشته و برای ساعات مختلف نور مناسب را به وجود می آورند.

سرویس خواب چه تاثیری در استفاده ی بهتر از فضای اتاق خواب دارد؟

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

اتاق خواب یکی از شخصی ترین قسمت ها در خانه است و مکانی مناسب برای استراحت و آرامش و رفع خستگی های ناشی از کار و امور روزمره است، بنابراین از رنگ تا جنس و مدل سرویس خواب باید با دقت بالا انتخاب گردد، دکوراسیون اتاق خواب باید با توجه به سلیقه شخصی که از آن استفاده می کند انتخاب شود تا باعث ایجاد حس نشاط و آرامش در فرد شود.

سرویس خواب از مهم ترین بخش های است که تمام اتاق خواب ها با هر اندازه ای دارا هستند. سرویس خواب را می توان اصلی ترین وسیله برای اتاق خواب دانست. تمامی اتاق خواب ها چه اتاق کودک و چه اتاق نوجوان و عروس نیازمند سرویس خواب هستند. سرویس خواب های موجود در بازار انواع مختلفی دارند.  تنوع سرویس خواب ها در جنس و متریال به کار رفته و همچنین در ساخت و شکل آن هاست. سرویس خواب را می توان در انواع شکل های گرد، مستطیل، فانتزی و دیگر طرح ها پیدا کرد. سرویس های خواب اجزا متفاوتی دارند که بسته به سلیقه و نیاز کم و زیاد می شوند. هم چنین از نظر اندازه نیز سرویس های خواب در اندازه های مختلف تک نفره، دو نفره، یک و نیم نفره و… وجود دارد.

اجزای مختلف سرویس خواب شامل تخت خواب، پاتختی، میز آرایش، کمد، پاف و… می باشند که با توجه به سلیقه و متراژ اتاق می توان آن ها را کم یا زیاد کرد. این اجزا را هم چنین می توان هماهنگ با هم و یا هماهنگ با چیدمان سایر بخش ها انتخاب کرد.

چه لوازمی را می توان در سرویس خواب اتاق ۹ متری استفاده کرد؟

 

دکوراسیون اتاق خواب 9 متری

لوازم جانبی تاثیر زیادی در زیبا دیده شدن اتاق دارند. به خصوص در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری به خاطر کمبود فضا و کوچک تر بودن متراژ جزئیات نقش مهمی در طراحی دکوراسیون دارد. تزئینات مختلفی را می توان در کنار سرویس خواب برای زیباتر شدن و آرامش بخشی بیشتر اتاق خواب استفاده کرد. یکی از این تزئینات آباژورها می باشند.  آباژور ها اندازه های مختلف رومیزی، دیواری و بلند و کناره دارند و بسته به فضا و سایر جزئیات می توان یکی از مدل های مناسب را انتخاب کرد. از دیگر جزئیات و متریالی که می توان برای تزئین اتاق خواب استفاده کرد گل و گیاه است.

گل ها طراوت و تازگی داشته و محیط را پاکسازی می کنند، به علاوه رسیدگی به گل ها و قرار داشتن آن ها در کنار سرویس خواب امکان آرامش بیشتر و تجربه خواب راحت تر را فراهم می کند. مجسمه و تابلو ها از دیگر تزئینات جدا نشدنی در سرویس خواب و اتاق خواب ها هستند. در اتاق خواب بسته به ارتفاع دیوارها می توان انواع تابلو کوچک و بزرگ را استفاده کرد که به آراستگی فضا کمک کنند، هم چنین در صورتی که فضای اتاق مناسب باشد، می توان گوشه و کنار اتاق و سرویس خواب را با مجمسه ها تزئین کرد.

از دیگر جزئیات مهم در تزئین سرویس خواب، رنگ، طرح و مدل ملحفه ایست که روی تخت خواب قرار می گیرد، این مسئله به جلوه ی بیشتر اتاق خواب و بزرگتر دیده شدن آن کمک زیادی می کند. انتخاب تمام این جزئیات علاوه بر سلیقه ای بودن به امکانات و فضای در اختیار نیز بستگی دارد، هم چنین سبک طراحی اتاق نیز در تعداد و نوع وسایلی که مورد استفاده قرار می گیرند، اهمیت زیادی دارد. لوازم جانبی برای اتاق های بزرگ می تواند بیشتر باشد، اما در اتاق های کوچک تنها استفاده از سرویس خواب و توجه به طرح و مدل سرویس خواب کافی می باشد.

کمد چه تاثیری در استفاده ی حداکثری فضا در دکوراسیون اتاق خواب های کوچک دارد؟

کمد برای فضاسازی اتاق خواب های کوچک بسیار مناسب است. انواع وسایل را می توان درکمدها جا داد و در صورتی که کمد طراحی مناسبی داشته باشد، می تواند به استفاده حداکثری از فضا نیز کمک کند. در صورتی صاحب اتاق فردی منظم باشد، می توان از کمدهای فایلی بدون در استفاده کرد. این کمدها قفسه بندی شده هستند و برای انواع کیف و کفش، کتاب و لوازم تزئینی مناسب است.

همچنین کمدهایی که مشابه اتاقک بوده و سر تخت طراحی و اضافه می شوند، انتخاب بسیار مناسبی برای طراحی دکوراسیون اتاق  خواب ۹ متری می باشند. کمدهای کم عمق اما عریض برای جایگیری بسیاری از وسایل مناسب هستند و در اتاق های کوچک امکان جایگیری بسیاری از وسایل را فراهم می کنند. یکی از راه های استفاده حداکثری و بهینه از فضا در اتاق های کوچک استفاده از کمد های مخفیست. این کمدها در دکوراسیون دیده نمی شوند و سبب می شوند، فضای اتاق هماهنگ تر دیده شود. هم چنین می توان از باکس و قفسه هایی که از بالا تا پایین دیوار کشیده شده اند، برای بزرگ تر دیده شدن دکوراسیون اتاق خواب ۹ متری استفاده کرد. در نهایت در صورتی که دیوار با کمد ها همرنگ بوده و در طراحی دیوار تلاش شود که درز دیوار و کمد مشخص نباشد، دیوار یکدست دیده شده و اتاق خواب بزرگتر دیده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *