۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
چیدمان اتاق خواب پسرانه | چند ایده جذاب برای طراحی اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب پسرانه | چند ایده جذاب برای طراحی اتاق خواب

۲۸ آبان ۱۳۹۹

در این مقاله میخواهیم درباره چیدمان اتاق خواب پسرانه با شما صحبت کنیم. چیدمان اتاق برای دختران و پسران باید شامل رعایت فاکتورهایی باشد که لازم است، رعایت شود، ما […]

در این مقاله میخواهیم درباره چیدمان اتاق خواب پسرانه با شما صحبت کنیم. چیدمان اتاق برای دختران و پسران باید شامل رعایت فاکتورهایی باشد که لازم است، رعایت شود، ما در این مقاله قصد داریم به این فاکتورها اشاره کرده و درباره آنان با شما صحبت کنیم.

با ما همراه باشید. چیدمان اتاق خواب به مراتب بسیار مهم تر و ضروری تر از چیدمان منزل است، زیرا فرد زمان بیشتری را در اتاق خواب شخصی خود خواهد گذراند پس بسیار به جاست که به این موضوع اهمیت ویژه ای دهید و درباره آن بیشتر تحقیق کنید.

چیدمان اتاق خواب تاثیرات به سزایی در روحیه فرد خواهد داشت. به همین دلیل است که روانشناسان به نوع چیدمان اتاق خواب های کودکان اهمیت ویژه ای میدهند. در این مقاله ایده هایی برای چیدمانی بهتر برای اتاق خواب پسران همراه شما خواهیم بود. روحیه فرزندان همیشه ارتباط مستقیمی با فضای زندگی و اتاق خواب آنان خواهد داشت.

مخصوصا این تاثیرات در دوران بلوغ برای فرزندان نیز بیشتر خواهد شد. به همین علت است که ما سعی کردیم، در این مقاله مفصلا درباره نوع چیدمان اتاق خواب پسران با شما صحبت کنیم و هر آنچه در چیدمان اتاق موثر واقع میشود را برای شما بیان خواهیم کرد. اگر شما به دنبال فاکتورهای مهمی در چیدمان اتاق خواب پسرانه هستید، توصیه میشود این مطلب را از دست ندهید.

در ادامه به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

استفاده از تختخواب های دو طبقه

استفاده از کفپوش

طراحی اتاق خواب پسرانه نوجوان

جمع بندی مطلب

 

استفاده از تختخواب های دو طبقه:

این نوع از تختخواب ها فضای بسیار کمی را اشغال میکند و در عین حال دارای فضاهای مناسبی مانند کشوها برای ساماندهی وسایل می باشند. استفاده از این نوع تختخواب بسیار مناسب برای کسانی است که دارای چندین فرزند پسر هستند و دارای فضای اتاق کمی هستند. در عین حال این تختخواب ها دارای طراحی های منحصر به فردی است که میتواند اتاق خواب فرزندان را بسیار منحصر به فرد جلوه دهد.

استفاده از این نوع تختخواب ها در رنگ بندی های شاد و متنوع میتواند فضای بسیار خاصی را به چیدمان اتاق خواب های پسرانه نیز منتقل کند. این نوع تخت خواب ها برای کسانی که دارای دو فرزند پسر هستند، گزینه ای بسیار مناسب است که هیچ گاه تکراری نخواهد شد. بهتر است که شما از این مدل تخت خواب با امکانات ویژه ای مانند داشتن کشو یا میزکار استفاده کنید تا محیطی بهینه سازی شده تر و البته جذاب تر را برای اتاق خواب فرزندان خود رقم بزنید.

چیدمان های تک رنگ:

همیشه هم استفاده از تنوع رنگی بالا فضای خاصی را به اتاق خواب کودکان منتقل نمیکند و دارای جذابیت نیست. میتوانید از دکوراسیون های تک رنگ و یا تنوع رنگی محدود بهره مند شوید. این کار برعکس نظر بسیاری از افراد نه تنها کسل کننده نیست، بلکه دارای جذابیت های منحصر به فرد خود است، در این چیدمان ها شما میتوانید از بافت ها و طرح های بسیاری استفاده کنید تا فضای اتاق از حالت یکنواخت خارج شود،

البته رنگ هایی که استفاده میشود بهتر است، سلیقه فرزندتان باشد تا با روحیه وی سازگار واقع شود. به همین منظور حتما نظر وی را در این مورد جویا شوید، البته ممکن است، این مورد برای کسانی که دارای دو فرزند پسر هستند، مناسب نباشد،

زیرا این کار ممکن است، منجر به اختلاف نظر فرزندان منتهی شود. پس بهتر است، این مورد برای کسانی که دارای یک فرزند هستند، یا فرزندان آنان دارای یک اتاق مجزا خواهند بود استفاده شود. استفاده از این فاکتور تاثیرات شگفت انگیزی در روحیه فرزند شما خواهد گذاشت. به شراط آنکه از رنگ مورد علاقه وی تبعیت کنید.

در ادامه نوشتار چیدمان اتاق خواب پسرانه با ما همراه باشید.

تزیین اتاق با کاغذ دیواری:

تزیین اتاق خواب با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها سالیان سال است که در طراحی منزل و دکوراسیون استفاده میشوند. تنوع طرح و رنگ های کاغذ دیواری ها به حدی بالا است که هیچ گاه جایگاه آنان را در طراحی منازل و دکوراسیون حتی محل کار متزلزل نکرده است. شما نیز میتوانید از کاغذ دیواری های طرح دار برای تزیین اتاق خواب فرزند پسر خود استفاده کنید. این فاکتور مهم دارای تنوع طرح و رنگبندی بسیار بالا و زیادی است.

که شما میتوانید متناسب با روحیه فرزند خود و رنگبندی وسایل دیگر از آن نیز بهره ببرید. هیچ گاه تاثیرات کاغذ دیواری ها را بر روحیه افراد و دکوراسیون منزل و اتاق دست کم نگیرید. این فاکتور ساده تغییرات اساسی در روحیه افراد ایجاد خواهد کرد و باعث میشود تا روحیه ای شاداب را از محیط دریافت کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست ۱۰ مدل نورپردازی اتاق خواب شیک و مدرن (۲۰۲۰) دیدن کنید.

استفاده از کفپوش:

تاثیر کفپوش ها را هیچگاه دست کم نگیرید. برای داشتن اتاقی خاص و جذابتر حتما از کفپوش ها استفاده کنید. کفپوش ها نیز دارای طرح بندی و رنگبندی بسیار زیادی هستند. شما میتوانید از این کفپوش ها برای دکوراسیون اتاق کودکتان نیز استفاده کنید.

این کار باعث جذاب تر شدن فضای اتاق میشود. به شرط آنکه شما از نوع چیدمان و رنگ فضای اتاق تبعیت کرده و بر اساس آن کفپوش خود را انتخاب کنید، همچنین در این کار به نوع جنس کفپوش نیز دقت داشته باشید، زیرا کفپوش باید به گونه ای باشد تا راه رفتن و حتی پاک نمودن لکه ها از آن برای فرد بسیار ساده باشد.

محل قرار گیری تختخواب:

محل قرار گیری تختخواب

از لحاظ فنگ شویی نباید محل قرارگیری تختخواب نزدیک درب اتاق باشد. زمان خواب پاهای فرد نباید هم راستای درب ورودی قرار بگیرید. به همین دلیل است که محل قرار گیری تختخواب حس بسیار موثری بر فرد ایجاد میکند. لازم است که به محل قرار گیری تختخواب در اتاق توجه ویژه ای داشته باشید

البته باید در این مورد به میزان فضا و همچنین چیدمان وسایل دیگر بسیار دقت داشته باشید. بهتر است، حتما به این موضوع توجه نشان داده و قبل از هر چیز علایق فرزند خود را نیز سوال کنید.

طراحی اتاق خواب پسرانه نوجوان:

اگر فرزند شما به سبک خاصی علاقه دارد و یا تیم ورزشی خاص علاقه ای نشان می دهد، می توانید از این موضوع استفاده کرده و در طراحی اتاق خواب وی استفاده کنید. باید بدانید که ایجاد قفسه و کمد دیواری برای اتاق خواب پسران و چیدمان آن یکی از ملزومات است و پسران در سنین مخصوصاً نوجوانی دوست دارند، وسایل خود را در اتاق نگهداری کنند که برای نگهداری آن‌ها بهتر است، از کمد دیواری یا قفسه‌ ها استفاده کرد

همچنین برای ایجاد یک فضای خوب و مناسب بهتر است که از تختخواب و صندلی های ارگونومیک و قابل انعطاف استفاده کنید، زیرا پسران در این سن بسیار دچار شیطنت و شلوغی هستند و باید نوع فضای استراحتی آنها انعطاف‌ پذیر باشد که به سرعت از بین نرود.

تزیین اتاق با رنگ زرد:

تزیین اتاق خواب با رنگ زرد

اگر فرزندتان علاقه بسیاری به رنگ خاصی دارد، می‌توانید از آن در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب وی استفاده کنید، اما معمول است که برای پسران از رنگ آبی استفاده می شود، اگر شما از رنگ آبی خسته شده اید، می‌توانید آن را با رنگ زرد جایگزین کنید،

زیرا رنگ زرد می‌تواند فضای بسیار جالب و روشنی را در اتاق ایجاد کرده و چیدمان بسیار زیبا و منحصر به‌ فردی برای اتاق خواب پسران ایجاد کند. بعد از رنگ آبی استفاده از رنگ زرد جو محیطی اتاق پسران را بسیار مورد پسند و دلپذیر خواهد کرد به همین دلیل است که عده ای پس از استفاده از رنگ آبی در نوع چیدمان اتاق فرزند پسر خود از رنگ زرد بهره میبرند و محیطی بسیار شاداب را برای فرزندان خود خلق میکنند.

انتخاب تشک مناسب:

نکته دیگری که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسران باید به آن دقت کرد انتخاب یک تشک مناسب است. برای داشتن یک تختخوابی جذاب و مناسب لازم است که در انتخاب تشک دقت بسیار داشته باشید، انتخاب تشک‌ های طبی یکی از مهم‌ ترین گزینه های پیش رو است.

اگر فرزند شما از کمردرد ناشی از استفاده رختخواب بد رنج می‌برد بهتر است که در این مورد حتماً از تشک‌ های طبی استفاده کنید و در خرید آن بسیار دقت داشته باشید، همچنین تشکی که انتخاب می‌کنید باید ماندگار باشد و به زودی از بین نرود.

در انتخاب رنگ تشک نیز باید دقت کافی را داشته باشید، به همین علت است که شما حتما باید هم به نوع تشک انتخابی و هم رنگبندی آن دقت لازم را مبذول دارید تا انتخابی مورد پسند هم برای شما و هم سالیان سال ماندگار در پی داشته باشد، زیرا تشک انتخابی نیست که بتوان آن را به سرعت تعویض کرد و انتخاب شما باید حداقل دو الی چهار سال ماندگاری داشته باشد.

استفاده از میز کار یا میز کامپیوتر:

استفاده از میز کار یا میز کامپیوتر

این روزها استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ یک جزء جدا نشدنی است، اتاق خواب نوجوانان یا پسران می باشد، شما برای چیدمان اتاق خواب پسران باید حتماً به این نکته دقت داشته باشید که فضایی را از اتاق به میز کار فرزند خود اختصاص دهید، همچنین اگر از دستگاه های دیجیتالی مانند لپ‌ تاپ یا کامپیوتر استفاده می کنند، بهتر است که فضایی را برای این مورد در نظر بگیرید تا اوقات فراغت خود را بر پشت میز بگذراند.

از دیگر فواید میز کامپیوتر استفاده از آن به عنوان میز کار است. کودک شما میتواند از میز کامپیوتر به عنوان میز تحریر یا میز کار استفاده کند. و این بسیار اهمیت دارد تا والدین در هنگام تهیه میز به نکات خرید میز کامپیوتر یا میز تحریر توجه ویژه ای داشته باشند.

میز باید متناسب با قد فرزند شما باشد. اگر میز بیش از حد بلند یا کوتاه باشد، در این صورت فرزند شما دچار دردهای شدید در ناحیه گردن و کمر خواهد شد. بهتر است، حتما به نکات خرید در این مورد توجه داشته باشید.

شما در حال خواندن پست چیدمان اتاق خواب پسرانه هستید.

صندلی کامپیوتر:

صندلی کامپیوتر

صندلی کامپیوتر باید کاملاً متناسب قد و وزن فرزند شما باشد، هنگام خرید صندلی بهتر است که فرزند را با خود همراه داشته باشید تا بر روی آن نشسته و آن را امتحان کند و اگر صندلی که انتخاب می‌کنید باعث درد در کمر، شانه یا گردن شما شود، صندلی مناسب نیست و بهتر است که آن را با یک صندلی بهتر تعویض کنید. هنگام نشستن باید پاهای شما بر روی زمین قرار گرفته و ران‌ های شما در حالت افقی شکل باشند

همچنین بهتر است که صندلی و پشتی آن راحتی بسیار زیادی همراه داشته باشد و تکیه‌ گاه مناسبی برای گردن شما داشته باشد، در این هنگام مجبور نیستید در هنگام کار با کامپیوتر گردن خود را خم کنید و یا به صورت خمیده کار انجام دهید.

صندلی در وهله اول باید متناسب با فاکتورهای تهیه میزکار باشد تا آسیب های جسمی به کودک یا فرزند شما وارد نکند، همچنین به رنگ صندلی و میز باید دقت داشته باشید و آنان را در یک تم رنگی تهیه کنید تا در چیدمان اتاق خواب نیز

هماهنگی مناسب را به وجود بیاورد، همچنین در این فاکتور بهتر است، با توجه به میزان رشد کودک یا فرزندتان انتخابی مناسب داشته باشید. برای فرزندانی که در سن بلوغ هستند، چنین انتخاب هایی به سرعت دستخوش تغییرات خواهند شد و به زودی با توجه به میزان رشد فرزند تعویض میشوند.

اتاق به شکل گالری تصاویر:

اتاق به شکل گالری تصاویر

اگر فرزند شما به آثار هنری و نقاشی علاقه دارد، می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و اتاق وی را متناسب با علاقه او چیدمان کنید، در این نوع چیدمان مجموعه‌ ای از آثار هنری فرزند استفاده می‌شود و می‌توانید از نقاشی‌ها و آثار وی برای چیدمان و طراحی دیوارهای اتاق استفاده کنید، این کار نمای فوق‌ العاده‌ ای از یک گالری کوچک را به اتاق فرزندتان منتقل می‌کند که حس فوق‌ العاده‌ ای را در محیط به وجود خواهد آورد.

آنچه در این مطلب سعی کردیم، بیان کنیم، چیدمانی بر اساس علایق کودک یا فرزند شماست. اگر فرزند شما دارای علاقه به موسیقی، هنر، علوم کامپیوتری و… است، بهتر است که حتما لازمه کار را بر اساس علایق وی در نظر بگیرید تا اتاق خواب او بر این اساس چیده شود. در غیر این صورت اگر فرزند شما هنوز به دنیا نیامده و یا از سلایق وی اطلاعی ندارد، از تم های رنگی بهره ببرید.

جمع بندی مطلب

در این مطلب به فاکتورهای چیدمان یک اتاق پسرانه پرداختیم. در این مقاله سعی کردیم، هر آنچه که والدین را برای چیدمانی بهتر برای اتاق فرزندان پسر راهنمایی میکند بیان کرده و درباره آن با شما صحبت کنیم، زیرا رعایت این فاکتورها میتواند محیطی دلخواه برای فرزندان شما به همراه داشته باشد. و در روحیه فرزند بسیار موثر واقع میشود. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

مقاله ی ما با عنوان چیدمان اتاق خواب پسرانه به پایان رسید. امید است به خوبی با چیدمان اتاق خواب پسرانه آشنا شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *