۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
چیدمان اتاق خواب به سبک ایرانی | مدل ۲۰۲۰

چیدمان اتاق خواب به سبک ایرانی | مدل ۲۰۲۰

۰۶ اسفند ۱۳۹۸

غالباً افراد بیش از یک سوم عمر خود را در خواب می‌گذرانند، بنابراین اتاق خواب مکانی است برای تخلیه روحی و روانی هر فرد که در نهایت می بایست به وقت بیدار شدن، با حس و حالی خوب و آرامشی درونی از محل خواب خود خارج شوند. این نکته به خوبی اهمیت داشتن اتاق خوابی سازگار با روحیه هر فرد و چیدمانی درست و اصولی را یادآور می‌شود.با آرکا چوب همراه باشید تا چند نکته را در مورد دکوراسیون اتاق خواب با هم بررسی کنیم.

نگاهی مختصر به دکوراسیون اتاق خواب

غالباً افراد بیش از یک سوم عمر خود را در خواب می‌گذرانند، بنابراین اتاق خواب مکانی است برای تخلیه روحی و روانی هر فرد که در نهایت می‌بایست به وقت بیدار شدن، با حس و حالی خوب و آرامشی درونی از محل خواب خود خارج شوند. این نکته به خوبی اهمیت داشتن اتاق خوابی سازگار با روحیه هر فرد و چیدمانی درست و اصولی را یادآور می‌شود. بهتر است با عنصری مهم در دکوراسیون اتاق خواب شروع کنیم.

انتخاب رنگ درفضای اتاق خواب

انتخاب رنگ، موضوعی مورد توجه در هر فضایی و با هرکاربری است. فرایند انتخاب رنگ در طراحی اتاق خواب نیز اهمیت زیادی دارد.

رنگ‌های مناسب اتاق خواب
انتخاب رنگ درفضای اتاق خواب

پیشنهاد اول ما به شما استفاده از رنگ‌های آرام بخش با تم رنگی خنثی در وسعت زیاد است. رنگ‌های کرم، خاکستری و سفید به راحتی با رنگ‌های مکمل ترکیب می‌شوند و اتاق خوابی زیبا را برای شما به وجود می‌آورند.

پیشنهاد دوم ما به شما استفاده از رنگ‌های خاص و جذاب دراتاق خوابتان است. جسارت داشته باشید و رنگ‌ها را به فضای اتاق خوابتان وارد کنید.

رنگ های خاص و جذاب در اتاق خواب

و اگر جزوه دسته از افرادی هستید که رنگ‌های خنثی را می‌پسندید، رنگ مورد علاقتان را به صورت لکه‌هایی رنگی در ترکیب با رنگی خنثی استفاده کنید. برای مثال می‌توانید رنگ را با پرده، قالیچه و یا روتختی با طیف رنگی مورد علاقه‌تان به فضا اضافه کنید. عکس‌های زیر به خوبی گویا این مطالب است.

سرویس خواب مینیمال با رنگ خنثی
عکس سرویس خواب با رنگ خنثی

 

عکس سرویس خواب مینیمال

کاغذ دیواری، انتخابی هوشمندانه

امروزه به جز استفاده از رنگ در دکوراسیون داخلی از کاغذ دیواری و یا ترکیب این دو نیز استفاده می‌شود. کاغذ دیواری‌ها به دلیل تنوع زیاد در طرح، رنگ و بافتی که دارا هستند، دست شما را در دیزاین فضای داخلی باز می‌گذارند و به اتاق جذابیت بصری داده و عمق وگرما می‌بخشند.

کاغذ دیواری نیز مانند هر آیتم دیگری باید متناسب با سبک سرویس خواب، متراژ اتاق و تم رنگی فضای شما انتخاب شود.

انتخاب سرویس خواب

طرح سرویس خوابی که انتخاب می‌کنید، سبک و دیزاین اتاق خواب شما را تعیین می‌کند، البته در نظر داشته باشید که انتخاب یک سرویس خواب مناسب نباید صرفاً از روی ظاهر آن باشد، بلکه باید با نیازهای شما نیز همخوانی داشته باشد. پس در انتخاب سرویس خواب، کیفیت، رنگ، جنس، فرم ظاهری و کاربردی بودن آن را در نظر بگیرید.

برای مثال علاوه برشکل و فرم ظاهری که می بایست مورد پسند باشد، اگر فضای کوچکی دارید سرویس خوابی انتخاب کنید که دارای تختی کشودار باشد و یا کفی تخت جکدار برای استفاده از فضای زیر تخت تهیه کنید. شایان ذکر است، همه سرویس خواب‌های آرکا چوب امکان کشودار شدن و یا استفاده از کفی تخت جکدار را دارا می‌باشند. می‌توانید برای انتخابی بهتر به مدل‌های ما نگاهی بیندازید تا بیشتر با سبک‌های سرویس خواب آشنا شوید. به عنوان نمونه چند مدل را با هم می‌بینیم:

عکس سرویس خواب لوکس
سرویس خوابی لوکس و سنگین به سبک زیبای نئوکلاسیک
عکس سرویس خواب سبز سبک نئوکلاسیک
سرویس خوابی با ترکیب رنگ زیبای سبز و قهوه‌ای برگرفته از طبیعت به سبک نئوکلاسیک
سرویس خوابی خاص به سبک زیبای مراکشی با تاج تختی چوبی و منبت کاری شده
سرویس خوابی با طرح و رنگ سنگین به سبک زیبای کلاسیک
عکس سرویس خواب مینیمال ساده
سرویس خوابی به سبک مینیمال، ساده، رنگین و بی نهایت زیبا

 در انتخاب سرویس خواب، متراژ فضای اتاق خوابتان را در نظر بگیرید. سرویس خواب‌هایی با تاج تخت بلند و یا کشیده در اتاق خواب‌های کوچک به شرط قرار گرفتن جلوی یک دیوار کاملا صاف و سالم و بدون وجود عواملی مانند: پنجره، ستون، شوفاژ و …  باعث بزرگتر جلوه دادن فضا می‌گردد و بالعکس تاج تخت‌های کوتاه باعث بی نظمی و شلوغی بیشتر در فضاهای کوچک می‌شود. ضمناً در نظر داشته باشید اگر متراژ فضای شما کم است، حتماً لازم نیست پاف و یا فایل ست سرویس خوابتان را خریداری کنید.

همچنین آرکا چوب به شما این امکان را می‌دهد به راحتی آیتم‌های مورد نظرتان مثل: تخت، پاتختی‌ها، میز آرایش، فایل، پاف، کاناپه، کمد و … را از ترکیب چند مدل انتخاب کنید، اما در نهایت یک سرویس ست شده و یک دست از هر لحاظ (رنگ، ابزارهای به کار رفته، پایه‌ها و …) داشته باشید. همچنین می‌توانید ابعاد آنها را نیز بسته به فضای اتاق خوابتان تغییر دهید تا در نهایت پکیجی مناسب برای اتاق خوابتان داشته باشید.

چیدمان سرویس خواب

چیدمان مناسب اتاق خواب یعنی ایجاد تعادل بین کارایی، سلیقه و عادت‌های هر فرد.

برای تصمیم گیری درمورد چگونگی چیدمان سرویس خواب، ابتدا ایده مدل چیدمان مورد نظرتان را روی کاغذ ترسیم کنید و سعی نمائید تخت خواب، پاتختی، میزآرایش و … درجایی درست و با فاصله‌ای مناسب جانمایی شود. در گام اول با جانمایی تخت خواب شروع کنید. می‌توان از تخت خواب به عنوان هسته اصلی اتاق برای چیدمان دیگر اجزا استفاده کرد. پیشنهاد ما به شما قرار دادن تاج تخت خواب جلوی دیوار اصلی و سالم و ترجیحاً با زاویه ۹۰ درجه نسبت به درب ورودی است. دقت کنید که پاتختی‌ها را از بدنه تخت با فاصله حداقل ۵ تا ۱۰ سانتیمتر قرار دهید.

در کل می‌توان گفت علاوه بر موارد فوق آیتم‌های دیگری مثل بهره گیری از نور طبیعی، طراحی نورهای مصنوعی و دکوراتیو، کف پوش اتاق، پرده، فرش، روتختی و … در شکل گیری اتاقی رویایی بسیار حائز اهمیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *