۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
معرفی انواع چوب مناسب برای لوازم منزل

معرفی انواع چوب مناسب برای لوازم منزل

۲۵ فروردین ۱۴۰۰

مطمئن نیستید که کدام نوع چوب برای لوازم منزل چوبی شما بهتر است؟ پس جای درستی آمده‌اید! ما به شما کمک خواهیم کرد که بهترین لوازم چوبی را برای منزل […]

مطمئن نیستید که کدام نوع چوب برای لوازم منزل چوبی شما بهتر است؟ پس جای درستی آمده‌اید! ما به شما کمک خواهیم کرد که بهترین لوازم چوبی را برای منزل و مطابق با استایل خود انتخاب کنید. خرید لوازم منزل از جنس چوب توپر یک سرمایه‌گذاری است که سال‌های سال از آن لذت خواهید برد. انواع مختلفی از چوب برای لوازم منزل وجود دارد.

لوازم چوبی منزلتان را با اطمینان خریداری کنید! راهنمای مفید ما مزایا، ظاهر و ویژگی‌های انواع مختلف چوب برای لوازم منزل را توضیح می‌دهد. همچنان به خواندن این راهنما ادامه دهید تا بهترین لوازم چوبی را برای منزل خود پیدا کنید!

چوب گردو

گردو چوبی سخت، محکم و بادوام برای لوازم منزل است. به خوبی تراشیده شده و سال‌ها شکل خود را حفظ می‌کند. این امر باعث شده چوب گردو برای لوازم منزل تزئینی که به سطح بالایی از صنعت‌کاری نیاز دارد عالی باشد. این چوب برای لوازم و مبلمان منزل شما یک سرمایه‌گذاری ایده‌آل است و می‌توانید این لوازم را برای چندین نسل در میان خانواده‌ی خود نگه دارید. به لوازم منزل Amish Heirloom نگاه کنید.

در آمریکای شمالی، درخت گردو از ورمونت تا دشت‌های بزرگ و جنوبی در سراسر لوئیزیانا و تگزاس می‌روید. رنگ آن از سفید تا قهوه‌ای تیره متغیر است و به داشتن گره‌های چوب بزرگ معروف است. انواع متداول آن شامل چوب گردوی برزیلی، چوب گردوی کارائیب، چوب گردوی سیاه و چوب گردوی آمریکای شمالی است. دانه گردو به طور معمول صاف است، اما تعدادی امواج در نزدیکی ریشه وجود دارد. گردو بهترین چوب برای ساخت لوازم منزل آراسته است و به جزئیات زیادی نیاز دارد.

واقعیت جالب: به دلیل دوام بالای چوب گردو، در جنگ جهانی اول از آن برای ساخت پروانه‌های هواپیما استفاده می‌شد.

چوب افرا

چوب افرا یکی از سخت‌ترین انواع چوب برای ساخت لوازم منزل است. این چوب اغلب برای وسایل سنگین مانند کمدها و ست‌های ناهارخوری (میز و صندلی) استفاده می‌شود، زیرا می‌تواند فشار را تحمل کند. چوب افرا از سایر چوب‌های جنگلی مقرون به صرفه‌تر است. این امر همراه با دوام آن باعث شده برای خانواده‌های جوان ایده‌آل باشد.

چوب افرا عمدتاً در منطقه گریت لیکس یافت می‌شود. رنگ آن از کرم تا قهوه‌ای مایل به قرمز متغیر است، اما به خصوص لکه‌های تیره را به خوبی جذب می‌کند. بنابراین، به راحتی می‌توان چوب افرا را رنگ‌آمیزی کرد تا شبیه چوب گران‌تر مانند چوب ماهون باشد. چوب افرا دارای دانه‌ی صاف و ریز با الگوهای تصادفی شبیه چشم پرنده یا کمانچه است. چوب افرای سخت معمولاً رنگ روشن‌تری دارد، در حالی که افرای نرم کمی تیره‌تر است.

واقعیت جالب: بسیاری از محققان معتقدند که برای ساخت قاب داخلی اسب تروا از چوب افرا استفاده شده است.

چوب ماهون

چوب ماهون یک چوب سخت مقاوم است که اغلب برای ساخت لوازم منزل پیچیده استفاده می‌شود. این گونه‌ی چوبی دارای دانه‌ای کاملاً نرم و صاف است. چوب ماهون به دلیل بزرگ بودن درختان، در تخته‌های بزرگ تولید می‌شود. این امر باعث شده این چوب برای لوازم منزل نقطه کانونی (یعنی لوازمی که بزرگتر از دیگر وسایل منزل هستند و تأثیر بیشتری بر دکوراسیون می‌گذارند) عالی باشد. چوب ماهون ظاهری بی‌انتها و ناگذرا دارد و به اتاق گرما می‌افزاید. هر لوازم چوبی از جنس چوب ماهون با مراقبت مناسب، برای چندین نسل‌ سالم باقی می‌ماند.

چوب ماهون بومی مکزیک، آمریکای مرکزی و جنوبی است، اما در مناطق گرمسیری و آفریقا رشد می‌کند. چوب ماهون آفریقایی محبوب‌تر از چوب ماهون آمریکای جنوبی شده است. با این حال، لوازم آنتیک  و عتیقه اغلب از چوب ماهون آمریکای جنوبی ساخته می‌شوند. رنگ آن از زرد تا صورتی و قهوه‌ای مایل به قرمز متفاوت است و دارای دانه‌ی صاف می‌باشد. چوب ماهون بهترین چوب برای لوازم منزل است، به خصوص برای لوازم بزرگ مانند میزهای غذاخوری.

واقعیت جالب: از چوب ماهون غالباً در سازهای موسیقی استفاده می‌شود و به صدا لحنی گرم و غنی می‌بخشد.

چوب توس

توس یک چوب سخت بسیار مقاوم و بادوام است که در آمریکای شمالی به وفور رشد می‌کند. ظاهر زیبا و رنگ بور این گونه‌، آن را به یک نوع چوب عالی برای لوازم منزل مدرن تبدیل کرده است. این چوب دارای دانه‌ای ظریف با خطوط تمیز است که طراحی داخلی ساده را تکمیل می‌کند.

چوب توس در مناطق شمال شرقی و دریاچه‌های بزرگ و در امتداد آپالاچیان رشد می‌کند. رنگ آن از کرم تا قهوه‌ای مایل به قرمز روشن متغیر است و دانه‌ای ریز دارد. طبیعت مستحکم و مقاوم این چوب آن را برای کارهای نجاری و صنعت‌کاری با جزئیات زیاد، فوق‌العاده کرده است.

واقعیت جالب: هواپیمای مشهور هوارد هیوز H-4 Hercules، معروف به «صنوبر غاز» در واقع از درخت توس ساخته شده بود.

چوب بلوط

بلوط از نوع چوب‌های بادوام است. به دلیل رشد کُند درختان بلوط، چوب آنها بسیار متراکم است و به کیفیت آن می‌افزاید. این چوب با انواع مختلف پرداخت‌ها (finishes) سازگاری دارد. این باعث می‌شود که هم برای لوازم منزل مدرن و هم برای لوازم منزل سنتی ایده‌آل باشد. همچنین اغلب برای طراحی لوازم Mission / Arts & Crafts استفاده می‌شود.

بیشتر چوب بلوط از شرق و مرکز ایالات متحده آمده است. بسیاری از اشیاء آنتیک و عتیقه‌ی آمریکایی از چوب بلوط ساخته شده‌اند. لوازم منزل از جنس چوب بلوط با مراقبت مناسب، قرن‌ها دوام می‌آورد. رنگ آن از قهوه‌ای روشن تا قرمز مایل به صورتی متغیر است و دانه‌ای پیچ خورده یا راه راه دارد. لوازم منزل از جنس بلوط اگر به درستی پرداخت شود، به عنوان چوب ضد خراش و لک شناخته می‌شود.

واقعیت جالب: میز کار Oval Office فعلی از چوب بلوط ساخته شده و ملکه ویکتوریا آن را در سال ۱۸۸۰ به رئیس جمهور هیز اعطا کرد.

چوب گیلاس

چوب گیلاس به خاطر داشتن دانه‌های بسیار صاف و یکدست معروف شده است. این چوب به خوبی جلا می‌یابد و ظاهر زیبایی دارد. چوب گیلاس همچنین برای ساخت لوازم منزل آنتیک و عتیقه معروف شده است و در صورت مراقبت مناسب، برای قرن‌ها دوام خواهد داشت. این یک چوب سخت در میان صنعتگران محسوب می‌شود. لوازم منزل از جنس چوب گیلاس غالباً یک سرمایه‌گذاری است که در درازمدت نتیجه خواهد داد.

چوب گیلاس در شرق ایالات متحده یافت می‌شود. رنگ آن از قهوه‌ای مایل به صورتی تا قرمز عمیق تیره متغیر است و دارای دانه‌ای صاف و کمی موج‌دار است. مانند بیشتر لوازم منزل چوبی، چوب گیلاس با افزایش قدمت زیباتر می‌شود. گیلاس بهترین چوب برای لوازم منزل است که برای ماندگاریِ طولانی طراحی شده و در خانواده‌ی شما باقی می‌ماند.

واقعیت جالب: برخلاف تصور عمومی، جورج واشنگتن هرگز به قطع یک درخت گیلاس اعتراف نکرد.

چوب بامبو

بامبو به خاطر طبیعت دوستدار محیط زیست و رنگ‌بندی بور زیبا شناخته شده است. این گونه در واقع یک نوع چمن است، نه چوب سخت. به همین دلیل، بامبو به سرعت رشد می‌کند. این گیاه حدود ۱۰ برابر سریعتر از درختان سخت رشد می‌کند. بامبو همچنین در برابر تورم و جمع شدن مقاومت می‌کند.

بامبو در هر قاره به جز اروپا و قطب جنوب رشد می‌کند. رنگ آن از بسیار روشن تا تن متوسط ​​گرم متغیر است، اما به طور طبیعی دارای رنگ بور ملایم است. اثاثیه از جنس بامبو از طراحی همه کاره برخوردار است اما بیشتر در طراحی داخلی معاصر رایج است. بامبو بهترین چوب برای ساخت لوازم منزل برای خانواده‌های آگاه از محیط زیست و دوستدارِ طراحی مدرن است.

واقعیت جالب: مقاومت در برابر کشش یک گونه متوسط ​​بامبو ۳ برابر قوی‌تر از چوب معمولی با درجه ساخت است.

چوب کاج

چوب کاج برای طراحی روستایی و منازل کشاورزی محبوبیت دارد. این چوب سبک وزن است و در نتیجه برای خانواده‌هایی که مرتباً جابجا می‌شوند بسیار مناسب است. کاج چوبی ارزان قیمت است و گزینه خوبی برای کسانی است که برای سرمایه‌گذاری در انواع دیگر چوب آماده نیستند. چوب کاج به خوبی رنگ‌آمیزی می‌شود و لوازم منزل از جنس چوب کاج رنگ‌آمیزی شده اغلب برای اتاق کودکان استفاده می‌شود چون رنگ‌های سرگرم‌کننده‌ای دارد.

کاج در سراسر نیمکره شمالی یافت می‌شود. رنگ آن از سفید تا قهوه‌ای روشن با تناژهای زرد یا قرمز متغیر است و به داشتن گره‌های زیبا معروف است. گره‌ها همان چیزی هستند که شخصیت و جذابیت روستایی را اضافه می‌کنند. لوازم منزل چوبی از جنس کاج در برابر جمع شدن و تورم مقاومت می‌کند و شکل خود را برای سال‌ها حفظ می‌کند.

واقعیت جالب: قدیمی‌ترین درخت کاج زنده‌ی دنیا کاج بریستلکون است که ۵،۰۶۵ سال قدمت دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *