۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
مدل های سرویس خواب دخترانه جدید (مدل ۲۰۲۱)

مدل های سرویس خواب دخترانه جدید (مدل ۲۰۲۱)

۲۱ آذر ۱۳۹۹

در این مقاله سعی داریم تا به مدل های جدید سرویس خواب دخترانه بپردازیم. به طور کلی سرویس خواب دخترانه شامل تخت خواب، پاتختی، میز آرایش، کمد، پاف و آینه […]

در این مقاله سعی داریم تا به مدل های جدید سرویس خواب دخترانه بپردازیم. به طور کلی سرویس خواب دخترانه شامل تخت خواب، پاتختی، میز آرایش، کمد، پاف و آینه است و احتمال دارد یک یا دو مورد از این وسایل در سرویس خواب نباشد و شما مجبور شوید که آن را جداگانه خریداری کنید.

در ادامه به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

کاربرد و اهمیت میز آرایش و پاتختی سرویس خواب دخترانه

تفاوت بین میز آرایش و میز کنسول

اهمیت کمد و پاف در سرویس خواب دخترانه

ویژگی های بهترین سرویس خواب دخترانه نوجوان

انتخاب سرویس خواب با در نظر گرفتن تغییر سلیقه دختران نوجوان

 

کاربرد و اهمیت میز آرایش و پاتختی سرویس خواب دخترانه

پاتختی سرویس خواب دخترانه

یکی از وسایلی که هر سری در مدل های جدید سرویس خواب دخترانه با تنوع زیادی تولید می شود میز آرایش است. این میز برای نظم دادن به وسایل آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

در کنار میز آرایشی، می توانید یک صندلی راحت برای نشستن تهیه کنید. در هنگام خرید این میز، تنها زیبایی آن را ملاک انتخاب خود قرار ندهید و جدا از زیبایی، موارد ایمنی آن را نیز در نظر بگیرید. معمولا آینه به میز آرایشی پیچ م یشود که این بهترین حالت ممکن است، اما در بعضی از میز های آرایشی آینه به صورت جدا روی میز قرار می گیرد.

به همین دلیل در هنگام خرید میز آرایش کاملا دقت کنید. بعد از انتخاب میز آرایشی نوبت به پاتختی است. پاتختی های موجود در بازار هم دارای سایز های مختلفی هستند و به لحاظ طرح و مدل بسیار متنوع می باشند. برای تخت یک نفره فرزند خود یک پاتختی و برای تخت دو نفره شما و همسران نیاز به دو پاتختی دارید.

پاتختی به منظور تامین احتیاجات واجب شما طراحی شده است. به طور مثال می توانید بر روی آن یک لیوان آب به همراه دارو، گلدان، انگشتر، کتابی که تا قبل خواب مطالعه می کنید را قرار دهید تا هر زمان دوباره به آن ها نیاز داشتید، به راحتی در دسترس شما باشند.

بهترین طول و عرض برای یک پاتختی بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر می باشد.به علاوه تنوع زیادی در ارتفاع پاتختی ها وجود دارد. اما حتما این ارتفاع باید به اندازه ای باشد که زمانی که بر روی تخت هستید، پاتختی قابل رویت باشد. در نتیجه پیشنهاد می شود در هنگام خرید، ارتفاع بین ۶۵ تا ۷۰ سانتی متر را در نظر بگیرید.

تفاوت بین میز آرایش و میز کنسول

تفاوت بین میز آرایش و میز کنسول

در مدل های جدید سرویس خواب دخترانه میز کنسول جایگزین خیلی خوبی برای میز آرایشی محسوب می شود. هر چند که این دو با هم تفاوت هایی دارند که بنا به سلیقه، یکی از آن ها را برای سرویس اتاق خواب انتخاب می کنند.

در این قسمت از مقاله سعی داریم تا شما را با تفاوت آن ها آشنا کنیم. پیشتر در مورد میز آرایشی و کاربرد آن صحبت کردیم. ابتدا در مورد میز کنسول و کاربرد آن توضیحاتی خواهیم داد و سپس تفاوت بین آن ها را تشریح خواهیم کرد.

در زمان های قدیم میز کنسول مخصوص شاهان بود و به همین خاطر امروزه به عنوان یک وسیله لوکس سرویس خواب محسوب می شود. طرح های جدید میز کنسول نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است. در ابتدا این میزها به شکل صفحه ای نیم دایره ای با دو پایه به دیوار تکیه داده شده بودند و رفته رفته طراحی آن ها تغییر کرد و شبیه به میز آرایش گردید.

از کاربردهای میز کنسول

از کاربردهای میز کنسول این است که از آن برای نگه داشتن گلدان، کتاب و همچنین مانند یک میز تحریر استفاده می کنند. امروزه دختران جوان از میز کنسول برای اتاق خواب خود نیز استفاده می کنند. هر چند که کاربرد این میز بیشتر در ورودی منزل می باشد.

ولی با اعمال تغییراتی در شکل ظاهری آن امروزه یکی از وسایل لوکس سرویس خواب دخترانه محسوب می شود. نکته بسیار مهمی که در ارتباط با میز کنسول باید در نظر بگیرید این است که حتما با کمک لوازم زینتی آن را جذاب و شیک سازید تا مورد توجه قرار گیرد.

اما در مورد تفاوت بین میز آرایش و میز کنسولی که در قسمت در ورودی منزل قرار می گیرد، باید گفت که اولین تفاوت بین آن ها در ارتباط با اجزای تشکیل دهنده شان می باشد. میز آرایش دارای یک میز به همراه یک آینه ثابت یا متحرک است در حالی که میز کنسول از یک میز، صندلی و همچنین آینه و شمعدان تشکیل شده است.

دومین تفاوت این دو میز مرتبط به ظاهر آن ها است. میز آرایشی حداقل یک کشو دارد، در حالی که میز کنسول هیچ کشو و یا کمدی ندارد. در حقیقت امروزه با ایجاد تغییراتی که از جمله تفاوت های میز آرایشی و کنسول محسوب می شود، میز کنسول تبدیل به یک مدل میز آرایشی برای اتاق خواب گردید.

پیشنهاد می کنیم از پست تفاوت سرویس خواب اسپرت و سرویس خواب سلطنتی دیدن کنید.

اهمیت کمد و پاف در سرویس خواب دخترانه

از جمله وسایل دیگر در مدل های جدید سرویس خواب دخترانه می توان به کمد ها اشاره کرد که امروزه در طرح های متنوعی تولید می شوند و برای تهیه آن بایستی متناسب با فضایی که دارید اقدام به خرید کردن آن نمایید.

وجود کمد در اتاق خواب به شما این امکان را می دهد که لباس های خود را به طور مرتب درون آن بگذارید و چنان چه میز کار شما کشو دار باشد، بهتر است تا اسباب های ریز و کوچک خود را در آنجا قرار دهید.

اگر اتاق خواب کوچکی دارید که برای گذاشتن کمد جا ندارید، می توانید تخت خوابی را بخرید که در قسمت پایین خود دو کشو دارند تا از کشو آن ها برای گذاشتن وسایلتان استفاده کنید.

احتمال دارد دفعه اولی باشد که نام پاف به گوشتان می خورد، لازم است بدانید که جدا از مبلمان، پاف ها به عنوان یکی از وسایل سرویس خواب محسوب می شوند. پاف ها این امکان را برای شما فراهم می آورند تا بر روی آن ها بنشینید و در ضمن امکان گذاشتن وسایل خود را بر روی آن ها داشته باشید. انواع پاف ها متفاوت است، یک مدل از آن ها تنها به شکل صندلی است و مدل دیگری دارند که دارای صندوق نیز می باشد تا در صورت لزوم وسایل خود را درون آن قرار دهید.

تخت خواب ها

تخت خواب ها

در مدل های جدید سرویس خواب دخترانه، تخت خواب به عنوان یکی از اجزای مهم سرویس خواب از تنوع بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است و در سایز ها و اندازه های متفاوتی بسته به سن دختر شما در بازار موجود است. حتی اگر از مدل های موجود در بازار خوشتان نیامد می توایند آن را به طور جداگانه به نجار سفارش دهید. اما به لحاظ اندازه، تمامی تخت ها دارای یک استانداری می باشند.

تخت خواب دختر نوجوان شما بایستی عرضی به اندازه ۹۰ تا ۱۱۰ و طولی ۲۰۰ سانتی متری داشته باشد. اگر دختر شما در زمان خواب، در تخت خود زیادی اهل چرخیدن است، توصیه می شود که حتما تختی با عرض ۱۱۰ سانتی متری برایش بخرید. اگر قد فرزند شما بلند است حتما تختی با طول دو متر را خریداری کنید. اما اگر قد دختر شما که از سن رشد اوهم گذشته کوتاه است، تخت ۱۹۰ سانتی متری برایش کفایت می کند.

درباره ارتفاع تخت هم باید بگوییم که اکثرا دارای ارتفاع بین ۳۰ تا ۴۰ سانتی متری هستند. دلیل داشتن این ارتفاع به این خاطر می باشد که تمیز نمودن زیر تخت به راحتی صورت گیرد.

ویژگی های بهترین سرویس خواب دخترانه نوجوان

بهترین سرویس خواب دخترانه نوجوان

اتاق خواب برای دختران نوجوان بایستی جذاب باشد. مدل های جدید سرویس خواب دخترانه برای آن ها سرگرم کننده و جالب می باشد. وسایل سرویس خواب باید به گونه ای باشد که بتوانند برای چندین سال از آ نها استفاده کنند.

اتاق خواب هر دختر نوجوانی دارای وسایل سرویس خواب می باشد که شامل تخت، پاتختی، میز آرایشی، کمد و … است. شما می توانید برای دخترتان یک ست سرویس خواب خریداری کنید و یا این که هر کدام از وسایل سرویس خواب او را به شکل جداگانه تهیه کنید. یکی دیگر از وسایل مهم در سرویس خواب دخترانه میز مطالعه است.

شما بایستی حتما فضایی را برای مطالعه دخترتان اختصاص دهید تا میزش را در آن قسمت قرار دهید. این قسمت از اتاق را با سبکی خلاقانه طوری طراحی کنید که شاد باشد تا برای مطالعه کردن تشویق گردد و اوقات مفیدی را در اتاق خود سپری کند.

یک میز مطالعه استاندارد بایستی کمد و کشو کافی داشته باشد

یک میز مطالعه استاندارد بایستی کمد و کشو کافی داشته باشد تا فرزند شما بتواند کتاب و دفتر و سایر وسایل خود را درون آن قرار دهد. یکی از عواملی که تاثیر بسزائی بر روحیه افراد دارد رنگ اتاق می باشد. انتخاب رنگ ها باید به گونه ای باشد که با همدیگر هماهنگ بوده و فضای اتاق را شاد و دلنشین کنند.

به علاوه تزیینات و نوع چیدمان وسایل سرویس خواب نیز نقش مهمی در زیبایی اتاق دارند.  همان طور که می دانید و پیشتر به آن اشاره کردیم، مهم ترین اجزای یک سرویس خواب تخت است.

شما بایستی در انتخاب تخت به اولین موردی که توجه کنید کیفیت باشد، لذا بایستی مطمئن شوید که جنس تخت از بهترین متریال می باشد. مرغوب بودن چوب تخت باعث دوام یک تخت خواب خواهد بود. در نتیجه در انتخاب یک تخت با کیفیت قبل از زیبایی آن به دوام و ماندگاری آن توجه کنید.

بعد از کیفیت و زیبایی سومین نکنه مهم کارایی یک تخت می باشد. چنا نچه فرزند شما تمایل دارد که در تخت خواب خود به مطالعه بپردازد، در این حالت تخت بایستی دارای فضایی باشد که فرزند شما بتواند کتاب و سایر وسایل خود را درآن قرار دهد.

انتخاب سرویس خواب با در نظر گرفتن تغییر سلیقه دختران نوجوان

عموما دختران بیشتر از پسران نسبت به انتخاب سرویس خواب حساس هستند و همیشه تمایل به انتخاب مدل های جدید سرویس خواب دخترانه دارند. در سنین نوجوانی نیز سلیقه آنان در حال تغییر می باشد.

لذا در هنگام انتخاب برای سرویس اتاق خوابشان خیلی دقت داشته باشید تا سرویسی را تایید کنند که تا چندین سال مورد پسندشان واقع گردد. بهترین متریال برای سرویس خواب رده سنی نوجوانان جنس ام دی اف است.

از آنجایی که در سنین نوجوانی و جوانی مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی نسبتا بالا است، پس حتما بایستی فضایی جهت قرار دادن این وسایل در نظر داشته باشید. انتخاب یک میز آرایش که دارای کمد و کشو کافی باشد جهت نظم دادن وسایل آرایشی و بهداشتی آنان لازم است.

به علاوه یک میز آرایشی مناسب بهتر است که یک آینه به اندازه حداقل نیم تنه داشته باشد. سعی کنید فضایی از اتاق خواب را خالی بگذارید تا نقطه ای دنج برای دختر نوجوان شما محسوب شود که بتواند در آن قسمت با دوستان خود اوقات فراغتش را بگذراند. به هیچ وجه زیر پنجره و جلوی در که احتمال برخورد تخت با آن وجود دارد، تخت را قرار ندهید.

نکاتی برای انتخاب تخت و وسایل جانبی آن 

انتخاب تخت و وسایل جانبی آن

به طور کلی رنگ تخت و مدل های جدید سرویس خواب دخترانه بایستی با جنسیت آن ها مطابقت داشته باشد. رنگ های مورد علاقه دختران رنگ های شادی مانند بنفش، قرمز، زرد و کرم است. البته رنگ صورتی که برای آن ها از محبوبیت خاصی برخوردار است.

برای انتخاب رنگ توصیه می شود یا یک رنگ را به عنوان رنگ غالب انتخاب کنید و یا ترکیب دو رنگ را برای سرویس تخت و وسایل جانبی آن انتخاب کنید. اما بهتر این است که حتما رنگ سفید را به عنوان یکی از رنگ های انتخابی برگزینید، زیرا ترکیب هر رنگی با رنگ سفید زیبایی خاصی ایجاد می کند.

در نتیجه می توانید برای تختخواب فرزند خود از رنگ سفید یا رنگ های روشن استفاده کنید . امروزه به دلیل آپارتمان های کوچک از تخت خواب های جک دار و تاشو استفاده می کنند. مزیت اصلی این تخت ها این است که در قسمت زیرین آن فضایی اختصاص داده شده تا فرزند شما بتواند وسایل اضافی خود را در آنجا قرار دهد و به آسانی با کمک جک تخت بالا بیاید تا در صورت لزوم وسایل خود را بردارد.

مزیت اصلی

اما در مورد تخت های تاشو باید بگوییم که مزیت اصلی آن ها به این خاطراست که در طول روز که دخترتان نیاز به خوابیدن ندارد به آسانی جمع می شود و باعث می گردد فضای اتاق جادارتر شود و بزرگ تر به نظر بیاید.

این نکته را به خطر بسپارید که در هنگام خرید برای تخت دختر بچه خود اگر یکی از طرح های کارتونی را انتخاب کنید و بخرید، در آینده مجبور خواهید بود که مجددا تخت او را تعویض کنید.

پس اگر سطح درآمدی بالایی ندارید و از قشر متوسط جامعه هستید توصیه می شود، طرح های کارتونی را برای تخت و سایر وسایل انتخاب نکنید. در کنار تخت برای وسایل جانبی آن مانند روتختی، روبالشی، ملحفه و پتو هم دقت لازم را داشته باشید که طرح و جنسی را تهیه کنید که هم از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و هم به لحاظ رنگ با تخت و سایر وسایل جانبی سرویس خواب هماهنگی لازم را داشته باشد.

سخن آخر

پیشنهاد می شود برای خرید یک سرویس خواب زیبا و شیک که مطابق با مد روز باشد حتما از تصاویر مدل های اینترنت ایده بگیرید. اگر سرویس خواب چوبی قدیمی دارید و بودجه شما کم است می توانید با استفاده از هنر پتینه کاری، سرویس خواب خود را به یک سرویس خواب جدید و زیبا تبدیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *