۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
سرویس خواب منبت کاری | معرفی انواع مدل ها

سرویس خواب منبت کاری | معرفی انواع مدل ها

۲۰ آذر ۱۳۹۹

در این مقاله سعی داریم ابتدا به طور مختصر درباره هنر منبت کاری توضیحاتی را ارائه دهیم و در ادامه به کابرد این هنر برای سرویس خواب منبت کاری شده […]

در این مقاله سعی داریم ابتدا به طور مختصر درباره هنر منبت کاری توضیحاتی را ارائه دهیم و در ادامه به کابرد این هنر برای سرویس خواب منبت کاری شده بپردازیم. منبت کاری به عنوان یکی از شاخه های هنر که امروزه طرفداران زیادی دارد، به حکاکی و کنده کاری روی چوب می پردازد.

این کاردستی، برگرفته از شور و ذوق هنرمندانی است که با تمام  عشق و احساس خود آنچه در تخیلاتشان دارند را بر روی چوب به تصویر می کشند. برجستگی، یکی از ویژگی های این هنر دستی به حساب می آید. این هنر از دیرباز تا کنون کانون توجه بسیاری از علاقه مندان به هنر قرار گرفته است و شامل آثار هنری زیادی در زمینه های مربوط به کارهای چوبی از جمله سرویس خواب چوبی می باشد.

در ادامه به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

مزایای استفاده از دستگاه منبت کاری

چه نوع چوبی برای منبت کاری مناسب است؟

چرا سرویس خواب چوبی بهتر است ؟

معرفی چندین نمونه از طرح های تخت خواب منبت کاری شده

سرویس خواب مدل ویکتوریا، مدل پارلاک، آرال، شانا، آیلار

سرویس خواب منبت کاری مدل آرکان، گلین، سودا، پرنیا، سونای

 

مزایای استفاده از دستگاه منبت کاری

مزایای استفاده از دستگاه منبت کاری

برای تولید کارهای چوبی از جمله سرویس خواب منبت کاری که موضوع بحث این مقاله است،بایستی حتما از دستگاه منبت کاری استفاده کرد. واضح است که هنر دستی منبت کاری تنها برای کارهای تزئینی می باشد و امکان کارهای بزرگی چون ساخت سرویس خواب منبت کاری شده حتی برای یک نمونه نیز، کار بسیار سختی است. به کارگیری این دستگاه در زمینه های متفاوت موجب تاثیر بسیار مثبتی برای جهان تولید و مهندسی مواد گشته است.

این دستگاه ها مانند دستگاه های چاپی سه بعدی می باشند و فرایند تولید را سرعت می بخشند. وقتی صحبت از سی ان سی یا همان اصطلاح کنترل کامپیوتری می شود، یک لحظه فکر شما به این خطور می کند که پس در این دستگاه ها دخالت بشر به حداقل ممکن می رسد.

بله کاملا صحیح است، چرا که کار اصلی بدون دخالت انسانی صورت می گیرد. کار حکاکی و کنده کاری به وسیله این دستگاه بسیار آسان است، حتی اگر چنانچه نیاز به چندین بار کار برش داشته باشید، بدون هیچ گونه دخالت انسانی، انجام آن با این دستگاه به راحتی امکان پذیر است.

با نگاهی به آمارهای داده شده در ارتباط با خطاهای انسانی برای کارهای ظریف و حساس می توان به این نتیجه رسید که استفاده از این دستگاه ها حتی برای تولیدات حجم پایین نیز بهتر است، چرا که خطای انسانی در آن وجود ندارد. به علاوه به لحاظ امنیت و ایمنی نیز استفاده از این دستگاه ها توصیه می گردد، چرا که در روش دستی احتمال بروز اتفاقی ناخوشایند مانند بریدگی دست وجود دارد.

چه نوع چوبی برای منبت کاری مناسب است؟

چه نوع چوبی برای منبت کاری مناسب است؟

امروزه سرویس خواب منبت کاری از جمله کارهای چوبی است که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. اما باید برای تولید سرویس خواب چوبی منبت کاری شده از چوب مرغوبی استفاده شود. چوب مناسب برای منبت کاری چوبی است که بافتی ریز و در عین حال محکم داشته باشد که غالبا برای این منظور از چوب پهن درختانی استفاده می  شود که به طور اختصار آن ها را تشریح خواهیم کرد.

درخت گردو که در ایران و چین یافت می شود یکی از بهترین چوب های مناسب برای منبت کاری است. رنگ بیرونی این چوب از رنگ داخلی آن متفاوت بوده و به رنگ خاکستری نزدیک به قهوه ای از نوع روشن می باشد و رنگ درونی آن عموما قهوه ای تیره تر است. وزن این چوب سنگین بوده و با نقوش زیبای خود قابلیت این را دارد که رنگ و لاک را جذب خود کند و به لحاظ استحکامی بسیار مستحکم بوده و چوب بسیار مرغوبی محسوب می شود.

بعد از درخت گردو، چوب درخت راش برای کار منبت کاری توصیه می گردد. این درخت نیز در ایران، ترکیه، اروپا و آسیای غربی کشت می شود. رنگ بیرونی چوب این درخت، قرمز و رنگ داخلی آن قهوه ای نزدیک به قرمز است.

درخت چنار در ایران مخصوصا تهران به وفور یافت می شود

درخت چنار که در ایران مخصوصا تهران به وفور یافت می شود برای کار منبت کاری چوب مناسبی است. درخت این چوب در سنین بالا شباهت زیادی به راش دارد، هر چند که نرم تر است و دوام آن از راش ضعیف تر است.

چوب توسکا نیز در جنگل های شمال ایران تا ارتفاع ۲۰۰۰ متری نسبتا به وفور دیده می شود و از جمله چوب های مناسب و مرغوب برای منبت کاری است که در شمال ایران طرفداران بی شماری دارد که از آن برای منبت کاری بهره می برند.

درخت افرا که از سال های دیرین از سمت آمریکا به ایران وارد شد، سرعت رشد فوق العاده ای داشته که در منبت کاری نیز به کار می رود. رنگ آن قهوه ای نزدیک به جگری است و نسبتا وزن سبکی دارد.

چوب ممرز نیز یکی از چوب های دیگری است که در شمال ایران وجود دارد و از جمله چوب های مناسب برای منبت کاری است . البته چوب های دیگری هم هستند که برای منبت کاری مناسبند ولی در ایران این ۶ دسته چوب که به اختصار در مورد آن ها توضیح  دادیم بیشترین کاربرد را در ایران برای کار های چوبی و مخصوصا برای کار منبت کاری دارند.

پیشنهاد می کنیم از مقاله طرح ها و ایده هایی برای دکور بالای تخت دیدن کنید.

چرا سرویس خواب چوبی بهتر است ؟

چرا سرویس خواب چوبی بهتر است ؟

سرویس خواب منبت کاری شده به عنوان یک کار جدید و امروزی برای سرویس خواب های چوبی محسوب می شود. از آنجایی که خرید سرویس خواب چوبی مشروط به این که جنس چوب آن مرغوب باشد بیشتر از سرویس خواب های فلزی توصیه می گردد، لذا جهت زیبایی هر چه بیشتر سرویس خواب با دستگاه سی ان سی یا به عبارتی همان دستگاه های مخصوص منبت کاری، آن را تزیین می کنند.

چوب همچنان از بهترین متریال برای ساخت وسایل از جمله سرویس خواب محسوب می شود و در این قسمت از مقاله قصد داریم تا از مزایای انتخاب سرویس خواب چوبی برای شما بگوییم. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، استحکام و دوام چوب به عنوان مهم ترین ویژگی یک چوب مرغوب محسوب می شود.

یک چوب مرغوب و با کیفیت علاوه بر دوام و ماندگار بالایی که دارد، زیبایی منزل و مخصوصا اتاق خواب شما را نیز دو چندان می کند. تطبیق پذیری چوب یکی دیگر از ویژگی های وسایل چوبی محسوب می شود، به این جهت که برای تمیز نمودن آن ها نیاز به صرف زمان زیادی ندارید و به راحتی با کمک یک دستمال خشک پاک می گردد

و همچنین به راحتی می توان آن را رنگ آمیزی کرد و هر سال آن را تبدیل به یک کار جدید نمود و با جلا زدن موجب نو شدن آن وسیله چوبی شد. سرویس خواب نیز از جمله وسایل چوبی است که نیاز دارید هر سال یا هر چند سال یک بار تنوعی در آن از طریق رنگ و جلا دادن ایجاد کنید. از این جهت، خرید یک سرویس چوبی باکیفیت مقرون به صرفه تر می باشد.

معرفی چندین نمونه از طرح های تخت خواب منبت کاری شده

نمونه از طرح های تخت خواب منبت کاری شده

در این قسمت از مقاله سعی داریم نمونه طرح های به روز سرویس خواب منبت کاری شده را با ذکر اسامی به طور اختصار تشریح کنیم.

سرویس خواب مدل رافائل یکی از سرویس خواب های زیبا و پرطرفدار منبت کاری شده به شمار می آید که طرح سر و پای تخت یکی هستند. قسمت سر تخت و همچنین سر آینه میز آرایشی دارای تاج هستند.

سرویس خواب مدل سیلوا یکی از جدیدترین سرویس خواب های منبت کاری شده است، که از چوب ام دی اف برای تخت و ملامین برای لوازم جانبی آن تولید گشته و دارای تاج منبت کاری شده در قسمت سر تخت و سر آینه میز آرایشی است. این سرویس خواب در رنگ های قهوه ای، طلایی و سفید موجود می باشد.

سرویس خواب مدل نورا که دارای منبت کاری زیادی در قسمت تاج تخت است یکی از سرویس های مورد علاقه نوعروسان می باشد. رنگ اصلی این سرویس به رنگ کرم بوده و قسمت های منبت کاری آن به رنگ طلایی است.

طراحی سرویس خواب مدل صدف به سبک مینیاتوری است

طراحی سرویس خواب مدل صدف به سبک مینیاتوری است که سبک تخت آن کلاسیک می باشد. رنگ این سرویس خواب منبت کاری شده فندقی است.

سرویس خواب مدل پاتریس که از چوب ساج تهیه شده و رنگ کرم نزدیک به مغز پسته ای دارد، منبت کاری تاج گونه آن در قسمت سر تخت و میز آرایش آن ست می باشد و از سبک نقاشی مینیاتوری برای سطح روی کشوهای پاتختی و میز آرایش تزیین گشته است.

از سرویس خواب های مدل منبت کاری دیگر میتوان به مدل رافلزیا اشاره کرد که رنگ چوب آن فندقی رنگ است و میز آرایش و پاتختی با هم همخوانی دارند. سایز تخت خواب این سرویس ابعاد ۲۰۰*۱۸۰ سانتی متر می باشد.

سرویس خواب مدل گلوریا که از چوب ساج تولید گشته، در طراحی منبت کاری آن از دو رنگ استفاده شده است و تمامی کار منبت کاری شده می باشد. در اینجا نمونه ای از عکس این سرویس را مشاهده می کنید.

سرویس خواب مدل ویکتوریا، مدل پارلاک، آرال، شانا، آیلار

سرویس خواب مدل ویکتوریا، مدل پارلاک، آرال، شانا، آیلار

سرویس خواب منبت کاری مدل ویکتوریا به حالت تمام چوب است و هم تراز با طراحی مبل ویلگا است. میز آرایش و میز پاتختی آن به لحاظ سبک طراحی منبت کاری شده مشابه هم می باشند. میز آرایش این سرویس خواب به شکل ۳ تکه است و سایز آن قابل تغییر می باشد و از این رو بسیار مناسب فضاهای کوچک است.

سرویس خواب مدل پارلاک منبت کاری ظریفی دارد. از طراحی مدل عاج فیلی برای قسمت تاج تخت و پایین تخت استفاده شده است که همین طرح برای پا تختی و میز آرایش نیز به کار رفته است. سبک نقاشی مینیاتوری برای قسمت پایین تخت و همچنین سطح روی پاتختی و میز آرایش دیده می شود. مدل پارلاک نیز مانند مدل ویکتوریا به خاطر سه تکه بودنش امکان تغییر سایز دارد. طراحی این سرویس خواب دقیقا به حالت دکوردار می باشد و تمامی اجزای این سرویس به صورت ۲ کشو با همدیگر ست هستند.

سرویس خواب آرال از چوب راش تولید گشته و جزو منبت کاری های پر کار محسوب می شود

سرویس خواب آرال از چوب راش تولید گشته و جزو منبت کاری های پر کار محسوب می شود. طراحی میز آرایش و پاتختی آن به شکل خمره ای می باشد. پاتختی این سرویس تماما به شکل کمددار طراحی گشته و این مدل نیز مانند دو مدل بالا سه تکه است که به دلیل تغییر سایز، برای اتاق خواب های کوچک مناسب می باشد.

سرویس خواب مدل شانا که به شکل دوردار منبت کاری شده، از چوب ساج برای تولید آن استفاده شده است. پاتختی این سرویس با نقاشی مینیاتوری شکل تزیین شده است که عموما رنگ کرم در طراحی آن به کار رفته است. تخت خواب این سرویس طول ۲۰۰ و عرض ۱۶۰ دارد. جنس چوب آن ام دی اف است و از مزیت خاص  تخت خواب این سرویس می توان به کفی جکدار آن اشاره کرد.

سرویس خواب آیلار دارای منبت کاری خاصی می باشد، به طوری که طرح های سه بعدی برای قسمت پاتختی و میز آرایش به کار رفته است. چوب این سرویس از چوب ساج است و یکی از کارهای پر طرفدار و محبوب زوج های خوش سلیقه محسوب می شود.

سرویس خواب منبت کاری مدل آرکان، گلین، سودا، پرنیا، سونای

سرویس خواب منبت کاری آرکان یکی از سرویس خواب های زیبای منبت کاری شده است که مانند بسیاری از مدل های دیگر از چوب ساج ساخته شده است. تخت خواب این سرویس باکس خور است و پاتختی آن مجهز به کشو مخفی می باشد. پاتختی این سرویس یک آینه مجزا دارد که دارای تراش کاری زیبایی است و امکان نصب بر روی دیوار را دارد.

طراحی به کار رفته در سرویس خواب مدل گلین تماما ایتالیایی بوده و طرح میز آرایش و پاتختی این سرویس خواب منبت کاری شده به شکل خمره ای می باشد که در قسمت خمیدگی های آن منبت کاری های زیبایی به کار رفته است. در ضمن کشوهای میز آرایشی و پاتختی نیز حالت مگنتی دارند.

سرویس خواب منبت کاری شده سودا نیز در ابعاد ۲*۲  متر می باشد                                                                                                                       

سرویس خواب منبت کاری شده سودا نیز در ابعاد ۲*۲  متر می باشد و رنگ بدنه این کار از آنجایی که کرم مات است، انتخابی مناسب مخصوص آن دسته از افرادی است که علاقه ویژه ای به رنگ های براق دارند. بر روی در کشوها منبت کاری شده و تاج تخت این سرویس لمسه کاری زیبایی دارد که بسیار چشمگیر است و با منبت کاری آن با بقیه اجزای سرویس ست شده است.

سرویس خواب مدل پرنیا نیز از کارهای منبت کاری شده ای است که طراحی آن کاملا آمریکایی بوده و از نور مخفی در قسمت های مختلف سرویس خواب استفاده شده است. رنگ اصلی این سرویس به حالت فندقی می باشد که میز های این سرویس کاملا با یکدیگر ست شده اند.

سرویس خواب مدل سونای در حالت استاندارد خود شامل یک تختخواب به همراه دو عدد پاتختی و میز آرایش است که تعداد کشوهای میز کنار تخت، همان طور که در این عکس مشاهده می کنید، ۵ کشویی می باشد. در این کار نیز از چوب ساج استفاده شده است و این سرویس تلفیقی از سبک کلاسیک به همراه سبک اسپورت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *