۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
نحوه ساخت تخت خواب با پالت های چوبی (آموزش کامل)

نحوه ساخت تخت خواب با پالت های چوبی (آموزش کامل)

۲۵ آبان ۱۳۹۹

در این مقاله قصد داریم نحوه ی ساخت تخت خواب با پالت چوبی را برای شما شرح دهیم. شما به راحتی می توانید با پالت های چوبی قدیمی خود انواع […]

در این مقاله قصد داریم نحوه ی ساخت تخت خواب با پالت چوبی را برای شما شرح دهیم. شما به راحتی می توانید با پالت های چوبی قدیمی خود انواع مبلمان خانگی از جمله تخت خواب با پالت چوبی را ایجاد کنید. ساخت این وسایل دشوار نیست و با این آموزش ها می توانید برای ساختن وسایل کمک بگیرید. یکی از کاربردهای این پالت های چوبی در خانه شما ساخت تختخواب شماست. این کار را می توانید با تهیه پالت های چوبی که از وضعیت خوبی برخوردار هستند، انجام دهید.

پالت چوب برای حمل و نقل محصول از یک انبار یا مرکز توزیع به یک فروشگاه یا مستقیماً به یک محل کار استفاده می شود. پالت های دست دوم به طور معمول تجزیه می شوند تا دوباره بازیافت شوند، یا بعداً مورد استفاده مجدد قرار گیرند.

در ادامه برای تشریح بهتر موضوع، به طرح و توضیح تیترهای ذیل خواهیم پرداخت.

  • مواد مورد نیاز شما برای ساخت تخت خواب با پالت چوبی:
  • مراحل و نحوه ی ساخت تخت خواب با پالت چوبی:
  • انواع ساخت تخت خواب با پالت چوبی:
  • دیگر ایده ها و روش های ساخت تخت خواب با پالت چوبی:

 

مواد مورد نیاز شما برای ساخت تخت خواب با پالت چوبی:

ابتدا آنچه را که باید در مورد پالت بدانید گفته می شود، سپس به شما می آموزد که چگونه اندازه پالت مناسب را انتخاب کنید. در آخر، نحوه ساخت یک تخت خواب دو نفره با پالت چوبی را به شما نشان می دهد. همچنین تصاویری که استفاده شده است، در جهت کمک بیشتر به شما آورده شده است و اینکه بتوانید به راحتی برای ساختن طرح های دیگر الهام بگیرید.

آنچه شما برای ساخت تخت خواب با پالت چوبی نیاز دارید، به شرح زیر است:

متر برای اندازه گیری

مته برقی

پیچ گوشتی

سنباده و سنباده برقی

ماسک تهویه

اره دستی یا اره رومیزی

قلم مو

پالت های یکسان (ابعاد کل باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا متناسب با تشک انتخابی شما باشد)، به علاوه تخته های پالت اضافی برای پر کردن جای خالی در صورت لزوم نیز مورد نیاز هستند.

صفحات اتصال دهنده

پیچ های چوبی

کاستور صنعتی (۲-۴ قفل شونده)

پین های پانل ۴۰ میلی متری

تخته رشته گرا (OSB)

گچ خاکستری

نکته ی مهم در خصوص پالت های چوبی این است که یا باید تخته های پالت را آماده کنید یا می توانید از قطعات پیش پردازش شده که خریداری کرده اید، استفاده نمایید. در قسمت بعد قصد داریم نحوه ی ساخت تخت خواب با پالت چوبی را با تصویر آموزش دهیم.

پس از تجهیز تجهیزات ایمنی مناسب، از جمله محافظ چشم و دستکش پالت ها را با سنباده مرتب نمایید تا تمام سطوح و لبه های آن صاف شود. دقت داشته باشید که در نهایت بایستی لبه ها و گوشه های تخت خواب را حالت گرد کنید. این مرحله برای جلوگیری از پاره شدن رو تختی مهم است و ممکن است، مدتی طول بکشد. پالت ها را به خوبی پاک کنید تا همه گرد و غبار شن و ماسه پاک شود.

مراحل و نحوه ی ساخت تخت خواب با پالت چوبی:

ساخت تخت خواب با پالت های چوبی

در این قسمت قصد داریم که به صورت گام به گام برای شما نحوه ی ساخت تخت خواب با پالت چوبی را توضیح دهیم. عکس تخت خواب با پالت چوبی که در قسمت بالا مشاهده کردید، تخت خواب ساخته شده نهایی بعد از این نه گام ساخت تخت خواب پالت چوبی است.

گام اول: پالت ها را به طور دقیق و منظم در کنار یکدیگر قرار دهید.

چهار پالت یکسان را در جای خود قرار داده و از پایین به سمت بالا قرار دهید. دقت داشته باشید که حتما روی یک سطح صاف قرار دهید تا ساختار اصلی درست و مرتب ایجاد شود.

گام دوم: پالت ها را به هم وصل کنید.

این کار را در بلوک ها انجام دهید و یک سوراخ با مته ایجاد کنید و در هر یک از تقاطع پالت ها قرار دهید. با استفاده از مته برقی و پیچ گوشتی، پالت ها را به هم متصل کنید، همچنین می توانید صفحات اتصال صاف را به مرکز وصل کنید تا بیشتر تقویت شود.

گام سوم: خلاها را پر کنید.

هر جای خالی روی پالت ها را با تخته های اضافی پالت پر کنید. اطمینان حاصل کنید که یک ساختار متراکم برای مقاومت در پایه وجود دارد.

پیشنهاد می کنیم از پست دکوراسیون اتاق خواب هفت متری دیدن کنید.

گام چهارم: کاستورها را ایمن کنید.

با استفاده از مته برقی، پیچ گوشتی و پیچ ۳ کاستور را روی هر یک از لبه های بالا و پایین و ۳ لبه دیگر در امتداد مرکز وصل کنید. سعی کنید آن ها را به بلوک های پالت وصل کنید تا قدرت بیشتری داشته باشد و کاستورهای قفل شده را به صورت مورب مقابل یکدیگر قرار دهید.

گام پنجم: پالت را برعکس کنید.

کل ساختار را بچرخانید تا کاستورها روی زمین قرار بگیرند.

گام ششم: کاستورها را قفل کنید.

چرخ ها را محکم کنید و با سمباده تمام پالت ها را پاک کنید تا تکه های چوب برداشته شوند. چرخ های کاستور قفل را به چهار گوشه تخت پالت وصل کنید. برای یک تخت دو نفره آنها را در مرکز هر طرف تخت و هر گوشه وصل کنید. کاستورها را قفل کرده و تخت را از سمت راست به بالا بچرخانید.

گام هفتم:اندازه گیری کنید، سپس علامت گذاری نمایید و در نهایت برش دهید.

دو تیرچه تحمل کننده ۹۰ سانتی متری (۳۵ اینچ) را در دو انتهای لبه بالایی پالت ثابت کنید و با استفاده از مته برقی، بیت پیچ گوشتی و پیچ برای ایجاد برجستگی های سر صفحه استفاده کنید.

گام هشتم: پالت نهایی برای بالای تخت خواب را قرار دهید.

پالت نهایی را در بالای دو تیر کوتاه قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که در هر دو انتها تراز هستند. با استفاده از مته برقی، پایلوت، پیچ گوشتی و پیچان را محکم کنید و از ایمن بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

گام نهم: برد OSB را برش دهید

با استفاده از اره رو میزی یا اره برقی با عرض ۳۰ سانتی متر (۱ فوت). طول OSB را در ۱۵۹٫ ۵ سانتی متر (۶۳ اینچ) یا عرض تخت خود ببرید. OSBرا سنباده بزنید تا یکدست تر شود. برای ایجاد تخته سیاه با یک رنگ گچ خاکستری رنگ کنید. در نظر بگیرید که کجا می خواهید تخته سیاه شما روی صفحه و پالت تخت خواب قرار بگیرد و برای اطمینان از تراز بودن آن، اندازه گیری و علامت گذاری کنید.

ممکن است، بخواهید پالت ها را رنگ آمیزی کنیدکه در این صورت، پایان کار زمان مناسبی است، همچنین می توانید سیلر بزنید، لاک شفاف کننده بزنید یا آنها را همانطور که هستند، رها کنید تا جلوه ی طبیعی تری به خود بگیرد.

گام آخر: یک تشک روی تخت پالت بگذارید و آن را با ملحفه، بالش و پتو تکمیل کنید.

انواع ساخت تخت خواب با پالت چوبی:

ساخت تخت خواب با پالت های چوبی

همانطور که گفته شد یکی از ساده ترین راه ها برای استفاده مجدد از پالت ها در خانه، تخت خواب با پالت چوبی است. با استفاده از این مقاله، شما حتی مجبور نیستید که پالت های قدیمی و بازیافتی خود را دور بیندازید، بلکه می توانید از آنها استفاده کنید. ساخت یک تخت خواب با پالت چوبی، به راحتی چیدن پالت ها و قرار دادن آنها روی یک تشک است.

در این قسمت ۱۰ تخت خواب با پالت چوبی شیک برای شما آورده شده است. می توانید از این ایده های جذاب در ساخت تخت خواب بهره ببرید.

  • تخت خواب روز مدرن و در عین حال کلاسیک:

این تخت خواب مینیمالیستی که مجهز به کوسن خاکستری است، کاملاً مدرن و زیبا احساس می شود.

  • تختخواب پالت دخترانه:

این تخت خواب پالت چوبی، مهمترین وسیله در زیبا شدن اتاق است. کل نمای اتاق از تخت خواب تا این زیرانداز و نقاشی دیوار اتاق، به زیبا شدن این اتاق کمک کرده است که می تواند سلیقه ی بسیاری از افراد باشد. چوب برهنه تخت پالت به اتاق کمک می کند تا گرمای بیشتری داشته باشد.

  • یک تخت پالت با تزیین سر تخت و استفاده از گیاهان:

از چراغهای رشته ای برای روشن کردن سکو و سر تخت خواب پالت چوبی خود استفاده کنید. این اتاق خواب که پر از گیاهان سرسبز، است، تقریباً احساس میشود در یک جنگل مسحور شده است.

  • حیوانات خانگی نیز تختخوابهای کوچک و زیبای خود را دارند. به جای کنار گذاشتن ساخت و ایده تختخواب خانگی با پالت چوبی، رویکرد بسیار بهتر یعنی ساخت یک تخت با پالت چوبی کوچک را امتحان کنید. می توانید با خیال راحت تخت پالت چوبی حیوان خانگی خود را به دلخواه خود طراحی کنید و آن را بسازید.
  • یک تخت پالت طبیعی و مینیمالیستی

ساخت تخت خواب با پالت های چوبی

این اتاق خواب به خاطر استفاده از مواد طبیعی در کانون توجه قرار میگیرد و تخت خواب با پالت چوب خام را با بافت های دیگر احاطه می کند که شامل گیاهان خشک و بسیاری از حصیرها است. نقاشی و طراحی دیوار اتاق به رنگ قهوه ای و سفید اشاره دیگری به فضای باز می کند. در حالی که پارچه های خنثی اتاق را روشن نگه می دارند.

  • یک تخت خواب با پالت چوبی ساده و شیک

با انباشته شدن تخت خواب پالت چوبی با بالشهای کرکی و تشک نسبتا ضخیم و با رنگ ملایم صورتی، یک جلوه ی شیک و راحتی ایجاد شده است. افزودن برخی گیاهان گلدانی ساده و تزیینات سفید باعث ایجاد احساسات آرام در اتاق خواب می شود.

  • یک تخت پالت رنگی و شاد

رنگ طبیعی پالت چوبی احساس مدرن و مینیمالیستی می کند. روشی عالی برای نمایش بسیاری از وسایل رنگارنگ و گیاهان و گل ها در کنار هم فضای آرام و لطیفی را به همراه آورده است.

  • یک تخت خواب با پالت چوبی به همراه یک سر تخته چوبی:

این ایده و روش مناسبی برای جذاب کردن اتاق خواب با تخت خواب های پالت چوبی است که بسیار مورد توجه نوجوانان و جوانان قرار می گیرد، همچنین محافظ خالی این تخت خواب با پالت چوبی، توانسته است، محل مناسبی برای نگه داری کفش و یا وسایل دیگر نیز باشد.

  • یک پالت تختخواب به سبکScandi

در یک نگاه می توان گفت که تنها یک تخت خوابی از چوب توسط پالت ها دیده می شود و بقیه ی فضا توسط کوسن های راحتی و به رنگ خاکستری پوشانده شده است.

  • یک تخت خواب با پالت چوبی حالت روستایی، مینیمالیستی

این اتاق خواب ثابت می کند که سبک روستایی فقط به یک سبک و طرح قدیمی تعلق ندارد. در کنار تخت خواب یک پایه درختی و تعداد زیادی گیاه وجود دارد. ملافه و کارهای هنری سیاه و سفید دوخته شده ی مدرن به فضای چوبی جلوه و جذابیت خاصی می بخشد.

  • یک تخت خواب پالت چوبی گرم

ساخت تخت خواب با پالت های چوبی

این اتاق خواب برای ایجاد یک پس زمینه گرم و جذاب برای یک تخت خواب با پالت چوبی کهنه است که از یک نقاشی و طرح دیوار سبز و برگ دار استفاده میشود. ملافه و دکوراسیون با رنگ سبز در طرح رنگی الهام گرفته از طبیعت دو برابر می شود.

دیگر ایده ها و روش های ساخت تخت خواب با پالت چوبی:

در این قسمت از مجموعه ی نحوه ی ساخت تختخواب با پالت چوبی قصد داریم به دیگر روش های ساخت تخت خواب پالت چوبی بپردازیم.

  • تخت خواب با پالت چوبی دو نفره:

تخت خواب با پالت چوبی، وسیله ی خوبی برای ایجاد یک دکوراسیون متفاوت و جذاب و استفاده از وسایل است. به علاوه اینکه ویژگی هایی مثل ظاهری قوی، کلاسیک و سنتی دارند و بازسازی آنها ساده است. برای ساخت این تخت خواب، به موارد زیر احتیاج دارید: پیچ و مهره، واشر و مهره ها، ابزار سنباده، مته و پیچ گوشتی، چسب چوب، پیچ و اره برقی و. . . .

  • تخت خواب با پالت چوبی آویزان

این طرح برای ایجاد یک محیط و تخت خواب آرامش بخش برای تابستان ایجاد شده است. روش های زیادی وجود دارد که می توانید یک تخت خواب پالت، به صورت تاب دار بسازید. فقط با استفاده از پالت و طناب می توانید برای خود یک تخت خواب با پالت چوبی زیبا بسازید.

مراحل بعد از ساخت پالت به این صورت است که شامل ساخت دقیق قاب و جا انداختن در طناب برای چرخش است. وقتی سازه ساخته شد، می توانید طناب ها را به طور ایمن به یک درخت یا میله آهنی محکم ببندید. فراموش نکنید که تشک و کوسن را در وینیل بپوشانید تا از بروز اشکال و خیس شدن آن جلوگیری کند.

  • تخت خواب پالت برای نوزادان

ساخت تخت خواب با پالت های چوبی

عوض کردن جای کودک خود از گهواره به اتاق خواب خودش لزوماً کار ترسناکی نیست. شما می توانید این روند را برای خود و کودک خودتان جالب کنید. یک تخت خواب کودک زیبا، اما مقاوم این کار را به راحتی انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *