۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
روش های کسب درآمد از هنر نجاری

روش های کسب درآمد از هنر نجاری

۰۴ اسفند ۱۴۰۰

چوب یک ماده‌ی اولیه سخت می‌باشد. همین سخت بودن و عدم انعطاف آن باعث می‌شود که وقتی از دل آن وسایل و تجهیزات متفاوتی ساخته می‌شود بسیار جالب و تاثیر […]

چوب یک ماده‌ی اولیه سخت می‌باشد. همین سخت بودن و عدم انعطاف آن باعث می‌شود که وقتی از دل آن وسایل و تجهیزات متفاوتی ساخته می‌شود بسیار جالب و تاثیر گذار به نظر برسد. به طور مثال منبت کاری­ها را در نظر بگیرید که چگونه طراحی شده‌اند و برش خورده‌اند تا کوچک‌ترین جزئیات نیز به نمایش گذاشته شوند. در واقع نجاری یک هنر است و نجار یک هنرمند و خالق یک اثر هنری. در ادامه قرار است به بررسی هنر نجاری و متداول‌ترین راه‌های کسب درآمد از آن بپردازیم پس با ما همراه باشید.

بررسی هنر نجاری و متداول ترین راه های کسب درآمد از آن

در ادامه نکاتی را در این باره توضیح می­دهیم.

صنعت چوب شامل چه حرفه‌هایی می‌شود؟

اول از همه بیایید به این موضوع بپردازیم که با چوب چه کارهایی می‌توان انجام داد. نجاری ساده، منبت کاری، معرق کاری، ارسی کاری، کابینت سازی و طراحی و نصب دکور از جمله حرفه‌هایی هستند که مواد اولیه‌ی استفاده شده در آن‌ها چوب می‌باشد. نرخ هزینه‌ها در هر کدام از این حرفه‌ها متفاوت است و شما اول از همه باید مشخص کنید که به کدام حوزه علاقه‌ی بیشتری دارید و می‌توانید در آن به موفقیت برسید.

هنر نجاری و متداول ترین راه های کسب درآمد از آن

 

نجاری ساده

نجاری ساده شامل ساخت وسایلی مانند میز، صندلی، تخت و … می‌باشد. تمام اجزای یک سرویس چوب که در خانه‌ها استفاده می‌شوند به وسیله‌ی نجار و در حوزه‌ی نجاری ساده ساخته شده‌اند. ساخت هر کدام از این وسیله‌ها و تجهیزات نیازمند اطلاعات و اصولی است که نجارها باید به آن‌ها واقف باشند تا بتوانند محصولات با کیفیتی را تولید کنند.

منبت کاری

در واقع منبت کاری ایجاد نقش و نگار و تصویر بر روی چوب می‌باشد. گاهی افراد با کمک مغار و چاقو نقش‌هایی را بر چوب ایجاد می‌کنند که بسیار زیبا و خارق العاده می‌باشند. از این هنر، هم بر روی تجهیزات چوبی و تزئین آن­ها استفاده می‌شود و هم به شکل جداگانه و به عنوان وسایل و تابلوهای تزئینی عرضه می­شوند.

بنابراین نجاری که به منبت کاری مسلط است می‌تواند به درآمد بیشتری در این حوزه برسد.

معرق کاری

معرق کاری و منبت کاری در واقع اوج هنر نجاری می‌باشند. خیلی‌ها ممکن است که برایشان سوال پیش بیاید که منبت کاری و معرق کاری چه تفاوت‌هایی با هم دارند. منبت کاری در واقع کنده کاری بر روی چوب محسوب می‌شود در حالی که معرق کاری چیدمان ذرات کوچک و ظریف چوب در کنار یکدیگر می‌باشد.

ارسی کاری

ارسی یکی از ضلع‌های اتاق است که شامل پنجره­های بزرگ و سراسری همراه با شبکه­های چوبی و با نقش‌های هندسی ظریف می­باشد. ارسی کاری در واقع همان ساخت پنجره‌های مشبک ایرانی است. با توجه به کم شدن این پنجره‌ها در ساختمان‌های امروزی پرداختن به این هنر به تنهایی شاید نتواند درآمد زیادی را برای شما رقم بزند.

کابینت سازی

این روزها کابینت‌های چوبی مخصوصا ام دی اف­ها طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند لذا کابینت سازان حتما باید به نجاری و ساخت کابینت‌های چوبی تسلط داشته باشند.

وسایل دکوری

وسایل دکوری چوبی نیز طرفداران خود را دارند و خیلی از افراد برای هدیه و یا تزئین فضای خانه یا محل کار خود از این وسایل استفاده می‌کنند.

تمام حوزه‌هایی که تا این جا ذکر شد جز هنر نجاری و متداول‌ترین راه‌های کسب درآمد از آن می‌باشد ابتدا حوزه‌ای که به آن علاقه دارید را پیدا کنید و تمام آموزش و نکات مرتبط با آن را دریابید تا بتوانید محصولات بهتری را تولید نمایید.

خلاقیت و صاحب ایده بودن

فرق نمی‌کند که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید خلاقیت یکی از مهم‌ترین اصولی است که هر کسی باید آن را در خود پرورش دهد. این مؤلفه می‌تواند به زیبایی هر چه تمام‌تر به شما در حل مشکلاتتان کمک کند.

هنر نجاری از این قاعده مستثنی نیست و داشتن ایده و خلاقیت در ساخت محصولات می‌تواند به شما کمک کند که محصولات زیبا و منحصر به فردی را بسازید. این منحصر به فرد بودن  می‌تواند تا حد زیادی به رونق کسب و کار شما کمک کند و افراد زیادی را متقاضی کارهای شما نماید. تا کنون نیز محصولات تحسین برانگیز زیادی به بازار عرضه شده‌اند در نتیجه کار شما تا حدودی سخت خواهد بود.

 

خلاقیت و صاحب ایده بودن

 

ضایعات چوب

ادامه‌ی مبحث  هنر نجاری و متداول‌ترین راه‌های کسب درآمد از آن بدون تأکید بر اهمیت ضایعات فایده‌ای نخواهد داشت. شاید باورش سخت باشد اما خیلی از افرادی که در حال حاضر موفق هستند و کارخانه‌های بزرگ را مدیریت می‌کنند روزی از ضایعات فروشی و یا استفاده از ضایعات برای ساخت محصولات جدید استفاده می­کردند و در نهایت توانسته­اند که میزان سرمایه­ی خود را بیشتر و بیشتر کنند.

هم نجارها می‌توانند از ضایعات خود استفاده کنند و هم افراد دیگری که می‌خواهند با هزینه‌ی کم محصولات چوبی بسازند. با کمک همین قطعات کوچک و به ظاهر بی اهمیت می‌توانید کسب درآمد کنید و یا درآمد خود را بالاتر ببرید.

داشتن علاقه به هنر نجاری

اصولی که باید رعایت شوند تا در آمد افراد بیشتر شود

یک سری اصول هستند که در هر کاری به ویژه کارهای تولیدی باید رعایت شوند تا مشتری‌ها به سمت تولیدی شما جذب بشوند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خوش قول بودن.

داشتن رفتار حرفه‌ای.

پوشیدن لباس کار مناسب.

برخورد مناسب با مشتری.

کیفیت کار خود را بالا ببرید.

سعی کنید مشتری‌های خود را راضی نگه دارید.

اگر به شکل گروهی کار می‌کنید همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشید.

ترجیحا نقد کار کنید ولی اگر کسی پول نداشت سعی کنید که امکان تسویه در چند نوبت را به او بدهید.

راستگو باشید و توضیحات لازم را به مشتری بدهید.

سبک­های کاری متفاوت داشته باشید.

در کار خود منظم باشید.

تمام این نکاتی که گفته شد به مرور زمان می‌تواند مشتری‌های بیشتری را به کار شما جذب کند و در آمدتان را ارتقا دهد.

سخن آخر درباره‌ی  هنر نجاری و متداول‌ترین راه‌های کسب درآمد از آن :

چوب می‌تواند در آمد خوبی را برای شما رقم بزند به شرطی که آموزش‌های لازم را دیده باشید، ایده‌های خوبی را در کار خود به کار ببرید و از سبک‌های متعدد اطلاع کافی کسب نمایید. کلیه‌ی حوزه‌های نجاری جز مشاغل آزاد هستند در نتیجه برای کسب درآمد بیشتر باید تلاش بیشتری هم داشته باشید. چه بسا نجارهایی که شبانه روز کار می‌کنند تا سفارش‌ها را به دست مشتری‌هایشان برسانند و سفارش‌های بیشتری بگیرند. کسانی می‌توانند در یک حوزه بی وقفه کار کند که به آن علاقه داشته باشند. پس تنها زمانی پا در این عرصه گذارید که به چوب و نجاری علاقه داشته باشید ، در صورت علاقه مندی به نجاری شما میتوانید در دوره ی آموزش نجاری آکادمی آرکا چوب شرکت کنید و در پایان دوره از مدرک آرکا چوب و فنی حرفه ای بهره مند شوید و در بازار کار حرفه ای وارد شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *