۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
چگونه چوب را رنگ کنیم؟ تکنیک های رنگ کردن وسایل چوبی

چگونه چوب را رنگ کنیم؟ تکنیک های رنگ کردن وسایل چوبی

۰۱ دی ۱۳۹۹

در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که چگونه چوب را رنگ کنیم با ما همراه باشید. هنگام رنگ آمیزی چوب، دو گزینه پیش رو دارید: آن را به خوبی […]

در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که چگونه چوب را رنگ کنیم با ما همراه باشید.

هنگام رنگ آمیزی چوب، دو گزینه پیش رو دارید:

آن را به خوبی انجام دهید، یا آن را شلخته انجام دهید. شما باید تلاش کنید تا بهترین کاری را که می توانید انجام دهید، بنابراین با کمی صبر و یک تکنیک خوب، می توانید چوب را مانند هر حرفه ای نقاشی کنید. خواه یک تکه از مبلمان چوبی را رنگ آمیزی کنید، یا یک مورد تازه ساخته شده را رنگ آمیزی کنید، چوبی که رنگ آمیزی می شود، باید تمیز، سنباده زده و بتونه کاری شود. قبل از شروع هر پروژه، یک برنامه جامع تهیه کنید. ارزش سرمایه گذاری در محصولات و ابزارهای با کیفیت را دارد.

در ادامه و برای تشرحی بهتر این سوال که چگونه چوب را رنگ کنیم ؟ به طرح و پاسخ سوالات ذیل خواهیم پرداخت.

آماده سازی چوب برای نقاشی

آیا باید از پرایمر اسپری یا پرایمر برس استفاده کنید؟

آیا باید از آسترهای پایه روغن و لاتکس استفاده کنید؟

 

آماده سازی چوب برای نقاشی

آماده سازی چوب برای نقاشی

مرحله ۱

وقت خود را صرف تهیه چوب برای نقاشی کنید. این قسمت احتمالاً نادیده گرفته شده در نقاشی چوب است و از بسیاری جهات مهمترین قسمت آن است. کار شما فقط به اندازه بوم نقاشی است که آفرینش شما به آن حیات می بخشد. رنگ ترک ها، فرورفتگی ها، سوراخ ها یا سایر نقایص موجود در چوب را پر نمی کند و پس از خشک شدن آنها را مخفی نگه می دارد. در واقع، این نقص ها حتی بیشتر آشکار می شوند.

مرحله ۲

در صورت لزوم هرگونه رنگ قدیمی را از چوب جدا کنید. اگر چوبی که می خواهید رنگ کنید، از قبل روی آن رنگ است، ممکن است، مجبور شوید، قبل از افزودن یک پوشش جدید، آن را جدا کنید. یک چاقو بتونی بردارید و تا آنجا که می توانید رنگ را خراش دهید، بدون اینکه در مورد پوشش بیش از حد احساس سستی کنید. نگران نباشید، قبل از انجام مراحل آماده سازی، تکه های کوچکتر از رنگ باقیمانده را با سنباده پاک می کنید.

مگر اینکه سطح موجود لکه یا روکش روغن باشد، از استریکرهای شیمیایی استفاده نکنید. تا آنجا که ممکن است، خراشیده شود و سپس از محلول تری سدیم فسفات برای تمیز کردن بقیه رنگ و لکه های شل استفاده کنید. خوب بشویید.

اگر چوب شما با یک لکه یا پایان درمان شد، فسفات را روی چوب قرار دهید. به جای اینکه بخواهید لکه را از بین ببرید یا کاملاً تمام کنید، روی تمیز کردن و سنباده زدن آن تمرکز کنید، (بعداً بیشتر به سنباده زدن بپردازید) تا رنگی متخلخل به رنگ برسد تا به آن بچسبد.

از بین بردن رنگ همیشه لازم نیست. در واقع، شما اغلب می توانید روی کت های موجود نقاشی کنید. اگر رنگ شما به خوبی به پوشش قبلی نچسبد، این ممکن است، یک آغازگر را بخواهد.

مرحله ۳

در صورت امکان تمام ماسوره ها و گچ های عمیق را با بتونه چوبی با کیفیت پر کنید. از چاقوی بتونی انعطاف پذیر استفاده کنید و تمام قسمتهای مورد نیاز را پر کنید. در این مرحله استفاده بیش از حد بهتر از کافی نیست. بعد از خشک شدن و سفت شدن منطقه، آن را سنباده می زنید، بنابراین در این مرحله نیازی به عالی بودن ندارد.

برای پر کردن خراش های کوچک یا کم عمق از اسپل یا ترکیب مشترک به طور منظم استفاده کنید. سعی کنید، از سمباده همراه با آغازگر استفاده کنید. صبر کنید تا قبل از سنباده زدن کاملا خشک شود. مناطق را پر کنید، از ترک های طولانی و عمیق. از یک مهره ریز دریچه استفاده کنید و آن را به خوبی صاف کنید. صبر کنید تا قبل از سنباده زدن کاملا خشک شود.

مرحله ۴

سطح چوب را با سنباده درشت سنباده زده و با سنباده ظریف کار را تمام کنید. قبل از حرکت به بقیه قسمتها برای احساس یکنواخت، ابتدا با استفاده از سنباده زدن در محلی که از بتونه یا پرکننده استفاده کرده اید، استفاده کنید.

برای این کار از سنباده ریز استفاده کنید که چوب را با کاغذ سنباده ۸۰ تا ۱۰۰ ریزه کاری می کند، اطمینان حاصل کنید که رنگی که هنوز روی سطح است، را پاک کنید. کار را با ۱۵۰ ریز ریز یا بالاتر خاتمه دهید تا سطح آن صاف و آماده شود. یادتان باشد که کاغذ سنباده را با دانه چوب کار نکنید، نه بر خلاف آن و سنباده های برقی را حرکت دهید.

مرحله ۵

با استفاده از پارچه گیره، باقی مانده گرد و غبار یا چوب را پاک کنید. اگر جارو برقی دارید، چوب را کاملاً جارو برقی بکشید و به دنبال آن یک جارو با پارچه گیره بکشید. اگر خلا ندارید، گرد و غبار یا باقیمانده آن را با پارچه گیره پاک کنید و با یک پارچه مرطوب تمام کنید. صبر کنید تا چوب کاملا خشک شود. رنگ یا آغازگر به درستی به سطوح کثیف نمی چسبد. رنگ تمیزترین سطح را که روی آن قرار می دهید، بهترین کار را انجام می دهد.

مرحله ۶

هر قسمت از چوب را که نمی خواهید رنگ کنید، نوار چسب بزنید. اگر می خواهید بخشی از چوب بدون رنگ بماند یا می خواهید بخشی از چوب را به رنگ دیگری رنگ کنید، می خواهید از نوار چسب برای پوشاندن قسمت هایی از چوب که نمی خواهید رنگ کنید، استفاده کنید. شما می توانید در اکثر فروشگاه های سخت افزار یا تعمیرات خانگی نوار مخصوص پردازش شده برای رنگ لاتکس تهیه کنید. این نوع نوارها به خوبی به چوب می چسبند و به گونه ای طراحی شده اند که رنگ تراوش در منافذ چوب را به حداقل می رساند.

اگر می خواهید قسمت هایی از چوب را بدون رنگ بگذارید، می خواهید در این مرحله از آماده سازی نوار چسب بزنید. اگر می خواهید چوب ها را با رنگ های مختلف رنگ کنید، بعد از اینکه همه چوب ها را پرایمر کردید و قسمت های خاصی را رنگ نکردید، باید نوار چسب بزنید.

مرحله ۷

چوب را پرایم کنید. آغازگر به رنگ کمک می کند تا ظاهری یکدست و غنی در بالای چوب به دست آورد. یک محصول را برای ظاهر یکنواخت در محصول نهایی خود بمالید. اگر پرایمینگ باعث افزایش دانه چوب می شود، قبل از پوشش نهایی پرایمر، سمباده زدن را با یک سنباده ریز ریز در نظر بگیرید. (قبل از استفاده از آستر حتماً مانده های اضافی را پاک کنید. )

از کدام بیس رنگ استفاده کنید؟ برای لایه های تیره رنگ از پرایمر خاکستری و برای رنگ های روشن تر از پرایمر سفید استفاده کنید.

با ادامه توضیحات ما در خصوص این که چگونه چوب را رنگ کنیم ؟ همراه باشید.

آیا باید از آسترهای پایه روغن و لاتکس استفاده کنید؟

آیا باید از آسترهای پایه روغن و لاتکس استفاده کنید؟

سالهاست كه متخصصان به نقاشان دستور می دهند، كه از یك پرایمر با پایه روغن روی چوب استفاده كنند و آن را با رنگ پایه لاتكس پیگیری كنند. الان همیشه اینطور نیست. آغازگرهای پایه روغن چوب بهتری می چسبند، اما در مقایسه با پرایمرهای لاتکس، انعطاف پذیری کمتری نیز دارند، به این معنی که در برابر ترک خوردگی حساس ترند.

از طرف دیگر، پرایمرهای پایه روغن معمولاً دوام بیشتری از این دو دارند. تا زمانی که در فضای بیرون چوب نقاشی نمی کنید، آستر با پایه روغن احتمالاً بهترین شرط شماست.

آیا باید از پرایمر اسپری یا پرایمر برس استفاده کنید؟

آیا باید از پرایمر اسپری یا پرایمر برس استفاده کنید؟

این بیشتر یک موضوع ترجیحی است. محلول پاشی آسانتر و سریعتر انجام می شود، اما معمولاً به پوششهای مختلفی نیاز دارد تا پوشش خوبی داشته باشد. مسواک زدن کندتر و با کوشش بیشتری انجام می شود، اما لایه پرایمر نازک و یکنواختی را ایجاد می کند که روی آن رنگ می شود.

نقاشی چوب

نقاشی چوب

نوع رنگ خود را انتخاب کنید. امروزه بیشتر مشاغل رنگی خانگی به رنگ لاتکس (پایه آب) متکی هستند. جدا از چند سناریو، احتمالاً این نوع رنگی است که می خواهید هنگام چوب استفاده کنید.

موارد جایگزین و اضافات:

رنگ مبتنی بر روغن:

یک پوشش مقاوم مناسب برای مواردی که بسیار استفاده می شود. به آرامی خشک می شود و آثار قلم مو کم می شود.

نرم کننده یا نرم کننده:

این را به رنگ لاتکس اضافه کنید تا خشک شدن کند شود و علائم برس کاهش یابد.

برای رنگ خود نوعی براقیت انتخاب کنید. براق یا مات، میزان نوری است که در رنگ شما منعکس می شود. به نظر می رسد رنگ های براق هنگام قرار گرفتن در معرض نور، براق می شوند، در حالی که رنگ های مات نور را جذب می کنند و نقایص را پنهان می کنند. هنگام انتخاب رنگ، به دنبال توصیفات براقیت باشید و متناسب با آن خرید کنید.

انواع رنگ های رایج براق:

انواع رنگ های براق

پایه:

پایان بدون انعکاس برای پنهان کردن نقص مناسب است. عمق رنگ بیشتر و لمس آسان تر است.

مات: بسیار کمی بازتابنده. تمیزتر از مسطح است، اما به اندازه رنگ های بازتابنده نیست.

نیمه براق، براق:

بازتابنده ترین و با دوام ترین گلدان.

هر نوع رنگی را که انتخاب می کنید، از رنگ و برس با کیفیت بالا استفاده کنید. ارزان بودن با رنگ کمکی نمی کند. پس از صرفه جویی در مصرف رنگ ارزان تر، پس انداز شما هنگام اجرای رنگ زیر کاهش می یابد و شما نیاز به خرید لوازم برای یک پروژه کاملا جدید دارید.

برخی از افراد ممکن است، وسوسه شوند، از برس کف برای پروژه های خود استفاده کنند، اما برس های کف باعث می شود که نقاش نفوذ کمتری داشته باشد و حباب های هوا بیشتر از برس های مو باشد. یک برس مویی با کیفیت بالا باید یک برس کف را از آب خارج کند.

مسواک خود را با رنگ بارگذاری کنید. حدود یک سوم قلم مو را در رنگ انتخابی خود غرق کنید. به برس رنگی که در کنار سطل رنگ است، ضربه بزنید، برس را ۱۸۰ درجه بچرخانید و سمت دیگر برس را روی سطل بزنید. شما باید یک برس رنگی کاملاً بارگیری شده و فقط با مقدار مناسب رنگ برای پوشش خوب داشته باشید.

با یک برس پر شده، از بالای چوب شروع کرده و به سمت پایین حرکت کنید

با یک برس پر شده، از بالای چوب شروع کرده و به سمت پایین حرکت کنید. مسواک زدن را با استفاده از ضربات تا حدی کوتاه تر به طور مساوی انجام دهید. این کار را سه تا چهار بار تکرار کنید تا یک قسمت از چوب شما کاملاً پوشانده شود. سعی کنید، رنگ بین کت ها خیلی طولانی نماند.

با استفاده از برس تخلیه شده نکات را از روی رنگ بکشید. این فرآیند نوک زدن نامیده می شود و به شما کمک می کند تا پوشش خوبی داشته باشید، در حالی که ظاهر مسواک را به حداقل می رساند. با خشک شدن رنگ، ضربات مسطح می شوند، این یکی از دلایل مهم بودن رنگ خشک شدن آهسته است.

قبل از تکرار فرآیند یک تا دو بار دیگر صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود. بسته به رنگی که از آن استفاده می کنید و همچنین به انتهایی که می خواهید به دست آورید (بعضی از افراد می خواهند دانه چوب برجسته شود)، احتمالاً می خواهید بیش از یک لایه بزنید. قبل از پوشش نهایی رنگ، روی سطح خشک شده رنگ شده با کاغذ سنباده خیلی ریز کار کنید. این به لایه نهایی شما یک سطح خوب برای چسباندن می دهد.

پیشنهاد می کنیم از پست رنگ مخصوص چوب چیست؟ معرفی انواع رنگ چوب و روش‌های رنگ کاری دیدن کنید.

مهر و موم یا محافظت از پایان

تعیین کنید که برای حفظ رنگ در بالای چوب به آب بندی یا پوشش رویی شفاف نیاز دارید. امروزه بسیاری از رنگ ها دارای محافظاتی هستند که از رنگ در برابر آب و فرسودگی محافظت می کنند، به عنوان مثال، شما مجبور نیستید زمان بیشتری را به استفاده از محافظ ها روی سطح چوب خشک خود اختصاص دهید. با این حال، برخی از افراد ممکن است، بخواهند یک لایه محافظتی اضافی بین چوب و هوا اضافه کنند، به خصوص اگر چوب در فضای باز باشد.

انواع خاصی از مهر و موم یا پوشش بالا ممکن است، با انواع خاصی از رنگها تعامل خوبی نداشته باشد. به عنوان مثال رنگ لاتکس به معنای تنفس است و از برخی از مهر و موم ها بدش می آید. اگر مطمئن نیستید که آیا باید رنگ خود را مهر و موم کنید، یا اینکه چه مهر و موم هایی با چه رنگ هایی کار می کنند، از یک نماینده در یک فروشگاه محلی فروش مواد یا سخت افزار سوال کنید.

سطح چوب رنگ شده را با سمباده زدن کمی و پاک کردن بقایای رنگ از روی آن، آماده کنید. چیدن چوب نقاشی شده به این روش نباید به وضوح بر روی براق بودن رنگ یا یکنواختی صدا تأثیر بگذارد.

بسته به نوع انتخاب و جهت پوشش بالا، حداکثر سه لایه سیلر یا پوشش پلی اورتان بزنید. صبر کنید تا سیلر یا لایه رویی خشک شود و در صورت آموزش شن و ماسه بزنید. این کار را تکرار کنید تا سازگاری مطلوب حاصل شود.

توضیحات ما در خصوص چگونه چوب را رنگ کنیم ؟ به پایان رسید. امید است به طور کامل متوجه شده باشید که چگونه چوب را رنگ کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *