۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی

چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی

۰۱ دی ۱۳۹۹

مورد استفاده قرار دادن چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی به صرف هزینه های زیادی نیاز نخواهد داشت. این نوع چراغ ها علاوه بر انعطاف پذیری […]

مورد استفاده قرار دادن چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی به صرف هزینه های زیادی نیاز نخواهد داشت. این نوع چراغ ها علاوه بر انعطاف پذیری دارای سبک ها و طرح های بسیار متنوعی هستند و به شما این امکان را می دهد تا با کمی خلاقیت اتاق خواب خود را به صورت جذاب و دلنشین تزئین کنید. برای اینکه با چراغ های رشته ای بیشتر آشنا شوید، در این مقاله قصد داریم مطالب جامع و مفیدی را ارائه داده و به پاسخ پرسش های زیر بپردازیم.

  1. اجزای تشکیل دهنده چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی چیست؟
  2. بهترین ایده های خلاقانه هنگام استفاده از چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی کدامند؟
  3. رنگ مناسب چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی کدام است؟
  4. چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خوب رویایی چه ویژگی هایی دارند؟
  5. استفاده از چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی چه مزیت هایی را به دنبال خواهد داشت؟

 

اجزای تشکیل دهنده چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی چیست؟

اجزای تشکیل دهنده چراغ های رشته ای

چراغ های رشته ای از جمله لامپ هایی می باشند که از سال های خیلی قبل مورد استفاده قرار می گیرند و به عنوان اولین چراغ های مصرفی مردم به شمار می آیند. از اجزای تشکیل دهنده این چراغ های رشته ای می توان به یک حباب از جنس شیشه اشاره کرد که در آن هیچ هوایی وجود ندارد. این چراغ ها با استفاده از فشار گاز مشخص در بیشتر موارد آرگون که خنثی می باشد، مستقر شده اند.

در رون حباب لامپ رشته ای فنری از تنگستن وجود دارد. به دلیل اینکه جریان الکتریکی با یک ولتاژ مشخصی عبور می کند منجر به برافروخته شدن رشته می شود و به طور مستقیم نور مرئی را تولید خواهد کرد. در حال حاضر چراغ های رشته ای از شکل و کیفیت بسیار متنوعی برخوردار هستند و علاوه بر اینکه ضریب میزان نور آنها پایین بوده و رنگ های مختلفی دارند، به عنوان گزینه مناسب برای مورد استفاده قرار دادن در نورپردازی اتاق خواب به حساب می آیند.

بهترین ایده های خلاقانه هنگام استفاده از چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی کدامند؟

چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب

از آنجایی که این چراغ ها به عنوان بهترین گزینه به شمار می آیند. به همین جهت در این بخش مقاله سعی داریم ایده های خلاقانه را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید در اتاق خواب خود آرامش را احساس کنید.

دیوار اتاق خواب را با چراغ های رشته ای شخصی کنید:

در صورتی که تمایل دارید، چراغ های رشته ای به صورت زیگ زاگ آویزان باشند، قادر هستید، گیره های کوچک و بزرگ که مخصوص لباس می باشند، را به منظور متصل کردن عکس ها و چیزهای کوچک زیبای دیگری بر روی آن مورد استفاده قرار دهید.

انجام این کار باعث می شود تا دیوارهای اتاق خواب رویایی شما به صورت شخصی تزئین گردد. این چراغ ها به گونه ای طراحی شده اند که امکان آویزان کردن آنها بر روی هر دیواری وجود دارد. از طرفی دیگر می توانید از آنها برای روشن کردن فضای اتاق خواب نیز استفاده کنید تا اتاق جلوه ای عاشقانه داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست ۱۰ مدل نورپردازی اتاق خواب شیک و مدرن (۲۰۲۰) دیدن کنید.

شب رمانتیک را در اتاق خواب خود ایجاد کنید:

اگر از آن دسته افراد هستید که به داشتن شبی عاشقانه و شیک و جذاب علاقه زیادی دارید، بهترین ایده این است که برای قاب کردن پیش زمینه تخت خود با استفاده از یک نوار پارچه به همراه چراغ های رشته ای اقدام کنید.

آثار هنری روی دیوار اتاق خواب را برجسته کنید:

در صورتی که اتاق خواب شما به یک چیز متفاوت نیاز دارد، می توانید چراغ های رشته ای که دارای رنگ سیاه می باشند، را بر روی دیوار سفید قرار دهید. آجرهای سفید دیوار جذابیت خاصی دارند و چراغ های سیاه به منظور برجسته کردن آثار هنری موجود بر روی دیوار یک ایده بسیار جالب به نظر می رسد.

داشتن ستاره های چشمک زن واقعی در اتاق خواب را تجربه کنید:

یکی دیگر از ایده های خلاقانه هنگام استفاده از این چراغ های رشته ای این است که چراغ های رشته ای به شکل ستاره ای را برای اتاق خواب خود خریداری کرده و آنها را بر روی دیوار به گونه ای نصب کنید که آویزان باشند. اگر دوست ندارید، مشخص باشد که چراغ ها با استفاده از چه نوع ابزاری بر روی دیوار آویزان شده اند، اضافه کردن یک پارچه مناسب به منظور پوشاندن آن بهترین ایده خواهد بود.

نمای ناشناخته در فضای اتاق خواب خود ایجاد کنید:

به جای اینکه در پشت تخت خواب یک قاب به وجود آورید از ایده خلاقانه تر و جذاب تری استفاده کنید. به این صورت که بر روی دیوار پشت تخت خواب یک پارچه نصب کنید که جنس بسیار نازک و یا حریر مانند دارد،

سپس چراغ های رشته ای که دارای رنگ زرد گرمی هستند، را در زیر آن قرار دهید. هنگامی که چراغ ها در قسمت زیرین پارچه قرار داده شده و یا پنهان می شوند، نور چراغ های رشته ای را می توان با استفاده پارچه مشاهده کرد، البته اگر بر روی دیوار پشت تخت خواب خود پرده ای آویزان کرده اید، نصب کردن چراغ ها در زیر پرده نیز امکان پذیر است و باعث می شود تا فضای اتاق خواب نمایی ناشناخته و غریب داشته باشد.

چراغ مطالعه اتاق خواب را خودتان بسازید:

در صورتی که اتاق خواب شما به یک چراغ مطالعه خوب نیاز دارد، با استفاده از چند تا میخ و یک چکش به راحتی و آسانی می توانید چراغ های رشته ای را بر روی دیوار نصب کنید. انجام این کار برای شما شرایطی را فراهم خواهد کرد تا چراغ های آویزان شده به عنوان جایگزینی برای لامپ میز کنار تخت شما محسوب شود.

یکی دیگر از ایده هایی که امکان به اجرا درآوردن آن برای تامین نور مطالعه وجود دارد، نصب کردن چراغ های رشته ای در بالای تخت می باشد. تکه چوبی را در بالای تخت خواب خود آویزان کنید و چراغ های رشته ای را در اطراف آن ببندید و کلید خاموش و روش کردن را به آن اضافه کنید تا نور مورد نیاز اتاق خواب در هنگام مطالعه کردن تامین شده و به این شکل از داشتن یک اتاق خواب رویایی لذت ببرید.

چراغ های رشته ای را از تخت آویزان کنید:

اگر از آن دسته افراد هستید که تخت خواب کانوپی را مورد استفاده قرار می دهید، بهترین ایده برای اتاق شما آویزان کردن چراغ های رشته ای از آنها خواهد بود. با انجام این کار می توانید چشمک زدن پارچه ها به خودتان را مشاهده کنید و باعث می شود تا پارچه به شکل جادویی جلوه کند. به طوری که اتاق خواب شما شبیه اتاق خواب یک ملکه به نظر خواهد رسید.

ممکن است، برخی افراد تخت خواب کانوپی نداشته باشند، اما با این وجود امکان اجرای این ایده وجود دارد. به این صورت که باید پارچه و چراغ های رشته ای را از سقف اتاق خواب خود آویزان کنید تا بتوانید شب آرامی را در یک اتاق خواب رویایی تجربه کنید.

رنگ مناسب چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی کدام است؟

رنگ مناسب چراغ های رشته ای

یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش های نورپردازی اتاق خواب رنگ نور چراغ است. بهترین رنگ این چراغ های رشته ای رنگی می باشد که به نور خورشید شباهت زیادی دارند. از آنجایی که نور چراغ های رشته ای به نور خورشید بسیار نزدیک هست و از نظر رنگ تنوع زیادی دارند، انتخاب رنگ متمایل به آبی آن برای اتاق خواب به عنوان مناسب ترین رنگ به شمار می آید.

به دلیل اینکه باعث می شود تا آرامش بیشتری را در اتاق خواب خود احساس کنیم. یکی از سوالاتی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که چرا باید به رنگ نور چراغ اتاق خواب اهمیت داده شود؟

همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که رنگ نور چراغ احساسات ما را هنگامی که در اتاق خواب هستیم تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از افراد فکر می کنند که اگر فضای اتاق خواب را روشن تر کنند، در آنجا نور مناسبی را ایجاد کرده اند. در حالی که فضای اتاق خواب مانند آشپزخانه و پذیرایی نیست و نور اتاق خواب باید به ما آرامش دهد. به همین جهت زمانی که قصد دارید، اتاق خواب خود را با استفاده از چراغ های رشته ای نورپردازی کنید، در انتخاب نوع رنگ آنها دقت کنید.

چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی چه ویژگی هایی دارند؟

اتاق خواب رویایی

نور این چراغ های رشته ای به صورت گرم و یکنواخت می باشد و میزان شباهت آنها به نور طبیعی بسیار زیاد است. زمانی می توان نور متفاوتی را در فضا ایجاد کرد که در ولتاژ برق چراغ ها تغییراتی ایجاد گردد. حباب چراغ های رشته ای در اندازه و شکل های متنوعی تولید می گردد.

حباب هایی که سفید رنگ هستند، علاوه براینکه نور را ملایم کرده هنگامی که در حال مطالعه کردن می باشیم از ایجاد ناراحتی در چشم های ما نیز جلوگیری خواهند کرد، اما حباب های رنگی بیشتر به عنوان چراغ خواب بیشتر برای رویایی کردن اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به اینکه رشته ظریف موجود در داخل چراغ های رشته ای به خصوص آنهایی که نور کمتری دارند، به راحتی قطع می شود، به همین جهت انتخاب چراغ های رشته ای ضد لرزش برای اتاق خواب هایی که چراغ در معرض تکان خوردن قرار دارد، گزینه مناسبی محسوب خواهد شد.

استفاده از چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی چه مزیت هایی را به دنبال خواهد داشت؟

استفاده از چراغ های رشته ای برای ایجاد یک اتاق خواب رویایی چه مزیت هایی را به دنبال خواهد داشت؟

چراغ های رشته ای نه تنها به اتاق خواب شما جلوه شیک و جذاب می بخشد، بلکه از مزیت های بسیار زیادی نیز برخوردار می باشند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

چراغ های رشته ای از نور باکیفیتی برخوردار هستند:

یکی از مزیت های این چراغ های رشته ای این است که نور بسیار خوبی را تولید می کنند.

چراغ های رشته ای باعث ایجاد آرامش در اتاق خواب می شود:

هنگامی که افراد این نوع چراغ ها را در اتاق خواب خود مورد استفاده قرار می دهند، باعث می شود تا از نظر روحی و فکر آرامش بیشتری را احساس کنند.

خرید چراغ های رشته ای به صرف هزینه های زیاد نیاز ندارد:

از دیگر مزایای چراغ های رشته ای می توان به قیمت پایین و مناسب آنها اشاره کرد و در فضای اتاق نور را به یک اندازه پخش خواهند کرد.

چراغ های رشته ای برای سلامتی انسان مضر نیستند:

چراغ های رشته ای در مقایسه با لامپ های دیگر از جمله فلورسنتی به گونه ای طراحی شده اند که برای سلامتی انسان هیچ گونه ضرری نخواهد داشت.

چراغ های رشته ای گرمای مورد نیاز فضای اتاق را تامین می کنند:

میزان گرمای نور چراغ های رشته ای نسبتا زیاد می باشد و منجر به گرم شدن فضای اتاق خواب می باشد. کسانی که دوست دارند، در فصل زمستان اتاق گرم و دلنشینی داشته باشند، استفاده از چراغ های رشته ای برای آنها شرایطی فراهم می کند تا از دمای مناسب و گرم اتاق خواب خود حس خوبی را تجربه کرده و از خواب زمستانی لذت ببرند.

شکل ولتاژ چراغ های رشته ای تغییر نمی کند:

به دلیل اینکه در چراغ های رشته ای هیچ گونه هارمونیکی تزریق نشده، شکل موج ولتاژ آنها در شبکه تغییر نخواهد کرد و همچنین به مدارات جانبی نیازی ندارند.

چراغ های رشته ای بدون نیاز به تخصص خاصی نصب می شوند:

یکی دیگر از مزیت های استفاده از این این چراغ های رشته ای این است که نصب و راه اندازی آنها به راحتی و آسانی انجام می گیرد. از طرفی دیگر به گونه ای طراحی شده اند که امکان استفاده از آنها در حالت ای سی و دی سی وجود دارد.

نتیجه گیری:

در این مقاله سعی کردیم، نکات جامع و مفیدی را در مورد استفاده از این چراغ ها ارائه دهیم. با خواندن این مقاله نه تنها با ویژگی های چراغ های رشته ای آشنا خواهید شد، بلکه متوجه می شوید که به کارگیری آنها در اتاق خوابتان چه مزیت هایی را به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *