۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی نمیدانستید!

نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی نمیدانستید!

۲۱ اسفند ۱۴۰۰

طراحی دکوراسیون داخلی دکوراسیون در لغت به معنای چیدمان و مرتب کردن است. به طور کل دکوراسیون داخلی شامل نحوه چیدمان لوازم داخلی خانه مانند؛ لوازم آشپزخانه، نشیمن و پذیرایی، […]

طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون در لغت به معنای چیدمان و مرتب کردن است. به طور کل دکوراسیون داخلی شامل نحوه چیدمان لوازم داخلی خانه مانند؛ لوازم آشپزخانه، نشیمن و پذیرایی، اتاق، حمام و سرویس بهداشتی و انتخاب مناسب آن ها می باشد. نوع چیدمان لوازم و دکوراسیون داخلی تنها شامل خانه نمی شود بلکه؛ این نوع چیدمان شامل دفاتر کاری، هتل ها، فروشگاه ها و بیمارستان ها نیز می شود. شاید به ظاهر چیدمان دکوراسیون داخلی تنها چیدمان ساده ای است که طبق سلیقه افراد پیش می رود. اما در حقیقت نکاتی مهم در موضوع طراحی و چیدمان دکوراسیون داخلی وجود دارد که می بایست به آن ها توجه کنید و رعایت کنید. رعایت کردن نکات دکوراسیون داخلی می تواند به زیبا تر شدن چیدمان محیط شما کمک می کند و این امکان را به شما می دهد که بهترین استفاده را از محیط خود داشته باشید.

 

تعریف از دکوراسیون داخلی، هماهنگ سازی لوازم داخلی منزل برای زیباتر شدن و بهینه سازی فضا به شکل حرفه ای و هنرمندانه می باشد. برای اینکه این هماهنگی شیک تر و زیباتر دیده شود می بایست در این فرایند، بین اجزا و لوازم و همچنین رنگ های آن، هماهنگی هایی ایجاد کرد تا جلوه گری بیشتری ایجاد کند.  فرایند طراحی دکوراسیون، دارای نکات ریز و خاصی است که در صورت پیروی از این نکات، در نهایت یک طراحی متفاوت و شیک از دکوراسیون خود خواهید داشت. چند نکته ای مهم وجود دارد که در طراحی دکوراسیون می بایست رعایت شود. یکی از این نکات در این موضوع، تعیین نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی است. مبلمان نقش پررنگی را در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند پس لازم است که در جایگاه درستی قرار بگیرد تا نظم دکوراسیون شما بهم نریزد. نکته دوم تعیین نقش قاب ها در منزل است. رعایت در تناسب قاب ها می تواند روح تازه ای به جلوه خانه اضافه کند. نکته سوم نور و روشنایی در دکوراسیون است که این مورد نیز بسیار تاثیر گذار است.

دکوراسیون داخلی و نحوه چینش آن

 

حتی در برخی مواقع، رعایت نکاتی برای دکوراسیون داخلی می تواند علاوه بر اینکه هزینه کمتری را برای شما شامل شود، در زمان کمتری چیدمان و طراحی دکوراسیون انجام شود و جلوه زیباتری به دیزاین شما دهد. هدف از طراحی دکوراسیون، زیباسازی فضای خانه و ایجاد محیطی گرم و آرام و همچنین چشمگیر برای افراد است. در آپارتمان های کوچک، می توان با استفاده از چیدمان و دکوراسیون صحیح، هماهنگی جذابی را بین رنگ ها و اجزای آن ایجاد کرد و همچین فضای خانه را به محیطی خاص تبدیل کرد. برای اینکه بتوانید یک دکوراسیون مجهز طراحی کنید لازم است که ابتدا یک فضا با چیدمان تکمیل را در ذهن خود ایجاد کنید و با تصور ذهنی قبلی شروع به طراحی دکوراسیون داخلی کنید.

 

به طور معمول برای شروع طراحی دکوراسیون اولین چیزی که به ذهن می رسد خرید مبلمان است. اما بهتر است در ابتدا برای شروع طراحی دکوراسیون، از مبلمان شروع نکنید. در غیر این صورت ممکن است پس از انتخاب مبلمان، در انتخاب سایر اجزا با محدودیت مواجه شوید. برای خرید لوازم خانه، اینکه شما پیش زمینه ای در ذهن خود داشته باشید که کدام لوازم در کنار کدام یک قرار گیرد، و یا اینکه در چه سبک و رنگی لوازم خود را تهیه کنید، می تواند بسیار به خرید شما کمک کند که انتخاب های بهتری داشته باشید. در هنگام خریداری لوازم برای طراحی دکوراسیون داخلی، می بایست حتما به ابعاد و متراژ محیط خود توجه داشته باشید. خرید لوازمی که مطابق با فضای شما نباشد، در نهایت طراحی شما دچار مشکل خواهد شد و این مشکل ادامه دار می شود.

 

با در نظر گرفتن تمامی نکات اصولی در طراحی دکوراسیون داخلی، می توانید بدون کمک گرفتن از طراح داخلی، به طور حرفه ای دکوراسیون خود را طراحی کنید. انتخاب نوع دکوراسیون داخلی در طراحی آن یکی از نکات ضروری است که پیش از همه می بایست به آن فکر کنید. نوع سبک دیزاین مانند؛ سبک سنتی، سبک کلاسیک، رسمی و یا مدرن در طراحی شما متغیر است. انتخاب نوع سبک دکوراسیون، می تواند نحوه چینش آن را تغییر دهد. در صورتی که ایده خاصی برای طراحی دکوراسیون خود ندارید، می توانید از نمونه کار های موجود در سایت و یا افرادی که به طور حرفه ای طراحی دکوراسیون داخلی انجام می دهند، الگو برداری کنید. با استفاده از یک طراحی دکوراسیون خوب می توان هدف های خوبی را دنبال کنید.

انواع سبک دکوراسیون

برای مثال یک فروشگاه را در نظر بگیرید که از چیدمان صحیح در دکوراسیون خود استفاده کرده باشد. این فروشگاه بیشترین مشتری را جذب خواهد کرد و نمای فروشگاه، جلب توجه بیشتری خواهد کرد. و یا حتی محیط های اداری که نحوه چینش دکوراسیون آن مناسب باشد، می تواند محیطی امن و آرام را برای کارمندان آن فراهم کند. یک طراحی مناسب برای بیمارستان نیز می تواند محیط متناسب با این فضا را فراهم کند. رنگ آمیزی دیوار ها، از موثر ترین قسمت در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. طراحی رنگ ها بر روی دیوار و یا نوع رنگ، تاثیرات زیادی در جلوه گری دیزاین داخلی خانه دارد. در طراحی دکوراسیون، اگر سعی کنید که متناسب با سبک دکوراسیون خود، یک کفپوش طراحی و انتخاب کنید، می توانید تاثیرات خاص و شگفت انگیزی در فضای خانه خود ایجاد کنید.

 

سبک مدرن، سبکی در طراحی دکوراسیون است که در آن از رنگ ها و متریال خنثی و طبیعی استفاده شده در این سبک از جزئیات اضافی استفاده نشده است که این مورد یکی از ویژگی های مهم سبک مدرن می باشد. لوازم استفاده شده در سبک مدرن، بدون ظریف کاری و به شکل ساده می باشد. سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون از رم و یونان برگرفته شده است. در سبک کلاسیک در  طراحی دکوراسیون، چیدمانی متقارن و هماهنگ، متریال با کیفیت و با قیمت گران تر، مجسمه های آنتیک، گچبری های شیک و مبلمان ظریف با رنگ خنثی، به کار گرفته می شود. سبک دیگر در طراحی دکوراسیون، سبک مینیمال است. در سبک مینیمال از درهم ریختگی خبری نیست و این سبک ساده طراحی شده است. در این سبک، استفاده از مبلمان و لوازم غیر ضروری، لازم نیست.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *