۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید

دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید

۱۸ آذر ۱۳۹۹

با ما همراه شوید تا بیشتر با دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید آشنا شوید. در این مقاله سعی داریم در این مورد توضیحات جامع و کاملی را برای شما […]

با ما همراه شوید تا بیشتر با دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید آشنا شوید. در این مقاله سعی داریم در این مورد توضیحات جامع و کاملی را برای شما ارائه دهیم. به کارگیری از رنگ آبی برای دیزاین داخلی اتاق خواب به عنوان یک انتخاب مناسب به حساب می‌آید، زیرا به فضای اتاق آرامش بخشیده و همچنین این محیط را سرشار از حس زندگی و یا نشاط می‌کند.

  • دکوراسیون اتاق خواب چیست؟
  • از چه ترکیب رنگی برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده می‌شود؟
  • نکات مهم در مورد طراحی اتاق خواب را بیان کنید؟
  • دیزاین داخلی اتاق خواب به چه عواملی بستگی دارد؟
  • چه اصولی باید در دکوراسیون اتاق خواب لحاظ شود؟

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید 1

همانطور که میدانید برای طراحی فضای اتاق خواب باید در انتخاب رنگ آن بسیار دقت کنیم، زیرا امری بسیار ضروری و مهم است، چون این فضا باید کاملاً آرامش بخش بوده و همچنین با سایر وسایل دیگری که در این مکان به کار برده می‌شود، باید مطابقت زیادی داشته باشد.

بیشتر افراد به منظور اینکه یک فضای مدرنیته را در این بخش فراهم نمایند، طراحان داخلی به آنها رنگ آبی روشن را که در کنار آن تلفیقی از رنگ سفید هم به کار برده شده است، را پیشنهاد می‌نمایند که سبب زیباتر شدن دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید می‌شود، زیرا این رنگ برای اتاق خواب جوانان بهترین گزینه است.

بنابراین باید گفت که در دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید رنگ به کار برده شده، آبی در آن بسیار شکیل و همچنین گران مایه است و دلیل آن هم می‌توان به هماهنگی زیادی این رنگ با سایر وسایل موجود در اتاق اشاره کرد.

طبق نظر طراحان داخلی برای اتاق خواب‌های کوچک که دارای متراژ کمی هستند، بهترین دکوراسیونی که می‌توانیم در نظر بگیریم استفاده از رنگ آبی و سفید است که بهتر است، در کنار این ترکیب رنگ از رنگ آبی تیره در این محیط کوچک استفاده نماییم. مثلاً رنگ آبی تیره ذکر شده در این دکوراسیون میتواند بر روی بخش کوچکی از دیوار اتاق خواب، مبلمان و روتختی استفاده نمایم تا از این فضای آرامش‌‍بخش بهترین استفاده را داشته باشیم.

نکته در مورد رنگ آبی و سفید

بهتر است که برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب‌هایی که دارای متراژی بیشتری هستند، از رنگ نشاط بخش آبی بیشتر استفاده نمایم تا فضای این بخش زیباتر و همچنین مدرن‌تر شود، همچنین طراحان داخلی برای دیزاین اتاق خواب در کنار رنگ آبی و سفید از طیف رنگ‌های سرد نظیر: خاکستری و طوسی نیز استفاده می‌نمایند. علاوه بر این رنگ آبی که نشان دهنده‌ی آسمان و همچنین دریا است، به عنوان تاثیرگذارترین عامل در نور داخلی اتاق خواب به حساب می‌آید.

ترکیب رنگ بندی اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید

همانطور که توضیح دادیم برای دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید طراحان داخلی از طیف رنگی سفید در کنار رنگ آبی استفاده می‌نمایند که سبب زیباتر شدن و جذابیت فوق العاده‌ی اتاق خواب می‌گردد، زیرا این رنگ پر از انرژی و نشاط است. طبق نظر دیزاینرها این ترکیب رنگ بندی برای دکوراسیون اتاق خواب بسیار مناسب بوده است،

زیرا سبب خنک به نظر رسیدن محیط اتاق خواب می‌گردد. بهتر است، بدانید که ترکیب رنگ آبی و سفید در اتاق خواب در کنار لوازم چوبی، کفپوش‌های چوبی، کفپوش‌های قهوه‌ای که در این فضا بکار برده شده است، منجر به یک نتیجه‌ی اثربخش و  فوق‌العاده‌ می‌شود.

رنگ چوب و همچنین رنگ قهوه‌ای که در بخش داخلی اتاق خواب در کنار رنگ سفید و آبی بکار برده شده است، مخالف هم بوده که این امر منجر به گرما بخشیدن دلنشین به این فضا می‌شود.

رنگ سفید که در کنار رنگ آبی در طراحی اتاق خواب بکار برده میشود به عنوان یک رنگ خنثی به حساب می‌آید که بیشتر به شکل یک رنگ غالب شناخته شده است که طراحان داخلی در بیشتر دکوراسیون‌های اتاق خواب از این رنگ استفاده می‌نمایند، زیرا این رنگ باعث خودنمایی بیشتر رنگ آبی در این فضا می‌شود.

بهتر است، بدانید که طبق تحقیقاتی که روانشناسان برای ترکیب رنگ‌بندی‌ها انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که رنگ آبی به عنوان یک رنگ آرام بخش شناخته شده است و مناسب برای افرادی است که دارای شخصیت آرام و همچنین خونسردی هستند، البته این رنگ اعتماد به نفس افراد را بیشتر کرده و علاوه بر این خلاقیت جوانانی را که در دکوراسیون اتاق خواب خود از رنگ آبی استفاده کرده‌اند، را نیز به مراتب افزایش می‌دهد.

طراحی اتاق خواب و نکات مهمی درباره آن

دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید

باید در زمان خرید و تهیه فرش برای این فضای داخلی به نرم بودن و همچنین گرم بودن نیز توجه داشته باشیم که در کنار دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید از یک جذابیت خاصی برخوردار باشد. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که اندازه‌ی فرش اتاق خواب باید به صورتی باشد که تمامی اطراف سرویس خواب را اشغال نماید.

سرویس خواب مناسب

بهتر است که بدانید یکی از المان‌های مهم و اساسی در دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید انتخاب مناسب سرویس خواب است، زیرا سبب یک حس خوب و آرام بخشی در زمان استراحت برای افراد می‌شود.

یکی از نکات مهم در زمان خرید سرویس خواب که باید به آن توجه داشته باشیم استفاده از تختی است که دارای ارتفاع مناسب است، زیرا از این فضا برای نگهداری و همچنین وسایلی که کاربرد زیادی دارند، از آن استفاده می‌شود. در زمان خرید و تهیه‌ی تخت خواب باید سعی کنیم که یک تخت استاندارد را خریداری نمایم تا در زمان رفت و آمد دچار مشکل شده و همچنین مناسب با متراژ فضای داخلی اتاق خواب نیز باشد.

نور طبیعی

در اتاق خواب‌هایی که دارای پنجره هستند، باید از نور طبیعی این فضا نهایت استفاده را ببریم. درصورتیکه دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید شما دارای نور کافی نیست، باید از شیوه‌های نورپردازی مناسب استفاده نماییم تا از این طریق بتوانیم نور مورد نیاز این بخش را تامین نماییم. یکی از نکاتی که طراحان داخلی به افراد در نورپردازی اتاق خواب توصیه می‌نمایند استفاده از چراغ‌هایی است که با سبک داخلی اتاق خواب هماهنگی بیشتری داشته باشند، زیرا امری مهم در زیبایی و سبک این بخش به حساب می‌آید.

کاغذ دیواری مناسب

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید باید به آن توجه داشته باشیم استفاده از کاغذ دیواری مناسب است، زیر امری ضروری و حائز اهمیت است. باید از یک کاغذ دیواری استفاده نماییم که با محیط این بخش هماهنگی و مطابقت بیشتری داشته باشد.

بهتر است که از کاغذ دیواری استفاده کنیم که در حین سادگی دارای طرح زیبا و شیکی باشد که در کنار این ترکیب رنگ جلوه‌ی زیبا و خاصی را به اتاق خواب دهد. دیزاینرها سعی می‌کنند که از کاغذ دیواری‌هایی که دارای رنگ ملایم هستند و با تلفیق رنگ آبی و سفید اتاق خواب هماهنگی بیشتری دارند و سبب به وجود آوردن یک محیط آرامش بخش و با نشاطی می‌شوند، نیز استفاده نمایند.

موارد ذکر شده از نکات مهمی است که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید به آن توجه داشته باشیم تا در این فضا حس آرامش بخشی را برای افراد فراهم نمایم.

دیزاین داخلی اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید 4

همانطور که می‌دانید رنگ کردن اتاق خواب یکی از شیوه‌های ساده و همچنین تسریع بخش در ایجاد تغییر دکوراسیون اتاق خواب به حساب می‌آید. انتخاب رنگ از هر عنصر دیگری اثربخش‌تر بر احساسات فردی است، به همین دلیل است که در انتخاب رنگ اتاق خواب باید به رنگ تاثیرگذار آن بسیار توجه داشته باشیم.

در دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید استفاده از این دیزاین حس آرامش بخشی را به افراد ایجاد می‌کند و از زمان‌های قدیم دیزاینرها یکی از بهترین طیف رنگی که برای این فضا در نظر می‌گیرند مختص به رنگ آبی و سفید است که حس مثبت‌اندیشی را در افراد نیز بالا می‌برد و رنگ سفید تلفیق شده در این دیزاین سبب تازگی و نشاط محیط می‌شود.

اتاق خواب پسرانه  به رنگ سفید و آبی

دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید

امروزه بیشتر طراحان داخلی از ترکیب رنگ آبی و سفید برای اتاق خواب پسرانه استفاده می‌نمایند، زیرا این طیف رنگی مناسب با روحیات پسر بچه‌ها است و یک محیط زیبایی را برای طراحی اتاق ایجاد می‌کند. به کارگیری این ترکیب رنگ در طراحی داخلی اتاق خواب پسرانه از سن کودکی به عهده‌ی والدین آنها است تا با سایر چیدمان وسایل اتاق خواب هماهنگی بیشتری داشته باشد و علاوه بر این اضطراب و همچنین پرخاشگری را در آنها به مراتب کاهش می‌دهد.

عوامل تاثیرگذار در دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید 6

از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار که در طراحی اتاق خواب که باید به آن توجه داشته باشیم تا از این طریق یک محیط آرامش بخش را فراهم نمایم شامل موارد زیر است:

تناسب اتاق

بکارگیری کلید واژه‌ی تناسب بیشتر در طراحی داخلی منزل توسط طراحان بکار برده می‌شود، زیرا تناسبات در دکوراسیون اتاق خواب و سایر بخشهای دیگر منزل بسیار حائز اهمیت است.

تهویه طبیعی

یکی از راه‌های ایجاد بهترین فضا در بخش اتاق خواب استفاده از جریان هوای آزاد است که سبب خنک شدن اتاق و همچنین پاکیزه نگهداشتن محیط داخلی می‌گردد، البته این مورد زمانی صدق می‌کند که اتاق خواب دارای پنجره باشد. درصورتیکه این بخش مهم در فضای داخلی منازل پنجره نداشته باشد، باید از یک دستگاه تهویه مناسب استفاده نماییم تا بتوانیم بهترین هوای مطبوع و سالمی را در آن به جریان بیندازیم.

استفاده از الگوی حرکتی مناسب

یکی دیگر از اصول مهم در دکوراسیون داخلی استفاده از الگوی حرکتی مشخص است، به این ترتیب که بطور کلی تمامی اتاق خواب‌ها دارای راه خروجی تراس و راه خروجی به کلوزت نیز باشند.

استفاده از شرایط مناسب برای قرار دادن لوازم

یکی از عواملی دیگری که در دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید باید به آن توجه داشته باشیم استفاده از شرایط مناسب به منظور جا دادن لوازم جانبی اتاق خواب است، زیرا چیدمان این وسایل دارای اهمیتی خاصی است که با توجه به تمامی موارد ذکر شده این چینش قابل اجرا می‌شود تا از فضای در اختیار داشته بهترین استفاده را انجام دهیم.

امروزه طراحان داخلی یکی از اصلی‌ترین و اولین اصولی که در این بخش به آن توجه دارند، را در استفاده از نور مصنوعی می‌دانند که شامل استفاده از روشنایی اصلی و بکارگیری از نورپردازی تزیینی است.

بکار بردن لوازمی مانند پرده و یا تخت خواب که در ترکیب رنگ سفید و آبی بکار برده شده است، در زیبایی و مدرن بودن دکوراسیون اتاق خواب کمک بسزایی می‌کند. بهتر است که از سرامیک‌هایی که به راحتی قابل شست و شو و همچنین سبب سهولت در تمیز نگهداشتن آنها می‌شود، در این محیط استفاده نماییم، زیرا این ترکیب رنگ که برای اتاق خواب بچه‌ها بسیار استفاده می‌شود، در اثر خطای کودکان به راحتی تمیز می‌شود.

موارد ذکر شده از عوامل تاثیرگذار در طراحی اتاق خواب می‌باشند که در آن تلفیقی از رنگ آبی و سفید بکار برده شده است.

نتیجه گیری

امروزه بیشتر طراحان داخلی برای طراحی اتاق خواب از دکوراسیون اتاق خواب آبی و سفید استفاده می‌نمایند، زیرا این طیف رنگی یک حس آرامش بخش و پرنشاطی را برای افراد ایجاد می‌نماید. این ترکیب رنگ که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رنگهای دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید بیشتر برای اتاق خواب نوجوانان بکار برده می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *