۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
مزایا و معایب تخت جمع شو

مزایا و معایب تخت جمع شو

۰۳ دی ۱۳۹۹

امروز با موضوع مزایا و معایب تخت جمع شو در خدمت شما هستیم. تخت جمع شو با هدف بهینه سازی محیط و بهره برداری حداکثری از فضا طراحی شده است. […]

امروز با موضوع مزایا و معایب تخت جمع شو در خدمت شما هستیم.

تخت جمع شو با هدف بهینه سازی محیط و بهره برداری حداکثری از فضا طراحی شده است. در این مطلب به بررسی مزایا و معایب تخت جمع شو می پردازیم. زمانی که اسم تخت جمع شو را می شنوید ممکن است، به یاد تخت خواب محقر زندانیان در کارتون ها و فیلم ها بیفتید که با زنجیری به دیوار وصل بوده و قابلیت جمع شدن و چسبیدن به دیوار را دارند. اما وسایل تاشو امروزه به اشیایی هیجان انگیز و چند منظوره تبدیل شده اند که توجه افراد مینیمالیست و مدرن پسند را به خود جلب کرده اند.

در طول روز یا حین بیداری می توان از محیط خالی اتاق استفاده کرد

اولین مزیت تخت خواب تاشو این است که در طول روز یا حین بیداری می توان از محیط خالی اتاق استفاده کرد و دیگر توسط تخت خواب اشغال نخواهد شد. شما می توانید با جمع کردن تخت خواب، کاربری محیط را از اتاق خواب به اتاق کار یا اتاق بازی کودکان تغییر دهید. امروزه اغلب تخت خواب های تاشو پس از جمع شدن تبدیل به شیء کاربری دیگری مثل میز کار می شوند و از این بابت باعث می شوند تا شما به طور هم زمان دو وسیله از منزل را ادغام کرده باشید.

نکته ای که در مورد وسایل جمع شو از جمله تخت خواب لازم است، در نظر بگیرید، جنس مواد به کار رفته در آن می باشد. ، چرا که چنین وسایلی به علت فشاری که تحمل می کنند، از حساسیت بیشتری نیز برخوردارند. محدودیت های مکانی یکی از مهم ترین چالش های امروز ماست.

این امر به دلایل مختلف از جمله افزایش هزینه ی زمین و تقاضا مطرح شده اند. هزینه های زندگی نیز به سرعت در حال افزایش هستند و همین موضوع طراحان را دست به کار کرده است تا ایده های نو آورانه ی خود در مورد وسایل منزل را مطرح کنند.

تخت خواب های تاشو نه تنها باعث صرفه جویی در فضا می شوند، بلکه باعث می شوند، محیط خانه جذاب به نظر برسد. بسیاری از افراد این موضوع را در آپارتمان ها و فضاهای کوچک اجرا کرده اند.

در ادامه برای تشریح بهتر موضوع مزایا و معایب تخت جمع شو به توضیح تیترهای ذیل خواهیم پرداخت:

  • انواع تخت های تاشو
  • مزایای تخت جمع شو
  • مزیت قابل حمل بودن
  • مزیت آسایشی
  • مزیت مونتاژ آسان
  • مزیت صرفه ی مالی
  • معایب تخت جمع شو

 

انواع تخت های تاشو

انواع تخت های تاشو

ابتدا اجازه دهید، به معرفی دو نوع مختلف از تخت خواب های تاشو که مردم بیشتر از آن ها استفاده می کنند، بپردازیم. تخت خواب های تاشو به طور معمول به همراه تشک و یک قاب فلزی در دسترس هستند. این دسته را می توان به هر مکانی منتقل کرد و مقاومت و دوام آن ها مناسب است. در اردو ها، زندگی دانشجویی و خانه های بسیار کوچک کاربردی هستند. این نوع تخت خواب را می توان به سرعت جمع کرده و در کمد نگهداری نمود.

نوع دیگر تخت خواب های تاشو مخصوص خانه هاست و قابل حمل نیست. این نوع تخت ها را می توان با توجه به فضای موجود در اندازه های کوچک، متوسط یا بزرگ تهیه کرد. این وسیله را می توان در طول روز به سمت دیوار جمع کرد و در صورت لزوم آن را بیرون کشید. برخی از این تخت خواب ها پس از جمع شدن به مبل یا صندلی یا میز مطالعه و کتابخانه تبدیل می شوند. این نوع از تخت خواب جمع شو برای صرفه جویی در فضای خانه بسیار ایده آل هستند. ، همچنین صرفا با داشتن یک تخت تاشو می توانید چندین استفاده ی متفاوت به عمل آورد.

این انتخاب یک روش جالب برای تحت تاثیر قرار دادن مهمانان است.

مزایای تخت جمع شو

مزایای تخت جمع شو

فضای اضافی تخت های جمع شو به دلیل فضای کمتری که در یک اتاق اشغال می کنند، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اگر در یک مکان اجاره ای، اتاق یا هاستل زندگی می کنید، دیگر به تخت خواب های بزرگ احتیاجی ندارید. چون آن ها بیشتر فضا را اشغال خواهند کرد و انتقالشان از مکانی به مکان دیگر دشوار است. شما می توانید تخت را به راحتی به همراه تشک جمع کرده، قسمت بالای آن را چفت کرده و در کمد خود نگه داری کنید.

برخی از این تخت خواب ها برای آسان تر حرکت دادن دارای چرخ هستند. این نوع را می توان به هر کجا حمل کرد، زیرا وزنشان نیز سبک است.

مزیت قابل حمل بودن

برخی تخت های تاشو دارای پایه های قابل کشش هستند و می توانند برای پیک نیک، سواحل، اردوها و حتی داخل چادر های مسافرتی مورد استفاده قرار بگیرند. معمولا مردم در اردوگاه ها خواب آرام ندارند، زیرا ممکن است، شرایط ناخوش آیند باشد. برای حل این مشکل می توانند از این نوع تخت های تاشو استفاده کنند. چنین تخت هایی از بدن، پشتیبانی خوبی به عمل آورده و تشک ها برای راحتی شما نرم هستند. تختخواب های تاشو می توانند به عنوان مبل یا میز استفاده شوند.

شما در حال مطالعه ی مقاله ای با عنوان مزایا و معایب تخت جمع شو می باشید.

 مزیت آسایشی

تخت های تاشو قابل حمل هستند و در فضا نیز صرفه جویی می کنند. ، اما آیا راحت هستند؟ جواب مثبت است. این تخت ها کاملا راحت اند و تنها تفاوتشان با تخت های معمولی، تاشو بودن آن هاست. در برخی از موارد، این تشک ها از مواد قابل جابجایی و قابل شست و شو ساخته شده اند. آن ها به خوبی از گردن، شانه ها و کمر پشتیبانی می کنند. این تخت ها حتی بدون بالش هم می توانند خواب خوبی را برای شما فراهم کنند.

مزیت مونتاژ آسان

تخت های تاشو و قابل حمل از مکانیزم های ساده ای برای جمع آوری استفاده می کنند. به طور رایج یک قلاب وجود دارد که قسمت باز شده را بدون باز نمودن محکم نگه می دارد. چرخ ها می توانند برای حرکت استفاده شوند. بعضی از تخت ها، قفلی روی پایه های تاشوی خود دارند که تخت را ثابت نگه می دارد. بنابراین واضح است که روند جمع آوری فقط چند دقیقه طول می کشد.

تخت های دیواری تاشو با فنر طراحی شده اند تا آن را به راحتی به سمت دیوار فشار دهند. تختخواب، همچنین سبک است که می تواند ظرف چند دقیقه درون دیوار قرار بگیرد. در عرض چند دقیقه می توانید کاربری اتاق خواب خود را به اتاق غذا خوری یا اتاق نشیمن تغییر دهید.

مزیت صرفه ی مالی

مزیت صرفه ی مالی تخت جمع شو

تا اینجا در این زمینه اطلاعاتی کسب نمودیم که از تخت خواب هایی با امکان تا شدن می توان در هر جا و هر موقعی و بدون وجود محدودیت مکانی و زمانی استفاده نمود. از آن جایی که اغلب این تخت ها چند منظوره هستند، مقرون به صرفه نیز می باشند. هزینه ی نگه داری این تخت ها نیز کم است. در ضمن برای حمل و نقل نیز هزینه ی کمتری ایجاد می کنند. وقتی یک تخت تاشو دارید، هزینه های خرید صندلی اضافه را نیز کاهش می دهید.

مخترع تخت های جمع شو ویلیام مورفی بود و به همین علت به چنین تخت هایی تخت مورفی یا تخت دیواری نیز می گویند. ایده ی اصلی طراحی چنین تخت خوابی تهیه ی فضای بیشتر در اتاق های کوچک بود. می توانید تخت خواب را در یکی از لبه های افقی اتاق قرار دهید و حالت جمع شده ی آن را به صورت عمودی در داخل کمد بگذارید. تشک این تخت ها اغلب به طور کامل به قاب تخت متصل است و در هر گوشه ی آن، قفل وجود دارد.

نوعی از تخت جمع شو که انتهای سر آن درون یک کمد بزرگ واقع در اتاق خواب یا اتاق نشیمن قرار دارد و یکی از رایج ترین انواع تخت های تاشو می باشد. در چنین سبکی، هم تخت و هم کمد، پشت یک جفت در کمد مانند پنهان شده اند. در این نوع خاص نیز تنوع هایی پیدا می شود. به طور مثال در قسمت پایین تخت یک افزونه وجود دارد که پس از جمع شدن تخت، آن را پوشانده و مثل یک دیوار به نظر می رسد.

برخی از انواع دیگر نیز وجود دارند که پس از جمع شدن مخفی به نظر نمی رسند و ممکن است، تبدیل به قفسه یا میز شوند.

معایب تخت جمع شو

معایب تخت جمع شو

هنگام تهیه ی تخت های جمع شو ممکن است، مجبور شوید، در مورد ضریب راحتی ریسک کنید. علت این می باشد که در تخت های تاشو این امکان وجود دارد که به جای فنر از مش سیم به کار برده شده باشد. در قیاس با تخت های عادی، این تخت ها امکان دارد دارای راحتی چندانی نباشند.

محدوده ای برای تزیین تخت وجود ندارد،

از آن جایی که برخی تخت های جمع شو فاقد سر تخته، تخته کف و نرده هستند، انجام هیچ تزیینی برای آن ها ممکن نیست. ، بنابراین اگر عاشق تزیین کردن هستید، تخت تاشو ممکن است، انتخاب اشتباهی برای شما باشد.

ایجاد وظایف خسته کننده

جمع کردن تخت می تواند برای برخی افراد کار سختی باشد. از آنجا که ممکن است، فضای مورد استفاده ی کاربر محدود باشد، باید هر روز صبح که از خواب بیدار می شود، تخت را جمع کند. این کار ممکن است، با گذشت زمان برای برخی افراد مانند سالمندان یا کودکان خسته کننده شود.

شکنندگی

عیب اصلی تخت جمع شو، شکنندگی مکانیزم هایی است که شیء را جمع می کند. این نوع تخت لازم است، بسیار دقیق؛ طراحی، روغن کاری یا ترمیم شود و از آسیب مکانیکی محافظت شوند. در غیر این صورت شما نمی توانید از مزیت اصلی تخت های تاشو استفاده به عمل آورید.

 حیوانات خانگی

از دیگر معایب، نیاز به هوشیاری مداوم در صورت داشتن حیوان خانگی است. اگر به طور تصادفی تخت را به همراه حیوان جمع کنید، ممکن است، ساعت ها با استرس به دنبال آن بگردید.

پیشنهاد می کنیم از پست تفاوت سرویس خواب اسپرت و سرویس خواب سلطنتی دیدن کنید.

مشکل حمل و نقل

برخی افراد از آن دسته تخت های تاشو که پس از جمع شدن تبدیل به کاناپه می شوند، شکایت دارند، چرا که این نوع معمولا از وزن زیادی برخوردار است. بسیاری از مردم شکایت دارند که نمی توان این نوع تخت را به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد. برخی از آن ها در پله های باریک جا نمی شوند و بعضی از آن ها برای خوابیدن چندان راحت نیستند. با این وجود تمام تخت های جمع شو سنگین نیستند.

از دیگر معایب تخت های جمع شو این است که جمع کردن و کنار گذاشتن آن ها چالش برانگیز است و باعث شود، مجبود شوید، اتاق خود را در طول روز مرتب کنید. برخی تخت های تاشو ممکن است، چندان مقاوم نباشند و در صورت عدم استفاده ی صحیح ممکن است، خطرناک واقع شوند و در مقایسه با دیگر انواع تخت نسبتا گران هستند.

چالش جمع کردن و کنار گذاشتن

اولین تخت خواب های مورفی کاملا حجیم بودند و جمع شدن و پهن کردن آن ها واقعا چالش برانگیز بود. اگر چه تخت های مدرن تاشو به گونه ای طراحی شده اند که در صورت لزوم کاربر را قادر می سازند تا آن را جمع و جور کند با این حال در برخی موارد ممکن است، انجام این کار، باز هم مشکل باشد. برای نمونه، باز و بسته نمودن تخت های تاشو برای افرادی که دارای سن بالایی می باشند توصیه نمی شود.

دسته های تخت تاشو به طور معمول در بالای آن قرار دارد، بنابراین افراد مسن ممکن است، هنگام بالا آمدن و پایین کشیدن تخت درد مفصل را تجربه کنند.

مشکلاتی که تخت تاشو می تواند برای زنان باردار ایجاد کند

باز کردن تخت تاشو می تواند یک کار دشوار برای زنان باردار باشد. کودکان بهتر است، تخت های مورفی را باز و بسته نکنند. آن ها ممکن است، نتوانند تشخیص دهند که تخت پیش از خوابیدن روی آن، کاملا باز شده است و این موضوع می توانند مشکلات جدی در مورد ایمنی فرد ایجاد کند.

ملحفه ی تخت ممکن است، بی نظم و کثیف شود

از دیگر معایب تخت های جمع شو، آشفتگی یا کثیف شدن ملحفه و بالش است. همچنین اگر بالش ها روی تخت قرار بگیرند ممکن است، تحت تاثیر جمع شدن، به راحتی شکل خود را از دست بدهند. برای جلوگیری از این مشکل، برخی از تخت های جمع شو، قفسه های ویژه ای را برای جمع شدن فراهم کرده اند. با این حال حتی اگر یک تخته ی ذخیره سازی همراه با تخت جمع شو داشته باشید، باز هم لازم است، هر بار که آن را بیرون می آورید، ملافه ها، بالش ها و پتوها را روی تخت قرار دهید.

تخت های جمع شو ممکن است، به اندازه ی کافی با دوام نباشند

از آنجا که تخت های تاشو مدام بیرون کشیده و جمع می شوند، ممکن است، به اندازه ی تخت های معمولی دوام نداشته باشند. تخت های جمع شویی که برای استفاده ی روزمره نصب می شوند، حدودا سیزده سال دوام می آورند. آن دسته از تخت هایی که برای میهمانان در نظر گرفته می شوند، ممکن است تا ۲۰ سال یا بیشتر نیز دوام بیاورند.

این موضوع بستگی به این دارد که شما تخت را چند مرتبه تا و باز می کنید. به طور متوسط انتظار می رود که تخت های مورفی ۱۵ تا ۱۶ سال دوام داشته باشند، در حالی که تخت های معمولی می توانند مدت زمان طولانی تری دوام داشته باشند.

تخت های مورفی در صورت عدم استفاده ی صحیح می توانند خطرناک باشند

به طور کلی تقریبا هر نوع تخت خوابی برای کودکان و بزرگسالان بی خطر است. تنها برخی تخت ها که دارای گوشه های تیز هستند، می توانند خطرناک تلقی شوند. تخت های جمع شو می توانند به مراتب، مشکلات بیشتری از نظر ایمنی ایجاد کنند.

تخت های مورفی در سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ محبوبیت داشتند، زیرا به مردم اجازه می داد تا فضای اضافی در آپارتمان های کوچک خود داشته باشند. افراد زیادی در آن زمان درون آپارتمان های کوچک زندگی می کردند و در این منازل، استفاده از تخت خواب های تاشو ضروری به نظر می رسید.

دلیل دیگر اینکه اکنون تخت های تاشو نسبت به گذشته چندان محبوب نیستند، این است که تخت های مورفی ممکن است، با ظاهر کلی هر اتاق خواب مطابقت نداشته باشد. هنگام خرید یک تختخواب مدرن باید نه تنها خود تخت، بلکه قفسه های ذخیره سازی اضافی یا سایر قطعات مکمل همراه آن را نیز در نظر گرفت. در نتیجه اطمینان از این که کل تختخواب متناسب با طراحی اتاق خواب شما است، دشوار تر خواهد شد.

در این قسمت به پایان نوشتار خود با عنوان مزایا و معایب تخت جمع شو رسیدیم. امید است مواردی که در زمینه ی مزایا و معایب تخت جمع شو برای شما ارائه نمودیم مفید واقع شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *