۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
مدل اتاق خواب دخترانه (بهترین مدل های ۲۰۲۱)

مدل اتاق خواب دخترانه (بهترین مدل های ۲۰۲۱)

۰۹ دی ۱۳۹۹

شاید شما هم در موقعیتی هستید که به دنبال مدل اتاق خواب دخترانه می گردید. اکثر دختر ها در زندگی شان چه خیلی کودک باشند و چه بزرگ شده باشند، […]

شاید شما هم در موقعیتی هستید که به دنبال مدل اتاق خواب دخترانه می گردید.

اکثر دختر ها در زندگی شان چه خیلی کودک باشند و چه بزرگ شده باشند، بیش تر وقت خود را در اتاق خواب شان می گذرانند.

آن ها عاشق این هستند که با عروسک ها و اسباب بازی هایشان خاله بازی کنند و توانایی این را دارند که ساعت ها بی وقفه حتی تنها و بدون هیچ هم بازی به این کار ادامه بدهند، زیرا هم بازی آن ها عروسک ها و دوستان خیالی شان هستند.

ما در این مقاله می خواهیم راجع به موضوعات زیر با شما صحبت کنیم:

۱-درباره رنگ اتاق خواب دخترانه بدانید

۲-نکاتی درباره دیوار ها و کف اتاق خواب دخترانه

۳-نکاتی برای دکور کردن تخت خواب دخترانه

۴-چند نکته برای مبلمان اتاق خواب دخترانه

۵-سبک های مختلف مدل اتاق خواب دخترانه

۶-تعریف سه سبک بی نظیر برای مدل اتاق خواب دخترانه

درباره رنگ اتاق خواب دخترانه بدانید:

رنگ اتاق خواب دخترانه

اکثر دختر ها عاشق رنگ های شاد مخصوصا رنگ صورتی هستند، آن ها ساعت های متوالی زیادی را در اتاق خودشان می گذرانند، برای همین هم به رنگ اتاق خواب آن ها باید خیلی توجه و دقت شود.

اول این که این رنگ باید دقیقا بنا به سلیقه خودش انتخاب بشود و اصلا رنگی نباشد که شما به او تحمیل کرده اید و خودش علاقه ای به آن ندارد.

ممکن است، دختر شما بر عکس دختران دیگر از رنگ صورتی خوشش نیاید، پس نباید به هیچ عنوان او را در فضایی قرار بدهید که حس خوبی به آن نداشته باشد.

مسئله دوم رنگ شناسی از دید روان شناسی است.

یکی از مهم ترین موضوعات در انتخاب مدل اتاق خواب دخترانه، رنگ آن می باشد.

شما قبل از انتخاب قطعی رنگ باید از لحاظ روان شناسی آن رنگ را با خلق و خو و شخصیت فرزندتان وفق بدهید.

به عنوان مثال فرزند شما بسیار پر جنب و جوش و شیطان است، حال رنگ مورد نظرتان برای اتاق هم رنگ نارنجی باشد، به این صورت این خلق و خوی شر بودن و پر جنب و جوش بودن در فرزند شما دو چندان خواهد شد.

پس سعی کنید، خصوصیات رنگ ها را حتما بررسی کرده و با خلق و خوی فرزندتان منطبق کنید.

مورد بعدی در مورد رنگ اتاق فضای اتاق دختر تان است.

اتاق دختر شما کوچک است، یا بزرگ؟

اگر بزرگ است، سعی نکنید خیلی از رنگ های تن سرد و بی روح استفاده کنید، زیرا اتاق را بزرگ تر و سرد تر از چیزی که هست نشان خواهد داد، اگر هم اتاق فرزند تان کوچک است، سعی نکنید از رنگ های تیره و جیغ استفاده کنید که اتاق را خیلی خفه کوچک تر و گرم تر نشان بدهد.

نکته بعدی هم که باید برای انتخاب رنگ در نظر بگیرید این است که رنگی را انتخاب کنید که به خواب آرام و خوب دختر تان کمک کند.

چون این اتاق بیش تر از اینکه برای هر فعالیتی مناسب باشد، برای خوابیدن باید مناسب باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست تاثیر سرویس خواب قهوه ای در دکوراسیون منازل و اتاق خواب ها دیدن کنید.

نکاتی برای دیوار ها و کف اتاق خواب دخترانه:

کف اتاق خواب دخترانه

انتخاب هایی که برای پوشش کف اتاق خواب دارید:

موکت کردن

پارکت کردن

سرامیک کردن

پیشنهاد ما به شما در این مورد این است که به رنج سنی فرزند تان دقت کنید، اگر دختر شما هنوز خیلی کوچک است و در رنج سنی بین نوزادی تا کودکی قرار دارد، بهتر است که برای پوشش کف اتاق از موکت استفاده کنید.

در بازار موکت هایی وجود دارند که مانند خز و پشم بسیار نرم هستند، با وجود چنین کف پوشی به راحتی می توانید کودک تان را روی کف اتاقش بگذارید و با خیال راحت اجازه بدهید که با وسایلش بازی کند.

پیشنهاد بعدی پارکت می باشد، مخصوصا که اگر اتاق فرزند تان بزرگ است و سرد.

پارکت ها فضا را تا حدودی جمع و جور تر و به خصوص گرم تر نشان می دهند و از لحاظ امن بودن هم امن تر از سرامیک هستند، چون امکان سر خوردن و زمین خوردن کودک روی پارکت خیلی کم تر از سرامیک می باشد.

و در آخر اگر دختر شما سن بیش تری دارد و دیگر کودک نیست، انتخاب کف پوش اتاق کاملا می تواند به سلیقه خودش و شما باشد.

برای زیبا شدن دیوار های اتاق دخترانه معمولا چه ترفند هایی می شود، به کار برد؟ اگر می خواهید

حتما دیوار اتاق را رنگ بزنید، رنگ های پاستلی می توانند بهترین انتخاب شما باشند. زیرا این رنگها

ترند هستند، چشم نواز هستند و بعد از مدتی دل شما را نمی زنند، کاملا دخترانه هستند و حتما دختر شما هم از این تنالیته رنگی استقبال خواهد کرد.

گزینه بعدی کاغذ دیواری است. کاغذ دیواری ها برای شما از نظر هزینه مقرون به صرفه در نمی آیند، گران قیمت تر از رنگ کردن هستند و شرایط سخت تری هم دارند. حتما باید یک نصاب برای شما نصب آن را انجام بدهد.

سعی کنید، در انتخاب کاغذ دیواری وسواس خیلی بیش تری به خرج بدهید

سعی کنید، در انتخاب کاغذ دیواری وسواس خیلی بیش تری به خرج بدهید و حتما بیش تر از رنگ روی آن دقت داشته باشید، زیرا اگر رنگ اتاق شما را راضی نکند و خوشتان نیاید می توانید خیلی سریع آن را تغییر بدهید، اما اگر این اتفاق برای کاغذ دیواری های تان بیفتد عوض کردن آن ها هم هزینه ی زیادی روی دستتان خواهد گذاشت و هم زمان بر خواهد بود.

وقتی برای خرید کاغذ دیواری اقدام می کنید، به مشاوره های مسئول فروش اعتماد کنید و حتما تاکید کنید که جنس آن خیلی خوب باشد.

اگر فرزند شما سن کمی دارد، مطمئن باشید تا از او غافل شوید، با تمام لوازم تحریر و نقاشی که در دست دارد، به جان دیوار ها خواهد افتاد، پس بسیار خوب می شود، اگر شما از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که قابلیت پاک کردن و حداقل شست و شو با دستمال خیس را داشته باشد.

استفاده از طبقات و شلف ها و استفاده از تابلو های دکوراتیو گزینه های خیلی مناسبی برای تزئین دیوار ها هستند.

اما در زمان نصب آن ها به محکم و مقاوم بودن بست ها توجه کنید که حادثه ای اتفاق نیفتد.

بهتر است، به جای استفاده از پوستر ها از قاب ها استفاده کنید که بسیار شیک تر و ترند تر می باشد.

به ابعاد اتاق حتما دقت کنید، اگر اتاق خواب دختر شما کوچک است، یک الی دو قاب برای روی دیوار کافی می باشد، زیرا بیش تر از آن اتاق را بسیار شلوغ می کند و آن را کوچک تر به نظر می رساند.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده مقاله مدل اتاق خواب دخترانه هستید.

یکی از دیوار ها را متمایز از بقیه رنگ بزنید و یا کاغذ دیواری کنید

گزینه پیشنهادی بعدی ما برای شما این است که برای تنوع و زیبا شدن بیش تر فضا یکی از دیوار ها را متمایز از بقیه رنگ بزنید و یا کاغذ دیواری کنید.

و اگر رنگ دیوار های تان روشن است، برخی از مبلمان را تیره و اگر رنگ دیوار ها تیره است، رنگ مبلمان را روشن در نظر بگیرید.

تخته سیاه ها، تخته های مگنتی و ریسه های کنفی با گیره گزینه های مناسبی هستند، برای استفاده از عکس های خود دخترتان و شما و دوستانش. معمولا دختر ها احساساتی هستند و استفاده از این عکس ها برای آن ها خیلی خوشایند خواهد بود.

از استفاده کردن آینه در دکوراسیون اتاق غافل نشوید که مهم ترین جزء اتاق دخترانه آینه آن خواهد بود و تا حتی الامکان می تواند این آینه قدی باشد.

یکی از هیجان انگیز ترین لوازمی که امروزه در دکوراسیون های دخترانه و زنانه استفاده می شود، ریسه های نوری ال ای دی هستند و مدل های خیلی خیلی متنوعی دارند و شما می توانید بنا به سلیقه فرزندتان و یا خودتان از آن ها در دکور کردن پرده ها و تخت خواب و دیوار و سقف استفاده کنید.

نکاتی برای دکور کردن تخت خواب دخترانه:

دکور کردن تخت خواب دخترانه

خیلی خوب می شود، اگر شلف مخصوص به کتاب را نزدیک به تخت خواب فرزند تان بگذارید به صورتی که اگر از همان جا دستش را دراز کرد بتواند کتاب را بردارد، با این کار هم زیبایی اتاق را زیاد کرده اید و هم از همین ابتدا به دختر تان حس کتاب خوانی و مهم بودن کتاب خواندن را به او یاد آوری خواهید کرد.

از تاثیر کوسن ها غافل نشوید، کوسن ها زیبایی تخت خواب را تضمین می کنند.

به رنگ بندی آن ها و به طرح های متنوع آن ها دقت کنید، در پینترست و اینستاگرام نمونه های خیلی زیاد خارجی و داخلی را خواهید دید و می توانید بسیار از آن ها ایده بگیرید.

سعی کنید، محدوده ای که در آن تخت خواب قرار دارد، را با روش های مختلفی از بقیه قسمت های اتاق متمایز کنید، پرده های حریر و ریسه های نوری گزینه های خیلی خوبی برای این کار می باشند.

دختر ها از همان سن کودکی تا بزرگی وسایل ریز و درشت خیلی زیادی دارند که به بهانه های مختلفی در شبانه روز به همه آن ها احتیاج پیدا خواهند کرد، پس چقدر خوب می شود، اگر در کنار تخت خواب شان از پاتختی مخصوصا کشو دار استفاده کنید تا بتوانند این لوازم شان را در آن جای دهند و همچنین نزدیک و در دسترس شان باشد.

امروزه پتو ها و شال های مختلفی برای تزئین و استفاده روی تخت وجود دارند که بسیار کاربردی هستند و علاوه بر کاربردی بودن اتاق تان را هم خیلی زیبا می کنند و ترند هستند.

استفاده از سایه بان های حریر برای روی سر تخت خواب ایده بسیار لاکچری و خوبی است.

شما در حال خواندن پست مدل اتاق خواب دخترانه هستید.

چند نکته برای مبلمان اتاق خواب دخترانه:

یک عدد میز کوچک در اتاق خواب همیشه مورد استفاده های زیادی قرار می گرد، به طور معمول در طول روز روی آن دفترچه یادداشتی، ساعت رومیزی و یا گلدان گلی قرار می گیرد.

برای اتاق خواب حتما یک سطل آشغال کوچک برای آشغال های خشک قرار بدهید.

معمولا در همه اتاق خواب های دختر ها حتی اگر خیلی بچه باشند، از میز دراور آرایشی استفاده می شود، آن ها در آن گل سر ها و لاک ها و… را نگهداری می کنند و ساعت ها پشت آن آینه می نشینند و موهای شان را درست می کنند و در دنیای خود غرق می شوند.

اگر اتاق دختر شما کوچک است و فضای کمی دارد و نمی شود، از دراور در آن استفاده کرد بهتر است که از تخته های مگنتی زیر آینه استفاده کنید که خیلی از آن ها قابلیت جمع شوندگی و تا شدن را دارند.

بهترین کاری که باید برای اتاق خواب فرزندان انجام بدهید ناحیه بندی آن است، خیلی بهتر است، اگر کودک شما بداند برای هر کاری باید سر جای مخصوص آن را انجام بدهد.

اگر اتاقش پنجره ایمنی داشت و فضا هم داشتید می توانید از یک نیمکت ساده چوبی در کنار پنجره برای خلوت کردن با خودش، کتاب خواندن و موزیک گوش دادن استفاده کنید.

سبک های مختلف مدل اتاق خواب دخترانه:

سبک های مختلف مدل اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب دخترانه هم دقیقا مثل کل خانه می تواند دارای سبک های معماری مختلفی برای چیدمان و دکور کردن داشته باشد، اما مناسب ترین و بهترین آن ها برای اتاق یک دختر این سه سبک می باشند:

۱ – سبک کلاسیک

۲ – سبک بوهمی

۳ – سبک مدرن

حال به تعریف این سه سبک زیبا می پردازیم.

تعریف سه سبک بی نظیر برای مدل اتاق خواب دخترانه:

سه سبک بی نظیر برای مدل اتاق خواب دخترانه

سبک کلاسیک: در این سبک باید همه لوازم بسیار اصیل، مارک و برند اصلی و برگرفته و ایده گرفته از اتاق خواب های پرنسس ها و ملکه های قدیم باشد.

در این سبک از چیدمان همه چیز تجمل گرایانه و پر زرق و برق است.

شما در این سبک اجازه دارید، از لوازم و مبلمان با رنگ پتینه ای استفاده کنید.

سبک بوهمیان: در این سبک شما همه چیز را می توانید ساده بگیرید.

چند اکسسوری و متریال که در این سبک بسیار استفاده می شوند و در کل این سبک را می سازند شامل؛ چوب، نی بامبو، شمع، پر و مکرومه بافی هستند.

در این سبک شما باید از طبیعت و دشت و صحرا برای چیدمان اتاق ایده بگیرید.

با کمی سرچ در اینترنت متوجه خواهید شد که می توانید ایده های بسیار خوبی بگیرید.

سبک مدرن: این سبک بسیار معاصر و به روز است، شما در این سبک باید از ترند ها و مد روز پیروی کنید.

پس احتیاج به، به روز بودن و پیگیری پیج ها و سایت های ترند دکوراسیون داخلی دارید.

به عنوان مثال در ترند دکوراسیون اخیر از مجسمه های استیل، تابلو های دکوراتیو هفت یا نه عددی با سایز های مختلف و آینه های لامپ دار بسیار استفاده می شود.

از اینکه تا انتهای پست مدل اتاق خواب دخترانه با ما همراه بودید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *