۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
عوامل موثر در قیمت سرویس خواب | راهنمای جامع

عوامل موثر در قیمت سرویس خواب | راهنمای جامع

۰۶ آبان ۱۳۹۹

اگر تصمیم به خرید سرویس خواب دارید، حتما عوامل موثر در قیمت سرویس خواب از جمله سوالاتی است که برای شما ایجاد میشود. همه ما هنگام خرید یک محصول به […]

اگر تصمیم به خرید سرویس خواب دارید، حتما عوامل موثر در قیمت سرویس خواب از جمله سوالاتی است که برای شما ایجاد میشود. همه ما هنگام خرید یک محصول به قیمت آن توجه میکنیم. بسیاری از افراد ممکن است، معیار های مختلفی هنگام خرید یک محصول داشته باشند. عده ای به نیاز خود و ویژگی های محصول توجه دارند و برخی دیگر هم به اینکه این محصول تا چه زمانی میتواند دوام داشته باشد.

البته در این بین توجه به کیفیت ساخت محصول و همچنین کیفیت جنسی که محصول با آن تولید شده هم توجه دارند، اما در نهایت، همه به قیمت یک محصول نگاه میکنند و چندان مهم نیست که قیمت یک جنس اولویت اول باشد، یا نه، قیمت همیشه یکی از مهمترین فاکتور ها برای همه اقشار بوده است.

حتما این سوال برای شما ایجاد میشود که خب چه عواملی بر این قیمت تاثیر میگذارند و قیمت یک محصول بر چه اساسی تعیین خواهد شد. در این مقاله ما قصد داریم ضمن بررسی موارد مختلف در صنعت تولیدات چوبی و به خصوص سرویس خواب، به این مسئله هم بپردازیم که قیمت تولیدات چوبی و به خصوص، قیمت سرویس خواب بر چه اساس تعیین میشود و چه مواردی در تعیین این قیمت نقش دارند.

در ادامه موضوع عوامل موثر در قیمت سرویس خواب ، با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که:

  1. _ معرفی صنعت تولیدات چوبی
  2. _ در تولیدات چوبی به چه فاکتور هایی توجه میشود.
  3. _در چه اقلامی از دکوراسیون از تولیدات چوبی استفاده میشود
  4. _نقش تولیدات چوبی در دکوراسیون داخلی خانه
  5. _ چه مواردی در تعیین قیمت تولیدات چوب تاثیر میگذارد
  6. _پرطرفدار ترین سبک ها در تولید محصولات چوب
  7. _ سرویس خواب شامل چه مواردی میشود.
  8. _ چرا توجه به سرویس خواب اهمیت دارد.
  9. _ ویژگی های یک سرویس خواب خوب
  10. _هنگام خرید سرویس خواب به چه مواردی توجه کنیم
  11. _رنگ بندی های مناسب برای انتخاب سرویس خواب
  12. _ عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب
  13. _قیمت سرویس خواب کودک
  14. _قیمت سرویس خواب بزرگسالان
  15. _نقش کیفیت چوب در قیمت سرویس خواب
  16. _نقش طراحی در قیمت سرویس خواب
  17. _نقش پارچه به کار رفته در قیمت سرویس خواب
  18. _نقش فروشگاه در تعیین قیمت سرویس خواب
  19. _نقش دیگر عوامل موثر در قیمت سرویس خواب
  20. _سرویس خواب با قیمت مناسب را از کجا خریداری کنیم؟

 

معرفی صنعت تولیدات چوبی

معرفی صنعت تولیدات چوبی

در این بخش از مقاله ی خود با موضوع عوامل موثر در قیمت سرویس خواب به بررسی و ذکر مواردی در خصوص صنعت تولیدات چوبی خواهیم پرداخت.

صنعت تولیدات چوبی یکی از صنایعی است که در ایران بسیار پرطرفدار است. هر چند که این صنعت در آینده های نزدیک ممکن است، تحولات بسیار زیادی را در داخل کشور احساس کند، چرا که کشور ما با توجه به شرایط آب و هوایی و پوشش گیاهی بسیار کمی که دارد، قطعا نمیتواند گزینه مناسبی برای رونق دادن صنایع تولید مصنوعات چوبی باشد.

گسترش صنایع چوبی در سراسر کشور

در گذشته برای تولید محصولات چوبی از کارگاه هایی در نزدیکی مناطقی که پوشش گیاهی بسیاری داشت استفاده میشد، اما رفته رفته با گسترش سیستم های حمل و نقل و دسترسی مناطق مختلف از طریق جاده ها و راه های مختلف به مناطقی با پوشش گیاهی بیشتر، صنایع چوبی در سراسر کشور گسترش پیدا کرد.

کارگاه های تولیدات چوب امروزه یکی از فعال ترین کارگاه های کشور هستند، چرا که استفاده از چوب در زندگی انسان بسیار موثر است و تقریبا موارد بسیار زیادی در زندگی ما با تولیدات چوبی آمیخته شده است.

کاغذی که روی آن یادداشت برمیدارید، صندلی که روی آن نشسته اید، میزی که کامپیوتر شما روی آن قرار دارد و حتی گاها تختی که روی آن میخوابید و کمدی که لباس های شما در آن قرار دارد. همه از تولیداتی از که در یک کارگاه چوب بری تولید شده و در بازار به فروش رسیده است.

برای تولیدات چوبی، خط تولید بسیار طولانی تری لازم است

البته برای تولیدات چوبی، خط تولید بسیار طولانی تری لازم است و فرآیند تولید مصنوعات چوبی به آسانی استفاده از آن نیست. برای مثال، جهت تولید یک میز نهارخوری چوبی لازم است که ابتدا منابع اولیه که همان چوب درخت است، از محل تامین آن که در برخی موارد، مناطقی که برای پرورش درخت به همین منظور تعبیه شده است، میباشد، به کارخانه یا کارگاه چوب بری وارد شود. پس از ورود ماده اولیه، خط تولید آغاز به کار میکند.

در مرحله اول ورق های چوبی با استفاده از دستگاه ها و تکنیک های مختلف ساخته میشودکه عموما این کار با خرد کردن چوب درخت و در نهایت کنار هم قراردادن آن با روش های گوناگون انجام میشود. پس از آنکه ورق ها آماده شد، کار برش دادن ورق ها بر طبق نقشه طرح اصلی آغاز میشود، البته در برخی موارد هم تنها بُرش کاری کافی نیست و در برخی موارد بسته به نوع طراحی، منبت کاری نیز روی چوب انجام میشود.

مرحله رنگ و رزین کاری

در بیشتر خط تولید های مکانیزه شده این عملیات به وسیله دستگاه های به روز و مدرن با دقت بالا و خطای کمتر انجام میشود. پس از پیاده سازی طرح ها و ساخت قطعات مختلف، مرحله رنگ کاری و رزین کاری آغاز میشود. این مرحله بسیار مهم است، چرا که رنگ و رزین ها در اصل لعاب کار هستند که زبر بودن و ناهموار بودن سطح چوب را پوشانده و معمولا در این مرحله صیقل کاری چوب انجام میشود.

پس از انجام این فرآیند، کار کنار هم قرار دادن قطعات یک طرح آغاز میشود و در نهایت این قطعات با هم تشکیل دهنده محصول نهایی که در این مثال یک میز ناهارخوری است، را میدهند.

شاید روند کار در نوشتار آن آسان باشد، اما در کارگاه های تولیدات چوبی این کار لازم است که با دقت، سرعت و همچنین، ایمنی بسیار بالایی انجام شود و به همین دلیل هم در کارگاه های چوب بری از ابزارهای دقیق و دستگاه های مدرن و پیشرفته استفاده میشود.

تولیدات چوبی فاکتورهای بسیاری دارد که هر کدام از آن ها میتواند تعیین کننده در قیمت نهایی باشد و برای دانستن عوامل موثر در قیمت سرویس خواب، لازم است که این فاکتور ها شناخته شود.

در تولیدات چوبی به چه فاکتور هایی توجه میشود؟

در تولیدات چوبی به چه فاکتور هایی توجه میشود؟

در این بخش از مقاله ی خود با موضوع عوامل موثر در قیمت سرویس خواب به بررسی و ذکر مواردی در خصوص فاکتورهای که در تولیدات چوبی به آن ها توجه میشود خواهیم پرداخت.

در تولیدات مرتبط با چوب، موارد بسیاری است که همواره مورد توجه کارخانه ها، فروشنده ها و حتی خریداران قرار میگیرد. آنچه در کارگاه ساخته میشود همان چیزی است که در نهایت به دست خریدار میرسد. پس این مسئله بسیار مهم است که حتما هنگام تولید یک محصول، به خصوص در صنعت چوب، حتما به خواست مشتری توجه شود و در مرحله اول هم خواست مشتری طراحی زیبا و کیفیت مناسب است.

در کارگاه های تولیدات چوبی معمولا اولین مسئله ای که به آن توجه میشود، همان ماده اولیه یعنی چوب است. اینکه چوب خریداری شده چه ویژگی هایی داشته باشد، بسیار مهم است و معمولا این ویژگی ها تعیین کننده قیمت نهایی نیز هستند.

چوب خوب معمولا باید استقامت، زیبایی، صیقلی و همچنین، انعطاف خاصی داشته باشد

چوب خوب معمولا باید استقامت، زیبایی، صیقلی و همچنین، انعطاف خاصی داشته باشد، البته معمولا در متن میتوان ویژگی های بسیاری برای یک چوب خوب نام برد، اما بسیاری از کارگاه های تولیدات چوبی با چوب های با کیفیت آشنایی کافی دارند و این مهم تنها با تجربیات چندین ساله به دست می آید.

دومین فاکتور مهم در کار تولیدات چوبی، نوع طرح است. همواره طرح نقش مهمی در تولید نهایی داشته است و قطعا طراحی هایی که زمان بیشتری میبرند، در نهایت ریزه کاری های بیشتری نیز دارند. مسئله این است که در تولیدات چوبی ظرافت کاری های بسیاری وجود دارد.

به خصوص که این ظریف کاری ها که معمولا با دقت بالایی انجام میشود. معمولا به این قبیل کارهای با ظرافت که به کنده کاری طرح های اسلیمی و نقش های دیگر بر روی چوب میپردازند منبت کاری میگویند که یک فاکتور بسیار مهم در صنعت تولیدات چوب است.

معمولا همه طرح ها احتیاج به انجام منبت کاری های ظریف ندارند و معمولا این نوع منبت کاری ها بر روی یک سری از طرح ها و مدل های به خصوصی انجام میشود.

روکش های پارچه ای در صنعت چوب و مبلمان

مسئله مهم بعدی، پارچه ای است که در صنعت چوب به عنوان روکش های صندلی، مبلمان و گاها سرویس خواب استفاده میشود. شاید برای شما عجیب باشد که چرا برخی از مبلمان ها و تولیدات چوبی قیمت هایی به شدت گران دارند، البته وارداتی بودن این محصولات و برند بودن آن ها و همچنین، کیفیت چوب آن ها را نمیتوان نادیده گرفت، اما در برخی از تولیدات پارچه های به کار رفته در محصولات از برند های خاص بوده است که همین مسئله باعث افزایش قیمت بالای آن میشود.

پارچه هایی که برای روکش کاری به کار میروند و جنس و رنگ بندی آن ها، یکی از موارد بسیار مهمی است که معمولا شرکت ها و تولید کننده های صنایع چوبی به آن توجه ویژه ای دارند.

البته فاکتورهای بسیاری در صنعت تولیدات چوبی وجود دارد و تنها موارد گفته شده در صنایع چوبی به کار نمیرود، اما این موارد میتواند به عنوان عوامل موثر در قیمت سرویس خواب و دیگر صنایع چوبی مهم باشد.

در چه اقلامی از دکوراسیون از تولیدات چوبی استفاده میشود؟

در چه اقلامی از دکوراسیون از تولیدات چوبی استفاده میشود؟

در این بخش از مقاله ی خود با موضوع عوامل موثر در قیمت سرویس خواب به بررسی و ذکر مواردی در خصوص اقلامی از دکوراسیون که در آن ها از تولیدات چوبی استفاده میشود خواهیم پرداخت.

عموما از تولیدات چوبی در دکوراسیون داخلی استفاده میکنند. بخشی از این استفاده به جهت زیبایی محیط است. مانند وقتی که میخواهید از این تولیدات در طراحی داخلی ساختمان استفاده کنید. معمولا از ورق ها و قطعات ترمو وود، ام دی اف، پانل های چوبی، دیوارکوب ها و. . . برای طراحی داخلی استفاده میکنند.

اکسسوری های مختلفی هم وجود دارد که به عنوان اقلام دکوری در دکوراسیون استفاده میشود که این موارد هم از تولیدات صنایع چوبی میباشد، اما از آن گذشته، بخش دیگری از تولیدات چوبی هم وجود دارند که در اکثر خانه ها دیده میشود و آن هم مبلمان خانه است.

در گذشته از مبلمان در خانه کمتر استفاده میشد

در گذشته از مبلمان در خانه کمتر استفاده میشد، اما در همان زمان تولیدات چوبی در بخش های مختلف دکوراسیون خانه های قدیمی وجود داشت مانند درب و پنجره های چوبی، تیرک های چوبی در سقف ها و بقیه اقلام خانه که از چوب ساخته شده بود. پس از گذشت زمان و رونق استفاده از مبلمان در خانه، صنعت چوب که بخش مهمی از تولید مبلمان بود با طرح ها و نقش های مختلفی به خانه ها وارد شد.

مبل ها، صندلی ها، میزهای تلوزیون و ناهارخوری، کمد ها، بوفه ها و حتی قاب آینه و عکس هم با تولیدات چوبی تا به امروز طراحی و تولید میشوند. از طرفی هم اتاق ها به عنوان محل استراحت و کار هم در خانه و محیط های دیگر از تولیدات چوبی استفاده میکنند.

کمد هایی که در اتاق ها گذاشته میشود، تخت خواب، میزها، دراورها و بقیه اقلام هم به عنوان بخشی از تولیدات چوبی است که در دکوراسیون داخلی اتاق استفاده میشود.

سرویس خواب

آن بخش از تولیدات چوبی که در اتاق خواب استفاده میشود مانند تخت خواب ها و دراور ها و میزاها، به عنوان سرویس خواب در نظر گرفته میشود که عموما به وسیله چوب تولید میشود.

البته با گذر زمان و شیوه های جدید تولیدات، مدل های جدید تر و طرح های مختلفی برای تولیدات چوبی به بازار عرضه شد که امروزه بخش مهمی از دنیای دکوراسیون داخلی را به خود اختصاص داده است و طراحان داخلی معمولا با در نظر گرفتن فرم، رنگ و جنس لوازم چوبی خانه مانند مبل ها و میز ها، به طراحی محیط داخلی خانه میپردازند و میتوان گفت که این صنعت در بخش دکوراسیون داخلی در حال تبدیل شدن به نوعی مُد است. هر چند که مواردی مانند سرویس خواب قیمت های متفاوتی دارند که سعی داریم در ادامه این مقاله به عوامل موثر در قیمت سرویس خواب بپردازیم.

نقش تولیدات چوبی در دکوراسیون داخلی خانه

نقش تولیدات چوبی در دکوراسیون داخلی خانه

در این بخش از مقاله ی خود با موضوع عوامل موثر در قیمت سرویس خواب به بررسی و ذکر مواردی در خصوص نقش تولیدات چوبی در دکوراسیون داخلی خانه خواهیم پرداخت.

پیش از هر چیز، بهتر است، بدانیم که چرا تا این اندازه طراحان مشتاق استفاده از تولیدات چوبی در دکوراسیون خانه هستند. شاید بتوان گفت که امروزه با رونق استفاده از امکانات جدید در تولیدات مربوط به دکوراسیون داخلی، تقریبا چوب ها با رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار عرضه شده اند و دستگاه های بُرش پیشرفته هم به ایجاد طرح های مختلف در ورق های چوبی کمک میکنند.

اما اینکه با توجه به امکان استفاده از تولیدات فلزی و پلاستیکی، چرا همچنان بر استفاده از مصنوعات چوبی تا این اندازه پافشاری میشود یک سوال اساسی است که برای بسیاری ممکن است، ایجاد شود.

چوب انتخابی ایده آل است

چوب به دلیل بافت و طرح های طبیعی که دارد و همچنین، رنگ طبیعی خود چوب، همواره به عنوان یک انتخاب ایده آل برای استفاده در دکوراسیون داخلی بوده است. کمتر خانه ای را میتوان دید که در بخشی از دکوراسیون خود از این متریال زیبا استفاده نکرده باشد.

از طرفی شاید بتوان گفت که استفاده از تولیدات چوبی تا حدی با فرهنگ و یا گذشته انسان گره خورده است، اما انسان امروزی به راحتی از گره های گذشته خود رها میشود پس استفاده از تولیدات چوبی قطعا دلیل دیگری خواهد داشت.

دلیل این مسئله هم این است که طراحان همواره در طراحی داخلی به دنبال راهی برای ایجاد طرح ها و بافت های قدیمی در محیط خانه هستند. از طرفی هم رنگ طبیعی چوب، یک رنگ سنگین و مناسب با اکثریت طرح هایی است که امروزه در دکوراسیون استفاده میشود. دوام و مقاومت چوب و آسانی نصب پانل های چوبی مانند ام دی اف هم یکی دیگر از این دلایل است که طراحان را مشتاق به استفاده از این مصالح در طراحی های خود میکند.

دقت به طراحی اجزای خانه

از این گذشته، زندگی در خانه ای که به طراحی اجزای آن دقت شده باشد، یک زندگی بسیار آرام و لذت بخش خواهد بود، چرا که شما در محیطی قرار دارید که از بودن در آن لذت میبرید.

بسیاری علاقه دارند تا از طرح ها و نقش های چوبی در خانه های خود استفاده کنند و چوب را به عنوان یک مصالح زیبا که میتواند ترکیب بسیار زیبایی به خانه ببخشد میشناسند. به همین دلیل هم اصرار زیادی هم بر استفاده از متریال چوب در دکوراسیون دارند.

حال این متریال میتواند در طراحی دیوار ها و سقف و کف خانه به کار رفته باشد، یا اینکه در لوازم چوبی مانند مبلمان خانه، سرویس خواب، کمدها و یا حتی کابینت های آشپزخانه از آن استفاده شده باشد.

چه مواردی در تعیین قیمت تولیدات چوبی تاثیر میگذارند

تعیین قیمت تولیدات چوبی

در این بخش از مقاله ی خود با موضوع عوامل موثر در قیمت سرویس خواب به بررسی و ذکر مواردی در خصوص مواردی که در تعیین قیمت تولیدات چوبی تاثیر میگذارند خواهیم پرداخت.

در اینجا صحبت ما بیشتر بر عوامل موثر بر قیمت تمامی تولیدات چوبی به طور کلی است و در رابطه با عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب به صورت تخصصی تر در ادامه صحبت خواهیم کرد. فاکتورها و دلایل مختلفی وجود دارد که میتواند در قیمت تولیدات چوبی تاثیر گذار باشد. اولین مسئله که معمولا میتواند قیمت یک محصول چوبی را چندین برابر افزایش بدهد، برند بودن آن است.

برندها به عنوان نقش تعیین کننده

برند ها در اکثر تولیدات به عنوان نقش تعیین کننده در قیمت محصولات خود شناخته میشوند و حتی بسیاری از برند ها با توجه به اعتمادی که از مشتریان خود در طی چندین سال جلب کرده اند، قیمت هایی بیش از قیمت عُرف بازار ارائه میدهند که گاها تضمین کننده کیفیت کار آن هاست.

اما اگر از برند های خارجی و قیمت های عجیبی که دارند، بگذریم، تولیدات چوبی داخلی هم دلایلی برای تعیین قیمت محصولات خود دارند. مسئله اصلی متراژ است. اینکه شما یک میز یا یک ست مبلمان داشته باشید که از ورق های چوبی بزرگ تر در آن استفاده شده باشد، میتواند قیمت نهایی کار شما را افزایش بدهد.

نوع چوب میتواند تاثیر بیشتری بر قیمت آن بگذارد. بدیهی است که در تولیدات چوبی، ماده اولیه آن یعنی چوب میتواند در قیمت آن تاثیر گذار باشد. معمولا استفاده از چوب درختان مختلف که هر کدام ویژگی ها و مقاومت های مخصوص به خود را دارد، قیمت نهایی یک محصول را کم یا زیاد میکند.

تاثیر واردات مواد اولیه

بسیاری از درختان وجود دارند که در اقلیم بومی ایران یافت نمیشود و برای استفاده از آن لازم است که حتما از کشورهای دیگر که این نوع چوب در آن به وفور یافت میشود واردات انجام شود.

وارد کردن یک ماده اولیه میتواند در قیمت نهایی یک محصول تاثیرگذار باشد.

از طرفی هم برخی چوب ها طرح و بافت و رنگ متفاوتی دارند و این مسئله باعث میشود که استفاده از یک مدل چوب در دکوراسیون خانه با توجه به طرح و نقشی که دارد، مورد نظر طراح باشد. به همین دلیل هم معمولا تولیدات چوبی با چوب هایی از انواع مختلف تولید و عرضه میشوند.

بعضی از تولیدات چوبی مانند ست های مبلمان، از پارچه به عنوان روکش استفاده میکنند که جنس و کیفیت پارچه هم در نهایت در قیمت نهایی یک سری از تولیدات چوبی تاثیرگذار است. مواردی مانند طرح ها، نقش ها، رزین و رنگ آمیزی چوب و. . . هم به عنوان عوامل موثر در قیمت چوب شناخته میشوند.

پرطرفدار ترین سبک ها در تولید محصولات چوبی

پرطرفدار ترین سبک ها در تولید محصولات چوبی

در این بخش از مقاله ی خود با موضوع عوامل موثر در قیمت سرویس خواب به بررسی و ذکر مواردی در خصوص پرطرفدار ترین سبک ها در تولید محصولات چوبی خواهیم پرداخت.

تا اینجا از طرح ها و سبک های مختلف و تاثیر آن ها در تولیدات چوبی گفتیم. همچنین، سبک ها به عنوان یکی از عوامل موثر در قیمت سرویس خواب، لازم است که در قیمت گذاری نهایی این دسته از محصولات چوبی در نظر گرفته شود.

سبک های بسیاری در تولیدات چوبی وجود دارند که این سبک ها هر کدام طرفداران مخصوص به خود را دارند. همچنین، این طرح و نقش ها در یک سری از محیط ها استفاده میشوند و با نوعی از دکوراسیون خانه هماهنگی دارند. استفاده از این سبک ها تا حد زیادی با سلایق و علاقه مندی های طراحان و صاحبان خانه ارتباط دارد.

معمولا در تولیدات چوبی از سه سبک کلی کلاسیک، مدرن و سلطنتی استفاده میشود. شاید بسیاری این سه سبک را بشناسند و بسیاری هم تولیدات مربوط به هر سبک را در فروشگاه های محصولات چوبی و مبلمان دیده باشند.

سبک های مدرن و کلاسیک

معمولا سبک های مدرن به دلیل امروزی بودن، طرفداران خاص خود را دارد و تا حد زیادی هم تابع شخصیت افراد است، همچنین معمولا این طرح ها در مکان هایی مانند شرکت ها و یا به طور کلی اماکن تجاری کارایی دارد، اما دکوراسیون خانگی بسیاری از خانه ها هم از این سبک به خصوص استفاده میکند.

اما سبک های کلاسیک، سبک هایی است که بیشتر در محیط های خانگی کاربرد دارد و تا حد زیادی هم تابع دیگر اجزای دکوارسیون است. برای مثال، مبلمان های کلاسیک که عموما در آن از چوب کمتر و پارچه بیشتر استفاده میشود، در محیط هایی به کار میرود که تم اصلی دکوراسیون آن هم کلاسیک باشد. تجمل در این مدل طرح ها بینابینی است. نه چندان مجلل است و نه چندان ساده. برخلاف طرح های مدرن که عموما مجلل نیست و سادگی بیشتری دارد و بر مینیمالیزه شدن طرح تاکید میکند.

طرح های سلطنتی

طرح های سلطنتی در نقطه مقابل قرار دارند. بسیاری سبک های سلطنتی و کلاسیک را با هم اشتباه میکنند، اما این دو موضوع کاملا با هم متفاوت است. در سبک مبلمان سلطنتی و سرویس خواب های استیل، از تجمل بسیار، ظرافت بیشتر و همچنین، طراحی قوی تری استفاده میشود.

به همین دلیل هم این سبک از مبلمان بیشتر در خانه های پرتجمل و شیک استفاده میشود که دکوراسیونی منطبق با مبلمان سلطنتی و استیل دارند، البته جدیدا در چنین دکوراسیونی از مبلمان کلاسیک و یا مدرن هم استفاده میشود و این مسئله کاملا به نظر طراح دکوراسیون و مبلمان برمیگردد، اما به طور کلی، این سه سبک از پرطرفدار ترین سبک ها در تولیدات چوبی هستند که هر کدام به نوعی از عوامل موثر در قیمت سرویس خواب و دیگر تولیدات چوبی نیز محسوب میشوند.

سرویس خواب شامل چه مواردی میشود

سرویس خواب شامل چه مواردی میشود

سرویس خواب یکی دیگر از تولیدات صنایع چوبی است که در دکوراسیون داخلی خانه و به عنوان بخشی از لوازم منزل اهمیت بسیار زیادی دارد. البته اینکه سرویس خواب در اصل شامل چه مواردی میشود هم بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از مواقع شما سرویس خواب را تنها تخت خواب تصور میکنید در حالی که سرویس خواب ممکن است، موارد بیشتری را شامل شود.

این مسئله از این جهت مهم است که بسیاری از فروشندگان اقدام به فروش قطعات مختلف سرویس خواب به صورت جداگانه میکنند درحالی که سرویس خواب شامل چندین مورد میشود که به عنوان یک سرویس شناخته میشود.

یکی از قطعات سرویس خواب، تخت خواب است که در سایز ها و اندازه های مختلف تحت عنوان تخت کودک، تخت یک نفره و دو نفره تولید و عرضه میشود، البته سایز سرویس خواب یکی از عوامل موثر در قیمت سرویس خواب است.

پاتختی

دو میز کوچک هم در دو طرف تخت خواب در سرویس های خواب قرار دارد که به آن پاتختی میگویند. پاتختی ها به عنوان یک عنصر تکمیل کننده در تخت خواب های تک نفره و دو نفره در کنار تخت وجود دارند و بسیار هم کاربردی هستند. به همین دلیل هم در سرویس های خواب چه تک نفره و چه دونفره، حتما از پا تختی ها استفاده میشود.

بخش دیگر سرویس های خواب شامل میز توالت یا همان میز آرایش است. این قطعه از سرویس خواب به عنوان مکمل تخت خواب و دو میز تک کنار تخت میباشد. معمولا سرویس خواب های دو نفره شامل این مسئله میشوند، اما بسیاری از سرویس های تک نفره نیز وجود دارند که از میز توالت در سرویس خود استفاده میکنند.

جالب است، بدانید که سرویس خواب شما تنها به چوب و پارچه خلاصه نمیشود. معمولا سرویس های خواب آینه هایی قدی نیز با خود به همراه دارند که این آینه ها با قاب چوبی همخوان با طرح سرویس خواب، بر روی میز توالت قرار میگیرند و یکی از ملزومات سرویس خواب بشمار میروند.

مورد بعدی در سرویس خواب، کمد است. همواره در سرویس های خواب کامل، یک کمد لباس نیز وجود دارد که هم شکل و هم رنگ با تم اصلی سرویس خواب میباشد. این کمد ها فضای بیشتری برای گذاشتن وسایل و لباس ها به شما میدهند. ممکن است، برخی از سرویس های خواب فاقد کمد باشند، اما سرویس خواب کامل، حتما یک کمد نیز به همراه دارد.

چرا توجه به سرویس خواب اهمیت دارد

چرا توجه به سرویس خواب اهمیت دارد

فضای اتاق خواب شما یک فضای مناسب برای استراحت شماست. اینکه این فضای مناسب با چه دکوراسیونی تزئین شده باشد و در آن از چه مبلمانی استفاده شده باشد، هم بسیار مهم و حائز اهمیت است. به همین دلیل هم، معمولا توجه زیادی به سرویس خواب و اجزای مختلف آن میشود و طراحی های مختلفی هم برای سرویس خواب وجود دارد که هر کدام با توجه به سلیقه افراد متفاوت است.

آنچه مهم است، این است که فضای اتاق خواب شما برای استراحت شما به هر نحو مناسب باشد. اینکه سرویس خواب شما از دوام و مقاومت بالایی برخوردار باشد و یا اینکه سرویس خواب کاملی داشته باشید که همه اجزای کاربردی آن را همراه داشته باشد، هم یک مسئله تاثیر گذار در انتخاب سرویس خواب است.

توجه به مبلمان و چیدمان در همه جای خانه اهمیت دارد

توجه به مبلمان و چیدمان در همه جای خانه اهمیت دارد. محیط خانه شما محل زندگی شماست و زمان زیادی از عمر خود را در این محیط سپری میکنید. اگر مبلمان و چیدمان خانه شما در پذیرایی یا آشپزخانه آنطورکه میخواهید نباشد، این محیط برای شما کم کم آزار دهنده خواهد بود و آرامش محیطی شما سلب میشود.

شما زمانی در حدود ۸ تا ۱۰ ساعت از روز خود را که عمدتا مربوط به ساعت های خواب میشود در اتاق خواب میگذرانید. بسیاری هم هستند که ساعت های زیادی را برای مطالعه و مواردی از این دست در اتاق خواب سپری میکنند. به همین دلیل هم معمولا توجه به سرویس خواب شما، طرح ها و رنگ بندی آن میتواند تاثیر روانی بسیار زیادی بر روی شما داشته باشد.

بسیاری سعی میکنند که در فضای اتاق خواب خود از تکنیک های طراحی داخلی برای آرام تر کردن فضا استفاده کنند، اما تنها فرم و رنگ دیوارها و سقف ها نیست که باعث آرام تر شدن ذهن شما میشود.

اگر همه چیز برطبق رای و سلیقه شما باشد، قطعا محیطی آرام و لذت بخش را تجربه خواهید کرد، اما مادامی که مبلمان یک محیط آنطور که میخواهید نباشد، آرامش محیطی شما از بین رفته و از حضور در فضای اتاق خواب با همه اهمیتی که دارد، لذت نخواهید برد. پس همواره در انتخاب سرویس خواب خود توجه بیشتری کنید.

ویژگی های یک سرویس خواب خوب

ویژگی های یک سرویس خواب خوب

پیش از هر چیز، لازم است که سرویس خواب انتخابی شما کاملا منطبق با سلیقه شما باشد. در مطلب قبلی نیز گفتیم که اگر سرویس خواب و فضای اتاق خواب شما با سلیقه شما جور نباشد، قطعا این محیط برای شما آرامشی که مورد انتظار شماست را برای شما ایجاد نخواهد کرد.

یک سرویس خواب خوب، لازم است که حتما به لحاظ فرم، رنگ و مقاومت آنطور که میخواهید تولید شده باشد. با همه این ها، سرویس خواب خوب ویژگی های دیگری نیز دارد.

این ویژگی ها تا حدی با عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب هم ارتباط دارند. مسئله این است که سرویس خواب شما در مرحله اول از چوبی با کیفیت بسیار خوب تولید شده باشد. به همین دلیل هم چوب به کار رفته در سرویس خواب شما به عنوان یک ویژگی مهم از سرویس خواب شما قلمداد میشود و هر چه کیفیت این چوب بهتر باشد، قطعا سرویس خواب شما نیز به مراتب بهتر خواهد بود.

جالب تر اینکه سرویس های خواب معمولا تنها به مقاومت چوب خلاصه نمیشوند، بلکه طرح، نقش و بافت چوب هم مهم است، البته رنگ بندی، طرح و مدل مسئله ای سلیقه ای است و معمولا ملاکی برای سرویس خواب خوب شناخته نمیشود، اما اینکه بافت چوب به چه صورت باشد و تا چه حد صیقل داده شده باشد، میتواند مهم باشد.

از طرفی، رنگ و رزین به کار رفته در سرویس خواب شما هم درکنار دیگر موارد، یک ویژگی برای سرویس خواب شما محسوب میشود که باید به آن توجه کنید.

یک سرویس خواب خوب، یک سرویس خواب کامل است

یک سرویس خواب خوب، یک سرویس خواب کامل است. کامل بودن سرویس خواب خود را هیچگاه دست کم نگیرید. هر چه بیشتر سرویس خواب شما کامل باشد، قطعا سرویس خواب بهتری خواهید داشت.

این مسئله بیشتر از این جهت مهم است که سرویس خواب کامل اولا کاربردی تر خواهد بود، دوما هماهنگی بیشتری با اجزا و قطعات دیگر سرویس شما دارد. به هر حال طرح ها، نقش ها و بافت های چوب های مختلف با هم متفاوت است و ممکن است، درصورت کامل نبودن سرویس خواب و تهیه قطعات دیگر به صورت جداگانه، ناهماهنگی در ست شدن سرویس شما ایجاد شود.

ویژگی مهم بعدی که در یک سرویس خواب لحاظ میشود، کیفیت کار است. اینکه شما بتوانید مدت زمان بیشتری از محصولی که خریداری کرده اید استفاده کنید، نشان دهنده با دوام بودن و بالابودن کیفیت ساخت محصول است. پس قطعا محصولی که کیفیت ساخت بهتری داشته باشد، محصول بهتری خواهد بود و این مسئله در سرویس خواب و دیگر صنایع چوبی نیز وجود دارد.

هنگام خرید سرویس خواب به چه مواردی توجه کنیم

هنگام خرید سرویس خواب به چه مواردی توجه کنیم

هنگام خرید سرویس خواب چند اصل مهم وجود دارد که لازم است، به همه این موارد توجه کنید. اول اینکه سرویس خواب شما کامل باشد و تمامی اجزای مورد نیاز شما را شامل شده باشد. پیش از این گفتیم که با کامل نبودن سرویس خواب باعث میشود که مجبور به تامین کردن بخش های ناقص سرویس خواب از مدل ها یا طرح های دیگر خواهید بود. در این شرایط هم دکوراسیون اتاق خواب شما ناهماهنگ و نامیزان خواهد بود.

پس پیش از خرید، حتما به اجزای مختلف سرویس توجه کرده و کاملترین سرویس خواب را انتخاب کنید.

استاندارد بودن اجزای سرویس خواب میتواند یک مسئله مهم دیگر باشد. استاندارد های تعیین شده برای تخت های یک نفره بر اساس فیزیک بدنی انسان بوده و به طور میانگین اندازه ای در حدود ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی متر را دارد، البته اینکه شما هنگام خوابیدن تا چه اندازه تحرک دارید، تعیین کننده سایز تخت خواب شما خواهد بود.

ابعاد تخت های دو نفره

عرض تخت های دو نفره قطعا بیشتر خواهد بود. تخت های دو نفره در اندازه ی عرضی به میزان ۱۳۵ تا ۱۵۰ سانتی متر تولید و عرضه میشوند. این سایز استاندارد، هم بر اساس فیزیک بدنی انسان بوده و هم فضای لازم جهت تحرک هنگام خواب در سایز های بزرگ رعایت شده است.

شاید اگر بگوییم که بوی رنگ آمیزی و رزین های به کار رفته در تخت خواب، هنگام خرید مهم است، تعجب کنید، اما سعی کنید هنگام خرید تخت خواب به این فاکتور توجه کنید، چرا که معمولا مواد شیمیایی به کار رفته در رنگ آمیزی سرویس خواب، باعث میشوند که تا مدت ها بوی نامطبوعی در اتاق پخش شود، همچنین کسانی که دچار بیماری های تنفسی و یا آلرژیک هستند، هم ممکن است، به این مسئله واکنش نشان بدهند، بنابراین لازم است که حتما بوی منتشر شده در محیط را مدنظر قرار بدهید.

اهمیت ارتفاع تخت

مسئله مهم بعدی این است که تخت ها در هر جایی که قرار بگیرند، ممکن است، باعث شوند که به مرور زمان زیر تخت گرد و غبار و آشغال جمع شود. به همین منظور هم نظافت زیر تخت مسئله مهمی خواهد بود، اما مشکل اینجاست که معمولا نظافت تخت هایی که ارتفاع کمی دارند، بسیار مشکل است. جدای از اینکه معمولا زیر تخت محلی برای گذاشتن برخی لوازم نه چندان ضروری است، با کم بودن ارتفاع تخت هم این فضا اشغال میشود و هم هنگام نظافت به مشکل برمیخورید.

این موضوع به ابعاد استاندارد تخت برمیگردد که معمولا میزان استاندارد ارتفاع تخت را حدودا ۳۰ سانتی متر تعیین کرده اند تا بتوان به راحتی زیر تخت را نظافت کرده و یا لوازم غیر ضروری را زیر تخت قرار داد.

لوازم سرویس خواب شما باید حتما سالم باشند. معمولا شیارهای ریزی در پاتختی ها و یا اجزای چوبی تخت دیده میشود که بسیاری این شیارهای ریز را قابل تعمیر میدانند، اما اشتباه این است که این شیارها قابل مرمت نیست، چرا که توسط موریانه و حشرات چوب خورده شده است.

این خوردگی باعث میشود که حتی در صورت سمپاشی، پس از مدتی مجددا موریانه به قطعات چوبی تخت شما حمله ور شود. به همین دلیل هم لازم است که حتما از سلامت کلیه اجزای تخت خواب خود مطمئن باشید.

اتصال آینه به بدنه

هنگام سرویس خواب، نه تنها در رابطه با تخت خواب، بلکه در رابطه با تمامی اجزای سرویس خواب خود به این موارد توجه کنید. همچنین، به جهت ایمنی بیشتر بهتر است، از میز توالت هایی انتخاب کنید که آینه آن ها به بدنه میز متصل باشد. معمولا دسته ای از میزهای توالت در بازار هستند که آینه از بدنه کاملا مجزا است. این مورد به جهت اینکه ممکن است، در اثر مواردی مانند لرزش و تکان دادن میز توالت، آینه واژگون شده و گاها سلامتی و ایمنی کودکان را تهدید کند حائز اهمیت است.

هر چند که این مورد را هم میتوان با متصل کردن آینه به میز توالت از طریق پیچ و میخ برطرف کرد ولیکن رعایت آن در هنگام خرید بهتر است.

پارچه های به کار رفته بر روی تخت خواب ها و برخی از اجزای سرویس خواب نیز معمولا در طرح ها و جنس های مختلف تولید میشوند. اینکه جنس پارچه استفاده شده مرغوبیت کافی داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است، چرا که پس از مدتی کثیف شدن و یا ساییده شدن سطح پارچه، باعث میشود که شمایل نامطلوبی به سرویس خواب شما داده شود. به همین دلیل هم تا حد امکان از پارچه های قابل شستشو و مقاوم در برابر ساییدگی را انتخاب کنید.

همچنین، لازم است که هنگام خرید نسبت به عوامل موثر در قیمت سرویس خواب نیز آگاهی کافی داشته باشید تا با دانستن نحوه قیمت گذاری محصولات سرویس خواب، بتوانید بهترین قیمت های موجود در بازار را تشخیص دهید.

رنگ بندی های مناسب برای انتخاب سرویس خواب

رنگ بندی های مناسب برای انتخاب سرویس خواب

جالب است که بدانید بخش خیلی مهمی از دکوراسیون داخلی و انتخاب مبلمان برای دکور، رنگ بندی آن است. شاید بگویید که رنگ بندی مبلمان یک اتاق خواب امری کاملا سلیقه ای است تا حدی هم به نظر طراح داخلی اتاق خواب شما وابسته است، اما مسئله این است که هر فضایی در خانه لازم است که با یک طیف رنگ مشخصی دکور شود.

رنگ بندی سرویس خواب

شاید رنگ بندی سرویس خواب یکی از عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب نباشد، اما قطعا یکی از نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

رنگ ها خاصیت های مختلفی دارند که هر کدام از این خاصیت ها در روان ما تاثیرگذار است. رنگ هایی که تند هستند و یا رنگ هایی که ملایم تر هستند، باعث ایجاد واکنش هایی در روان انسان میشوند. این واکنش ها در هر فرد متفاوت است. دسته ای از افراد از رنگ های تند استقبال میکنند و دسته ای دیگر با رنگ های ملایم کنار می آیند. بستگی دارد که شما ذاتا با چه رنگی ارتباط برقرار کنید.

از طرفی هم هر رنگ معنا و مفهومی دارد و اثر مشخصی بر روان هر فرد میگذارد. برای مثال مکان هایی که در آن غذا سرو میشود، معمولا از رنگ های طیف قرمز تا نارنجی که اشتها آور است، استفاده میکنند و برعکس، در مکان هایی که سکوت و آرامش لازم است، از رنگ ها و طرح های چوبی یا طوسی رنگ استفاده میکنند.

اتاق خواب هم لازم است، بسته به سلیقه شما و رنگ هایی که آرامش بخش تر است، رنگ شود، اما این رنگ آمیزی تنها معطوف به دیواره ها نیست، بلکه در انتخاب یک سرویس خواب، لازم است که این ترکیب رنگ را ملاک قرار بدهید و بدانید که رنگ بندی مناسب و آرامش بخش برای مکانی که قرار است، ساعت ها در آن به استراحت بپردازید چیست.

ترجیحا سعی کنید با یافتن رنگ آرامش دهنده و مورد علاقه خودتان، دیگر اجزای دکوراسیون اتاق خواب را هم در کنار لوازم اتاق با همان رنگ تزیین کنید.

عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب

عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب

قیمت یک سرویس خواب تحت تاثیر عوامل بسیاری تعیین میشود. این موارد تا حدی مربوط به ویژگی های سرویس خواب و همچنین نوع سرویس خواب شما میشود. اینکه شما بخواهید بهترین سرویس خواب را از نظر قیمت و کیفیت انتخاب کنید، حتما با توجه به تنوعی که در این بازار وجود دارد، امر مشکلی است و از طرفی هم انتخاب بهترین کیفیت و بهترین قیمت هم امر بسیار سختی است.

معمولا مواردی که بر قیمت یک سرویس خواب تاثیر گذار است، در مرحله اول شامل اجزای سرویس خواب شما میشود. اینکه شما چه اجزایی در سرویس خواب دارید، چه ابعادی دارد و برای چه گروه سنی میباشد بسیار مهم است.

معمولا سرویس خواب ها برای اتاق های تک نفره به مراتب قیمت کمتری خواهند داشت، چرا که اجزای سرویس خواب کمتر بوده و با سایز کمتری تولید میشود. به همین دلیل هم قیمت کمتری خواهد داشت، اما از طرف دیگر قیمت سرویس خواب در اتاق های دو نفره متفاوت است. تخت های دو نفره به دلیل سایز بزرگتر و میزان مصرف چوب بیشتر، قیمت بیشتری دارند و از طرفی هم سرویس خواب کامل تری را میطلبند.

کیفیت، دوام و طرح چوب نیز بسیار در تعیین قیمت سرویس خواب تاثیر گذار است که در ادامه به آن میپردازیم. به طور کلی میتوان موارد موثر در قیمت را شامل مواردی چون کیفیت ساخت، دسته بندی سنی و کاربری، پارچه، نوع طراحی، کامل بودن سرویس و. . . برشمرد. در ادامه بیشتر به بررسی دقیق تر عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب میپردازیم و هر کدام از این موارد را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار میدهیم.

قیمت سرویس خواب کودک

قیمت سرویس خواب کودک

سرویس خواب کودک، دسته ای دیگر از سرویس های خواب و مصنوعات چوبی است که امروزه مورد استفاده قرار میگیرد. این سرویس خواب معمولا در سایزهای کوچکتری نسبت به سرویس خواب های دو نفره و یا گاها تک نفره تولید میشود. علت این موضوع هم کاملا مشخص است. در حقیقت تولیداتی مانند سرویس خواب معمولا هم سایز با فیزیک بدنی فرد ساخته میشوند.

رنگ های به کار رفته در سرویس خواب کودک عموما رنگ هایی هستند که برای کودکان جذاب باشند، همچنین معمولا نقوش و طرح های فانتزی نیز در طراحی و رنگ آمیزی سرویس خواب کودکان به کار میرود.

نیاز به مواد مصرفی کمتر

سرویس خواب کودک به دلیل اینکه از اجزای کمتری برخوردار است و مواد مصرفی کمتری نیز دارد، معمولا قیمت کمتری هم دارد. آنچه در خرید سرویس خواب کودک مهم است، بحث ایمنی و کیفیت است. کودکان و به خصوص بچه های کوچکتر، در خواب تحرک زیادی دارند و داشتن محافظ برای تخت خواب آن ها امری ضروری است. کمد هایی با ارتفاع کم و مستحکم نیز از دیگر الزامات سرویس خواب کودک است، چرا که همه این موارد میتواند برای کودک خطرآفرین باشد.

توجه داشته باشید که قیمت سرویس خواب کودک به مواردی مانند کیفیت ساخت چوب ها، کیفیت برش و میزان صیقل شدن نیز مرتبط است. مواد رنگ و رزین به کار رفته در سرویس خواب کودک لازم است که از نوع با کیفیت باشد و میزان کیفیت این مواد نیز در قیمت سرویس موثر است. همچنین، اگر مواد و رنگ های به کار رفته از کیفیت لازم برخوردار نباشد یا سطوح سرویس خواب به خوبی صیقلی نشده باشد، ممکن است، برای سلامتی کودک مضر باشد.

توجه به این نکات در عین حال که ارتباط با قیمت سرویس خریداری شده دارد، ارتباطی هم با سلامتی کودکان و به خصوص در سنین پایین دارد. به همین دلیل هم توصیه شده است که کیفیت و ایمنی سرویس خواب کودک را در اولویت قرار بدهید.

قیمت سرویس خواب بزرگسالان

قیمت سرویس خواب بزرگسالان

سرویس خواب بزرگسالان در دو نوع تک نفره و دو نفره میباشد که اصطلاحا به آن سینگل و دَبِل میگویند. قطعا تخت های دو نفره از قیمت بیشتری برخوردار هستند و عواملی مانند کامل بودن سرویس خواب نیز در قیمت تخت های دو نفره موثر است. سرویس خواب های دو نفر علاوه بر تخت، دارای میز توالت، پاتختی، پاف، آینه، کمد و. . . هستند و به همین دلیل هم قیمت بالاتری دارند.

از طرفی هم میزان سایز و چوب به کار رفته در تولید این سرویس خواب نیز از عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب میباشد. معمولا فضا یکی از مهمترین ملاک ها در انتخاب سرویس خواب های دو نفره است. اینکه کمد جا دار تر باشد، تخت ها دارای کشو های زیر تختی باشد، سایز پاتختی ها بیشتر باشد و پاف هم جزئی از سرویس خواب باشد، یا نه، به مراتب در قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

سبک های به کار رفته در سرویس خواب بزرگسالان متنوع تر از سرویس خواب کودکان است و سبک های کلاسیک و سلطنتی به دلیل طراحی دقیق تر و ظرافت بیشتر در منبت کاری، به مراتب هزینه بیشتری دارند، البته در این بین سرویس خواب های مدرن هم وجود دارند که با کیفیت چوب و پارچه و طراحی مناسب و با قیمت های مختلفی در بازار عرضه میشوند.

بدیهی است که تخت های سینگل معمولا قیمت کمتری دارند، چرا که سرویس خواب آن ها به اندازه سرویس خواب دو نفره کامل نیست.

همانطور که پیش تر هم گفته شد، کیفیت چوب، پارچه و طراحی یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب میباشد و این چند مورد در سرویس خواب کودک، دو نفره و تک نفره به یک اندازه موثر است.

نقش کیفیت چوب در قیمت سرویس خواب

نقش کیفیت چوب در قیمت سرویس خواب

چوب از جمله مواد اولیه مهم برای ساخت سرویس خواب میباشد. درکل چند نوع ماده اولیه برای ساخت سرویس خواب استفاده میشود از جمله ام دی اف، ملامینه، های گلاس، فلز و. . . .

سرویس خوابی که از چوب زیادتری در آن استفاده شده باشد، قیمت زیادتری خواهد داشت، همچنین جنس ورق به کار رفته در سرویس خواب هم مهم است. معمولا سرویس هایی که با ورق های هایگلاس ساخته میشوند به مراتب قیمت بیشتری خواهند داشت، چرا که ورق های هایگلاس براقیت و جلای بیشتری به کالا میدهد و به همین دلیل کالای ساخته شده با های گلاس قیمت بیشتری خواهد داشت.

مرغوبیت کالا تاثیر بسیار زیادی در دوام آن خواهد داشت

مرغوبیت کالا تاثیر بسیار زیادی در دوام آن خواهد داشت. همچنین، هرچه جنس به کار رفته به عنوان مواد اولیه در سرویس خواب، با کیفیت تر و مرغوب تر باشد، به مراتب ظاهر و زیبایی بیشتری به سرویس خواب شما میدهد. به هر حال سرویس خواب به عنوان یک بخش مهم از دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما، لازم است که به زیبایی آن توجه کنید.

معمولا کیفیت چوب، طرح و بافت چوب، رنگ چوب و حتی ورقه های روکش چوب ها تا حد زیادی بر قیمت آن موثر است، همچنین یکی از عوامل مهمی که باید هنگام خرید سرویس خواب به آن توجه کنید هم کیفیت چوب است.

اما سرویس های خواب ارزان تری هم هستند که از چوب کمتر و فلز بیشتری استفاده کرده اند. معمولا این سرویس های خواب شاید به لحاظ جلوه و زیبایی، کمتر چشمگیر باشد، اما به مراتب قیمت تمام شده بهتری خواهد داشت.

توجه داشته باشید که سلامت چوب هنگام خرید سرویس خواب اهمیت بسیاری دارد و میتواند در دوام و زیبایی و حفظ کیفیت چوب تاثیرگذار باشد.

نقش طراحی در قیمت سرویس خواب

نقش طراحی در قیمت سرویس خواب

شاید در گذشته نوع طراحی چندان تاثیری در قیمت نهایی محصولات نداشت، به این دلیل که طراحی های انجام شده عملا تنوع کمتری از هر نظر داشتند، اما امروزه تنوع متریال ها، طرح ها و نقش ها و همچنین اضافه شدن سبک های جدید و نیاز همخوانی لوازم و مبلمان با دکوراسیون و سبک های طراحی داخلی، باعث شده است که تنوع طرح و مدل های سرویس خواب و دیگر صنایع چوبی بیشتر شود.

طراحی هم به عنوان یکی از عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب شناخته میشود. شاید این مورد در اصل یک مسئله سلیقه ای باشد، اما طرح میتواند تعیین کننده متریال های لازم برای سرویس خواب باشد.

معمولا طراحی های مرتبط با سبک های جدیدتر، به مراتب قیمت بالاتری نسبت به طرح های قدیمی تر دارند که دلیل این موضوع هم به روز بودن و استقبال بالای مردم از سبک های طراحی جدید است.

طراحی های ساده تر، به مراتب ساخت و تولید راحت تری هم دارند

مسئله مهم بعدی این است که طراحی های ساده تر، به مراتب ساخت و تولید راحت تری هم دارند که در نهایت قیمت نهایی محصول را کاهش میدهد، اما طراحی های پیچیده تر مانند سبک های سلطنتی و کلاسیک، نیازمند ساخت طولانی تر و دقیق تر و با ظرافت بیشتر است. مسئله مهم اینجاست که بسیاری از طراحی های کلاسیک و سلطنتی که دارای منبت کاری های بسیاری هستند، به وسیله دستگاه های بُرش حرفه ای منبت کاری میشوند.

اما محصولاتی نیز هستند که به وسیله دست منبت کاری آن ها انجام میشود که تفاوت آن هم مانند تفاوت فرش دست باف با فرش تولید ماشین است. منبت کاری دست ساز قیمت بسیار بیشتری دارد و البته اصالت بالاتری هم دارد. منبت کاری های دست ساز، نوعی هنر دست است که بر روی تولیدات چوبی پیاده میشود. به همین دلیل هم ارزش مادی و معنوی بالاتری دارد.

به همین دلیل هم معمولا طراحی تاثیر بسیار زیادی در افزایش ارزش و قیمت سرویس خواب دارد.

حال میتوان تصور کرد که قیمت طراحی های دست ساز در سرویس خواب کامل که تمامی اجزای آن نیاز به طراحی دستی دارد تا چه اندازه میتواند افزایش داشته باشد.

نقش پارچه به کار رفته در قیمت سرویس خواب

نقش پارچه به کار رفته در قیمت سرویس خواب

تولیدات چوبی تنها به چوب و فلز و متریالی از این دست خلاصه نمیشوند. عمدتا تولیدات چوبی در بخشی از بدنه و طراحی خود از پارچه استفاده میکنند. سرویس خواب هم از این قاعده مستثنا نیست. شاید برای تخت خواب از تشک استفاده شود و این تصور وجود داشته باشد که پارچه نقشی در سرویس خواب ندارد، اما این مسئله تا حد زیادی به نوع طراحی سرویس خواب شما برمیگردد.

در بعضی از تخت خواب ها در قسمت بالاسری آن از پارچه در قسمت های برآمده استفاده شده است. به خصوص که اگر طراحی تخت خواب شما به صورت کلاسیک یا سلطنتی باشد، قطعا در بخش هایی از آن از پارچه استفاده شده است.

بسیاری از سرویس خواب ها از تک صندلی برای جلو میز توالت استفاده میکنند

بسیاری از سرویس خواب ها از تک صندلی برای جلو میز توالت استفاده میکنند که این صندلی ها یک بخش نشیمن پارچه ای یا چرمی دارند. همچنین، در سرویس خواب های کامل، پاف هایی که در قسمت پایین تخت خواب قرار میگیرد هم نشیمن پارچه ای یا چرمی دارد.

حال این مسئله چه اندازه میتواند در قیمت آن دخیل باشد، مهم است. درحقیقت بسیاری از سرویس های خواب که در بعضی از قسمت های آن ها پارچه به کار رفته باشد، بسته به نوع پارچه، دوام و جنس آن قیمت های مختلفی دارند. معمولا مشتریان محصولاتی را که حاصل ترکیب چوب و پارچه باشد، را بیشتر میپسندند، چرا که همخوانی بسیار خوبی میان این دو برقرار است و از طرفی هم سطوح نشیمن پارچه ای به لحاظ راحتی و زیبایی خیلی بهتر از سطوح چوبی است.

در نتیجه تولید کننده ها معمولا از نشیمن های پارچه ای استفاده میکنند. حال اینکه پارچه از چه نوع دوختی در آن استفاده شده باشد و چه برندی پشتیبان کیفیت آن باشد، میتواند در تعیین قیمت گذاری موثر باشد.

توجه داشته باشید که در فرآیند های قیمت گذاری این چنینی، شاید موارد کوچک کمتر به چشم بیاید، اما همچنان به عنوان یکی از عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب محسوب میشود.

نقش فروشگاه در تعیین قیمت سرویس خواب

نقش فروشگاه در تعیین قیمت سرویس خواب

جالب است، بدانید که همیشه متریال ها و طرح های به کار رفته در تخت خواب بر قیمت آن تاثیر نمیگذارند، بلکه گاها فروشگاه ها هم به عنوان یکی از عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب شناخته میشوند و میتوانند نقش تعیین کننده ای در قیمت محصولات خود داشته باشند.

هر چند که افزایش قیمت نهایی یک محصول، نیازمند طی کردن یک سری فرآیند ها و قاعده و قانون هاست، اما باز هم تا حد زیادی یک فروشگاه میتواند به دلایل مختلف محصولات خود را با قیمت بیشتر و یا حتی کمتر از نرخ و ارزش واقعی به فروش برساند.

مواردی مانند خرید اقساطی، تضامین کیفیت، حمل و نقل، میزان دسترسی فروشگاه به کارگاه تولیدی و. . . در تعیین قیمت سرویس خواب از سوی فروشنده تاثیر گذار هستند. بسیاری از فروشگاه ها که به عنوان برند شناخته میشوند، محصولات خود را به دلایلی گران تر به فروش میرسانند و شاید دلیل عمده آن هم تضمینی است که برای کیفیت محصولات خود به مشتری ارائه میدهند.

اجناس با کیفیت

دلیل این موضوع هم کاملا مشخص است. معمولا اجناسی که به عنوان برند انتخاب میشوند یا توسط فروشگاه های مطرح فروخته میشوند، از جهت اعتباری که فروشنده دارد، به عنوان اجناسی با کیفیت تضمین شده به فروش میرسند. سرویس خواب هم به دلیل اینکه تا حد زیادی تابع کیفیت ساخت و طراحی های جدید و به روز است، لازم است که به فروشگاهی که اقدام به خرید محصول از آن میکنید توجه داشته باشید.

جدای از موارد گفته شده، اگر قصد خرید بلند مدت یا اقساطی دارید، یا مواردی از این دست، انتظار میرود که قیمت نهایی محصول برای شما بیشتر تمام شود و به همین دلیل هم فروشنده فروشگاه از جمله عواملی هستند که میتوانند در قیمت نهایی سرویس خواب تاثیر گذار باشند.

نقش دیگر عوامل موثر در قیمت سرویس خواب

نقش دیگر عوامل موثر در قیمت سرویس خواب

عوامل بسیاری هستند که میتوانند در قیمت سرویس خواب موثر باشند. مواردی دیگری که شاید تاثیر کمتری در قیمت نهایی داشته باشند، اما همچنان به عنوان یک عامل موثر در قیمت سرویس خواب شناخته میشوند. این موارد شامل هزینه های حمل و نقل، دستمزد ها و همچنین، نوع برند تولید کننده میباشند.

حمل و نقل محصولات چوبی با توجه به ظرفیت هایی که ماشین های حمل و نقل برای جا به جایی این محصولات دارند، ممکن است، با هزینه های زیادی همراه باشد. هزینه هایی که گاها توام با استهلاک خودرو و. . . خواهد بود. در نتیجه هزینه های حمل و نقل در محصول خریداری شده توسط فروشگاه لحاظ میشود و به همین دلیل هم ممکن است، در برخی مناطق قیمت تولیدات چوبی با مناطق دیگر متفاوت باشد و این تفاوت از جهت اینکه حمل و نقل پر هزینه ای از کارگاه تا فروشگاه وجود دارد، میباشد.

دستمزد

عامل موثر بعدی، دستمزد میباشد. ما گفتیم که تولیدات دست معمولا به دلیل ارزش مادی و البته معنوی بالایی که دارند، با قیمت های بالاتری به فروش میرسند. این مسئله تا حد زیادی هم به دست مزد منبت کار ارتباط دارد، چرا که منبت کاران حرفه ای که با ظرافت و زمان بسیار زیادی اقدام به تراشیدن یک نقش بر روی صفحات چوبی میکنند، مبالغ بیشتری هم به جهت هنر خود دریافت میکنند.

هیچوقت تاثیر برند و کارگاه تولیدی را بر روی قیمت نهایی محصول فراموش نکنید. کارگاه های تولیدی مختلف مانند فروشگاه ها، هر کدام محصولاتی با درجه های کیفی و طرح های جدید و متنوع تولید میکنند که هر چه کیفیت تولیدات کارخانه بیشتر باشد، برند و نام آن معتبر تر خواهد بود و در نتیجه بیشتر مورد استقبال عموم قرار میگیرد. به همین دلیل هم به برند بودن یا نبودن محصولات چوبی و به خصوص در زمینه سرویس خواب توجه بسیار زیادی میشود.

موارد گفته شده، عواملی بود که هر کدام به نوعی در قیمت یک محصول موثر بودند و میتوان گفت که هر کدام از آن ها از عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب نیز به شمار میروند. به همین دلیل، تاثیر هر کدام از این عوامل هر چند کوچک باشد، باز هم میتواند قیمت محصولات را تغییر بدهد.

سرویس خواب با قیمت مناسب را از کجا خریداری کنیم؟

سرویس خواب با قیمت مناسب

همواره سعی کنید برای خرید سرویس خواب خوب، به دنبال خرید از فروشگاه ها و کارخانه هایی باشید که تولیدات خود را به روز و با بهترین کیفیت به بازار عرضه میکنند. در این بین، تولید کننده هایی که سابقه طولانی تری در این بازار دارند، بیشتر مورد اعتمادند و دلیل آن هم تنها این مسئله است که شناخت بهتری نسبت به بازار و محصولی که در بازار به فروش میرسانند دارند.

از طرفی هم سعی کنید همواره از فروشنده هایی که به لحاظ مسافت دسترسی راحت تری به کارخانه جات تولید صنایع چوبی دارند، خریداری کنید و یا از عاملیت های فروش هر برند اقدام به خرید سرویس خواب کنید. دلیل این مسئله هم این است که معمولا این فروشگاه ها به دلیل حذف شدن هزینه های حمل و نقل و یا کمتر بودن آن ها، قیمت های مناسب تری به شما ارائه میدهند. این مسئله در رابطه با عاملیت های فروش هر برند و کارخانه نیز معتبر است.

در نهایت اینکه، با شناخت هر کدام از عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب، میتوانید قیمت حدودی محصول مورد نظر را تخمین زده و از بهترین فروشگاه با بهترین قیمت با توجه به موارد گفته شده اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنید.

در این جا به انتهای نوشتار عوامل موثر در قیمت سرویس خواب می رسیم و مادی داریم که موارد مطرح شده در خصوص عوامل موثر در قیمت سرویس خواب برای شما مفید بوده باشند.

برای مشاهده محصولات آرکا چوب اینجا کلیک کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *