۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
طرح نقاشی روی دیوار اتاق خواب + عکس

طرح نقاشی روی دیوار اتاق خواب + عکس

۰۳ دی ۱۳۹۹

در این مطلب با ایده های مختلفی برای نقاشی دیوار اتاق خواب افراد از سنین مختلف آشنا خواهیم شد و به بررسی طرح نقاشی روی دیوار اتاق خواب خواهیم پرداخت. […]

در این مطلب با ایده های مختلفی برای نقاشی دیوار اتاق خواب افراد از سنین مختلف آشنا خواهیم شد و به بررسی طرح نقاشی روی دیوار اتاق خواب خواهیم پرداخت. هر چند امروزه می توان از جلوه های بصری مختلفی برای جلوه بخشیدن به دیوار اتاق استفاده کرد، اما نقاشی دیواری همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است، مخصوصا برای افرادی که قصد دارند، خود به رنگ آمیزی بپردازند، اما اگر به دنبال ایده های جالب و خاص و نحوه ی اجرا کردن آن بر روی دیوار هستید، این مطلب را در زمینه ی طرح نقاشی روی دیوار اتاق خواب دنبال کنید.

در ابتدا انتخاب کنید که کدام بخش از دیوار اتاق خواب خود را برای نقاشی در نظر گرفته اید. اغلب توصیه می شود که این کار را در دو طرف تخت انجام دهید، اما این موضوع کاملا به سلیقه و هدف شما بستگی دارد. مدل های زیادی از نقاشی دیوار اتاق خواب حتی می توانند قسمت هایی از کف و سقف اتاق خواب را نیز در بر بگیرند.

از جمله پر طرفدار ترین طرح های نقاشی دیوار اتاق خواب، شکل های هندسی و رنگ های خنثی هستند. این طرح ها کاملا بی تکلف بوده و اغلب به کمک شابلون ها قابل اجرا می باشند. این تکنیک اغلب انتخاب افرادی است که طرفدار سادگی هستند و هنگام نگاه کردن به دیوار اتاق، انتظار دیدن خطوط شلوغ و مشوش را ندارند.

در طرح نقاشی روی دیوار اتاق خواب و رنگ آمیزی آن می توانید از تکنیک های مختلف رنگ آمیزی مانند آکرلیک، رنگ روغن، گواش یا پتینه استفاده کنید.

لیست مطالبی که به آن ها خواهیم پرداخت:

  • تکنیک استفاده از شابلون در نقاشی دیوار اتاق خواب
  • استفاده از طرح طبیعت در نقاشی دیوار اتاق خواب
  • ایجاد جلوه های آبرنگی بر روی دیوار اتاق خواب
  • نحوه ی ایجاد مناظری از کوه و طبیعت
  • ایده هایی برای نقاشی دیوار اتاق خواب کودکان
  • مینیاتور چینی، ایجاد جلوه های آرام بخش بر روی دیوار
  • نکاتی برای افرادی که خود قصد رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب را دارند
  • شابلون ها و وکتور های نقشه ی جهان نما
  • استفاده از رنگ های فسفری در نقاشی دیوار اتاق خواب
  • ایجاد آسمان نما بر روی دیوار اتاق خواب
  • نحوه ی ایجاد تونالیته یا هارمونی بین دو یا چند رنگ

 

تکنیک استفاده از شابلون در نقاشی دیوار اتاق خواب

استفاده از شابلون در نقاشی

برای افرادی که بدون تجربه ی قبلی، قصد رنگ آمیزی و نقاشی دیوار اتاق را دارند، استفاده از شابلون های آماده می تواند روشی با ریسک بسیار پایین باشد. شابلون ها می توانند در تنوع، اما با یک موضوع انتخاب شوند. استفاده از شابلون های مختلفی از طرح برگ گیاهان می تواند روشی جالب برای افراد علاقه مند به طبیعت باشد.

برای ایجاد سطوح صاف و یکدست می توانید از اسپری یا غلتک رنگ برای منتقل کردن طرح شابلون بر روی دیوار استفاده کنید. به این منظور اطراف شابلون را به کمک چسب بر روی دیوار ثابت کنید. استفاده از غلتک می تواند کمی تکنیکی تر باشد. لایه ی نازکی از رنگ را از روی سینی بردارید و مطمئن شوید، تمام غلتک به کمک رنگ پوشیده شده است.

استفاده از طرح طبیعت در نقاشی دیوار اتاق خواب

استفاده از طرح طبیعت در نقاشی دیوار اتاق خواب

منظره نگاری سبکی رایج و قدیمیست که همواره توانسته محبوبیت خود را حفظ کند. این طرح ها می توانند جلوه ای معصومانه و آرامش بخش را بر روی دیوار اتاق خواب ایجاد کنند. در این روش می توانید از رنگ های سرد یا خنثی بهره ببرید و رنگ های گرم را در نواحی کوچک و خاصی از عناصر طبیعت اعمال کنید.

برای ایجاد جلوه هایی از ابر و آسمان، ابتدا لایه های نازکی از چند طیف رنگی روشن را بر روی دیوار اتاق خواب ایجاد کنید، سپس به طراحی ابر بپردازید. این کار را می توانید به کمک اسفنجی یا برخی قلم مو های مرتبط انجام دهید.

از ایده های پر طرفدار رنگ آمیزی و نقاشی دیوار اتاق خواب، جلوه های نوکتورن و نقاشی از آسمان می باشد. این ایده برای افراد خیال پرداز یا علاقه مند به نجوم توصیه می شود. نحوه ی ایجاد این نقاشی ها می تواند بسته به ابزاری که در اختیار دارید، یا سلیقه ی شخصی تان بسیار متنوع و متفاوت باشد.

ایجاد جلوه های آبرنگی بر روی دیوار اتاق خواب

برای ایجاد بافتی شبیه آبرنگ می توانید از اکرلیک رقیق شده استفاده کنید و رنگ را به کمک افشردن قلم مو به روی دیوار منتقل کنید.

برای ایجاد جلوه های آبرنگی، از چند رنگ متفاوت و هم خانواده استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست ۱۰ مدل نورپردازی اتاق خواب شیک و مدرن (۲۰۲۰) دیدن کنید.

نحوه ی ایجاد مناظری از کوه و طبیعت

نحوه ی ایجاد مناظری از کوه و طبیعت

از جمله روش های رایج برای ایجاد یک منظره ی آرام بخش از کوهستان، استفاده از چند وکتور مختلف و متفاوت از کوه است. این لایه های رنگ به صورت یکدست و بی تکلف ایجاد می شوند، اما لازم است، تفاوت رنگ ها را با دقت اعمال کنید. لایه های جلویی کوه لازم است، از رنگ های تیره تر شروع شده و در ادامه کمرنگ شوند. این نوع نقاشی می تواند نوعی احساس ژرف را بر روی دیوار ایجاد کنند.

این شیوه می تواند برای تمامی سنین، از اتاق کودکان تا بزرگسالان مورد استفاده قرار بگیرد.

ایده هایی برای نقاشی دیوار اتاق خواب کودکان

ایده هایی برای نقاشی دیوار اتاق خواب کودکان

زمانی که صحبت به رنگ آمیزی اتاق کودکان می رسد، انتخاب های متنوعی پیش روی ماست. شما می توانید از یک پالت رنگ شلوغ و گرم استفاده کنید، یا صرفا طیفی از رنگ های روشن را به کار بگیرید. با این حال، مساله ی خطوط نیز در این موضوع از اهمیت برخوردارند.

شما می توانید در ایده های نقاشی اتاق خواب کودک، برخی طرح های مینیمال و ساده را در کنار تصویرگری های پیچیده و با منحنی های زیاد مشاهده کنید. نحوه ی اعمال خطوط کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد. طرح های مینیمال می توانند حس آرامش و خواب را تلقین کنند، اما طرح های شلوغ نیز می توانند برای ایجاد فضایی نشاط بخش موثر واقع شوند.

مینیاتور چینی، ایجاد جلوه های آرام بخش بر روی دیوار

احتمالا با کوه ها و جنگل های ژرف و مه گرفته در مینیاتور چینی برخورد داشته اید. این طرح ها می توانند احساس آرامش و اتمسفری عمیق را بر روی دیوار اتاق خواب ایجاد کنند. می توانید در اجرای این سبک، از طیف های محدود رنگ استفاده کنید.

در این نقاشی صرفا دو رنگ مشکی و سفید ایجاد شده است و توانسته به دیوار کوچک اتاق خواب، حس وسعت را ببخشد.

نکاتی برای افرادی که خود قصد رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب را دارند

تجربه های مختلف

نقاشی دیواری می تواند تجربه ای لذت بخش و متفاوت باشد، اما هر کسی جرات انجام آن را ندارد. ممکن است، احساس کنید که این کار با ریسک همراه است، یا نمی توانید تصویر زیبایی را بر روی دیوار خلق کنید. نکته ی مهم این است که شما می توانید بار ها و بار ها این کار را تجربه کنید و هر بار به نتیجه ی متفاوتی دست پیدا کنید و به مرور در این کار خبره شوید، اما لازم است تا نکاتی را برای بهینه سازی و رسیدن به نتیجه ی بهتر در نظر بگیرید.

اول از همه، رنگی که می خواهید از آن استفاده کنید، را به خوبی بشناسید. بهترین و بی تکلف ترین رنگی که می توانید برای رنگ آمیزی دیوار مورد استفاده قرار دهید، اکرلیک است. می توانید این رنگ را در قوطی های بزرگ تهیه کنید. رنگ اکرلیک می تواند با آب رقیق شده و معمولا از بوی خفیف تری برخوردار است.

انتخاب بافت مورد نظر برای رنگ آمیزی روی دیوار

همچنین در نظر داشته باشید که قصد دارید، چه بافتی را بر روی دیوار ایجاد کنید. بافتی که به کمک یک قلم مو ایجاد می شود، کاملا متفاوت با بافت کاردک است. معمولا سطوح اولیه ی رنگ یا پس زمینه ی نقاشی لازم است، صاف و بدون بافت برجسته باشد. برای این کار می توانید از غلتک یا اسفنج و پارچه استفاده کنید.

غلتک کاربرد های زیادی در ایجاد بافت های مختلف دارد. شما با بستن سطوح تکسچر دار، بر روی رول غلتک می توانید طرح های یکدست و متنوعی را ایجاد کنید. می توانید انواع پارچه یا تکسچر های دست ساز را در اطراف غلتک ببندید و آن را آغشته به رنگ کنید و سپس به سطح دیوار منتقل کنید.

برای ایجاد سطوح صاف با بافت کمتر، رنگ را تا جای ممکن غلیظ کنید و مطمئن باشید که غلتک به میزان کمی آغشته شده باشد، چرا که ممکن است، رنگ از روی دیوار اصطلاحا چره کند.

برای ایجاد بافت های متراکم تر، از رنگ به صورت غلیظ تر استفاده کنید.

برای ایجاد جلوه ای زیبا بر روی دیوار اتاق خواب، نیازی نیست که تمام سطح دیوار را رنگ آمیزی کنید، هر چند بهتر است، در ساده ترین حالت، آستر دیوار یک لایه رنگ سفید و نازک خورده باشد. این کار فرایند رنگ پردازی را ساده تر می کند. شما می توانید قسمت های خاصی از دیوار اتاق را نقاشی کرده و بقیه ی دیوار را به حال خود بگذارید.

دوری اشیاء از معرض پاشیده شدن رنگ

نکته ی دیگر در مورد شروع فرایند نقاشی بر روی دیوار اتاق خواب این است که اطمینان حاصل کنید، اشیای اتاق از معرض پاشیدن رنگ دور مانده اند. برای این کار می توانید لایه ای عایق یا ملافه ی مخصوص گرد و غبار را بر روی وسایل بیاندازید.

در هنگام استفاده از رنگ های صنعتی و شیمیایی و مکمل های آن از ماسک و دستکش مخصوص استفاده کنید.

برای استفاده از قوطی های رایج رنگ روغن ساختمانی، می توانید از تینر یا بنزین برای رقیق کردن رنگ استفاده کنید. ریسک استفاده از این رنگ ها، امکان چره کردن بالای آن هاست.

در صورتی که در رنگ آمیزی دیوار اتاق، تازه کار هستید، یا مایل به ایجاد یک سری طرح بسیار مشابه می باشید، استفاده از شابلون ها را فراموش نکنید. شابلون ها، همچنین برای افرادی که علاقه ندارند، ساعت های زیادی برای رنگ آمیزی و نقاشی رو به روی دیوار قرار گیرند، تکنیک مناسبی می باشد.

شابلون ها و وکتور های نقشه ی جهان نما

شابلون دیوار اتاق خواب

نقشه های جهان نما نوعی احساس مسلط بودن را ایجاد می کنند و صرفا در حوزه ی سلیقه ی افراد علاقه مند به نجوم نیست. امروزه طرح های نقشه ی جهان نما به المان های رایج در طراحی دکوراسیون تبدیل شده اند. شما می توانید به کمک شابلون های نقشه ی جهان نما و صرفا به کمک لایه ی تک رنگ و نازکی از رنگ، چنین جلوه هایی را بر روی دیوار اتاق خواب خود ایجاد کنید. ریسک ایجاد چنین نقاشی هایی بسیار کم می باشد، چرا که نیاز به تخصص خاصی در حوزه ی طراحی و نقاشی ندارد.

شما می توانید برخی جلوه های نقاشی را به صورت برجسته یا پانل بر روی دیوار نصب کنید. تمام مراحل تصویرگری چنین طرح هایی بر روی زمین بوده و صرفا برای نصب به روی دیوار منتقل می شوند.

پانل ها می توانند از جنس چوب یا پلی استر باشند. در رنگ آمیزی پانل ها بهتر است، از رنگ اکرلیک استفاده کنید. پشت پانل ها به کمک یک تکه از چوب می تواند باعث فاصله گرفتن نقاشی از دیوار شود. در پشت این پانل ها می توانید با قرار دادن ریسه های نورانی، جلوه های منحصر به فردی را ایجاد کنید.

استفاده از رنگ های فسفری در نقاشی دیوار اتاق خواب

این رنگ ها که در سال های اخیر به صورت گسترده تری در حوزه ی طراحی و نقاشی به کار می روند، این خاصیت را دارند که در طول شب، درخشندگی خاصی را ایجاد کنند. برای ایجاد این جلوه ها می توانید زمینه ی اتاق خواب را به رنگ مشکی درآورده و به کمک هنر خود یا شابلون های آماده، طرح های زیبایی از آسمان شب را بر روی دیوار منتقل کنید.

این رنگ های فسفری در طیف های رنگی مختلف قابل تهیه می باشند و جلوه ی آن ها در تاریکی شب نمایان می شود و می توانند جلوه ی رویایی و هیجان انگیزی را ایجاد کنند. از این تکنیک مخصوصا در طراحی دیوار اتاق کودکان و نوجوانان می توان بهره برد.

ایجاد آسمان نما بر روی دیوار اتاق خواب

اتاق خواب شما در ناحیه ی سقف یا دیوار ها می تواند نمایشگاهی از آسمان و صورت های فلکی آن باشد. برای این منظور ابتدا لازم است تا فهرستی از صورت های فلکی تهیه کرده و کار رنگ آمیزی را آغاز کنید. بسیاری از این طرح ها را می توان صرفا به کمک شابلون ایجاد کرد،

اما چنانچه با تکنیک های رنگ آمیزی آشنایی داشته باشید، می توانید طرح های مختلفی از کیهان و منظومه ی شمسی را نیز به کمک رنگ و سایه پردازی ایجاد کنید. اسپری ها در نقاشی از گلکسی از کاربرد مناسبی برخوردارند و می توانند به ایجاد درخشش یا سطوح یکدست رنگ کمک کنند.

نحوه ی ایجاد تونالیته یا هارمونی بین دو یا چند رنگ

چنین جلوه ای می تواند به صورت تکی یا به عنوان بخشی از پس زمینه ی نقاشی شما به کار رود. اگر می خواهید از قلم مو برای ایجاد طیفی بدون رد بافت قلم مو استفاده کنید، ابتدا لایه های رنگ ها را اعمال کرده و به کمک ضربه های نوک قلم مو، طیف های رنگی را با هم ترکیب کنید.

در اینجا به پایان مقاله ی طرح نقاشی روی دیوار اتاق خواب رسیدیم. امید است به خوبی با چگونگی طرح نقاشی روی دیوار اتاق خواب آشنا شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *