۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
طرح دیوار اتاق خواب و طرح‌های نقاشی جذاب روی آن

طرح دیوار اتاق خواب و طرح‌های نقاشی جذاب روی آن

۰۸ مرداد ۱۴۰۱

  طرح‌های اصلی برای نقاشی بر روی دیوار اتاق خواب طرح دیوار اتاق و پیاده نمودن آن روی دیوار اتاق خواب با شکل‌های جذاب. سریعترین، ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای […]

 

طرح‌های اصلی برای نقاشی بر روی دیوار اتاق خواب

طرح دیوار اتاق و پیاده نمودن آن روی دیوار اتاق خواب با شکل‌های جذاب. سریعترین، ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای زیباسازی و تنوع فضای داخلی خانه است. جدا از فقط رنگ‌آمیزی دیوارها، می‌توانید از آنها به عنوان تم یا دکوراسیون اتاق نیز استفاده کنید. با کمی هنر و خلاقیت، دیوارهای شما می‌توانند عوامل برجسته اتاق یا خانه‌ی شما باشند.

در اینجا برخی از ایده‌ها و طرح‌های رنگ آمیزی دیوار را بررسی می‌کنیم و شما را با انواع نمونه طرح‌های نقاشی روی دیوار اتاق خواب با شکل‌های جذاب آشنا می‌کنیم.

در ادامه مهم ترین تیترهای مورد بحث در این مقاله را ذکر خواهیم کرد:

طرح‌های اصلی برای نقاشی بر روی دیوار اتاق خواب

برخی از روش‌های رنگ آمیزی برای دیوارها

 

طرح دیوار اتاق - مستطیل‌های تصادفی

  • مستطیل های تصادفی

این نمونه از طرح دیوار اتاق را می‌توان گفت جالب، مدرن، چشم نواز و بسیار مدرن است. این طرح یک ویژگی آسان برای رنگ آمیزی دیوار فضای داخلی خانه شما است. و سبک مدرن دکوراسیون خانه ی شما را تکمیل می کند. برای تکمیل آن نیازی به مهارت های خلاقانه و هنری خاصی ندارید. فقط پالت رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید و مستطیل های تصادفی را در سایه های مختلف رنگ کنید.

  • سایه های آبی و خاکستری:

سایه های خاکستری و یا آبی، نمونه ای از فضای داخلی خنک، مدرن و مینیمالیستی طرح های اسکاندیناوی است. از چندین سایه آبی برای پوشاندن بلوک های دیوار خود استفاده کنید. برای دستیابی به خطوط مستقیم تمیز از نوار جدا کننده استفاده کنید.

 

طرح دیوار اتاق - لانه زنبوری

  • لانه زنبوری:

در این سبک طراحی دیوار، به این صورت است که روی یک دیوار سفید ساده، چندین اشکال مانند لانه زنبوری را طراحی کنید. شش ضلعی هایی که به طور مرتب کنار یکدیگر قرار گرفته اند، فضای خیره کننده و زیبایی را در اتاق ایجاد می کنند. رنگ های روشن تر برای اتاق خواب کودکان مناسب تر است، همچنین برای اتاق نشیمن یا اتاق ناهار خوری نیز رنگ های کم رنگ تر پیشنهاد می شود.

 

طرح دیوار اتاق ابر

  • حالت ابر مانند:

با این طرح رنگ آمیزی دیوار و با استفاده از رنگ فیروزه ای، درخشش و خنکی اقیانوس را به ارمغان بیاورید. این طرح دیوار را می توانید با دکوراسیون هایی با مضمون دریا، مرجان و وسایلی ساحلی نیز مطابقت دهید. کفپوش های چوبی با رنگ روشن برای ایجاد تابش بهتر نور کاربرد دارند.

  • سبک مربع های حصیری:

یکی دیگر از سبک طرح های نقاشی روی دیوار اتاق خواب با شکل های جذاب، رنگ آمیزی مربع ها است، البته رنگ آمیزی مربع ها نمی تواند آنقدر سخت باشد، پس می تواند ایده ی جالبی برای نقاشی دیوار باشد. این ویژگی دیوار الهام گرفته از گینگام به اتاق، جذابیت ایده آل و حال و هوای آرامش بخشی می بخشد. نکته مهم در یک تجربه ی موفقیت آمیز رنگ آمیزی دیوار به سبک مربع، مطالعه دقیق سایه ها، خطوط نقاشی و صاف نگه داشتن خطوط است.

 

دیوار اتاق خواب - مورب های خاکستری

  • مورب های خاکستری:

این ایده هم یکی از ساده ترین ایده ها و طرح های رنگ آمیزی دیوار برای دیواراتاق خواب یا فضای داخلی خانه است. نقاشی یک دیوار با مورب های مختلف خاکستری ساده با ضخامت و سایه های مختلف، حال و هوای مرسوم، مد روز و زیبایی را ایجاد می کند. این طرح نیز برای خانه های مدرن مینیمالیست ایده آل است.

 

طرح دیوار اتاق - مربع های سه یعدی

  • مربع های سه بعدی:

در این ایده و سبک از نقاشی روی دیوار، می توانید با چند مربع سه بعدی روی دیوار، به اتاق خود جذابیت ببخشید. انجام این طرح، یعنی رنگ آمیزی مربع های سه بعدی و سه رنگ نیز به نوعی آسان است. خطوط را از قبل به دقت روی دیوار علامت گذاری کرده و رنگ هایی که قرار است، در هر محدوده استفاده شود، را نیز علامت گذاری کنید تا حین رنگ آمیزی گیج نشوید. استفاده از نوار برای تمیز رنگ شدن هر محدوده و قسمت، باعث تسریع در روند کار و اطمینان از خطوط مستقیم و رنگ آمیزی دقیق هر کادر می شود.

 

طرح دیوار اتاق - محدوده رنگارنگ

  • محدوده های رنگارنگ:

در این طرح و سبک رنگ آمیزی، قرار است، محدوده های هندسی روشن و رنگارنگی برای دیوار اتاق و یا فضای داخلی خانه ی خود طراحی و رنگ آمیزی نمایید، همچنین این سبک برای اتاق هایی که به انرژی مثبت زیادی مانند اتاق نشیمن یا اتاق خانواده نیاز دارید، بهترین ایده و طرح محسوب می شود. رنگ های روشن می تواند انرژی و زیبایی خاصی را منعکس نماید. علاوه بر آن خطوط مورب نیز می تواند جلوه ای پویا به طراحی نقاشی دیوار ببخشد.

طرح‌های مینیمال کنار هم:

در مورد طرح مینیمال به صور خلاصه می‌‍توان گفت که این طرح یکی از طرح های رنگ آمیزی دیوار بی نظیر، نوستالژیک و زیبا است. برای درست شدن و تکمیل این طرح و سبک نقاشی دیوار، کار سخت و کوشش زیادی لازم است، اما با توجه به جزئیات و صبر زیاد، این امکان وجود دارد و می توانید یکی از زیباترین نقاشی های دیوار را به تصویر بکشید. طرح ها و عکس هایی مختلفی را می توانید امتحان کنید و در نهایت یک نقاشی روی دیوار فوق العاده جذاب و زیبا نصیبتان می شود.

 

طرح دیوار اتاق قطرات آب

  • نقاشی قطره ای:

در این سبک از طراحی نقاشی دیوار، شما هرگز نگران قطره های رنگ بیش از حد و در هم رفتن رنگ ها با این طرح نخواهید بود. قطره های رنگ نامرتب و طرح های کنار هم می تواند نتیجه یک ویژگی دیوار زیبا و گیرنده را ارائه دهد. برای اتاق های کوچکتر و یا اتاق خواب نیز، می توانید یک لایه رنگ را که در بالای دیوار قرار بگیرد، درست کنار سقف و به صورت تصادفی شروع به رنگ آمیزی کنید.

 

طرح دیوار اتاق نوارهای عمودی

  • نوارهای عمودی:

نوارها تقریباً به صورت یک رنگ و یا رنگارنگ می تواند در هر طرحی کلاسیک، اصلی و ساده باشد. افزودن برخی از نوارهای عمودی برای مثال رنگ سیاه به یک دیوار سفید ساده، آن را به یک نقاشی دیوار شیک و زیبا تبدیل می کند. این طرح نیز می تواند یکی از بهترین طرح های نقاشی روی دیوار اتاق خواب با شکل های جذاب باشد.

 

طرح دیوار اتاق غروب خورشید

  • غروب خورشید:

جادوی غروب خورشید را با این طراحی دیوار باور نکردنی غروب آفتاب به تصویر بکشید. از ویژگی های بی نظیر این طرح از نقاشی های روی دیوار را می توان این گونه بیان کرد که طرحی گرم، روشن و مسحورکننده است. نکته ی مهم و اصلی این طرح نقاشی روی دیوار این است که بایستی دقت شود که حتما رنگ آمیزی بدون هیچ گونه مرزی باشد، همچنین دقت و توجه خاص به ترکیب دقیق رنگها نیز فاکتور مهم در طراحی این نقاشی دیوار محسوب می شود.

از بالا با آبی آسمانی شروع کنید، سپس با نارنجی عسلی گرم و در انتها با صورتی ملیح پایان دهید. رنگ ها را بین سایه ها ترکیب کنید. به صورتی که هیج مرز خاصی بین رنگ ها دیده نشود تا در نهایت یک طرح زیبا و یک دست را به دست آورید.

  • طرح و الگوها:

از ویژگی های این نقاشی رو دیوار نیز می توان به زیبایی، سادگی و خنثی بودن این طرح و سبک اشاره کرد. این طرح نقاشی روی دیوار بسیار مناسب دیوار برای خانه هایی با سبک مدرن مینیمالیست است. با استفاده از نوار نقاشی، دیوار را به چندین مثلث منظم و کنار هم و به سلیقه ی خودتان تقسیم کنید.

در حین کار با هر مثلثی که کار می کنید، آنها را به طور تصادفی با رنگ خاکستری یا سفید رنگ کنید، یا الگوهای مختلفی مانند راه راه، پولک های ماهی، خطوط شیبدار منظم، دایره ها و هر آنچه را که دوست دارید، ایجاد کنید.

 

طرح دیوار اتاق - آبرنگ

  • جلوه آبرنگ:

یک از خلاق ترین طرح های نقاشی روی دیوار اتاق خواب با شکل های جذاب، طرح آبرنگی است. رنگ های مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا برای این نقاشی رنگارنگ روی دیوار استفاده کنید. دقت داشته باشید که رقیق کردن رنگ هایی که می خواهید با آن دیوار را نقاشی کنید، با آب، یک جلوه آبرنگ جذاب و زیبایی را به شما می دهد. بقیه اتاق را سفید نگه دارید تا بر طراحی کلی آبرنگ دخالتی نداشته باشد و تمرکز روی قسمت آبرنگی دیوار باشد.

  • بلوک های رنگ روشن:

با این طرح از نقاشی روی دیوار می توانید یک گوشه تاریک اتاق را روشن کنید و یا یک دیوار خالی را با چند بلوک از رنگ روشن زیبا کنید. این قسمت سفید و ساده از خانه فقط با افزودن بلوک های قرمز، نارنجی و زرد روشن می تواند جذابیت خاصی به محیط بدهد. در این طرح از نقاشی روی دیوار، مهارت های هنری خاصی لازم نیست، فقط با کمک نوار نقاشی خطوط خود را مستقیم و مرتب ایجاد کنید.

طرح رنگین کمانی:

همه ی افراد رنگین کمان را دوست دارند و طبیعتا انرژی خوبی از آن دریافت می کنند. پس یک نقاشی رنگین کمانی در اتاق خواب و یا هر محیط از فضای داخلی خانه ی شما می تواند جذابیت و انرژی بسیار زیادی دارا باشد.

 

  • نقاشی روی دیوار اوریگامی (هنر تا کردن کاغذ):

این طرح هم یک طرح مینیمالیستی، رنگارنگ، سرگرم کننده و زیبا محسوب می شود. این نقاشی اوریگامی روی دیوار، درخشان و چشم نواز تمام آن چیزی است که شما برای زیبا شدن یک اتاق نیاز دارید. خطوط سایه ای و سه بعدی و طراحی مینیمالیستی آن برای خانه های مینیمالیستی مدرن بسیار مناسب است، اما آنچه پیداست، این طرح هم جزء طرح های سخت و پیچیده ی نقاشی روی دیوار محسوب می شود.

  • کوه های چکه دار:

این طرح هم همانطور که می بینید بسیار چشمگیر، رنگارنگ و خلاقانه است. با این حال نسخه ساده از نقاشی دیواری کوهستان و در عین حال ظریف تر است. این طرح با استفاده از چندین سایه رنگ پاستلی، رنگ را با آب رقیق کنید تا به حالت قطره ای مناسبی برسید. سرنگ های بزرگی را پر کنید و با احتیاط راه خود را برای ساخت رشته کوه در سراسر دیوار انجام دهید.

 

طرح دیوار اتاق - رنگین کمان

  • باران رنگین کمانی:

این یک طرح نقاشی زیبا و پروژه جالب دیگری برای تبدیل یک دیوار سفید به شکل های جذاب رنگارنگ و مهیج است. یکی از زیبا تریم و بهترین نمونه طرح های نقاشی روی دیوار اتاق خواب با شکل های جذاب است که با حداقل مهارت های هنری می توان آن را ایجاد کرد. فقط کافی است که تم رنگی مورد نظر و به عبارتی مجموعه رنگ های استفاده شده ی مد نظر خود را انتخاب کنید. این مجموعه رنگ انتخابی، می تواند چندین سایه یک رنگ، یک ترکیب سه رنگ یا این مجموعه رنگین کمان باشد.

 

طرح دیوار اتاق - جنگل

  • طرح زیبای جنگل ها:

در این طرح نقاشی روی دیوار با استفاده از تکنیک مناسب، رنگ آمیزی جنگل روی دیوار آنقدرها که تصور می‌کنید سخت نیست. ایجاد این نقاشی روی دیوار جنگلی سبز آسان است. از رنگ پس زمینه بالایی شروع کنید، سپس با ساختن سایه های درخت و افزودن بیشتر رنگ سبز تیره موقع حرکت به سمت پایین استفاده کنید.

 

طرح دیوار اتاق - گل

  • طرح گل:

این ویژگی شگفت انگیز دیوارطرح گل است که در نهایت زیبا و حیرت انگیز به نظر می رسد، زیرا نقاشی روی دیوار به صورت سیاه و سفید است، همچنین می توانید با افزودن رنگ ها، برای آن که بیشتر جلب توجه کنید، نیز استفاده نمایید.

 

طرح دیوار اتاق - اشکال تصادفی

  • اشکال تصادفی و رندم:

در روند مینیمالیستی رنگ های خنثی و خطوط مستقیم، این نقاشی روی دیوار از منحنی ها و اشکال مختلفی تشکیل شده است. دایره ها و منحنی ها ظاهر را زیبا و آرام تر می کنند، در حالی که اشکال مربعی و گوشه دار سبک مینیمالیستی مدرن را تکمیل می کنند.

برخی از روش های رنگ آمیزی:

اگر احساس می کنید، طرح دیوار خانه ی شما کهنه یا منسوخ شده است و می توانید از یک ایده جدید و مدرن استفاده کنید. ایده های زیر مهم ترین مواردی است که شما می توانید برای هر اتاق موجود در خانه ی خود استفاده کنید، صرف نظر از گرایش زیبایی و حساسیت سبک خانه ی شما.

  • الگوی دیوار کلاسیک لوزی، شور زندگی و تحرک را به اتاق شما می بخشد. برای تنوع رنگ می توانید رنگ هایی با کنتراست های ظریف را انتخاب کنید، یا کنتراست های بالاتر را با رنگ های تند تر، انتخاب کنید و از آنها در رنگ آمیزی اتاق خواب خود بهره گیرید.
  • طرح خطوط راه راه یک ایده ی اصلی رنگ آمیزی دیوار اتاق است که همیشه جدید و مدرن به نظر می رسند و هرگز از مد نمی افتند. به علاوه، روش های نامحدودی برای ادغام آنها وجود دارد. نکته ی مهم در خصوص این طرح راه راه این است که نوارهای باریک و ظریف بافت آرام و خطاهای دید را ایجاد می کنند. در حالی که راه راه های بزرگ و قطور، مانند عکس زیر زیبایی بصری خاصی به محیط خود می دهد.

در این قسمت مقاله ی ما در خصوص نمونه طرح های نقاشی روی دیوار اتاق خواب با شکل های جذاب به پایان می رسد. امید است مطالب ارائه شده درزمینه نمونه طرح‌های نقاشی روی دیواراتاق خواب با شکل‌های جذاب برای شما مثمر ثمر باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *