۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
طراحی نور مخفی اتاق خواب، معرفی چند تکنیک عالی

طراحی نور مخفی اتاق خواب، معرفی چند تکنیک عالی

۲۶ آذر ۱۳۹۹

در این مقاله قصد داریم در رابطه با موضوع طراحی نور مخفی اتاق خواب، معرفی چند تکنیک عالی صحبت کنیم. به‌ طور کلی نور پردازی یک عامل بسیار مهم برای […]

در این مقاله قصد داریم در رابطه با موضوع طراحی نور مخفی اتاق خواب، معرفی چند تکنیک عالی صحبت کنیم. به‌ طور کلی نور پردازی یک عامل بسیار مهم برای فضای داخلی یک محیط می باشد و به واسطه نورپردازی می ‌توان محیط را روشن کرد. در نظر گرفتن نورپردازی مناسب می تواند، احساسات دکوراسیون داخلی یک محیط را بیشتر بروز دهد.

فقط نورپردازی نمی ‌تواند هدف روشن کردن خانه را به‌ همراه داشته باشد، بلکه اغلب افراد با استفاده از نورپردازی قصد دارند تا استایل خاصی به فضای مربوطه خود بدهند و علاوه بر حس زنده بودن محیط را جذاب‌تر کنند.

حال برای در نظر گرفتن این کار بدون این ‌که از تکنیک ‌های نور مخفی استفاده کنید، نمی ‌توانید نور زیبایی را به ارمغان بیاورید. ممکن است که شما نیز در رابطه با نور های مخفی سقف و اتاق خواب اطلاعاتی داشته باشید،

اما ایده‌ های متفاوتی برای در نظر گرفتن این نورهای مخفی در اتاق خواب وجود دارد و از این طریق می‌ توان فضایی منحصر به‌ فرد و خیره‌ کننده را در محیط شما به وجود بیاورند. حال در ادامه قصد داریم در رابطه با طراحی نور مخفی اتاق‌ خواب و معرفی کردن چندین تکنیک عالی بیشتر برای شما صحبت کنیم تا در این راستا موفق‌تر باشید.

در ادامه مقاله طراحی نور مخفی اتاق خواب در رابطه با عنوان ‌های زیر بیشتر می‌ خوانید:

  1. تکنیک نورپردازی برای اتاق خواب
  2. طراحی نور مخفی برای اتاق خواب های کوچک و بزرگ
  3. معرفی چند تکنیک نور مخفی اتاق خواب
  4. سخن آخر

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی نور مخفی اتاق خواب، معرفی چند تکنیک عالی با ما همراه باشید.

تکنیک نورپردازی برای اتاق خواب

تکنیک نورپردازی برای اتاق خواب

همان‌ طور که می ‌دانید در نظر گرفتن نورپردازی می تواند یک تاثیر بسیار زیاد بر روی زیبایی محیط و اتاق خواب داشته باشد و از این طریق سبب شود که دکوراسیونی که برای اتاق خواب خود در نظر گرفته‌اید، نمای اصلی خود را بروز دهد. عناصر نورپردازی که در اتاق خواب استفاده می شوند، بسیار مهم شمرده می شوند و از این طریق می‌ توانند جلوه محیط را بیشتر کنند. به دلیل این‌که نور می‌ تواند بازتاب و انعکاس اشیاء بر روی دیوارها یا سقف را داشته باشد

و همین امر سبب زیبایی فوق ‌العاده‌ای در محیط می‌ شود و می ‌تواند جذابیت بیشتری را در محیط اتاق خواب به وجود بیاورد. حال در ادامه در تلاشیم در رابطه با چند عنصر مؤثر که برای نورپردازی اتاق خواب ‌ها در نظر گرفته می شود، برای شما بیشتر بگوییم استفاده از این موارد می‌ تواند ایده‌ های خلاقانه ‌تری را برای نورپردازی اتاق خواب فراهم کند.

  • لامپ ‌های آویزان
  • لوستر
  • دیوارکوب
  • آباژور
  • لامپ‌های خطی
  • لامپ‌های هالوژن
  • پنکه سقفی مجهز به لامپ
  • نورپردازی کلی و نورپردازی محاصره‌شده

در نظر گرفتن این نوع نورپردازی به واسطه استفاده از وسایل نورپردازی سقفی همانند دیوارکوب ها و یا لوستر می ‌تواند جلوه خاصی به محیط ببخشد و نور را به سمت پایین انتشار می ‌دهد.

همین طور استفاده از چراغ ‌های دیواری در کنج‌های فضای مربوطه اتاق‌خواب و قسمت ‌هایی که اغلب به سقف نزدیک تر می باشند، می تواند یک نورپردازی مؤثر را برای خود فضای مربوطه در نظر بگیرد. این نورپردازی بدون این‌که فضای زیادی برای اتاق خواب اشغال کند، می ‌تواند در گوشه ‌ها مناسب باشد. استفاده از لامپ ‌های فلورنس می ‌تواند سبب روشن ‌سازی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق در محیط اتاق خواب‌ ها شود.

  • نورپردازی کنار تختخواب

برای کنار تختخواب در اتاق خواب ها می توان از کلید های دیمر یا تنظیم‌کننده‌ های نور در اتاق خواب استفاده مؤثری داشته باشید. به همین جهت با در نظر گرفتن سلیقه ای شخصی و دلخواه خود می‌ توانید میزان نور مؤثر برای محیط خواب را تنظیم کنید. لازم است که کلید چراغ ‌ها در کنار در ورودی اتاق خواب تعبیه شوند تا افراد به محض خارج و وارد شدن بتوانند چراغ‌ های اتاق خواب را روشن و خاموش کنند.

به‌ غیر از در نظر گرفتن کلید در این ناحیه لازم است، در کنار تختخواب نیز کلید وجود داشته باشد. به همین جهت افراد در تخت خواب دیگر برای خاموش کردن چراغ‌ها نیاز نیست که مسافت تا درب اتاق را طی کنند. در برخی موارد مشاهده شده که در اتاق خواب ‌ها نور خورشید از پنجره اتاق داخل می‌شود و می ‌تواند چشم شما را آزار دهد. برای برطرف نمودن این مشکل می ‌توانید از پرده ‌های حصیری یا کرکره استفاده کنید تا نور محیط اتاق خواب خود را مدیریت کنید.

با ادامه ی نوشتار طراحی نور مخفی اتاق خواب با ما همراه باشید.

طراحی نور مخفی برای اتاق خواب های کوچک و بزرگ

به‌ طور کلی هنگامی‌که قصد طراحی نور مخفی برای اتاق خواب داریم، به این منظور است که روشنایی همه اتاق وجود نداشته باشد، بلکه با در نظر گرفتن لامپ ‌های کوچکی که مخفی می باشند، یک حس و حال دل‌پذیر در اتاق خواب که محیط خصوصی می باشد، به وجود آورد. استفاده از این نور مخفی در اتاق خواب می‌ تواند با استفاده از لامپ ‌های نواری که تنوع های بسیاری در بازار دارند، استفاده شود. بسیاری از افراد تمایل دارند که از این لامپ ‌ها در زیر تخت یا پشت آینه اتاق خود استفاده کند و از این طریق نورپردازی مخفی برای اتاق خواب را به همراه داشته باشند.

اگر محیط اتاق خواب شما خسته کننده می باشد، بهتر است، با در نظر داشتن نورپردازی گرم آرامش بیشتری برای آن در نظر بگیرید. لازم به ذکر است، بدانید که استفاده از نورپردازی ها با طراحی سبک و اتاق خواب شما تطابق داشته باشد.

حال برای این‌که با استفاده از نورپردازی فضای اتاق خواب را گرم‌تر جلوه دهید، بهتر است که از نور های گرم همانند نور زرد و قرمز استفاده کنید، البته در نظر گرفتن نور به سلیقه شخصی شما و طراحی اتاق خواب مربوط می باشد.

اگر سقف اتاق خواب شما بلند می باشد، می توانید نور مخفی در آن تعبیه کنید. ایده جالب نور مخفی برای سقف اتاق خواب می تواند فضایی بی‌نظیر را در محیط اتاق خواب شما به وجود بیاورد.

پیشنهاد می کنیم از پست ۱۰ مدل نورپردازی اتاق خواب شیک و مدرن (۲۰۲۰) دیدن کنید.

معرفی چند تکنیک نور مخفی اتاق خواب

تکنیک نور مخفی اتاق خواب

در ادامه قصد داریم چندین تکنیک مهم نورپردازی مخفی را ذکر کنیم.

  • نور مخفی کنف با لامپ های ریسه ای

حتماً دیده‌اید که استفاده از کلاف برای نور مخفی سقف زیبا جلوه داده می شود. حال اگر برای نور مخفی سقف کلاف در نظر بگیریم، نور مستقیم لامپ می ‌تواند جذابیت منحصر به فردی به صورت نور مخفی با استفاده از کنف ها به اتاق خواب بدهد،

البته لازم است، در راستای این موضوع حتماً دقت کنید که رنگ و میزان شدت نور در نظر گرفته ‌شده با رنگ و طراحی اتاق خواب مدنظر شما هماهنگ باشد تا بتواند همخوانی خوبی را ایجاد کند و نور منعکس ‌شده بازتاب خوبی داشته باشد.

حال برای نورپردازی این ایده می ‌توانید از لامپ ‌هایی استفاده کنید که نور را در زاویه‌ های متعدد پخش می کنند. استفاده از این لامپ ‌ها به نسبت لامپ‌ هایی که مصرف بالایی دارند و قیمت گران‌تری دارند، بیشتر توصیه می شود و می ‌تواند محیط خاصی را برای اتاق خواب شما در نظر بگیرد.

شما در حال مطالعه مقاله طراحی نور مخفی اتاق خواب، معرفی چند تکنیک عالی هستید.

  • نور مخفی ویکتوریایی

نور مخفی ویکتوریایی

یک تکنیک بسیار مؤثر و ایده ناب که بسیار ساده می باشد، در نظر گرفتن نور مخفی ویکتوریایی می باشد. این روش یکی از قدیمی‌ترین ایده‌ های نور مخفی برای اتاق خواب و محیط‌ های دیگر در خانه‌ های اشرافی ویکتوریایی می باشد.

به همین جهت است که به این نام شناخته می ‌شود. در این ایده می ‌توان لامپ‌ ها را با استفاده از صفحات پارچه‌ای زیبا پوشاند تا از این طریق نور و تابش آن را مخفی کرد تا بتوان یک نور مخفی و غیرمستقیم را در محیط اتاق خواب به وجود آورد.

به همین جهت است که استفاده از آباژور های نور مخفی ویکتوریایی در کنار تخت اتاق ‌خواب یا برخی از محیط‌های دیگر فضا مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این نور مخفی می تواند یک ترکیب مخملی از نور و سایه‌ های اطراف آن را در محیط مدنظر شما به ‌همراه داشته باشد و جلوه خاصی به آن ببخشد.

  • چراغ‌ های آبشاری رو به بالا

تا به این ‌جای این مطلب حتماً دریافتید که لازم است، برای تعبیه کردن نور مخفی منبع نور مشخص نباشد. به ‌طور کلی به نوری مخفی گفته می شود که نتوان منبع اصلی نور را تشخیص داد.

حال اگر در اتاق خواب خود می توانید از چراغ ‌های رو به بالا استفاده کنید، در نظر گرفتن این امر برای نور مخفی می‌تواند یک ایده مناسب باشد. به جهت این که در نظر گرفتن چراغ ‌های رو به بالا باید به گونه‌ای صورت بگیرد که نور و منبع نور اصلی دید نداشته باشد. در نظر گرفتن نور ها به سمت بالا می ‌تواند سبب به وجود آمدن نور به شکل آبشار شود.

یعنی می ‌توانند نور را به سمت بالا پخش کنند، البته لازم به ذکر است، بدانید که این نورپردازی برای سقف پذیرایی ایده بسیار مناسبی نمی‌ باشد و اغلب برای اتاق خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نظر گرفتن چراغ ‌های آبشاری رو به بالا یک ایده مفید برای نورپردازی راهروها، دیوارهای بافت‌دار، بالکن‌ها، اتاق خواب‌ها و دیگر موارد می باشد و می ‌توانید بافت دیوار را با در نظر گرفتن این نور با جزئیات بیشتری در معرض نمایش بگذارید و جلوه خاصی به محیط اتاق خواب ببخشید.

  • چراغ ‌های آبشاری رو به پایین

چراغ ‌های آبشاری رو به پایین

از دیگر نورپردازی های مخفی که برای سقف در نظر گرفته می شود، استفاده از چراغ ‌های آبشاری رو به پایین می باشد. در نظر گرفتن این نوع چراغ‌ های آبشاری نیز می ‌تواند سبب به وجود آوردن یک فضای هنری در محیط اتاق خواب شما باشد و بسیار تأثیرگذار است.

استفاده از نور این چراغ‌ ها به گونه ایست که همانند آبشار از روی دیوار به پائین پرتاب نور دارد. اغلب از چراغ‌ های آبشاری رو به پائین برای نورپردازی تابلو ها، مجسمه ها و قطعات هنری که بر روی دیوارهای اتاق خواب وجود دارند، استفاده می شوند.

همین طور در نظر گرفتن این نور مخفی می ‌تواند بر روی قفسه‌ های دیواری جلوه مؤثری ببخشد و آن‌ ها را بیشتر در معرض دید، نشان دهد. لازم به ذکر است، بدانید که استفاده از این چراغ‌ های آبشاری برای ایده نور مخفی می ‌توانند سبب بهتر نشان دادن بافت ‌های دیوار یا طرح های کاغذ دیواری باشند و از این طریق جلوه مؤثری در محیط مدنظر شما خواهند گذاشت.

  • نور مخفی سقف با نوارهای LED

حتماً در رابطه با نورهای ال ای دی بسیار شنیده اید. نوارهای ال‌ ای‌ دی جذابیت بسیاری برای نورپردازی سقف اتاق خواب هستند و می ‌توانند محیط آن را شیک و دل‌پذیر جلوه دهند، البته لازم به ذکر است، بگوییم که شباهت بسیاری بین نور مخفی سقف با نوارهای ال‌ ای‌ دی و نور مخفی کنف می باشد و تفاوت آن‌چنانی با یکدیگر ندارند، اما در نور مخفی کنف از لامپ هایی استفاده شده است،

اما در نور مخفی سقف و نوارهای ال‌ ای ‌دی از رشته‌ های ال ‌ای ‌دی برای نور مخفی استفاده می شود، البته لازم به ذکر است، بدانید که رشته‌ های ال‌ ای ‌دی می‌ توانند نور کمتری را به نسبت لامپ ‌ها داشته باشند و قابلیت این‌که بتوانند نور را در تمامی زوایا پخش کنند، ندارند.

این امر می ‌تواند آن را مناسب ‌تر برای محیط اتاق خواب جلوه دهد، البته لازم به ذکر است که بدانید استفاده از رشته‌ های ال‌ ای‌ دی بسیار ارزان و به‌ صرفه می ‌باشد. همین طور یک مزیت مهم نوارهای ال‌ ای ‌دی این است که دارای انعطاف‌پذیری بالایی هستند و در فضاهای کوچک می‌توانند جلوه زیبایی را داشته باشند.

امیدواریم تا اینجا از مطالعه پست طراحی نور مخفی اتاق خواب، معرفی چند تکنیک عالی اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

  • نور مخفی با چراغ‌ های نقطه ای

نور مخفی با چراغ‌ های نقطه ای

در گذشته با استفاده بسیاری از چراغ‌ های نقطه ای برای نورپردازی مخفی در دفاتر اداری و نمایشگاه ‌ها استفاده مؤثری می‌شد، اما به دلیل این‌که امروزه این نورپردازی نیز بسیار محبوب می ‌باشد، یکی از نورپردازی ‌های مؤثر برای سقف اتاق خواب ‌ها نیز در نظر گرفته می شود، البته شاید استفاده از این چراغ‌ های نقطه ای در گروه‌بندی چراغ ‌ها و نورهای مخفی درست نباشد. به دلیل این‌که در این نوع نورپردازی منبع اصلی نور دیده می‌ شود،

اما به دلیل این‌که این نوع نورپردازی طرفداران بسیار زیادی دارد و پرتوهایی که در این نوع روش نورپردازی دیده می‌شوند، بیشتر از خود منبع می باشد، می‌ توان این نوع نور چراغ‌های نقطه ای را در دسته نور مخفی برای اتاق خواب ها نیز در نظر گرفت. افراد بسیاری ترجیح می دهند که از چراغ‌های نقطه ای به ‌عنوان نور مخفی در فضای اتاق خواب خود استفاده کنند.

شما در حال خواندن مقاله طراحی نور مخفی اتاق خواب، معرفی چند تکنیک عالی هستید.

سخن آخر

در نظر گرفتن نورپردازی چه به صورت مخفی و چه به صورت مستقیم یکی از مهم‌ ترین بخش ‌هایی است که در دکوراسیون داخلی لازم است، حتماً به آن پرداخت. به دلیل این‌که پرتوهای نور می ‌توانند بازتاب قشنگی در فضای اتاق خواب به وجود بیاورند و همین امر سبب احساس و انرژی در فضای اتاق خواب می ‌شود.

برای در نظر گرفتن نور مخفی در اتاق خواب لازم است که اجازه دهید، نور به سمت بالا یا پایین حرکت داشته باشد و در برخی مواقع می ‌توانید نور مخفی سقف را با نور مستقیم ترکیب کنید و از آن پرتو های زیبایی بسازید. سلیقه بسیاری از افراد به این‌گونه است که پرتو های رنگی نور را می‌پسندند.

استفاده از پرتوهای رنگی نور در آخر می ‌تواند یک انتخاب مؤثر برای تجهیزات نورپردازی باشد و از این طریق آرامش و زیبائی را در فضای اتاق خواب شما تزریق کند. در نظر گرفتن نورهای مخفی می ‌تواند در طراحی داخلی خانه هماهنگی خاص به وجود بیاورد.

از طرفی دیگر استفاده از پرتوهای ظریف و دل‌پذیر سبب به وجود آمدن فضایی آرام در محیط اتاق خواب شما می شود. به همین دلیل است که نورهای مخفی بسیار مهم شمرده می شوند. امیدواریم که از این مطلب ایده‌های مناسبی را برای نورپردازی گرفته باشید.

در این جا مقاله ی ما با عنوان طراحی نور مخفی اتاق خواب به پایان رسید. امید است مواردی که در زمینه ی طراحی نور مخفی اتاق خواب بیان نمودیم برای شما مثمر ثمر بوده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *