۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
روش‌های جالب استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب

روش‌های جالب استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب

۱۱ خرداد ۱۴۰۰

یک پیشنهاد آفتابی و شاد، زرد رنگی کاملاً زنده است. با وجود زیبایی پر جنب و جوش، به ندرت از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. اتاق خواب یک […]

یک پیشنهاد آفتابی و شاد، زرد رنگی کاملاً زنده است. با وجود زیبایی پر جنب و جوش، به ندرت از رنگ زرد در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. اتاق خواب یک انتخاب معمول برای این رنگ نیست، اما استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب در انواع چیدمان‌ها می‌تواند بسیار جذاب به نظر برسد مانند میز کنسول یا حتی آینه. به خودی خود این یک رنگ نشاط آور است و اگر درست به کار برده شود، ترکیب بسیار جذابی به دست می‌دهد. در این نوشتار به بررسی موضوع روش‎های جالب استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

خوشبختانه این رنگ به راحتی با هر رنگ دیگری به خوبی‌ست می‌شود و با دکوراسیون‌های مختلف قابل ادغام می‌باشد. زرد رنگی گرم است که روشن است و یک گوشه‌ی دنج را ایجاد می‌کند. استفاده از آن شما را به یاد آفتاب، روزهای گرم تابستان و گل‌های شاداب می‌اندازد.

یک رنگ بسیار محبوب که برای مهد کودک و اتاق خواب بچه‌ها استفاده می‌شود، زیرا برای هر دو جنس می‌تواند پر جنب و جوش، سرگرم کننده و فراگیر باشد. رنگ زرد نیز در سبک اتاق خواب سنتی، معاصر یا وینتیج باعث ایجاد فضایی زیبا و شیکی خواهد شد. در این مقاله راهکارهایی را ارائه می‌دهیم که می‌تواند ایده‌های بسیاری برای استفاده از این رنگ محبوب و جذاب، در انواع اتاق خواب‌ها به شما بدهد.

در ادامه و برای تشریح بهتر موضوع روش‎‌های جالب استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب به طرح و پاسخ برخی تیترها خواهیم پرداخت:

در ادامه به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

  • دیوارها را با رنگ زرد بپوشانید
  • چند لوازم جانبی زرد شاد به اتاق خواب اضافه کنید
  • از مبلمان زرد استفاده کنید
  • زرد با آبی و سبز
  • اتاق خواب زرد پاستلی
  • ایجاد فضای مدرن و رمانتیک با رنگ زرد
  • چگونه از رنگ زرد به عنوان یک ماده خنثی استفاده کنیم؟
  • چگونه زرد را با دیوارهای تیره‌ست کنیم؟
  • چگونه با رنگ زرد دکوری به سبک فوانسوی ایجاد کنیم؟
  • زرد خردلی
  • استفاده از رنگ زرد روشن
  • چکونه رنگ زرد را در اتاق خواب دخترانه به کار ببریم؟
  • چگونه از رنگ زرد در دکور معاصر بهره ببریم؟
  • مزایای استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب چیست؟

دیوارها را با رنگ زرد بپوشانید

دیوارها را با رنگ زرد بپوشانید - استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب

اگر می‌خواهید اتاق خواب شاد به نظر برسد، اما همچنان احساس آرامش و ریلکسی در آن داشته باشید، دیوارها را با رنگ زرد نقاشی کنید. برای ظاهری مدرن می‌توانید چند دکوراتیو و المان خاکستری اضافه کنید.

شما می‌توانید دیوار اتاق خواب زرد را با برخی از عناصر دیگر اتاق مانند ملافه، روکش صندلی و غیره هماهنگ کنید. سایه‌ای از رنگ زرد که خیلی تیره نباشد، اما خیلی روشن هم نباشد برای ایجاد احساس گرما و جذابیت در اتاق خواب مناسب خواهد بود. دیوارها نباید با سقف مطابقت داشته باشند. اگر سقف را سفید بگذارید، اتاق حتی روشن‌تر و حتی بازتر و هوای بیشتری به نظر می‌رسد.

از طرف دیگر، اگر سقف را با سایه‌ای زرد رنگ نسبت به دیوارها کمی روشن‌تر، فضای منسجم‌تری را در اتاق حفظ کنید. بازی با سایه‌‍های مختلف زرد، به عنوان یک تضاد می‌تواند جالب باشد. دیوارهای بیرون اتاق خواب می‌توانند جسورتر، سرزنده‌تر و در داخل اتاق از سایه روشن برای احساس آرامش بیشتر استفاده کنند. بلافاصله تصور نکنید که یک سایه زرد قوی باعث احساس ناخوشایند و بیش از حد انرژی در اتاق می‌شود. شما می‌توانید از روش‌های دیگری برای ایجاد دکوراسیون آرام استفاده کنید.

چند لوازم جانبی زرد شاد به اتاق خواب اضافه کنید

در یک اتاق خواب با طرح رنگی خنثی، می‌توانید چند المان زرد را مانند آباژو، اثر هنری یا فرش‌های سنتی را به کار بگیرید. زرد و خاکستری، بدون توجه به شدت رنگ، همیشه به زیبایی ترکیب می‌شوند. از لوازم زرد استفاده کنید تا فضای اتاق خواب را که با رنگهای تیره تزئین شده است، بیشتر روشن کنید.

طیف‌های رنگی زرد را در مکان‌های استراتژیک قرار دهید و آنها را با منابع نور مرتبط کنید تا زیبایی قوی‌تری ارائه شود. تمام لوازم و قطعات اصلی و تزئینی را در اتاق خواب با استفاده از همان رنگ هماهنگ کنید.

بالشها، آباژورها، عثمانی‌ها، فرش و پرده‌ها همه در اینجا مطابقت دارند. اگر عاشق زرد نئون هستید، می‌توانید از رنگ لهجه دوم استفاده کنید تا آن را کمی در اتاق خواب تنش کنید. به عنوان مثال، از رنگ قرمز یا قهوه‌ای برای آن استفاده کنید.

با ادامه مقاله جذاب ما در خصوص روش‌های جالب استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب همراه باشید.

از مبلمان زرد استفاده کنید

مبلمان اتاق خواب از نظر رنگ معمولاً خنثی است. اغلب چوب سفید، سیاه یا طبیعی در آن به کار برده می‌شود تا به همه‌ی اجزاء و رنگ‌ها ست شود. با این حال، می‌توانید از مبلی شیک با یک تخت زرد در اتاق خواب استفاده نمایید. تختخواب می‌تواند خنثی باشد و کابین‌های شب می‌توانند یک رنگ سرگرم کننده را تقویت کنند. می‌توانید آنها را با پرده‌ها، وسایل روشنایی و کارهای هنری خود هماهنگ کنید.

زرد با آبی و سبز

اگر به دنبال رنگ‌های جذاب و یک پالت مناسب برای انواع سبک‌ها می‌گردید و می‌خواهید از رنگ‌های مختلف، اما هماهنگ در تزئین اتاق خواب استفاده کنید، این ترکیب را از دست ندهید. رنگ زرد به خوبی با آبی و سبز روشن ست می‌شود و می‌تواند بسیار یونیک دیده شود.

مثلا می‌توانید از تخت آبی روشن و کاناپه یا صندلی سبز ملایم در اتاقی با دیوارهای زرد کره‌ای استفاده کنید، همچنین می‌توانید این جزئیات را تغییر دهید، اما در نظر داشته باشید که ترکیبشان تقریب خاصی داشته باشد و هماهنگی کامل و چشم نوازی ایجاد شود.

اتاق خواب زرد پاستلی

اتاق خواب زرد پاستلی - استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب

در حالی که پاستل‌ها گاهی اوقات فقط برای اتاق خواب کودکان مناسب ارزیابی می‌شوند، با این حال در اتاق خواب اصلی نیز، بسیار خوب کار می‌کنند. دیوارهای زرد رنگ پاستلی زمینه‌ای رویایی برای المان‌های جزئی پاستلی هلویی، صورتی، زرد، خاکستری و قهوه‌ای و ملافه‌هایی با این رنگ، فراهم می‌کنند. کنتراست جذاب ترکیب قهوه‌ای تیره نیز فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اگر اتاق خواب شما با رنگ‌های خنک‌تر پاستلی مانند رنگ‌های سبز، آبی، بنفش یا خاکستری تزئین شده باشد، با وسایل سیاه یا نقره‌ای هم اثر خوبی خواهد داشت.

شما در حال خواندن پست روش‌های جالب استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب هستید.

ایجاد فضای مدرن و رمانتیک با رنگ زرد

هنگامی که شما اتاق خوابتان را با رنگ‌های قوی معاصر مانند سیاه و خاکستری تزئین می‌کنید، یک رنگ روشن باعث می‌شود که جلوی بی حالی یا سرد بودن فضا گرفته شود. رنگ زرد فضا را بسیار زیبا می‌کند و اتاق را زیر و رو خواهد کرد. بسته به رنگ‌های مکمل و دکوراتیوهایی که برای ست کردن با آن در نظر میگیرید، این رنگ حال و هوای متفاوتی ایجاد خواهد کرد.

می‌تواند عاشقانه، کلاسیک و یا ساده و نورانی باشد. آینه و نور خورشید، میزهای کنار تخت خواب عتیقه، دیوار پوشیده و بالش‌های روشن باعث عاشقانه‌تر شدن چیدمان می‌شوند، در حالی که رنگبندی، تخت تیره، استفاده از هنر هندسی انتزاعی و آباژورهای سیاه جلوه مدرن را حفظ می‌کنند.

چگونه از رنگ زرد به عنوان یک ماده خنثی استفاده کنیم؟

اگرچه از معنای خنثی به معنای قهوه‌ای، سیاه، خاکستری، سفید یا برنز برداشت می‌شود، اما رنگ زرد هنگامی که با سایه‌ای خاموش مانند رنگ خاکستری به کار برده شود، احساس خنثی به خود می‌گیرد. مثلا یک اتاق خواب سنتی با استفاده از یک پالت سفید کرمی، خاکستری و زرد طلایی حالتی زیبا و در عین حال آرام ایجاد می‌کند.

چگونه زرد را با دیوارهای تیره ست کنیم؟

چگونه زرد را با دیوارهای تیره ست کنیم؟ - استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب

دیوارهای نیلی و تیره ممکن است، بسیار خلاقانه و خاص به نظر برسد، اما به کار بردن رنگ تیره بیش از حد ممکن است، غافلگیر کننده باشد. راه حل این است که یک دوز لیبرال از رنگ روشن‌تر در اتاق وجود داشته باشد و کنتراست دیوارها را ایجاد کند. به طور مثال دیوارهای آبی زرق و برق دار با افزودن پتوی پرتاب زرد که در پایین تخت است، آینه طلایی آفتاب خورشید و تخت سبز نرم می‌توانند روح تازه‌ای به اتاق خواب بدهند.

چگونه با رنگ زرد دکوری به سبک فوانسوی ایجاد کنیم؟

یک پالت سفید به علاوه یک رنگ خالص دیگر ظاهری کلاسیک است و دلیل خوبی هم دارد. رنگ سفید ظاهر را تازه و ساده نگه می‌دارد، در حالی که رنگ کنتراست و عمق می‌بخشد. چیدن اتاقی با رنگ سفید و سایه زرد رنگ روی دیوارها و یک زرد کمی تیره‌تر روی ملافه‌ها مطابقت دارد. آفتابگردان‌های شاد و دکوراتیوهای کلاسیک و روشن اتاق خواب آرام و دوست داشتنی فرانسوی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

زرد خردلی

زرد را دوست دارید، اما ترجیح می‌دهید از رنگ‌های روشن پرهیز کنید؟ مشکلی نیست، فقط از سایه خردل تند مانند آنچه در اینجا نشان داده شده استفاده کنید. این یک تناسب طبیعی برای بسیاری از سبک‌های تزئینات روستایی، از جمله توسکانی، استعماری و لژ است، اما با ظاهر مدرن نیز بسیار مناسب دیده می‌شود.

استفاده از رنگ زرد روشن

اگرچه زرد روشن هیجان انگیز است، اما رنگهای کمرنگ این رنگ شاد نسبتاً آرامش بخش می‌شوند. می‌توانید در حالی که بیشتر اوقات سایه‌های خنک آبی یا خاکستری را در یک اتاق خواب آرام مشاهده می‌کنید، دیوارهای نرم و زرد کره‌ای بسیار آرام و زیبایی داشته باشید. دیوارهای زرد روشن هر موضوع تزئینی را تکمیل می‌کنند، اما به خصوص در این اتاق خواب معمولی بسیار زیبا هستند. تخت خواب سفید زرد و تختخواب شگفت انگیز قهوه‌ای و سفید کاملا با چنین ترکیبی مناسب به نظر می‌رسند.

پیشنهاد می‌کنیم از پست دکوراسیون اتاق خواب هفت متری دیدن کنید.

چکونه رنگ زرد را در اتاق خواب دخترانه به کار ببریم؟

اگرچه بسیاری از بزرگسالان ترجیح می‌دهند از رنگ روشن در اتاق خواب خودداری کنند، اما کودکان به ندرت چنین واکنشی دارند. کدام دختر دوست ندارد اتاقی شاد، پر از گل، رنگ و دکوراتیوهای روشن و دلپذیر داشته باشد؟ دیوارهای زرد روشن، به اتاق درخشش آفتابی می‌بخشد در حالی که سبز، هلویی، صورتی و آبی به شلوغی و رنگارنگی آن می‌افزایند.

ترکیب رنگ‌های زرد و آبی در اتاق خواب

دو رنگی که یک طرح رنگی دلپذیر برای اتاق خواب شما ایجاد می‌کنند، زرد و آبی می‌باشند. ترکیب رنگی این دو یک مشارکت زیبا و همچنین یک راه حل ایمن برای یک ایده رنگی منحصر به فرد، سرگرم کننده و زرق و برق‌دار است. اتاق خواب گرمسیری و سبک ساحلی از رنگ زرد به عنوان رنگ غالب آن بر روی دیوارها و پنجره‌ها به همراه رنگ سفید استفاده می‌کند. رنگ‌های آبی روی تخته، تزئینات کاناپه و صندلی پایین تخت، فرش منطقه و کارهای هنری اتاق را به هم گره می‌زند، یک مفهوم و اتاق طراحی بسیار جذاب ایجاد می‌کند.

چگونه از رنگ زرد در دکور معاصر بهره ببریم؟

چگونه از رنگ زرد در دکور معاصر بهره ببریم؟ - استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب

زرد و سبز یک طرح رنگی ایمن و آسان برای استفاده در هر اتاق در خانه شما، به ویژه اتاق خواب است. روش‌های زیادی برای جفت کردن این دو رنگ با هم وجود دارد. یک ترکیب موفقیت آمیز این است که از رنگ زرد به عنوان رنگ غالب خود – مانند رنگ دیوار – با رنگ ثانویه سفید یا بژ ملایم استفاده کنید. آخرین نکته اضافه کردن هاله‌های سبز از طریق افزودن آثار هنری، بالش‌های تزئینی یا مبلمان کوچک است. یکی از روش‌های معمول این است که از یک قطعه یا الگو به عنوان راهنمای طرح رنگ استفاده کنید.

مزایای استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب چیست؟

مزایای استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب چیست؟

زرد رنگی روشن و تازه است که باعث شادی و انرژی در فضا می‌شود و این باعث چشم نوازی آن می‌شود. به عبارت بهتر، اگر می‌خواهید مهمترین عناصر را در طراحی داخلی خود برجسته کنید یا نقاط کانونی را در یک اتاق ایجاد کنید، رنگ زرد رنگ برجسته‌ای است. به عنوان مثال یک مبل زرد می‌تواند در اتاق نشیمن بسیار زیبا به نظر برسد و برای اتاق خواب می‌توانید از برخی ملافه‌های خاکستری و زرد برای ظاهری متعادل استفاده کنید.

یکی دیگر از دلایل اینکه زرد رنگ بسیار خوبی برای آن است، این است که وقتی در مقابل سیاه قرار می‌گیرد قبل از رنگ‌های دیگر دیده می‌شود. این بدان معناست که شما می‌توانید آن را با رنگهای برجسته دیگری جفت کنید و تا زمانی که رنگ مشکی برای تضاد با آن وجود داشته باشد، همچنان در مرکز توجه خواهد بود.

وقتی رنگ زرد با رنگ سفید تطبیق می‌یابد، خیلی زیاد برجسته نمی‌شود. در حقیقت، محو می‌شود و به رنگ سفید ناپدید می‌شود. در نتیجه، رنگ زرد برای برجسته شدن و توجه به آن به رنگ تیره‌تری نیاز دارد. البته، شما می‌توانید با استفاده از ترکیب سفید و زرد، دکوراسیونی بسیار روشن و آرام با حال و هوای تازه و شاد ایجاد کنید بدون اینکه بیش از حد مجلل و چشمگیر باشید.

در این جا مقاله‌ی ما تحت عنوان روش‌های جالب استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب به پایان رسید. امید است مطالب ارائه شده در زمینه‌ی روش‌های جالب استفاده از رنگ زرد در اتاق خواب برای شما سودمند بوده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *