۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
روانشناسی رنگ بنفش برای اتاق خواب

روانشناسی رنگ بنفش برای اتاق خواب

۰۷ دی ۱۳۹۹

در این نوشتار موضوع روانشناسی رنگ بنفش برای اتاق خواب را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید. رنگ ها و احساسات ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. رنگ […]

در این نوشتار موضوع روانشناسی رنگ بنفش برای اتاق خواب را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

رنگ ها و احساسات ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. رنگ های گرم می توانند احساسات متفاوتی از رنگ های سرد و رنگ های روشن احساسات متفاوتی را نسبت به رنگ های خاموش ایجاد کنند. همه اینها به نحوه استفاده از تأثیرات روانشناختی رنگ بستگی دارد.

  • قاب های عکس پر از رنگ های مختلف
  • رنگها و احساسات
  • رنگهای آرامش بخش
  • انرژی بخشیدن به رنگ ها
  • رنگها چه حسی در شما ایجاد می کنند؟
  • رنگ بنفش چه حسی در شما ایجاد می کند؟
  • نظرات برخی از مردم در مورد رنگ بنفش

 

قاب های عکس پر از رنگ های مختلف

هر رنگی احساسات و عواطف متفاوتی را ایجاد می کند.

رنگ ها می توانند احساس خوشبختی و ناراحتی در ما ایجاد کنند و احساس گرسنگی یا آرامش ایجاد کنند. این واکنش ها ریشه در تأثیرات روانشناختی، تهویه مطبوع و اثرات فرهنگی دارد.

در این جا توضیح می دهیم که چگونه رنگها احساس شما را ایجاد می کنند و رنگها چه تاثیری بر احساسات ما دارند.

رنگها و احساسات

رنگ بنفش اتاق خواب

روشی که رنگ های مختلف می توانند بر احساسات تأثیر بگذارند تا حد زیادی به روشنایی، سایه، رنگ یا سرد و گرم بودن آن بستگی دارد. بیایید نگاهی به برخی از تأثیرات رنگ بر احساس شما بیندازیم:

رنگهای گرم

قرمز، نارنجی و زرد روی چرخ کنار یکدیگر قرار دارند و همه از رنگ های گرم هستند. رنگ های گرم اغلب احساس خوشبختی، خوش بینی و انرژی را برمی انگیزند. با این حال، رنگ های زرد، قرمز و نارنجی نیز می توانند تأثیر جلب توجه را داشته باشند و خطر را سیگنال کنند، یا شما را وادار به اقدام کنند، (به علائم توقف، هشدارهای خطر و نوار مانع فکر کنید). قرمز، همچنین می تواند اشتهای فرد را افزایش دهد.

رنگهای سرد

رنگ های سرد شامل سبز، آبی و بنفش است. رنگ های سرد معمولاً آرامبخش و تسکین دهنده هستند، اما می توانند ناراحتی را نیز بیان کنند. از رنگ بنفش اغلب برای کمک به خلاقیت استفاده می شود، زیرا ترکیبی از آبی (آرام) و قرمز (شدت) است. اگر شما می خواهید سلامتی، زیبایی یا امنیت را به نمایش بگذارد، از این رنگ ها استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم از پست ۱۰ مدل نورپردازی اتاق خواب شیک و مدرن (۲۰۲۰) دیدن کنید.

رنگهای شاد

رنگهای شاد رنگهای روشن و گرم مانند زرد، نارنجی، صورتی و قرمز هستند. رنگ های پاستلی مانند هلو، صورتی روشن یا یاسی و بنفش نیز می توانند بر روحیه شما تأثیر بگذارند. هرچه رنگ روشن و روشن تر باشد، احساس شادی و خوش بینی بیشتری ایجاد می کند. روش دیگری که رنگ ها می توانند احساسات شاد ایجاد کنند، ترکیب چندین رنگ اصلی و ثانویه با هم برای ساخت یک اثر جوان و رنگارنگ بسیار اثرگذار است.

رنگ های غمگین

رنگ های غمگین رنگ هایی هستند که تیره و خاموش هستند. خاکستری یک رنگ غم انگیز است، اما رنگهای سرد تیره و خاموش مانند آبی، سبز یا خنثی مانند قهوه ای یا بژ، بسته به نحوه استفاده می توانند تأثیر مشابهی در احساسات و عواطف داشته باشند. در فرهنگ های غربی، رنگ سیاه اغلب به عنوان رنگ عزاداری در نظر گرفته می شود، در حالی که در برخی از کشورهای شرق آسیا سفید است.

رنگهای آرامش بخش

رنگ های سرد مانند آبی و سبز می توانند احساس آرامش در شما ایجاد کنند. رنگهای پاستلی و به ویژه پاستلهای تنومند و خنک مانند آبی، یاسی و نعناعی اثر آرام بخشی دارند. مواد خنثی مانند سفید، بژ و خاکستری نیز می توانند به شما احساس آرامش دهند. هرچه رنگ کمتری ترکیب کنید و یک طرح ساده باشد، احساس آرامش بیشتری خواهد داشت.

انرژی بخشیدن به رنگ ها

رنگهای آرامش بخش سرویس خواب

رنگ های قوی، روشن و رنگ های نئون می توانند تأثیر مهمی در احساسات بگذارند. رنگ هایی مانند قرمز روشن، زرد روشن و سبز نئون می توانند احساس انرژی کنندگی و احساس هوشیاری بیشتری در شما ایجاد کنند، اما، همچنین باعث تحریک چشم می شوند.

این رنگ ها توجه شما را به خود جلب می کنند و از محیط اطراف خود برجسته می شوند. رنگ های بسیار رنگدانه و قوی مانند آبی سلطنتی، فیروزه ای، سرخابی و سبز زمردی نیز می توانند اثر تحریک کنندگی داشته باشند و باعث ایجاد نشاط و انرژی می شوند.

رنگها چه حسی در شما ایجاد می کنند؟

رنگها چه حسی در شما ایجاد می کنند؟

در مرحله بعدی، بیایید به احساساتی بپردازیم که رنگ های مختلف می توانند ایجاد کنند.

قرمز

رنگ قرمز باعث می شود، احساس پرشوری و انرژی داشته باشید.

قرمز گرمترین و پویاترین رنگ است. باعث ایجاد احساسات مخالف می شود. اغلب با شور و عشق و همچنین خشم و خطر همراه است. این رنگ می تواند ضربان قلب فرد را افزایش دهد و شما را هیجان زده کند.

نارنجی

نارنجی باعث می شود، احساس انرژی و اشتیاق داشته باشید.

نارنجی احساس نشاط و شادی را افزایش می دهد. مانند قرمز، جلب توجه می کند و حرکت را نشان می دهد، اما به همان اندازه غالب نیست. پرخاشگرانه است، اما متعادل است. انرژی را به تصویر می کشد، اما می تواند جذاب و دوستانه باشد. رنگ نارنجی برای یک فراخوان برای خرید یا اشتراک یک محصول عالی است.

زرد

رنگ زرد باعث می شود، احساس خوشبختی کنید.

رنگ زرد شاید پرانرژی ترین رنگ از بین رنگ های گرم باشد. با خنده، امید و آفتاب همراه است. تم های زرد به طراحی شما انرژی می دهد و باعث می شود، بیننده احساس خوش بینی و نشاط کند. با این حال، رنگ زرد تمایل به انعکاس نور بیشتری دارد و می تواند چشم های فرد را تحریک کند. مقدار زیاد زرد می تواند طاقت فرسا باشد و باید کم مصرف شود.

سبز

رنگ سبز باعث می شود، شما خوش بین و سرحال باشید.

رنگ سبز نماد سلامتی، شروع جدید و ثروت است. رنگ سبز ساده ترین رنگ برای چشم است و باید از آن برای آرامش و ایجاد تعادل در طراحی استفاده شود. اگر شرکتی بخواهد رشد، امنیت یا الهام بخشی از آن را به تصویر بکشد، این یک رنگ عالی است. رنگ سبز، همچنین می تواند احساس آرامش ایجاد کند.

آبی

رنگ آبی باعث می شود، شما احساس امنیت و آرامش کنید.

رنگ آبی احساس آرامش و معنویت و همچنین امنیت و اعتماد را برمی انگیزد. دیدن رنگ آبی باعث می شود، بدن مواد شیمیایی آرام بخشی ایجاد کند. تعجب آور نیست که از همه رنگ ها بیشتر مورد پسند است. آبی تیره برای طراحی های شرکت بسیار مناسب است،

زیرا به ایجاد احساس حرفه ای کمک می کند، اما استفاده بیش از حد از آن می تواند احساس سرد و از کار افتادگی ایجاد کند. آبی روشن احساس آرامش و صمیمیت را ایجاد می کند. مثالهای عالی سایت های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر است که از رنگهای آبی روشن استفاده می کنند.

رنگ بنفش

سرویس خواب رنگ بنفش

بنفش به شما احساس خلاقیت می دهد.

بنفش با رمز و راز، خلاقیت، سلطنت و ثروت همراه است. سایه های روشن بنفش اغلب برای تسکین یا آرامش بیننده استفاده می شود، به همین دلیل از آن در محصولات زیبایی استفاده می شود. رنگ بنفش را برای لوکس و ثروتمندتر نشان دادن طرح یا بنفش روشن تر برای نشان دادن عاشقانه و رمز و راز در نظر بگیرید.

رنگ صورتی

صورتی باعث می شود، شما احساس بازیگوشی و رمانتیک بودن کنید.

صورتی نشان دهنده زنانگی و عشق، حساسیت و لطافت است. ذاتاً شیرین، زیبا و جذاب است.

رنگ قهوه ای

قهوه ای باعث می شود، شما احساس قدرت کنید.

قهوه ای حس ثبات و پشتیبانی را ایجاد می کند. گرم و دوستانه، کاربردی و قابل اعتماد است و همچنین می تواند بیانگر سبک قدیمی و جا افتاده باشد.

سیاه

سیاه احساس پیچیده، کلاسیک و جدی می کند.

رنگ سیاه قدرت، تجمل، ظرافت را برمی انگیزد، اما، همچنین می تواند به معنای حرفه ای بودن، بی طرفی و سادگی باشد. مشکی، قدرتمند است و اغلب برای برانگیختن رمز و راز استفاده می شود. در زمینه ها و فرهنگ های خاص، رنگ سیاه، همچنین می تواند عزاداری یا غم و اندوه باشد.

سفید

رنگ سفید به معنای ​​سادگی است. استفاده از مقدار زیادی رنگ سفید در طراحی زیبایی ایجاد می کند و می تواند ظاهری ساده، تازه و تمیز داشته باشد.

در بسیاری از فرهنگ ها از رنگ سفید برای اشاره به بکر بودن، خلوص و بی گناهی استفاده می شود، (به لباس عروس و لباس کودک فکر کنید)، همچنین خنثی ترین رنگ نسبت به همه رنگ ها است.

خاکستری

خاکستری احساس جدی بودن و حرفه ای بودن می کند.

خاکستری یک رنگ بالغ و مسئول است. مفاهیم مثبت آن شامل رسمی بودن و قابلیت اطمینان بودن است، در حالی که جنبه منفی آن می تواند بیش از حد محافظه کارانه، متعارف و فاقد احساسات باشد. ایمن و کاملاً جدی و محفوظ است.

رنگ ها و احساسات به طور جدایی ناپذیری با هم پیوند دارند

توجه به این نکته ضروری است که رنگ ها می توانند ذهنی باشند. آنچه ممکن است، باعث شود، فرد احساس خوشبختی کند، می تواند شخص دیگری را بر اساس تجربیات گذشته بینندگان یا تفاوت های فرهنگی، عصبانی کند.

رنگ کاملاً مورد توافق جهانی نیست و می تواند برای کشورهای مختلف متفاوت باشد، اما رنگها و احساسات بدون توجه به آنچه که هستند، ارتباط تنگاتنگی دارند، بنابراین هر زمان که از رنگ استفاده می کنید، باید تأثیرات آن را در نظر بگیرید. اکنون که می دانید رنگ و احساسات چگونه به یکدیگر متصل شده اند، می توانید متناسب با آن رنگها را انتخاب کرده و به نتیجه مورد نظر خود برسید.

روانشناسی رنگ نشان می دهد که رنگ ها می توانند تأثیر زیادی بر روحیه و حتی رفتارهای ما داشته باشند. ظاهراً هر رنگ تأثیر خاص خود را دارد، اما احساسی که هر رنگ ایجاد می کند، می تواند بر اساس تجربه و فرهنگ متفاوت باشد. بنفش یکی از رنگ هایی است که می تواند باعث احساسات، عواطف و ارتباطات متفاوت شود.

بیایید با روانشناسی رنگ بنفش برای استفاده در منزل آشنا شویم.

رنگ بنفش چه حسی در شما ایجاد می کند؟

مردم اغلب این رنگ را مرموز، معنوی و تخیلی توصیف می کنند. رنگ بنفش به ندرت در طبیعت رخ می دهد، بنابراین نادر و جذاب به آن نگاه می شود. در حالی که بنفش به طور طبیعی در طیف مرئی مشاهده می شود، بنفش در واقع ترکیبی از آبی و قرمز است.

روانشناسی رنگ بنفش

مانند بسیاری از رنگ های دیگر، احساساتی که رنگ بنفش ایجاد می کند اغلب به دلیل ارتباطات فرهنگی است.

بنفش به عنوان یک رنگ سلطنتی

بنفش نماد سلطنت و ثروت است. در دوران باستان، ایجاد رنگ برای پارچه های رنگی اغلب به تلاش و هزینه زیادی احتیاج داشت، به ویژه برای رنگ های خاص. از آنجا که رنگ بنفش کمتر در طبیعت مشاهده می شود، منابع مورد نیاز برای ایجاد یک رنگ در این رنگ بسیار سخت تر و هزینه بیشتری داشتند.

رنگ بنفش با ثروت و سلطنت در ارتباط بود، زیرا غالباً ثروتمندان تنها افرادی بودند که توانایی خرید چنین وسایل گران قیمتی را داشتند.

در طی قرن پانزدهم، شهر صور توانستند با خرد کردن پوسته های یک حلزون کوچک دریایی، شروع به تولید رنگ بنفش کنند. رنگ حاصل از آن به بنفش تیری معروف شد و به قدری مشهور بود که در ایلیاد هومر و ویرجیل آئنه ذکر شد. اسکندر بزرگ و پادشاهان مصر نیز لباسی به رنگ بنفش معروف تیری پوشیدند.

این ارتباط با حق امتیاز فقط به دوران باستان محدود نمی شد. بنفش رنگ انتخابی برای بلیط های تاجگذاری ملکه الیزابت دوم در سال ۱۹۵۳ بود. “بنفش، همچنین نشان دهنده خرد و معنویت است. ” ماهیت نادر و مرموز آن شاید باعث شود، به نظر می رسد با چیزهای ناشناخته، ماورا طبیعی و الهی مرتبط است.

از نظر بصری، بنفش یکی از سخت ترین رنگ ها برای تشخیص است

از نظر بصری، بنفش یکی از سخت ترین رنگ ها برای تشخیص است، همچنین دارای قوی ترین طول موج الکترومغناطیسی است که فقط چند طول موج از اشعه ایکس و اشعه گاما بالاتر است. به همین دلیل، اغلب در توهمات بینایی مانند توهم تعقیب یاس، بنفش مورد استفاده قرار می گیرد.

در نظر بگیرید که رنگ بنفش چه حسی در شما ایجاد می کند. آیا شما رنگ بنفش را با برخی از ویژگی ها یا شرایط خاص مرتبط می دانید؟ دیگران نسبت به رنگ بنفش چه احساسی دارند؟ برخی از پاسخ های خوانندگان را نسبت به رنگ بنفش در زیر می خوانیم.

نظرات برخی از مردم در مورد رنگ بنفش

نظرات برخی از مردم در مورد رنگ بنفش

بنفش سلطنتی است

“من از سن خیلی کم سن بنفش را دوست داشتم. من در دبیرستان تمام مدت بنفش می پوشیدم و اکنون بنفش به سمتم جذب می شود. اتاق خواب اصلی من دارای دیوارهای برجسته ی بنفش است. دیوارهای دیگر به رنگ خاکستری اسطوخودوس است. بنفش زیبا و سلطنتی است! من هنوز هم رنگ بنفش زیادی می پوشم و باید به خودم یادآوری کنم که رنگ های دیگری نیز وجود دارد.

بنفش جنسی است

“بنفش رنگی سرسبز، غنی، لمسی، شیرین و معطر است. بسیار حساسیت برانگیز است. می توانم استنشاق، نوشیدن، مزه، لمس را تصور کنم که تمام حواس من را منفجر می کند.

شما در حال خواندن پست روانشناسی رنگ بنفش برای اتاق خواب هستید.

بنفش حکمت را منتقل می کند

بنفش دومین رنگ مورد علاقه من است. دقیقاً مانند سبز، تأثیر آرام بخشی در ذهن من دارد. من عاشق لباس های بنفش و زمینه های بنفش هستم.

بنفش آرامش بخش است

“بنفشها مرا به خود جلب می کنند و به نظر می رسد مرا درگیر کرده و این جهان آرام را به وجود آورده اند. این رنگ به من آرامش می دهد و مانند ماه در تاریکی شب است. وقتی که در اطراف من باشد، مرا به خود جلب می کند بنفش های روشن مانند اسطوخودوس باعث رویاپردازی من می شوند و احساس خوشبختی و آرامش می کنند. آنها مانند یک غبار سبک هستند. ”

امیدواریم تا اینجا از خواندن مقاله روانشناسی رنگ بنفش برای اتاق خواب اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

بنفش مرموز است

“هر وقت بنفش می بینم، باعث تعجب من در مورد مکان های عمیق و دور فضا و زمین می شود و همیشه کمی خلاقیت را از من برمی انگیزد. ”

بنفش عجیب و غریب است

بنفش اغلب در طبیعت رخ نمی دهد، گاهی اوقات ممکن است، عجیب و غریب یا مصنوعی به نظر برسد. مردم یا واقعاً بنفش را دوست دارند، یا واقعاً از آن متنفرند.

بنفش نمادین است

برخی از کاربردهای نمادین رنگ بنفش را در نظر بگیرید. در ایالات متحده، قلب بنفش یکی از بالاترین افتخارات برای شجاعت در خدمت سربازی است.

در این جا نمونه هایی از کاربرد رنگ بنفش در اتاق خواب را به شما نشان می دهیم:

در این بخش نوشتار روانشناسی رنگ بنفش برای اتاق خواب به پایان رسید. امید است به خوبی با روانشناسی رنگ بنفش برای اتاق خواب آشنا شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *