۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
رنگ آمیزی اتاق خواب | جذاب ترین ایده های رنگ آمیزی

رنگ آمیزی اتاق خواب | جذاب ترین ایده های رنگ آمیزی

۱۱ دی ۱۳۹۹

در این مقاله رنگ آمیزی اتاق خواب را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید. اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش های خانه است که هر فردی […]

در این مقاله رنگ آمیزی اتاق خواب را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش های خانه است که هر فردی ساعت های زیادی را در آن به سر می برد. اتاق خواب جایی است که ممکن است، ما در آن یا استراحت می کنیم و یا به درس خواندن و کار کردن مشغول هستیم.

ممکن است، در خانه برخی از افراد مثل پدر خانواده اتاق خواب و اتاق کارشان جدا باشد، اما برای خیلی از افراد این گونه نیست و اتاق خواب محلی برای استراحت، کار کردن، درس خواندن و مطالعه کردن است و ما در هر صورت نیاز به آرامش، زیبایی و حس خوب در این اتاق داریم. با این وجود رنگ آمیزی اتاق از این جهت حائز اهمیت است که علاوه بر ظاهری زیبا می تواند آرامش را به ما هدیه بدهد.

رنگ زرد به عنوان رنگ القا کننده حس شادی

تحقیقات روانشناسی اثرات رنگ ها را بر روان ما اثبات کرده اند و در قرآن کریم خداوند رنگ زرد را به عنوان رنگی که القا کننده حس شادی است، معرفی کرده است. رنگ آمیزی اتاق هر فرد متفاوت از دیگری است

و عواملی مثل سلیقه ی فرد، دیزاین اتاق، سن، جنسیت فرد و تیپ شخصیتی فرد و… اینکه اتاق خواب برای یک فرد بزرگسال است، یا جوان، یا برای یک شخص نوجوان است، یا کودک رنگ آمیزی اتاق فرق دارد، علاوه بر این بسته به اینکه شما درونگرا هستید، یا برونگرا و یا روحیه ی لطیفی دارید، یا خشک رنگ آمیزی اتاق شما و ترکیب رنگ های مورد استفاده متفاوت است. اگر می خواهید.

برخی از افراد خودشان دست به کار می شوند و اتاقشان را رنگ آمیزی می کنند، اما بعضی آن را به یک نقاش می سپارند، اگر شما می خواهید بیشتر با رنگ آمیزی اتاق آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سوال هایی که انتظار می رود، در این مقاله به آن ها پاسخ داده شود:

۱. آیا رنگ آمیزی اتاق خواب ضروری است و بهترین رنگ ها برای رنگ آمیزی اتاق خواب کدام رنگ ها هستند؟

۲. کدام رنگ های سرد برای رنگ آمیزی اتاق خواب مناسب هستند؟

۳. آیا رنگ های گرم برای رنگ آمیزی اتاق خواب مناسب هستند؟

۴. برای رنگ آمیزی اتاق خواب چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

 

آیا رنگ آمیزی اتاق خواب ضروری است و بهترین رنگ ها برای رنگ آمیزی اتاق کدام رنگ ها هستند؟

تحقیقات روانشناسی تاثیرات رنگ ها را در روان فرد اثبات کرده اند. بدون شک یک اتاق خواب بدون رنگ یا تک رنگ کسل کننده است و جذابیتی ندارد، البته بعضی از اشخاص ممکن است، برای رنگ آمیزی اتاق خود یک رنگ تک رنگ را انتخاب کنند.

در عصر مدرن استرس ها و فشار های روانی آنقدر زیاد هستند که فرد بعد ساعت های طولانی کار کردن و تحت فشار بودن نیاز دارد که ساعاتی را برای استراحت کردن و آرامش داشتن به دور از همه ی افراد و دغدغه ها باشند، در این زمان ها افراد به گوشه دنج اتاق خواب خود پناه میبرند،

لذا رنگ آمیزی اتاق اهمیت زیادی دارد، افراد با خصوصیات و ویژگی های مختلف رنگ های خاصی را برای رنگ آمیزی اتاق خود انتخاب می کنند و رنگ آمیزی اتاق برای افراد در سنین مختلف و برای دختران و پسران متفاوت است، در این بخش به رنگ های مختلفی که در رنگ آمیزی اتاق به مورد استفاده قرار می گیرند و تاثیرات آن ها بر فرد اشاره می شود. با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین رنگ را برای اتاق خود انتخاب کنید.

کدام رنگ های سرد برای رنگ آمیزی اتاق خواب مناسب هستند؟

رنگ های سرد برای رنگ آمیزی اتاق خواب

رنگ های مثل سبز، آبی و بنفش رنگ های سرد هستند که حس آرامش را در فرد ایجاد می کنند و فرد با یک احساس آرام و قراری درونی می تواند در اتاق خود استراحت کند:

رنگ سبز:

رنگ سبز آرامش بخش است، به همین دلیل در مکان هایی که فرد نیاز به آرامش دارد، مثل بیمارستان ها و اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد. همه ی مردم طبیعت را دوست دارند و هر وقت بخواهند گوشه ی دنجی را برای خود برگزینند طبیعت را انتخاب می کنند. طبیعت پر از عناصر سبز رنگ است که همیشه به ما آرامش می دهند. رنگ آمیزی اتاق با رنگ سبز حس آرامش و غرق شدن در دنیای درونی خود را به فرد القا می کند.

پیشنهاد می کنیم از پست ۱۰ مدل نورپردازی اتاق خواب شیک و مدرن (۲۰۲۰) دیدن کنید.

رنگ آبی:

استفاده از رنگ آبی برای رنگ آمیزی اتاق باعث ایجاد آرامش، صلح، اعتماد و بهره وری می شود و مکان خوبی است که فرد پس از تنش های روزانه کمی احساس صلح و آرامش کند.

رنگ آبی باعث کاهش اشتها و ایجاد حس امنیت می شود، افرادی که رنگ آبی را دوست دارند، مسئولیت پذیر و درون گرا هستند و نظم را دوست دارند. استفاده از رنگ متعادل آبی برای رنگ آمیزی اتاق توصیه می شود، زیرا این رنگ برای بی خوابی، فشار خون بالا موثر است و سبب می شود، فرد کمتر به درد واکنش نشان دهد.

رنگ بنفش:

روانشناسان رنگ بنفش را نشانی از خلاقیت، هوش و دانایی می دانند و معتقدند که این رنگ می تواند خلاقیت و مهارت حل مسئله فرد را تقویت کند. اگر شما در اتاق خواب خود کار می کنید و درس می خوانید یکی از بهترین پیشنهاد ها برای رنگ آمیزی اتاق شما رنگ بنفش است. علاوه بر این رنگ بنفش به بهبود سیستم عصبی و حفظ تعادل کمک شایانی می کند.

آیا رنگ های گرم برای رنگ آمیزی اتاق خواب مناسب هستند؟

رنگ های گرم برای رنگ آمیزی اتاق خواب

رنگ های قرمز، نارنجی و زرد رنگ های گرم را تشکیل میدهند این رنگ ها آرامش خصومت و عصبانیت را القا می کنند و باعث افزایش اشتها و تحریک پذیری می شوند، به همین دلیل

در رستوران ها و فروشگاه ها استفاده از رنگ های گرم به چشم میخورد اگر شما فرد درون گرایی هستید، پیشنهاد میشود از رنگ های گرم برای رنگ آمیزی اتاق خود استفاده نمایید.

رنگ قرمز:

رنگ آمیزی اتاق خواب

این رنگ باعث افزایش حس تحریک پذیری می شود و فشار خون را بالا می برد. رنگ قرمز نماد عشق و شور و نشاط و هیجان است و به افراد درون گرا بسیار توصیه می شود که برای رنگ آمیزی اتاق خود از رنگ قرمز و یا ترکیب آن با سایر رنگ ها استفاده کنند‌. علاوه بر این پس از یک روز خسته کننده کاری رنگ قرمز اتاق خواب با افزایش ترشح آدرنالین کسالت شما را برطرف می کند.

رنگ زرد:

رنگ آمیزی اتاق خواب

رنگ زرد رنگ نشاط و شادی است و به شما انرژی می بخشد و ترشح متابولیسم را افزایش می دهد. اگر خصوصیات شخصیتی شما درونگرایی و آرام بودن است، استفاده از این رنگ برای رنگ آمیزی اتاق تعادل را برای شما به ارمغان می آورد.

رنگ نارنجی:

رنگ نارنجی اتاق خواب

رنگ نارنجی رنگ خوشبینی و مثبت اندیشی است و بر تصمیم های افراد تاثیر می گذارد. برای اشخاصی که ساعتها در اتاق خود به تفکر و مطالعه می پردازند استفاده از این رنگ برای رنگ آمیزی اتاق توصیه می شود.

شما بعد از آشنایی با انواع رنگ ها و ویژگی هایی آن ها بعد از شناخت خصوصیات اخلاقی و فیزیولوژی خود می توانید بهترین رنگ را برای رنگ آمیزی اتاق خود استفاده کنید.

برای رنگ آمیزی اتاق خواب چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

رنگ آمیزی اتاق خواب

اولین چیزی که پس از بیدار شدن از خواب در مقابل دیدگان شما قرار میگیرد اتاق خواب است، رنگ اتاق خواب در روحیه شما تاثیر زیادی دارد و باید به درستی انتخاب شود، هنگام رنگ آمیزی اتاق باید دقت کنید که طرح و رنگ هایی انتخاب کنید که آرامش بخش باشد و به شما انرژی بدهد در این بخش از مقاله قصد داریم گام ها و اصولی را که برای رنگ آمیزی اتاق باید مد نظر داشته باشیم صحبت کنیم‌.

ارزیابی عوامل مختلف دخیل در رنگ آمیزی اتاق خواب

رنگ آمیزی اتاق خواب

سایه رنگ:

خیلی از افراد تمایل دارند که روی رنگ سایه بزنند یعنی غلظت رنگ در نقاط مختلف اتاق متفاوت باشد.

رنگ تیره یا رنگ روشن:

رنگ تیره برای محیط های شاد مورد استفاده قرار می گیرد؛ اگر اتاق خواب بزرگی دارید، از ترکیب رنگ های روشن با سایه های تیره می توانید بهره ببرید.

میخواهید دمای اتاق خواب چگونه باشد؛ ممکن است، بعد از دیدن این تیتر از خود سوال کنید که منظور چیست مگر رنگ اتاق بر دمای آن تاثیر دارد؟ پاسخ این است که صد البته رنگی که در محیط وجود دارد، در دمای محیط تاثیر گذار است. به طور کلی رنگ های تیره راحتی بیشتری را فراهم می آورند رنگ های خنک مثل آبی و سبز آرامش بخش محیط میشوند.

آیا سقف اتاق خواب هم باید رنگ شود؛ هنگامی که در مورد رنگ آمیزی اتاق فکر می کنیم، بیشتر رنگ دیوار ها مد نظر ما است، اما اگر اتاق شما ارتفاع سقف کمی دارد، می توانید آن را با رنگ سفید و آبی روشن رنگ آمیزی نمایید، اما اگر ارتفاع سقف اتاق شما زیاد است، بهتر است، از رنگ تیره ی دیوار ها برای رنگ آمیزی سقف استفاده کنید.

چگونه نور طبیعی اتاق خواب را با کیفیت قبل از رنگ آمیزی دریافت کنید

چگونه نور طبیعی اتاق خواب را با کیفیت قبل از رنگ آمیزی دریافت کنید، ؛ رنگ هایی که برای رنگ آمیزی اتاق استفاده میکنید با نور اتاق باید هماهنگ باشد، نور اتاق خواب باعث میشود شما رنگ را به صورت دیگری ببینید هرچه اتاق روشن تر باشد، رنگ ها هم روشن تر دیده می شود.

برای تطابق رنگ اتاق خواب و مبلمان چه باید کرد؛ اگر شما در اتاق خواب خود مبلمان تخت خواب میز کامپیوتر و غیره دارید، توجه نمایید که رنگ آمیزی اتاق شما با طرح و رنگ وسایل متناسب باشد، شما دقیقا عین رنگ مبلمان و تختخواب را برای رنگ آمیزی دیوار های اتاق خواب استفاده نمی کنید، اما رنگی را که متناسب با رنگ آن ها باشد، انتخاب می کنید.

انتخاب رنگ درست

در ادامه ترکیباتی از رنگ ها را معرفی میکنیم که انتخاب آن ها برای رنگ آمیزی اتاق می تواند نتیجه ی جالبی را به دنبال داشته باشد‌.

اگر شما به دنبال محیطی سرشار از شور هیجان و انرژی هستید، رنگ های قرمز و نارنجی سوخته استفاده کنید‌.

  • ترکیبات زرد گرمای زیادی به اتاق خواب می بخشد و برای اتاق های با فضای کوچک ترکیبات مناسبی هستند، زیرا به باز تر شدن فضای اتاق کمک می کند توصیه ما این است که از ترکیب رنگ طلایی و سایه های تیره استفاده کنید.
  • رنگ آبی همیشه برای ما نمادی از دریا و آسمان است که هنگام نگاه کردن به آن ها به آرامشی عمیق فرو می رویم. استفاده از زنگ آبی در رنگ آمیزی اتاق به عمیق تر و بازتر شدن فضای اتاق می انجامد و آرامش بی نظیری به شما القا می کند.
  • رنگ بنفش در طرح های مختلف به عنوان نمادی از عشق به کار میرود ترکیبات روشن تر بنفش در رنگ آمیزی اتاق حس صمیمانه و هارمونیک در شما ایجاد می کند.
  • ترکیب رنگ های سبز و قهوه ای روشن به شما انگیزه و هیجان میدهد فضای آرامش بخشی را در شما ایجاد می کند‌.
  • می توانید به جای یک رنگ، ترکیباتی از رنگ هایی که با هم تداخل ندارند و متضاد نیستند را مورد استفاده قرار دهید.
  • برخی افراد ترجیح می دهند، از برچسب ها استفاده کنند و یک اتاق تک رنگ و یا ترکیبی از رنگ ها را ترجیح نمی دهند.

نقاشی و رنگ آمیزی اتاق

که برخی از افراد خودشان این کار را انجام می دهند و برخی دیگر این کار را به استاد کار و نقاش می سپارند، در هر صورت سعی کنید تا پایان کار از ماسک و دستکش استفاده کنید‌.

نتیجه

اتاق خواب جایی است که شما یا در آن استراحت می کنید و یا مطالعه و کار می کنید. در هر صورت شما نیاز دارید که در اتاق خواب خود آرامش داشته باشید و پس از یک روز خسته کننده کاری انرژی و شور از دست رفته ی خود را باز یابید. رنگ آمیزی اتاق نقش مهمی در ایجاد یک حس خوب در شما دارد و این امر بسته به رنگ های مختلفی است که شما در رنگ آمیزی اتاق مورد استفاده قرار می دهید.

هر کدام از رنگ های سرد و یا گرم حس متفاوتی را در شما القا می کنند و برای اشخاص متفاوت بر اساس سن، جنسیت، تیپ شخصیتی و خصوصیات اخلاقی متفاوت می باشد، مثلا اشخاصی که درونگرا هستند، بهتر است، به جای رنگ های سرد از رنگ های گرم استفاده کنند.

در رنگ آمیزی اتاق باید سه گام را طی کنید: گام اول ارزیابی عوامل مختلفی است که در رنگ آمیزی اتاق موثر می باشند. گام دوم: انتخاب یک رنگ مناسب برای رنگ آمیزی اتاق و گام سوم شروع به رنگ آمیزی با حفظ اصول و نکات رنگ آمیزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *