۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
راهنمای خرید تشک مناسب و تختخواب مناسب

راهنمای خرید تشک مناسب و تختخواب مناسب

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیدا کردن یک تشک جدید برای یک تخت سرویس خواب نو می‌تواند روندی گیج‌کننده و ناامیدکننده باشد. بنابراین مطالعه‌ی یک راهنمای خرید تشک مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا […]

پیدا کردن یک تشک جدید برای یک تخت سرویس خواب نو می‌تواند روندی گیج‌کننده و ناامیدکننده باشد. بنابراین مطالعه‌ی یک راهنمای خرید تشک مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا مناسب‌ترین تشک مورد نظر خود را انتخاب نمائید. انتخاب تشک بر اساس ترکیب مواد، قیمت و سایر عوامل نیاز به تحقیقات گسترده در مورد محصول دارد که با توجه به صدها مارک و خرده‌فروشِ تشک بصورت آنلاین و حضوری، کار ساده‌ای نیست. در مقاله راهنمای خرید تشک مناسب قصد داریم درباره‌ی نشانه‌هایی صحبت کنیم که زمان تعویض تشک شما فرا رسیده است و به مزیت‌ها و معایب هریک از این تشک‌ها بپردازیم.

چه زمانی باید تشک خود را تعویض کنید؟چه زمانی باید تشک خود را تعویض کنید؟ - راهنمای خرید تشک مناسب

شما زمانی باید یک تشک جدید خریداری کنید که:

· تشک قدیمی‌تر از هفت سال باشد

عوامل زیادی روی طول عمر تشک تأثیر می‌گذارند. برخی از انواع تشک‌ها، مانند تشک‌های لاتکس و بادی، دوام بیشتری نسبت به بقیه دارند و کمتر در معرض فرسایش قرار دارند. عادت‌های خواب یکی دیگر از موارد در نظر گرفته شده است، زیرا تشکی که هر شب استفاده می‌شود سریعتر از تشکی که کمتر استفاده می‌شود خراب می‌شود. با این حال، قانون کلی این است که شما باید هر هفت سال تشک خود را تعویض کنید – صرف نظر از مدت زمان پوشش داده شده در ضمانتنامه.

· بر روی تشک غلت می‌زنید، می‌چرخید یا بیدار می‌شوید.

برخی از تشک‌ها، صرف نظر از سن آنها، پشتیبانی کلی بهتری نسبت به سایرین دارند. اگر از درد و ناراحتی بیدار می‌شوید و ناحیه‌ای از بدنتان را ماساژ می‌دهید که قبلا در این قسمت‌ها احساس ناراحتی نداشتید، پس بهتر است به فکر تعویض تشک فعلی خود باشید حتی اگر کاملاً جدید باشد.

· تشک دارای افتادگی یا تورفتگی عمیق قابل‌توجهی است

همه تشک‌ها پس از استفاده کافی مستعد افتادگی در سطح رویی هستند. تورفتگی همچنین امکان دارد در قسمت‌هایی از سطح رویی تشک اتفاق بیفتد که میزان وزن سر افراد بیشتر بر روی آن اتفاق بیفتد. افتادگی بیش از حد و تورفتگی‌های عمیق هم تکیه گاه تشک را تضعیف می‌کند و هم باعث ناراحتی افراد در خواب می‌شود.

· شکل بدن شما از زمان خرید تشک تغییر کرده است

افزایش یا کاهش وزن بیش از حد می‌تواند حالت تشک شما را تغییر دهد، زیرا عواملی مانند استحکام و پشتیبانی مطلوب اغلب به وزن بدن بستگی دارد. تشخیص‌های پزشکی یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، به ویژه در مورد اختلالات خواب که به طور نامتناسبی روی افراد خاصی تأثیر می‌گذارد.

· می‌خواهید آن را ارتقا دهید

این که بخواهید تشکی را که از زمان دانشگاه استفاده کرده‌اید جایگزین کنید یا یک تخت گران‌تر بخرید برای شما مناسب‌تر خواهد بود نسبت به آنکه بخواهید از مدل فعلی استفاده کنید گاهی اوقات خوب است که تشک خود را حتی در صورت عدم نیاز به روز کنید. جای تعجب نیست که تقریباً دو سوم صاحبان تشک پس از تعویض تشک قدیمی خود با مدل گران‌تر، میزان رضایت بیشتری را گزارش می‌دهند.

نحوه انتخاب تشک جدیدنحوه انتخاب تشک جدید - راهنمای خرید تشک مناسب

در مورد انتخاب تشک جدید، دو نوع مسئله وجود دارد که باید در نظر بگیرید: (۱) نوع خوابیدن شما و (۲) ویژگی‌های اساسی تشک‌های موجود در بازار. با در نظر گرفتن کیفیت خواب منحصر به فرد خود در چارچوب انواع تشک‌ها، می‌توانید گزینه‌های خود را به میزان قابل‌توجهی محدود کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که اگرچه می‌دانیم انواع خاصی از تشک‌ها برای انواع خاصی از خواب‌ها بهتر عمل می‌کنند، اما انتخاب تشک در نهایت یک مسئله‌ی شخصی است. در نتیجه، توصیه می‌کنیم قبل از خرید آنلاین به یک فروشگاه محلی بروید و انواع مختلف تشک را امتحان کنید.

مدل خوابیدن شما چگونه است؟مدل خوابیدن شما چگونه است؟ - راهنمای خرید تشک مناسب

پوزیشن خواب

هر کسی پوزیشن مورد علاقه‌ی خود را برای خوابیدن دارد. پوزیشن‌های مختلف مستلزم پشتیبانی متفاوتی هستند، بنابراین تشک ایده‌آل شما به این بستگی دارد که به پهلو می‌خوابید یا پشت یا روی شکم یا ترکیبی.

به طور کلی، کسانی که بر روی شکم و پشت می‌خوابند، تشک‌های سفت و محکم‌تر را ترجیح می‌دهند در حالی که تشک‌های نرم یا انعطاف‌پذیر برای کسانی که به پهلو می‌خوابند مناسب هستند.

وزن

کسانی که وزن بیشتری دارند، تمایل دارند گرمتر بخوابند (پایین را ملاحظه کنید) و بیشتر از کسانی که وزن کمتری دارند روی تشک‌های نرم فرو می‌روند. بیشتر کسانی که وزن کمتری دارند تشک‌های نرمتری را انتخاب می‌کنند در حالی که کسانی که وزن بیشتری دارند تخت‌های سفت و سخت را ترجیح می‌دهند. تشک‌های حمایتی و کمتر انعطاف‌پذیر مانند تشک‌های فنردار و هیبریدی نیز در بین کسانی که وزن سنگینی دارند محبوب هستند.

اگر اولویت‌بندی دیگری نسبت به آنچه برای گروه وزنی پیشنهاد می‌شود دارید، مطمئن شوید که تشک شما پشتیبانی کافی را ارائه می‌دهد. مثلاً، کسی که به پهلو می‌خوابد و سنگین وزن‌تر است ممکن است برای جلوگیری از مشکلات در نقاط فشار، تشک لاتکس یا فومی را انتخاب کند. این انتخاب کاملاً خوب است به شرطی که پشتیبانی کند و حرکت بر روی آن خیلی سخت نباشد.

آیا شما خنک‌تر می‌خوابید یا گرمتر؟

بعضی از تشک‌ها گرمتر از بقیه هستند. مثلاً تشک‌های نرم و انعطاف‌پذیر جریان کمتری در اطراف بدن شما ایجاد می‌کنند و گرمای بیشتری را نسبت به گزینه‌های سفت و سخت به دام می‌اندازند. مواد تشک همچنین می‌تواند گرما را حفظ کند، مانند تشک‌های فومی با هسته‌های نگهدارنده‌ی توپر.

اگر تنظیم دما عامل مهمی برای شما است، یک تشک هیبریدی یا فنردار را انتخاب کنید. این نوع تشک امکان گردش هوای بیشتر و فضایی خیلی خنک‌تر را فراهم می‌کند.

کیفیت‌های تشک که باید در نظر گرفتکیفیت‌های تشک که باید در نظر گرفت - راهنمای خرید تشک مناسب

مواد

پنج نوع ماده‌ی سازنده‌ برای تشک‌های موجود در بازار وجود دارد که عبارتند از:

موادشرح
تشک فنریکویل‌های فولادی از یک لایه راحتی پلی فوم پشتیبانی می‌کنند
فومپلی فوم خالص یا ترکیبی از پلی فوم پشتیبان و مموری فوم
لاتکسهسته پشتیبان پلی فوم با چگالی بالا یا لاتکس با یک لایه راحتی لاتکس طبیعی یا مصنوعی
هیبرید۲+ اینچ مموری فوم یا لاتکس برای راحتی و کویل جیب‌دار برای پشتیبانی
تشک بادیمحفظه‌های هوا برای رسیدن به استحکام مورد نظر باد می‌شوند یا بادشان خالی می‌شود

اندازه

بیشتر تشک‌ها در شش اندازه‌ی استاندارد در دسترس هستند: دوقلو، دوقلو ایکس لارج، فول / دوبل، کوئین، کینگ و کالیفرنیا کینگ. برخی از مدل‌ها دارای اندازه‌های اضافی هستند (مانند فول ایکس لارج یا شُرت کوئین). آنها همچنین ممکن است در اندازه‌های چندتاییِ کوئین، کینگ یا کالیفرنیا وجود داشته باشند که شامل دو تشک مجزا هستند که می‌توانند به هم وصل شوند یا از هم جدا شوند.

سایز تشکابعادمناسب برای 
دوقلو ۹۶ در ۱۹۰ سانتی‌متر ۱ نفر
دوقلو ایکس لارج۹۶ در ۲۰۳ سانتی‌متر ۱ نفر
فول / دوبل ۱۳۷ در ۱۹۰ سانتی‌متر ۱ نفر یا ۲ نفر

سفتی

اولویت‌های مربوط به سفتی تشک اغلب به دو عامل بستگی دارهند: پوزیشن خواب و وزن شخص. کسانی که به پهلو می‌خوابند معمولاً تشک‌های نرمتری را ترجیح می‌دهند، در حالی که کسانی که به پشت و روی شکم می‌خوابند در تشک‌هایی با سفتی متوسط یا سفت‌تر احساس راحتی می‌کنند. از نظر وزن، افراد سبک وزن‌تر (کمتر از ۵۸ کیلوگرم) ممکن است به تشک‌های نرمتری نیاز داشته باشند تا انعطاف‌پذیری و کاهش فشار بیشتری را احساس کنند. از طرف دیگر، افراد سنگین وزنتر (بیش از ۱۰۴ کیلوگرم) اغلب برای جلوگیری از فرو رفتنِ بیش از حد به تشک‌های محکم‌تری نیاز دارند. برای زوج‌هایی که اولویت سفتی متضادی دارند، یک تشک دو برابر سفت با تنظیمات مختلف مقاومت در هر طرف ممکن است مناسب‌ترین گزینه باشد.

رتبه‌بندی مقیاسسطح سفتیخصوصیات
۱به شدت نرمسطح تخت خواب بسیار عمیق فرو می‌رود و به شدت انعطاف‌پذیر است
۲-۳نرمسطح تخت خواب تا حد قابل‌توجهی فرو می‌رود و بسیار انعطاف‌پذیر است
۴نرم متوسطسطح تخت خواب تا حدودی فرو می‌رود و نسبتاً انعطاف‌پذیر است
۵متوسطسطح تخت خواب زیاد فرو نمی‌رود و تا حد قابل‌توجهی انعطاف‌پذیر است
۶سفت متوسطسطح تخت خواب خیلی کم فرو می‌رود و تا حد مطلوبی انعطاف‌پذیر است
۷-۸سفتسطح تخت خواب بسیار کم فرو می‌رود یا اصلاً فرو نمی‌رود. انعطاف‌پذیری حداقل است
۹-۱۰به شدت سفتبدون فرو رفتن و انعطاف‌پذیری کم تا بدون انعطاف‌پذیری

 

گروه وزنیدامنه وزننیازها و ترجیحات نوعیتنظیمات ایده آل سفتی
سبککمتر از ۵۸ کیلوگرماین گروه وزنی تشک‌های نرمتری را ترجیح می‌دهد که بسیار انعطاف‌پذیری داشته باشند.«نرم» (۲-۳)
«نرم متوسط» (۴)
«متوسط» (۵)
متوسط۵۸ تا ۱۰۴ کیلو گرماین گروه وزنی اغلب تخت‌هایی را ترجیح می‌دهد که تعادل بالشتک نرم و پشتیبانی محکم را ارائه دهند.«نرم متوسط» (۴)
«متوسط» (۵)
«سفت متوسط» (۶)
سنگینبیشتر از ۱۰۴ کیلوگرماین گروه وزنی معمولاً تخت خواب‌های سفت و محکم با پشتیبانی قوی و حداقل انعطاف‌پذیری را ترجیح می‌دهد.«سفت متوسط» (۶)
«سفت» (۷-۸)
«به شدت سفت» (۹)

ضخامت

ارتفاع اکثر تشک‌ها حداقل ۲۵ سانتی‌متر است، هرچند ضخامت تشک از کمتر از ۱۲ سانتی‌متر تا بیش از ۳۸ سانتی‌متر متفاوت است. وزن بدن شما ممکن است بر ضخامت مورد نظر شما تأثیر بگذارد. افراد سبک وزن‌تر ممکن است تخت خواب‌های کوتاهتر را ترجیح دهند، در حالی که افراد با وزن بالاتر روی تخت‌های ضخیم‌تر احساس راحتی بیشتری می‌کنند.

چقدر باید برای تشک جدید هزینه کنید؟چقدر باید برای تشک جدید هزینه کنید؟ - راهنمای خرید تشک مناسب

نوع تشک از نظر قیمت به طور قابل‌توجهی متفاوت است. به طور کلی، مدل‌های فومی و فنردار از قیمت کمتری نسبت به مدل‌های لاتکس، هیبریدی و بادی برخوردار هستند. با این حال، قیمت با توجه به مارک و مدل متفاوت است.

عوامل مربوط به عملکرد تشکعوامل مربوط به عملکرد تشک - راهنمای خرید تشک مناسب

وقتی تیم تحقیقاتی ما یک تشک را بررسی می‌کند، ما بر روی ۹ عامل عملکردی تمرکز می‌کنیم. با استفاده از این موارد برای قضاوت در مورد کیفیت تشک، می‌توانیم چشم‌انداز کاملی را در مورد مزایا و معایب هر تشک بدست آوریم.

گروهمعیارها
ماندگاریماندگاری به عملکرد تشک در طول استفاده‌ی طولانی مدت اشاره دارد. تشک متوسط به مدت هفت سال بدون خراب شدنِ آنچنانی کار خواهد کرد و بعد از هفت سال باید تعویض شود.
تفکیک حرکتحرکت در رختخواب انتقال حرکتی را ایجاد می‌کند که ممکن است در بقیه‌ی تشک احساس شود. برای زوجین، هر زمان که کسی وارد تخت خواب می‌شود یا از تخت خارج می‌شود، ممکن است باعث اختلال در خواب طرف مقابل شود. تشک‌هایی با لایه‌های راحتی نرمتر و انعطاف‌پذیرتر، انتقال حرکت را به حداقل می‌رسانند و آن را در مناطق کوچکتری از سطح تخت خواب جدا می‌کنند. این کار می‌تواند خطر ایجاد اختلال خواب در شب را برای شرکای خواب کاهش دهد.
کاهش فشاربرخی از تشک‌ها برای تطبیق ستون فقرات و جلوگیری از انتشار نقاط فشار، متناسب با بدن فرد سازگار هستند، در حالی که برخی دیگر کاهش فشار اندکی را ارائه می‌دهند یا اصلاً کاهش فشار را عرضه نمی‌کنند. این مسئله که تشک چقدر انعطاف‌پذیر است به لایه راحتی یا پوشش و بالاترین لایه(ها) بستگی دارد. مدل‌هایی با لایه‌های راحتی ضخیم‌تر ساخته شده از مموری فوم و / یا لاتکس، بهترین انطباق و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهند.
خنثی بودن دمابرخی از تختخواب‌ها بیش از سایر تخت‌ها گرمای بدن را جذب کرده و به دام می‌اندازند. این باعث می‌شود که افراد احساس گرما بیش از حد معمول را تجربه کنند و این کار خواب را مختل می‌کند.
گاز تولیدی از یک واکنش شیمیاییتقریباً همه‌ی تشک‌ها وقتی جدید باشند ذرات گازی را خارج می‌کنند، اما فقط فوم و تا حد کمی لاتکس بوی نامطبوعی دارند. در بیشتر موارد، بوهای ناشی از گاز طی چند روز پخش می‌شوند و از بین می‌روند (به خصوص هنگامی که تشک در یک اتاق با تهویه مناسب نگهداری می‌شود). با این حال، برخی از مدل‌ها بوی بیش از حد شدیدی را تولید می‌کنند که می‌تواند برای مدت زمان طولانی‌تری باقی بماند.
پشتیبانی لبهتمام تشک‌ها مستعد فرو رفتن در لبه‌های تخت هستند، جایی که افراد هنگام برخاستن از تخت یا رفتن به تخت بر روی آن می‌نشینند. تشک‌هایی که دارای پشتیبانی خوب لبه هستند، هنگام وارد شدن وزن به کناره‌های تخت، کمتر فرو می‌روند.
نویزاین گروه به درجه نویزی که یک تشک هنگام خوابیدن روی آن ایجاد می‌کند اشاره دارد. تشک‌های پر سر و صدا اغلب می‌توانند برای زوجین مضر باشد، زیرا حرکات یک نفر می‌تواند فرد دیگر را بیدار کند.
پشتیبانیهنگام بحث در مورد تشک، پشتیبانی به توانایی تخت برای ایجاد یک سطح مسطح و یکنواخت کمک می‌کند تا ستون فقرات و لگن را تراز کند و در زیرِ قسمت‌های سنگین بدن فرو نرود.

چه نوع تشک‌هایی موجود هستند؟چه نوع تشک‌هایی موجود هستند؟ - راهنمای خرید تشک مناسب

در مرحله بعدی، متداول‌ترین انواع تشک را بررسی می‌کنیم. هر تشک موجود در بازار منحصر به فرد است، اما اکثریت قریب به اتفاق مدل‌ها در یکی از پنج دسته‌ی زیر قرار می‌گیرند.

تشک‌های فومیتشک‌های فومی - راهنمای خرید تشک مناسب

ساختار: این تشک‌ها تمام فومی هستند. سیستم راحتی حداقل دارای یک لایه پلی فوم و / یا مموری فوم است، در حالی که هسته‌ی پشتیبانی تقریباً همیشه از پلی فوم با چگالی بالا ساخته می‌شود.

عواملی که باید در نظر گرفت: برای تعیین اینکه کدام تشک فومی مناسب شما است عوامل زیر را بررسی کنید.

  • نوع کف: مموری فوم با پلی فوم مطابقت دارد تا به تراز شدن ستون فقرات فرد کمک کرده و نقاط فشار را کاهش دهد.
  • تراکم فوم: تراکم فوم یعنی تشک تا چه اندازه وزن بدن شما را تحمل می‌کند و بر حسب پوند بر فوت مکعب (PCF) اندازه‌گیری می‌شود. فوم با چگالی کم به سرعت تخریب می‌شود، اما فوم‌های با چگالی متوسط ​​و بالا دارای عمر معقولی هستند.
  • انحراف بار ایندنتیشن (ILD): ILD به طور خاص به میزان وزن مورد نیاز برای فشرده‌سازی سطح تخت خواب به میزان ۱۰ سانتی‌متر اشاره دارد. هرچه ILD بالاتر باشد، تشک محکم‌تر است. محدوده اکثر فوم‌ها بین ۸ تا ۲۱ILD است.

طول عمر متوسط: ۷ سال

مزایا:

  • میانگین ​​قیمت پایین و در دسترس بودنِ گسترده
  • انعطاف‌پذیری دقیق و تسکین درد و فشار بالاتر از حد متوسط
  • تفکیک حرکت خوب
  • فاقد نویز

معایب:

  • پتانسیل بالای انتشار گاز (بو)
  • برای بعضی‌ها گرم است
  • مستعد افتادگی و تورفتگی زودرس است
  • پشتیبانی ضعیف از لبه‌

تشک‌های لاتکستشک‌های لاتکس - راهنمای خرید تشک مناسب

ساختار: لایه راحتی دارای حداقل یک لایه لاتکس است، ماده‌ای که از شیره درختان کائوچو استخراج می‌شود. لاتکس ممکن است بیشتر طبیعی یا مصنوعی باشد. هسته پشتیبانی همچنین ممکن است از لاتکس یا به جای آن، پلی فوم با چگالی بالا (شبیه تشک‌های فومی / مموری فوم) ساخته شود.

عواملی که باید در نظر گرفت: برای تعیین اینکه کدام تشک لاتکس مناسب شما است، عوامل زیر را بررسی کنید.

  • روش پردازش لاتکس: برای تولید لاتکس مورد استفاده در تشک‌ها از دو فرآیند استفاده می‌شود. روند Dunlop منجر به رسوب بیشتر در پایین و فوم کرکی در بالا می‌شود. لاتکس Dunlop در نتیجه سنگین‌تر است و اغلب در هسته‌های پشتیبان استفاده می‌شود. روند Talalay منجر به مخلوط همگن‌تری از فوم کف‌دار و سبک می‌شود. از لاتکس Talalay اغلب در لایه‌های راحتی استفاده می‌شود. با این حال، ممکن است از هر دو روش لاتکس برای هر لایه تشک استفاده شود – و این ممکن است بر احساسی که تشک منتقل می‌کند تأثیر بگذارد.
  • انحراف بار ایندنتیشن (ILD): همانند تشک‌های فومی، به تشک‌های لاتکس نیز اغلب نمرات ILD تعلق می‌گیرد. مقیاس برای لاتکس کمی متفاوت است. رتبه ILD ۱۶ یا کمتر به عنوان نرمترین تشک شناخته می‌شود، در حالی که رتبه ۳۹ یا بالاتر برای سخت‌ترین تشک است.

طول عمر متوسط: ۸.۵ سال

مزایا:

  • طول عمر بیشتر از حد متوسط
  • مطابقت قابل‌توجه با تسکین درد و فشار
  • تفکیک حرکت خوب و بدون نویز
  • خنک‌تر از فوم

معایب:

  • میانگین قیمت بالا
  • پتانسیل خارج شدن گاز (بو)
  • پشتیبانی ضعیف از لبه
  • کاملاً سنگین و جابجاییِ دشوار

تشک‌های فنردارتشک‌های فنردار - راهنمای خرید تشک مناسب

ساختار: بیشتر تشک‌های داخلی دارای یک یا دو لایه پلی فوم در سیستم راحتی هستند. هسته‌ی پشتیبان از کویل‌های فولادی با فاصله‌ی یکسان و همچنین یک لایه‌ی پایه‌ی پلی فوم در بیشتر موارد برخوردار است.

عواملی که باید در نظر گرفت: برای تعیین اینکه کدام تشک برای شما مناسب است عوامل زیر را بررسی کنید.

  • نوع کویل: معمولاً چهار نوع کویل در تشک‌های فنردار وجود دارد.
نوع کویلشرح
کویل بونلبه شکل ساعت شنی است و به طور معمول در تشک‌های فنردار ارزان قیمت یافت می‌شود.
کویل افستبه شکل ساعت شنی (مانند کویل بونل) است، اما قسمت پایین آن صاف شده و باعث ایجاد یک اثر مهارکننده برای پشتیبانی بیشتر می‌شود. دوام آن از سایر کویل‌های تشک بیشتر است و معمولاً در مدل‌های گران قیمت‌تر یافت می‌شود.
کویل سیمی پیوستهاین کویل‌ها ردیف‌هایی از سیم‌های فولادی منفرد را تشکیل می‌دهند که در طرفین به هم متصل می‌شوند و یک حرکت مهار کننده ایجاد می‌کنند (شبیه کویل‌های افست). این کویل‌ها بادوام هستند، اما این تشک‌ها به اندازه‌ی سایر تشک‌های فنردار انعاطف‌پذیری ندارند.
کویل جیب‌دارمعمولاً در هیبریدها یافت می‌شود، اما برخی از تشک‌های فنردار این کویل‌ها را نیز دارند. هر کویل در پارچه پیچیده شده است. این کار میزان صدا را به حداقل می‌رساند و انتقال حرکت را بیشتر از سایر کویل‌های فنردار کاهش می‌دهد.

کویل گیج (Coil Gauge): از اندازه یا ضخامت کویل‌های فنردار می‌توان برای تعیین دوام تشک استفاده کرد. این گیج در مقیاس ۱۲ (ضخیم‌ترین) تا ۱۸ (باریک‌ترین) اندازه‌گیری می‌شود. کویل‌های جیب‌دار معمولاً بالاترین گیج و کویل‌های افست پایین‌ترین گیج را ارائه می‌دهند. کویل‌های بونل و کویل‌های سیمی پیوسته از نظر گیج متغیر هستند.

گام (Pitch): این به زاویه‌ی کویل‌ها نسبت به سطح محل خواب اشاره دارد و می‌تواند برای تعیین میزان سفت بودن تشک استفاده شود.

تعداد کویل: تعداد کویل مهم است زیرا ممکن است لزوماً روی راحتی تشک یا طول عمر آن تأثیر نگذارد. تخت‌های فنردار با تعداد کویل از ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ عدد بالاترین امتیاز رضایت را دارند، اما مدل‌هایی با بیش از ۱۰۰۰ کویل با افزایش سطح راحتی، پشتیبانی یا عملکرد ارتباطی ندارند.

طول عمر متوسط: ۵.۵ سال

مزایا:

  • میانگین ​​قیمت پایین و در دسترس بودن گسترده
  • به دلیل جریان بهتر هوا در هسته‌ی پشتیبان، خنک‌تر است
  • پشتیبانی قوی از لبه

معایب:

  • طول عمر کمتر از حد متوسط
  • حداقل انعطاف‌پذیری و کاهش فشار
  • پتانسیل نویز زیاد
  • تفکیک حرکت کم تا عدم تفکیک حرکت

تشک‌های هیبریدی (ترکیبی)تشک‌های هیبریدی (ترکیبی) - راهنمای خرید تشک مناسب

ساختار: طبق تعریف، یک هیبرید واقعی با حداقل دو اینچ مموری فوم و / یا لاتکس در سیستم راحتی و یک هسته‌ی پشتیبان کویل جیب‌دار ساخته می شود. مدل‌های دیگر ممکن است به عنوان هیبرید ذکر شده باشند، اما این برچسب از نظر فنی نادرست است.

عواملی که باید در نظر گرفت: برای تعیین اینکه کدام تشک هیبریدی برای شما مناسب‌تر است، عوامل زیر را بررسی کنید.

  • تراکم: این یکی از موارد مهم تشک‌های دارای پلی فوم یا لایه‌های مموری فوم است.
  • انحراف بار ایندنتیشن (ILD): این یک نکته‌ی مهم برای همه‌ی هیبریدها است، اما به خاطر داشته باشید که مقیاس‌های ILD برای فوم و لاتکس متفاوت است.
  • گیج (Gauge): بیشتر کویل‌های جیب‌دار دارای گیج بالا (نازک) هستند، اما مشخصات و طول عمر در مدل‌های مختلف فرق دارد.
  • تعداد کویل: همانطور که در تخت‌های فنردار مشاهده می‌شود، تعداد کویل‌ها نیز باید مورد توجه قرار داده شود اما ممکن است نقش مهمی در راحتی، پشتیبانی یا عملکرد تشک نداشته باشد.

طول عمر متوسط: ۶ سال

مزایا:

  • انعطاف‌پذیری بیشتر و تسکین درد / فشار بیشتر از تختهای فنردار
  • تفکیک حرکت بهتر از حد متوسط
  • پشتیبانی قوی از لبه

معایب:

  • میانگین قیمت بالا
  • طول عمر کمتر از حد متوسط
  • مشکلات ماندگاری بو و گرما در مدل‌های مموری فوم
  • پتانسیل نویز

تشک‌های بادیتشک‌های بادی - راهنمای خرید تشک مناسب

ساختار: اکثر تشک‌های بادی یا دارای لایه‌های راحتی نازک از جنس فوم هستند و یا اصلاً لایه راحتی ندارند. هسته‌ی پشتیبان حداقل دارای دو محفظه هوای مجزا است که می‌توانند باد شوند یا باد آنها خالی شود تا سفتی تشک و تکیه گاه را تنظیم کنند.

عواملی که باید در نظر گرفت: برای تعیین اینکه کدام تشک بادی مناسب شما است، عوامل زیر را بررسی کنید.

  • محدوده سفارشی‌سازی: تمام تشک‌های بادی تا حدی مقاومت و پشتیبانی قابل‌تنظیم را ارائه می‌دهند، اما مدل‌های خاص گزینه‌های وسیع‌تری را نسبت به بقیه ارائه می‌دهند. تعداد محفظه‌های هوا می‌تواند سطح سفارشی‌سازی را تحت تأثیر قرار دهد. اکثر تشک‌های بادی دارای دو تا چهار محفظه و حتی بیشتر هستند.
  • کنترل‌ها: بیشتر تشک‌های بادی امروزی برای کنترل از راه دور طراحی شده‌اند، اما ممکن است نیاز به تنظیم دستی برخی از مدل‌ها باشد.
  • حفره: بسیاری از دارندگان تشک‌های بادی گزارش می‌کنند که یک حفره‌ی قابل‌توجه در مرکز تختشان به وجود آمده و آن را دو نیم کرده است که می تواند پشتیبانی را به خطر بیاندازد و باعث ناراحتی شود. برخی از مدل‌ها در مقایسه با سایر مدل‌ها دارای حفره‌های گسترده‌تر / عمیق‌تری هستند.

طول عمر متوسط: ۸ سال

مزایا:

  • طول عمر طولانی در صورت نگهداری درست
  • سفتی و پشتیبانی قابل‌تنظیم
  • انعطاف‌پذیری بالا و تسکین درد و فشار بالاتر از حد متوسط
  • مناسب برای تمام پوزیش‌های خواب و انواع بدن‌های خوابیده

معایب:

  • میانگین قیمت بالا و در دسترس بودن کم
  • مستعد خرابی و عملکرد نامناسب با تعمیرات پرهزینه
  • برای بعضی‌ها خیلی گرم یا خیلی خنک است
  • پتانسیل نویز زیاد

در مبحث بعدی به مقایسه‌های تشک‌های مختلف خواهیم پرداخت تا بتوانید در هنگام انتخاب تشک مورد نظر خود بهترین تصمیم گیری لازم را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *