۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
۱۰ نکته برای دکوراسیون اتاق خواب زیبا

۱۰ نکته برای دکوراسیون اتاق خواب زیبا

۲۲ تیر ۱۴۰۰

اتاق خواب باید مکانی شخصی باشد که بیانگر رنگ‌ها، احساسات و کلکسیون‌های مورد علاقه شما است. اصول مهمی را که باید هنگام تزئین اتاق خواب و تغییرات برای دکوراسیون اتاف […]

اتاق خواب باید مکانی شخصی باشد که بیانگر رنگ‌ها، احساسات و کلکسیون‌های مورد علاقه شما است. اصول مهمی را که باید هنگام تزئین اتاق خواب و تغییرات برای دکوراسیون اتاف خواب به یاد داشته باشید، بیاموزید به طور مثال دیگر می‌دانید در هنگام انتخاب سرویس خواب از چه سبک و سیاق مدلی استفاده نمائید و یا چه رنگی برای اتاق خواب شما مناسب می‌باشد. در این مقاله قصد داریم نکات مهمی را برای داشتن دکوراسیون اتاق خواب زیبا بیان کنیم تا بتوانید بهترین نوع دکوراسیون را داشته باشید.

رنگ ملایمی انتخاب کنید

به جای رنگ‌های اصلی پررنگ، طیف رنگ‌های آرامش‌بخش و یک پالت تک‌ رنگ از رنگ‌های آرامش‌بخش را انتخاب کنید. تئوری رنگ را به یاد داشته باشید: رنگ‌های ملایم آبی، بنفش کمرنگ یا سبز آرامش‌بخش و ملایم محسوب می‌شوند.رنگ‌های تیره به محیط حس دنج بودن و راحتی می‌دهد. این‌ رنگ‌ها ممکن است شامل قهوه‌ای گرم، قرمز سیر یا یاقوت زرد باشد. از رنگ‌های ملایم دلخواه خود در اتاق خواب استفاده کنید. به این معنی که بنفش کمرنگ به جای بادمجانی، یا زرد کدویی را به جای نارنجی انتخاب کنید.

از سقف غافل نشوید

سقف پنجمین دیوار اتاق است. وقتی در رختخواب دراز می‌کشید، آیا سقفی کسالت بار و خالی مشاهده می‌کنید؟ یک الگوی ظریف یا رنگ ملایم به آن بزنید. رنگ سقف را کمی ملایم‌تر از رنگ دیوار بزنید. این کار موجب کوتاه به نظر رسیدن سقف می‌شود و به فضا راحتی و آرامش می‌بخشد.

راه‌حل‌های دیگر می‌تواند ایجاد استنسیل یا کاغذ دیواری کردن سقف، افزودن عناصر معماری به شکل پرتو یا گچ‌بری یا استفاده از یک رنگ تزئینی باشد. برای سقف اتاق خواب با برگ‌های نقره‌ای، یک پوشش چتر مانند که از سقف آویزان است، می‌تواند ضمن ایجاد طرح و رنگی خاص در سقف، شما را در احساسات و گرمای خود احاطه کند. یک نقش مدالی و لوستر کریستالی یا طیف رنگی ملایم قالب اضافه کنید که باعث ایجاد رنگ و الگو در «دیوار پنجم» بالای سر شما می‌شود.

اتاق خواب را ساده نگه دارید

یک اتاق خواب باید فارغ از سبک تزئینی منتخب شما، دنج و ساده، مدرن و زیبا به نظر برسد. برای سهولت در حرکت، حداقل سه قدم بین تخت و دیوارهای کناری یا مبلمان بزرگ و حداقل دو فوت بین تخت و مبلمان کوچک، مانند میز و کمد، فاصله بگذارید. اگر برای رفتن از سمت کمد به دستشویی مجبورید اطراف تخت راه بروید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید تخت را جابه‌جا کنید.

اتاق خواب را فقط با وسایل مورد نیاز خود تجهیز کنید. تخت، یک یا دو میز کنار تخت، کمد و صندلی از ملزومات یک اتاق هستند. هر چیز دیگری بی نظمی ایجاد می‌کند. اگر فضا دارید، کشو‌هایی را در کمد قرار دهید.

اکسسوری‌ها را باید به حداقل برسانید. یک اثر هنری زیبا و چند عکس خانوادگی انتخاب کنید، گل و شمع به آن اضافه کنید و بگذارید همانجا باشند.

مبلمان با اندازه مناسب انتخاب کنید

مبلمان با اندازه مناسب انتخاب کنید - دکوراسیون اتاق خواب

هنگامی که آماده خرید مبلمان اتاق خواب هستید، کار خود را با یک نقشه اندازه‌گیری شده از فضا آغاز کنید. مبلمان باید متناسب با اتاقی باشد که در آن هستند و خصوصاً در مورد مبلمان اتاق خواب صادق است. تخت و کمد سنگین و بزرگ را برای یک اتاق خواب کوچک انتخاب نکنید. اگر سقف بلند باشد، یک تاج بلند برای تخت می‌تواند به طور چشمگیری اندازه را کمتر نشان دهد.

اگر اتاق خواب شما بزرگ است، مبلمان را متناسب با آن انتخاب کنید. صندلی و پاف اضافه کنید یا یک تکه از مبلمان را در انتهای تخت قرار دهید. مبلمان و اکسسوری‌هایی که خیلی کوچک هستند در یک اتاق بزرگ به چشم نمی‌آیند.

فضای زیادی برای نگهداری داشته باشید

فضای زیادی برای نگهداری داشته باشید - دکوراسیون اتاق خواب

برای اضافه کردن حس آرامش به اتاق خواب، وسایل را دور از چشم خود نگه دارید. در این حالت اتاق آرام‌تر و جادار‌تر به نظر می‌رسد.

یک میز کنار تخت بزرگ با کشو یا درهایی انتخاب کنید که بتوانید پشت آن کتاب، لوسیون و عینک مطالعه را دور از چشم پنهان کنید به طوری که قابل دسترسی برای شما باشد. برای نگهداری بیشتر، رومیزی یا کمد کوچک با کشو انتخاب کنید.

برای نگهداری ملحفه، پتو و بالش اضافی از یک صندوق یا نیمکت برای نگهداری وسایل در کنار تخت استفاده کنید.

برای کتاب‌ها و اکسسوری‌ها که به راحتی قابل دسترسی باشند، از یک تاج تخت با قفسه‌های داخلی یا صفحه‌های کشویی استفاده کنید.

یک سیستم سازماندهی طراحی شده سفارشی باعث می‌شود که از فضای کمد حداکثر استفاده را داشته باشید.

جعبه‌های کوچک را در زیر تخت قرار دهید و آن‌ها را با یک روتختی زیبا مخفی کنید.

یک جای دنج خصوصی ایجاد کنید.

با ساخت مکانی ساکت و آرام برای نشستن و مطالعه به خود هدیه منحصر به فردی بدهید. در آخر تختخواب یا گوشه‌ای از اتاق، جای دنجی برای مطالعه یا نشستن بسازید.

اگر اتاق شخصی خودتان را دارید، کنار پنجره آن یک صندلی پنجره‌ایی درست کنید و از منظره و نور طبیعی لذت ببرید.

از پارچه و ملحفه‌های لاکچری استفاده کنید.

از پارچه و ملحفه‌های لاکچری استفاده کنید. - دکوراسیون اتاق خواب

در اتاق خواب خود از پارچه‌های زیبا و لوکس استفاده کنید. هیچ چیز مانند پارچه‌های زیبا، آرامش و راحتی را برای اتاق خواب به ارمغان نمی‌آورد. از خرید ملحفه‌هایی که جنسشان ۱۰۰٪ پنبه نیست یا پارچه‌هایی با تعداد نخ زیر ۳۵۰ یا بیشتر، خودداری کنید. ملحفه‌های گران و با کیفیت را برای شستشو و اتو حرفه‌ای به خشکشویی بفرستید. این کار هزینه زیادی ندارد اما چین و چروک‌ها را به خوبی ازبین می‌برد.

سایر پارچه‌های موجود در اتاق خواب را با پارچه موهر نرم یا ترمه روی دسته صندلی مطالعه قرار دهید، دیوارها را با پارچه‌های ابریشمی بپوشانید، پارچه‌های ابریشمی را از سقف آویزان کنید یا با پارچه ابریشمی بالای تخت یک چتر بسازید یا از کفپوش‌های مخمل استفاده کنید.

پنجره‌ها را بپوشانید.

پرده‌ها به زیبایی پنجره و چشم انداز می‌افزاید. همچنین شیوه‌ایی برای افزودن رنگ، الگو، بافت و لطافت به اتاق خواب است. اگر پرده‌های حریر نرم را دوست دارید یا به حفظ حریم خصوصی در شب و جلوگیری از ورود نور در صبح تمایل دارید، از پرده‌های کرکره‌ایی تیره استفاده کنید تا به راحتی بتوانید آن را باز و بسته کنید.

در همه پارچه فروشی‌ها، پرده‌های تیره یا پارچه‌های ضخیم یافت می‌شوند که برای جلوگیری از ورود نور آفتاب هنگام دیر خوابیدن مناسب است.

چندین گزینه روشنایی استفاده کنید.

بهتر است در اتاق خواب نور را در همه اتاق «پخش» کنید. نورپردازی محیط، تمام اتاق را روشن می‌کند، لامپ‌های کوچک نور را برای خواندن و سایر فعالیت‌ها به همان نقطه می‌تابانند و شدت نور به دیوارها منعکس می‌شود.

برای تاباندن نور به نقطه مدنظرتان از چراغ مطالعه با دسته متحرک استفاده کنید. هر چراغ با دیمر قابل تنظیم است. برای هر چراغ یک کلید روشن و خاموش جداگانه نصب کنید تا بتوانید به راحتی ناحیه مورد نظر خود را روشن کنید.

بگذارید اتاق خواب شما یک مکان فرار واقعی باشد.

منظم باشید. گوشی همراه، کامپیوتر، تلویزیون، دستگاه ورزشی یا شاه توت را از اتاق خواب بیرون ببرید. مکانی ارزنده برای استراحت و آرامش بسازید. عاشق اتاق مطالعه و خواب خود خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *