۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
دکوراسیون اتاق خواب هفت متری | بایدها و نبایدها

دکوراسیون اتاق خواب هفت متری | بایدها و نبایدها

۲۸ مهر ۱۳۹۹

در این مقاله سعی داریم در مورد دکوراسیون اتاق خواب هفت متری توضیحات جامع و کاملی را برای شما ارائه دهیم. طراحی داخلی و چیدمان یک اتاق خواب آرام و […]

در این مقاله سعی داریم در مورد دکوراسیون اتاق خواب هفت متری توضیحات جامع و کاملی را برای شما ارائه دهیم.

طراحی داخلی و چیدمان یک اتاق خواب آرام و دلنشین تاثیر به سزایی در روحیه ی افراد دارد، از این رو با توضیحات کامل قصد داریم اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب هفت متری می توانیم از سرویس خواب متنوعی استفاده کنیم تا از فضایی که در اختیار داشته بهینه ترین استفاده را انجام دهیم.

در این مقاله سعی می کنیم، به تمامی سوالاتی که ممکن است، برای مشتریان پیش بیاید پاسخگو باشیم.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  1. در طراحی اتاق خواب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
  2. سرویس خواب چیست؟
  3. اجزایی اصلی اتاق خواب را نام ببرید؟
  4. اندازه ی استاندارد تخت خواب را بیان کنید؟
  5. چه نکات بهداشتی در زمان تهیه ی تخت خواب باید رعایت شود؟
  6. جایگاه میز آرایش در سرویس خواب به چه صورت است؟
  7. مدلهای مختلف سرویس خواب و پاف را نام ببرید؟
  8. آیا وجود آینه در سرویس خواب الزامی است؟
  9. آیا کمد و پاف جزئی از سرویس خواب به حساب می آیند؟
  10. به جز وسایل سرویس خواب چه موارد دیگری در دکوراسیون داخلی اتاق خواب موثر است؟
  11. آیا استفاده از کمد دیواری در اتاق خواب مهم است؟
  12. نقش رنگ در طراحی داخلی اتاق خواب چیست؟
  13. آیا استفاده از یک نورپردازی مناسب در اتاق خواب مهم است؟
  14. آیا مبلمان تخت شو و تخت خوابشو برای اتاق خواب های کوچک مناسب است؟
  15. سرویس خواب ام دی اف چیست و مزیت های ام دی اف را نام ببرید؟
  16. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
  17. ویژگی های اتاق خواب مستر را توضیح دهید؟
  18. ویژگی هیای که برای دکوراسیون اتاق خواب کودک باید در نظر داشته باشیم را بیان کنید؟
  19. دکوراسیون اتاق خواب مهمان به چه صورت است؟
  20. ویژگی های سرویس خواب نوزاد را بیان کنید؟
  21. متریال اولیه در ساخت سرویس خواب چیست؟
  22. ویژگی های مواد اولیه سرویس خواب را توضیح دهید؟
  23. مدلهای مختلف تخت خواب در سرویس خواب را نام ببرید؟
  24. مواردی که برای دکوراسیون اتاق خواب باید در نظر بگیریم را نام ببرید؟

 

اتاق خواب

اتاق خواب

یکی از بخش های مهم در هر خانه که بیشتر افراد در آن فضا به مطالعه و استراحت می پردازند اتاق خواب است. طراحی یک اتاق خواب مناسب سبب شده که بر روی خلق و خوی افراد تاثیر گذاشته و زمان استراحت در این فضا نیاز فرد را برای کل روز تامین کند. افراد با توجه به سلیقه و نیاز خود از این بخش می توانند از یک دیزاین مخصوص برای طراحی داخلی اتاق خواب استفاده کنند.

بهتر است که برای رنگ آمیزی داخل اتاق خواب از رنگهای استفاده کنیم که به فرد آرامش خیال دهد و با روحیه ی فرد سازگارتر باشد. به کار بردن رنگهای تند باعث می شود که آرامش فرد را برهم زده و انتخاب مناسبی برای این فضا نیست، زیرا تمام افراد یک سوم از شبانه روز را در این بخش سپری می کنند، پس بهتر است که از رنگهایی استفاده کنند که به آنها آرامش و آسایش می دهد.

طراحان داخلی برای اتاق خوابهای کوچک سعی کرده اند که از رنگ و کاغذ دیواری های روشن استفاده کنند تا این بخش بزرگتر نشان داده شود. طراحان برای دیزاین اتاق خواب عروس سعی کرده اند که از سرویس خوابی استفاده کنند که تمامی اجزای این سرویس با هم هماهنگ بوده و تناسب داشته باشند.

تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی را بر روی میز قرار ندهیم

برای تزیین کردن میز آرایش در اتاق خواب عروس بهتر است که تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی را بر روی میز قرار ندهیم، زیرا استفاده از این لوازم باعث شده که نظم اتاق خواب بهم ریخته شود، بنابراین هر چه اتاق خواب عروس خلوت تر باشد، زیبایی و جذابیت اتاق بیشتر می شود و به زوجین آرامش بیشتری می دهد.

برای تزیین اتاق خواب بهتر است که از وسایلی استفاده کنیم که با سرویس خواب ما هماهنگ بوده و از یک سبک خاص و مورد علاقه برای دیزاین اتاق خواب استفاده کنیم، مثلا اگر سرویس خواب به سبک سلطنتی به کار برده شده است، باید از تابلو و آباژورهای سلطنتی و شیک در کنار سرویس خواب به کار ببریم تا زیبایی اتاق را دو چندان کند. هر چه اتاق خواب خلوت تر و با نظم باشد، اتاق بزرگتر و زیباتر نمایان می شود.

برای چیدمان اتاق خواب باید از قوانین فنگ شویی تبعیت کنیم و کلیه لوازم را در مکان مناسب خود قرار دهیم مناسب ترین نقطه ای که در اتاق خواب می توانیم برای تزیین از آن استفاده کنیم، دیوار بالای تخت است که زیبایی اتاق خواب را زیاد می کند.

سرویس خواب

سرویس خواب

یکی از اصلی ترین بخشی که در اتاق خواب باید به آن خیلی اهمیت دهیم سرویس خواب است. بهتر است که از یک سرویس خوابی استفاده کنیم که با دکوراسیون داخلی منزل هماهنگی داشته باشد.

مثلا اگر برای طراحی داخلی منزل و آشپزخانه از شیوه ی مدرن استفاده می کنیم، پس بهتر است که برای دکوراسیون اتاق خواب هم از شیوه ی مدرن استفاده کنیم تا تمام طراحی داخلی با هم هماهنگ باشد.

در زمان تهیه ی سرویس خواب برای اتاق خواب نکته ی مهمی که باید در نظر داشته باشیم از نظر راحتی و سلامتی است، زیرا همه ی افراد حدود یک سوم از روز را در داخل این بخش از منزل سپری می کنند و باید احساس راحتی و آسایش داشته باشند. یک سرویس خواب راحت باعث می شود که از نظر فیزیکی سلامتی فرد را تامین کند و فرد بعد از یک روز کاری سخت احساس راحتی و آرامش داشته باشد،

بنابراین بهتر است که افراد در زمان خرید به زیبایی سرویس خواب اهمیت زیادی ندهند، بلکه از بعد سلامتی و آرامش بیشتر به آن توجه داشته باشند. اتاق خواب برای هر فرد یک محیط کاملا شخصی است که بر مبنای سلیقه و نظر فرد چیدمان می شود.

برای طراحی داخلی اتاق خواب بهترین کاری که می توان انجام داد، استفاده از یک رنگ آرامش بخش برای دیوار است و همچنین استفاده از وسایلی که برای یک اتاق خواب نیاز است و علاوه بر این موارد استفاده از یک تشک استاندارد که شما از آن در زمان استراحت استفاده می کنید.

اجزای تشکیل دهنده ی سرویس خواب

اجزای تشکیل دهنده ی سرویس خواب

سرویس خوابی کامل است که تمامی موارد زیر در آن وجود داشته باشد که این اجزاء شامل:

۱) اولین چیزی که در سرویس خواب مهم و اساسی است و در اتاق خواب به کار برده می شود، تخت خواب است که برای فرد آرامش و آسایش یک روز سخت را به همراه می آورد.

۲) برای اینکه تخت خواب کامل تر باشد، در کنار این سرویس خواب از پاتختی نیز استفاده می کنند.

۳) در دکوراسیون اتاق خواب یکی از اجزاء دیگر که باید وجود داشته باشد، میز آرایش (یا میز توالت) است.

۴) در تمامی اتاق خواب ها در کنار سرویس خواب، آینه یکی دیگر از اجزاء اصلی اتاق خواب است که حائز اهمیت است.

۵) به دلیل اینکه محیط اتاق خواب کاملا شخصی است، باید برای این فضا از کمد استفاده شود.

۶) یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده در فضای داخلی اتاق خواب پاف نام دارد که باید در زمان طراحی دکوراسیون اتاق خواب به چیدمان آن توجه داشته باشیم.

با توجه به نیاز فرد و فضای داخلی منزل افراد می توانند اتاق خواب خود را مدرن و یا سلطنتی طراحی کنند و تمامی اجزاء داخلی یک اتاق خواب را مورد توجه قرار دهند تا بهترین استفاده را از این فضا داشته باشند.

تخت خواب

تخت خواب

از اصلی ترین قسمت در داخل اتاق خواب، تخت خواب است که با توجه به نیاز فرد سایز و ارتفاع تخت را تعیین می کنند. مثلا برای تخت های یک نفره بهتر است که با متراژ نود تا صد و ده سانتی متر و همچنین طول (قد) تخت نیز دویست سانتی متر باشد، را تهیه کنیم که این اندازه برای تخت های یک نفر استاندارد بوده و فرد بر روی این تخت احساس آرامش میکند.

از نظر استانداردی که برای تخت خواب های ۲ نفره لحاظ شده است، عرض ۱۳۵ تا ۱۵۰ است و طول این تخت ها هم بهتر است که ۲ متر ( یا ۲۰۰ سانتی متر) باشد که قد این تخت ها بیشتر برای افرادی که قد بلند دارند، مورد استفاده قرار می گیرد،

ولی افرادی که قد کوتاه تری دارند، قد تخت اگر ۱۹۰ باشد، مناسب تر است. از نظر ارتفاع قد تخت خواب بهتر است که دارای ارتفاع بین سی تا چهل سانتی متر باشد، این حد از ارتفاع که برای تخت خواب لحاظ شده است، برای این است که تمیز کردن زیر تخت به راحتی و آسانی انجام شود. افرادی که در زمان استراحت زیاد تحرک نداشته و ثابت هستند، می توانند از تخت خواب هایی که ارتفاع آنها پنجاه تا پنجاه و پنج سانتی متر است، استفاده کنند.

رعایت نکات بهداشتی سرویس خواب

رعایت نکات بهداشتی سرویس خواب

در زمان تهیه سرویس خواب افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که سرویس خوابی را تهیه کنند که بوی نامطلوبی نداشته باشد. بعضی از سرویس خواب ها نظیر تخت خواب ها به دلیل اینکه سازنده ی این سرویس خواب از چوب های نامرغوب و بی کیفیتی برای ساخت آنها استفاده می کنند و علاوه بر چوب از رنگ های بی کیفیت برای رنگ کردن سرویس خواب استفاده می کنند،

این عوامل باعث شده که این سرویس خواب بوی نامطلوب را از خود تولید کرده و این بوی زنند تمام فضای اتاق خواب را پر میکند و برای فرد این بو آزار دهنده است. استفاده از این سرویس خواب نامرغوب به مرور زمان بر روی دستگاه تنفسی فرد اثر گذاشته و فرد دچار حساسیت و یا آلرژی می شود، پس بهتر است، در زمان خرید و تهیه سرویس خواب به این نکته ی مهم حتما توجه کنیم و یک سرویس خواب مرغوب و با کیفیتی را تهیه کنیم.

جایگاه میز آرایش در اتاق خواب

جایگاه میز آرایش در اتاق خواب

در کنار تمامی تخت خواب ها و همچنین سرویس خواب یکی از وسایلی که جزء اجزاء اصلی سرویس خواب محسوب می شود، میز آرایش ( یا همان میز توالت ) است. بیشتر بانوان برای اینکه به لوازم بهداشتی و آرایشی خود نظم و انضباط دهند، از میز آرایش و یا میز توالت استفاده می کنند. این میزها در اشکال مختلف طراحی شده و در کنار سرویس خواب برای مشتریان قرار می گیرد که با توجه به نیاز مشتری می توانیم این میزها را تغییر دهیم و نیاز مشتری را برآورده کنیم.

طراحان و سازندگان سرویس خواب برای کامل شدن میز آرایش یک صندلی را به کار می برند تا راحتی مشتری را فراهم کنند. در زمان تهیه این میز باید به نکات ایمنی آن بسیار توجه کنیم و زیبایی را ملاک سرویس خواب خود قرار ندهیم.

طراحان در ساخت این میزها از این روش استفاده کرده اند که آینه را به میز پیج کرده تا از نظر امنیت مناسب تر باشند و در بعضی از سرویس خواب ها هم این میزها از آینه جدا بوده و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

زوج های جوان برای تهیه سرویس خواب میتوانند از هر دو نوع میز برای طراحی داخلی اتاق خواب استفاده کنند، ولی در صورتی که افراد در خانواده ی خود فرزند کوچک دارند، می توانند از میز آرایشی که آینه ی آنها به میز پیچ خورده است، استفاده کنند، زیرا از نظر امنیت مناسب تر بوده است.

پاتختی و پاف در اتاق خواب

پاتختی و پاف در اتاق خواب

سرویس خواب دارای بخش های جانبی است که در کنار آنها به کار برده می شود، یکی از آنها پاتختی و پاف است. پاتختی های به کار برده شده در کنار سرویس خواب در سایز و ابعاد گوناگونی هستند و دارای طرح و مدلهای گوناگونی می باشند. معمولا برای تخت های یک نفره از پاتختی یک نفره و برای تخت های دونفره از پا تختی دو نفر استفاده می کنند.

پاتختی هایی که در کنار سرویس خواب به کار برده می شوند، برای قرار دادن آباژور و یا افراد برای استفاده از دارو و یا قرار دادن کتاب برای مطالعه در هنگام استراحت استفاده می کنند، زیرا پاتختی نیاز اساسی اتاق خواب را برطرف می کند. پاتختی هایی که در کنار سرویس خواب به کار برده می شوند، دارای ابعاد مختلفی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.

پاتختی ها معمولا دارای طول و عرض بین چهل تا پنجاه سانتی متر هستند و ارتفاع در نظر گرفته شده برای آنها نیز حدودا بین شصت و پنج تا هفتاد سانتی متر است. بهتر است که ارتفاع پاتختی با تخت مطابقت داشته باشد تا فرد به آسانی بتواند وسایل مورد نیاز خود را از روی پاتختی برداشته و به آنها دسترسی داشته باشند.

آینه در سرویس خواب

آینه در سرویس خواب

وجود آینه در کنار سرویس خواب مناسب بوده، ولی تهیه آن لزومی نداشته است. آینه را به دو صورت در کنار سرویس خواب قرار می دهند که یا به شیوه ی قدی در کنار تخت و کمد گذاشته و یا به شیوه ی پیچی به میز آرایش متصل می کنند. در مجموع تمامی سرویس خواب هایی که هم برای والدین و هم برای کودکان طراحی شده است، دارای آینه است که برای هر اتاق شخصی این وسیله نیاز است.

کمد در سرویس خواب

کمد در سرویس خواب

در کنار سرویس خواب وسیله ی کاربردی دیگر که برای اتاق خواب نیاز است، کمدها هستند که کمد را با توجه به محیط داخلی اتاق و نیاز افراد طراحی می کنند. مثلا کمد که برای اتاق کودکان و نوجوانان طراحی و به کار برده می شود، با کمد که در اتاق مستر است، متفاوت بوده و از نظر اندازه و طرح نیز هر کدام دارای طرح و مدل متفاوتی است.

وجود کمد در هر اتاق خواب به منظور استفاده فرد برای چیدن لباس مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است، بدانید که اتاق خواب هایی که از نظر متراژ کوچک هستند، نیازی به کمد نداشته، زیرا فضای زیادی را اشغال کرده و اتاق کوچک تر دیده می شود، بنابراین بهتر است، این افراد از تخت های که در زیر آنها کشو وجود دارد، استفاده کنند تا از فضای خود بهترین استفاده را بکنند.

پاف در سرویس خواب

پاف در سرویس خواب

علاوه بر اینکه از پاف در کنار سرویس مبلمان نیز به کار برده میشود، امروزه در کنار سرویس خواب هم مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از پاف در اتاق خواب هم برای استراحت و نشستن و یا برای گذاشتن وسایل مورد استفاده قرار می گیرد.

پاف ها که جزئی از وسایل سرویس خواب هستند، در مدلهای گوناگون وجود دارند، بعضی از پاف ها تنها به شکل صندلی هستند و مدلهای دیگر این پاف ها به صورت صندوق دار برای مشتریان ارائه می شود که مدل صندوق دار آن برای نگهداری وسایل شخصی مورد استفاده قرار می گیرد.

تمامی این موارد جزئی از وسایل سرویس خواب است که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشیم.

برای اینکه تمامی وسایلی که به کار می بریم با هم هماهنگی داشته باشند، باید سعی کنیم که دکوراسیون داخلی اتاق را با وسایل خود ست کنیم، مثلا افرادی که از سبک مدرن و یا کلاسیک برای طراحی داخلی اتاق خواب خود استفاده می کنند، باید سعی کنند که پرده، کاغذ دیواری و همچنین کفپوش اتاق را با سایر موارد دیگر ست و مطابق کنند تا یک اتاق خواب زیبا و شیکی را به ارمغان بیاوریم.

پرده در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

پرده در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

برای تهیه ی پرده در اتاق خواب بهتر است که با سرویس خواب و سبکی که برای طراحی داخل اتاق خواب استفاده کرده ایم هماهنگ باشد. در مجموع پرده ای که برای اتاق خواب کودکان استفاده می شود، با پرده ای که برای اتاق والدین (یا اتاق مستر) به کار برده میشود متفاوت بوده و هر کدام از یک طرح و رنگی خاصی تشکیل شده است.

پرده جزء وسایل مهم در منزل است که در هر بخش از فضای منزل دارای طرح و رنگ مخصوص به خود است، مثلا پرده ای که برای آشپزخانه به کار برده می شود، با پرده ای که در پذیرایی استفاده می شود، متفاوت بوده و هر کدام از یک طرح و رنگ خاصی تشکیل شده است.

جلوگیری از تابش نور خورشید

استفاده از پرده در اتاق خواب سبب شده که از تابش نور خورشید که در اوایل صبح به اتاق تابیده می شود، جلوگیری کرده و همچنین در فصل زمستان هم از سرد شدن بیش از حد اتاق جلوگیری کرده و گرمای داخل اتاق هم از این طریق هدر نمی رود.

به جز این موارد پرده در اتاق خواب سبب شده که زیبایی دکوراسیون اتاق خواب را دو چندان کند. برای اینکه چیدمان اتاق خواب با بهترین سبک چیده شود، ابتدا باید سعی کنیم که سرویس خواب و دیوار پوش ها را با هم هماهنگ کرد و در مرحله ی آخر پرده را با توجه به طرح و رنگ اتاق انتخاب کنیم تا یک اتاق زیبا و شیکی را دیزاین کنیم و از استراحت کردن در آن لذت ببریم.

پرده ای که برای اتاق خواب ها به کار برده می شود، یا به صورت سلطنتی یا به صورت ساده و یا به صورت پرده های کلاسیک و شیک به کار برده می شود که هر کدام از این پرده ها با توجه به سرویس خواب و رنگ اتاق خواب مورد انتخاب قرار می گیرد.

برای زیباتر شدن فضای اتاق پرده ی انتخابی اتاق خواب را باید با توجه به فضایی که در اختیار داریم انتخاب کنیم تا جذابیت اتاق خواب را دو چندان کند. به طور مثال پرده ای که برای اتاق خواب های که دارای متراژ زیاد هستند، با پرده ی که برای اتاق خواب های با متراژ کم مورد استفاده قرار می گیرد، متفاوت است.

پرده های بزرگ

پرده های بزرگ

برای اتاق خواب های بزرگ می توانیم از پرده های سلطنتی و زیبا استفاده کنیم و برای اتاق خواب های کوچک از پرده های کلاسیک و جمع و جور که فضای زیادی را اشغال نمی کنند، می توانیم استفاده کنیم. جنس پرده ای که برای داخل اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می گیرد، یا از جنس حریر، تور، مخمل و یا پارچه های دیگر که با دیوار پوش ها و سرویس خواب هماهنگ باشد، استفاده می شود.

افراد در زمان انتخاب پرده باید دقت کند که از پرده ی برای دکوراسیون اتاق خواب هفت متری استفاده کنند که با سایر وسایل و سرویس خواب هماهنگ باشد. پرده های فانتزی بیشتر برای اتاق خواب کودکان و به خصوص برای اتاق خواب دختران مورد استفاده قرار می گیرد و با در نظر گرفتن رنگ اتاق کودک، پرده ای که برای اتاق کودک استفاده می شود، را با همین رنگ ست کرده تا زیبایی اتاق را بیشتر کنند.

افرادی که اتاق خواب آنها با منازل رو به رو مشرف است و افراد به درون اتاق دید دارند، بهتر است که از پرده های ضخیم برای اتاق خواب خود استفاده کنند، بنابراین اگر اتاق خوابی از نور کافی برخوردار نیست، برای روشن شدن اتاق افراد می توانند از پرده های حریر استفاده کنند. برای اینکه اتاق خواب را با یک دیزاین مناسب طراحی کنیم، بهتر است که سرویس خواب، دیوار و پرده ها را با هم هماهنگ کرده تا یک فضای زیبا و دلنشینی را برای خود طراحی کنیم.

کاغذ دیواری در طراحی اتاق خواب

کاغذ دیواری در طراحی اتاق خواب

یکی از اجزای مهم در دکوراسیون اتاق خواب هفت متری که اهمیت زیادی دارد، کاغذ دیواری است که با توجه به سرویس خواب طراحی می شود. علاوه بر سرویس خواب برای انتخاب کاغذ دیواری باید به این نکته توجه کنیم که کاغذی را که می خواهیم به عنوان دیوارپوش برای اتاق استفاده کنیم، برای اتاق کودک یا اتاق مستر مناسب است و بعد اقدام به نصب آن کنیم تا یک اتاق زیبا و شیکی را طراحی کنیم. یکی از موارد مهمی که در انتخاب کاغذ دیواری باید در نظر بگیریم رنگ کاغذ دیواری است که انتخاب یک رنگ مناسب سبب می شود که یک محیط آرامش بخش را برای فرد ایجاد کند.

از رنگهای تند و شفاف برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب باید صرف نظر کنیم، زیرا این ترکیب رنگ بر روحیه ی افراد نیز تاثیر منفی میگذارد. بهتر است، برای طراحی داخلی اتاق خواب از رنگهای گرم و آرام نظیر رنگ نارنجی، رنگ طلایی، رنگ قرمز آجری استفاده کنیم که استفاده از این رنگها جذابیت اتاق خواب را نیز بیشتر می کند.

استفاده از کاغذ دیواری که دارای رنگهای سردی مانند سبز و زرد هستند، برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب بهترین گزینه هستند، بنابراین چون اتاق خواب یک فضای شخصی به حساب می آید افراد می توانند برای طراحی اتاق خواب خود از هر طرح و رنگ دلخواه خود استفاده کنند.

طرح و سبک کاغذ دیواری را باید با سرویس خواب هماهنگ کنیم و بهتر است که برای دیوار پوش ها از رنگهای ملایم و ساده استفاده کنیم. با توجه به سرویس خواب که مدرن، کلاسیک، چوبی و یا فلزی هستند، می توانیم کاغذ دیواری اتاق خواب را هم با توجه به طرح و سبک سرویس خواب انتخاب کنیم.

انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری مدرن:

در این کاغذ دیواری از طرح و نقش های شادی بخش استفاده شده است که این نوع از دیوار پوش ها علاقه مندان به خود را دارد، زیرا طرح های به کار رفته در این سبک الهام گرفته از طرح های جدید که زیبای خاص خود را دارد.

کاغذ دیواری کلاسیک:

این طرح از کاغذ دیواری دارای خط ها و طرح های منحنی که نسبتا با هم تقارن دارند، به کار برده شده است. طرح کلاسیک از سبک هایی است که نسبت به طرح های جدید کاغذ دیواری قدمت زیادی داشته و افراد از این طرح بیشتر استقبال کرده اند. رنگهایی که در کاغذ دیواری کلاسیک به کار برده شده است، معمولا از رنگ های خنثی تشکیل شده اند که این رنگها شامل رنگ خاکستری، رنگ بژ، رنگ کرم و همچنین رنگ طوسی است که در این کاغذ دیواری ها به کار برده می شود.

کاغذ دیواری برجسته (برآمده ):

یکی از زیباترین و جذاب ترین طرح های کاغذ دیواری که از به روزترین مدلهای کاغذ دیواری به حساب می آید کاغذ دیواری برجسته است که دارای تنوع بالای است. در بین سایر کاغذ دیواری ها، کاغذ دیواری برجسته از پرفروش ترین و پرطرفدارترین محصولات است. از ویژگی های این کاغذ دیواری می توان این مورد را بیان کرد که این دیوار پوش ها قابل شست و شو بوده و هنگام لمس طرح و نگار این کاغذ ها حس خوبی به فرد منتقل می کند.

کاغذ دیواری تصویری:

امروزه یکی از مدرن ترین کاغذ دیواری ها، کاغذ دیواری تصویری است. یکی از علت هایی که سبب شده این کاغذ دیواری در بین افراد بسیار پرطرفدار باشد، این است که فرد با دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود طرح و رنگ کاغذ را تغییر داده و از طراح می خواهد که از یک تصویر خاص برای کاغذ دیواری خود استفاده کند. این کاغذها را فرد با سلیقه ی خود با توجه به متراژ داخلی اتاق خواب انتخاب می کند.

برای طراحی و دیزاین داخلی اتاق خواب انتخاب یکی از این کاغذ دیواری ها به عنوان دیوار پوش سبب می شود که فرد یک اتاق زیبا و جذابی را برای خود طراحی کند و در آن احساس آرامش و آسایش داشته باشد.

یکی از مواردی که در دکوراسیون اتاق خواب هفت متری باید به آن خیلی اهمیت داده شود، کمد دیواری اتاق خواب است که با توجه به متراژ کمی که این فضا دارد، می توانیم با استفاده از کمد دیواری بهینه ترین استفاده را از این بخش داشته باشیم.

کمد دیواری در اتاق خواب

کمد دیواری در اتاق خواب

یکی از بخش های مهم در اتاق خواب که به دیزاین و دکوراسیون اتاق زیبایی زیادی می دهد، استفاده از کمد دیواری در این فضا است. استفاده از کمد دیواری در اتاق خواب سبب می شود که به فضای شخصی ما نظم و انضباط زیادی بدهد و بیشتر لباس ها و وسایل شخصی در این بخش نگهداری شود.

برای طراحی کمد دیواری باید به چند نکته توجه کنیم: ۱) با توجه به متراژی که اتاق خواب دارد، کمد دیواری را نصب کرده و ۲) با در نظر گرفتن اتاق مستر و یا اتاق کودک کمد دیواری را در طرح و اندازه ی و همچنین کارایی که دارد، برای اتاق خواب نصب و اجرایی کنیم. کمد دیواری که برای اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می گیرد، به سه بخش دسته بندی می شوند، که:

– کمد دیواری که برای قرار دادن رختخواب مورد استفاده قرار می گیرد.

– کمد دیواری که به عنوان استفاده از کمد لباس در داخل اتاق خواب به کار برده می شود.

– کمد دیواری که در داخل اتاق برای استفاده از کمد closet به کار برده می شود.

تمامی این کمد ها با توجه به متراژ و فضای داخلی که برای اتاق خواب در نظر گرفته شده است، مورد استفاده و طراحی می شود.

رنگ اتاق خواب

رنگ اتاق خواب

انتخاب رنگ اتاق خواب و سرویس خواب باعث می شود که در روحیه ی فرد تاثیر مثبت داشته و فرد در مدتی که در اتاق خواب به سر میبرد احساس آرامش داشته باشد. رنگ اتاق خواب، رنگ سرویس خواب که برای تشک و ملحفه به کار برده می شود و همچنین رنگ پرده ها از عوامل تاثیرگذار و مثبتی است که در دکوراسیون اتاق خواب حائز اهمیت است.

بهتر است که برای اتاق خواب از رنگی استفاده کنیم که به فرد حس آرامش می دهد و از به کار بردن سایر وسایل که باعث شلوغ شدن این فضا می شود، بپرهیزیم، زیرا اتاق خواب یک فضای شخصی بوده و فرد باید در این مکان کاملا احساس آرامش و آسایش داشته باشد.

رنگهایی که در روحیه ی فرد تاثیر مثبت گذاشته است، شامل رنگهای آبی، سبز، سفید، خاکستری و همچنین بژ میباشد که به کار بردن این رنگها برای دکوراسیون اتاق خواب هفت متری بسیار مناسب بوده است و طراحان داخلی این رنگها را مورد تایید قرار می دهند.

دلیل اینکه طراحان داخلی تاکید دارند که اتاق خواب را خلوت کرده و از شلوغ کردن آن بپرهیزید این است که این فضای داخلی در منزل مکان استراحت است و باید یک مکانی را برای نشستن در اتاق خواب برای فرد در نظر بگیریم تا فرد در این فضا بتواند به انجام کارهای شخصی خود بپردازد.

طراحان داخلی برای اتاق خواب های کوچک سعی می کنند که از تخت هایی استفاده کنند که در قسمت پایینی آنها کشو یا پارتیشن به کار برده شده باشد که افراد بتوانند از این طریق وسایل اضافی خود را در این بخش نگهداری کرده و اتاق از نظم بالایی برخوردار باشد و این انضباط برای اتاق خواب باعث شده که در روحیه ی فرد نیز تاثیر بگذارد.

نورپردازی اتاق خواب

نورپردازی اتاق خواب

برای دکوراسیون اتاق خواب هفت متری بهتر است که از یک نورپردازی مناسب استفاده کنیم تا در زمان استراحت و مطالعه داخل این فضا نور کافی وجود داشته باشد. استفاده از نورپردازی مناسب برای اتاق خواب های که پنجره و نور کافی ندارند، بسیار مهم بوده است، همچنین اتاق خواب هایی که نور کافی داشته نیاز به نورپردازی زیاد ندارد، زیرا بخشی از نور اتاق از بیرون تامین می شود و فرد می تواند از این نور برای انجام فعالیتهای روزانه ی خود مثل مطالعه کردن استفاده کند.

مبلمان تخت شو و تخت خوابشو

مبلمان تخت شو و تخت خوابشو

دانشجویانی که مجبور هستند، در شهرهای مختلف به تحصیل خود ادامه دهند و یک سوییت کوچکی را برای خود اجاره می کنند، برای اینکه از این فضا بیشترین استفاده را داشته باشند، از مبلمان تخت شو استفاده می کنند که این وسیله به عنوان مبل و هم به عنوان تخت مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از وسایلی که می توانیم برای اتاق خواب استفاده کنیم تا بهترین استفاده را از این فضا داشته باشیم مبل تختخوابشو است. افراد در زمان خرید و تهیه این سرویس باید به این نکته توجه داشته باشند که مبل تخت شو با تخت خواب شو با هم متفاوت بوده است.

طراحان داخلی برای اینکه دکوراسیون داخلی منزل را به بهترین شکل طراحی کنند، برای اتاق خوابهای کوچک از تخت خواب شو استفاده می کنند تا بهترین دیزاین را برای دکوراسیون اتاق خواب هفت متری به کار ببرند. یکی از سرویس هایی که در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد، تختخوابشو است. مبل تخت خواب شو یکی از سرویس های خواب است که هم به صورت مبل و هم به صورت تختخواب مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع سرویس خواب مستر( والدین )

امروزه یکی از زیباترین سرویس خواب که برای اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد، ام دی اف (MDF) است که به دلیل استحکام و تنوع طرح و رنگی که دارد، طرفداران خاص خود را داشته و مورد استقبال مردم قرار گرفته است. با توجه به جنس و کیفیتی که ام دی اف دارد، می توان گفت که اولین گزینه ای که بیشتر مردم برای سرویس خواب خود انتخاب می کنند، ام دی اف است. سرویس خواب ام دی اف در دو سایز سرویس خواب دو نفره و سرویس خواب یک نفره در بازار موجود است و مورد استقبال قرار گرفته است.

مزیت های سرویس خواب ام دی اف

مزیت های سرویس خواب ام دی اف

طرح و رنگ و استحکام ام دی اف (MDF )

برای تولید ام دی اف (MDF) خاک اره و چسب را با هم مخلوط کرده و در اثر فشار بالا و همچنین دمای مناسب این دو ترکیب به هم جوش خورده و ام دی اف را تشکیل می دهند. از ترکیب این دو، رنگ طبیعی به دست می آید که بین قهوه ای روشن و یا قهوه ای شکلاتی است.

به دلیل طرح های مختلف، تنوع رنگ، مقاومت و استحکام بالا و همچنین از همه مهمتر قیمت مناسب آن بیشتر افراد از این سرویس خواب استفاده می کنند. سرویس خواب ام دی اف از یک تخت خواب به همراه دو عدد میز پاتختی، دراور که برای قرار دادن لوازم آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می شود و صندلی تشکیل شده است.

از نظر شکل ظاهری شباهت زیاد به چوب طبیعی

علاوه بر مزیت هایی که در بالا برای ام دی اف بیان کردیم، یکی دیگر از مزیت های این محصول می توان شباهت زیاد این محصول به چوب طبیعی اشاره کرد. همانطور که میدانید از نظر ظاهری چوب طبیعی لوکس و مدرن است و به دلیل کیفیت محصول و زیبا بودن آن دارای قیمت بالایی است که بسیاری از اقشار جامعه قدرت خرید این سرویس خوابهایی که از چوب طبیعی هستند، را ندارند، به همین دلیل است که ام دی اف نگهداری راحت تر و قیمت مناسب تری دارد، می توان به جای سرویس خواب چوبی از آن استفاده کرد.

انعطاف پذیری ام دی اف

طراحان ساخت سرویس خواب ام دی اف به دلیل اینکه محصول قابلیت شکل پذیری راحت تر و مناسب تری دارد، از ام دی اف استفاده می کنند. قابلیت ام دی اف این است که انعطاف پذیر بوده و سازنده در هر طرح و مدل که بخواهد می تواند از این سرویس برای دکوراسیون اتاق خواب هفت متری استفاده کند. انعطاف پذیری این محصول سبب شده که طرح های پیچیده را برای این سرویس خواب در نظر بگیریم.

استفاده از ام دی اف برای لوازم دکوری

به دلیل شکل پذیری که این محصول دارد، باعث شده که برای استفاده از لوازم دکوری از ام دی اف استفاده کنیم. ام دی اف دارای سطح کاملا صاف و هموار بوده و این خاصیت در آن سبب شده که برای رنگ کاری گزینه ی مناسبی باشد و طرح و شکل گوناگونی به خود می گیرد.

مواردی که در بالا توضیح دادیم از مزیت های ام دی اف است که از این محصول برای تهیه و ساخت سرویس خواب استفاده می کند و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

– افرادی که برای سرویس خواب خود از ام دی اف استفاده می کنند، باید در نگهداری آن بسیار کوشا باشند، به دلیل اینکه اگر سرویس خواب ام دی اف دچار خط خوردگی و یا ترک شود، قابل تعمیر نبوده و باید هزینه ی زیادی را برای پوشاندن قسمتی که دچار آسیب شده است، بپردازید.

– بهتر است که برای سرویس خواب کودکان از سرویس های فلزی و یا چوبی استفاده کنیم، به دلیل اینکه در تولید ام دی اف از چسب و روکش استفاده می کنند و از نظر سلامتی برای کودکان مناسب نبوده است. در صورتیکه افراد از این محصولات استفاده می کنند، بهتر است که از ام ای افی استفاده کنند که سطح آن رنگ کاری شده باشد تا از نظر ایمنی برای کودکان مناسب تر باشد.

دکوراسیون اتاق خواب مستر

دکوراسیون اتاق خواب مستر

اتاق خواب مستر مختص به زوج های جوان و والدین است و برای این اتاق خواب باید به نکاتی توجه کنیم که این اصول سبب شده که با اتاق کودک و یا اتاق مهمان متفاوت باشد. از ویژگی های اتاق خواب مستر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این اتاق خواب دارای ویژگی های خاصی است که انجام بعضی از این تجهیزات در اتاق خواب مستر موجب شده که نسبت به سایر اتاق های دیگر متمایز شود. معمولا این اتاق نسبت به سایر اتاق های دیگر در منزل بزرگتر است، زیرا در این اتاق یک تخت دو نفره، میز آرایش، کمد لباس و همچنین دو پاتختی به کار برده شده است.

طراحان ساختمان برای اتاق مستر از امکاناتی نظیر یک کلوزت و همچنین سرویس بهداشتی که به صورت جداگانه در اتاق مستر به کار برده می شود، استفاده می کنند. به دلیل امکانات به کار برده شده در اتاق خواب مستر از سایر اتاق هایی که در منزل وجود دارد، قابل تشخیص بوده است.

بیشتر افراد برای طراحی داخلی اتاق مستر به توجه به متراژ و فضایی که دارند، از یک سبک مدرن و کلاسیک استفاده می کنند که این روش برای دکوراسیون اتاق خواب هفت متری بهترین گزینه ی انتخابی است.

در طراحی داخلی اتاق خواب مستر باید به نورپردازی اتاق، رنگ بندی سرویس خواب، کاغذ دیواری، پرده، استفاده از مبلمان،کمد و همچنین سرویس خواب بسیار توجه کنیم. و سعی کنیم، تمام نکات و اصول لازم برای اتاق مستر در نظر بگیریم.

چیدمان اتاق خواب مستر

چیدمان اتاق خواب مستر

برای اتاق خواب مستر باید مرکز اتاق را در نظر گرفت تا بتوانیم این اتاق را به بهترین شکل دیزاین و چیدمان کرد. این نقطه ی کانونی را برای بزرگترین وسیله در اتاق که تخت خواب است، تعبیه می کنیم. افراد باید با توجه به اتاق متراژ و فضای اتاق خواب سرویس خواب خود را تهیه کنند.

بهتر است که بزرگترین دیوار در اتاق خواب را مختص به قرار دادن تخت خواب بگذاریم تا از سرویس بهداشتی و حمام و همچنین درب ورودی اتاق خواب فاصله داشته باشد. بعد با در نظر گرفتن قوانین فنگ شویی که برای اتاق خواب بیان کرده است، سایر وسایل سرویس خواب را در جای مناسب خود قرار دهیم. بهترین گزینه برای قرار دادن پاتختی در کنار تخت است و استفاده از یک مبلمان راحتی برای اتاق خواب مستر مناسب است.

رنگبندی اتاق خواب مستر

بهتر است که برای دکوراسیون اتاق خواب مستر از یک ترکیب رنگ هماهنگ و هارمونی استفاده کنیم تا آرامش و آسایش فرد را فراهم کند. هماهنگی که برای رنگبندی اتاق خواب مستر مورد استفاده قرار می گیرد، نظیر اکسسوری و همچنین وسایل تزئینی است که در دکوراسیون اتاق خواب به کار برده می شود.

طراحان داخلی برای رنگبندی این اتاق ها طیف رنگی ساده و خاص را در نظر می گیرند، زیرا باعث می شود که محیط داخلی اتاق خواب بزرگ تر نمایان شود. برای دکوراسیون اتاق خواب هفت متری بهتر است که از رنگبندی خنثی و خام که شامل رنگ کرم و سفید است، استفاده کنیم.

نورپردازی اتاق خواب مستر

هر اتاق خواب از یک یا دو پنجره به وجود آمده است که این پنجره ها به عنوان منابع نوری به حساب می آیند، بنابراین نوری که برای این اتاق خواب در نظر گرفته می شود، نباید خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد، باید از یک نورپردازی استاندارد برای این اتاق استفاده کنیم.

بهتر است که برای اتاق خواب مستر از نورپردازی سقفی و یا نورهای مخفی استفاده کنیم. طراحان داخلی در دیوار بزرگ اتاق خواب که محل قرار گرفتن تخت خواب است، از یک نورپردازی سقفی استفاده می کنند که در کنار نور آباژور که بر روی پاتختی قرار دارد، به نور و دیزاین اتاق خواب مستر کمک می کند.

کمد لباس در اتاق خواب

کمد لباس در اتاق خواب

استفاده از کمد دیواری با درب ریلی بهترین گزینه برای اتاق خواب مستر است. طراحان داخلی دیواری که نزدیک به درب حمام است، را برای قرار دادن کمد دیواری مناسب می دانند. استفاده از کمد دیواری در اتاق خواب مستر بسیار کاربردی بوده و فضای کمی را اشغال می کند.

امروزه طراحان داخلی برای اینکه از این محیط بیشترین استفاده را داشته باشند، از نصب آینه بر روی درب کمد دیواری استفاده می کنند که این کار هم از نظر تزئینی و هم از نظر زیبایی به اتاق خواب جلوه ی خاص می دهد. با نظم و انضباط بخشیدن به اتاق خواب سبب می شود که این اتاق بزرگتر به نظر برسد و یک اتاق خواب آرامش بخشی را برای استراحت خود ایجاد کنیم.

به کار بردن وسایل تزئینی در اتاق خواب مستر

طراحان داخلی به افراد پیشنهاد می کنند که در زمان استفاده از وسایل تزئینی از تابلو و یا قاب عکس های بزرگ استفاده کنند که با نورپردازی از سقف می توانیم زیبایی اتاق را بیشتر کنیم. به کار بردن وسایل تزیینی و گل و گیاه طبیعی باعث می شود که بر روحیه فرد تاثیر مثبت داشته باشد.

سرویس بهداشتی اتاق خواب مستر

سرویس بهداشتی اتاق خواب مستر

برای به کار بردن سرویس بهداشتی در داخل اتاق خواب مستر طراحان داخلی دنج ترین مکان را برای این بخش در نظر می گیرند. برای قرار دادن حمام هم در این اتاق ها استفاده از دیوار های شیشه ای، وان های زیبا و شیک و همچنین دوش های کابین دار بهترین گزینه برای اتاق خواب مستر است. طراحان داخلی سعی

می کنند که دکوراسیونی را که برای سرویس بهداشتی وحمام در اتاق خواب به کار می برند، با دیزاین اتاق خواب هماهنگی داشته باشد تا یک اتاق شیک و زیبایی را برای افراد ایجاد کنند.

تمامی این موارد باعث شده که از یک طراحی و دیزاین مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب هفت متری استفاده کنیم تا یک محیط آرام و دلنشینی را برای استراحت زوج های جوان و والدین فراهم کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

دکوراسیون اتاق خواب کودک

برای طراحی و دیزاین اتاق کودک باید سعی کنیم که از وسایل کاربردی و مناسب سن کودک استفاده کنیم تا طبق نظر روانشناس کودک، کودکان در این محیط احساس آرامش و راحتی کرده و بتوانند با بازی کردن شادابی و نشاط خود را به دست بیاورند. برای اینکه اتاق کودک از نظر روانشناختی تاثیر مثبتی بر روحیه و خلق و خوی آنها داشته باشد، بهتر است که از یک دکوراسیون داخلی و تزیین زیبا که مناسب دختر و یا پسر است، استفاده کنیم.

استفاده از رنگ ملایم و آرام بخش برای اتاق کودک سبب می شود که کودکان را از هرگونه تنش و استرس دور نگه داشته شوند و دوران کودکی خود را به بهترین شکل پشت سر بگذارند. همانطور که میدانید کودکان زمان زیادی را به بازی و تحرک، نقاشی کشیدن و همچنین انجام تکالیف مدرسه را در داخل اتاق خود انجام می دهند، به همین دلیل است که باید سعی کنیم که از یک طراحی و دکوراسیون مناسب که کاربردی و اصولی است، برای اتاق کودک در نظر بگیریم تا کودک در این محیط احساس آرامش داشته باشد.

سرویس خواب انتخابی را با کاغذ دیواری و پرده هماهنگ کنیم

برای طراحی و دیزاین داخلی اتاق خواب کودک بهتر است که سعی کنیم، سرویس خواب انتخابی را با کاغذ دیواری و پرده هماهنگ کنیم، زیرا بیشترین فضایی که اتاق کودک در برگرفته است، مختص به سرویس خواب است. والدین با توجه به جنس کودک ( دختر و یا پسر ) مدل و رنگ سرویس خواب را برای فرزندان خود انتخاب می کنند.

یکی از نکات مهمی که در دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک باید در نظر داشته باشیم چیدمان سرویس خواب کودک است که باید طبق اصول و نظم چیده شود تا کودک به وسایل مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. معمولا سرویس خوابی برای دختران در نظر گرفته می شود که دارای ترکیب رنگ صورتی، یا سبز کمرنگ و یا سفید است.

طراحان داخلی برای اتاق کودک دختر سعی کرده اند که یکی از دیوارهای بزرگ در اتاق خواب را از کاغذ دیواری تصویری که شخصیت یکی از کارتونهای دخترانه است، را به کار ببرند تا جذابیت اتاق خواب بیشتر شود و بهتر است که تخت خواب کودک را در این قسمت قرار دهیم. معمولا سرویس خواب دخترانه دارای آینه و دراور است، زیرا دختران به لوازم آرایشی و انواع لاک ها از همان دوران کودکی علاقه داشته و از آنها استفاده می کنند.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

دکوراسیون اتاق خواب ( پسرانه )

همانطور که در بالا توضیح دادیم به جز سرویس خوابی که برای اتاق کودک در نظر گرفته می شود، باید سعی کنیم که پرده، فرش، کاغذ دیواری و… با سرویس هماهنگ بوده تا جذابیت اتاق کودک را بیشتر کند.

برای اینکه چیدمان اتاق کودک زیباتر و شیک تر باشد، می توانیم از قاب عکس فانتزی پسرانه، عکس های کودک، نقاشی روی دیوار و همچنین کاغذ دیواری که دارای طرح و رنگ کودکانه است و بیشتر به خلق و خوی پسرانه نزدیک است، استفاده کنیم. سرویس خواب پسرانه که برای اتاق کودک استفاده می شود، شامل رنگ سفید سورمه ای، سفید و آبی پررنگ، آبی کمرنگ، قرمز است.

در سرویس خواب پسرانه تخت ها بیشتر به صورت ماشین طراحی شده اند و طرحی که برای سرویس خواب به کار برده شده است، شباهت به شخصیت های کارتونی پسرانه دارد. برای دیزاین اتاق خواب پسرانه، طراحان داخلی سعی می کنند که دیوار بزرگ اتاق را با استفاده از شخصیت کارتونی ( مثل بتمن) از یک کاغذ دیواری تصویری استفاده کنند تا زیبایی اتاق را دو چندان کنند.

طراحان داخلی به تمامی والدین پیشنهاد می کنند که برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک بهتر است که از یک دیزاینی استفاده کنند که مناسب دوران نوجوانی کودک بوده و مورد استفاده قرار بگیرد.

باید از سرویس خواب و وسایلی برای اتاق خواب کودک استفاده کنیم که مناسب با دکوراسیون اتاق خواب هفت متری باشد و تمام نیاز های کودک را تامین کند.

دکوراسیون اتاق خواب مهمان

دکوراسیون اتاق خواب مهمان

مواردی که برای طراحی داخلی اتاق خواب مهمان مناسب است و باید به آن توجه کنیم، عبارتند از:

یکی از مهم ترین و اصلی ترین وسایلی که در اتاق خواب باید به آن توجه داشته باشیم تخت خواب است که وجود آن در اتاق مهمان الزامی است. اگر اتاق مهمان کوچک است و سرویس خواب در آن وجود ندارد، بهتر است، از لحاف و تشک مناسب برای استراحت مهمان استفاده کنیم. برای اتاق مهمان باید سعی کنیم، از یک طراحی و دیزاینی مناسب و ایده آل استفاده کنیم تا فرد زمان استراحت احساس آرامش داشته باشد.

یکی از گزینه هایی که طراحان داخلی برای اتاق مهمان در نظر میگیرند، استفاده از پریز برق و تلفن است که بهتر است، در کنار سرویس خواب قرار داشته باشد.

استفاده از کمد دیواری

در دکوراسیون اتاق خواب هفت متری مهمان بهتر است که در این فضا از کمد دیواری استفاده کنیم تا مهمان بتواند وسایل شخصی و لباس های خود را در این بخش نگهداری کند تا چند روزی را که مهمان در منزل ما زندگی می کند احساس آرامش و راحتی داشته باشد.

یکی از وسایل کاربردی و مهم برای اتاق مهمان آینه است که باعث بزرگتر نشان دادن محیط داخلی اتاق خواب می شود. طراحان داخلی برای این فضای شخصی استفاده از آینه را الزامی می دانند. در طراحی اتاق خواب مهمان بهتر است که آینه را بر روی کمد دیواری نصب کنیم تا با توجه به متراژی که برای این بخش داریم بهترین استفاده را داشته باشیم.

بهتر است که اتاق مهمان دارای پنجره باشد تا نور خورشید به طور مستقیم به این بخش تابیده و بخشی از نور اتاق از این طریق تامین شود. برای این فضا بهتر است، از پرده هایی استفاده کنیم که به راحتی پرده را جمع کرده و مهمان هم بتواند پنجره ی داخل اتاق را باز و یا بسته کند.

حمام و دستشویی قابل دسترس

یکی از نکات مهم که باید برای اتاق مهمان در نظر داشته باشیم استفاده از حمام و سرویس بهداشتی است که قابل دسترس برای مهمان باشد.

برای سرویس خواب اتاق مهمان بیشتر از سرویس خواب ام دی اف استفاده می کنند، به دلیل راحتی و استحکامی که این سرویس دارد، به کار می برند. سرویس خواب ام دی افی که برای اتاق مهمان به کار برده می شود، در طرح و رنگ های متنوع است که دارای تخت های دو نفره و یک نفره است که بهترین گزینه برای انتخاب این محصول در اتاق مهمان است.

قسمتی را که برای اتاق خواب مهمان در نظر میگیریم از نظر مکانی باید به شکلی باشد که نور و تهویه هوا به راحتی در آن به کار برده شود و مهمان مشکلی در این فضا نداشته باشد.

اتاق خواب مهمان در منزل باید در بخشی طراحی شود که سکوت و آرامش کامل برای فرد ایجاد شود و در زمان استراحت آسایش مهمان به طور کامل برطرف شود.

استفاده از گل های طبیعی و یا آپارتمانی در اتاق مهمان یکی از موارد دیگری است که فرد باید به آن توجه داشته باشد تا یک دیزاین زیبایی را برای این فضا ایجاد کند.

برای طراحی اتاق مهمان باید سعی کنیم که از سرویس خوابی استفاده کنیم که با رنگ اتاق، کاغذ دیواری، رنگ روتختی، پرده، فرش هماهنگ و مطابقت داشته باشد تا اتاق خواب بزرگتر و زیباتر دیده شود و همچنین مدتی را که مهمان در منزل ما سپری می کند احساس آرامش و آسایش داشته باشد. طراحان داخلی سرویس خواب مناسب برای مهمان را تخت خوابهای بادی معرفی می کنند که حمل و نگهداری آنها به راحتی انجام می شود.

سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب نوزاد

امروزه سرویس خوابی که برای نوزادان مورد استفاده قرار می گیرد، دو منظوره بوده است. تخت خوابهای نوزاد به آسانی تغییر سایز داده و برای دوران نوجوانی کودکان نیز مناسب و کاربردی است. برای تغییر سایز سرویس خواب نوزاد با برداشتن نرده و با کسی که به تخت متصل است، می توانیم سایز تخت را بزرگتر کرده و مورد استفاده قرار دهیم.

طراحان و سازندگان این محصولات با قرار دادن باکسی که روی تخت خواب نوزاد قرار می دهند، تلاش می کنند که این بخش را به عنوان تعویض نوزاد که برای سهولت کار مادران است، را طراحی کرده و امنیت نوزاد را هم بیشتر کنند.

سازندگان و طراحان سرویس خواب نوزاد برای این محصول قابلیت ها و امکاناتی را در نظر گرفته اند که با توجه به فضای اتاق خواب و با بزرگ تر شدن فرزند تخت خواب نوزاد را به اندازه و سایز مورد نیاز تبدیل می کنند. در سرویس خواب نوزاد تخت و کمد از اصلی ترین بخش این محصول است و برای حفاظت و امنیت نوزاد سازندگان از نرده های چوبی که با طرح تخت خواب هماهنگی دارد، استفاده می کنند.

سرویس خواب نوزاد از اجزای زیر تشکیل شده است که شامل:

۱) تخت خواب های دو منظوره که هم برای نوزادی و هم مناسب برای دوران نوجوانی است.

۲) کمد هایی که دارای دو درب هستند و همچنین جادار هستند.

۳) یکی از وسایلی که در سرویس خواب نوزاد وجود دارد، ویترین است که برای قراردادن اسباب بازی کودکان مورد استفاده قرار می گیرد.

۴) امروزه یکی از اجزایی که برای سرویس خواب به کار برده می شود، شزلون است که باعث می شود، دکوراسیون اتاق خواب کودک زیباتر و جذاب تر شود.

۵) شلف و کتیبه یکی از اجزای دیگر سرویس خواب نوزاد است.

نکات قابل توجه برای کیفیت سرویس خواب

کیفیت سرویس خواب

یکی از مواردی که در زمان تهیه سرویس خواب باید به آن توجه داشته باشیم تا بتوانیم تا چندین سال از آنها استفاده کرده و نیازی به تعمیر نداشته باشد، انتخاب چوبی است که برای تهیه ی سرویس خواب به کار برده می شود. به کار بردن چوب با کیفیت و مناسب برای تهیه سرویس خواب باعث می شود که از موریانه زدگی جلوگیری کرده و همچنین استفاده از رنگ با کیفیت برای رویه ی این سرویس خواب سبب شده که از ایجاد بوی نامطبوع در محیط اتاق خواب جلوگیری کرده و یک سرویس خواب با کیفیت و مرغوبی را تولید کرد.

استفاده از رنگ سفید برای دکوراسیون اتاق خواب هفت متری برای نوزاد سبب شده که یک محیط آرامی را برای نوزاد فراهم کنیم. در کنار ترکیب رنگ سرویس خواب نوزاد می توان از پرده و کاغذ دیواری خنثی استفاده کنیم تا یک اتاق خواب زیبا و جذابی را برای نوزاد خود به ارمغان بیاوریم.

سرویس خوابی برای نوزاد مناسب است که از نظر کیفیت و امنیت مناسب برای نوزاد باشد. تخت خواب نوزاد نباید لبه های تیز داشته باشد و همچنین از نرده های استاندارد استفاده شده باشد. در زمان خرید این سرویس خواب باید به مرغوبیت محصول بسیار توجه کرد که به مرور زمان دچار ترک خوردگی و شکاف نشده و همچنین سرویس خواب از خود بوی نامطلوبی را تولید نکند که برای نوزاد حساسیت ایجاد کند. توجه به این نکات برای تهیه سرویس خواب نوزاد بسیار مهم و کلیدی بوده است.

متریال اولیه در ساخت سرویس خواب

متریال اولیه در ساخت سرویس خواب

در زمان خرید سرویس خواب یکی از موارد مهم و اصلی که باید به آن دقت کنیم، متریال اولیه ای است که برای ساخت سرویس خواب به کار برده می شود. در کشور ما از چهار متریال اصلی در ساخت و تولید سرویس خواب استفاده می شود که عبارتند از ۱) چوب ۲) ام دی اف ۳) ورق ملامینه ۴) فلز می باشد.

از نظر قیمتی که برای این مواد اولیه در نظر گرفته شده است، بر مبنای قیمت می توان به این صورت دسته بندی کرد که چوب به دلیل کیفیت و استحکامی که دارد، از ام دی اف گران قیمت تر بوده و همچنین ام دی اف به دلیل طرح، رنگ خاص، استحکام و همچنین نگهداری راحت تر از ملامینه رنج قیمتی بالایی داشته و همچنین ملامینه از فلز برای تولید و ساخت سرویس خواب قیمت بالاتری را داشته است.

ویژگی های مواد اولیه سرویس خواب

مواد اولیه سرویس خواب

– هر چه قدر که مواد اولیه ی با کیفیت و مرغوبی برای تهیه و ساخت سرویس خواب به کار ببریم این امر سبب می شود که ماندگاری محصول ما هم نیز بیشتر شود. برای اینکه سرویس خواب دچار موریانه زدگی و یا نیاز به تعمیر نداشته باشد و تا مدت ها بتوانیم از این سرویس خواب استفاده کنیم، می توانیم از چوب راش، گردو و چوب نراد برای تهیه و ساخت سرویس خواب استفاده کنیم. در مجموع برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب اگر از چوب و رنگ با کیفیت استفاده کنیم، به دیزاین و طراحی اتاق خواب جلوه و زیبایی خاصی می دهد.

استفاده از ورق ملامینه و ام دی اف

– مواد اولیه ای که برای ساخت سرویس خواب از ورق ملامینه و ام دی اف به کار برده می شود، به دو بخش هایکلاس و معمولی دسته بندی می شوند. هایکلاسی که برای سرویس خواب به کار برده می شود، دارای روکش براق است که نور را در خود منعکس کرده و زیبایی سرویس خواب را دو چندان می کند.

استفاده از این مواد اولیه برای تولید و ساخت سرویس خواب به دلیل طرح و رنگهای متنوع زیاد سبب شده که به طراحی دکوراسیون اتاق خواب هفت متری زیبایی و جذابیت خاصی داده و یک اتاق منحصر به فردی را در منزل به وجود آورد.

– استفاده از رنگ مرغوب و با کیفیت سبب می شود که سرویس خواب بوی نامطلوبی نداشته و همچنین رنگ به کار برده شده به مرور زمان ریخته نشود.

– در زمان خرید سرویس خواب باید به ضمانت نامه ی محصول خریداری شده هم توجه داشته باشیم. داشتن ضمانت نامه برای سرویس خواب نشانه ی این است که محصول خریداری شده دارای کیفیت و مرغوبیت است و از این طریق می توان اطمینان مشتری را نسبت به خریدی که انجام داده است، به دست آوریم.

برای انتخاب یک سرویس خواب مرغوب و با کیفیت باید سعی کنیم که تمامی موارد را به آن توجه کنیم تا بهترین سرویس خواب را خریداری کرده و تا چندین سال از آن استفاده کنیم.

مدلهای مختلف تخت خواب در سرویس خواب

مدلهای مختلف تخت خواب در سرویس خواب

برای مشاهده محصولات آرکا چوب اینجا کلیک کنید.

برای اینکه طراحی و دکوراسیون اتاق خواب هفت متری به بهترین شکل چیدمان شود و یک محیط زیبا و جذابی را ایجاد کند، طراحان و سازندگان سرویس خواب از مدلهای مختلف تخت خواب استفاده کرده اند که شامل:

  • تخت خواب های بادی

امروزه به دلیل اینکه فضای منزل و اتاق خواب ها کوچکتر شده است، استفاده از تخت خواب های بادی در طراحی اتاق خواب بیشتر مشاهده شده است. این تخت خواب ها مناسب برای زمان مسافرت و یا زمانی که مهمان داریم بهترین گزینه است. تخت خواب های بادی جزئی از سرویس خواب به حساب می آید که می توانیم در هر مکان و فضایی از آنها استفاده کنیم.

  • تخت خواب های طبقه ای

این تخت خواب ها که جزئی از سرویس خواب کودکان به حساب می آیند مناسب برای اتاق کودک هستند. تخت خوابهای طبقه ای برای اتاقهایی که دارای متراژ کمی هستند، مناسب بوده و سبب شده که از فضای داخلی بهترین استفاده را داشته باشیم. بهتر است، در زمان خرید این تخت خوابها برای کودکان به تمامی نکات ایمنی و استاندارد و همچنین به استحکام تخت نیز توجه کنیم.

  • تخت خواب های متحرک

این تخت خوابها برای اتاق خواب مناسب نبوده و کارایی ندارد. استفاده از تخت خواب متحرک برای زمانی است که فرد مهمان سر زده دارد و می خواهد از این تخت خواب برای مهمان خود استفاده کند. این تخت خوابها به راحتی باز و جمع شده و می توانیم آنها را در منزل و در کمد نگهداری کنیم.

  • تخت خواب های فلزی

امروزه بیشتر افراد به دلیل جا به جایی های مکرری که دارند، از سرویس خواب فلزی استفاده می کنند، زیرا این سرویس خواب حمل و نقل راحت تر و آسان تری نسبت به سرویس خوابهای چوبی دارد. استفاده از تخت خوابهای فلزی برای محیط های کوچک مناسب بوده و این تخت خواب ها دارای طرح و مدلهای متنوعی هستند که مردم از این سرویس خواب استقبال خوبی داشته اند و برای طراحی داخلی اتاق خواب از این سرویس استفاده می کنند.

  • تختخواب های کاناپه ای

تختخواب های کاناپه ای برای منازل زیر شیروانی و همچنین محیط خالی زیر راه پله ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای اینکه از فضای داخلی منزل بهترین استفاده را داشته باشیم از تخت خواب های کاناپه ای استفاده می کنیم. کاربرد دیگری که این تخت خوابها دارد، این است که علاوه بر اینکه به عنوان تخت خواب کاناپه ای مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان نشیمن هم کارایی داشته است. طراحان داخلی از تخت خواب کاناپه ای به عنوان تخت خواب شو نیز یاد کرده اند که به دو صورت می توان از آن استفاده کرد و بهترین گزینه برای منازل کوچک است.

  • تخت خواب جک دار

تخت خواب های جک دار نوعی از سرویس خواب هستند که از بخش پایینی تخت می توان به عنوان یک انباری در اتاق خواب استفاده کرد. تخت خواب های جک دار از نظر قیمتی به مراتب نسبت به سایر تخت خوابهای دیگر گرانتر بوده و علت آن هم به دلیل امکاناتی است که این تخت خواب دارد. با بلند کردن خوشخواب از روی تخت که به صورت جک دار است و به راحتی بالا می رود، می توانیم سایر وسایل شخصی و اضافی خود را در آن نگهداری کنیم.

تمامی مدلهای تخت خوابی را که توضیح دادیم بخشی از سرویس خواب است که می توان در اتاق خواب به کار برد و از فضای داخلی اتاق خواب بهترین استفاده را کرد.

داشتن دکوراسیون عالی برای اتاق خواب

دکوراسیون عالی برای اتاق خواب

در علم فنگ شویی مهم ترین بخش منزل اتاق خواب است که باید طبق اصول طراحی و دیزاین کنیم تا بخشی از شبانه روز را که در آن سپری می کنیم، آرامش و آسایش داشته باشیم. برای دکوراسیون اتاق خواب هفت متری باید به نکات زیر توجه کنیم تا یک اتاق استاندارد و اصولی را در منزل ایجاد کنیم و در زمان استراحت از آن لذت ببریم این قوانین شامل:

۱) به دلیل اینکه افراد بیشترین زمان خود را در اتاق خواب سپری می کنند، باید سعی کنیم، از طراحی استفاده کنیم که آرامش و سکوت را در آن اجرا کنیم.

۲) در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید در انتخاب و چیدمان وسایل جانبی که در اتاق خواب به کار برده می شود، توجه کنیم و سعی کرده که از سایر وسایل سرویس خواب به صورت جفت و یکسان تهیه کنیم تا تقارن در اتاق خواب ایجاد شود. استفاده از وسایل اضافی در اتاق خواب باعث می شود که یک اتاق نامنظمی در این بخش ایجاد شود.

استفاده از رنگ های خنثی

۳) برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب بهتر است که از رنگ های خنثی استفاده کنیم. رنگهای خنثی که برای دیوار، پرده و همچنین تخت و کمد در اتاق خواب به کار برده می شود، شامل رنگهای سفید، کرم و شکلاتی است که به فضای اتاق خواب آرامش می دهد. علاوه بر این رنگهای خنثی رنگهای دیگری نظیر رنگ های پاستلی آبی یا سبز برای اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد که از نظر روانشناسی این رنگها در روحیه ی فرد اثرگذار بوده و یک محیط آرام بخشی را برای فرد به وجود می آورد.

۴) برای اینکه طراحی اتاق خواب به بهترین شکل صورت بگیرد بهتر است که تخت خوابهایی که دارای تاج هستند، را به دیوار تکیه داد تا فرد احساس امنیت داشته باشد.

۵) در زمان تهیه سرویس خواب بهتر است که برای تخت خواب از تشک طبی و استاندارد استفاده شود، زیرا زمانی که در حال استراحت بر روی این تخت هستید، از نظر سلامتی در بخش کمر و گردن دچار آسیب دیدگی نشوید.

۶) بهتر است که برای تخت خواب از ملحفه های طبیعی ( نخی و یا کتان ) و پتوهای (ارگانیک ) که حساسیت زا نیستند و فرد با استفاده از آنها احساس آرامش میکند به کار ببریم.

تمامی مواردی که در بالا توضیح دادیم برای طراحی و دکوراسیون اتاق خواب باید به آن توجه کنیم تا یک محیط آرامش بخش، امن، سلامت و دارای کارایی بالا را طراحی کرده و بهترین استفاده را از این محیط داشته باشیم.

سوالات متداول

امروزه در ساخت سرویس خواب از جنس EN2 استفاده می کنند، جنس این محصول از چیست؟

سرویس خوابی که در آن EN2 به کار برده شده است، دارای جنس صد در صد ام دی اف بوده است و با استفاده از دستگاه های جدید و پیشرفته CNC تولید و ساخته می شود و سپس با استفاده از دستگاه ممبران این محصول را به روش یکپارچه با رویه ی PVC می پوشاند که این محصول تولیدی کاملا ضد آب بوده و یک سرویس خواب با کیفیت و مرغوبی است که می توان تا چندین سال از آن استفاده کرد.

شما در حال خواندن پست دکوراسیون اتاق خواب هفت متری هستید.

اجزای اصلی سرویس خواب را نام ببرید؟

سرویس خواب شامل تخت خواب، دراور، میز آرایش، کمد، پاتختی و پاف است که تمامی این اجزاء باعث شده که به فضای داخلی اتاق خواب جذابیت و زیبایی زیادی دهد و فرد در این محیط احساس آرامش و آسایش داشته باشد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

نتیجه گیری

امروزه برای طراحی و دکوراسیون اتاق خواب از سرویس خواب استفاده می کنند. استفاده از سرویس خواب استاندارد و با کیفیت سبب شده که تا مدتها افراد از این سرویس خواب استفاده کرده و از مرغوبیت آنها هم کاسته نشود. سرویس خواب در انواع مختلف موجود است که در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

سرویس خواب برای زوج های جوان یا مستر، سرویس خواب نوزاد، سرویس خواب جوانان که این سرویس خواب از اجزای مختلفی نظیر کمد، پاتختی، شلف، پاف و… تشکیل شده است.

برای دکوراسیون اتاق خواب هفت متری بهتر است که کاغذ دیواری، پرده، کفپوش اتاق را با هم هماهنگ کرد تا یک اتاق زیبا و جذابی را برای فضای داخلی منزل خود ایجاد کنیم. سرویس خوابی که استفاده می کنیم، باید دارای استانداردهای لازم باشد تا به سلامتی فرد آسیب نرساند و زمان استراحت فرد احساس آرامش و آسایش داشته باشد.

افراد در زمان تهیه سرویس خواب باید به جنس آن توجه داشته باشند، زیرا هر چه جنس این محصول با کیفیت تر و مرغوب تر باشد، کارایی این محصول بیشتر خواهد بود. معمولا طراحان و سازندگان سرویس خواب برای تولید و ساخت این محصول از چوب، ام دی اف، ملامینه و فلز استفاده می کنند که هر کدام از این مواد اولیه دارای خاصیت و قابلیت های متعددی است.

در مجموع بیشتر سازندگان از ام دی اف برای تولید سرویس خواب استفاده می کنند، زیرا این مواد اولیه دارای طرح و رنگ متنوعی بوده و می توان با توجه به سلیقه و نظر شخص از این محصول استفاده کرد.

از اینکه تا پایان پست دکوراسیون اتاق خواب هفت متری با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از مطالعه مقاله دکوراسیون اتاق خواب هفت متری اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *