۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
نکاتی که قبل از خرید سرویس خواب بزرگسال باید در نظر بگیرید؟

نکاتی که قبل از خرید سرویس خواب بزرگسال باید در نظر بگیرید؟

۲۹ آذر ۱۳۹۹

در این نوشتار به بررسی نکاتی که قبل از خرید سرویس خواب بزرگسال باید در نظر بگیرید؟ خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. احتمال دارد قبل از تهیه‌ی یک سرویس […]

در این نوشتار به بررسی نکاتی که قبل از خرید سرویس خواب بزرگسال باید در نظر بگیرید؟ خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. احتمال دارد قبل از تهیه‌ی یک سرویس خواب بزرگسال سوالاتی را در ذهن خود داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را در خصوص خرید سرویس خواب مورد نظر خود داشته باشبد. به همین دلیل در این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید با توجه به نوع اتاقتان مدل تخت و  تشک مورد نظر خود را انتخاب نمائید.

شما وقتی می‌خواهید یک سرویس خواب مناسب برای خودتان بخرید، چه ویژگی‌ها و پارامترهایی برایتان اهمیت دارد؟

آیا فقط داشتن ظاهری زیبا و شیک برای‌تان کافی است، یا اول قیمت آن را بالا و پائین می‌کنید؟

شاید هم هیچکدام از موارد فوق برای تان مهم نباشد و فقط به راحتی و کیفیت آن می‌اندیشید.

اگر کمی دقت کنیم، بیشتر انسان‌ها حداقل یک سوم عمرشان را در خواب هستند و طبق گفته پزشکان ریشه بسیاری از مشکلات و اختلالات اسکلتی و ماهیچه‌ای ناشی از عادات های بد خوابیدن است. شما پس از گذراندن یک روز سخت کاری به خانه می آئید و قطعا به یک استراحت دلچسب بر روی یک تخت گرم و نرم احتیاج دارید.

نحوه خوابیدن

با خواندن عبارات فوق حتما متوجه اهمیت تاثیرگذاری سرویس خواب یا جای خواب بر روی ابعاد مختلف زندگی‌تان شده‌اید. یکی از مهم‌ترین آداب خوب خوابیدن نحوه خوابیدن خود ماست. بعضی از ما به سمت راست و بعضی طاق باز می‌خوابیم.

خوب است، بدانید بدترین نوع خوابیدن که امروزه علم پزشکی بسیار آن را نهی می‌کند خوابیدن دمر و یا به روی شکم است که در این حالت فشار بسیار زیادی به بدن به خصوص به قلب و ریه می‌آید و باعث خستگی مضاعف در بدن شما می‌شود. خوابیدن به سمت راست بدن بهترین نوع خوابیدن است که با استناد به منابع علمی موجب سلامتی و تندرستی بدن می‌شود و خستگی یک روز سخت کاری را از بدن شما بیرون می‌آورد.

زیاد خوابیدن نیز یکی دیگر از موارد بسیار مضر برای سلامتی بدن است

زیاد خوابیدن نیز یکی دیگر از موارد بسیار مضر برای سلامتی بدن است که در طولانی مدت باعث کسلی و تنبلی می‌شود. متاسفانه امروزه بسیاری از مردم تا ساعات آخر شب مشغول تفریح و کارهای بیهوده هستند و صبح بی حال و بداخلاق از خواب بیدار می‌شوند و چون خستگی‌شان در طول خواب شبانه از تن‌شان بیرون نرفته ناگزیر تا چندین ساعت از روز را به خواب می پردازند.

نکته بسیار مهمی که باید همواره به آن توجه داشته باشیم این است که هیچ گاه خواب روز نمی‌تواند جایگزین یا مکمل خواب شب شود و در هر صورت شما به خواب شب نیاز دارید.

توصیه ما این است، برای اینکه خوابی خوب و همراه با آرامش داشته باشید، قبل از خواب از نوشیدنی‌های آرامش بخش مثل یک لیوان شیر گرم استفاده نمائید. قبل از خواب حتما از سرویس بهداشتی استفاده نمائید تا در هنگام خواب سیستم گوارشی و به خصوص کلیه و مثانه عملکرد خوبی را داشته باشند و منجر به فشار آوردن به بدن نشوند.

ما در مقاله نکاتی که قبل از خرید سرویس خواب بزرگسال باید در نظر بگیرید؟ قصد داریم نکات و تیترهای ذیل را به شما ارائه کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

در ادامه به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

  1. با توجه به ابعاد اتاق‌تان خرید کنید
  2. تخت و تشک را با هم انتخاب کنید و بخرید
  3. تخت‌های کشودار
  4. کودکانه نباشد!
  5. اگر کمر درد دارید
  6. جنس سرویس خواب
  7. سبک و جمع و جور بودن سرویس خواب
  8. اگر بودجه‌تان محدود است
  9. ارتفاع استاندارد
  10. اگر اتاق خوابتان کوچک است
  11. هر چقدر خرج کنید، همان قدر استفاده می‌کنید

با توجه به ابعاد اتاق‌تان خرید کنید

سرویس خواب خیلی بزرگ

شما ابتدا باید بدانید که چه تختی ابعادش با طول و عرض اتاق شما مغایرت دارد و سپس اقدام به خرید کنید. هنگام خرید سرویس خواب بزرگسالان باید به ابعاد آن توجه بیشتری داشته باشید؛ مثلا ابعاد استاندارد تخت یک نفره حدودا ۱۰۰ الی ۲۰۰ سانتی متر هست و اگر می‌خواهید با همسرتان از تخت استفاده نمائید، باید از تخت دو نفره استفاده کنید که ابعاد استاندارد آن حدودا ۱۸۰ الی ۲۰۰ سانتی متر می‌باشد.

همچنین توجه داشته باشید، استفاده از سرویس‌های خواب خیلی بزرگ در اتاق‌های کوچک باعث کمبود جا و به هم خوردن نظم آن جا می‌شود و شما باید با توجه به چیدمانی که در نظر دارید، تخت خوابی متناسب و با در نظر گرفتن همه جوانب تهیه کنید.

تخت خوابتان را نیز باید در جای مناسب مستقر کنید، یعنی زیر نور مستقیم روشنایی اتاق تان نباشد، نزدیک منابع گرم یا سرد باشد، یعنی در زمستان و تابستان مشکلی نداشته باشید. نزدیک درب ورودی اتاق نباشد. با یک مهندس عمران صحبت کنید که نقاطی در اتاق که حین زلزله می‌تواند آسیب زا باشد، سرویس خواب تان را مستقر نکنید.

با ادامه نکاتی که قبل از خرید سرویس خواب بزرگسال باید در نظر بگیرید؟ همراه باشید.

تخت و تشک را با هم انتخاب کنید و بخرید

توصیه ما این است که هنگام خرید تخت، تشک آن را نیز همگام با آن انتخاب کنید و بخرید و هیچ گاه تختی را بدون در نظر گرفتن تشک آن خریداری نکنید. توجه داشته باشید، تشک‌های فنری برای تخت‌های فنری مناسب هستند و تخت‌های میله‌ای با تشک‌های فومی تناسب بیشتری دارند.

ارتفاع تختخواب مسئله مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید، برای افراد بزرگسال و به خصوص تخت‌های دو نفره باید تشکی با ارتفاع بیشتر تهیه کنید، همچنین توصیه ما این است که هر شش ماه یکبار تشک تخت‌تان را برعکس کنید و در جهت مخالف روی تخت بگذارید تا تعادل وزنی برقرار گردد.

تخت‌های کشودار

تخت های کشو دار

برخی از افراد در خانه یا اتاق‌شان با کمبود فضا مواجه هستند و یکی از بهترین کارها استفاده از تخت‌هایی است که در زیر شان کشو و جاهایی برای قرار دادن اشیا وجود دارد، است. بدین ترتیب شما با یک تیر دو نشان زدید و در عین حال بهینه‌ترین استفاده را از امکانات در دسترس‌تان کرده‌اید. پیشنهاد دیگری که می‌توانیم به شما بدهیم استفاده از تخت‌های دو طبقه است که بعضا با طراحی زیبا و مدرن وجه‌ی چشم نوازی را به اتاق‌تان می‌دهد.

کودکانه نباشد!

گاها برخی افراد بزرگسال دنبال سرویس خواب‌هایی با رنگ‌های پر زرق و برق و با طرح و مدل‌های عجیب می‌روند و سراغ آن را از فروشنده می‌گیرند که این مسئله اصلا جالب نیست. پیشنهاد ما استفاده از سرویس خوابی با رنگبندی و طرح شیک و ست شده با اجزا و وسایل دیگر اتاق‌تان می‌باشد. شما سرویس خواب می‌خرید تا بتوانید استراحت و خواب بهتری داشته باشید، پس بیشتر توجه خود را روی کیفیت ساخت و راحتی تخت متمرکز کنید.

پیشنهاد می‌‍کنیم از مقاله مدل های جدید روتختی دو نفره [در سال ۲۰۲۰] دیدن کنید.

اگر کمر درد دارید

اگر احیانا در ناحیه کمر یا اندام دیگر بدن‌تان احساس درد می‌کنید، توصیه می‌گردد، هنگام خرید با فروشنده تبادل نظر کنید، مشاوره بگیرید. برای افرادی که از دردهای مفصلی رنج می‌برند تخت‌های استانداردی تهیه و ساخته شده است.

شاید شما علاقه به خرید نرم‌ترین و راحت‌ترین تخت داشته باشید، اما پزشک شما گفته باشد، باید از تخت‌های کمی تخت‌تر استفاده نمائید. مثلا برای حفاظت از کمر شما و تسریع روند بهبودی استفاده از تخت‌هایی با پایه میله که تشک بر روی آن قرار می‌گیرد و تخت‌های فنری، بهترین گزینه انتخابی خواهد بود.

جنس سرویس خواب

جنس سرویس خواب بسیار مهم و تاثیر گذار در ماندگاری و کارکرد آن است، توصیه ما استفاده از سرویس‌های چوبی با جنس خوب می‌باشد که در کنار زیبایی، کیفیت ایده آلی را به همراه دارد.

برخی از تخت‌ها از جنس ملامینه ساخته می‌شوند که اگر در معرض رطوبت و آب قرار بگیرند، مقاومت خود را از دست می‌دهند و کیفیت آن‌ها پائین می‌آید و به همین دلیل می‌باشد که همواره استفاده از چوپ در ساخت ملزومات خانه به خصوص در آشپزخانه‌ها که رطوبت بیشتر است، توصیه می‌گردد.

در واقع ملامینه دارای یک مغزی و روکش می‌باشد که مغز آن از خرده‌های چوپ ساخته شده است، ولی در چوپ‌های ام دی اف از خرده‌های چوپ که کاملا به هم فشرده شده است، استفاده شده است.

البته تخت خواب‌های چوپی به دلیل کیفیت بهتر از قیمت بالاتر نیز برخوردار هستند و اگر کسی پرداخت هزینه بالا برایش مقدور نیست، پیشنهاد ما استفاده از همان سرویس خواب‌های ملامینه می‌باشد، چون تخت خواب‌ها به ندرت در معرض آب و رطوبت قرار می‌گیرند و جای نگرانی خاصی نیست.

سبک و جمع و جور بودن سرویس خواب

در جوامع امروز هر چقدر جلوتر می‌رویم خانه‌ها کوچک‌تر و شهرها شلوغ‌تر می‌شوند. و پیشنهاد ما این است که جهت راحتی در جابجایی و نصب از یک تخت خواب سبک و در عین حال زیبا و همچنین جمع و جور استفاده کنید.

همچنین اگر وزن تشک بیش از حد استاندارد باشد، ممکن است، در طولانی مدت به تخت شما آسیب برساند. در هنگام نصب و قرار دادن تشک بر روی تخت دقت لازم را داشته باشید که کل سطح مقطع تشک دقیقا بر روی سطح مقطع تخت قرار بگیرد و اگر ناهماهنگی در این قرار گیری باشد، باعث آسیب بافتی به تخت خواهد شد.

اگر بودجه‌تان محدود است

جمع و جور بودن سرویس خواب

اگر بودجه‌تان محدود است، در هنگام انتخاب و خرید سرویس خواب به تزئینات و نوع فلزات به کار رفته در آن توجه کنید. بعضی یراق آلات به کار رفته در سرویس خواب دارای قیمت زیادی می‌باشند و در اغلب اوقات منبت کاری‌ها و ریزه کاری‌های زیبایی نیز بر روی آن‌ها انجام گرفته که همین عامل باعث افزایش قیمت می‌شود.

کشوهای تخت و میز آرایش و کمد ها، لولای درب‌ها، ریل کشوها و اتصالات دیگر نیز از جمله مواردی هستند که در تعیین قیمت اهمیت ویژه‌ای دارند، همچنین اگر برای کوک دلبندتان می‌خواهید سرویس تهیه کنید، جهت کاهش قیمت حتما تخت‌های بچه گانه بخرید و به بهانه کوچک شدن تخت در چند سال آینده، از تخت بزرگسالان برای او استفاده نکنید.

ارتفاع استاندارد

ارتفاع تخت و تشک نیز یکی از عوامل مهم است. مثلا ارتفاع مناسب و ایده آل برای یک تخت استاندارد برای یک فرد بزرگسال حدود ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر می‌باشد و اندازه‌های کم‌تر و بزرگ تر مشکل ساز و دردسرساز خواهد بود.

ارتفاع خیلی زیاد تشک تخت نه تنها باعث راحتی بیشتر نمی‌شود، بلکه باعث ایجاد دردهای مفصلی و اذیت شدن اندام نیز می‌شود. مثلا در قدیم که بیشتر مردم بر روی تشک‌های ساده با ارتفاع بسیار کم و بر روی زمین می‌خوابیدند، کم‌تر از الان از دردهای متعدد در اعضا بدن‌شان شکایت داشته‌اند.

اگر اتاق خوابتان کوچک است

اگر اتاق خوابتان کوچک است

اگر اتاق‌تان کوچک است و آوردن یک سرویس خواب به آن جا باعث محدود شدن فضا و اختلال در کارهای روزمره‌تان می‌شود، توصیه ما استفاده از تخت خواب‌هایی است که دارای کشو هستند و با استفاده از جک و ریل کوچک می‌شوند و فقط در هنگام استفاده باز می‌شوند. مثلا برخی مبل‌ها دارای این قابلیت هستند و می‌توان بیشترین بهره وری را از آن‌ها داشت.

شما در حال خواندن مقاله نکاتی که قبل از خرید سرویس خواب بزرگسال باید در نظر بگیرید؟ هستید.

هر چقدر خرج کنید، همان قدر استفاده می‌کنید

هر چقدر خرج کنید

اگر از همه این حرف‌ها بگذریم، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید هزینه پرداختی آن است، توصیه ما این نیست، بروید و گران‌ترین تخت و تشک را بخرید و با خیال جمع از کیفیت آن بر روی آن استراحت کنید، چون هیچ گاه قیمت بالا نشان دهنده کیفیت بالا نخواهد بود، توصیه ما این است، با توجه به سلیقه و شرایط خودتان، یک تخت مناسب خریداری کنید، چون ممکن است، یک سرویس خواب بزرگسال ارزان، دارای قیمت مناسب و حتی ظاهری جذاب باشد، ولی برای یک خواب خوب شبانه، ایده آل نباشد. در واقع تخت خواب‌های ارزان، قیمت راحتی و سلامت شما است که ممکن است، آن را از شما بگیرد.

در هنگام خرید اصلا خجالت نکشید و چند دقیقه‌ای را بر روی آن دراز بکشید

وقتی شما می‌خواهید یک تخت جدید بخرید، قطعا چند ساعت از شبانه روز و چند سال از عمرتان را می‌خواهید بر روی آن بخوابید، پس در هنگام خرید اصلا خجالت نکشید و با هماهنگی فروشنده، چند دقیقه‌ای را بر روی آن دراز بکشید و عملکرد و احساس خودتان را بر روی آن ارزیابی کنید. بیشتر افراد سرویس خواب را می‌خرند و در خانه بر روی آن دراز می‌کشند و راحتی و کیفیت آن را ارزیابی می‌کنند که این اصلا خوب نیست.

امیدواریم با خواندن نکات و توصیه‌های فوق، بتوانید به بهترین نتیجه جهت خریدی ایده آل برسید. در قدم اول کیفیت و راحتی، در قدم دوم زیبایی و مدل و در قدم سوم ملاک را هزینه قرار دهید. و پس از چند سال استفاده موثر و مفید از سرویس، اگر دچار اصطکاک و فرسودگی شده است، حتما اقدام به خرید یک سرویس جدید و نو بکنید.

از شما به خاطر زمانی که مطالعه مقاله نکاتی که قبل از خرید سرویس خواب بزرگسال باید در نظر بگیرید؟ صرف کردید، متشکریم. امید است مطالب بیان شده در خصوص نکاتی که قبل از خرید سرویس خواب بزرگسال باید در نظر بگیرید؟ برای شما مفید بوده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *