۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
تخت و میز آرایش عروس

تخت و میز آرایش عروس

۰۹ خرداد ۱۴۰۰

محیط اتاق خواب عروس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هریک از این وسایل جزء اثاثیه‌ی اصلی اتاق خواب عروس محسوب می‌شوند، انتخاب تحت و میز آرایش عروس یکی […]

محیط اتاق خواب عروس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هریک از این وسایل جزء اثاثیه‌ی اصلی اتاق خواب عروس محسوب می‌شوند، انتخاب تحت و میز آرایش عروس یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون داخلی در اتاق خواب عروس و داماد می‌باشد در این مقاله شما را با انواع تخت و میز آرایش عروس آشنا می‌کنیم تا بتوانید در انتخاب آن‌ها دقت کافی را داشته باشید.

زندگی با یک شریک زندگی می‌تواند با چالش‌ها و مصالحه‌های زیادی روبرو شود، از تقسیم کارهای خانه گرفته تا تصمیمات مربوط به طراحی داخلی و موارد دیگر، اما داشتن یک خواب خوب در شب و همچنین داشتن یک میز آرایش مناسب، به ویژه برای عروس، از مواردی است که باید با دقت به آن پرداخته شود. محیط اتاق خواب باید طبق سلیقه‌ی هر دو طرف چیده شود و وسایل داخل آن بازتاب خواسته‌ی هردو باشد تا بتوانند در این محیط اوقات عاشقانه و آرامی بسازند.

در این مبحث موضوع تخت و میز آرایش عروس را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

  • چه تختی مناسب اتاق خواب عروس است؟
  • چگونه یک تشک مناسب انتخاب کنیم؟
  • انواع فریم و سبک تخت اتاق خواب عروس
  • چه ملافه‌ای برای تخت اتاق خواب عروس انتخاب کنیم؟
  • چرا یک میز آرایش در اتاق خواب عروس ضروری است؟
  • چه معیارهایی را برای انتخاب میز آرایش عروس در نظر بگیریم؟
  • انواع آینه‌های میز آرایش عروس

 

چه تختی مناسب اتاق خواب عروس است؟

چه تختی مناسب اتاق خواب عروس است؟ - تخت و میز آرایش عروس

پیش از هر بحثی در نظر داشته باشید که این انتخاب باید به سلیقه‌ی هر دو طرف باشد تا هر دو از محیطی دنج و آرام لذت ببرند. انتخاب تشک مناسب و یافتن بهترین چیدمان اتاق خواب برای شما به عنوان یک زوج نکته اساسی است، اما با وجود گزینه‌های فراوان برای تشک و سبک تخت، چگونه انتخاب می‌کنید؟ در این مقاله، بسته به نوع خواب، نیاز، بودجه و موارد دیگر، توصیه‌های لازم برای بهترین تشک برای زوج‌ها را مرور خواهیم کرد.

انتخاب بهترین تشک برای زوج‌ها می‌تواند یک مدل مموری فوم یا ترکیبی، در اندازه کینگ سایز باشد. هر دو گزینه عالی هستند، جنسی عالی و با کیفیت دارند و خواب را برای شما راحت می‌کنند. تشک باکیفیت نه خیلی نرم است و نه خیلی سفت، همچنین هنگام حرکت آزاردهنده نیست.

چگونه یک تشک مناسب انتخاب کنیم؟

ابتدا باید ببینید چه تخت خوابی مناسب برای زوج‌ها و به ویژه برای شخص شما مناسب است؟ ممکن است، فریم‌های معمولی خوب به نظر برسند، اما کینگ سایز بهترین انتخاب برای زوجین است. هنگامی که تصمیم خود را گرفتید، اندازه اتاق خود را در نظر بگیرید، عادت‌های خاصتان هنگام خواب، میزان بودجه و همچنین اگر ممکن است، حیوانات خانگی در رختخواب به شما بپیوندند، چه مقدار فضا نیاز دارید؟ اگر یکی یا هر دوی شما قد بلندی دارید، ممکن است، بخواهید یک تشک کالیفرنیایی تهیه کنید که طول آن ۱۱ اینچ بیشتر از سایز کینگ است.

هر تختخواب خوش ساخت با بهترین ملافه شروع می‌شود که نه تنها متناسب با زیبایی دکوراسیون شما باشد، بلکه متناسب با تمام نیازهای خواب و محدودیت‌های بودجه شما باشد. آیا شما یک خواب گرم را دوست دارید یا یک خواب سرد را؟ آیا حاضرید برای ورق‌هایی چوبی که سالهای بیشتری دوام می‌آورند بیشتر بپردازید؟

انواع فریم و سبک تخت اتاق خواب عروس

انواع فریم و سبک تخت اتاق خواب عروس - تخت و میز آرایش عروس

فریم کلاسیک

این فریم‌ها معمولا از چوب ساخته می‌شوند و رنگ ملایمی دارند که می‌توانید آن‌ها را با ملافه‌های روشن و نوری ملایم تزئین کنید. با چند المان کلاسیک می‌توانید به چنین سبکی نردیک شوید.

فریم مدرن

شما می‌توانید تخت خواب خود را در انواع مدل‌های منحنی، گرد و مستطیل سفارش دهید و چیدمانی مدرن ایجاد کنید. فقط باید در نظر داشته باشید، اندازه‌ی آن‌ها مناسب باشد و با دکور خانه و اتاق خوابتان جور دربیاید. اگر به دنبال مدل‌های عجیب و غریب هستید، بهتر است از یک طراح دکوراسیون کمک بگیرید تا بتوانید از فضای موجود و امکانات موجود بهترین استفاده را ببرید.

فریم فلزی

این فریم‌ها محکم هستند و می‌توانند از انواع فلزات، فولاد، آهن فرفوژه و انواع دیگر ساخته شوند. معمولا می‌توانید آن‌ها را در سبک ساده، سلطنتی و مینیمال سفارش دهید. جنس این فریم‌ها بسیار محکم است، اما باید تشک مناسب آن‌ها را انتخاب کنید تا صدای جیرجیر آن نیمه شب خواب را از چشمتان نگیرد.

فریم چوبی

این تخت‌ها می‌توانند از انواع چوب‌ها مانند ام دی اف و یا چوب گردو ساخته شوند. همه چیز بستگی به شما دارد که چه سبکی و چه بودجه‌ای برای این ست در نظر گرفته‌اید. تخت‌های چوبی معمولا تمامی سبک‌ها را پشتیبانی می‌کنند و با هر سلیقه‌ای می‌توانید آن‌ها را در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت سفارش دهید.

پیشنهاد می‌کنیم از پست ۱۰ مدل نورپردازی اتاق خواب شیک و مدرن (۲۰۲۰) دیدن کنید.

چه ملافه‌ای برای تخت اتاق خواب عروس انتخاب کنیم؟

چه ملافه‌ای برای تخت اتاق خواب عروس انتخاب کنیم؟ - تخت و میز آرایش عروس

در ادامه به چند نمونه از انواع ملافه‌ها اشاره می‌کنیم.

ملافه بامبو

برای نمایی زیبا و مینیمال، ملافه‌های بامبو بسیار مناسب‌اند. بامبو بسیار نرم و ابریشمی است، دقیقاً مانند ابریشم، سبک و راحت‌تر. در واقع این ملافه محصولی لوکس با هزینه کم است. الیاف بامبو ضد آلرژی و ضد باکتری است، بنابراین این امر به ویژه برای هر کسی با پوست حساس بسیار مناسب است. در واقع، به همین دلیل بسیاری از لباس‌های کودک از الیاف بامبو ساخته شده‌اند!

این جنس یک گزینه عالی برای افرادی است که با آرایش به تخت خواب می‌روند و کسانی که همیشه نگران ماندن لکه‌هایی مانند آرایش روی ملافه‌ها هستند، زیرا الیاف بامبو این آلودگی‌ها را جذب نمی‌کنند. با یک شستشوی ساده، به نظر می‌رسد آن را تازه خریده‌اید.

ملافه کتان

ملافه کتان به عنوان یکی از ماندگارترین و بهترین پارچه‌ها شناخته می‌شود که بسیار باکیفیت است و سال‌هاست جنس عالی آن اثبات شده است. پس از شست و شو کهنه نمی‌شود و از فواید پارچه کتان این است که توانایی طبیعی خود را برای نفس کشیدن بدن حفظ می‌کند که در نهایت باعث خنک شدن شما در تابستان و گرما می‌شود. در واقع کتان چون یک فیبر طبیعی است، تنفس حوبی دارد و به شما در تنظیم دمای بدنتان هنگام خواب کمک می‌کند. یکی از امتیازهای این پارچه این است که آن‌ها قابل شستشو و خشک شدن است و به سرعت صاف می‌شوند.

ملافه پنبه‌ای

ظاهری کلاسیک می‌خواهید؟ ملافه‌های پنبه‌ای ممکن است، بهترین ملافه برای اتاق خواب عروس باشد. ظاهر صاف و واضح آن بسیار دلپذیر است و تخت خوابتان را شبیه به تختخواب‌های لوکس هتل خواهد کرد، بنابراین اگر عاشق دکورهای لوکس هستید، این گزینه برای شما مناسب است. به علاوه شستن آن بسیار آسان است.

با ادامه نوشتار تخت و میز آرایش عروس همراه باشید.

چرا یک میز آرایش در اتاق خواب عروس ضروری است؟

اهمیت میزهای آرایش فقط این نیست که به اتاق خواب یک حالت کلاسیک بدهد و تنها یک عضو اضافه باشد، میز آرایش علاوه بر اینکه فضایی مجزا برای خانم‌هاست، روند آرایش را تسریع می‌کند و محیط را لذت بخش‌تر می‌کند. داشتن مکانی خاص برای زیباتر شدن و رسیدگی به خودتان می‌تواند حس خوبی ایجاد کند از پخش و پلا شدن وسایلتان جلوگیری کند، همچنین باید در نظر داشته باشید که در یک اتاق خواب مشترک، میز آرایش جایگاه برخی لوازم آقایان مانند مام، اسپری، عطر و وسایل شخصی دیگر نیز هست.

سبک‌های میز آرایش

سبک میز آرایش عروس مورد نظر به دکور اتاق شما بستگی دارد، اما اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید که از ابتدا شروع به خرید و انتخاب وسایل می‌کنید، خوش شانس هستید، چرا که انتخاب‌های بیشتری دارید و محدود به مدل‌های خاصی نیستید، همچنین اگر قبلاً سبکی در ذهن خود داشته‌اید، شاید انواع مختلف ست اتاق خواب شما را غافلگیر کند. در ادامه انواع میز آرایش عروس را معرفی می‌کنیم تا بتوانید با دست باز، خیالی آسوده و آگاهی کامل دست به انتخاب بزنید.

اکنون می‌دانید که از طیف گسترده‌ای از مجموعه‌های ما چیزی برای شما در نظر گرفته شده است، در اینجا برخی از سبک‌های میز آرایش را آورده‌ایم که طرفداران زیادی دارند.

میز آرایش عروس به سبک فرانسوی آنتیک

میز و ست آنتیک سبک فرانسوی یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها است. هر قطعه معمولاً با دست تراشیده شده است، به همین دلیل هر محصول منحصر به فرد خواهد بود. این محصول با طیف وسیعی از رنگ‌ها، از سفید آرام آنتیک گرفته تا صورتی، تولید می‌شود.

میز آرایش عروس سبک مدرن

محصولات میز آرایشی مدرن یکی از متنوع‌ترین سبک مبلمان است که به ما ارائه می‌شود، معمولاً به دلیل نمای ساده آنها – در مقایسه با سبک آنتیک فرانسوی یا طراحی‌های پیچیده، قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند و برای دکورهای مینیمالی و ساده بسیار کاربردی هستند. با استفاده از طیف وسیعی از سبک‌ها و رنگ‌ها از سیاه گرفته تا آبی آسمانی، شما قادر خواهید بود یکی از میزهای آرایش مدرن را در اتاق خواب خود داشته باشید و آن را با وسایل دیگر ست کنید.

چه معیارهایی را برای انتخاب میز آرایش عروس در نظر بگیریم؟

چه معیارهایی را برای انتخاب میز آرایش عروس در نظر بگیریم؟ - تخت و میز آرایش عروس

در ادامه برخی از مواردی که لازم است، شما پیش از انتخاب میز آرایش مورد نظرتان؛ در مورد آنها اطلاعات کسب کنید، را در اختیارتان می‌گذاریم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

چه مقدار لوازم آرایشی دارید؟

ابتدا باید میزان لوازمی که دارید، را مشخص کنید تا بدانید چه پلتفرم‌هایی مناسب شما است. به طور مثال اگر کمتر آرایش می‌کنید و همسرتان نیز تنها برخی لوازم بهداشتی دارد، کافیست یک میز آرایشی جمع و جور تهیه کنید.

میز آرایش با کشو

اگر شما مانند بسیاری از خانم‌ها هستید، احتمالا می‌خواهید یک میز آراسته داشته باشید که دارای کشوهایی باشد تا بتوانید وسایل مختلف خود را طبق طبقه بندی در آن جای دهید و فضای همسرتان را جدا کنید تا لوازمتان با هم قاطی نشود.

بسیاری از میزهای آرایشی کشو دار، برای دسته بندی و جداسازی وسایل مربوط به هم مناسب هستند، حتی اگر لوازم آرایشی زیادی ندارید، لوازم بهداشتی و شخصی زیادی هستند که بهتر است، یک جای مشخص داشته باشند. شما می‌توانید گوشواره‌ها و جواهرات مورد علاقه خود را در محیطی خاص نگهداری کنید تا بتوانید بدون گم کردن و سردرگمی از آن‌ها استفاده کنید.

انواع آینه‌های میز آرایش عروس

انتخاب این آینه کمی پیچیده‌تر از آینه‌های ثابت و غیر ثابت است، اما نگران نباشید. در ادامه به معرفی انواع آنها و کاربردهایی که دارند، می‌پردازیم.

آینه میز آرایش تک

آینه میز آرایش تک - تخت و میز آرایش عروس

احتمالاً یکی از رایج‌ترین آینه‌هایی که روی میز آرایش پیدا خواهید کرد، آینه تک است. اگر می‌خواهید میز آرایشی را که از قبل تهیه کرده‌اید، تکمیل کنید، این گزینه می‌تواند بخشی از یک میز آراسته باشد که به طور معمول روی کمد ثابت می‌شود، یا به صورت جداگانه خریداری می‌شود. آینه‌های تک به تنهایی می‌توانند نیازهای اساسی شما را برای میز آرایش مناسب برطرف کنند، زیرا برای آرایش و مرتب سازی موها بسیار کاربردی و باکیفیت است.

طراحی آن‌ها نیز به طوری است که فضای کمی را اشغال می‌کنند و به شما این اجازه را می‌دهند تا در فضای مورد نظر انواع چیدمان‌ها را در نظر بگیرید. این نمونه، همچنین برای کسانی که فضای کمی را برای میز توالت در نظر گرفته‌اند، بسیار مناسب می‌باشد.

آینه کشویی

این آینه‌ها بخشی مخفی در پشت خود دارند که می‌توانید وسایل شخصی خود را در آن جای دهید. معمولا چنین آینه‌های تکی هستند، با این حال محدود به این قالب نمی‌شوند و می‌تواند از دو بخش نیز در آن‌ها استفاده کنید.

آینه سه طرفه

مسلماً بهترین آینه‌های میز برای میز آرایش شما، آینه‌های سه گانه هستند که دید مناسبی دارند و زمینه را برای گرفتن زاویه‌های فراوان به شما ارائه می‌دهند تا بتوانید از جزئیات آرایش خود مطمئن شوید. به ویژه اگر علاقه‌ی خاصی به آرایش دارید و یا شغلتان این است، این آینه‌ها به دلیل طراحی سه گانه، انعکاس خوبی دارند و کمک می‌کنند تا نور به خوبی به صورتتان بتابد، از این طریق می‌توانید حتی نور مستقیم‌تری داشته باشید که به شما کمک می‌کند بهترین ظاهر را برای خود بسازید.

آینه دیواری میز آرایش

در صورت تمایل به استفاده بیشتر از فضای رومیزی میز آرایش خود، می‌توانید از آینه دیواری میز آرایش استفاده کنید. این مدل دید خوبی به شما می‌دهد و همچنین می‌توانید همزمان فضای بیشتری برای وسایل روی میز داشته باشید.

صندلی میز آرایش را فراموش نکنید

برای تکمیل میز آرایش خود، یک چهارپایه و یا صندلی مناسب لازم خواهید داشت. در واقع مهم نیست که چه نوع صندلی تهیه می‌کنید، می‌توانید آن را با میز آرایش و تخت خود ست کنید و یا آن را جداگانه تهیه نمایید. مهم‌ترین نکته ارتفاع آن است که باید به گونه‌ای باشد که بتوانید به خوبی خود را در آن ببینید و به راحتی به آرایش و کارهای دیگر خود رسیدگی کنید.

به پایان مقاله‌ی خود با عنوان تخت و میز آرایش عروس رسیدیم. امیدواریم به خوبی با تخت و میز آرایش عروس آشنا شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *