۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
بهترین چوب

بهترین چوب

۲۸ بهمن ۱۳۹۹

در این نوشتار به معرفی بهترین چوب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. انواع مختلف چوب (چه چوب سخت و چه چوب نرم) در بازار موجود است. هر نوع از […]

در این نوشتار به معرفی بهترین چوب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

انواع مختلف چوب (چه چوب سخت و چه چوب نرم) در بازار موجود است. هر نوع از نظر رنگ، تراکم، دانه و در پایان با ویژگی های مختلفی همراه است. چوب مناسب برای انتخاب وسایل و کاربرد های مختلف، بسیار مهم است، زیرا به شما کمک می کند تا قیمت دقیق واحد خود را تعیین کنید.

یکی از لذتهای اساسی کار با چوب ظرافت این مواد است و آشنایی با خصوصیات منحصر به فرد هر یک گام مهمی در مسیر تبدیل شدن به یک مبلمان ساز است. هر الوار شخصیت خاص خود را دارد. هر تخته متفاوت است. برخی از گونه ها در زیر پنیر سخت مانند اسکنه بریده می شوند. برخی دیگر از تمام سختی و انعطاف پذیری فولاد ملایم، اما بدون سردی لمس برخوردار هستند.

چوب گیلاس، راش و هر یک از نمونه های دیگر، همگی موادی هستند که از کار با آن ها لذت می برید و کارکرد ها و ویژگی های مختص به خود را دارند. ما در اینجا انبارهای چوبی استثنایی داریم که برای کارهای مشتریان خود ذخیره می کنیم. همه آنچه ما نیاز داریم تشویق مشتری با بینش و تخیل است. اگر علاقه مندید از بهترین چوب برای ساخت مبلمان و یا استفاده های دیگر مطلع شوید و خصوصیات منحصر به فرد هر گونه را بشناسید، ادامه مطلب را بخوانید.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین چوب با ما همراه باشید.

چگونه چوب خوب را تشخیص دهیم؟

اگرچه می توانید از هر نوع چوبی برای ساخت وسایل مختلف استفاده کنید، اما همه چوب ها برابر نیستند. به همین دلیل شما باید آن را با دقت انتخاب کنید. وقتی نوبت به انتخاب بهترین چوب می رسد، درک ویژگی های آن یک امر ضروری است.

این راهنما اطلاعات مفصلی در مورد جنبه های مختلف چوب از جمله انواع چوب ها، مقایسه بین چوب سخت و چوب نرم، کیفیت چوب، نمودار سختی چوب، پردازش چوب، بهترین چوب برای مبلمان، لیست بهترین چوب برای مبلمان را به شما ارائه می دهد.

انواع چوب (بانک اطلاعات چوب)

سختی یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص چوب مورد استفاده است. برخلاف تصور عمومی، چوب سخت لزوماً در مقایسه با چوب نرم سخت نیست. از نظر گیاه شناسی، چوب سخت از درختان گلدار ناشی می شود، در حالی که چوب نرم از درختان مخروطی است. از چوب سخت و از چوب نرم برای همه موارد از اهداف ساختاری گرفته تا تزئینی استفاده می شود.

شما در حال خواندن پست بهترین چوب هستید.

چوب سخت چیست؟

چوب سخت از آنژیوسپرمها مانند افرا، بلوط و گردو حاصل می شود. این درختان سالانه برگهای خود را از دست می دهند، (درختان برگریز یا برگ پهن). همانطور که آنها به آرامی رشد می کنند، چوب سخت دارای الیاف چوب متراکم تری است، (الیاف تراشه و الیاف لیبوریفرم).

یک واقعیت جالب در مورد چوب سخت این است که برخی از انواع چوب سخت نمی توانند در آب شناور شوند. به عنوان مثال، چوب آهن سیاه شاید سخت ترین و سنگین ترین چوبی باشد که در آب فرو می رود.

خواص چوب سخت

در مقایسه با چوب های نرم به آرامی رشد می کند. بنابراین، چوب سخت نسبتاً گران است. با این حال، استثناهایی نیز وجود دارد. به عنوان مثال، صمغ چوب سختی است که قیمتی قابل مقایسه با اکثر انواع چوب نرم دارد. چوب سخت با دوام است، (احتمال پوسیدگی و پوسیدگی آن کمتر است)، دارای دانه نزدیک است و نیاز به نگهداری کم دارد.

از آنجا که محتوای شیره کم و مقاومت خوبی در برابر آتش دارد، از چوب سخت برای کفپوش چوبی استفاده می شود. با این حال، کفپوش چوب سخت نیز به دلیل رنگهای متنوع طبیعی، سبک ها و الگوهای صفحه سوراخ دار مورد احترام است.

همچنین برای ساخت مبلمان استفاده می شود. با این حال، همه نوع چوب سخت برای ساخت مبلمان ایده آل نیست.

چوب نرم چیست؟

چوب نرم از ژیمناوسپرم ها (گیاهان ژیمناوس) به وجود می آید که درختان همیشه سبز دانه دار مانند کاج، صنوبر، سرو، ارس، درخت سرخ و سرخدار هستند. از آنجا که اکثر درختان همیشه سبز از درختان برگریز دارای تراکم کمتری هستند، قطع آنها آسانتر است. آنها، همچنین بلند و مستقیم رشد می کنند و برش تخته های مستقیم چوب را آسان می کنند.

خواص چوب نرم

معمولاً چوب نرم شامل تراشه و پرتوهای چوب است، اما فاقد رگ است. از آنجا که عروق وجود ندارد، به چوب نرم چوب غیر متخلخل نیز گفته می شود. کمبود ظروف باعث می شود که چوب های نرم چسب ها را به سرعت جذب کنند و در نتیجه جلوه بهتری داشته باشند.

از چوب نرم معمولاً در مصالح ساختمانی مانند قابهای سازه ای، روکش دیوارهای خارجی و داخلی، اتصالات، پوشش کف، قالب و داربست و غیره استفاده می شود. در صنعت کاغذ و مقوا نیز استفاده می شود. همراه با دانه شل، محتوای شیره بالاتر و رنگ روشن تر است. با این حال، مقاومت در برابر آتش ضعیف است. ساختار ظریف و سبک آن باعث می شود، بهترین چوب برای مبلمان باشد.

چوب سخت در مقابل نرم چوب

چوب های سخت

چوب ماهون

چوب ماهون یکی از محبوب ترین درختان گرمسیری چوب سخت است. چوب ماهون به دلیل زیبایی، دوام و رنگ بسیار ارزشمند است. نسبتاً عاری از جای خالی و جیب است. با گذشت زمان رنگ آن تیره می شود. در نتیجه، این یک انتخاب محبوب برای مبلمان است.

رنگ – قهوه ای مایل به قرمز تا قرمز خون.

تراکم – بافت متوسط ​​و نسبتاً سنگین.

دانه – مستقیم.

موارد معمول: مبلمان سطح بالا، تراشکاری داخلی، درهای خارجی، پنجره ها و روکش های داخلی.

گردو

گردو (گردوی سیاه) یکی از محبوب ترین چوب های مبلمان در ایالات متحده است. ثبات ابعادی، مقاومت در برابر ضربه، خواص استحکام و رنگ غنی از دلایل محبوبیت آن است.

رنگ – قهوه ای کمرنگ روشن تا قهوه ای شکلاتی تیره با رگه های قهوه ای تیره تر. چوب ساپود زرد مایل به خاکستری کم رنگ تا تقریباً سفید است.

تراکم – بافت متوسط ​​، نسبتاً سبک.

دانه – دانه متوسط ​​باز.

موارد معمول: مبلمان عالی، کنده کاری، لهجه های کف، آلات موسیقی و ذخایر اسلحه.

بلوط قرمز

درختان بلوط بومی نیمکره شمالی هستند. حدود ۶۰۰ گونه بلوط وجود دارد، هر دو برگ برگ و همیشه سبز است. بلوط قرمز به طور قابل توجهی قوی، سنگین و با دوام است، همچنین در برابر حملات قارچی مقاوم است.

رنگ – قرمز مایل به صورتی تا بور

تراکم – بسیار سخت و قوی.

دانه – الگوهای متنوع و آشکار متخلخل دانه.

موارد معمول – مبلمان، کابینت ها، قالب سازی، تزئینات، کفپوش، تابلو، چرخش.

چوب خاکستر

درختان خاکستر درختانی متوسط ​​تا بزرگ هستند که در اکثر مناطق جهان رشد می کنند. اشوود در لمس احساس صافی می کند. با دوام، سخت و انعطاف پذیر است. خاصیت ناخن زنی، نگه داشتن پیچ و چسبندگی عالی دارد. از این رو، نجاران دوست دارند، با چوب خاکستر کار کنند. با این حال، هنگام کار روی آن بوی مشخص و نسبتاً ناخوشایندی ایجاد می کند.

رنگ – روشن، قهوه ای خامه ای.

تراکم – سخت انعطاف پذیر.

دانه – دانه باز با رگه هایی گاه به گاه قهوه ای.

موارد معمول – کفپوش، آسیاب، جعبه / جعبه، چوب بیس بال و سایر اشیا چرخانده شده مانند دسته ابزار.

توس

درختان توس در نیمکره شمالی گسترده هستند. این چوب بسیار سخت تر است. تخته سه لا توس غالباً بیشترین کاربرد را دارد، زیرا سخت، پایدار، مقرون به صرفه و به راحتی در دسترس است.

بافت چوب توس

رنگ – چوب قلب قهوه ای مایل به قرمز روشن و تقریباً چوب سفید است.

تراکم – سخت، وزن متوسط.

دانه – معمولاً مستقیم یا کمی مواج همراه با منافذ کوچک.

موارد استفاده معمول – تخته سه لا، جعبه، جعبه، اشیا turned چرخانده، کابینت، صندلی، آسیاب، مبلمان، درب داخلی.

درخت افرا

درختان افرا بومی آسیا هستند، اما در اروپا، آفریقای شمالی و آمریکای شمالی نیز یافت می شوند. چوب افرا محکم، مقاوم در برابر شکافتن و بادوام است. می توان آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کرد و آن را برای مبلمان آشپزخانه ایده آل می کند.

بافت چوب افرا

رنگ – چوب قلب معمولاً سایه تیره تری از قهوه ای مایل به قرمز دارد. رنگ چوب ساپود از تقریباً سفید تا یک رنگ کرم کم رنگ سفید است، اما می تواند به رنگ قرمز یا طلایی باشد.

تراکم – متوسط ​​سخت، اما قوی.

دانه – بسته و به طور کلی مستقیم، اما ممکن است، موج دار باشد.

موارد معمول – از مبلمان و ظروف چوبی گرفته تا کفپوش و آسیاب.

چوب گیلاس

چوب گیلاس از درخت میوه گیلاس حاصل می شود. چوب گیلاس دارای رنگ غنی، دانه صاف و انعطاف پذیری است و این امر باعث شده است که این یک انتخاب محبوب برای تولید کنندگان مبلمان باشد، همچنین به راحتی بخارپز می شود و آن را برای استفاده در طرح های منحنی ایده آل می کند.

بافت چوب گیلاس

رنگ – وقتی تازه بریده می شود، رنگ آن قهوه ای مایل به صورتی روشن است. با گذشت زمان به یک قهوه ای مایل به قرمز متوسط ​​تیره می شود.

تراکم – سفت، قوی، متوسط ​​و سخت متوسط.

دانه – بسته و مستقیم.

موارد معمول: کابینت، مبلمان زیبا، کفپوش، آسیاب داخلی، روکش، آلات موسیقی، تابلو، اشیا turned چرخانده شده و اقلام کوچک مخصوص چوب.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده پست بهترین چوب هستید.

چوب راش

درختان راش برگ ریز و بومی معتدل اروپا، آسیا و آمریکای شمالی هستند. چوب راش کاملاً مقاوم و مقاوم در برابر سایش و ضربه است. بخار راش به راحتی خاکستر خم می شود، نجاران دوست دارند، با این چوب کار کنند، همچنین جلوه ای زیبا و قدیمی برای مبلمان فراهم می کند. با این حال، در ماشین ظرفشویی ایمن نیست.

بافت چوب راش

رنگ – چوب درخت قلب صورتی تا قهوه ای مایل به قرمز، چوب ساپ مایل به کرم تا صورتی است.

تراکم – بسیار سخت و سنگین.

دانه – مستقیم با بافت یکنواخت خوب و متوسط.

موارد معمول – پایه و پشتی صندلی، جعبه / پالت، بندهای راه آهن، کفپوش، ظروف غذا، اسباب بازی ها، آلات موسیقی و ظروف چوبی.

چوب ساج

ساج ها درختان چوب سخت گرمسیری و بومی هند، میانمار (برمه) و تایلند هستند. چوب ساج یکی از سخت ترین و با دوام ترین چوب های طبیعی است. در برابر پوسیدگی، نور خورشید، باران، یخ زدگی و برف مقاوم است و آن را برای ساخت و ساز در فضای باز و مبلمان مناسب می کند. با این حال، گران است و یافتن آن گاهی سخت است.

بافت چوب ساج

رنگ – چوب قلب طلایی یا قهوه ای متوسط ​​است و با افزایش سن تیره می شود.

تراکم – سنگین و محکم است.

دانه – دانه مستقیم است. گاهی اوقات، می تواند موج دار یا به هم پیوسته باشد.

موارد معمول – قایق سازی، روکش، مبلمان، ساخت و سازهای خارجی، کنده کاری و تراشکاری.

پیشنهاد می کنیم از پست منبت کاری چیست؟ برای یادگیری منبت کاری از کجا شروع کنیم؟ دیدن کنید.

گل چوب هند شرقی

درختان گل محمدی در محیط های گرمسیری از جمله کشورهایی مانند برزیل، هند و ماداگاسکار رشد می کنند. گل چوب در صورت خشک شدن به خوبی دوام دارد. همراه با رسوبات گچ سفید است که ممکن است، ابزارها را کسل کند و در پایان کار مشکلاتی ایجاد کند. با این حال این یکی از سخت ترین جنگل ها است.

بافت چوب گل محمدی هند شرقی

رنگ – چوب قلب می تواند از قهوه ای طلایی تا قهوه ای مایل به ارغوانی عمیق و دارای رگه هایی به رنگ قهوه ای تیره باشد.

تراکم – سخت، سنگین و قوی.

دانه – معمولاً باریک به هم گره خورده است.

موارد معمول: مبلمان عالی، آلات موسیقی، روکش و اشیا چوبی تبدیل شده.

امیدواریم تا اینجا از خواندن پست بهترین چوب اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

چوب های نرم

کاج پارانا

درختان کاج پارانا که کاج برزیلی نیز نامیده می شوند، بومی جنوب قاره آمریکا به ویژه برزیل هستند. چوب کاج پارانا عاری از مجاری رزین، جیب های قائمه و رگه های زاویه ای است. از مقاومت برشی و ظرفیت نگهداری ناخن بیشتری در مقایسه با سایر چوب های نرم برخوردار است. با این حال، در هنگام خشک شدن و فشرده شدن، تاب می خورد و تحریف می شود.

بافت چوب کاج پارانا

رنگ – چوب قلب قهوه ای روشن تا متوسط ​​است که معمولاً دارای رگه های قرمز است.

تراکم – سبک، اما سخت.

دانه – مستقیم، یکنواخت.

موارد معمول: چوب قاب سازی، چوب های داخلی، ارسی و درب منزل، کالاهای مورد مبلمان و روکش.

دوم کاج سفید شرقی

درختان کاج سفید شرقی به طور گسترده ای در شرق آمریکای شمالی در دسترس هستند. این یکی از با ارزش ترین گونه های چوبی است. چوب کاج شرقی با قرار گرفتن در معرض نور خورشید با گذشت زمان به زرد طلایی تبدیل می شود. پس از خشک شدن مناسب، نسبتاً پایدار می شود. با این حال، نسبتاً متخلخل است، بنابراین اگر رطوبت بیش از حد را جذب کند، فنجان می شود. نسبتاً ارزان است و به راحتی در دسترس است.

بافت چوب کاج شرقی

رنگ – یک رنگ قهوه ای روشن است که کمی مایل به قرمز است.

تراکم – نرم و بسیار سبک وزن.

دانه – مستقیم و محکم. با این حال، چوب زمستان و چوب تابستان تفاوت قابل توجهی را نشان می دهند.

موارد معمول – تراشکاری خارجی، مبلمان، قالب ریزی و سازه، تابلو، کنده کاری، تراشکاری، ساخت الگو.

از اینکه تا پایان مقاله بهترین چوب با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از خواندن پست بهترین چوب بهره لازم را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *