۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
بهترین رنگ دیوار برای اتاق خواب های کوچک

بهترین رنگ دیوار برای اتاق خواب های کوچک

۱۶ خرداد ۱۴۰۰

در ابتدا موضوع مهمی که بایستی در نظر داشته باشید این است که، رنگ سفید تنها گزینه شما برای اتاق خواب کوچک شما نیست در عین حال هم انتخاب بهترین […]

در ابتدا موضوع مهمی که بایستی در نظر داشته باشید این است که، رنگ سفید تنها گزینه شما برای اتاق خواب کوچک شما نیست در عین حال هم انتخاب بهترین رنگ دیوار برای اتاق خواب در کنار یک سرویس خواب کاربردی و شیک یا تخت خواب به ویژه برای اتاق خواب‌های کوچک می‌تواند جز دغدغه‌های اصلی برای زیبایی دکوراسیون و فضا به شمار بیاید. روش‌های خاصی وجود دارد که می‌توانید رنگ را در فضای کوچک و نوجوان خود بگنجانید، بدون اینکه اجازه دهید کل اتاق را تحت فشار قرار دهد. در این مقاله شما را با رنگ‌هایی آشنا خواهیم کرد که به عنوان بهترین رنگ دیوار برای اتاق خواب مناسب می‌باشند و همچنین مواردی که در این خصوص به شما کمک خواهد کرد را ذکر خواهیم کرد.

و گرچه درست است که رنگ روشن‌ترها می‌توانند به بزرگتر شدن فضا کمک کنند، اما بسیاری از طراحان داخلی امروزه ایجاد فضاهای تیره برای اتاق خواب را تشویق می‌کنند، زیرا این یک فضای شخصی است.

اما هر کدام از رنگ‌های شما شناور باشد، ما گزینه‌های آزمایش شده‌ای داریم که ثابت شده در مورد اتاق خواب‌هایی که اندازه نسبتاً کمی دارند کاملاً موفق عمل می‌کنند.

بیایید ببینیم آنها چه هستند …

۱. پاستل‌های نرم

سایه‌های پاستلی وقتی به تنهایی استفاده می‌شوند می‌توانند کاملاً چشمگیر و گرم باشند، اما در صورت جفت شدن با سایر پاستل‌ها نیز بسیار خوب عمل می‌کنند.

اگر مشتاق جفت کردن پاستیل هستید، ترکیبی از زنگ‌های آتش مانند صورتی کم رنگ و نارنجی کمرنگ را در نظر بگیرید. و اگر می‌خواهید رنگ‌های پاستلی را به یک اتاق خواب عمدتا سفید اضافه کنید، سرامیک‌های کوچک یا مبلمان نرم نیز این کار را انجام می‌دهند.

۲. آبی آرام

اگر چندان علاقه‌ای به خنثی‌های سفید رنگ ندارید، اما هنوز هم می‌خواهید از دنیای پاستیل جلوگیری کنید، رنگ‌های آبی مناسب هستند. آنها ذاتاً آرام و آرام هستند، همان چیزی است که شما در یک اتاق خواب (بزرگ یا کوچک) نیاز دارید! ما توصیه می‌کنیم که به رنگ پریده (مانند “قطبی”، “کودک” یا “آسمان”) یا لحنی بروید که مقداری خاکستری روشن در آن مخلوط شده باشد.

۳. سبز خیار ترشی

نه ، این لزوماً رنگ روشن نیست، اما بله، می‌تواند برای یک اتاق خواب کوچک نیز مفید باشد – به شرطی که متعهد باشید سطح طبیعی و مصنوعی آن اتاق را بالا نگه دارید!

ما مخصوصاً ایده اتاق سبز ترشی (یا تمساح یا خزه) را دوست داریم که یک پنجره بزرگ باز داشته باشد تا فضای داخلی با فضای سبز یکی شود.

۴. رنگ‌های سفید دیگر

هزاران رنگ سفید دیگری وجود دارد که شما می‌توانید از آن در طراحی دکوراسیون مانند رنگ میز کنسول و یا رنگ اتاق خواب کوچک خود استفاده نمائید، این رنگ‌ها شامل “مروارید”، “پودر”، “استخوان”، “نارگیل”، “پوسته تخم مرغ” و غیره هستند که می‌تواند جلوه‌ی خاصی را به اتاق خواب کوچک شما ببخشد.

اگر می‌خواهید اتاق خواب کوچک و بازتر و جادارتر باشد، به جای رنگ سفید ساده یک رنگ سفید (یا حتی یک کرم خوب) در نظر بگیرید. در همه موارد، یک سقف سفید در یک اتاق کوچک برای ایجاد توهم با ارتفاع بیشتر مفید است.

۵. تن‌های زمینه‌ای

از نظر فنی، “تن‌های زمینه‌ای” شامل هر رنگی است که در طبیعت رخ دهد. با این حال، هنگامی که ما در طراحی صحبت می‌کنیم (و همیشه هم صحبت می‌کنیم)، این اصطلاح به تنهای خاموش بژ، قهوه‌ای، نارنجی و زرد اشاره دارد.

رنگ‌های زمینی روشن در سایه‌های ماسه یا بژ به اتاق خواب کوچک کمک می‌کند تا بزرگتر و روشن‌تر به نظر برسد. و همچنین اگر در فکر فروش خانه خود در بازار هستید توصیه می‌کنیم این مسیر را طی کنید – به عنوان رنگ‌های خنثی، تعداد زیادی از خریداران بالقوه را به خود جلب می‌کنند.

۶. یک انتخاب جسورانه

آیا می‌خواهید اتاق خواب کوچک شما چاشنی رنگ پررنگ مورد علاقه شما باشد؟ سپس فقط با داشتن یکی از دیوارها با سایه عمیق، یک دیواری خواهید داشت که خودنمایی خواهد کرد.

داشتن یک سطح به رنگ پررنگ در واقع می‌تواند باعث طولانی شدن فضای اتاق و بزرگتر شدن آن شود.

یک طرح رنگی انتخاب کنید که دیوار را به عنوان نقطه کانونی اتاق در نظر بگیرد و اطراف آن را تزئین کنید.

۷. استرس را متوقف کنید

دیگر نگران این واقعیت نباشید که اتاق خواب شما کوچک است … خوب، کوچک است. استفاده از یک رنگ نارنجی گرم و سوزان باعث زیبایی اتاق خواب خواهد شد، اما در صورتی که نگرانی از بابت کوچک‌تر شدن اتاق خواب خود دارید می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر استفاده نمائید.

برخلاف یک اتاق نشیمن، ” احساس کوچک بودن” برای اتاق خواب کاملاً قابل قبول است. چون وقتی صحبت از اتاق خواب می‌شود، دنج می‌تواند بسیار خوب باشد!

۸- آنچه را که دارید بپذیرید

گرچه ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما رنگ سفید یکی از بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب‌های کوچک است – فضای اتاق را سبک می‌کند و با هر مبلی که می‌خواهید وارد کنید متناسب است. بعلاوه، این معمولاً رنگ پایه اتاق است. کارهای بی شماری وجود دارد که می‌توانید برای به دست آوردن رنگ‌های مختلف انجام دهید.

اگر یک اتاق سفید دارید که نمی‌توانید آن را نقاشی کنید، سعی کنید مقداری رنگ با دیوار، با کارهای هنری، پوستر، نقاشی دیواری یا کتاب، مانند مثال اینجا تزریق کنید. ممکن است رنگ سفید رنگ ایده آل شما برای اتاق خواب کوچک شما نباشد، اما می‌تواند فضای اتاق را بازتر نشان دهد.

آن را بپذیرید و سبک اتاق خود را با مبلمان رنگارنگ مورد علاقه خود انتخاب نمائید. ملافه‌های طرح دار یا بالش‌های رنگارنگ را انتخاب کنید. همچنین، آوردن مبلمان چوبی در سایه خاص می‌تواند به ایجاد بافت خاصی در اتاق کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *