۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
ایده های خلاقانه برای اتاق خواب (سال ۲۰۲۰)

ایده های خلاقانه برای اتاق خواب (سال ۲۰۲۰)

۳۰ آذر ۱۳۹۹

در این مقاله ایده های خلاقانه برای اتاق خواب را مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اتاق های خواب فوق العاده جذاب به سبک مینیمالیستی گرفته تا طرح های مدرن […]

در این مقاله ایده های خلاقانه برای اتاق خواب را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

از اتاق های خواب فوق العاده جذاب به سبک مینیمالیستی گرفته تا طرح های مدرن گرم و دکوراسیون سنتی، از سبک سفید و رنگ های دیگر گرفته تا گزینه های رنگارنگ، در اینجا همه ی ایده های خلاقانه برای اتاق خواب وجود دارد که البته برای همه مناسب است.

در این مقاله نیز خواهید توانست که طراحی دیوارهای خلاقانه را کشف کنید که شامل پانل های اکسترود شده و نوارهای LED یکپارچه است که خلاقیت شما را برای اتاق خواب ها برافروخته می کند.

در ادامه به مطالب زیر خواهیم پرداخت:

۵ نمونه ایده ی بسیار جالب و خلاقانه وسایل برای اتاق های خواب:

۵ نمونه ایده ی خلاقانه ی رنگ برای اتاق خواب:

برخی دیگر از مهم ترین ایده های سال ۲۰۲۰ برای اتاق خواب:

 

۵ نمونه ایده ی بسیار جالب و خلاقانه وسایل برای اتاق های خواب:

وسایل برای اتاق های خواب

طراحی تخت خواب سکویی:

به طراحی اتاق خواب مدرن خود سکویی بدهید. تخت خواب سکویی کم ارتفاع به یک ایده ی بسیار مطلوب از وسایل و دکور اتاق خواب مدرن تبدیل شده است و این نمونه های جذاب در طرح ها و ایده های کاملی برای اتاق خواب ارائه می شوند. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید،

این تخت خواب سکویی با پارچه ی قرمز چشم نواز روی پایه و یک سر صفحه سطح پایین وصل شده است. یک دیوار از طرح های روکش دار به رنگ مسی و خاکستری، توانسته به خوبی رنگ های این اتاق را تکمیل کند.

استفاده از چراغ های مخفی روی دیوار:

با استفاده از نور و سایه یک دیوار ویژگی خیره کننده سر تابلو ایجاد کنید. این طرح با استفاده از پانل های اکسترود شده و چراغ های نواری LED به خودی خود می تواند یک محیط کاملاً منحصر به فرد ایجاد کند.

استفاده از چراغ های رو میزی:

سبک اتاق را با یک یا دو لامپ روی میز های موجود در اتاق که منطبق بر دکور و وسایل دیگر اتاق است، استفاده کنید.

استفاده از آینه قدی مخصوصا در اتاق های کوچک:

آینه قدی مخصوصا در اتاق های کوچک

با نصب آینه بدون قاب از کف تا سقف به صورت آینه قدی، در یک اتاق خواب کوچک احساس بزرگتری کنید. انعکاس اتاق در آینه، چشم را نسبت به دیدن فضای بزرگتر گیج می کند. به همین علت این ترفند می تواند جزء ایده های خلاقانه برای اتاق خواب شما محسوب شود.

پنکه های سقفی و ساعت در اتاق خواب با شیوه ی خلاقانه:

پنکه های سقفی منحصر به فرد در مناطق آب و هوایی گرم نیز می تواند یکی از ایده های خلاقانه برای اتاق خواب محسوب شود. این در حالی است که می توانید زیبایی پنکه سقفی خود را همانند چراغ آویز اتاق خواب، جزئی جدایی ناپذیر از دکوراسیون بدانید. ساعت های دیواری اتاق خواب نیز جایگزینی مناسب برای یک گزینه تخت خواب کوچک است.

استفاده از طاقچه در اتاق های خواب:

اگر فضای کافی برای میزهای کنار تخت در اتاق خواب خود را ندارید، می توانید از روش های خلاقانه تری استفاده نمایید. به عبارتی می توانید طاقچه هایی برای ذخیره سازی وسایل کاربردی خود و حتی استفاده از تابلوها روی این طاقچه ها گزینه خوبی است. این طرح اتاق خواب که در زیر مشاهده می کنید، هر دو را دارد.

پیشنهاد می کنیم از پست ۱۰ مدل نورپردازی اتاق خواب شیک و مدرن (۲۰۲۰) دیدن کنید.

استفاده از چراغ های آویز در اتاق:

به جای اشغال فضای روی میز که می تواند بسیار با ارزش باشد، با لامپ های رو میزی، می توانید که از چراغ های آویز کنار تخت استفاده کنید تا جلوه ی خاص و مدرنی را به اتاق خواب خود اضافه نمایید. لوستر مدرن و خلاقانه می تواند در این طرح یک ایده ی خوبی برای نمایش زیبایی اتاق باشد. چراغ کنار تخت یکی دیگر از گزینه های مرسوم و مد روز است.

استفاده از کشو های کنار تخت:

برای ظاهری تمیز و مرتب، کشوهای کنار تخت را به جای واحدهای ایستاده مثل قفسه های معمول و یا میز های مختلف کنار میز و در اتاق خواب خود انتخاب کنید. این دو قفسه کنار تخت چراغ های رومیز را در بالا نگه داشته و شلوغی معمول تخت خواب را خارج از دید در یک کشوی مخفی به طور بسیار زیبا قرار می دهند.

استفاده از گزینه های روشنایی مختلف و خلاقانه در اتاق خواب:

یکی دیگر از ایده های خلاقانه برای اتاق خواب را می توان وسایل نورانی و منبع نور در اتاق های خواب دانست. گزینه های روشنایی اتاق خواب را طبقه بندی کنید. این طرح دارای یک دیوار تابلوی نورگیر، چراغ های کنار تخت و یک نصب چراغ سقفی است که به نظر می رسد یک قطعه هنری مجسمه ای است.

قرار دادن فرش زیر تخت خواب موجود در اتاق:

فرش زیر تخت خواب

با قرار دادن یک فرش بزرگ در زیر آن، تخت خواب خود را در اتاق جلوه ی خاصی دهید، همچنین تا وقتی دمپایی خود را خارج نکنید پای شما را دنج و گرم نگه می دارد. به عبارتی در زمان خروج از تخت خواب می توانید به راحتی استفاده کنید و پای شما را مخصوصا در زمان صبح از سرمای کف اتاق محافظت کند.

استفاده خلاقانه از این چراغ های آویز کنار تخت:

با چراغ های آویز اتاق خواب که روی واحدهای کنار تخت آویزان می کنید،غیر معمولی باشید، این باعث می شود، در اتاق یک طرح ثابت را با زیبایی هر چه تمام تر از بین ببرید و جلوه ی خاصی به اتاق ببخشید.

کمد های دیواری:

درهای کمد دیواری انعکاسی به صورتی خلاقانه باعث می شود، اتاق خواب شما بزرگتر باشد، نه اینکه فقط فضای اشغال شده را ببندید. به عکس زیر توجه کنید. کمد دیواری سمت راست تصویر به صورت انعکاسی عمل می کند و بسیار جلوه ی خاصی به اتاق بخشیده است.

۵ نمونه ایده ی خلاقانه ی رنگ برای اتاق خواب:

رنگ برای اتاق خواب

در این قسمت قصد داریم چند نمونه اتاق خواب مدرن با نکاتی برای کمک به شما در طراحی و دسترسی به وسایل ارائه دهیم که بتوانید بهترین ایده های خلاقانه برای اتاق خواب خود را به بهترین شکل ممکن پیدا کنید. می توانید ایده های چراغ های آویز طراح، واحدهای تخت خواب براق مدرن، کشوها و قفسه ها و کمد های زیبا که می توانید مجموعه وسایل خود را در آن ذخیره کنید، پیدا کنید.

اتاق خواب به رنگ آبی:

اتاق خواب خود را مانند یک محل خواب آرام شبانه رنگ کنید. تصویری از رنگ آبی در اتاق خواب شما می تواند حس آرامش را به شما منتقل نماید. آبی رنگی آرام و آرامش بخش است و می تواند به تقویت آرامش و خواب کمک کند.

طرح ساده ی اتاق و وسایل به کار رفته در آن:

یک طرح ساده اتاق خواب سفید را با دیوارکوب های مدرن در رنگ های مس براق زیبا و با شکوه تر کنید. صندلی با سبک و رنگ روشن به طرح و ایده ی کلی اتاق خواب شما نیز کمک خواهد کرد.

برخی دیگر از مهم ترین ایده های سال ۲۰۲۰ برای اتاق خواب:

ایده های سال 2020 برای اتاق خواب

با توجه به شخصیت و سبک زندگی منحصر به فرد شما، اتاق خواب شما باید کاملاً متفاوت از مثلاً دوست یا همسایه شما باشد. و البته با ایده های خلاقانه برای اتاق خواب شما در این مقاله می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

بنابراین برخی از نکات درجه یک از بهترین طراحان داخلی، برخی از بهترین ایده های خلاقانه برای اتاق خواب مدرن را برای شما تهیه کرده ایم.

روند مد روز در این سال چنین است که اتاق های خواب مدرن بیشتر به سمت ظاهر دقیق متمایل نشده اند. فکر کنید، چوب های فرسوده با فولادهای براق همراه با پتوهای کرکی در اتاق خواب شما وجود داشته باشد. مانند چنین داستان تصویری که در زیر به نمایش داده شده است:

دستگیره های بسیار لمسی و بافتی در اتاق های خواب بیشتری ظاهر می شوند تا عمق و شخصیت را به شما معرفی کنند. و با وجود لوازم جانبی یکپارچه مانند آینه های تمام قد و وسایل روشنایی که برای بخشیدن ارزش و کاربرد بیشتر در کمد ساخته شده اند، مطمئناً طراحی اتاق خواب در این سالها یکی از مجموعه های جالب توجه بوده است. به چراغ سقفی تصویر بالا توجه کنید.

هتل های پنج ستاره این کار را با طرح های رنگی اتاق خوابشان درست انجام می دهند

هتل های پنج ستاره این کار را با طرح های رنگی اتاق خوابشان درست انجام می دهند. به عبارت دیگر برای بازی های تونالیته و نگه داشتن یک رنگ برای تمیزتر و منظم تر بودن و سپس استفاده از سایه های مختلف رنگ ایجاد شده برای جزئیات، به خوبی توانسته یکی دیگر از ایده های خلاقانه برای اتاق خواب باشد. این ایده کمک می کند تا فضای اتاق بیشتر، گران تر و کاملاً زیبا با ظاهری با شکوه تر ظاهر شود.

اما فکر نکنید فقط به این دلیل که تصویرها و ایده های گفته شده ی ما از نوع خنثی و یک رنگ است، دیگر نمی توانید بقیه رنگ ها را استفاده کنید. به عنوان مثال، رنگ سبز را به عنوان پالت اصلی رنگ خود امتحان کنید و سپس سایه های روشن و یا تیره دیگری را برای بقیه وسایل اتاق و دکوراسیون (نعنایی، آهکی، زیتونی و غیره) امتحان کنید.

یک دیگر از طراحی و ایده خلاقانه برای اتاق خواب به سبک مدرن وسایل و فضای ذخیره سازی آنها است. به عبارتی به این سوال توجه کنید: صحبت از اتاق های خواب فانتزی هتل، آنها چه کاری برای اطمینان از یک ظاهر فاخر و آرامش بخش انجام می دهند؟ آنها هر یک از فاکتورها را در ذهن دارند، از عملی بودن (یعنی یک صندلی راحت در گوشه هایی از اتاق) گرفته تا فضای ذخیره سازی (به شکل قفسه و یا کشو جلوی تخت) گرفته تا نور کافی و… همه را در نظر خواهند گرفت.

فرش های خود را لایه لایه کنید

فرش های خود را لایه لایه کنید. به عبارت دیگر اتاق هایی که کاملاً فرش شده اند، مدتی است که از مد افتاده اند، اما اهمیت یک فضای نرم و کرکی را از اتاق و طراحی آن هرگز کم نکنید. به خصوص در اتاق خواب های مستر و اصلی، جایی که فرد می خواهد در هر زمان احساس راحتی، امنیت و آرامش کند.

روند اتاق خواب در این سال ها نمونه های چشم نوازی مانند لایه بندی فرش های پوست حیوانی مخمل و کرکدار روی فرش اصلی را برای علاقه بیشتر و احساس حتی نرم تر زیر پا به ما نشان می دهد.

هر قسمت از اتاق های خانه ی شما باید با در نظر گرفتن فردیت صاحب آن اتاق طراحی شود. و از آنجا که اتاق خواب شما شخصی ترین فضای خانه است، برای منحصر به فرد بودن تلاش کنید.

کمی خلاق باشید که قوانین را متناسب با سبک شخصی خود تغییر دهید. مخلوط کردن سبک های مختلف اتاق خواب با هم، مطابقت دادن دیوارهای بزرگ، آویزان کردن چراغ های بزرگ و… با یکدیگر می تواند خلاقانه ترین راه ممکن برای اتاق خواب شما باشد.

اخیراً تعداد زیادی از نمایه های یکپارچه، از جمله آن قطعات تمیز و زیبا از سبک های سنتی و قدیمی، دوباره مد شده اند. بنابراین، برای کپی کردن ظاهر قدیمی و سنتی تر، در حالی که هنوز هم از طراحی مدرن استفاده شده است، این سبک قدیمی را با یک رنگ کلی سفید ترکیب کنید تا در انتخاب مبلمان اتاق خواب بسیار با دقت و خلاقانه تر عمل کنید.

به عنوان مثال یک تخت خواب می تواند دارای یک میز کناری ساده و کوچک باشد

به عنوان مثال یک تخت خواب می تواند دارای یک میز کناری ساده و کوچک باشد که فاقد کشو و کمد مخصوص نگهداری از آن است. همانطور که به ظاهر تمیز اتاق خواب شما می افزاید، مانند این مثال خارق العاده ی بالا که در پالت رنگ تک کاملاً براق و زنده شده است.

روشنایی اتاق خواب خود را لایه لایه کنید. به عبارت دیگر برای طراحی اتاق خواب اصلی، افزودن هرچه بیشتر نور طبیعی مهم است، زیرا نمی خواهید فضای اصلی اتاق خواب شما در طول روز احساس تاریکی داشته باشد. برای عصرها، شما باید مجاب شوید که روشنایی رمانتیک و آرام تری را تنظیم کنید و این زمانی است که شما طراحی مدرن نور مصنوعی را انتخاب می کنید.

حتی اگر در تخت خواب خود مطالعه نمی کنید، حتماً در اتاق خواب خود از نور لایه ای استفاده کنید، (به عنوان مثال چراغ خواب همراه با دیوارکوب و یا یک لامپ آویز در گوشه ی اتاق اضافه کنید.

دیوارهای کاشی کاری شده، مبلمان فلزی با پایه های باریک، رنگ های خاکی، سطوح آجری و بتنی در معرض دید، یک ظاهر مختصر از دکوراسیون و مبلمان و یک ظاهر کلی خام و زیبا را فراهم می آورد.

اتاق های مدرن با رنگ های خنثی خاکستری، سفید و سیاه مشخص می شوند که همگی به عنوان رنگ های ساده و پایه عمل می کنند. دیوارها به عنوان زمینه ای برای الگوهای انتزاعی و چاپ های هندسی عمل می کنند. خطوط روی مبلمان تمیز است و از قاب های تخت استیل و میزهای کناری تشکیل شده است. دیوارهای برجسته با طرح های کاغذ دیواری راه راه مستقیم پوشانده شده اند، در حالی که دیوارهای کم رنگ از رنگ های زنده جذابیت بصری را دو چندان می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *