۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
انواع مدل تخت خواب سلطنتی دو نفره

انواع مدل تخت خواب سلطنتی دو نفره

۲۵ خرداد ۱۴۰۰

در این مقاله میخواهیم درباره انواع تختخواب‌ها و کاربردشان و همچنین مفصلا درباره انواع مدل تخت خواب سلطنتی دونفره با شما صحبت کنیم. اگر شما به دنبال انواع تخت خواب […]

در این مقاله میخواهیم درباره انواع تختخواب‌ها و کاربردشان و همچنین مفصلا درباره انواع مدل تخت خواب سلطنتی دونفره با شما صحبت کنیم. اگر شما به دنبال انواع تخت خواب برای منزل خود هستید، توصیه میکنیم حتما در این مطلب با ما همراه باشید، زیرا برای شما اطلاعاتی بسیار جامع درباره این موضوع گردآوری کرده‌ایم. در ادامه مقاله‌ی انواع مدل تخت خواب سلطنتی دونفره با ما باشید.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

انواع مدل تختخواب های دو نفره چیست؟

چه زمانی باید از تختخواب تاشو استفاده کرد؟

در هنگام خرید تختخواب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

جمع بندی مطلب

انواع مدل تختخواب‌های دو نفره چیست؟

انواع مدل تختخواب‌های دو نفره چیست؟

بسیاری از افراد برای تهیه جهیزیه به دنبال انتخاب تختخواب‌های دونفره نیز هستند، اما شاید اطلاعات کاملی درباره انواع تختخواب‌ها و اینک کاربرد هر کدام از این تختخواب‌ها چیست، نداشته باشند. ما در این قسمت از مقاله میخواهیم انواع تختخواب‌های دو نفره را برای شما معرفی کنیم.

تختخواب‌‌های دبل:

شاید شما اصطلاح دبل را در انواع اتاق‌های هتل‌ها شنیده باشید، اما به صورت واقعی با معنایش آشنایی نداشته باشید. در واقع معنا و تفاوت این اتاق‌ها در نوع تختخواب‌های آنان است. تختخواب‌های دبل که کارایی آنان در نوع اتاق‌های هتل‌ها نیز آشکار میشود در واقع دارای دو تخت مجزا برای زیر تشک هستند.

این مدل از تختخواب‌ها دارای ۲ متر طول و ۱۸۰ سانتی متر عرض نیز هستند. مناسب برای استفاده همزمان دو نفر و کاربردی در جهیزیه دختران نیز دارند. به صورت کلی این تختخواب کارایی مشابهی را با مدل‌های دیگر خواهند داشت، اما میتوان هر کدام از آنان را از تختخواب دیگر جدا نمود.

تختخواب‌های کویین:

این مدل از تختخواب‌ها بسیار مناسب دختران است. در این مدل که مناسب استفاده یک نفر است، دارای تنوع بسیار بالایی در انتخاب نوع تختخواب نیز هستیم. تختخواب‌های کویین با طراحی‌های لوکس و عموما دارای جنسی از ام دی اف نیز هستند، البته این مدل نیز دارای تختخواب‌های دو نفره نیز هستند، دارای ۲ متر طول و ۲۱۰ سانتی متر عرض نیز می‌باشند. از شناخته شده‌ترین و پرفروش‌ترین نوع انواع تختخواب‌ها نیز محسوب میشوند. که به دلیل طراحی‌های بسیار زیبا مورد پسند بسیاری از افراد قرار میگیرند.

تختخواب‌های کینگ:

از دیگر انواع تختخواب‌ها میتوان به تختخواب‌های کینگ استفاده کرد که نسبت به تختخواب‌های کویین دارای ابعاد بیشتری نیز هستند. این نوع از تختخواب‌ها عموما برای یک نفر بزرگسال تهیه شده است.

و باید به این نکته اشاره کرد که تختخواب‌های کینگ دارای دو نوع کینگ شرقی و کینگ غربی نیز می‌باشند. تختخواب‌های کینگ غربی دارای ابعاد بیشتری نیز هستند، به صورتی که استفاده از آنان در یک اتاق معمولی ممکن است، منجر به سد راه شدن شود، اما تختخواب‌های کینگ شرقی دارای ابعاد کمتری هستند.

در نتیجه تختخواب‌های کینگ غربی مناسب برای استفاده در اتاق خواب‌های بسیار بزرگ می‌باشند. شایان ذکر است که این ابعاد در کشورهای دیگر متفاوت خواهد بود. برای مثال در کشور انگلستان تختخواب‌های کویین و کینگ دارای یک ابعاد هستند و اصطلاح دیگری به نام تختخواب ابر پادشاه دارای ابعاد بیشتری نیز هست. پس اگر در انگلستان به سراغ خرید تختخواب کویین رفتید چیزی که به دست می‌آورید تختخواب کینگ می‌باشد.

با ادامه نوشتار انواع مدل تخت خواب سلطنتی دونفره ما را همراهی نمایید.

مبل‌های تختخواب شو:

یکی دیگر از انواع تختخواب‌های دو نفره میتوان به مبل‌های تختخواب شو اشاره کرد. این مدل کمک بسیاری در بهینه سازی فضای خانه میکند و همچنین با ظاهر و کارایی مبل نیز میتواند به دکوراسیون منزل شما کمک کند.

با حفظ کارایی بیان شده میتواند در مواقع نیاز به تختخواب تغییر کارایی داده و محیطی بسیار دلچسب را برای اهل خانه فراهم کند. این مدل از تختخواب‌ها بسیار مورد پسند واقع میشوند.

زیرا فضای کمتری را اشغال میکنند و بسیار مورد نیاز کسانی است که اتاق خواب ندارند. این کار بسیار کمک میکند تا فضای خانه بسیار کمتر اشغال شود و همچنین ظاهر مبل‌های این مدل از تختخواب‌ها محیطی بسیار دوستانه را رقم میزند.

این مدل نیز دارای تختخواب یک نفر نیز است که میتواند برای اتاق کودکان مورد استفاده قرار بگیرد. از دیگر مزایای این مدل از تختخواب میتوان به داشتن تشک‌های مخصوص اشاره کرد که نیازی به تهیه تشک ندارند.

این تختخواب‌ها در محیط‌های کاری و اتاق‌های کار بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و به شدت مورد استقبال همگان واقع شده است. آنچه که میتوان درباره این مدل مبل‌های تختخواب شو بیان کرد این است که میتواند انتخابی بسیار بهینه و به صرفه باشد.

تختخواب تاشو:

تختخواب‌های تاشو مانند مبل‌های تختخواب شو به بهینه سازی فضای خانه کمک های بسیاری میکنند. افرادی که به دلیل کمبود فضا نمیتوانند چندین وسیله بزرگ را در یک فضا داشته باشند، سعی میکنند از تختخواب‌های تاشو استفاده کنند.

این مدل از تختخواب‌های دو نفره تاشو معمولا دارای کارایی کمدی بزرگ یا کتابخانه و… می‌باشد و در مواقع لزوم بسته شده به شکل تختخواب‌های دو نفره باز میشوند. این کار به بهبودی فضای مصرفی کمک خواهد کرد و همچنین دارای طرح‌ها و رنگبندی‌های بسیاری نیز هستند که میتوانند محیط خانه را چشم نوازتر از قبل کنند. مهم‌ترین دلایلی که به انتخاب این مدل از تختخواب‌ها منجر میشود میتوان به:

فضای بازی بیشتر:

از مهمترین و اصلی‌ترین دلایل انتخاب این مدل از تختخواب‌ها میتوان به ایجاد فضای باز بیشتری اشاره کرد. این کار سبب میشود تا محیط خانه دلبازتر شده و دارای فضای بیشتری برای چیدمان دیگر وسایل خانه باشید. اگر از تختخواب‌های تاشو استفاده میکنید میتوانید با خیال راحت به ساماندهی دیگر وسایل رسیدگی کرده و از بابت فضای اتاق خیالتان راحت باشد.

داشتن اتاق‌های چند منظوره:

استفاده از این مدل تختخواب‌ها به شما کمک میکند تا اتاق خواب‌هایی چند منظوره داشته باشید. شاید شما بخواهید همزمان از اتاق خوابتان به عنوان محیط کاری نیز استفاده کنید. این مدل از تختخواب‌ها میتواند چنین امکاناتی را برای شما فراهم کند، همچنین در صورت وجود مهمان میتوانید از محیط خانه و اتاق خود لذت ببرید.

سبک طراحی:

استفاده از این تختخواب‌ها منجر به طراحی منحصربفردی در خانه شما خواهد شد. به دلیل بسته شدن تختخواب‌های تاشو و جمع شدن آنان بر روی دیوار در وهله اول باید بدانید که این مدل هیچ تاثیری بر محیط خانه شما نخواهد گذاشت و آسیبی به خانه وارد نخواهد شد. و به دلیل طراحی زیبایی که دارند، میتوانید از محیط بسته شده استفاده‌های بیشماری برده و یا حتی در صورت لزوم میتوانید تختخواب را به راحتی به محیطی دیگر منتقل کنید.

مکانیسم فنری تختخواب‌های تاشو:

این مدل از تختخواب‌های تاشو دارای انعطاف پذیری بیشتری هستند. در این مدل تحمل وزن بیشتر خواهد شد و همچنین میتوان آن را در فنرهای تختخواب تنظیم کرد. گفته میشود این مدل از تختخواب‌های تاشو دارای طول عمر بیشتری هستند و میتوان بر اساس پایه‌های آن تختخواب را یک نفره یا دونفره کرد، البته این مدل از تختخواب‌ها عموما در قالب تکی و دوبل نیز ارائه میشوند.

چه زمانی باید از تختخواب تاشو استفاده کرد؟

چه زمانی باید از تختخواب تاشو استفاده کرد؟ - تخت خواب سلطنتی دو نفره

با توجه به اینکه این تختخواب‌ها به صورت دو نفره نیز ارائه میشوند میتوان برای خرید جهیزیه از آنان نیز استفاده کرد، همچنین به دلیل کاربرد آنان در اتاق خواب مهمان و کودکان را نمیتوان نادیده گرفت. میتوان از این مدل تختخواب‌ها در فضاهای بسیار کوچک بهره‌های زیادی برد. و استفاده از مدل تکی آنان برای اتاق کودکان بسیار مورد پسند واقع شده و دارای کاربردهای بسیار زیادی است که در بالا مفصلا به آنان اشاره کردیم.

تختخواب‌های دونفره سلطنتی:

این روزها یکی از محبوب‌ترین مدل‌های تختخواب‌ها، تختخواب سلطنتی است. این مدل از تختخواب‌ها دارای تنوع طرح و رنگ بسیاری است. معمولا تختخواب‌های دو نفره سلطنتی در دو مدل ستون دار و بی ستون ساخته میشوند.

در مدل‌های ستون دار تختخواب دارای سقف است و همچنین با ستون‌هایی که دارد، شامل پرده برای زیبایی و حفاظت بیشتر می‌باشد و در مدل بی ستون این تختخواب‌ها دارای چنین امکاناتی نخواهند بود. این مدل از تختخواب‌های دو نفره بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند و همچنین به دلیل کیفیت ساخت بالایی که دارند، دارای قیمت بالایی نیز هستند. در دکوراسیون‌های سلطنتی و خانه‌های لوکس و مجلل این مدل از تختخواب‌ها به وفور به چشم میخورند.

در هنگام خرید تختخواب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در هنگام خرید تختخواب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ - تخت خواب سلطنتی دو نفره

اندازه محصول انتخابی:

اندازه تختخواب‌ها این روزها از حالت استاندارد خارج شده است و دارای تنوع ابعادی بسیاری هستند. شما باید با توجه به محیط خانه و فضایی که برای محیط خواب در نظر گرفته‌اید و همچنین با توجه به قد و سایز افرادی که از تختخواب‌ها استفاده میکنند اقدام به خرید محصولات بفرمایید. این کار باعث میشود شما دچار کمبود فضای خواب و همچنین مشکلاتی مانند عدم سازگاری ابعاد تختخواب با قد افراد خانواده دچار نشوید.

مخاطب گرامی شما در حال مشاهده مقاله انواع مدل تخت خواب سلطنتی دونفره هستید.

ارتفاع تختخواب را در نظر بگیرید:

در هنگام خرید باید به ارتفاع تختخواب نیز دقت داشته باشید. ارتفاع معمول برای یک تختخواب ۳۵ الی ۴۰ سانتی متر از سطح زمین خواهد بود و این بدان معناست که تختخواب‌هایی که دارای ارتفاعی کمتر و یا بیشتر هستند، ممکن است، افراد خانواده را با دردهای کمردرد و ستوان فقرات همراه کنند. بهتر است، قبل از خرید حتما به ابعاد و ارتفاع تختخواب از زمین دقت ویژه‌ای داشته باشید.

همراه داشتن باکس‌‎های جانبی:

این از دیگر امکاناتی است که تختخواب‌ها بهتر است، با خود داشته باشند. تختخواب‌هایی که از باکس‌های جانبی مانند کشو برای ساماندهی وسایل استفاده میکنند از گزینه‌هایی بسیار ایده آل برای استفاده در منازل هستند و همچنین به شدت مورد استقبال واقع شده‌اند. این تختخواب‌ها به بهبودی فضای اتاق خواب بسیار کمک خواهد کرد و بهترین گزینه برای ساماندهی وسایل داخل اتاق هستند.

داشتن تخته‌های انتهایی:

این یکی از گزینه‌هایی‌هاست که شاید کمتر به آن توجه شود، اما دارای اولویت بالایی است. شما باید با توجه به میزان قد خود تختخواب‌هایی را انتخاب کنید که در قسمت پایین خود تخته‌هایی را موجود داشته باشند.

اگر جزء افراد بلند قد هستید، توصیه میکنیم از تختخواب‌هایی استفاده کنید که دارای هیچ گونه تخته‌ای در قسمت پایینی تختخواب نباشند، زیرا این کار میتواند برای افراد بلند قد بسیار آزار دهنده باشد و سبب ایجاد مزاحمت بسیار برای افرادی که از تختخواب‌های دو نفره استفاده میکنند، شود.

شما در حال خواندن پست انواع مدل تخت خواب سلطنتی دونفره هستید.

شکل و رنگ تختخواب‌های دو نفره:

انتخاب شما برای خرید یک تختخواب دو نفره کاملا بستگی به نظر همراهتان نیز خواهد داشت. با توجه به تنوع رنگی و مدل‌های متفاوتی از تختخواب‌های دو نفره موجود، شما باید بر سر این موضوع به نظر شریکتان نیز اهمیت داده و بهترین مدل را از این نظر انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم از پست ۱۰ مدل نورپردازی اتاق خواب شیک و مدرن (۲۰۲۰) دیدن کنید.

قیمت تختخواب‌های دو نفره:

قیمت تختخواب‌های دو نفره - تخت خواب سلطنتی دو نفره

از دیگر فاکتورهایی که هنگام خرید باید بسیار به آن دقت کنید، قیمت تختخواب‌های دو نفره است. با توجه به میزان بودجه‌ای که دارید و همچنین رنج قیمت در سبک‌های مورد پسند خود باید بتوانید بهترین گزینه را برای خود و شریکتان انتخاب کنید.

شریک زندگیتان در این موضوع مانند شما حق داشته و باید با توجه به میزان بودجه موجود و علاقه مندی خودتان تختخواب را انتخاب نمایید، همچنین باید در هنگام خرید به جنس تختخواب‌های دو نفره نیز دقت داشته باشید، زیرا شاید تختخوابی دارای قیمت بالا باشد، اما از نظر کیفیتی چندان رضایت خریدار را به همراه نداشته باشد. حتی المقدور سعی کنید، از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر خرید خود را انجام دهید.

جمع بندی مطلب

در این مطلب مفصلا درباره انواع تختخواب‌های دونفره به گفتگو پرداختیم. درباره خرید و آشنایی کلی با کاربرد هر کدام از آنان با شما صحبت کردیم. سعی کردیم، اطلاعاتی درباره فاکتورهای بسیار مهم در هنگام انتخاب یک تختخواب دو نفره را گردآوری کرده و با شما به اشتراک بگذاریم، همچنین ویژگی‌های ایده آل یک تختخواب دو نفره مناسب را برای شما بیان کردیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

در این قسمت مقاله‌ی انواع مدل تخت خواب سلطنتی دونفره به پایان رسید. امید است به خوبی با انواع مدل تخت خواب سلطنتی دونفره آشنا شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *