۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
اتاق خواب مستر چیست

اتاق خواب مستر چیست

۰۵ خرداد ۱۴۰۰

اگر برای شما این سوال ایجاد شده است که اتاق خواب مستر چیست در این مقاله میتوانید با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در رابطه با اتاق خواب مستر […]

اگر برای شما این سوال ایجاد شده است که اتاق خواب مستر چیست در این مقاله میتوانید با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در رابطه با اتاق خواب مستر با شما در میان بگذاریم.

سبک زندگی انسانها همواره تحت تاثیر نیازها، وضعیت مالی و گرایشات و تمایلات افراد بوده است. در گذشته انسانها بیشتر به زندگی در کنار هم علاقه داشتند و البته اینکه با این سبک زندگی بیشتر نیازهایشان را برآورده می‌کردند، اما با پیشرفت علم اختراعات جدید رفته رفته انسانها تنهایی را به زندگی در کنار یکدیگر ترجیح می‌دهند. حتی در خیلی از مواقع سعی می‌کنند، فاصله خود را با افراد درجه یک خود نیز حفظ کنند.

اگر به تاریخ معماری خانه‌ها نگاهی بیندازیم میبینیم که معماری و طرح و نقشه خانه‌ها از گذشته تا به حال تغییرات بسیار زیادی کرده است. این تغییرات همگی تحت تاثیر سبک زندگی و علایق انسان‌ها در طول دوران‌های مختلف بوده است.

در ادامه مقاله‌ی اتاق خواب مستر چیست قصد داریم تا به اتاق خواب مستر که یکی از بخش‌های مهم خانه‌های امروز است، بپردازیم و ضمن بررسی کامل اجزای مخلتف اتاق خواب مستر، به شما بگوییم که:

_ اتاق خواب مستر چیست

_کلیات اتاق خواب مستر

_ اجزای اتاق خواب مستر

_ چیدمان و دکوراسیون در اتاق خواب مستر

_ تاثیر رنگ‌ها در اتاق خواب مستر:

 

اتاق خواب مستر چیست

در گذشته اکثرا معماری خانه‌های ایرانی به صورتی بوده است که زمینه زندگی دسته جمعی را فراهم می‌ساخته است. سبک خانه‌ها معمولا به صورت چندین اتاق با پنجره‌های بزرگ و رو به حیاط بوده است که بیشتر اوقات چند خانواده در کنار یکدیگر زندگی میکردند، اما با پیشرفت علم و تکنولوژی رفته رفته افراد تمایل به جدا زندگی کردن پیدا کردند و کم کم نقشه‌های خانه‌های امروزی به وجود آمدند.

با همه این اوصاف حتی در زمان‌های قدیم هم معماری خانه‌ها و اتاق‌ها ارتباط بسیار نزدیکی به وضعیت مالی فرد داشته است، به طوری که در همان زمان نیز پادشاهان و مقامات بلند پایه که از دارایی بیشتری برخوردار بوده‌اند، معماری خانه‌هایشان با بقیه متفاوت بوده است، به طوری که: هر چه توانایی مالی بیشتری داشتند عمارت‌ها و کاخ‌های زیباتر و بزرگ‌تر با امکانات بیشتری می‌ساختند.

در معماری داخلی این کاخ‌ها نیز اتاقی بزرگ، مجزا و دارای امکانات رفاهی بیشتر نسبت به بقیه قسمت‌های خانه برای صاحب خانه در نظر گرفته می‌شد که بیشتر اوقات فراغت خود را در آنجا می‌گذراند.

در حال حاضر نیز چنین اتاقی در خانه‌های لوکس با متراژ بالا ساخته می‌شود که اصطلاحا به آن “اتاق خواب مستر” می‌گویند که جزء جدا نشدنی عمارت‌ها و ویلاهای لوکس به شمار میرود.

کلیات اتاق خواب مستر

کلیات اتاق خواب مستر

اتاق خواب مستر در معنای لغوی به معنی اتاق خواب بزرگ و یا اتاق خواب اصلی می‌باشد که نسبت به بقیه اتاق خواب‌های خانه بزرگتر و دارای امکانات رفاهی بیشتری است و در کل به صورتی است که تقریبا تمام امکانات و وسایل لازم برای زندگی مانند سرویس خواب در آن گنجانده شده است. این اتاق خصوصیاتی دارد که آن را از بقیه اتاق‌ها و فضاهای یک خانه جدا میکند و معمولا یکی از اصلی‌ترین اجزای خانه‌های مدرن و بزرگ و هم چنین ویلاهای لوکس به شمار میرود. در ساختار آن پنجره‌های بزرگ با تراس‌هایی رو به ویویی زیبا و دلنشین به کار برده می‌شود.

این قسمت از فضای خانه اغلب در اختیار پدر و مادر قرار میگیرد و این امکان را به زن و شوهر می‌دهد تا به دور از هر مزاحمتی اوقاتی را به کتاب خواندن، استراحت کردن، موسیقی گوش دادن و… در کنار یکدیگر سپری کنند.

در این اتاق خواب‌ها می‌توان بعد از یک روز کاری خسته کننده و سخت، در حمام و یا حتی گاهی اوقات جکوزی اختصاصی خود خستگی را از تن به در کرد و بعد در محیطی آرام و رو به یک منظره زیبا قهوه نوشید و یا به موسیقی دلخواه گوش داد و بعد در تخت خواب استراحت کرد.

در روز تعطیل می‌توان بعد از بیدار شدن از خواب به تماشای تلویزیون و اخبار یا فیلم مورد علاقه پرداخت و یا در کتابخانه کوچک آن می‌توان به مطالعه کتاب و یا گفتگو با یکدیگر پرداخت.

اجزای اتاق خواب مستر

اجزای اتاق خواب مستر

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، یک اتاق خواب مستر باید تمام امکانات رفاهی جهت استفاده را داشته باشد، یا به عبارتی کوچک شده یک واحد مسکونی با تمام امکانات می‌باشد. در این اتاق خواب‌ها شخص لازم نیست، جهت رفتن به سرویس بهداشتی، مطالعه کتاب و یا حتی گذراندن اوقات فراغت از اتاق خارج شود.

از مهم ترین عناصر تشکیل دهنده این اتاق خواب‌ها وجود محلی جهت خواب و استراحت می‌باشد که معمولا از تخت خواب‌های بزرگ دو نفره و راحت استفاده می‌شود و بسته به متراژ اتاق و دکوراسیون مکان تخت خواب طوری طراحی می‌شود که در محلی با نور مناسب و دید کمتر قرار بگیرد. برای مثال در برخی اتاق‌ها طوری طراحی می‌شود که ابتدا قسمتی در جلو قرار دارد و تخت خواب در پشت آن قرار می‌گیرد.

از دیگر اجزایی که در این اتاق‌ها به کار برده می‌شود، مبل و صندلی نشیمن است که باز هم با توجه به دکوراسیون و فضای اتاق انتخاب می‌شود. که می‌تواند مکانی را جهت گفتگو فراهم آورد.

هم چنین میز، درآور و آینه بزرگ و قفسه جهت قرار دادن وسایل شخصی هم یکی از اجزای آن میباشد. که مهم‌ترین آن محلی جهت لوازم آرایش خانم‌ها می‌باشد که یک دراور زیبا و متناسب با دکور اتاق می‌تواند این نیاز را برطرف نماید.

سرویس بهداشتی و حمام های لوکس

سرویس بهداشتی و حمام‌های لوکس که جزء اصلی و جدا نشدنی این اتاق خواب‌ها می‌باشد. حتی گاهی اوقات با توجه به متراژ جکوزی اختصاصی نیز در این اتاق‌ها می‌تواند وجود داشته باشد.

در بسیاری از این اتاق خواب‌ها کتابخانه و فضایی جهت مطالعه اختصاص داده می‌شود.

سیستم صوتی و تصویری نیز، بخش بسیار مهم این اتاق خواب‌ها می‌باشد که شخص می‌تواند اوقاتی را به گوش دادن موسیقی و تماشای فیلم‌های مورد علاقه در اتاق خواب شخصی‌‍اش بگذراند که معمولا در روبروی تخت خواب و یا مبل قرار می‌گیرد.

یکی از لوکس‌ترین و جداب‌ترین بخش‌های این اتاق خواب‌ها کلوزت روم یا همان اتاق لباس است که این امکان را به شخص می‌دهد تا تمام لباس‌ها و کفش‌ها و یا هر چیزی را در این مکان قرار دهد.

وجود لوسترها، آباژورها و وسایل گرمایشی و سرمایشی نیز از اصلی‌ترین و جدا نشدنی‌ترین اجزای این اتاق خواب‌ها می‌باشد که باز هم طبق دکوراسیون و فضایی که در اختیار فرد می‌باشد، انتخاب می‌شود.

و در آخر از مشخصه‌های اصلی و زیبایی بخش این اتاق‌ها پنجره‌های بزرگ همراه تراس‌هایی رو به ویوهای زیبا می‌باشد.

چیدمان و دکوراسیون در اتاق خواب مستر

چیدمان و دکوراسیون در اتاق خواب مستر

اتاق خواب مکانی جهت آرامش و رفع خستگی روزانه می‌باشد، بنابراین طراحی اتاق باید طوری باشد که بتواند محیطی آرام با انرژی مثبت را فراهم سازد.

چیدمان و طرز قرار گرفتن وسایل در کنار یکدیگر عنصر مهم در طراحی اتاق می‌باشد. برای مثال تخت خواب باید در مکانی از اتاق باشد که نور کمتری داشته باشد و از نظر دمایی مناسب باشد.

وجود یک صندلی دسته دار و یا مبل در کنار کتابخانه کوچک در محلی که نور کافی و مناسب داشته باشد، می‌تواند مکان مناسبی برای مطالعه و گفتگو و گذراندن اوقات فراغت فراهم آورد.

استفاده از تابلو در دکوراسیون بسیار تاثیر گذار است که بنا بر سلیقه شخصی و با توجه به فضای اتاق انتخاب می‌شود و طیف گسترده ای را می‌توان از تابلوهای هنری مختلف و یا حتی عکس‌های شخصی نام برد.

آینه‌ها یکی از مهم‌ترین وسایل در طراحی دکوراسیون است

آینه‌ها یکی از مهم‌ترین وسایل در طراحی دکوراسیون است که در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف در دسترس می‌باشد که هم در طراحی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و هم از اصلی‌ترین وسایل اتاق محسوب می‌شود، بنابراین می‌توان برای زیبایی هر چه بیشتر اتاق خواب از آن سود برد. مثلا می‌توان آنها را به همراه یک کنسول بزرگ کنار پنجره یا در طرح‌های چند تکه بالای تخت خواب به کار برد.

قفسه‌ها و کمدها نیز می‌تواند با طراحی خاص خود در زیبایی اتاق خواب نقش داشته باشد و هم چنین فضایی را فراهم می‌سازد تا وسایل بیشتری را در آن قرار دهیم بدون اینکه در معرض دید باشد، بنابراین نباید از استفاده از آنها در اتاق خواب مستر غافل شد.

که می‌توان آنها را در کنار تخت خواب استفاده کرد و هم چنین می‌توان فضای زیر تخت را به آنها اختصاص داد. هم چنین اگر فضای کافی در اختیار داریم می‌توانیم قفسه‌ها را در گوشه‌ای مناسب از اتاق به صورت اتاق لباس یا همان کلوزت طراحی کنیم، به صورتی که قفسه‌های لباس‌ها جداگانه و قفسه‌های کیف و کفش و جواهرات و هر نوع اکسسوری به صورت جداگانه طراحی می‌شود و در هنگام انتخاب لباس جهت پوشیدن به راحتی تمام وسایل در دسترس و در معرض دید قرار دارد.

استفاده از گلدان‌های طبیعی در جلوی پنجره یا تراس اتاق میتواند باعث زیبایی بیشتر شود و می‌تواند باعث ایجاد حس سرزندگی و نشاط در محیط شود.

پیشنهاد می کنیم از پست عوامل موثر در قیمت سرویس خواب دیدن کنید

تاثیر رنگ‌ها در اتاق خواب مستر

تاثیر رنگ‌ها در اتاق خواب مستر

رنگ‌ها از نظر روانشناختی و زیبایی شناختی هر کدام دارای خصوصیات و تاثیرگذاری منحصر به فردی روی اشخاص می‌باشد. برای مثال: رنگ‌های روشن باعث افزایش انرژی در فرد می‌شود. رنگ‌های گرم و تیره باعث القا حس آرامش به فرد می‌شود. و در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ترکیب درست این رنگ‌ها با یکدیگر باعث زیبایی بیشتر و هم چنین القای حس آرامش به فرد می‌شود.

به هیچ وجه در طراحی اتاق خواب مستر نباید از چندین رنگ مختلف استفاده کرد چون باعث خستگی چشم فرد می‌شود، نهایتا دو یا سه رنگ باید به کار برده شود.

حتی می‌توان با استفاده از یک رنگ خاص اتاق خواب مستر را از دیگر اتاق خواب‌ها و فضای خانه متمایز کرد. رنگ انتخابی در اتاق خواب مستر بهتر است که با رنگ سرویس بهداشتی یا حمام اتاق نیز یکسان باشد، نه به این معنی که کاملا یکسان باشد ولی بهتر است از یک نوع ترکیب رنگ در آنها استفاده شود، اینگونه باعث هماهنگی بیشتر اجزای اتاق خواب می‌شود.

بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب معمولا رنگ‌های آبی، قهوه‌ای، خاکستری، بنفش و سبز می‌باشد، اما مهم‌ترین ملاک برای انتخاب رنگ اتاق خواب سلایق شخصی است. اگر فرد تمایل دارد، محیط روشن و دلباز داشته باشد، می‌تواند از رنگ‌های روشن‌تر و اگر تمایل دارد، اتاق خوابی تاریک و دنج داشته باشد، بهتر است، از رنگ‌های گرم و تیره استفاده نماید.

استفاده از کاغذ دیواری با طرحها و رنگ‌های مختلف نیز می‌تواند برای استفاده در اتاق خواب مورد توجه قرار بگیرد برای مثال رنگ‌های تیره یا روشن کاغذ دیواری و هم چنین طرح‌های مختلف ریز و درشت کاغذ دیواری می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

اثرات مفید و مضر در زندگی در خانه‌هایی با اتاق مستر و بزرگ 

اثرات مفید و مضر در زندگی در خانه‌هایی با اتاق مستر و بزرگ 

داشتن اتاق خواب مستر در خانه محل سکونت جهت والدین از جهاتی بسیار مفید است. با توجه به سبک زندگی امروزی و وجود مشغله‌های بسیار زیادی که همراه خود دارد، انسان تمایل دارد، وقتی بعد از یک روز کاری سخت به خانه برمی‌گردد، در محلی مناسب به استراحت بپردازد تا خستگی روز از تنش شسته شود و هم چنین در اندک اوقات فراغتی که دارد، در آرامش وقت بگذراند و بتواند ذهن خود را برای مدت کوتاهی از تمام مسایل کاری و یا مشغله‌های مالی دور نگه دارد.

داشتن یک اتاق خواب مستر می‌تواند تمام این نیازها را برطرف نمایند و هم چنین با توجه به ویوی عالی که می‌تواند داشته باشد، جهت آرامش اعصاب و بازیابی انرژی بسیار مناسب است.

هم چنین شخص لازم نیست، جهت برخی از نیازهایش نظیر کتاب خواندن، حمام رفتن و یا حتی نوشیدن قهوه از اتاق خارج شود و این بسیار ایده آل به نظر می‌رسد.

در این جا مقاله‌ی ما تحت عنوان اتاق خواب مستر چیست به پایان رسید. امیدواریم از خواندن مقاله اتاق خواب مستر چیست بهره لازم را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *