۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
کاربرد پاف سرویس خواب چیست؟

کاربرد پاف سرویس خواب چیست؟

۲۳ مهر ۱۳۹۹

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که کاربرد پاف سرویس خواب چیست. پاف سرویس خواب یکی از مهم ترین و کاربردی ترین اکسسوری های سرویس خواب است، […]

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که کاربرد پاف سرویس خواب چیست.

پاف سرویس خواب یکی از مهم ترین و کاربردی ترین اکسسوری های سرویس خواب است، پاف ها ابزار کاربردی هستند که می توانند به عنوان میز کوچک، میز پذیرایی، پاف زیر پایی یا نشیمن مورد استفاده قرار گیرند. پاف ها از جنس های مختلف ساخته شده اند. همچنین این پاف ها در طرح و رنگ های مختلفی طراحی و تولید شده اند.

در این مقاله به سوال کاربرد پاف سرویس خواب چیست پاسخ می دهیم.

پاف چیست؟

کاربرد پاف سرویس خواب چیست ؟

چه نکاتی برای انتخاب پاف سرویس خواب اهمیت دارد؟

تاریخچه پاف به کجا برمی گردد؟

ریشه واژه پاف چیست؟

انواع نشیمن ها که به آن ها پاف می گوییم چه اسم های مخصوصی دارند؟

پاف ها بر چه اساسی تقسیم بندی میشوند؟ انواع پاف چیست؟

پاف های مختلف چه کاربرد هایی دارند؟

جنس پاف ها از چه موادی است؟

کاربرد پاف سرویس خواب چیست و آیا جنس آنها تاثیری بر روی کاربرد آنها دارد؟

آیا پاف ها قابلیت شست و شو دارند؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کاربرد پاف سرویس خواب چیست تا انتهای این پست با ما همراه باشید.

پاف چیست؟

پاف چیست؟

پاف ها یا به اصطلاح پوف ها جزء دسته مبل ها قرار می گیرند. پاف ها یا پوف ها استفاده متنوعی دارند. از جمله مواردی که از پاف ها یا پوف ها استفاده می شود، استفاده آنها به عنوان اکسسوری های مناسب برای سرویس خواب هستند.

امروزه پاف سرویس خواب بسیار کاربرد دارد و بسیار استفاده می شود. همچنین از دیگر موارد استفاده از پاف ها استفاده های دکوری و زیبا سازی فضا هستند، البته پاف ها یا پوف ها به غیر از جنبه دکور و زیبایی در موارد دیگری برای نشیمن یا میز پذیرای مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین پاف ها یا پوف ها به عنوان وسیله که هنگام نشستن پاها روی آن قرار بگیرد و از افتادگی پا جلوگیری شود، نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

پاف ها یا پوف ها که برای نشیمن مورد استفاده قرار می گیرند، برخلاف مبل ها راحتی یا سایر مدل های صندلی، جای تکیه گاه برای پشت بدن یا به اصطلاح پشتی ندارند. اصولا پاف ها ارتفاع کمی نسبت به سایر مدل های مبل و سایر صندلی ها دارند. این ارتفاع نسبتا کم یکی از ویژگی شاخص پاف ها یا پوف ها است.

پایه های پاف یا پوف

پایه های پاف یا پوف

معمولا پایه های پاف از جنس چوب یا فلز هستند، همچنین اغلب روی قسمت نشیمن پاف ها پارچه ها مختلفی قرار گرفته است. پاف ها که با کاربرد میز جلو مبلی مورد استفاده قرار می گیرند علاوه بر پارچه ای که دارند، شیشه ای روی آنها قرار می گیرد تا مناسب پذیرایی شوند.

با توجه به مطالب بالا پاف ها جزو مبلمان هستند. و به غیر از استفاده نشیمن از آن ها می توان برای ریلکس کردن و برطرف کردن درد پا استفاده کرد و به جای این که هنگامی که روی مبل نشستند، پا ها به حالت آویزان باشد، می تواند پاها را روی پای ها پوف ها قرار داد. همچنین با قرار دادن شیشه ایی بر روی سطح این پاف ها می توان از آن ها برای میز پذیرایی نیز استفاده کرد. حال در ادامه بیشتر به سوال کاربرد پاف سرویس خواب چیست پاسخ خواهیم داد.

پاف سرویس خواب

پاف سرویس خواب

بهتر است، بدانید کاربرد پاف سرویس خواب چیست یک سوال بسیار گسترده است، زیرا پاف ها کاربردهای متنوعی دارند. یکی از مهم ترین و کاربردی ترین اکسسوری ها پاف های سرویس خواب هستند. به این پاف ها نیمکت یا صندلی صندلی عثمانی نیز می گویند که علت این مسئله به ریشه پاف ها بر می گردد. این پاف ها می توانند هم به عنوان صندلی برای نشستن هم به عنوان فضایی برای ذخیره سازی لباس ها یا کفش های شما باشند.

پاف های سرویس خواب جزء دسته پاف های پایه داری هستند که ارتفاع نسبتا بلندی نسبت به سایر پاف ها دارند. این پاف ها می توانند پایه از جنس چوب گردو یا چوب راش داشته باشند، همچنین ممکن است از پایه های فلزی در آنها استفاده شده باشد.

این که سرویس خواب شما از چه جنسی باشد، می تواند تعین کننده نوع متریال های به کار رفته در پاف شما نیز باشد.

برای مشاهده محصولات آرکاچوب اینجا کلیک کنید!

پاف سرویس خواب شما می تواند رنگ های مختلفی داشته باشند

پاف سرویس خواب شما می تواند رنگ های مختلفی داشته باشند و حتما نباید رنگی مشابه با سرویس خواب یا رنگ اصلی رو تختی به کار رفته در سرویس خواب را داشته باشد. با انتخاب رنگ درست برای پاف سرویس خواب میتوانید ترکیب رنگی زیبایی را در اتاق خواب خود به وجود آورید.

پاف سرویس خواب باید تقریبا عرض کمی داشته باشد، پس اگر دوست دارید، از پاف های استوانه ایی که سطح مقطع دایره دارند، استفاده کنید بهتر است، از پاف هایی استوانه ای استفاده کنید که اندازه کوچکی داشته باشند.

همچنین پاف سرویس خواب باید طوری باشد که وقتی پایین تخت قرار گرفت از هر طرف تا سر تخت حداقل ۲۰ سانتی متر فاصله داشته باشد. و همچنین زیبا تر است که ارتفاع پاف سرویس خواب از خود ارتفاع تخت کمتر باشد.

شما می توانید از پاف های صندوق دار استفاده کنید، و البته ممکن است انتخاب شما پاف های بدون صندوق ولی پایه دار باشد. بهتر است، پاف سرویس خواب خود را با توجه و نظر دکوراتور خود انتخاب کنید.

تاریخچه پاف

تاریخچه پاف

بیایید قبل از اینکه به ادامه ی این مقاله در رابطه با کاربرد پاف سرویس خواب بپردازیم، کمی با تاریخچه پاف آشنا شویم. پاف ها یا پوف ها در زمان حکومت عثمانی ها که بر مناطق ترکیه و عراق و سوریه امروزی حکومت می کردند، بسیار رایج شدند. طرح اولیه پاف ها یا پوف ها به شکل امروزی نبود. در گذشته مردم ترک حکومت عثمانی بنا بر عادتی که داشتند برای جلوگیری از درد پای خود پای شان را بالاتر از سطح زمین قرار می دادند.

یکی از گروه هایی که به دلیل نشستن طولانی و جمع بودن پا ها، دچار درد پا می شدند بافندگان فرش یا قالی باف ها بودند. قالی باف های ترک عثمانی برای استراحت و جلوگیری از درد ناشی از جمع بودن پا برای طولانی مدت، پاهای خود را روی چهارپایه های چوبی قرار می دادند. آن ها با این کار پس از مدت طولانی پشت دار قالی نشستن، به خود فرصت می دادند تا پاهایشان استراحت کنند.

این کار را بسیار دیگری از افراد که در شغل ها و صنعت های دیگر نیز بودند انجام می دادند، اما آن چه که باعث شد، پاف ها یا پوف ها از مرکز های قالی بافی ترک های عثمانی سرچشمه بگیرد، چهارپایه های ساده ای نبود که همه جا یافت می شد، بلکه نکته کلیدی در قالی بافی ها وجود در فرش بود.

تا اینجا با مبحث تاریخچه پاف آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله کاربرد پاف سرویس خواب چیست با ما همراه باشید.

استفاده از قالی بافی در ساخت پاف

استفاده از قالی بافی در ساخت پاف

قالی باف ها یا بافندگان فرش از محصول تولیدی خود یا همان فرش ها استفاده کردند و آن چهار پایه های ساده ایی را که در همه جا برای استراحت یا استفاده های دیگر یافت می شد، را برای استراحت، راحت تر کردند.

قالی باف های ترک عثمانی قالیچه مخصوصی را به صورت چهار لا تا می کردند و آن را روی چهار پایه چوبی که ارتفاع کمی داشت، قرار می دادند و سپس پا های خود را روی آن قرار می دادند و یا حتی می توانستند روی آن بنشیند. این طرح چهار پایه و قالیچه ایی به روی آن از قالی بافی های دوره عثمانی آمده و طرح اولیه پاف ها یا پوف ها امروزی محسوب می شود.

سپس مبلمان هایی با ایده گرفتن از همان طرح و مدل اولیه طراحی و تولید شدند. در آن زمان بود که به صندلی ها و مبل هایی که جایی برای تکیه گاه نداشتند و تقریبا عرض و ارتفاع کمی نیز داشتند، اسم پاف یا پوف را دادند.

آن طرح اولیه ساده قالیچه ایی بر روی چهار پایه چوبی تبدیل به مبل های زیبا با کیفیت و پرکاربرد شد که حتی به عنوان بخشی از مبلمان قصر امپراطور های عثمانی و خانه اشراف و اعیان حکومت عثمانی ها پذیرفته شدند.

معروف بودن به صندلی یا نیمکت عثمانی

پاف ها که به صندلی یا نیمکت عثمانی نیز معروف هستند، فقط محدود به مرزهای حکومت عثمانی نشده، بلکه از طریق تجار و بازرگانان عثمانی در اواخر قرن ۱۸ ام به کشور های اروپایی مانند فرانسه و انگلیس راه یافت. و در دکوراسیون این کشورهای اروپایی جای خاص خودش را پیدا کرد.

البته پوف ها یا پاف های عثمانی طوری بودند که در تعداد بیشتری مورد استفاده قرار می گرفتند، اما کم کم با گذشت زمان و راه یافتن صندلی ها یا نیمکت های عثمانی به همسایه ها و کشور های اروپایی مانند انگلیس و فرانسه سبک دکوراسیون غربی و اروپایی بر روی آن ها تاثیر گذار بود و پاف ها و پوف ها جزء اکسسوری های پر کاربرد مبلمان شدند.

مبل های پایه کوتاه و بدون تکیه گاه دوره عثمانی با گذشت زمان و پیشرفت طراحی ها و گسترش طرح های مختلف مبل، دارای طرح های متفاوت تری شدند و از چهار پایه ساده ایی که قالیچه ایی روی آن قرار گرفته تبدیل به پاف ها یا پوف هایی شدند که در انواع رنگ ها و طرح های مختلف تولیدی می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند.

ریشه کلمه پاف

ریشه کلمه پاف

اصولا این کلمه به طوری کلی به دسته ایی از مبلمان اطلاق می شود که ارتفاع کمی دارند، کوچک هستند و اگر برای نشیمن استفاده شوند، معمولا برای نشستن یک یا دو نفر مناسب هستند، همچنین به عنوان میز پذیرایی نیز کاربرد دارند، اما جالب است، بدانید این واژه ریشه لاتین دارد و کلمه ایی فارسی با معنی صندلی یا مبل به عنوان پاف وجود ندارد.

این کلمه در انگلیسی به صورت pouf یا puff نوشته می شود و در زبان انگلیسی مانند فارسی به تمامی مدل ها که ویژگی ظاهری نزدیکی به پاف ها یا پوف ها دارند، گفته می شود. املاء نوشتاری این کلمات که حرف o را دارد، باعث شده در فارسی هم به صورت پاف و هم به صورت پوف تلفظ شود.

این مدل صندلی ها علاوه بر پاف یا پوف در ایران به صندلی یا نیمکت عثمانی نیز معروف هستند. همچنین در انگلیسی به این مدل از صندلی ها یا مبل ها واژه ی ottoman نیز گفته می شود. که بر گرفته از همان واژه عثمانی است و دلیل این که به این صندلی ها به اصطلاح عثمانی می گویند، ریشه این مدل صندلی ها یا مبل ها است که پیش از این اشاره شد.

انواع نشیمن ها که به آن ها پاف می گوییم چه اسم های مخصوصی دارند؟

انواع نشیمن ها که به آن ها پاف می گوییم چه اسم های مخصوصی دارند؟

این نشیمن ها انواع مختلف دارند که به همه آن ها واژه پاف یا پوف اطلاق می شود، اما در حقیقت این صندلی ها یا مبل ها انواع مختلفی دارند که نام های متفاوتی نیز می گیرند. هر کدام از این نام ها پاسخ سوال کاربرد پاف سرویس خواب چیست را برای شما راحت تر می کند.

اتمان یا اتومات

اتمان یا اتومات

در واقع آن ها همان طرح اولیه، یا همان صندلی های کوچک و کم ارتفاعی هستند که به صورت کلی به آن ها پاف یا پوف اطلاق می شود. همانطور که پیش از این اشاره شد، واژه اتومان ریشه ترکی دارد و از واژه عثمان که نام بنیانگذار امپراتوری عثمانی است، گرفته شده است.

این مبل ها یا نیمکت که طرح اولیه آن از چهار پایه ای می آمد که در کارگاه قالی بافی فرشی روی آن قرار می گرفتند، مبل هایی هستند که ساختاری چوبی دارند و روی آن ها را پارچه های رنگی با جنس های مختلف گرفته است. این مبل ها از کارگاه های قالی بافی عثمانی به قصر های امپراطور های عثمانی راه یافتند و بخش مهمی از مبلمان قصر شدند،

نداشتن تکیه گاه و پیشرفت طرح های دیگر

اما با گذر زمان شاید به دلیل نداشتن تکیه گاه و همچنین پیشرفت طرح های دیگر، این مبل ها دیگر بخش مهم مبلمان قصر های امپراطوری های عثمانی را تشکیل نمی دادند. و تعداد کمتری از آن ها به عنوان اکسسوری و بخش تکمیل کننده سایر مبل ها استفاده می شد. و همچنین به عنوان مبلی که ریشه در سنت حکومت عثمانی دارد، در قصر های امپراطور های عثمانی مورد استفاده قرار می گرفتند.

در واقع آن ها همان طرح اولیه، یا همان صندلی های کوچک و کم ارتفاعی هستند که به صورت کلی به آن ها پاف یا پوف اطلاق می شود. همانطور که پیش از این اشاره شد، واژه اتومان ریشه ترکی دارد و از واژه عثمان که نام بنیانگذار امپراتوری عثمانی است، گرفته شده است.

این مبل ها یا نیمکت که طرح اولیه آن از چهار پایه ای می آمد که در کارگاه قالی بافی فرشی روی آن قرار می گرفتند، مبل هایی هستند که ساختاری چوبی دارند و روی آن ها را پارچه های رنگی با جنس های مختلف گرفته است. این مبل ها از کارگاه های قالی بافی عثمانی به قصر های امپراطور های عثمانی راه یافتند و بخش مهمی از مبلمان قصر شدند،

در اواخر قرن ۱۸ ام و اوایل قرن ۱۹ ام که اتومان ها توسط بازرگانان و تجار به کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلیس راه یافتند و التبه تاثیراتی را از سبک دکوراسیون غربی و طراحان اروپایی پذیرفتند.

طراحان مبلمان اروپایی تولید مبل ها یا اتومان هایی را آغاز کردند

در آن زمان طراحان مبلمان اروپایی تولید مبل ها یا اتومان هایی را آغاز کردند که شکل آن ها از حالت چهارگوش به گرد تغییر یافت، همچنین اتومان های هشت ضلعی نیز تولید شدند. همچنین با تعبیه فضایی صندوق شکل در اتومان ها سعی شد، علاوه بر استفاده نشیمن و دکوراتیو به عنوان فضایی برای ذخیره سازی وسیله های مختلف مورد استفاده قرار گیرد و به فضا های با کمبود جا کمک کند.

پس به صورت کلی می توان گفت امروزه اتومان ها داری سطحی مربع، مستطیل، دایره و هشت ضلعی هستند. اتومان ها تکیه گاهی ندارند. و برخلاف دورانی که جزء مبل های اصلی قصر های امپراطور های عثمانی بودند. تبدیل به مبل های فرعی و اکسسوری که کامل کننده سایر مبلمان هستند، شدند.

تولید کنندگان اتومان ها می توانند از طرح و جنس های مختلفی از پارچه برای پوشاندن کلاف اتومان استفاده کنند، اما حتما سعی می کنند که تمام اتومات را بپوشانند. اتومان ها اغلب به صورت پایه دار تولید می شوند. پایه اتومان ها می تواند از چوب های درخت ها مختلفی درست شده باشد. همه اتومان ها با سطح مقطعی صاف طراحی می شوند و از انواعی از آن ها که سطح مقطع بزرگی دارند، برای پذیرایی استفاده می شود. البته کسانی که از اتومان ها برای پذیرایی استفاده می کنند، معمولا روی سطح موقع استفاده آن شیشه ای قرار می دهند.

 پاف

هر چند به صورت عمومی به همه مبل ها یا صندلی کوتاه بدون تکیه گاه پاف می گویند و این پاف ها با کاربرد های مختلف زیر پایی، نشیمن و اکسسوری کامل کننده سرویس خواب کاربرد دارد، اما به صورت تخصصی تر پاف یا پوف به همه این صندلی ها بدون تکیه گاه اطلاق نمی شود. با این حال شاید کمی جواب سوال کاربرد پاف سرویس خواب چیست را پیدا کرده باشید.

کسانی که به صورت تخصصی کار مبلمان می کنند و از انواع آن اطلاع دارند، به کوسن ها ی بزرگ بدون پایه به صورت خاص پاف می گویند. پاف ها یا پوف ها بسیار کاربردی هستند و روی زمین قرار می گیرند.

پاف ها نقش مهمی در دکوراسیون دارند و کامل کننده مبلمان هستند. پاف ها از آن جایی که تقریبا نسبت به اندازه سایر مبل ها کوچک هستند، به آسانی قابلیت جا به جایی دارند و هم می توانند تکمیل کننده مبلمان نشیمن شما و هم تکمیل کننده سرویس خواب شما باشند. پاف ها کلاف شان نا معلوم است و از پارچه یا پوشش های دیگری مانند چرم پوشیده شده اند.

هاسوک

هاسوک ها صندلی ها بلند پایه و بدون تکیه گاه هستند و برخلاف سایر پاف ها که می توانند حالت صندوقدار داشته باشند، اینگونه طراحی می شوند. هاسوک ها حتما پایه دار هستند. هاسوکی ها برخلاف اتومان ها که یکی از شاخصه های اصلی ظاهری آن ها کم ارتفاع بودن پایه ها یشان بود، پایه هایی با ارتفاع بیشتری دارند. همچنین هاسوک ها تقریبا اندازه کوچک تری از سایر پاف ها یا اتومان ها دارند

با توجه به اندازه کوچک تر هاسوک ها آن ها وزن و جرم کمتری نسبت به سایر پاف ها یا اتومان ها دارند. سطح هاسوک ها آن قدر صاف نیست که بتوان از آن ها برای میز پذیرایی استفاده کرد، همچنین از طرفی هاسوک ها قدرت کافی را برای نگهداری وزن سنگین دارند و می توان گفت آن قدر ها از استحکام کافی برخوردار نیستند.

تافت

ریشه واژه تافت به معنی تلی از کاه است، اما با گذر زمان در زبان انگلیسی به صندلی های سه پایه کوچک اطلاق می شد. و پس از آن استفاده از واژه تافت گسترش بیشتری پیدا کرد. به طوری که به تمام نشیمن گاه های کوتاهی که انسان ها لحظه ایی برای استراحت روی آن می نشستند تافت می گویند.

پاف ها بر چه اساسی تقسیم بندی میشوند؟ انواع پاف چیست؟

انواع پاف چیست؟

کاربرد پاف کمی به انواع آن بستگی دارد. پاف ها انواع مختلفی دارند و برای کاربرد های مختلفی نیز ساخته می شوند. پاف ها را می توان از لحاظ ویژگی ها مختلفی تقسیم بندی کرد. این صندلی ها یا مبل های کوتاه و بدون تکیه گاه و بدون دسته را بر اساس کاربرد، شکل ظاهری، جنس روکش و سایر موارد تقسیم بندی می کنند.

انواع پاف از نظر جنس ظاهری

انواع پاف از نظر جنس ظاهری

پاف این روز ها با طراحی های مختلفی ساخته می شوند و با توجه به سلیقه طراح و کاربرد شان از موارد مختلفی برای روکش آن ها استفاده می شود. از جمله مواردی که برای روکش پاف ها یا پوف های مبلمان و سرویس خواب استفاده می شود، می توان به پاف هایی از جنس پاف پارچه ایی، پاف چرمی، پاف حصیر و پاف پرز دار اشاره کرد.

پاف با روکش پارچه ایی

از جمله پر استفاده ترین پاف ها یا پوف ها، پاف هایی هستند که کلاف آن ها با روکشی از جنس پارچه پوشانده شده است، از این پاف ها می توانند به عنوان اکسسوری مبلمان و اکسسوری سرویس خواب استفاده کرد.

برای این که از پارچه ها به عنوان روکش پاف ها استفاده شود. می توان پارچه های مختلفی را انتخاب کرد که می توانند دارای بافت ریز و درشت یا بافت نرم یا زبر باشند. همچنین می توانند رنگ ها و طرح مختلفی را داشته باشند که بیانگر فرهنگ یک منطقه باشند. توجه کنید طرح پارچه ایی که انتخاب می کنید، می تواند بازتاب کننده سبک دکوراسیون شما باشد.

به عنوان مثال اگر دکوراسیون مدرن برای طراحی خانه تان استفاده کرده اید، از پاف هایی استفاده کنید که پارچه آن طراحی مدرن داشته و بسیار ساده و یا حتی تک رنگ باشد و یا اگر دکوراسیون کلاسیک و سنتی دارید، از پاف هایی استفاده کنید که پارچه آن دارای طرح های سنتی باشد.

پاف های پارچه ایی می توانند از پارچه هایی با جنس مختلف ساخته شوند. پارچه های مخملی یا نخی جزء رایج ترین پارچه های مورد استفاده برای تولید پاف ها هستند.

پاف های با روکش پارچه های مخملی را می توان به عنوان اکسسوری برای تکمیل کردن سرویس خواب و همچنین تکمیل کردن مبلمان استفاده کرد.

پاف هایی با روکش پارچه های نخی را هم میتوان برای نشیمن یا زیر پایی و اکسسوری تکمیل کننده سرویس خواب و مبلمان اتاق خواب استفاده کرد.

پاف با روکش چرمی:

پاف با روکش چرمی

اصولا استفاده از چرم در وسیله های مختلف به خاطر قیمت گران چرم باعث می شود، فضایی لوکس و شیک داشته باشیم. هر چند که چرم ها انواع مختلف طبیعی و مصنوعی دارند و هر کدام از چرم های طبیعی یا مصنوعی مورد استفاده کیفیت های متفاوت و قیمت های متفاوتی دارند،

اما آن چه که در اولین نگاه به چشم می آید. این است که چرم قیمت گرانی دارد. و کالایی لوکس محسوب می شود، به همین علت وسایل مختلف چرمی در فضا های اداری یا تجاری مورد استفاده های زیادی قرار می گیرند. و اغلب مبلمان اداری و پوف های مورد استفاده آن ها دارای جنس و روکش چرمی هستند.

هر چند نوع و کیفیت چرم مورد استفاده قرار گرفته اهمیت زیادی در عمر مفید وسیله دارد، اما خیلی ها این مسئله را نادیده گرفته و هنگام خرید وسیله های چرمی مانند مبلمان و پوف ها برای محل کار خود به کیفیت چرم توجه نمی کنند. در حالی که باید به آن ها گفت پاف ها یا انواع مبلمان چرمی اگر جنس چرم مرغوبی نداشته باشند، ممکن است، به سرعت خراب شده و پوسته پوسته شوند.

همچنین باید به افرادی که می خواهند پوف های چرمی خریداری کنند گفت: اگر فقط برای آنها مهم است که فضای لوکسی را در محیط کاری اداری یا تجاری خود ایجاد کنند که به اصطلاح به چشم مراجعه کننده بیاید، باز هم باید به کیفیت چرم پاف یا مبل که قصد خرید آن را دارند، توجه کنند، زیرا خیلی ها در کار چرم حرفه ایی هستند و با نگاه کردن به آن متوجه می شوند که این چرم با کیفیت است، یا خیر.

اگر شما از پاف چرمی یا مبلمان چرمی استفاده کنید که چرم شان مرغوبیت ندارند

اگر شما از پاف چرمی یا مبلمان چرمی استفاده کنید که چرم شان مرغوبیت ندارند ممکن است، در ضمیر ناخودآگاه فرد مراجعه کننده به عنوان فردی معرفی شوید که تزویر کار است و این اصلا برای مراودات کاری مناسب نیست. در نتیجه شما اگر جزء افرادی هستید که ظاهر محل کارتان برای شما مهم است، باید توجه کنید روکش های چرمی اغلب به دلیل همین که فضایی تجملاتی و شیک ایجاد میکنند، جزء بهترین انتخاب ها برای استفاده در انواع مبلمان فضا های اداری و یا تجاری هستند.

اغلب افراد ترجیح می دهند از مبلمان با روکش چرمی در فضای کاری خود استفاده کنند. که به نوعی بیانگر قدرت کاری و تمکن مالی آن ها است. استفاده از روکش چرم برای پاف ها یا پوف ها که در فضای اداری یا تجاری استفاده می شوند، نیز مانند سایر مبلمان های اداری و تجاری بسیار متداول هستند.

البته استفاده از پاف های چرمی فقط برای فضای های اداری یا تجاری نیست، بلکه این پاف ها می توانند اکسسوری مناسب و پرکاربرد برای دکوراسیون با سبک مدرن باشند.

پاف های چرمی را مخصوصا برای اتاق خواب و به عنوان اکسسوری برای سرویس خواب هایی استفاده می کنند

پاف های چرمی را مخصوصا برای اتاق خواب و به عنوان اکسسوری برای سرویس خواب هایی استفاده می کنند که به اصطلاح سر تختی چرم دارند. از آن جایی که از مبلمان و پوف های چرمی به تعداد کم در فضای خانه و همچنین به عنوان تکمیل کننده سرویس خواب یا همان پاف سرویس خواب استفاده می شود، این پاف ها برخلاف فضای اداری و تجاری که فضای رسمی ایجاد می کنند، در خانه چنین فضایی را ایجاد نکرده و در بعضی موارد دیده شده است که در سبکهای روستیک از پاف های چرمی برای منزل استفاده می شود.

البته پاف های چرمی رنگ های محدودی دارند و اغلب در رنگ های قهوه ای یا مشکی تولید می شوند. هر چند این رنگ ها محدود هستند، اما جزء رنگ هایی می باشند، که با سایر رنگ ها به راحتی ترکیب و هماهنگ می شود، در نتیجه استفاده از پاف سرویس خواب یا پوف با استفاده های دیگر با روکش چرمی با وجود رنگ های محدود می تواند ظاهری زیبا در دکوراسیون داخلی شما ایجاد کند و به راحتی با سایر اجزای اتاق خواب یا فضا های دیگر هماهنگ شوند.

پاف حصیری

پاف حصیری

استفاده از حصیر بر خلاف چرم که فضایی رسمی و لوکس را ایجاد میکرد، میتواند فضای گرم و صمیمی و تا حدی هنری را ایجاد کند. پاف های حصیری بر خلاف پاف های چرمی که برای فضای های بسیار لوکس و شیک تجاری و اداری مناسب بودند برای فضا های دنج تر مناسب هستند.

هر چند که این پاف ها و سایر مبلمان حصیری فضای صمیمی تری ایجاد می کنند، اما این مسئله به این معنی نیست که از این پاف ها و یا سایر وسیله هایی که بافت حصیری دارند، می توان در فضای کاری اداره ها یا فضا های تجاری استفاده کرد. این موضوع به سلیقه افراد و نگرش آنها و همچنین نحوه فعالیت آنها بستگی دارد.

اگر شما فردی هستید که سادگی و زیبایی را با هم می خواهید

اگر شما فردی هستید که سادگی و زیبایی را با هم می خواهید، می توانید از وسیله های حصیری استفاده کنید. همچنین اگر مجبور هستید، به علت نحوه کار خود و مراجعه کنندگانی که دارید، حدی از تجمل را در دکوراسیون خود داشته باشید، می توانید با استفاده از پاف های حصیری به عنوان اکسسوری های مناسب که بازتاب شخصیت ساده شما است، در دکوراسیون استفاده کنید. در عین حال در بسیاری از استودیو ها یا گالری های هنری دیده شده است که انتخاب چاف حصیری توانسته به روح هنری جاری در فضا کمک کند.

به یاد داشته باشیدکه از پاف های حصیری یا انواع وسیله های حصیری می توان در انواع دکوراسیون ها با سبک های مختلفی مانند سبک ساحلی یا سبک اسکاندیناوی یا سبک مینیمال که سبک هایی با المان های ساده هستند، استفاده کرد. به طور کلی پیشنهاد می کنیم که اگر ویلا یا کلبه ای در خارج از شهر دارید یا در بالکن، حیاط و یا حتی پشت بام خود فضایی دنج و زیبا ساخته اید، حتما از پاف های حصیری برای دلنشین تر کردن فضا استفاده کنید.

در پاسخ به کاربرد پاف سرویس خواب چیست ، باید بگوییم اگر مایل هستید در فضای اتاق خواب یا خانه خود از وسیله ای حصیری استفاده کنید، پاف های حصیری می توانند یکی از بهترین اکسسوری های و بهترین انتخاب ها باشند. این پاف های حصیری به عنوان زیر پایی یا نشیمن برای فضای خانه یا به عنوان پاف سرویس خواب می توانند بسیار مناسب باشند و حس سادگی و زیبایی را به شما منتقل کنند، همچنین همانطور که گفته شد، این پاف ها برای استفاده در فضاهای باز مانند باغ های شخصی بسیار مناسبند.

نکته مهم در انتخاب پاف حصیری

باید توجه داشته باشید که  اگر از پاف های حصیری که استفاده می کنید، قرار است، چه کاربردی داشته باشند. آیا قرار است، میز باشند، یا به عنوان زیر پایی یا نشیمنگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر قرار است، از پاف های حصیری به عنوان صندلی های بدون تکیه گاه و بدون دسته برای خانه یا به عنوان پاف سرویس خواب استفاده کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که جنس و ساختار حصیر آنقدر نرم نیست که از آن بتوان به تنهایی برای نشیمنگاه استفاده کرد،

البته اگر قصد نشستن طولانی مدت ندارید و جنبه دکوراتیو پاف های حصیری و داشتن بافت تمام حصیری آن برای شما اهمیت دارد، این که پاف های حصیری بافت نرمی ندارند، برای شما مشکل ایجاد نخواهد کرد.

کاربردی بودن

اما اگر شما به غیر از جنبه دکوراتیو پاف، کاربردی بودن آن نیز برای شما اهمیت دارد، نمی توانید از پاف های که روکش تمام حصیری دارند، به عنوان نشیمن گاه های بدون تکیه گاه و بدون دسته استفاده کنید.

بلکه برای این که نشیمن گاه راحتی داشته باشید، بهتر است، از پاف های حصیری استفاده کنید که سطح مقطع آن با پارچه ای نرم پوشیده شده است. این پاف ها هم زیبا هستند و هم جنبه دکوراتیو برای فضای خانه یا سرویس خواب میتوانند داشته باشند،

همچنین این پاف ها علاوه بر زیبایی و جنبه دکوراتیو بسیار کاربردی خواهند بود. پاف های حصیری مانند سایر وسیله های حصیری از استحکام و دوام خوبی برخوردار هستند و محیط صمیمی را ایجاد می کنند. پاف های حصیری که سطح مقطع آن ها با پارچه های نرم پوشیده شده اند، انتخاب مناسبی برای پاف سرویس خواب هستند. و می توانند در سایر فضاهای خانه با کاربرد های متفاوتی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

پاف های حصیری هر چند طیف رنگی محدودی دارند، اما از آن جایی که رنگ حصیر رنگ خنثایی هست به راحتی می تواند با سایر رنگ های گرم یا سرد هماهنگ شود.

پاف پرز دار

پاف پرز دار

پاف ها با روکش های پرز دار مانند وسایل پرزدار دیگر این روز ها بسیار رایج هستند. این پاف ها یا پوف ها از روکش هایی پرز داری ساخته شده اند. پاف های پرز دار بسیار نرم هستند و به دلیل جنس نرم شان بسیار مقبولیت دارند و جذابیت بسیاری نیز دارند، این پاف ها برای افرادی که علاقه ای به وسیله های فانتزی دارند، بسیار مناسب خواهند بود و نقش یک اکسسوری شیک و زیبا را می توانند در دکوراسیون خانه ها داشته باشند.

پاف های پرز دار به دلیلی نرم بودن شان برای استفاده نشیمن بسیار مناسب هستند، این پاف ها در رنگ های شاد و زیبا تولید می شوند و برای اتاق خواب کودک ها و به عنوان اکسسوری سرویس خواب کودک بسیار انتخاب مناسب هستند، همچنین می توان از پاف سرویس خواب پرز دار به عنوان صندلی آرایش هم استفاده کرد و برای مدت طولانی روی آنها نشست.

استفاده به عنوان زیر پایی

همچنین پاف های پرز دار به علت نرمی زیادی که دارند، اگر به عنوان زیر پایی استفاده شوند، آرامش را برای شما به ارمغان خواهند آورد. پاف های پرز دار می تواند از الیاف طبیعی یا مصنوعی ساخته شده باشد. قطعا الیاف طبیعی از جنس بهتری برخوردار هستند و لطافت بیشتری را ایجاد میکنند،

اما به دلیل به صرفه بودن پرز ها و الیاف های مصنوعی از آن الیاف هم برای ساخت‌ روکش پاف های پرز دار استفاده می شود. هر چه تراکم الیاف به کار رفته در پاف پرز دار بیشتر باشد، این پاف می تواند نرم تر و لطیف تر و کاربردی تر باشد. پاف های پرز دار محیطی گرم و صمیمی را ایجاد می کنند و برای استفاده در فضا های رسمی مانند محل کار اداری یا تجاری مناسب نیستند.

پاف های پرز دار بیشتر برای استفاده در فضای خانه ها و بیشتر برای استفاده در فضا های خصوصی تر مانند اتاق خواب و به عنوان پاف سرویس خواب کاربرد دارد. این پاف ها در اندازه های مختلفی طراحی می شوند که هم قابلیت استفاده برای بزرگسالان و هم قابلیت استفاده برای کودکان را دارا باشند.

پاف کودک

پاف کودک

پاف سرویس خواب اتاق کودک حتی می تواند نقشی بیشتر از یک زیر پایی یا نشیمن گاه بدون تکیه گاه و بدون دسته باشداگر از پاف های پرز دار که ظاهری به اصطلاح پشمالو دارند برای اتاق کودکان استفاده شوند، می توانند مورد استفاده کودکان هنگامی که بازی می کنند، نیز قرار گیرند. کودکان به علت نرمی و ظاهر آن ها و همچنین رنگ های شادی که دارند، جذب این پاف ها می شوند.

پاف سرویس خواب کودک معمولا کوچک هستند و وزن کمی دارند. به دلیل همین وزن پایین به راحتی جابه جا می شوند و برای استفاده کودکان بسیار مناسب است. چرا که کودک به راحتی می تواند آن را جا به جا کند و در هر جایی که دوست دارد قرار دهد و به آسانی با این وسیله ی زیبا ارتباط بگیرد.

پاف سنتی

پاف سنتی

پاف ها هر چند بنا بر تاریخچه خود مربوط به قرن ۱۷ ام میلاد هستند و از امپراطوری عثمانی آمدند. و چندان مدرن نیستند و مربوط به ۳ قرن پیش می باشند، اما از آن جایی که استفاده از آن ها در دکوراسیون به عنوان زیر پایی یا اکسسوری مبلمان و سرویس خواب جدیدا در ایران رایج شده است، ایرانی ها پاف یا پوف را وسیله ای تقریبا مدرن می دانند و در سبک چیدمان مدرن از این پاف ها پر کاربرد، استفاده می کنند.

اما بسیاری از افراد که از دکوراسیون مدرن برای چیدمان خانه خود استفاده می کنند، ترجیح می دهند بخشی از خانه خود را مانند اتاق خواب یا قسمتی از نشیمن یا پذیرایی را مطابق دکوراسیون کلاسیک و با استفاده از وسیله های سنتی دکور کنند.

آن ها باید بدانند علاوه بر این که پاف ها در دکوراسیون مدرن کاربرد دارند، پاف ها یا پوف های با روکش سنتی می توانند اکسسوری بسیار جذاب، شیک و مناسبی برای دکوراسیون کلاسیک باشند، پاف های با روکش سنتی داری روکشی از جنس گلیم یا جاجیم است.

نقش های ایرانی در پاف

جذابیت و زیبایی رنگ ها و نقش بافته های ایرانی مانند گلیم و جاجیم و البته هنر هنرمندان قالی باف بسیاری از ایرانی ها را به سمت استفاده از این گلیم ها و جاجیم ها سوق می دهد. البته نه تنها ایرانی های هنر دوست به سمت انتخاب گلیم ها و جاجیم ها خوش رنگ و نقش می روند که بسیاری از مردم دنیا نقش های ایرانی را می پسندند و از فرش و گلیم ایرانی استفاده می کنند و می دانند کیفیت و زیبایی نقش و رنگ بافته های ایرانی با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست.

یکی از استفاده هایی که از این گلیم ها یا جاجیم ها که از جنس پشم هستند، می نمایند، این است که تبدیل به روکش پاف های مختلف با کاربرد های مختلفی می شوند. این پاف ها می توانند به عنوان پاف سرویس خواب مورد استفاده قرار گیرند یا به عنوان اکسسوری تکمیل کننده مبلمان نشیمن باشند.

پاف های با روکش سنتی که روکشی از جنس گلیم یا جاجیم دارند، هم برای نشستن و هم برای زیر پای قرار گرفتن بسیار مناسب اند. طرح و رنگ ها و نقش و نگار های این پاف ها که روکش سنتی دارند، بسیار چشم نواز هستند و محیط را گرم و دوست داشتنی می کنند.

 گلیم در پاف

 گلیم در پاف

این پاف ها با روکشی سنتی علاوه بر محیط خانه می توانند بسیار مناسب محیط کار های مرتبط با فرش و گلیم باشند و حس خوشایندی را به مشتری ها القا کنند، همچنین برای کتابفروشی ها انتخاب شایسته ای هستند تا کسی که میخواهد کتابی را انتخاب کند لحظه ای روی آن بنشیند و کتاب را ورق بزند.

علاوه بر این پاف ها که روکش سنتی با جنس گلیم یا جاجیم دارند، برای محیط ها هنری مانند آتلیه ها و نمایشگاه های نقاشی یا دفتر کار معماران و طراحان داخلی نیز بسیار مناسب هستند،

زیرا روکش آن ها که از گلیم و جاجیم است، بازتاب کننده فضای هنری حاکم بر آن محیط های کاری است. و اگر بخواهیم فضای هنری یک محیط را نشان دهیم چه انتخابی بهتر از گلیم ها یا جاجیم های بافته شده به دست هنرمندان قالی باف کشورمان که از نقش ها و طرح های ایرانی و زیبا بهره مند هستند.

پاف های سنتی زیبا

پاف هایی که روکش سنتی از جنس بافته های ایرانی مانند گلیم یا جاجیم دارند، به دلیل طرح و رنگ غالب بر این بافته ها، دارای رنگ های گرمی مانند قرمز هستند. همچنین باید بگوییم اگر از پاف های سنتی استفاده می کنید، باید خود را برای یک محیط جذاب و دوست داشتنی آماده کنید.

که به خاطر رنگ های گرم به کار رفته در این پاف ها می توان این پاف ها را عناصری انرژی بخش در بین سایر وسیله های دکوراسیون محسوب کرد.

البته به دلیل به کار رفتن انواع رنگ های زیبا و اصیل مانند آبی ایرانی و سایر رنگ ها در این بافته های گلیم یا جاجیم که نقش روکش را برای پاف های سنتی دارند، میتوان این پاف ها را به راحتی با سایر اجزا محیط و سایر رنگ های به کار رفته در آن فضا ترکیب و هماهنگ کرد،

به عنوان مثال اگر از رو تختی چهل تکه یا رو تختی که طرح سنتی و رنگ های گرم دارد، برای تخت خواب و سرویس خواب خود استفاده کردید حتما لازم است، اکسسوری تکمیل کننده سرویس خواب خود را پاف های با روکش سنتی که روکشی از جنس بافته های ایرانی گلیم یا جاجیم دارند، انتخاب کنید تا فضایی زیبا و هنری داشته باشید.

تا اینجا با مبحث نقش های ایرانی در پاف آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله کاربرد پاف سرویس خواب چیست با ما همراه باشید.

پاف هایی با بافت مدرن

پاف هایی با بافت مدرن

پاف هایی که روکش آن ها بافته های ساده ای هستند، پاف ها بافته شده مدرن هستند. که این بافته ها می توانند از جنس کاموا نیز باشند. این پاف ها بر خلاف پاف های سنتی که روکش از جنس گلیم یا جاجیم دارند که پر از طرح و رنگ و نقش هست، کاملا ساده هستند و آن قدر که پاف های با روکش سنتی قابلیت دکوراتیو و ایجاد و القاء فضای گرم و هنری را دارند، پاف های با روکش بافت مدرن این قابلیت راندارند.

پاف ها یا پوف های که روکشی با بافت مدرن دارند، اغلب برای زیر پایی استفاده می شوند و بخش کاربردی بودن آن ها بیشتر مورد توجه است تا بخش دکوراسیون آن مورد توجه باشد.

پاف های با روکش بافته های مدرن در هر رنگی قابل تولید هستند. و هر نوع بافتی می توانند داشته باشند، بافت ریز یا درشت یا ترکیبی از مدل های مختلف بافتی را در روکش پاف های که بافته مدرن دارند، می شود دید.

پاف های با روکش های مدرن بسیار ساده هستند و برای دکوراسیون های با سبک مینیمال یا دکوراسیون با سبک مدرن می توانند اکسسوری های مهمی باشند. اگر شما به دنبال اکسسوری کاربردی و ساده برای فضای خانه ی خود هستید، این مدل از پاف ها انتخاب های بسیار مناسبی هستند.

به عنوان مثال اگر سرویس خواب اتاق خواب شما سرویس خواب ساده ایی است و شما به سادگی و آرامش اهمیت می دهید می توانید پاف سرویس خواب خود را از نوع پاف هایی که روکش با بافته مدرن دارند، انتخاب کنید.

انواع پاف از لحاظ شکل ظاهری

انواع پاف از لحاظ شکل ظاهری

همان طور که گفته شد، پاف ها تقسیم بندی های متفاوتی دارند که یکی از اساس تقسیم بندی پاف ها شکل ظاهری آن ها است. پاف ها می توانند در سطح مقطع های متفاوتی داشته باشند، همچنین می توانند مکعبی، استوانه یا در هر شکل دیگری باشد و لزومی ندارد حتما از شکل ها و قاعده های هندسی پیروی کنند.

پاف های استوانه ای:

پاف های استوانه ای

این پاف ها می توانند دارای سطح مقطع بیضی شکل یا دایره ای باشند و در اندازه های مختلف تولید می شوند. این پاف های استوانه ای با توجه به کاربرد خود در رنگ ها و طرح های مختلفی استفاده می شوند و به جای پاف های مکعبی می توان از آن ها به صورت جفت برای پاف سرویس خواب استفاده کرد و فضایی زیبا و آرامش بخش را در اتاق خواب ایجاد کرد.

پاف هایی که دارای سطح مقطع دایره هستند، برخلاف اتومان ها یا پوف های اولیه عثمانی بودند. همانطور که در سطر های قبلی با هم مرور کردیم، اتومان های عثمانی دارای ساختار مربعی بودند، اما در اوایل قرن نوزدهم و ورود اتومان ها به اروپا این صندلی های عثمانی در اروپا رایج شدند و در طراحی آنها تغییراتی ایجاد شد. یکی از مهم ترین تغییرات ایجاد شده در اتومان های عثمانی این بود که سطح مقطع چهار گوش آن ها دایره ای شد.

پاف ها استوانه ای سطح مقطع بیضی یا دایره دارند

پاف ها استوانه ای که سطح مقطع بیضی یا دایره دارند، می توانند کاربری نشیمن یک نفره با میز پذیرایی را داشته باشند. این پاف ها استوانه ای که سطح مقطع بیضی یا دایره دارند، به راحتی در دکوراسیون های مختلف جای خود را پیدا می کنند. و با سایر اجزا هماهنگ می شوند و می توانند اکسسوری مناسبی باشند،

البته از آن جهت که سبک دکوراسیون مدرن بیشتر از وسیله هایی استفاده می کند که دارای خطوط مشخص هستند، نمی توان زیاد از وسیله های دایره ای یا بیضی شکل در آن ها استفاده کرد. این مدل پاف های استوانه ای که سطح مقطع دایره یا بیضی شکل دارند، بیشتر برای دکوراسیون با سبک سنتی یا کلاسیک مناسب هستند، زیرا در این سبک ها از وسیله هایی که داری خط های شکسته نیستند بیشتر استفاده می شود.

پاف های مکعبی:

پاف های مکعبی

این پاف ها مشابه طرح اولیه پاف ها یا اتومان های عثمانی بودند. و دارای سطح مقطع مربعی یا مستطیلی هستند. این پاف ها بیشتر به عنوان نشیمن گاهی بدون تکیه گاه و بدون دسته مورد استفاده قرار می گیرند.

و در دکوراسیون با سبک مدرن یا مینیمال کاملا با سایر اجزا هماهنگ می شوند، البته این مدل پاف ها در دکوراسیون با سبک سنتی یا کلاسیک هم قابل استفاده هستند، مخصوصا اگر از پاف های مکعبی استفاده شود که دارای روکش بافت سنتی گلیم یا جاجیم هستند.

این پاف ها معمولا با اندازه بزرگ تری نسبت به پاف ها استوانه ای که سطح مقطع دایره دارند، ساخته می شود. و اگر کاربرد نشیمن داشته باشند، برای نشستن بیشتر از یک نفر مناسب هستند. این مدل پاف ها مکعبی رایج ترین پاف سرویس خواب هستند. پاف ها مکعبی به دلیل این زاویه دار بودن می توانند با اجسام زاویه دار به راحتی هماهنگ شوند، به این دلیل و به جهت کاربردی بودن پاف های مکعبی این پاف ها بسیار مورد استقبال طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته اند.

پاف های خارج از قاعده

پاف های خارج از قاعده

پاف ها یا پوف ها می توانند با شکل های متفاوتی طراحی شوند. پاف ها می توانند ساختار سطح مقطع مربع، بیضی، دایره ای و مستطیلی داشته باشند، اما باید بدانید همه پاف های موجود در بازار در شکل های مشخص نمی گنجند، بلکه ممکن است، شکل های متفاوتی داشته باشند،

امروزه با طراحی های جدید پاف هایی ساخته شدند که داری شکل هایی نا متعارف هندسی هستند. پاف های طرح های جدید دارای پایه ها و کلاف های متفاوتی از شکل ها و طرح اولیه پاف ها هستند.

به عنوان مثال یکی از مدل های پاف های طرح جدید که ساختار هندسی مشخصی ندارند پاف هایی به شکل دایره تضاد و تکامل چینی ها یین و یانگ هستند که ساختاری های هلالی شکل دارند. این پاف های نامتعارف می توانند بنا بر سفارش و طراحی شما توسط سازندگان پاف تولید شوند.

انواع پاف از لحاظ ذخیره سازی

انواع پاف از لحاظ ذخیره سازی

برخی پاف ها بسیار کوچک اند و فقط به عنوان زیر پایی یا برای نشستن یک نفر کاربرد دارند. در پاسخ به سوال کاربرد پاف سرویس خواب چیست گاهی می توان به موضوع ذخیره سازی اشاره کرد، اما برخی از پاف ها یا پوف ها به صورت بزرگ طراحی و تولید می شوند.

این پاف ها می توانند به عنوان اکسسوری های باشند که به خانه هایی که فضای کم و جای کوچکی دارند، کمک کنند تا جای ذخیره سازی قابل توجهی را به کاربران بدهد و علاوه بر کاربرد های متعارفی که پاف ها دارند، یعنی جنبه های زیر پایی، جنبه دکوراتیو و جنبه نشیمن می توانند کاربرد دیگری، یعنی کاربرد صندوق و ذخیره سازی داشته باشند.

پاف ها می توانند جنس روکش متفاوتی داشته باشند

این پاف ها بسته به شکلی که دارند، می توانند فضای ذخیره سازی کشویی یا صندوقی داشته باشند. این پاف ها می توانند جنس روکش متفاوتی داشته باشند، اما اغلب آنها که فضای ذخیره سازی صندوقی دارند، به شکل پاف های استوانه ای که سطح مقطع دایره یا بیضی دارند، تولید می شوند، این پاف ها می توانند به عنوان میز پذیرایی مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین این پاف ها می توانند به عنوان نشیمن های بدون تکیه گاه، بدون دسته ای باشند که به عنوان اکسسوری مبلمان وسرویس خواب مورد استفاده قرار گیرند. افراد مختلف بنا بر نیاز های مختلف خود می توانند از این فضا های ذخیره سازی استفاده های مختلفی می کنند،

به عنوان مثال اگر از این پاف ها به عنوان میز پذیرایی مهمان استفاده می شود، می توان تعدادی از ظرف ها و وسیله های پذیرایی مهمان را در آن ها قرار داد تا هنگام نیاز مورد استفاده قرار گیرد، همچنین می توانند وسیله هایی که دیگر به آن ها نیازی نیست را در این پاف ها قرار داد تا هر وقت لازم بودند به سرعت به آن وسیله ها دسترسی داشت.

گر این پاف ها، پاف سرویس خواب باشند، می توان ملافه یا لباس های اضافی را در آن ها ذخیره کرد، همچنین به عنوان مثال اگر این پاف ها به عنوان پاف کنار کتاب خانه قرار گیرد می توان مجله ها یا کتاب های اضافی را که جایی برای نگهداری آن ها نیست در این پاف ها نگهداری کرد.

مدل ذخیره سازی کشویی

یکی دیگر از مدل های ذخیره سازی که شیوه متفاوت از فضای ذخیره سازی صندوقی دارد، به صورت کشویی است. این مدل فضا های ذخیره سازی کشویی بیشتر برای پاف هایی طراحی شده اند که کلاف آن ها به شکل مکعب هستند و سطح مقطع مربعی یا مستطیلی دارند.

مزیتی که این مدل فضا های ذخیره سازی نسبت به فضای ذخیره سازی صندوقی دارد، این است که بر خلاف آن فضاهای ذخیره سازی که حالت انبار گونه دارد، به صورت محفظه بندی و قفسه بندی شده هستند.

و می توانند وسیله هایی را به صورت جداگانه در این پاف ها یا پوف ها قرار داد، به صورتی که هر کدام از وسیله های جای مشخص و منحصر به خود را داشته باشند.

کاربرد های مختلف پاف

کاربرد های مختلف پاف

پاف ها یا پوف ها صندلی ها یا مبل های بدون تکیه گاه هستند که عموما ارتفاع کوتاه دارند و فاقد دسته هستند. حال به سوال اولیه این متن بر می گردیم، کاربرد پاف سرویس خواب چیست ؟ پاف ها کاربرد های مختلفی دارند و طبق تاریخچه ای که دارند، ابتدا برای نشیمن مورد استفاده قرار می گرفتند، اما با گذشت زمان پاف ها به علت کوچک بودن و قابلیت حمل راحتی که دارند، دارای کاربرد های بیشتری شدند. در متن زیر به کاربرد های مختلف پاف ها اشاره می کنیم.

پاف ها برای نشیمن

از آن جایی که پاف ها یا پوف ها بدون تکیه گاه هستند، برای نشستن های طولانی و برای مبل راحتی نمی تواند مورد استفاده قرار گیرند، اما از آن جایی که کوچک هستند و به راحتی قابلیت جا به جایی دارند، می توانند کاربردی به عنوان صندلی مهمان داشته باشند. و در زمانی که تعداد مهمان ها زیاد هستند، مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر این هر چند این پاف ها یا پوف ها بدون تکیه گاه هستند، اما برای کنار دیوار ها که می توان به دیوار تکیه داد کاربرد دارد. کاربرد نشیمن این پاف ها یا پوف ها در گذشته بسیار بیشتر بوده و بخش اصلی مبل های قصر های امپراطور های حکومت عثمانی بوده است و جزء مبلمان اشرافی محسوب می شده، اما با گذشت زمان کاربرد نشیمن این مبل ها کم شده است و جای خود را به مبل ها با طراحی های جدید داده اند، به نحوی که به جای استفاده از آن ها به تعداد زیاد برای نشیمن تعداد آن ها محدود شده است و تبدیل به صندلی ها عثمانی شده اند که با تعداد کمتر و با جای نفرات کمتری، کاربرد نشیمن دارند.

امروزه دکوراتور ها این پاف ها را مورد توجه قرار دادند و برای کاربرد نشیمن به عنوان اکسسوری های تکمیل کننده سرویس خواب یا سایر مبل ها استفاده می کنند.

پاف های پذیرایی

پاف های پذیرایی

یکی دیگر از مهم ترین کاربرد های پاف استفاده از آن ها به عنوان میز پذیرایی است و با همین عنوان در فروشگاه های مبلمان به عنوان میز پذیرایی به فروش می رسند. پاف های با کلاف مکعبی و سطح مقطع مربعی می توانند تکمیل کنند چینش مبل هایی باشند که ساختار ال دارند. یا پاف ها استوانه ایی که سطح مقطع دایره دارند، می توانند تکمیل کننده چینش مبل هایی باشند که ساختار گرد دارند.

پاف های پذیرایی اغلب بزرگ تر از حد معمول سایر پاف ها هستند

پاف های پذیرایی اغلب بزرگ تر از حد معمول سایر پاف ها هستند تا بتواند تمام فضایی را که برای قرار دادن وسیله هایی که برای یک پذیرایی نیاز دارید، در اختیار شما بگذارد. این پاف ها پذیرایی باید دارای سطح صافی باشند، پس پاف هایی با روکش خز دار برای پذیرایی مناسب نیستند، همچنین علاوه بر سطح صافی که دارند، برای تمیز ماندن شیشه ای را روی سطح آن ها قرار می دهند تا اگر نوشیدنی یا چیزی روی آن ریخت خود پاف کثیف نشود، زیرا اگر چیزی روی شیشه بریزد به راحتی قابل تمیز کردن است تا اگر روی خود پاف بریزد.

از آن جایی که پاف های پذیرایی بزرگ تر از حد معمول ساخته میشوند استفاده از آن ها برای کاربرد های دیگر تا حدی محدود می شود، زیرا به دلیل همین بزرگ بودن جا به جایی آن ها و حرکت دادن شان تا حدی سخت می شود و این که بخواهیم آن ها را مدام حرکت دهیم و در جا های مختلف کار های مختلف با آن ها کنیم سخت می شود.

به عنوان مثال همان طور که گفته شد، بسیاری از پاف ها کاربرد زیر پایی دارند، اما این پاف ها کوتاه و کوچک هستند، درست برخلاف پاف های پذیرایی که بزرگ و با ارتفاع هستند، پس از پاف هایی که به عنوان پاف پذیرایی تولید و طراحی شده اند نمی توان به عنوان پاف یا پوف زیر پایی استفاده کرد،

البته اگر روی آن ها شیشه قرار نگیرد می توان از این پاف های پذیرایی برای وقتی که تعداد مهمان ها زیاد است، استفاده کرد تا کاربرد نشیمن هم داشته باشند. پاف های پذیرایی را اغلب از جنس چرم می سازند، البته می توان از پاف های که جنس روکش آن ها حصیری هست نیز استفاده کرد.

پاف صندوقی

پاف صندوقی

پاف ها کاربرد های ظاهری فراوانی مانند پاف برای نشیمن، پاف برای پذیرایی یا پوف زیر پایی دارند، اما یکی از مهم ترین کاربرد های پاف ها که می توانند همزمان با کاربرد های دیگر مورد استفاده قرار گیرد استفاده از پاف ها برای فضای ذخیره سازی است،

البته واضح است که هر چه پاف یا همان پوف ها بزرگتر باشند، فضایی که برای ذخیره سازی در اختیار شما قرار می دهند بیشتر خواهد بود این فضای ذخیره سازی که پاف ها با وجود استفاده های دیگری که دارند، در اختیار قرار می دهند بسیار کاربردی هستند، آن قدر که بعضی از افراد اولین دلیل و اولویت شان برای خرید این پاف ها فضای ذخیره سازی است که این پاف ها در اختیار آنها قرار می دهند. این روز ها بسیاری از خانه ها و اتاق ها فضای کوچکی دارند که نیازمند فضایی برای ذخیره سازی هستند.

یکی از بهترین راه هایی که توسط دکوراتور ها به افراد پیشنهاد می شود

یکی از بهترین راه هایی که توسط دکوراتور ها به افراد پیشنهاد می شود، این است که از پاف ها به عنوان جایی که فضای ذخیره سازی در اختیار آنها بگذارد استفاده کنند. خیلی ها از این پیشنهاد استقبال می کنند، زیرا پاف ها علاوه بر این که فضای ذخیره سازی در اختیار آن ها می گذارند کاربرد های دیگری دارند.

آن ها علاوه بر فضای ذخیره سازی صندوقی مانند می توانند از پاف ها برای نشیمن گاه یا میز پذیرایی استفاده کنند، البته نکته مورد توجه این است که اگر قصد دارید، فضای ذخیره سازی مانند انبار یا صندوق داشته باشید، بهتر است، از پاف های استوانه ای که سطح مقطع دایره یا بیضی دارند، استفاده کنید و اگر می خواهید فضای ذخیره سازی قفسه بندی شده و کشویی داشته باشید، بهتر است، از پاف های مکعبی که سطح مقطع مربعی یا مستطیلی دارند، استفاده کنید.

درب پاف ها می تواند هم به صورت کامل جدا شود و از روی سطح مقطع آن ها برداشته شود، هم می تواند به صورت در نیمه متحرک باشد و با لولا به بدنه وصل باشد.

کاربرد پاف ها برای ذخیره سازی می تواند بسیار گسترده باشد. به عنوان مثال به چند مورد از کاربرد های ذخیره سازی پاف ها اشاره می کنیم

پاف صندوقی سرویس خواب

پاف صندوقی سرویس خواب

پاف های سرویس خواب را می توان از نوع پاف های صندوقی که فضای ذخیره سازی در اختیار میگذارند انتخاب کرد. این پاف ها اغلب پایین تخت خواب قرار می گیرند و از نوع پاف های مکعبی که سطح مقطع مربعی یا مستطیلی دارند، هستند، روکش این پاف ها می توانند از جنس چرم یا نخی باشند، همچنین می توانند از پاف هایی که روکش بافته های سنتی مانند گلیم یا جاجیم دارند، استفاده کرد، زیرا استفاده از پاف های با این رنگ های گرم می تواند بهترین انتخاب برای به کار بردن رنگ های گرم در فضای اتاق خواب باشند.

اگر پاف سرویس خواب صندوق دار باشد

پاف سرویس خواب اگر صندوق دار باشد و فضای ذخیره سازی داشته باشد، می توان از آن ها برای ذخیره سازی کفش، لباس های غیر فصل یا ملحفه و روتختی های اضافه استفاده کرد. اگر بخواهید وسیله های مختلف را در یک پاف ذخیره کنید و قرار دهید بهتر است، آن ها را از هم تفکیک کنید تا هنگام نیاز به استفاده از آن وسیله ها دچار مشکل نشوید.

شما می توانید برای این که وسیله های خود را تفکیک کنید از پاف های کشویی استفاده کنید، البته از آن جایی که بیشتر پاف های موجود در بازار به صورتی طراحی و تولید می شوند که فضای ذخیره سازی انباری یا صندوقی دارند، در نتیجه این پاف های صندوق دار تنوع بالاتری نسبت به پاف هایی که فضای ذخیره سازی کشویی دارند و ممکن است، شما یکی از این پاف ها که فضای ذخیره سازی صندوقی یا انباری دارند، را بپسندید،

اما بخواهید کتاب ها یا لباس ها یا کفش های خود را و سایر وسیله های خود را به صورت قسمت بندی شده در آن قرار دهید، در این صورت می توانید همان پافی را که پسندید انتخاب کنید و برای حل مشکل نبود فضای تفکیک شده برای ذخیره سازی از میله ها و وسیله های تفکیک کننده ی فضا استفاده کنید.

پاف صندوقی کتابخانه ای

پاف صندوقی کتابخانه ای

پاف صندوقی کتاب خانه بهتر است، حتما به صورتی باشد که کاربرد نشیمن هم داشته باشد، زیرا در فضای کتابخانه نیاز به نشیمن گاه هست. اگر تعداد زیادی کتاب یا مجله دارید که فقط می خواهید اینها را انبار کنید بهتر است، از پاف های صندوقی استفاده کنید که فضای ذخیره سازی آن ها قسمت بندی نشده است،

اما احتمالا بخواهید کتاب ها یا مجله ها یا برگه های نوشته شده خود را به صورت جدا جدا قسمت بندی کنید و آن ها را در فضا های مخصوص خود قرار دهید. برای این کار بهتر است، از پاف های که فضای ذخیره سازی کشویی دارند، استفاده کنید این پاف ها اغلب به صورت پاف های مکعبی که سطح مقطع مربعی یا مستطیلی دارند، تولید می شوند.

شما در حال مطالعه مقاله کاربرد پاف سرویس خواب چیست هستید.

پاف های صندوقی پذیرایی

پاف های صندوقی پذیرایی

پاف هایی که دارای فضای ذخیره سازی هستند، یکی از بهترین انتخاب ها برای پاف های پذیرایی هستند. می توان در آن ها ابزار و وسیله های پذیرایی را قرار داد تا هنگام آمدن مهمان وسیله ها دم دست باشند. پاف های صندوقی برای پذیرایی معمولا روی سطح شان را شیشه پوشانده است و نمی توان مانند دیگر پاف هایی که کاربرد های دیگر دارند و فضای ذخیره سازی نیز دارند، باشند،

زیرا این پاف ها برخلاف سایر پاف ها که فضایی ذخیره سازی دارند، نمی توانند در متحرک یا نیمه متحرک داشته باشند و بهتر است، در کلاف آن ها محفظه هایی برای ذخیره سازی قرار داد. تا این که نیاز به وجود درب باشد.

تا اینجا با مبحث پاف های صندوقی پذیرایی آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان مقاله کاربرد پاف سرویس خواب چیست با ما همراه باشید.

پاف زیر پایی

پاف زیر پایی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین کاربرد های پاف ها یا پوف ها استفاده از آن ها برای این است که پا ها روی آن قرار گیرند. به این مدل پاف ها به اصطلاح پاف زیر پایی می گویند. این پاف ها معمولا بدون پایه تولید می شوند، یا اگر پایه دار هم باشند، پایه های کوتاهی دارند. این پاف ها بنا بر کارکرد و استفاده هایی که دارند، با ارتفاع کوتاه طراحی و تولید می شوند. هر چند این پاف ها به صورت کلی کوچک و کم ارتفاع هستند، اما باید سطح مقطع آن ها به قدری وسعت داشته باشند که به توان پا ها را روی آن گذاشت و کمی جا به جا کرد.

همچنین اغلب این پاف ها که با کارکرد زیر پایی طراحی و تولید میشوند بدون پایه هستند، اما اگر با پایه طراحی شده باید پایه های آن ها به نحوی باشند که مقاومت زیادی داشته باشند و بتوانند وزن بالایی را تحمل کنند.

این پاف ها می توانند در شکل های مختلف طراحی و تولید شوند

این پاف ها می توانند در شکل های مختلف طراحی و تولید شوند. این پاف ها می توانند کلاه استوانه ایی داشته باشند، اما برخلاف سایر پاف ها که کلاف استوانه دارند و سطح مقطع شان دایره یا بیضی است، این پاف ها سطح مقطع دایره دارند.

همچنین این پاف ها می توانند به صورت مکعبی نیز طراحی و تولید شوند و سطح مقطع مربعی یا مستطیلی داشته باشند. استفاده از این پاف ها به عنوان زیرپایی بسیار رایج است، زیرا بسیار ابزار مفیدی هستند. مخصوصا برای کسانی که قصد دارند، به مدت طولانی نشسته باشند.

در صورتی که انسان در زمانی طولانی نشسته باشد و پا های او برای مدت طولانی آویزان شده باشد. ممکن است، خون در پاهایش جمع شود و امکان برگشت خون به چرخه گردش خون سخت شود.

درد شدید در پاها

در این صورت فرد ممکن است، دچار درد شدید در پاها شود. برای جلوگیری از این مشکل می توان از این پاف های زیر پایی استفاده کرد و اگر فردی قصد نشستن طولانی مدت روی مبلمان یا صندلی دارد، می تواند از این اکسسوری پر کاربرد استفاده کند تا پاهایش حالت آویزان نداشته باشد و کمی بالاتر از سطح زمین قرار گیرد،

همچنین اگر فردی دچار پا درد و مخصوصا زانو درد است، بهترین حالت و پوزیشن پا برای او حالتی است که مفصل زانویش دچار خمیدگی نباشد پس بهتر است، حتی اگر روی مبلمان و سرویس خواب نشسته است، پاهایش را روی این پاف های زیر پایی بگذارد تا مفصل زانو دچار خمیدگی نشود پس این پاف های زیر پایی برای افرادی که به هر دلیل زانو درد دارند، بسیار مناسب است.

این پاف های زیر پایی علاوه بر این که می توانند اکسسوری مناسبی برای مبلمان یا صندلی ها شما باشند و هنگام نشستن کاربرد داشته باشند. می توانند کاربردی مانند یک چهار پایه کوچک را نیز داشته باشند و به عنوان یک زیر پایی باشند تا روی آن ها بایستید و کار خود را انجام دهید، البته باید توجه داشته باشید که این پاف های زیر پایی عموما کم ارتفاع هستند،

مخاطب گرامی شما در حال خواندن پست کاربرد پاف سرویس خواب چیست هستید.

استفاده به عنوان چهارپایه

پس اگر به عنوان چهارپایه از آنها استفاده می کنید، نباید انتظار داشته باشید، برای دسترسی به ارتفاع های خیلی بالا مناسب باشند، همچنین اگر پاف ها پایه دار هستند، حتما هنگام خریدن آن ها باید توجه کنید که بتواند استحکام کافی برای نگه داشتن وزن شما را داشته باشند.

پاف هایی با روکش پرز دار اغلب برای همین کاربرد یعنی برای پاف های زیر پایی طراحی و تولید میشوند، البته پوف هایی با روکش از جنس نخ یا بافته های سنتی یا مدرن نیز می توانند برای پاف های زیر پایی مورد استفاده قرار گیرند، اما معمولا از پاف هایی با جنس چرم برای کاربرد زیر پایی استفاده نمی شود، زیرا اگر به مدت طولانی پا روی آنها قرار گیرد سبب تعریق پا می شوند.

پاف هایی که به طور مخصوص برای کاربرد زیر پایی طراحی و تولید میشوند اغلب نمی تواند کاربرد پذیرایی یا نشیمن داشته باشند، زیرا کوچک تر از سایر پاف ها هستند.

پاف دکوری

پاف دکوری

یکی دیگر از کاربرد های پاف ها علاوه بر پاف زیرپایی، پاف نشیمن یا پوف پذیرایی، پاف های تزئینی یا دکوراتیو هستند، البته سایر پاف ها که با کاربرد های مختلف تولید و طراحی شده اند به دلیلی زیبایی خاصی که دارند، جنبه دکوراتیو نیز دارند،

اما یک سری از پاف ها فقط با هدف دکوراتیو طراحی و تولید می شوند. این پاف ها اگر پایه دار باشند، پایه هایشان آن قدر که باید توان نگه داشتن وزن زیاد را ندارند برای همین نمی توانند به شکل زیر پایی استفاده شوند، یا بافت روکش آن ها به شکلی هست که برای نشیمن هم مناسب نیستند و فقط جنبه دکور دارند،

البته استفاده از این پاف ها با مقصود دکوراتیو این روز ها خیلی مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است، زیرا این پاف ها می توانند در اندازه های مختلف و شکل های مختلف تولیدی و طراحی شوند، همچنین علاوه بر آن دارای شکل ها و رنگ های زیبایی هستند که برای ایجاد زیبایی بصری محیط بسیار کاربردی آمدند.

این پاف ها در رنگ ها و جنس های مختلفی تولید می شوند تا نیاز های مختلف دکوری را برآورده کنند و اغلب کوچکتر از پاف های پذیرایی تولید می شوند.

پاف های بالشتی

بعضی از پاف ها بدون پایه جزء پاف هایی هستند که برای زیر پا کاربرد دارند، اما بعضی از این پاف های زیرپایی پاف ها از حالت معمول کوچکتر هستند. و اندازه بزرگی ندارند، همچنین پایه فلزی یا چوبی ندارند و می توانند برای زیر سر قرار گرفتن هم مناسب باشند، این پاف ها در محیط اتاق خواب می تواند یکی از اکسسوری های مهم برای سرویس خواب باشد و کمک بزرگی به زیبایی محیط اتاق خواب بکند. این پاف های بالشتی از روکش های نخی ساخته می شوند. هر چند روکش آن ها می تواند جنس های دیگری داشته باشند، اما استفاده ار نخ برای این پاف ها بهترین انتخاب هستند.

شما در حال مشاهده پست کاربرد پاف سرویس خواب چیست هستید.

نکات مهم برای خرید پاف ها:

نکات مهم برای خرید پاف

در این بخش سعی می کنیم نکات مهم برای خرید پاف ها را ارائه دهیم. بدیهی است که پیش از خرید باید مشخص کنیم که دقیقا به چه دلیل پاف را خریداری می کنیم. و کاربرد پاف برای چه خواهد بود.

همچنین مدل پاف که صندوقی باشد یا خیر را نیز باید مشخص کنیم. به یاد داشته باشید که پافی متناسب با سبک فضای منزل یا اتاق خوابتان خریداری کنیم. همه این موارد در متنی که تا به اینجا مطالعه کردید، به طور مفصل شرح داده شد. اما دو نکته ی دیگر  که جنس کلاف پاف ها و همچنین قابلیت شست و شوی آنهاست، در ادامه مورد بررسی قرار میگیرد:

جنس کلاف پاف ها

جنس کلاف پاف ها

کاربرد پاف سرویس خواب چیست و جنس آنها چه تاثیری دارد؟ کلاف پاف ها می تواند از جنس های مختلفی ساخته شده باشد، می تواند چوبی باشد، یا پلاستیک فشرده. و به شکل های مختلفی طراحی می شوند تا استحکام کافی نسبت به کاربردی را که دارند، دارای باشند.

این روز ها علاوه بر طراحی اشکال هندسی معمول از شکل های نوآورانه برای تولید این پاف ها استفاده می شود. تا نیاز سلیقه های مختلف را تامین کند، داخل این پاف ها می تواند از متریال های مختلفی پر شده باشد.

پاف ها مثل پاف های بالشتی می توانند با پنبه پر شده باشند، همچنین پاف ها می توانند از پشم نیز پر شده باشند. همچنین پاف ها می توانند جنس روکش متفاوتی نیز داشته باشند که بنا بر نیاز و سلیقه های مختلف تولید و طراحی می شود. پس اگر می خواهید پاف سرویس خواب انتخاب کنید، به جنس پاف مورد نظر دقت کنید.

امیدواریم تا اینجا از خواندن پست کاربرد پاف سرویس خواب چیست اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

قابلیت شست و شوی پاف

قابلیت شست و شوی پاف

حال که پاسخ سوال کاربرد پاف سرویس خواب چیست را پیدا کردید باید بدانید در مواردی می توانید این پاف ها را بشویید. داشتن قابلیت شستشو برای وسیله های قابلیت بسیار مهمی است تا اگر کثیف شدند دور انداخته نشوند، اغلب پاف ها را طوری طراحی می کنند که روکش آن ها قابلیت جدا شدن داشته باشد، در این صورت روکش این پاف ها امکان شست و شو را دارد.

مخصوصا این قابلیت برای پاف هایی که با کاربرد پذیرایی طراحی و تولید می شود، بسیار مهم است تا اگر چیزی روی روکش آن ها ریخت تمیز شوند.  پس در هنگام خرید دقت کنید که آیا پاف مورد نظر را می توان شست یا خیر.

نتیجه گیری

پاف ها یا پوف ها که به آن ها صندلی عثمانی می گویند تنوع و گستردگی فراوانی دارند، این پاف ها در بخش های مختلف خانه توسط دکوراتورها به کار برده می شوند، یکی از مهم ترین کاربرد ها وپاف ها پاف سرویس خواب است. پاف سرویس خواب اکسسوری بسیاری مهمی است که سرویس خواب را کامل می کند.

پاف سرویس خواب می تواند دارای فضای ذخیره سازی صندوقی یا کشویی باشد تا وسیله های مختلفی مانند لباس یا کفش های را در خود جای دهد. پاف های سرویس خواب، همچنین می توانند دارای شکل های متفاوتی باشند و سطح مقطع های مربعی یا دایره ای داشته باشند، همچنین این پاف ها یا نیمکت ها عثمانی باید عرضی کمتر از عرض تخت و ارتفاعی حدود کمتر از ۱۰ سانتی متر از ارتفاع تخت را داشته باشند.

پاف سرویس خواب می تواند دارای روکش های با جنس های مختلف از جمله چرم یا حصیر باشد، همچنین می توان از روکش هایی با بافت سنتی استفاده کرد و از روکش با بافت مدرن برای پاف سرویس خواب اتاقی استفاده کرد که با سبک دکوراسیون مدرن دکور شده است.

شما می توانید با استفاده از پاف سرویس خواب فضای اتاق خواب خود را بسیار شیک کنید و از کاربرد های مختلفی آن استفاده کنید. معمولا پاف سرویس خواب از لحاظ متریال و رنگ باید با سرویس خواب هماهنگ باشند. امیدواریم پاسخ سوال کاربرد پاف سرویس خواب چیست را پیدا کرده باشید.

از این که تا پایان مقاله کاربرد پاف سرویس خواب چیست با ما همراه بودید متشکریم و امیدواریم از مطالعه مقاله کاربرد پاف سرویس خواب چیست بهره کافی را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *