۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
۱۰ نمونه رنگ اتاق خواب بزرگسال

۱۰ نمونه رنگ اتاق خواب بزرگسال

۱۶ آذر ۱۳۹۹

در این متن قصد داریم تا به معرفی ۱۰ نمونه رنگ اتاق خواب بزرگسال بپردازیم و با بهترین رنگها برای دیوارهای اتاق آشنا شویم. ایجاد یک دکوراسیون مناسب و زیبا […]

در این متن قصد داریم تا به معرفی ۱۰ نمونه رنگ اتاق خواب بزرگسال بپردازیم و با بهترین رنگها برای دیوارهای اتاق آشنا شویم.

ایجاد یک دکوراسیون مناسب و زیبا برای محیط خانه از نکاتی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همان طور که واضح است، خانه از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است. در طراحی دکوراسیون داخلی منزل نمیتوان در همه قسمتهای منزل دکور مشابهی را در نظر گرفت

با این حال همخوانی تمام قسمتهای خانه با یکدیگر بایستی رعایت شود و تمامی قسمتهای منزل ترجیحا بایستی از یک سبک دکوراسیون پیروی کنند. یکی از قسمتهای مهم خانه اتاق خوابها هستند که چیدمان آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اتاق خوابهایی که برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان طراحی میشوند با یکدیگر متفاوت هستند و سبک چیدمان هر یک با هم فرق خواهد داشت. یکی از اساسی ترین مسائل در مورد چیدمان منزل، نحوه رنگ آمیزی اتاق خواب و نوع رنگ به کار برده شده در آن است. برای انتخاب رنگ هر اتاق بایستی به سن افراد و همچنین جنسیت آنها توجه کرد تا بهترین انتخاب متناسب با نیاز صورت پذیرد.

طراحی متنوع اتاق خواب بزرگسالان

اتاق خوابهایی که برای بزرگسالان در نظر گرفته میشود از نظر رنگ میتوانند بسیار متنوع طراحی شوند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی ده نمونه از پرطرفدارترین رنگها برای دیزاین اتاق خواب بزرگسال بپردازیم.

از آنجایی که افراد پس از گذراندن یک روز کاری و خستگیهای روزمره به اتاق خواب پناه میبرند، طراحی آن بایستی به بهترین نحو انجام شود تا فرد بتواند آرامش را در آن احساس کند. رنگ به کار برده شده در فضای اتاق شاید مهمترین عنصری است که در نگاه اول مورد توجه قرار خواهد گرفت. در علم روانشناسی رنگها دارای خواصی هستند و احساسات مختلفی را به افراد القا میکنند، بنابراین لازم است تا با ویژگیهای هر رنگ و تاثیر آن بر روحیه افراد بیشتر آشنا شویم، پس در ادامه با توضیحاتی در مورد ۱۰ نمونه رنگ اتاق خواب بزرگسال همراه خواهیم بود.

  1. رنگ بنفش
  2. رنگ سبز آبی (فیروزه‌ای)
  3. رنگ سبز روشن (پسته‌ای)
  4. رنگ آبی آسمانی
  5. رنگ خاکستری
  6. رنگ صورتی
  7. رنگ کرم
  8. رنگ قرمز
  9. رنگ زرد
  10. رنگ سیاه

 

رنگ بنفش

رنگ اتاق خواب بزرگسال

یکی از پرطرفدارترین رنگها برای اتاق خواب رنگ بنفش است. رنگ بنفش که از ترکیب دو رنگ آبی و قرمز به وجود می‌آید، رنگی است که نه سرد و نه گرم محسوب میشود. این رنگ همانند بسیاری از رنگها، دارای تناژهای مختلفی است. از بنفش بسیار کمرنگ تا بنفش تیره همگی در خانواده بنفش قرار میگیرند. بنفش کم رنگ، رنگ بسیار مناسبی برای اتاق خواب محسوب میشود. استفاده از این رنگ به اتاق خواب جلوه خاصی میبخشد و زیبایی اتاق خواب را دو چندان میکند.

رنگ بنفش کمرنگ، رنگی بسیار آرامش بخش است و حس اعتماد به نفس را در افراد تقویت میکند. بسیاری از روانشناسان استفاده از رنگ بنفش را در هنگام انتخاب رنگ اتاق خواب توصیه میکنند. رنگ بنفش، به خصوص بنفش کم رنگ نقش مهمی در بهبود کیفیت خواب ایفا میکند. گفته میشود که نگاه کردن به رنگ بنفش میتواند تا حد زیادی در کاهش حملات میگرن و بهبود عملکرد عصبی مفید باشد.

از نظر دکوراسیون، رنگ بنفش رنگی است که به خوبی با سایر رنگها ست میشود و از این نظر نیز همواره مورد توجه افراد قرار گرفته است. از این رنگ اغلب در طراحی دکوراسیونهای مدرن استفاده میشود با این حال از رنگ بنفش به عنوان یک رنگ سلطنتی و با شکوه نیز نام برده میشود.

رنگ سبز آبی (فیروزه‌ای)

استفاده از رنگ سبز آبی در طراحی و رنگ آمیزی اتاق خواب میتواند شکوه خاصی را به فضا ببخشد و محیط را از حالت خنثی و یکدست خارج کند. استفاده از این رنگ در فضای اتاق خواب میتواند دکوراسیون محیط را تقویت کرده و احساس طراوت و سرسبزی جنگل و آبی آسمان را همزمان در افراد ایجاد کند. در کنار رنگ سبز آبی که برای دیوارهای اتاق استفاده میشود، میتوان از مبلمان و تخت خواب چوبی نیز استفاده کرد تا حس تازگی و طراوت محیط بیش از قبل احساس شود.

در صورتی که قصد ندارید، از یک رنگ کلی برای تزیین و چیدمان اتاق خواب استفاده کنید، رنگ سفید در کنار رنگ سبز آبی میتواند جذابیت خاصی را به ارمغان آورد. استفاده از روتختی سفید با گلهای صورتی رنگ میتواند زیبایی اتاق را دو چندان کند. وجود این رنگها در کنار هم میتواند احساس حضور در طبیعت را به فرد القا کند.

از نظر روانشناسی، رنگ سبز آبی خستگی را از ذهن بیرون کرده و موجب نشاط و شادابی میشود. رنگ سبزآبی یا فیروزه ای ذاتا از رنگهای رمانتیک و عاشقانه به حساب می آید و از این رو این رنگ از رنگهای پرطرفدار برای ایجاد دکوراسیون اتاق خواب خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم از پست ۱۰ طرح کمد دیواری اتاق خواب دیدن کنید.

رنگ سبز روشن (پسته‌ای)

یکی از مناسبترین رنگها برای به کارگیری در اتاق خواب رنگ سبز روشن است. رنگ سبز در کوراسیون داخلی طرفداران زیادی دارد. بسیاری از افراد برای ایجاد فضایی آرامش بخش در محیط زندگی خود از رنگ سبز استفاده میکنند. رنگ سبز باعث ایجاد یک محیط طبیعی در منزل میشود. استفاده از این رنگ در دکوراسیون اتاق خواب به همراه طیفهای دیگر رنگ سبز میتواند جذابیت محیط را افزایش دهد.

ماریان شیلینگفورد مدیر خلاق شرکت Dulux معتقد است که ” وقتی احساس استرس و اضطراب میکنیم که در این دوران آشفته و شلوغ به شکل فزاینده‌ای وجود دارد، باید صدای بصری محیط را کاهش دهیم” برای رسیدن به این مطلوب او استفاده از رنگهای آرام مانند سبز را پیشنهاد میکند که در واقع دیوارها را ذوب میکند و ما را با دنیای بیرون و طبیعت متصل میکند.

این رنگها میتوانند کلیدی برای خواب شبانه بهتر و آرامتر باشند. از ویژگیهای رنگ سبز که بر روح و جسم انسان تاثیرگذار است، میتوان به از بین بردن تنش، حفظ آرامش دورن و همچنین کاهش احتمال سکته در افراد اشاره کرد.

با مقاله ۱۰ نمونه رنگ اتاق خواب بزرگسال همراه هستیم.

رنگ آبی آسمانی

رنگ آبی آسمانی از رنگهای محبوب در بین طیف وسیعی از افراد جامعه است. این رنگ، همچنین در ایجاد دکوراسیون داخلی نیز بسیار پرکاربرد و پرطرفدار میباشد. رنگ آبی روشن نمادی از اعتماد و وفاداری است و همچنین احساس درک، ملایمت و نرمی را در افراد افزایش میدهد. این رنگ از رنگهای پیشنهادی طراحان برای ایجاد یک دکوراسیون داخلی جذاب و بدون نقص خواهد بود، البته طراحان استفاده از آبی یکدست را به دلیل سردی آن پیشنهاد نمیکنند، بلکه با به کارگیری سایر رنگهای گرم در قسمتهای مختلف میتوان جذابیت آن را افزایش داد و حالت سستی و رخوت را نیز از آن دور کرد.

این رنگ همواره محبوب بزرگسالان و جوانان در ایجاد یک دکوراسیون مدرن و شیک بوده است. رنگ آبی روشن ضربان قلب را کاهش میدهد و آرامش را به زندگی هدیه خواهد کرد. آبی روشن یا همان آبی آسمانی رنگی مناسب برای فضای داخلی اتاق خواب است و بسیاری از طراحان از آن برای ایجاد فضایی آرام و دلنشین استفاده میکنند.

رنگ خاکستری

رنگ خاکستری

هنگامی که در ایجاد یک دکوراسیون داخلی شیک و مدرن در مورد رنگهای خنثی صحبت میشود، اولین رنگی که در ذهن افراد نقش میبندد، رنگ خاکستری است. رنگ خاکستری پر طرفدارترین رنگ برای دکوراسیون داخلی است که اغلب طراحان دکوراسیون داخلی به آن علاقه خاصی دارند. به طوری که در طراحی اغلب منازل امروزی از این رنگ بهره گرفته میشود. رنگ خاکستری مخصوصا برای دیوارها و پرده های اتاق خواب بسیار جذاب خواهد بود؛، چرا که رنگ خاکستری به عنوان پس زمینه ای زیبا برای سایر رنگها بسیار موثر عمل میکند.

بسیاری از رنگها به خوبی با خاکستری ست میشوند و محیطی جذاب و دلنشین را ایجاد میکنند. بر همین اساس معمولا از خاکستری به صورت یکدست استفاده نمیشود. به کارگیری رنگهای گرم در کنار این رنگ جذابیت آن را دو چندان خواهد کرد. پیشنهاد میشود افرادی که از رنگ خاکستری برای دیوارهای اتاق خواب استفاده میکنند، نورپردازی صحیحی را نیز در کنار آن به کار ببندند تا اثرگذاری آن را با وضوح بیشتری احساس نمایند.

رنگ صورتی

رنگ صورتی کم رنگ، رنگ مورد علاقه خانمها است که از آن در ایجاد یک دکوراسیون داخلی زیبا نیز استفاده میشود. رنگ صورتی که از ترکیب سفید و قرمز به وجود می آید، رنگی زیبا و آرامش بخش است، البته باید توجه داشت که رنگ صورتی دارای طیفهای رنگی بسیار متنوعی است و فقط برخی از این طیفها میتوانند در دکوراسیون داخلی منزل و اتاق خواب زیبا جلوه کنند.

بر خلاف رنگهای سرد، رنگ صورتی علاوه بر ایجاد آرامش و صلح، همزمان حس جسارت و جنب و جوش را در افراد بر می‌انگیزد. بر همین اساس صورتی روشن رنگی است که ویژگیهای رنگهای سرد و گرم را تواما در خود دارد و از این رو مورد توجه بسیاری از طراحان نیز قرار گرفته است. صورتی نیز از رنگهایی است که به خوبی با سایر رنگها ست میشود. بهترین گزینه ها برای قرارگیری در کنار این رنگ، رنگهای خنثی هستند. در اتاق خواب بزرگسالان میتوان از ترکیب صورتی با خاکستری، سفید و یا حتی سیاه استفاده کرد.

شما در حال مطالعه مقاله ۱۰ نمونه رنگ اتاق خواب بزرگسال هستید.

رنگ کرم

رنگ کرم حداقل در یک جزء از تمامی نقاط منزل به کار گرفته میشود. کمتر خانه ای را میتوان یافت که در آن از رنگ کرم استفاده نشده باشد. از آن جایی که رنگ کرم جایگزین بسیار مناسبی برای رنگ سفید است، هموراه مورد توجه افراد در طراحی دکوراسیون قرار گرفته است. رنگ کرم بی روحی و شفافیت بیش از حد رنگ سفید را ندارد، زود کثیف نمیشود و به همین علت بسیار پر کاربرد خواهد بود. اولین گزینه برای طراحی اتاق خواب بزرگسالان رنگ کرم است.

رنگ کرم تقریبا با تمامی رنگها به غیر از رنگ زرد ست میشود. برای استفاده از رنگ کرم در اتاق خواب بزرگسالان بهتر است، آن را در کنار رنگهای آبی، شکلاتی و نسکافه‌ای به کار گرفت. این رنگها مکملهای مناسبی برای رنگ کرم در اتاق خواب هستند. رنگ کرم، همچنین به عنوان پس زمینه‌ای برای سایر رنگها در اتاق خواب محسوب میشود و میتواند جلوه خاصی به منزل ببخشد.

رنگ قرمز

رنگ قرمز

همان طور که همه میدانیم، رنگ قرمز همواره به عنوان رنگ شور و نشاط شناخته میشود. این رنگ احساسات را برمی انگیزد و سبب افزایش ضربان قلب خواهد شد. افرادی که خونسرد هستند و سستی و تنبلی در آنها دیده میشود و همچنین افرادی که مشکل بیدار شدن از خواب دارند، میتوانند در اتاق خواب خود از رنگ قرمز روشن استفاده کنند.

این رنگ موجب پویایی و تحرک بیشتر خواهد شد. رنگ قرمز که دارای طیفهای مختلفی است، میتواند با سایر رنگها و به خصوص رنگهای خنثی ست شود. معروفترین مکمل رنگی برای رنگ قرمز، سیاه است که جذابیت آن را دو چندان میکند. باید توجه داشت که افرادی که احتیاج به محیطی آرام دارند، نباید از رنگ قرمز در دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنند.

رنگ زرد

رنگ زرد

وقتی موضوع استفاده از رنگ زرد برای استفاده در اتاق خواب مطرح میشود، شاید بسیاری از افراد ایده‌ای از آن در ذهن نداشته باشند، اما در طراحی دکوراسیون اتاق خواب رنگ زرد رنگی است که میتواند جذابیت زیادی داشته باشد.

زرد به عنوان یک رنگ گرم است که از آن با نام شادترین رنگ در طبیعت یاد میشود. این رنگ یادآور نور و درخشندگی خورشید است و استفاده از آن در طراحی اتاق خواب میتواند بسیار خاص و جذاب باشد، بنابراین اگر خواهان ایجاد دکوراسیونی خاص و در عین حال زیبا هستید، رنگ زرد بهترین گزینه برای دستیابی به این امر محسوب خواهد شد.

رنگ سیاه

رنگ سیاه

رنگ سیاه همواره به عنوان رنگ شکوه و قدرت و در عین حال ظرافت شناخته میشود. در دکوراسیونهای امروزی سعی بر این است تا شکوه این رنگ به شکلی خاص به نمایش گذاشته شود و بنابراین از آن در طراحی دکوراسیون قسمتهای مختلف منزل و از جمله اتاق خواب استفاده میشود. این رنگ میتواند در کنار سایر رنگهایی از قبیل: طلایی، مسی، نقره‌ای و قرمز قرار گیرد و دکوراسیون فوق العاده جذاب و لوکس را ایجاد نماید. رنگ سیاه امروزه از رنگهای پرطرفدار برای طراحان دکوراسیون داخلی محسوب میشود.

در این مقاله به معرفی ۱۰ نمونه رنگ اتاق خواب بزرگسال پرداختیم. علاوه بر رنگ‌های عنوان شده، دکوراسیون اتاق خواب میتواند با رنگهای دیگری نیز طراحی شود. این سلیقه فرد و سبک دکوراسیون هر منزل است که تعیین کننده انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب خواهد بود. با ایجاد تغییر در رنگ و دکوراسیون اتاق خواب میتوان آن را به محیطی امن و آرام برای استراحت تبدیل کرد.

One thought on "۱۰ نمونه رنگ اتاق خواب بزرگسال"

  1. hadis گفت:

    جمیل یعنی زیبا و زیبا ساختن هنر ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *