۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
معرفی ۸ سبک مدرن در طراحی داخلی

معرفی ۸ سبک مدرن در طراحی داخلی

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

بدیهی است که سبک‌های طراحی داخلی بیشتر از ۸ نوع هستند و تنوع آنها زیاد است اما ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با مهم ترین و […]

بدیهی است که سبک‌های طراحی داخلی بیشتر از ۸ نوع هستند و تنوع آنها زیاد است اما ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با مهم ترین و پر طرفدار ترین سبک های مختلف و متنوع طراحی داخلی مدرن و تاریخچه پیدایش آن آشنا کنیم.

  1. سبک مدرن اواسط قرن

نمادین‌ترین طراحی مدرن متعلق به اواسط دهه ۱۹۰۰ است. این سبک با خطوط پالوده، رنگ‌های مینیمالیستی و اشکال طبیعی مشخص می‌شود. اساتید مدرن اواسط قرن، مثلاً سارینن، نیمیر، ایمز، نوگوچی، جیکوبسون و غیره روش‌های خلاقانه‌ای را برای استفاده از مواد جدید مانند تخته سه لا، آلومینیوم و  پلاستیک قالب‌بندی شده در طراحی صنعتی معرفی کردند. قطعات این سبک بسیار متنوع است و می‌تواند مکملِ تعداد بیشماری از سبک‌های طراحی باشد.

راهنمای طراحی مدرن اواسط قرن را ببینید تا یاد بگیرید که چگونه منزل خود را طراحی کنید. همانطور که در راهنما ذکر شده، توصیه می‌کنم عناصر سایر سبک‌های طراحی را با هم مخلوط کنید تا منزل شما همیشه تازه به نظر برسد. استفاده از یک رویکردِ صرف در هنگام تزئین یک خانه مدرن در اواسط قرن می‌تواند طراحی داخلی شما را کمی قدیمی جلوه دهد.

مجموعه اثاثیه مدرن اواسط قرن برای کمک به شما در خرید و الهام‌بخشی به شما تهیه شده است. بیشتر محصولات یافت شده در DWR و Design Public نمونه‌های مدرن اواسط قرن هستند.

  1. سبک صنعتی

این سبک گوشه‌ای از دوران صنعتی قرن گذشته را نشان می‌دهد. این سبک بر کاربرد آزادانه‌ی فولاد با عناصر چوبی ارزان تأکید دارد که اغلب با دیوارهای آجری آشکار تکمیل می‌شود. نوع مدرن آن معمولاً شامل تناژهای مسی است. از نظر احساس عمومی، دکوراسیون صنعتی اغلب روستایی و بالغ به نظر می‌رسد.

من راهنمای ایده‌ها و طراحی دکوراسیون صنعتی را نوشتم و با استفاده از آن می‌توانید یاد بگیرید که چگونه منزل خود را با این سبک طراحی کنید. یک نکته قابل توجه در این پست این است که دکوراسیون صنعتی از سبک روستیک مدرن با خطوط ساده‌تر تا سبک وینتیجِ پیچیده‌تر با تزئینات ظریف در دسترس است. بسته به سلیقه‌ی خودتان می‌توانید یک طرح ساده‌تر، شیک و یا تیره‌تر و آنتیک را انتخاب کنید.

برای خرید میزهای قهوه‌ی روستیک، مبل‌های چرمی و سایر لوازم مدرن صنعتی، مجموعه مبلمان صنعتی را نگاه کنید. Restoration Hardware یک منبع اصلی برای طراحی‌های صنعتی پیشرفته است.

برای مشاهده انواع سرویس خواب مدرن از محصولات ما در سایت دیدن نمایید.

  1. سبک دریایی

این سبک گرم، آرامش‌بخش و مثبت است. دکور دریایی (که به آن دکور ساحلی یا کلبه‌ای نیز گفته می‌شود) نشان دهنده‌ی روح خانه‌ها‌ی ساحلی نیوانگلند است. این سبک طراحی داخلی بر اساس فوندانسیون سفید یا به رنگ ماسه است و رنگ اصلی آن آبی است.

دکور دریایی از چوب‌های پرداخت‌کاری نشده برای ساخت میزها یا صندلی‌ها همراه با روکش‌های پارچه‌ای کتان شیک برای صندلی‌های اتاق نشیمن و مبلمان استفاده می‌کند. گزینه‌های تزئینی شما زیاد است: صدف‌های دریایی در شیشه‌های شفاف، طناب‌های کنفی، پاروهای قایقرانی، قایق‌های بادبانی، نقشه‌های ناوبری و موارد دیگر!

مجموعه‌ی ما برای مبلمان و دکوراسیون ساحلی شامل از طرح‌های کلبه الهام گرفته است. Pottery Barn و Pier 1 منابع بسیار خوبی برای تهیه‌ی اثاثیه متناسب با این ترند هستند.

  1. سبک اسکاندیناویایی

طراحی اسکاندیناویایی که از جنبش مدرن اواسط قرن استفاده می‌کند، ظاهری مینیمالیستی محبوب را به حوزه معماری داخلی اضافه می‌کند که تا به امروز ادامه پیدا کرده است. اگرچه اکثر مردم آن را با IKEA مرتبط می‌دانند (من در مورد فروشگاه‌هایی مانند IKEA در گذشته صحبت کردم)، اما طراحی اسکاندیناویایی دارای زیرمجموعه‌های مختلفی است.

اثاثیه به سبک اسکاندیناوی با حاشیه‌های ملایم، رنگ‌هایی با تناژ سرگرم‌کننده و تعادل مواد مهندسی شده و ارگانیک، در واقع ساده، معاصر و کاربردی هستند. بسیاری از طرح‌های اسکاندیناویایی از اصول باوهاوس استفاده می‌کنند و با خطوط سیال، تمرکز بر نسبت‌های اشیاء و جذابیت پوپولیستی مشخص می‌شود. اکثریت فضای داخلی اسکاندیناوی از رنگ سفید با تناژهای خاکستری به عنوان رنگ پایه استفاده می‌کنند.

برای دستیابی به این طراحی زیبا و متنوع در منزلتان، مجموعه کارهای اثاثیه اسکاندیناویایی را نگاه کنید. Scandinavian Designs همانند IKEA، محصولات اصل اسکاندیناویایی را ارائه می‌دهد.

  1. سبک بوهمیایی

دکور بوهمیایی روح بی‌دغدغه و ماجراجویانه‌ی سبک زندگی آوانگارد را به تصویر می‌کشد. این سبک با کاربرد خلاقانه‌ی الگوهای غنی و رنگ‌های زنده، به ویژه رنگ قرمز یا بنفش شناخته می‌شود. نکته اصلی این سبک این است که عمداً یک چشم‌انداز «نامرتب» را ارائه می‌دهد. از یک لایه پارچه (بالشت‌ها، فرش‌ها، پرده‌های نقش‌دار) برای ایجاد محیطی گرم استفاده می‌کند.

هنگام تهیه‌ی اثاثیه منزل، بدنبال قطعاتی باشید که حس قومی یا عشایری را منتقل کنند. در حال حاضر طرح‌های الهام گرفته از مراکش، جنوب غربی یا قبیله‌ای رواج دارند. از نظر ترکیب‌بندی، سبک بوهمیایی از پارچه، چوب، پوست حیوانات و تناژهای متالیک بهره می‌برد.

مجموعه‌ی ما برای اثاثیه بوهمیان و بسیاری از دکورهای تکمیلی را بررسی کنید تا بیشتر با این سبک آشنا شوید. Anthropologie و فروشگاه خواهر UO Apartment نیز از بهترین منابع مقرون به صرفه در این زمینه هستند.

  1. سبک خانه مزرعه

دکور خانه مزرعه یک رویکرد مدرن برای طراحی داخلی است که از کلبه الهام گرفته است. این سبک که غالباً ماهیت گذرا دارد با برخی از عناصر سنتی آمیخته شده است. زیباییِ خانه مزرعه باید تخیل شما را به پروونس فرانسه منتقل کند. چند دسته اسطوخودوس خشک و سبزه‌های دیگر را تهیه کنید – چیدمان دقیق گلدان‌ها واقعاً منزل شما را به سبک خاصی درمی‌آورد.

اثاثیه خانه مزرعه از جنس چوب و دارای روکش‌های پارچه‌ای کتان است. از نظر رنگ، شبیه دکور دریایی با رنگ‌های اصلی سفید و بژ است. قوانین ارتدکس حکم می‌کند که رنگ‌های خنثی باید چیزی شبیه به رنگ فیروزه‌ای یا زرد روشن باشند، اما به نظرم بهتر است رنگ‌های روشن را برای برخی از پاپ‌ها تعریف کنم.

برای خرید این سبک اثاثیه، ما یک مجموعه‌ی کاملاً جدید اثاثیه خانه مزرعه با دکوراسیون متناسب در فروشگاه خود داریم. Pottery Barn لوازم منزل زیادی را به سبک مزرعه در رنگ‌های سفید و شیک می‌فروشد. من همچنین Zara Home را برای حمل مناسبِ لوازم دکوراسیون خانه مزرعه پیدا کردم. برای مشاهده‌ی سطح بالاترین لوازم می‌توانید Arhaus را بررسی کنید.

  1. سبک مدرن شهری

طراحی داخلی شهری ناشی از طوفان‌های طراح مدرن در شهرهای بزرگ است. سبک مدرن شهری با استفاده از نشانه‌هایی از محیط جهان وطنی خود، تلفیقی از صفات مخالف و مکمل را ارائه می‌دهد. طرح‌های مینیمالیستی مدرن، طرح‌های شیک و پر زرق و برق، میراث‌های قومی، و طرح‌های تجربی حاشیه‌ای همگی در محیط متمایز قرن بیست و یکم با هم برخورد می‌کنند.

اثاثیه بزرگتر (مبل، تختخواب و غیره) معمولاً یکدست هستند و چندان خودنمایی نمی‌کنند. با خیال راحت می‌توانید طراحی لوازم منزل مدرن را دنبال کنید. تزئینات (بالشت، آینه، میزهای عسلی و غیره) در دکوراسیون شهری اغلب هنری و خلاقانه هستند – برخی از طرح‌های هندسی زیبا یا موارد قدیمیِ تزئینات سنتی را اضافه کنید.

بخش اثاثیه شهری ما ترکیبی از مبلمان و دکوراسیون است که می‌توانید برای این سبک خریداری کنید یا از آنها الهام بگیرید. با این حال، سعی کنید قطعات مختلف را از فروشگاه‌های متفاوتی انتخاب کنید. CB2، West Elm و Room & Board شروع بسیار خوبی هستند.

  1. سبک شابی شیک

دکور شابی شیک بر عناصر وینتیج تأکید دارد تا جلوه‌ای از بازار دست دوم آنتیک را از نو بسازد. اثاثیه منزل دارای ظاهری قدیمی هستند و قطعات چوبی با رنگ شیری و ماسه‌ای پوشانده شده‌اند که نشانه‌ی ساییدگی و پارگی است.

تزئینات برای دکوراسیون شابی شیک باید ملایم، مجلل و غالباً تأثیرگذار باشند تا بتواند طراحی داخلی کلی را به سطح استاندارد معاصر برسانند. در این سبک به وفور از پارچه‌های کتان استفاده می‌شود. اگرچه رنگ‌های شابی شیک ارتدوکس سفید، خاکی و پاستلی هستند، اما از کاربرد برخی از رنگ‌های زنده نترسید.

Bella Cottage اثاثیه در این سبک را به فروش می‌رساند، بنابراین به آن نگاهی بیندازید. خرده‌فروشان بزرگتر که در این سبک فعالیت می‌کنند شامل Rachel Ashwell و Arhaus هستند.

این مقاله خلاصه‌ای از سبک‌های محبوب طراحی داخلی ارائه داده است! امیدوارم که برای شروع کار شما مفید باشد. به یاد داشته باشید که بهترین معماران داخلی سبک‌های مختلف را مرتباً بهم پیوند می‌دهند، بنابراین ذهن خود را آزاد کنید و از زوایای خلاقانه‌ای به طراحی خود نزدیک شوید. نظر خود را به من اعلام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *