۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
بررسی تفاوت انواع سرویس خواب از سه منظر جنس، سبک و اندازه

بررسی تفاوت انواع سرویس خواب از سه منظر جنس، سبک و اندازه

۰۹ خرداد ۱۴۰۱

سرویس‌های خواب هم از نظر سبک و هم از نظر متریال­هایی که از آن­ها ساخته شده‌اند با هم تفاوت‌هایی دارند. لذا هر کسی مطابق با سلیقه و نیاز خود می‌تواند […]

سرویس‌های خواب هم از نظر سبک و هم از نظر متریال­هایی که از آن­ها ساخته شده‌اند با هم تفاوت‌هایی دارند. لذا هر کسی مطابق با سلیقه و نیاز خود می‌تواند هر نمونه­ای را که دوست دارد انتخاب کند. در ادامه تلاش کرده‌ایم که تفاوت انواع سرویس خواب را ضمن معرفی آن‌ها برای شما بیان کنیم تا هنگام خرید دیدی بازتر و تصمیمی راسخ‌تر داشته باشید.

همان طور که می‌دانید بعد از گذاشتن سرویس خواب در اتاقتان اولین چیزی که به چشم  می‌آید و جلوه می‌کند همین سرویس‌ها هستند که این موضوع اهمیت انتخاب یک محصول مناسب را به خوبی نشان می‌دهد.

بررسی تفاوت انواع سرویس خواب­ از نظر متریال­

سرویس‌ها از لحاظ ماده­ای که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود با هم متفاوت هستند. از آن جایی که ممکن است هر فروشنده‌ای تمام جنس‌ها را نداشته باشد بهتر است که از قبل اطلاع جامع و کاملی در مورد انواع سرویس خواب­ها داشته باشید تا بتوانید همانی را بخرید که مناسب شما می­باشد.

چوبی

جنس چوبی یکی از جنس‌هایی است که از گذشته تا کنون هیچ گاه از مد نیفتاده است و همیشه طرفداران خودش را داشته است. تجهیزات خواب هم از این قاعده مستثنی نیستند و اکثر مواقع نمونه­های چوبی جز محصولات پر فروش بازار محسوب می‌شوند. قیمت نمونه‌های چوبی در بازه گسترده‌ای قرار دارد و بعضی نمونه‌ها بسیار گران‌اند در حالی که نمونه‌های دیگر قیمت مناسب‌تری دارند. هنگام خرید به قیمت سرویس‌ها توجه داشته باشید تا بتوانید نمونه­ای را که مطابق با بودجه شما می­باشد را خریداری کنید.

 

 

چرمی

اکثر چیزهای چرمی جز کالاهای لوکس محسوب می‌شوند. از حق نگذریم این سرویس خواب­ها طول عمر بسیار بالایی هم دارند در نتیجه می‌توانید سالیان طولانی از آن‌ها استفاده کنید. فقط هنگام خرید از کیفیت و اصل بودن چرم‌های استفاده شده اطمینان حاصل نمایید.

ملامینه

وقتی می‌گویند جنس محصولی ملامینه است به این معناست که آن محصول از ام دی اف با روکش ملامینه می‌باشد. البته روکش ملامینه بر روی نئوپان هم کشیده می‌شود اما در مورد سرویس خواب­ها منظور همان ام دی اف با روکش ملامینه است. این روکش محصولات را در برابر سرما، گرما و رطوبت حفظ می‌کند لذا معمولا از ام دی اف­ گران‌تر هستند.

ام دی اف

اگر جنس ام دی اف­های استفاده شده در سرویس درجه یک باشد می‌توان گفت که قابل مقایسه با نمونه‌های چرمی یا چوبی هستند. ام دی اف دارای روکش طبیعی است و شما باید سعی کنید محصولاتی را بخرید که دارای نوار پی وی سی می‌باشند. نوار پی وی سی نه تنها باعث زیبایی سرویس می‌شود بلکه مغز ام دی اف را هم مخفی می‌کند. این نکته را هم فراموش نکنید که ام دی اف­های روکش برجسته دارای بهترین کیفیت هستند.

فلزی

این جنس از سرویس‌ها هم سبک‌تر و هم ارزان‌تر می‌باشند. ضمن این که در برابر آسیب حشرات و آتش سوزی نیز در امان هستند. غالب نمونه‌های فلزی پایه‌های چرخدار دارند تا حمل و نقلشان آسان‌تر شود. اگر دنبال تخت‌های تاشو و قابل تنظیم هستید نمونه‌های فلزی این امکان را به شما می‌دهند. یک نکته‌ی منفی در مورد این تخت‌ها این است که موقع استفاده احتمالا از خودشان صدا تولید می‌کنند.

بررسی تفاوت انواع سرویس خواب­ از نظر سبک

سرویس خواب­ها از نظر سبک و تناسبی که با اصول مختلف طراحی فضای داخلی دارند به نمونه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

سلطنتی

نمونه‌های سلطنتی محصولات بزرگ و مجللی هستند که معمولا در عمارت­ها و یا خانه‌هایی که اتاق بزرگ دارند استفاده می‌شوند و سعی می‌کنند و به آن همه فضای خالی و بدون استفاده روح بدهند و خانه را از کسالت خارج کنند. چیدمان‌های سلطنتی معمولا توجه اکثر افراد را به خود جلب می‌کنند و به خاطر زحمت‌های فراوانی که در ساخت آن‌ها کشیده می‌شود معمولا گران‌تر هم هستند.

مدرن

بر خلاف نمونه‌های سلطنتی این سرویس‌ها زیبایی را در سادگی می‌بینند. اکثر جوان‌ها، نوجوان‌ها و کسانی که مجرد هستند از این سبک استقبال می‌کنند. براق، شفاف و بدون نقش و نگار بدون از جمله ویژگی‌های اصلی سبک مدرن می‌باشد.

اسپرت

یک نمونه سرویس رایج دیگر در بین جوانان و نوجوانان به ویژه پسرها سبک اسپرت می‌باشد. معمولا این سبک با سبک مدرن یکی پنداشته می‌شود اما در واقع تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. این نمونه‌ها غالبا از جنس چوب مخصوصا ام دی اف می‌باشند. این سرویس‌ها هم راحت‌اند و هم جمع و جور در نتیجه به راحتی در اتاق بچه‌ها جا می‌شوند.

سرویس خواب عروس

این سرویس‌ها  همان‌هایی هستند که عروس خانم‌ها برای جهیزیه‌ی خود می‌خرند. در نتیجه غالبا رنگ آن‌ها سفید یا به طور کلی رنگ روشن می‌باشد. این سرویس خواب­ها نمونه‌های مختلفی دارند و هر زوجی با هر سلیقه‌ای می‌توانند نمونه‌ای را که دوست دارند برای خود بخرند.

بررسی تفاوت انواع سرویس خواب­ها از نظر اندازه

یک نفره سینگل

این نمونه‌ها بیشتر در اتاق بچه‌ها، نوجوانان و جوانان استفاده می‌شوند به همین خاطر بیشتر به سبک مدرن و اسپرت هستند. و تقریبا می‌شود گفت که سبک سلطنتی یک نفره وجود ندارد. سایز این نمونه‌ها غالبا یک در دو متر می‌باشد.

یک نفره توبین

این سرویس خواب­ها از نمونه‌ی یک نفره کمی بزرگ‌تر هستند اما کماکان بیشتر از یک نفر بر روی آن جا نمی‌شود. عرض تخت در این سرویس به جای ۹۰ یا ۱۰۰ سانتی متر ۱۲۰ سانتی متر می‌باشد.

یک نفره توبین XL

این نمونه‌ها هم نسبت به مدل‌های قبلی عرض بیشتری دارند یعنی عرض ۱۴۰ در طول ۲ متر.

دبل یا فول

عرض این تخت‌ها ممکن است که تا ۱۹۰ هم برسد.

دو نفره کویین

عرض این تخت‌ها ۱۶۰ سانتی متر می‌باشد.

دو نفره کینگ

این تخت‌های دو نفره به قدری بزرگ هستند که دو نفری که روی آن خوابیده‌اند می‌توانند بدون برخورد با هم به راحتی استراحت کنند. عرض این تخت‌ها ۱۸۰ تا ۱۹۰ سانتی متر می‌باشد.

دونفره کالیفرنیا کینگ یا سوپر کینگ

ابعاد این تخت خواب ۲ در ۲ متر است. زوج‌هایی که دوست دارند بچه‌های خود را در بین خود بخوابانند باید از این سایز تخت استفاده نمایند. ضمن این که کسانی که در اتاق مستر سکونت دارند می‌توانند از این تخت‌های بزرگ در اتاقشان استفاده کنند.

تا اینجا تفاوت انواع سرویس خواب را از منظرهای مختلف بررسی کردیم تا به هنگام خرید در انتخاب بین نمونه‌های متعدد و متنوعی که در بازار وجود دارند گیج نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *