۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
معرفی ابزارهای جدید نجاری – لوازم مورد نیاز نجاری

معرفی ابزارهای جدید نجاری – لوازم مورد نیاز نجاری

۱۳ دی ۱۳۹۹

در این نوشتار به توضیح ابزار نجاری – لوازم نجاری خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. تردیدی نیست که لوازم نجاری یک زمینه گسترده و عمیق از تجربه را برای […]

در این نوشتار به توضیح ابزار نجاری – لوازم نجاری خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تردیدی نیست که لوازم نجاری یک زمینه گسترده و عمیق از تجربه را برای کاوش ارائه می دهد. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، توصیه می کنیم، درباره ی پروژه هایی که می خواهید بسازید، تحقیق کنید. می توانید برای جمع آوری لیستی از ابزارهای لازم برای کار از برنامه های موجود به صورت آنلاین یا کتابهای نجاری استفاده کنید.

با تبدیل شدن به یک نجار با تجربه، دانش شما در زمینه ابزار رشد می کند. هنگام خرید ابزارهای جدید تصمیمات بهتری خواهید گرفت، زیرا اطلاعات بیشتری در مورد ابزارهای موجود و نحوه استفاده از هر یک برای انجام وظیفه خاص خود خواهید داشت.

اگر فقط یک یا دو بار قصد استفاده از ابزاری را دارید، ممکن است، اجاره یا خرید یک ابزار ارزان قیمت را در نظر بگیرید. اگر قصد استفاده ی طولانی مدت از یک ابزار را دارید، خرید یک ابزار حرفه ای با کیفیت بالا احتمالاً منطقی ترین راه است. بهترین راه برای کسب تجربه نجاری ساختن چیزی است. این سایت لیستی از ابزار ضروری را ارائه می دهد که به شما در روند یادگیری کمک می کند. در ادامه برای تشریح بهتر موضوع ابزار نجاری – لوازم نجاری به توضیح تیترهای ذیل خواهیم پرداخت.

  • لیست ابزارهای ضروری نجاری:
  • ابزار های نجاری دستی:
  • تجهیزات جانبی:
  • تجهیزات ایمنی نجاری:

 

لیست ابزارهای ضروری نجاری:

ابزارهای ضروری نجاری

در ادامه به دو موضوع کلی ابزارهای دستی و برقی می پردازیم که هر کدام ابزارهای خاص خود و کاربردهای مخصوص به خود را دارا هستند. در نتیجه هرکدام از آنها را به صورت مجزا توضیح می دهیم.

ابزار های نجاری دستی:

ابزار های نجاری دستی

آنچه در ادامه عنوان می شود، لیستی از مواردی است که ما ابزار ضروری نجاری می‌دانیم و به راحتی بر اساس ابزار دستی، ابزار برقی، لوازم جانبی، تجهیزات ذخیره سازی و تجهیزات ایمنی به بخش هایی تقسیم می شوند. در حالی که به هر یک از این ابزارها برای هر شغل نیاز نیست، این لیست راهنمای جامعی را برای ابزارهایی ارائه می‌دهد که هیچ گونه جایگزینی در عملکرد خود ندارند.

از آنجا که نجاری یک زمینه مطالعاتی گسترده است، بسیاری از پروژه ها و نتایج ممکن، بسته به سطح مهارت شما و انتخاب ابزارهایی که برای پروژه ای که در ذهن دارید، بیشتر به آن نیاز دارید، متفاوت است. به این ترتیب، شما می توانید به جمع آوری ابزارهایی که هم با خواسته های شما و هم با مهارت نجاری شما مناسب هستند، ادامه دهید.

  1. چکش چوب

چکش، یکی از اساسی ترین ابزارهای تجارت نجاری است، به شما امکان می دهد، با یک سر میخ بزنید و با سر دیگر آن را بردارید. به دنبال یکی از آنها بگردید که ایمن باشد و برای نگه داشتن و چرخش خیلی سنگین نباشد.

  1. نوار اندازه گیری

نوارهای پلاستیکی اندازه‌گیری ارزان و ساده هستند، اما تمایل به کشش و از دست دادن دقت آنها با گذشت زمان دارند. سراغ یک نوار اندازه گیری فلزی بروید، ترجیحاً یک مدل جمع شونده که برای اندازه گیری تکه های بزرگتر از الوار بریده نشده مناسب است.

  1. گونیا

این برای اندازه گیری مربعات کاملاً درست است، زیرا به شما امکان می دهد، زاویه های راست را در طول پروژه های خود شناسایی، اندازه گیری و علامت گذاری کنید.

  1. پتک پلاستیکی فایبرگلاس

به شما این امکان را می دهد که سرهای تیز را دقیقاً وارد قطعه کار کنید. پتک های پلاستیکی در کنار هم قرار دادن اتصالات مفید هستند و در صورت ضربه زدن با نیروی سبک تا متوسط، به چوب آسیب نمی رسانند.

  1. اره دستی

اره های دستی برای بریدن چوب استفاده می شود. به دنبال تیغه هایی بروید که حالت مخروطی داشته باشند و حرکت برش هموار تر و کارآمدتر شوند.

  1. اره برقی

اره های عقب که با تیغه های نازک و دندانه های کاملا ریز طراحی شده اند، با استفاده از یک نوار سنگین برنجی یا استیل در بالای تیغه، آنها در کار جزئیات عالی هستند و می توانند برای برش مورب و ماسوره استفاده شوند.

  1. اره برش منحنی

اره های کمان دار، اره های برقی، اره های مقابله ای و اره های قطب نما همگی در این گروه قرار می گیرند که اغلب مختص کارهای تزئینی هستند. تا زمانی که پروژه ای نداشته باشید که خواستار برش های منحنی باشد، به هیچ یک از این اره ها نیازی نخواهید داشت. هنگامی که شما آماده مقابله با طرح های پیچیده تر هستید، هیچ جایگزینی برای این ابزارها وجود ندارد.

  1. دستگاه تنظیم ضخامت

برای صاف کردن سطوح چوبی و تنظیم ضخامت آنها به کار می‌رود. یک ابزار دستی پیچیده و چند بخشی است.

  1. سنگ تیز کردن

برای تیز نگه داشتن اسکنه ها و ابزار ها مناسب و ضروری است.

  1. (تیز کن) آسیاب

اگرچه از نظر فنی یک ابزار دستی نیست، از یک آسیاب در اصلاح مجدد ابزار دستی مانند دستگاه های اسکنه ای(تراشکاری) استفاده می شود. تیغه های خرد شده یا فرسوده را می توان با یک سنگ تراش نوسازی کرد.

  1. مته دستی

اگرچه دریل های برقی به گزینه بسیار محبوب تری تبدیل شده اند، اما دریل دستی به جای سرعت و شدت، آرام و راحت کار را ارائه می دهند. یک مته دستی می تواند به اندازه مته ی برقی در تهیه قطعه های کاری با کیفیت موثر باشد.

  1. پیچ گوشتی

اولین و مهم ترین نکته هنگام استفاده از پیچ گوشتی، این است که نوک آن باید به اندازه شکاف پیچ مورد نظر باشد. بنابراین، به پیچ گوشتی های متنوعی نیاز دارید تا در موارد مختلف استفاده کنید.

  1. گیره ی دستی

با استفاده از گیره دستی یا پیچ دستی می‌توانید قطعات چوبی را به یکدیگر یا به میز کار به ‌صورت موقت متصل کنید. اگر قصد خرید ابزارهای نجاری دارید، حتماً خرید یک پیچ دستی را در لیست خرید خود قرار دهید.

ابزارهای نجاری برقی:

ابزارهای نجاری برقی

دریل برقی

مته برق که بیشترین فروش را در بازار دارد، نه تنها برای پروژه های نجاری، بلکه برای تعمیرات و نگهداری عمومی خانه نیز مفید است. دریل های برق بی سیم قابلیت انعطاف پذیری و سهولت استفاده بسیار خوبی را ارائه می دهند، به شرطی که به یاد داشته باشید، با تمام شدن کار باتری‌ها، آنها را دوباره شارژ کنید.

اره برقی

این ابزار قدرتمند پرکاربرد و ارزان قیمت که به عنوان اره برقی نیز شناخته می شود، عملکرد خوبی در برش تخته ها در اندازه های بزرگ دارد، اما برای برش مستقیم نمی توان به آنها اعتماد کرد. در عوض، از آنها برای برش های منحنی و پروژه های سریع که دقت در آنها مهم نیست، استفاده کنید.

شما در حال مطالعه ی مقاله ی ابزار نجاری – لوازم نجاری می باشید.

اره دایره ای

یک وسیله ی مهم و آماده برای نجاری در یک کارگاه چوب، اره دایره ای است. این اره به یکی از اصلی ترین وسایل کاربردی در لوازم نجاری تبدیل شده است. به لطف پیشرفت تکنولوژی مواد، اکنون می توانید اره های دایره ای سبک و بسیار قدرتمندی را پیدا کنید که با قیمت های کاملا مناسب در دسترس هستند.

روتر

برای برش شیارها، شکل های منحنی و اتصالات، روترها می توانند به راحتی جایگزین همه ی ابزارهای نجاری به صورت دستی شوند. روترهای ثابت در بالای قطعه کار قرار می گیرند و به عنوان یک واحد در برش محسوب می شوند.

سمباده برقی

برای صرفه جویی در وقت و تلاش برای اتمام یک قطعه ی چوبی بسیار مناسب است.

هنگامی که شما به یک سمباده کاری نهایی رسیده باشید، (بعد از اتمام کار نجاری)، با استفاده از این ابزار نجاری، برای دستیابی به یک پایان واقعا خوب، یک زمان کوتاه سمباده کشیدن وجود دارد.

اره شعاعی

اره شعاعی که گاهی اوقات به عنوان اره خرد شده شناخته می شود، ابزاری سریع و آماده برای ایجاد قطعه کردن چوب، برش ضربدری، مورب در کارگاه شما است. این در حالی است که از دقت اره میزی برخوردار نیستند، اما در عین حال ابزاری ضروری برای افزایش کارایی در کار برش و قالب سازی هستند.

تجهیزات جانبی:

تجهیزات جانبی نجاری

از تجهیزات جانبی و لوازم نجاری دیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد که از مهم ترین آنها هستند.

  1. مداد نجاری

مداد نجاری در اندازه گیری قطعه ها و اشکال مختلف به صورت دقیق استفاده می شود. به عبارتی برای برش های نجاری، همه کاره و دقیق تر از یک مداد عادی است. سطح بعدی نحوه تراشیدن مداد نجاری است که خود اصول خاصی دارد که باید به آن دقت کنید.

  1. سیمهای برقی اضافی

اگر شما ابزارهای برقی دارید که بی سیم نیستند، به احتمال زیاد روزی به سیم برق اضافی نیاز خواهید داشت تا بیشترین استفاده را از آنها ببرید. در حال حاضر حتی طناب های اکستنشن طولانی نیز با قیمت مناسب در دسترس هستند و می توانید آنها را به راحتی به جعبه ابزار نجاری خود اضافه کنید.

  1. جعبه میتر

یک تکه چوبی ساده که برای برش اتصالات میتر استفاده می شود، می توانید آنها را در جنس های پلاستیک یا فلز نیز پیدا کنید. دو طرف بلند شده و یک شیار در وسط به شما امکان می دهد، اره خود را به زاویه های از پیش تعیین شده برسانید تا بریدگی های شما را دقیق و مرتب به سرانجام برساند.

  1. جمع کننده گرد و غبار (گردگیر)

می توان به ویژگی قابلیت حمل و انعطاف پذیری آن اشاره کرد. از دیگر ویژگی های این وسیله ی ابزار نجاری، سیستم مخصوص جمع آوری گرد و غبار متصل به اره میزی است که برای اطمینان از عاری بودن گرد و غبار از سطح کار به آن نیاز دارید. جدا از افزایش دقت در کار، این وسیله ی بسیار کاربردی، سطح کار شما را برای انجام کارهای مختلف نیز ایمن تر می کند.

  1. میز کار نجاری

شاید مهمترین و اساسی تری قطعه تجهیزات و لوازم نجاری در کل نجاری، میز یک نجار باشد. این در حالی است که این میز باید محکم ساخته شده باشد و دارای پایه های پایدار و مقاومی باشد. ارتفاع بیشتر میزهای کار بین ۳۲ تا ۳۴ اینچ است، اما کاربران بلندتر یا کوتاه تر می توانند میزهایی به اندازه های مختلف و به صورت سفارشی داشته باشند. در نتیجه به دنبال یک میز کار باشید که دارای یک چوب میز کار مقاوم باشد که حداقل ۲ اینچ ضخامت داشته باشد.

  1. کمربند ابزار (کمربند و کیف چرمی)

برای کار در کارگاه و نجاری، هیچ چیز نمی تواند جای کمربند چرم ابزار نجاری را بگیرد. مشخصات هر کمربند و یا کیف دارای لوازم نجاری بسیار متفاوت است، اما شما همیشه باید به دنبال یکی از آنها باشید که فضای لازم برای چکش، نوار اندازه گیری و همچنین برای پیچ، میخ و وسایل دیگر ضروری داشته باشد.

  1. سطل آشغال

ضایعات چوبی که در حین کار روی پروژه ها کار می کنید، ممکن است که بعدا مفید واقع شوند، در نتیجه هرگز نباید آنها را دور بریزید. یک سطل زباله ی فلزی کوچک معمولاً برای نجارهای معمولی کافی است، اما نجارهای ماهر چوب باید به دنبال یک سطل آشغال فلزی نسبتاً بزرگ باشند.

تجهیزات ایمنی نجاری:

تجهیزات ایمنی نجاری

  1. عینک ایمنی (عینک محافظ یا Face Shield) و محافظ صورت

نجارها هر چقدر هم که با تجربه باشند، هرگز توصیه نمی شود، بدون وسیله ی محافظ چشم کار کنند. مخصوصاً در اطراف ابزارهای برقی نجاری این ایمنی و محافظت از چشم باید رعایت شود. در نجاری، عینک ایمنی حداقل نیاز است. در حالی که عینک یا محافظ صورت پوشش کامل تری را ایجاد می کند. تمام این لوازم جانبی باید از نظر ایمنی کاملاً نشکن باشند.

پیشنهاد میکینم از پست نحوه ساخت تخت خواب با پالت های چوبی (آموزش کامل) دیدن کنید.

  1. محافظ شنوایی (و یا لوازم صدا خفه کن)

هدفون های دارای رتبه ایمنی علاوه بر هوشمندانه بودن، در هر کارگاهی که در آن شما از ابزارهای برقی استفاده می کنید و در استفاده از وسایل دارای صداهای بلند به همان اندازه مفید خواهد بود.

  1. وسایل تنفس

تا زمانی که فضای کار خود را به سیستم قدرتمند جمع آوری گرد و غبار مجهز نکنید، احتمال دارد، حین انجام کار، مقدار زیادی ذرات معلق در هوا تولید کنید. که این وسیله را می توان گفت یکی از مهم ترین ابزار نجاری محسوب می شود. در طی دوره های کوتاه مدت، ممکن است، مشکلی در این مورد مشاهده نکنید، اما استنشاق خاک اره در طولانی مدت می تواند مشکلات جدی در تنفس ایجاد کند. در نتیجه به شدت توصیه می شود که خرید ماسک تنفسی یا حداقل ماسک دارای درجه ایمنی را در نظر بگیرید.

مراقبت و نگهداری از ابزارهای نجاری خود:

هم ابزار دستی و هم ابزار برقی احتیاج به مراقبت و نگهداری قابل توجهی دارند تا اطمینان حاصل شود که نه تنها کارآمد و موثر هستند، بلکه ایمن و قابل اعتماد هستند. برای نجارهای حرفه ای و آماتور، تمیز کردن وسایل و لوازم نجاری، در پایان هر روز کاری و نگهداری آنها به یک مکان منظم، کمک زیادی به آنها خواهد کرد.

مهارت نجاری فقط به اندازه ابزاری است که او برای کار خود مورد استفاده قرار می دهد، بنابراین در اولین علامت ناکارآمدی لوازم های نجاری خود، آنها را به یک تعمیرگاه حرفه ای ببرید.

توضیحات ما در زمینه ی ابزار نجاری – لوازم نجاری به پایان رسید. امید است مطالبی که در خصوص ابزار نجاری – لوازم نجاری بیان نمودیم برای شما مفید واقع شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *