۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
مدل کناف برای اتاق خواب | نمونه + طرح

مدل کناف برای اتاق خواب | نمونه + طرح

۱۶ دی ۱۳۹۹

در این نوشتار به بررسی مدل کناف اتاق خواب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. در طی سال های گذشته، سفارش کناف ها توسط مردم به نصابان کناف از اهمیت […]

در این نوشتار به بررسی مدل کناف اتاق خواب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

در طی سال های گذشته، سفارش کناف ها توسط مردم به نصابان کناف از اهمیت به سزایی برخوردار بوده است و دلیل این استقبال به این خاطر بوده است که کناف ها دارای طرح و نقش های متفاوت و زیبایی هستند.

یکی از بخش های منزل که حس خیلی خوبی به شما میدهد و همچنین در زیبایی دکور داخلی خانه بسیار حائز اهمیت است، مدل کناف اتاق خواب است.

در ادامه به طرح توضیح سوالات ذیل خواهیم پرداخت.

  • کناف چیست؟
  • طرح های متفاوت کناف
  • مزیت ها و معایب استفاده از کناف برای سقف اتاق خواب
  • کناف سقف‌ اتاق خواب والدین
  • کناف سقف اتاق خواب پسرانه و دخترانه
  • ایده هایی خلاقانه جهت نوآوری مدل کناف اتاق خواب
  • ابزار های ابتکاری ترکیبی با کناف
  • چرا سقف کناف به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است؟

 

کناف چیست؟

کناف چیست؟

کناف سازه ای از فلز است و روکش هایی از جنس گچ و سیمان دارد که در اندازه های ۱۲۰*۲۴۰ و با قطر های متفاوت ۹٫ ۵ میلی متر و یا ۱۲ میلی متر تولید میشوند. در زمان ساخت و تولید این صفحه های گچی نکته بسیار مهم وزن سبک و استحکام آن ها است و به این منظور در فاصله بین دو سطح مقوایی، ترکیبی از گچ که همراه با هوا بوده به طور کاملا فشرده ای قرار میگیرد.

سبک بودن مصالح این صفحات گچی یا همان کناف نسبت به مصالح ساختمانی این است که باعث میشود تا کارگران به راحتی آن را جا به جا کنند. در نتیجه سرعت کار آنها را بالا برده و همچنین استحکام این پانل ها، احتمال وقوع زلزله را کاهش میدهند.

به طور کلی در طراحی دکور داخلی منزل باید از یک اصول خاص پیروی کرد که این امر شامل طراحی مدل کناف اتاق خواب هم می باشد. به طور مثال: طرح کلاسیک، مدرن، صنعتی و…. متاسفانه تعداد زیادی از افراد این موضوع را در نظر نمیگیرند. کناف آن در شکل های متفاوتی ساخته شده و شما متناسب با توان مالی خود

میتوانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. در اتاق خواب، کناف ها بر روی سقف و دیوار ها پیاده سازی میشوند و زیبایی خاصی به فضای اتاق شما میدهند.

طرح های متفاوت کناف

طرح های متفاوت کناف

همان طور که گفته شد در تمامی طراحلی داخلی منزل باید از سبک خاص تبعیت نمائید. سبک مدرنی که برای سقف کناف اتاق خواب به کار برده میشود ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که آن را از سبک کلاسیک جدا می کند. این سبک با توجه به نوع طراحی خطوطی که دارد، متفاوت است و شامل خطوط صاف، گوشه دار و مستقیم است. فاکتور مهم دیگر در طراحی سبک مدرن، نورپردازی است که این موضوع کاملا در سبک کلاسیک برعکس بوده و نور های ضعیف تری استفاده میشود.

مدل کناف اتاق خواب که به شکل مستطیلی و گوشه دار است، نشان دهنده سبک مدرن اتاق خواب است. در این چند سال اخیر از ایده های نو برای طراحی کناف اتاق خواب استفاده شده است که فقط در راستای تخت خواب سقف و دیوار اتاق کناف کاری میشود. این شیوه برای طراحی دکور داخلی مدرن بسیار جذاب بوده و همچنین از هزینه گزاف جهت کناف کاری می کاهد.

با توجه به سن و جنسیت افراد طرح های متنوعی برای طراحی کناف سقف و دیوار آنها پیشنهاد میشود. مثلا برای کودکان از طرح های فانتزی و شخصیت های کارتونی مورد علاقه آنها استفاده میشود. یا به طور مثال طرح کناف یک تازه عروس و داماد متفاوت از سایر بزرگسالان است و معمولا از رنگ های روشن استفاده می کنند.

مزیت ها و معایب استفاده از کناف برای سقف اتاق خواب

معایب استفاده از کناف

به طور کلی در مقایسه با انواع دیگر سقف ها، سقف هایی از جنس کناف دارای وزن سبک تری هستند و هیچ سنگینی بر روی ساختمان نمی آورند. قابلیت کندن و تعمیرات را دارند و در کوتاه ترین زمان ممکن نصب می شوند. جهت زیباتر دیده شدن آنها، امکان استفاده از لوستر های روکار و توکار وجود دارد و به علاوه به نسبت سقف های کاذب دیگر اقتصادی تر بوده و هزینه های گزافی را کاهش میدهند.

بعد از نصب هر مدل کناف اتاق خواب، به راحتی می توانید کاغذ دیواری، بلکا یا هر طرح دیگری را به آن اضافه کنید. زمانی که دیوار اتاق خواب کناف کاری میشود، باعث شده تا صدای کمتری از سالن به گوش برسد، چرا که جذب صوتی دیوار کناف بسیار پایین است.

نصب غیر استاندارد کناف موجب سقوط سقف شده و چنانچه از مواد اولیه بی کیفیت برای تولید آن استفاده شود، موجب ترک خوردگی میشود. در بعضی مواقع از آنجایی که استاندارد های واجب رعایت نمیشود، احتمال به وجود آمدن تغییر شکل ظاهری در سقف به وجود می آید. به طور کلی می توان گفت سیستم کناف عیب خاصی ندارد و از جهتی مورد مطالعه قرار گرفته و ایرادات آن رفع شده است.

پیشنهاد می کنیم از پست ۱۰ مدل نورپردازی اتاق خواب شیک و مدرن (۲۰۲۰) دیدن کنید.

کناف سقف‌ اتاق خواب والدین

کناف سقف‌ اتاق خواب والدین

درست است که اکثریت ما، بیشترین زمان در طول شبانه روز را در اتاق خود می گذرانیم، اما اساسا والدین در انتخاب دکور داخلی اتاق خوابشان حساسیت کمتری دارند، بنابراین بر طراح کناف واجب است که دقت بیشتری در انتخاب طرح کناف اتاق آنها داشته باشد تا یک فضای جذاب و آرامش بخش را برای آنان فراهم آورد.

برای کناف کاری اتاق خواب آنها باید روحیاتشان در نظر گرفته شود. به طور مثال اگر به رنگ خاصی علاقه مند هستند، یا تازه ازدواج کرده اند، بهتر است، از دسته رنگ های شاد برای کناف کاری سقف یا دیوار استفاده کنید، اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که این سبک رنگ ها بعد از مدت کوتاهی تکراری میشوند.

معمولا طراحی ساخت اتاق خواب ها یا به شکل مستطیل یا مربع است و جهت کناف کاری برای اتاق خوابی که مستطیل شکل است، باید به چیدمان دکور منزل و اتاق خواب دقت کنید.

به طور مثال چنانچه سبک دکور اتاق خواب شما مدرن است، بهتر است، مدل کناف برای اتاق خواب با خطوطی صاف و گوشه دار باشد و اگر سبک دکور اتاق خواب شما کلاسیک است، می توانید اشکال منحنی مانند دایره و بیضی جهت کناف کاری به کار برید.

کناف سقف اتاق خواب پسرانه و دخترانه

همان طوری که قبلا گفتیم، به دلیل مقرون به صرفه بودن کناف، استفاده از آن برای اتاق خواب دختران و پسران بسیار کاربردی است و امروزه اکثر مادران و پدران از کناف برای تزئین بخشی از دیوار و سقف فرزندان خود استفاده میکنند. برای نصب کناف با طرح های متنوع و زیبا میتوانید از فرزندان خود نظرسنجی کنید. مثلا مدل کناف اتاق خواب پسرانه، با ترکیب رنگ های سفید و آبی قشنگ تر است.

به طور معمول فردی که کناف را نضب می نماید، برای کناف کاری سقف اتاق خواب دختران این پیشنهاد را دارد که ادغام شده ای از کناف توام با نورهای ملایم با رنگ هایی نظیر گلبه ی، صورتی و یاسی استفاده شود تا فضای ملایم وآرامش بخشی به محیط اتاق خواب آنها ببخشد. در طراحی کناف اتاق خواب دخترانه در سنین پایین، معمولا از اشکال گل، ماه، خورشید و رنگین کمان استفاده میکنند.

اگر اتاق خواب شما یا فرزندانتان کوچک است، می توانید، ترفند هایی را به کار برید تا اتاق خواب شما بزرگتر به نظر برسد. به طور مثال اگر میخواهید سقف اتاق خواب خود کناف کاری کنید، به شما پیشنهاد می کنیم، برای رنگ آمیزی آن از رنگ های خیلی روشن استفاده کنید تا فضا و سقف اتاق خواب شما بزرگ تر به چشم آید.

ایده هایی خلاقانه جهت نوآوری مدل کناف اتاق خواب

در این قسمت از مقاله سعی داریم تا شما را با ایده هایی جدیدی که در طراحی کناف به کار برده میشود و امروزه این سبک از کناف کاری که اصطلاحا سبک مدرن کناف نامیده میشود و بسیار پر طرفدار است، آشنا کنیم.

شما میتوانید با تغییر در سبک نور پردازی و استفاده از تابلوهای نقاشی یا حتی قاب عکس بزرگ خودتان طرحی متفاوت جهت کناف کاری اتاق خود ایجاد کنید، اما اگر ساده پسند هستید، میتوانید و ترجیح میدهید خیلی فضای اتاق شلوغ به نظر نیاید، مخصوصا اگر ابعاد اتاق شما کوچک است، پس بهتر است که از طرح های ساده به عنوان مدل کناف اتاق خواب خود استفاده کنید.

یک ایده متفاوت دیگر در طراحی کناف برای سقف اتاق خواب شما ایجاد مدل خطی می باشد. که علاوه بر سقف میتوانید از این طرح برای روتختی و حتی دیواری که پشت تخت است، هم استفاده کنید.

با در نظر گرفتن طرح و مدل قسمت بالای تخت خود میتوانید دیوار پشت تخت خود را کناف کاری کنید. یکی از پر طرفدارترین سبک های طراحی کناف، ترکیب کردن کناف با چوب است که زیبایی چشم گیری به اتاق خواب شما می بخشد.

از آنجایی که نور پردازی در بحث کناف کاری بسیار حائز اهمیت است، استفاده از لوستر های کریستالی مستطیلی شکل با شاخه های متعدد که دارای نور مخفی هستند، جلوه بسیار زیبایی به اتاق خواب شما میدهند. استفاده از نقش های سنتی و اسلیمی نیز در کناف کاری به همراه چوب بسیار جدید بوده و مخصوص افرادی است که علاقه زیادی به سبک سنتی دارند و برای این طرح ها معمولا از رنگ هایی نظیر زرد، قرمز و آبی بیشتر استفاده میشود.

ابزار های ابتکاری ترکیبی با کناف

استفاده از دیوار پوش های چرمی در راستای سقف کناف شده ایده جذاب دیگری است که فضای اتاق خواب شما را شیک و مدرن میکند. به طور کلی ترکیب چوب یا چرم با توجه به مدل و طرحی که برای این کار در نظر گرفته میشود سبک کار شما را نمایان میکند.

در بحث نور پردازی به غیر از موقعیت قرار گرفتن چراغ ها یا لوستر های کریستالی، جهت نور نیز بسیار مهم است. جهت نور را هم به سمت پایین و هم بالا نور رسانی کنید تا جلوه های بیشتری را در اتاق خواب خود مشاهده نمائید. نبود نور کافی و مناسب از زیبایی مدل کناف اتاق خواب شما می کاهد و فضایش را بی روح میکند.

ترکیب کناف به همراه کاغذ دیواری که معمولا برای پشت تخت استفاده میشود یکی دیگر از ابزار های کمکی است تا مدل اتاق شما را به سبک مدرن و شیک در بیاورد. بهتر است، متناسب با بزرگی یا کوچکی اتاق خواب خود کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب کنید. اگر اتاق خواب شما کوچک است، از کاغذ دیواری با طرح ساده یا گل های ریز و اگر اتاق خواب شما بزرگ است، از کاغذ دیواری گل های درشت مانند گل های ارکیده استفاده کنید.

استفاده از چراغ های رنگی

دقت داشته باشید که استفاده از چراغ های رنگی که متناسب با رنگ تخت، پرده، موکت یا فرش اتاق شما باشد، باعث زیبایی دو چندان اتاق خواب شما میشود. به طور مثال یکی از طرح هایی که میتواند متناسب با موکت آبی و سفید رنگ اتاق خواب شما که طرح آن به شکل موج دار است، باشد، طرحی الهام گرفته از دریای آبی رنگ است.

به این صورت که در طراحی این مدل از کناف، سقف اتاق خواب شما نیز به شکل مواج طراحی میشود. همین ایده نو دکور اتاق خواب شما را رمانتیک کرده و حس خوبی سرشار از آرامش به شما منتقل میکند.

چرا سقف کناف به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است؟

چرا سقف کناف به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است؟

به طور کلی ۴ فاکتور اصلی که عبارتند از قیمت گچ، قیمت مصالح زیرسازی و درزگیری و اجرت کارفرما در کاهش دادن هزینه های کناف کاری نقش عمده ای دارند.

به طور تخمینی برای اجرای کناف برای هر متر مربع تقریبا ۵۰ هزار تومان گچ استفاده میشود، در حالی که برای سقف های کاذب دیگر، به طور تقریبی ۲ برابر این مبلغ مصالح نیاز دارد. این تفاوت هزینه تنها در تهیه مصالح نیست، بلکه برای اجرای کناف به نیروی متخصص کمتری احتیاج داریم و همین امر باعث کاسته شدن هزینه آن نسبت به سایر روش ها است.

البته شایان ذکر است که تعداد نیروی کار برای هر مدل کناف اتاق خواب شما وابسته به مساحت و نوع مدل کناف کاری شما دارد. برای مثال یک کارفرما کناف کار به همراه یک شاگرد خود در هر روز به طور تقریبی میتوانند ۴۰ متر مربع را کناف کاری کنند.

کناف کاری نیاز به جوشکاری ندارد

کناف کاری نیاز به جوشکاری ندارد، به همین خاطر چنانچه از مواد مرغوب استفاده شود، هیچ ترک خوردگی در سطح دیوار ها و سقف اتاق خواب شما ایجاد نمیشود و همین امر باعث میشود تا در آینده هزینه تعمیرات نداشته باشید. زمان اجرای کار کناف در مقایسه با سایر روش ها بسیار کوتاه تر است، در نتیجه همین موضوع هزینه های جانبی را از بین میبرد و همچنین از دستمزد استاد کار و شاگرد هم بسیار کم میکند.

تنها چیزی که هزینه کناف کاری اتاق خواب یا سایر بخش های منزل شما را بالا میبرد اجرای کناف کاری با وجود طرح های دکوراتیو که شامل اشکال هندسی می باشند که دارای انحنا هستند، مانند دایره و بیضی و در عوض اشکالی چون مستطیل که لبه های تیزی دارند، از قیمت پایین تری برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *