۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
فرش اتاق خواب

فرش اتاق خواب

۱۵ دی ۱۳۹۹

فرش اتاق خواب یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن است حال چه بسا اگر بخواهید از فرش فانتزی برای اتاق استفاده کنید جلوه‌ی خاصی به محیط خواهد بخشید. در این مقاله […]

فرش اتاق خواب یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن است حال چه بسا اگر بخواهید از فرش فانتزی برای اتاق استفاده کنید جلوه‌ی خاصی به محیط خواهد بخشید. در این مقاله قصد داریم تا نمونه‌های از فرش فانتزی اتاق خواب را برای شما عنوان کنیم. یک فرش می‌تواند تفاوتی را ایجاد کند که محیط کلی اتاق را تغییر دهد.

اگر فقط به چیزی برای زیباتر شدن بخشی از اتاق خواب اصلی خود احتیاج دارید. بهتر است، برای انتخاب فرش فانتزی  خود بهترین تصمیم را بگیرید. در نتیجه قرار است، همه‌ی آنچه در این خصوص باید بدانید را برای شما شرح دهیم.

  • ایده‌های فرش فانتزی اتاق خواب
  • استفاده از رنگ و طرح‌های سرد
  • طرح استفاده از رنگ سفید به صورت غالب
  • طرح استفاده از فرش فانتزی به صورت غالب
  • طرح و ایده‌ی ظرافت کلاسیک برای
  • ایده‌ی استفاده از رنگ‌های متفاوت
  • ایده‌ی مینیمالیستی برای استفاده از فرش فانتزی
  • استفاده از فرش فانتزی کرکی و راحت
  • طرح و ایده‌‍ی استفاده از رنگ صورتی
  • نحوه قرار دادن فرش فانتزی زیر تخت

فرش فانتزی اتاق خواب عروس

تصویر اول

در این قسمت قرار است، برخی از مهم‌ترین نمونه فرش فانتزی اتاق خواب عروس را برای شما با عکس نمایش دهیم.

فرش فانتزی بژ

بسیاری از مردم دوست دارند، فرش‌های فانتزی بزرگ بخرند تا مجبور نشوند، اتاق را به صورت مجزا کاملا از فرش بپوشانند. همانطور که در عکس بالا می‌بینید، فرش بژ تقریباً کل اتاق را اشغال کرده است. سرویس خواب کاملا مدرن نیز در روی آن قرار دارد و با این طرح رنگی تخت خواب و دکوراسیون، محیط اتاق عالی می‌شود. در این طراحی اتاق خواب عروس، می‌بینید که فرش بژ، مکمل روتختی روکش‌دار و بالشتک مخمل تخت خواب است.

فرش فانتزی به رنگ‌های دریایی

برای کسانی که به رنگ آبی، علاقه دارند، این طرح اتاق خواب عروس را دوست خواهند داشت. این اتاق با مضمون آبی، سفید و سبز کاملا زیبا است. توجه کنید که فرش آبی سایه‌ای متفاوت از مبلمان آبی دیگر دارد تا بر رنگ و نمای بقیه اتاق چیره نشود. این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهد که کاملا متمایز است، اما زیبایی خاصی را به آن می‌بخشد. این فرش فانتزی، همچنین مقدار کمی از رنگ‌ها را با روتختی و بیشتر تم رنگ را با رنگ‌های اقیانوس تطبیق می‌دهد.

فرش فانتزی  و تم اتاق تیره‌تر

افراد بسیار زیادی هستند که رنگ تیره را برای اتاق خواب خودشان ترجیح می‌دهند، به همین دلیل می‌تواند ایده و نمونه‌ی بسیار خوبی باشد. این فرش طرح دار تیره همراه با رنگ تخت خواب، پاتختی و سرویس خواب، خیره کننده است. نحوه هماهنگی رنگ تخت خواب و فرش با دیوارها جلوه‌ای بسیار پیچیده را ایجاد می‌کند. این چیزی است که شما می‌توانید آن را در یک اتاق خواب آن را ایجاد کنید.

فرش ایده‌ی الگوهای فانتزی

از دیگر نمونه فرش فانتزی اتاق خواب ، الگو و طرح‌های فانتزی است. به عبارتی اگر اتاق خواب شما کمی کوچک به نظر می‌رسد، افزودن این الگوها می‌تواند آن‌را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهد. این فرش طرح‌دار درحالیکه با طرح رنگ کلی اتاق خواب شما مطابقت دارد، جلوه زیبا و بسیار مدرنی به اتاق خواب می‌بخشد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۱۰ مدل نورپردازی اتاق خواب شیک و مدرن (۲۰۲۰) را مطالعه نمایید.

طرح و نمونه‌ی پیشرفته و مدرن

داشتن یک فرش در زیر تخت خواب شما می‌تواند احساس فضایی بیشتر را به اتاق خواب شما بدهد، همچنین اگر بخواهید که به کفپوش‌ها از جنس چوب و یا موادی که ممکن است، آسیب ببینند و یا خیلی زود خراب شود، فرش‌ فانتزی بهترین جایگزین است.

استفاده از فرش برای محافظت از این کفپوش‌ها در برابر تخت برای خراشیدن سطح کف اتاق خواب، یک ایده عالی است. که به نوعی با طرح رنگ منحصر به فرد اتاق نیز مطابقت داشته باشد. تطبیق این سایه سبز با رنگ‌های خاص دشوار است، اما این فرش فانتزی این کار را به خوبی انجام می‌دهد.

استفاده از رنگ و طرح‌های سرد

محل قرارگیری این فرش مناسب در زیر تخت خواب است. به عبارتی وقتی لبه تخت می‌نشینید پاهایتان روی آن قرار می‌گیرد. بهترین قسمت در مورد این مفهوم این است که شما می‌توانید بدون نیاز به جابجایی وسایل، آن را به راحتی به بالا یا پایین تخت منتقل کنید.

طرح استفاده از رنگ سفید به صورت غالب

تصویر 2

در اینجا ما یک ایده دیگر از نمونه فرش فانتزی  داریم که جریان سفید را برای شما به نمایش می‌گذارد. فرش کشیده و چند رنگ در حالی که تمرکز اصلی را بر روی دکور ساده‌ای که تابش نور خورشید بر روی آن قرار دارد، رنگ و بوی خاص و بی‌نظیری را به اتاق خواب شما می‌دهد. به غیر از این، رنگ فرش با رنگ روشن کفپوش‌های اتاق نیز بسیار مطابقت دارد.

نمای خاکستری روی خاکستری

طرح و نمونه فرش فانتزی اتاق خواب، خاکستری روی خاکستری است. به عبارتی این طرح چیزی است که در آپارتمان‌ها بسیار مشاهده می‌کنیم. در این اتاق خواب خاص، دیوارهای تیره با یک فرش خاکستری روشن و براق در اطراف آن مطابقت داده می‌شوند تا با دیوار همخوانی زیبایی داشته باشد، همچنین با ملافه‌های خاکستری و دکور نیز بسیار یکنواخت و زیبا شده است. این فرش فانتزی یکی دیگر از آن فرش‌هایی است که در هر قسمت از اتاق خواب بی‌نظیر عمل می‌کند.

 

فرش برای اتاق خواب به صورت غالب

تصویر 3

 

این اتاق دارای کفپوشی از جنس چوب سخت است. دیوار ساده پشت تخت گزینه‌های رنگی مختلفی را برای فرش باز می‌گذارد، اما این رنگ طبیعی با قاب صندلی و تخت نیز مطابقت دارد.

فرش کوچک طبیعی رنگی که در زیر تخت قرار دارد، باعث می‌شود، یک منطقه مناسب را ایجاد کند که پا بعد از بلند شدن از تخت خواب روی آن قرار گیرد و باعث می‌شود که سردی را از کفپوش احساس نکنید، همچنین باعث ایجاد زیبایی در دکوراسیون می‌شود و با طرح کلی رنگ اتاق مطابقت دارد.

هیچ چیز بهتر از این نیست که صبح بیدار شوید و پاها را روی فرش کرکی بگذارید تا کف چوبی سخت، مگر اینکه این را دوست داشته باشید.

طرح و ایده‌ی ظرافت کلاسیک

این اتاق با طراحی عاشقانه مکانی ایده آل برای نمونه فرش اتاق خواب است. و این فرش چیزی است که می‌توانید در یک اتاق خواب شیک ایجاد کنید. این فرش فانتزی قسمت خوبی از کف چوبی سخت و زیبا را پوشانده است و به حفظ آن از ساییدگی‌های تخت خواب و سایر خراش‌ها کمک خواهد کرد.

ایده‌ی استفاده از رنگ‌های متفاوت

پنجره‌های بزرگ این اتاق خواب بسته به اینکه چه ساعتی از روز باشد، رنگ‌های مختلفی را به فرش می‌دهد. وقتی پرده‌ها باز هستند و هوا روشن است، به نظر می‌رسد که فرش یک رنگ خاکستری روشن دارد، همچنین در شب، ممکن است، بیشتر رنگ خاکستری تیره به شما القا نماید. در هر صورت کاملاً مطابق با طرح رنگ اتاق و پایه‌های فلزی تخت خواب اتاق شما خواهد بود.

 

ایده‌ی مینیمالیستی برای استفاده از فرش فانتزی

بسیاری از مردم عاشق مینیمالیسم هستند و طرح کلی این اتاق خواب را برای اتاق خواب خود می‌پسندند. در این طرح اتاق خواب سه رنگ وجود دارد. به رنگ‌های سفید، آبی و قهوه‌ای. فرش بزرگ آبی ساده است، اما به نوعی باعث می‌شود، دیوار آبی و پهنای تخت سفید برای طراحی ساده‌ای که مدرن است، با هم ترکیب کنند. این فرش فانتزی تقریباً به همان سادگی است، این محیط زیبا را ایجاد می‌کند.

استفاده از فرش فانتزی کرکی و راحت

فرش اتاق خواب - فرش فانتزی

 

این فرش فانتزی که با روتختی متناسب است، برخی از مطابقت‌ها را به مبلمان اسپرسو تیره و قاب تخت مدرن اضافه می‌کند. یکی دیگر از آن فرش‌هایی است که در اتاق‌های دیگر خانه به خوبی استفاده می‌شود.

طرح و ایده‌ی استفاده از رنگ صورتی

این فرش طرح دار مناسب برای اتاق خواب، به صورتی ایجاد می‌شود که همه رنگ‌ها با تمام رنگ‌های موجود اتاق خواب مانند سرویس خواب، روتختی، کفپوش، تخت و دیوارها عالی ترکیب می‌کند. همینطور به آنها یک مکان نشستن راحت و کوچک در کنار تخت خوابشان می‌دهد، همچنین اگر مبلمان سفید یا دیوارهای سفید داشته باشند، کمی به اتاق آنها زیبایی خاصی می‌بخشد.

فرش برای اتاق خواب از نظر ظرافت سادگی

فرش اتاق خواب - فرش فانتزی

همانطور که در تصویر می‌بینید، یک فرش فانتزی کوچک و ساده می‌تواند زیبایی خاصی را در چنین اتاق خوابی ارائه دهد. رنگ خاکستری فرش با بقیه وسایل و روکش‌های کنار دیوارها و تخت خواب مطابقت دارد. این نیز یکی از آن فرش‌های فانتزی است که می‌توانید به هر قسمت از اتاق خواب که می‌خواهید، منتقل کنید.

نحوه قرار دادن فرش فانتزی زیر تخت

فرش اتاق خواب - فرش فانتزی

قبل از تصمیم گیری در مورد اندازه فرش برای اتاق خواب خود، ابتدا باید برخی از ویژگی‌های اصلی اتاق خود را تعیین کنید که شامل برخی اندازه گیری‌ها نیز می‌شود. در زیر برخی از عوامل اصلی این نکته ذکر شده است:

  1. اندازه اتاق: شما نمی‌خواهید فرشی انتخاب کنید که متناسب با اندازه اتاق شما نباشد، به خصوص اگر اتاق کوچکتری داشته باشید. می‌توانید نکات مربوط به چیدمان یک اتاق خواب کوچک را در این مقاله بررسی کنید. برای اتاق‌های بزرگتر، گزینه‌های بیشتری برای اندازه فرش‌های بزرگتر در اختیار خواهید داشت.
  2. تعداد دکوراسیون و وسایل اتاق: اگر اتاق کوچکتری دارید و تصمیم دارید، یک یا تعداد کمی وسیله در اتاق جای دهید، به طور کلی می‌توانید از فرش فانتزی باریک‌تری استفاده کنید که لازم نیست، با وسایل تداخلی باشد.
  3. نوع سرویس خواب: شما باید تعیین کنید که سرویس خواب شما ابعاد استاندارد دارد، یا غیر استاندارد. تخت خواب‌هایی با ابعاد غیر استاندارد معمولا از اندازه استاندارد بلندتر یا پهن‌تر هستند که می‌تواند بر روی اندازه فرش که مناسب‌ترین حالت است، تأثیر به سزایی بگذارد.
  4. قرار دادن فرش: فرش‌ها عموما عمود بر تخت قرار می‌گیرند، به این معنی که طول فرش با عرض تخت خواب شما اندازه گیری می‌شود. هرچه فرش طولانی‌تری داشته باشید، فضای بیشتری در کناره‌های تخت خواب خود خواهید داشت تا بتوانید به راحتی پاهای خود را روی فرش بگذارید.

برعکس، با قرارگیری دیگر فرش، عرض فرش شما در برابر طول تخت اندازه گیری می‌شود. فرش‌های گسترده‌تر به شما این امکان را می‌دهد که فرش را در زیر تخت و وسایل دیگر اتاق خواب خود قرار دهید.

فرش برای اتاق خواب و ۳ راه برای قرار دادن آن زیر تخت

فرش اتاق خواب - فرش فانتزی

در این قسمت به دیگر نمونه فرش فانتزی اتاق خواب می‌پردازیم. بر اساس دستورالعمل‌های کلی که در مورد آنها بحث کردیم، این سه راهی است که می‌توانید یک فرش را در زیر تخت خواب خود قرار دهید.

پاتختی و سرویس خواب

اگر فرشی و اتاق بزرگ دارید که به اندازه کافی محیط اضافی دارد، می‌توانید فرش اتاق خود را طوری قرار دهید که در زیر تخت خواب قرار داشته باشد، از پایه تخت به سمت دیوار پشت میزهای تخت شما ایجاد شده باشد.

فرش را جلوی پاتختی‌ قرار دهید

اگر فرش شما آنقدر بزرگ نیست که بتواند فاصله پای تختتان را تا دیوار پشت تخت خوابتان بپوشاند، می‌توانید فرش منطقه خود را جلوی تخته‌های خواب خود قرار دهید، مطمئن شوید که فرش شما حداقل تا پای تخت شما قرار دارد و مقداری از فضای جلوی تخت خواب‌های شما را محصور می‌کند.

از وسط تخت شروع کنید

در مواردی که در پایین تخت خود نیمکت یا عسلی دارید. ممکن است، بخواهید فرش شما چند سانتی متر از تخت خواب شما فراتر رود. با این محل قرار دادن، فرش خود را از وسط تخت خواب خود شروع کنید و مطمئن شوید که آنقدر فراتر از تخت شما قرار می‌گیرد. که در هنگام نشستن روی عثمان یا نیمکت خود جایی برای قرار دادن پا داشته باشید.

یک گزینه کمتر معمول، اما هنوز هم عالی استفاده از فرش فانتزی در کنار تخت خود است. این یک گزینه عالی در اتاق‌های کوچکتر است، به خصوص اگر شما باید تخت را در گوشه‌ای قرار دهید. و فضای لازم برای فرش با اندازه کامل را نداشته باشید. این ایده بهترین حالت به نظر می‌رسد زمانی که محیط کمی از فضای اتاق شما موجود است.

برای داشتن ظاهری زیباتر و با شکوه بیشتر، می‌توانید یک فرش گرد در کنار تخت خواب قرار دهید. برای قرار دادن یک فرش، محل قرارگیری را از وسط تخت خواب خود شروع کنید. این می‌تواند برای اتاق‌های باریک عالی باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *