۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
سرویس خواب ABS  چیست و چرا وارد صنعت سرویس خواب شد؟

سرویس خواب ABS چیست و چرا وارد صنعت سرویس خواب شد؟

۰۳ آبان ۱۳۹۹

در این مقاله قصد داریم به موضوع سرویس خواب ABS بپردازیم. در این مقاله سعی داریم در مورد صنعت پلیمری ABS که به تازگی سازندگان سرویس خواب از این مواد […]

در این مقاله قصد داریم به موضوع سرویس خواب ABS بپردازیم.

در این مقاله سعی داریم در مورد صنعت پلیمری ABS که به تازگی سازندگان سرویس خواب از این مواد اولیه استفاده می کنند، توضیحات جامع و کاملی را برای شما بیان کنیم. با استفاده از پلیمر ABS سازندگان سرویس خواب مجلل و زیبایی را که با استفاده از دستگاه های مخصوص طراحی می شود، را ساخته و در اختیار مشتریان قرار می دهند،

همچنین در مورد انواع سرویس خواب و ویژگی هایی که یک سرویس خواب مناسب باید داشته باشد، برای شما مطالبی را ارائه می دهیم. سرویس خواب در طرح ها و رنگهای متنوعی تولید می شود و با توجه به نیاز فرد سرویس خواب دو نفره و یا یک نفره را برای اتاق خواب خود استفاده می کند.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

    1. سرویس خواب چیست؟
    2. انواع تخت خواب هایی که در اتاق خواب به کار برده میشود را نام ببرید؟
    3. نکاتی که باید در زمان تهیه سرویس خواب به آن توجه کنیم؟
    4. اجزای سرویس خواب را نام ببرید؟
  1. ویژگی هایی که یک سرویس خواب مناسب باید داشته باشد؟
  2. تشک خوشخواب مناسب دارای چه خصوصیاتی است؟
  3. انواع خوشخواب را نام ببرید؟
  4. انواع سرویس خواب را نام ببرید؟
  5. پلیمر ABS چیست؟
  6. مزایای پلیمر ABS را بیان کنید؟
  7. سرویس خواب ABS چیست؟
  8. رنگ کاری سرویس خواب ABS به چه صورت انجام می شود؟
  9. کلاف سرویس خواب ABS دارای چه ویژگی هایی است؟
  10. عوامل تاثیرگذار بر سختی پلیمر را نام ببرید؟
  11. اجزای تشکیل دهنده در سرویس خواب ABS (پلیمری ) را نام ببرید؟
  12. عوامل موثر بر قیمت سرویس خواب پلیمری (ABS ) چیست؟

 

سرویس خواب

سرویس خواب

یکی از اساسی ترین وسایلی که در اتاق خواب به کار برده می شود، سرویس خواب است. وسایلی که در اتاق خواب برای آسایش و آرامش بیشتر افراد به کار برده می شود و نقش این وسایل در زمان استفاده از قبل و بعد از خواب و همچنین زمان خواب را فراهم می کند سرویس خواب نام دارد.

سرویس خوابی که برای اتاق خواب به کار برده می شود، در طرح و مدلهای متنوعی در بازار است که با توجه به سلیقه و نظر مشتری سرویس خوابی که افراد در آن احساس راحتی بیشتری دارند، می توانند تهیه کنند.

بهتر است، قبل از تهیه سرویس خواب با مدلهای مختلف این سرویس و همچنین اجزایی تشکیل دهنده ی سرویس خواب آگاهی کامل داشته باشیم و این وسیله را با توجه به دکوراسیون داخلی منزل و فضای اتاق خواب آن را تهیه کنیم.

برای مشاهده محصولات آرکا چوب اینجا کلیک کنید.

هر سرویس خواب دارای اجزای تشکیل دهنده ای است که برای تکمیل شدن این محصول در کنار هم باید به موارد زیر توجه کنیم که شامل:

  • یکی از اجزای تشکیل دهنده در سرویس خواب که جزء اصلی ترین وسیله در ست سرویس خواب به حساب می آید تخت خواب است.
  • در کنار تخت خواب برای راحتی افراد از پاتختی استفاده می کنند که بسیار کاربردی است.
  • به طور کلی باید گفت که هر اتاق خواب به دلیل اینکه یک فضای شخصی به حساب می آید به آینه نیاز دارد تا نیاز فرد را در طی روز تامین کند.
  • برای قرار دادن لوازم آرایشی و بهداشتی بهتر است که از میز آرایش استفاده کنیم تا به کمک این میز به اتاق خواب نیز نظم خاصی دهیم.
  • امروزه یکی از جدیدترین وسیله هایی که در سرویس خواب به کار برده می شود، پاف است.
  • هر اتاق خواب برای اینکه لباس و وسایل اضافی در جای مناسب قرار بگیرد نیاز به کمد دارد.

در مجموع اصلی ترین و مهم ترین وسیله در سرویس خواب تخت خواب است که باید با توجه و نیاز فرد برای آسایش بیشتر مرغوب ترین سرویس را انتخاب کرد، سایر وسایل در سرویس خواب انتخابی بوده است و با توجه به نیاز فرد سایر وسایل را می توانیم به سرویس خواب خود کم یا زیاد کنیم.

تخت خواب

سرویس خواب ای بی اس

وسیله ای که برای زمان استراحت و خواب مورد استفاده قرار می گیرد، تخت خواب است، برای کامل کردن این وسیله از تشک و یا خوشخواب استاندارد، بالش و ملحفه استفاده می کنند تا راحتی آن بیشتر باشد.

سازندگان و تولید کنندگان این محصولات استانداردی که برای سرویس خواب در نظر گرفته اند را حدودا بین نود تا صد و ده سانتی متر است و همچنین سایز بزرگتر برای تخت خواب اندازه ی بین صد و سی و پنج تا صد و پنجاه سانتی متر را در نظر گرفته اند.

علاوه بر این موارد ارتفاع استانداردی که برای تخت خواب ها در نظر گرفته شده است تا از این طریق بتوانیم زیر تخت را بهتر تمیز کنیم، بین سی و پنج تا چهل سانتی متر است. افراد تخت خواب را با توجه به فرهنگ هر کشور و سلیقه ای که دارند، تهیه می کنند، علاوه بر این موارد سعی می کنند، از سرویسی استفاده کنند که با کل فضای منزل همخوانی و مطابقت داشته باشد.

انواع تخت خواب

انواع تخت خواب

انواع تخت خواب هایی که برای اتاق خواب به کار برده می شود، عبارتند از:

۱) سرویس خوابی که برای اتاق خواب در نظر گرفته می شود، شامل تخت خواب یک نفره می باشد.

۲) تخت خواب های دو نفره که مختص به اتاق خواب مستر ( یا والدین ) است.

۳) تخت خواب هایی که از نظر شکل ظاهری شبیه تخت خواب های سورتمه ای هستند.

۴) تخت خواب هایی که بیشتر برای اتاق مستر یا اتاق مهمان به کار برده می شود، تخت خواب های دو نفره هستند.

۵) تخت خواب های متحرک مدل دیگری از تخت خواب هایی هستند که جزء سرویس خواب محسوب می شوند و حمل و جا به جایی آنها به راحتی انجام می شود.

۶) تخت خواب نوزاد که در اتاق خواب کودک مورد استفاده قرار می گیرد و دارای استانداردهای لازم است.

تخت خوابهای سلطنتی

۷) تخت خوابهای سلطنتی که برای اتاق خواب های بزرگ به کار برده می شود که یک فضای شیک و مجللی را به وجود می آورد.

۸) تخت خواب های سایبانی که بیشتر در کنار ساحل به کار برده می شود.

۹) تخت خواب های تاج دار که جزئی از سرویس خواب محسوب می شوند و جنس آنها از چوب است.

۱۰) یکی از تخت خواب های کاربردی و کارآمد تخت خوابهای جک دار هستند که نسبت به سایر تخت خوابهای دیگر از نظر قیمتی بالاتر بوده است.

۱۱) تخت خواب هایی که روزانه هستند.

۱۲) یکی از سرویس های خواب که نسبت به سایر تخت خوابهای دیگر جای کمی را اشغال می کنند، تختخوابهای تاشو هستند که مناسب برای فضای های کوچک است.

۱۳) تخت خوابهایی که قابل تنظیم بوده و با دقت به اندازه افراد می توانیم آنها را بزرگ یا کوچک کنیم.

تمامی این مدلها از مدلهای تخت خواب هستند که در سرویس خواب به کار برده می شود و با توجه به نیاز مشتری می توان هر مدل از تخت خواب را که نیاز دارند، با توجه به طرح و سبک مورد نظر انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند.

نکات مهم در زمان تهیه تخت خواب

نکات مهم در زمان تهیه تخت خواب

– در زمان تهیه سرویس خواب یکی از مواردی که باید به آن توجه شود، این است که مشتری سرویس خواب انتخابی خود را بو کند تا از این طریق بتوانند به کیفیت رنگ و مرغوبیت چوبی که به کار برده شده در این محصول اطمینان کامل را پیدا کند. اگر از سرویس خواب نامرغوب استفاده کنیم، باعث می شود که بوی بدی که از رنگ و جلای این محصول استفاده شده است، در تمام محیط اتاق خواب پخش شده و به مرور برای فرد آزار دهنده باشد.

– سعی کنیم، از تخت خواب استاندارد که دارای ارتفاع و قد مناسب است، استفاده کنیم.

– افرادی که از سرویس خواب دسته دوم استفاده می کنند، بهتر است که در زمان خرید به این نکته توجه کنند که این سرویس خواب شیار و یا ترک خوردگی نداشته باشد، زیرا این موارد در اثر موریانه ایجاد شده است که این موارد از نظر بهداشتی مناسب نبوده و بهتر است، خریداری نشود.

اندازه و سایز تخت خواب

– یکی از مهمترین نکاتی که در زمان تهیه سرویس خواب باید به آن توجه داشته باشیم اندازه و سایز تخت خواب است، زیرا برای افرادی که قد بلندی دارند و یا درشت هستند، باید از ابعاد تخت بزرگتری استفاده کرد و برای افرادی که کوتاه قد هستند و یا قد متوسطی دارند، باید از تخت استاندارد و مناسب استفاده شود.

– سرویس خوابی مناسب برای اتاق خواب است که با توجه به متراژ و فضای داخلی اتاق خواب تهیه شود تا از فضای داخلی بهترین استفاده را داشته باشیم.

– در زمان خرید تخت خواب فرفورژه باید سعی کنیم که از سرویس خوابی استفاده کنیم که دارای لبه های تیز نباشند، زیرا این محصول در اتاق خواب برای فرزندان و یا خود شخص ممکن است، آسیب رسان باشد.

تخت خواب دو نفره

استفاده از تخت خواب دو نفره و یا یک نفره باعث می شود که سرویس خوابی را انتخاب کنیم که با محیط اتاق خواب ما هماهنگ و متناسب باشد. طراحان و سازندگان سرویس خواب اندازه ی استانداردی را که برای تخت خواب ها در نظر گرفته اند به این صورت است، که:

  • ابعاد استانداردی که برای سرویس خواب ( تخت خواب ) کودکان مناسب است، دارای عرض و طول ( شصت×صد و چهل) است.
  • ابعاد استانداردی که برای تخت خواب های یک نفر مناسب است و افراد می توانند با توجه به فضای در اختیار داشته آن را تهیه کنند، دارای عرض و طول ( نود×دویست) است.
  • ابعاد استانداردی که برای تخت خواب های کویین در نظر گرفته شده است، ( ۱۶۰×۲۰۰) می باشد.
  • ابعاد استانداردی که برای تخت خوابهای سوپر کینگ بیان شده بین ( ۲۰۰×۲۰۰) است.
  • و همچنین برای تخت خوابهای دو نفره که به شکل دایره ای هستند، از قطر دویست و پانزده سانتی متری استفاده کرده اند.

این ابعاد استاندارد برای تخت خواب هایی که جزء اصلی سرویس خواب به حساب می آیند مورد استفاده قرار گرفته است.

اجزای اصلی در سرویس خواب

اجزای اصلی در سرویس خواب

پاتختی

در کنار هر سرویس خواب، پاتختی وجود دارد که یک وسیله ی کاربردی در اتاق خواب است. با توجه به تخت خواب، پاتختی هم در اندازه و سایز مختلف موجود است. معمولا افراد از پاتختی برای قرار دادن ساعت، عینک مطالعه، آباژور و همچنین قاب عکس های قدیمی و سایر لوازم دیگر استفاده می کنند. پاتختی دارای کشو های کوچکی است که افراد برای استفاده از وسایل شخصی خود استفاده می کنند.

پاتختی در کنار تخت باید با هم در یک راستا باشد تا فرد دسترسی آسان تری به آن داشته باشد. بعضی از سازندگان این محصولات در زمان ساخت پاتختی برای پایه های آنها از چرخ استفاده می کنند که حمل و نقل آنها به راحتی انجام شود.

آینه

در کنار سرویس خواب یکی دیگر از لوازم جانبی آینه است که بسیار کاربردی در هر اتاق خواب است. استفاده از آینه در اتاق خواب باعث شده که فضای داخلی اتاق خواب بزرگتر شود و همچنین نیاز هر فرد در اتاق خواب که یک فضای شخصی به حساب می آید با آینه کامل تر شود. آینه را یا بر روی میز آرایش قرار داده و پیچ می کنند و یا روی میز به دیوار تکیه می دهند که از نظر ایمنی اگر افراد این آینه ها را پیچ کنند، ایمن تر است.

امروزه طراحان داخلی در اتاق خواب های کوچک برای اینکه از فضا بهترین استفاده را داشته باشند، آینه را به کمد دیواری وصل می کنند، البته برای اتاق خوابهایی که فضای کمی دارند، استفاده از آینه ی قدی مناسب نبوده، زیرا این آینه ها بخش زیادی را اشغال کرده و باعث شلوغی اتاق خواب میشود.

میز آرایش

یکی دیگر از اجزای سرویس خواب، میز آرایش یا میز توالت می باشد که در هر اتاق خواب مورد نیاز است. کاربرد این میز در اتاق خواب به این صورت است که تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی فرد را بر روی این میز نگهداری می شود تا به اتاق خواب نظم و انضباط بیشتری دهد.

این میزهای آرایشی دارای چندین کشو است که افراد از این کشو ها برای قرار دادن لباس زیر و لباس های شخصی خود استفاده می کنند. همانطور که در بالا توضیح دادیم آینه ای که در سرویس خواب موجود است، را بر روی این بخش قرار می دهند.

خانواده هایی که فرزند کوچک در منزل دارند، بهتر است که این آینه ها را به میز پیچ کرده تا امنیت بیشتری در اتاق خواب باشد. هر میز آرایش دارای یک صندلی است که برای راحتی افراد طراحی شده است که جزئی از لوازم جانبی به حساب می آید که بنا به درخواست مشتری می توانند آنها را تهیه کنند.

پاف

امروزه یکی از لوازم جانبی سرویس خواب که در اتاق خواب به کار برده می شود، پاف نام دارد. پاف از نظر ظاهری شبیه مبل های بدون پشتی است که سازندگان ارتفاع این وسیله را از تخت پایین تر ساخته و در کنار تخت قرار می دهند.

پاف ها دارای کاربرد های مختلفی است که بعضی از افراد برای قرار دادن وسیله از آن استفاده می کنند. بعضی از سازندگان پاف را به صورت صندوقدار می سازند که افراد از این بخش برای نگهداری لوازم شخصی خود استفاده می کنند. پاف ها دارای مدل و طرح های مختلفی هستند که به دیزاین و دکوراسیون اتاق خواب جلوه خاصی می دهد.

طراحان داخلی برای اینکه زیبایی اتاق خواب بیشتر باشد، پیشنهاد می کنند که جنس پاف را طوری انتخاب کنند که با جنس تخت خواب تضاد داشته باشد، زیرا تضاد رنگی در این بخش جذابیت اتاق خواب را دو چندان می کند. تخت خوابهایی که بخش پایانی آنها تخته ندارد، بهتر است که از پاف هایی استفاده کنند که دارای پشتی هستند که از این طریق امنیت تخت بیشتر باشد.

طراحان و سازندگان محصولات سرویس خواب سعی می کنند که پاف ها را طوری طراحی کنید که از تخت خواب کوچکتر باشد، زیرا اگر از اندازه ی تخت بیشتر باشد، جلوه ی زشت و ناپسندی را در اتاق خواب ایجاد می کند.

کمد

یکی از اصلی ترین اجزائی که در سرویس خواب کاربردی و پرمصرف است، کمد لباس است، زیرا هر اتاق خواب نیاز ضروری به کمد دارد که برای استفاده و نگهداری از لباس های شخصی و لباس زیر مورد استفاده قرار می گیرد.

بهتر است که کمد هایی را که انتخاب می کنیم، با توجه به محیط داخلی اتاق خواب در نظر گرفته شود. افراد برای قرار دادن کیف و کفش، لباس خواب، لباس های ویژه مهمانی که در این فضای شخصی مورد استفاده قرار می دهند و در صورت نیاز در دسترس آنهاست می توانند از کمد استفاده کنند.

طراحان داخلی برای اتاق خوابهایی که دارای فضای کوچکی هستند، کمد را انتخاب مناسبی نمی دانند و به مشتریان خود استفاده از تخت خواب های کشودار را پیشنهاد می کنند تا از فضای داخلی بهترین استفاده را داشته باشند، البته اتاق خوابهایی که دارای کمد دیواری هستند، دیگر نیازی به کمد در سرویس خواب نیست، زیرا این وسیله جای زیادی را اشغال می کند.

با توجه به استفاده از سرویس خواب در هر اتاق خواب که تخت خواب اصلی ترین اجزای این سرویس به حساب می آید نیاز به یک تشک تخت خواب استاندارد و مناسب دارد تا نیاز فرد را از لحاظ آرامش و سلامتی تامین کند. پزشکان به تمامی افراد پیشنهاد می کنند، برای اینکه دچار کمر دردهای مزمن و یا عضلانی نشوند، از تشک های استاندارد و مناسب استفاده کنند.

تشک خوشخواب

تشک خوشخواب

در زمان تهیه ی خوشخواب باید به این نکته توجه کنیم که تشکی برای تخت خواب مناسب است که سطح آن از تخت بالاتر بوده و دارای ارتفاع بیشتری باشد تا فرد زمان استراحت بر روی آن احساس آرامش داشته باشد. همانطور که می دانید تشک های طبی و سایر خوشخواب ها دارای ارتفاع گوناگونی هستند و همچنین هر تشک از مواد متفاوتی به عنوان مواد اولیه ساخت آنها تشکیل شده است.

مواد تشکیل دهنده ای که برای تولید خوشخواب به کار برده می شود، شامل ۱) نمد ۲) موکت ۳) فنر ۴) فوم ۵) یونولیت است که تمامی این مواد برای خوش خواب های طبی و استاندارد به کار برده می شود.

در ساخت تشک های معمولی هم از ۱) فنر ۲) ابر ۳) از پر یا پشم استفاده می کنند. که افراد با توجه به هزینه ای که می خواهند برای خوش خواب تخت خود داشته باشند، این محصول را تهیه می کنند. هنگام تهیه خوشخواب نکته ی قابل اهمیت که فرد باید به آن بسیار توجه داشته باشد، سلامت جسمانی است که در زمان استراحت از آن احساس آرامش داشته باشند و فرد درد و ناراحتی در زمان خواب یا استراحت نداشته باشند.

تشک های طبی استاندارد دارای سطح سفت هستند

تشک های طبی استاندارد دارای سطح سفت هستند و انعطاف پذیر نیستند که این دو قابلیت در این تشک ها سبب شده که سلامتی جسمی فرد را به خصوص در گودی کمر و همچنین فاصله ی بین مهره ها را پیشگیری کرده و فرد دچار آسیب از این ناحیه نشود. همانطور که میدانید تخت خواب از نظر قدی، از قد فرد حدود پانزده سانت بیشتر است و خوشخواب های استاندارد نیز با توجه به این تخت خواب ها طراحی شده اند.

یک روش تشخیصی در مورد خوشخواب سفت و محکم این است که ابتدا فرد روی تشک به صورت صاف دراز کشیده و با کمک یک دست، دست را درون گودی کمر خود قرار دهد، در صورتی که دست به راحتی زیر کمر قرار گرفته نشانه ی آن است که تشک خوشخواب سفت و محکم بوده و می توان آن را برای استفاده تهیه کرد، ولی اگر دست زیر کمر قرار نگرفته نشانه ی آن است که این تشک نرم بوده و مواد اولیه ی آن از فنر و یا ابر تشکیل شده است و مناسب استراحت روزانه نیست.

انواع خوشخواب (تشک)

انواع خوشخواب (تشک)

طبی اسفنجی

خوشخواب طبی اسفنجی دارای مواد اولیه ای است که شامل اسفنج فشرده و همچنین پنبه است. این تشک های طبی اسفنجی مناسب برای افرادی است که وزن آنها زیر نود کیلو گرم بوده است، البته باید گفت که این تشک ها از نظر ماندگاری بسیار بادوام نیستند.

برای سرویس خواب کودکان به دلیل وزن کمی که دارند، بهتر است که از خوشخواب های طبی اسفنجی استفاده کنیم، به این دلیل که از نظر جسمی به بدن کودکان آسیبی نمی رساند.

این خوشخواب ها از پنبه نرمی تشکیل شده است که سبب شده فشار بدن را گرفته و جریان خون را در بدن کودکان به گردش در آورده و همچنین به ماهیچه ها و اعصاب فشار کمی وارد کند.

یکی از مزایای دیگر تشک های طبی اسفنجی این است که به دلیل به کار بردن الیاف طبیعی در این تشک ها سبب شده که حساسیت را از بین برده و یک خواب راحت را برای این افراد فراهم می کند. بیشتر مهمانسرا ها و یا هتل هایی که دارای رنج قیمتی پایینی هستند، از تشکهای طبی اسفنجی استفاده می کنند. فنر به کار برده شده در این تشک ها از نظر ارتجاعی بسیار بالا بوده و همچنین دارای سطح نرمی هستند.

طبی فنری

مدل دیگر خوشخواب که برای تخت خوابها به کار برده میشود تشک های طبی فنری هستند. این تشک ها از سه لایه تشکیل شده اند که شامل ۱) ریباند ۲) اسفنج فشرده ۳) مدلهای مختلف فوم که این سه لایه باعث شده این خوشخواب ها سفت و انعطاف ناپذیر باشند.

خوشخواب طبی فنری شباهت زیادی به خوشخواب های طبی اسفنجی دارند، فقط فرقی که در این خوشخواب است، این بوده که فنر به کار برده شده در این تشک از اسفنجی سخت تر است.

خوشخواب های طبی فنری برای افرادی مناسب است که مدت طولانی را بر روی این خوشخواب ها استراحت می کنند، به دلیل اینکه سفتی این خوشخواب سبب شده که از خواب رفتگی دست و پا جلوگیری می کند. تشک های طبی فنری گزینه ی مناسبی برای افرادی است که دیسک کمر داشته و یا اینکه علاقه مند هستند که بر روی سطح سفت و محکم استراحت کنند.

خوشخواب بادی

یکی دیگر از خوشخواب هایی که برای سرویس تخت خواب به کار برده میشود تشک های بادی هستند. تشک های بادی با کمک تلمبه باز شده و تنظیم کردن باد داخلی این تشک ها به وسیله ی عقربه انجام می گیرد.

افرادی که تمایل دارند، تشک خوشخواب آنها نرم و راحت باشد، برای تنظیم باد بهتر است که نشانگر عقربه را بر روی عدد دویست تا دویست و پنجاه قرار دهند و برای افرادی که تشک طبی و سفت را ترجیح می دهند، بهتر است که نشانگر عقربه بر روی سیصد تا سیصد و پنجاه باشد تا یک خوشخواب استاندارد و ایده آلی را برای مشتری فراهم شود. بهتر است، بدانید که این تشک ها ترکیبی از تشک های طبی و فنر است که برای سلامتی فرد مناسب است و بیشتر مردم از این خوشخواب ها استقبال می کنند.

این سه مدل از خوشخواب با توجه به نیاز فرد برای انواع مختلف سرویس خواب های یک نفره و دو نفره تهیه می شود که افراد در زمان خرید این تشک ها باید به کیفیت و مرغوبیت آنها بسیار توجه داشته باشند.

انواع سرویس خواب

انواع سرویس خواب

امروزه افراد با توجه به فضای داخلی اتاق خواب و همچنین دیزاین منزل سرویس خواب خود را تهیه می کنند. سرویس خواب در انواع متنوعی تولید و ساخته می شود که عبارتند از:

۱) سرویس خواب مدرن ۲) سرویس خواب اسپرت ۳) سرویس خواب عروس ۴) سرویس خواب چوبی که این سرویس خواب دارای سبک و طرح سلطنتی، کلاسیک و همچنین مدرن است که در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

سازندگان و طراحان این محصولات برای تولید و ساخت از متریال های اولیه نظیر چوب، فلز، ام دی اف، پی وی سی و همچنین به تازگی از محصولات پلیمری که ABS نام دارند، استفاده می کنند تا یک محصول با کیفیت و مرغوبی را تولید و روانه ی بازار کنند.

افراد با توجه به فضای داخلی منزل و با توجه به سبکی که برای دکوراسیون منزل خود استفاده می کنند، از این سرویس خواب برای زیبایی بیشتر اتاق خواب خود استفاده می کنند. این سرویس خواب ها با توجه به جنس و کیفیتی که دارند، در دو سایز یک نفره و دو نفره مورد استفاده قرار می گیرد.

سرویس خواب عروس

سرویس خواب عروس

این سرویس خواب مناسب برای زوجهای جوان و جهیزیه عروس است. سازندگان برای ساخت این سرویس عروس بیشتر از رنگ سفید استفاده می کنند، به غیر از رنگ سفید از سایر رنگهای دیگر نظیر رنگ بژ، طلایی و… برای این سرویس خواب استفاده می کنند.

استفاده از رنگ سفید برای سرویس خواب عروس سبب شده که یک اتاق خواب آرامش بخش و شیکی را برای زوج های جوان فراهم کند. سرویس خواب عروس در طرح و مدل های متنوعی تولید می شود، مثلا این سرویس خواب شامل: طرح و مدل (ساده و مدرن )، سرویس خواب عروس سلطنتی ( که امروزه با استفاده از دستگاه های پیشرفته و با استفاده از پلیمر ABS ساخته می شود، )، کلاسیک که افراد با توجه به دیزاین منزل خود و فضای موجود در اتاق خواب از یکی از این مدلها استفاده می کنند.

زوج های جوان می توانند سرویس خواب خود را تغییر رنگ داده و یا وسایل جانبی آن را با توجه به متراژ اتاق خواب خود کم یا زیاد کنند که تمامی این موارد سلیقه ای بوده و با نظر مشتری تولید و ساخته می شود.

سرویس خواب اسپرت

سرویس خواب اسپرت

یکی دیگر از سرویس های خواب زیبا و شیک که طرفداران خاص خود را دارد سرویس خواب اسپرت است که بیشتر نوجوانان و خانواده های جوان به این سرویس خواب علاقمند هستند. سرویس خواب اسپرت برای منازلی که از دکوراسیون مدرن یا کلاسیک استفاده می کنند، مناسب بوده است و زیبایی اتاق خواب را دو چندان می کند.

سازندگان برای تولید و ساخت این سرویس خواب بیشتر ازجنس چوب استفاده می کنند و با توجه به نیاز مشتری طرح و رنگ آن را تغییر می دهند. بعضی از سازندگان برای تولید سرویس خواب اسپرت از ام دی اف (MDF ) که دارای روکش هایگلاس و یا معمولی است، استفاده می کنند که به این سرویس خواب جلوه ی خاصی می دهد.

سازندگان این محصولات یکی از ویژگی های بارزی که برای سرویس خواب اسپرت بیان می کنند، این است که از طرح ساده با خطوط مستقیم و موازی تشکیل شده است. یکی از مشخصه هایی که این سرویس نسبت به سایر سرویس های دیگر دارد، این است که از هرگونه شلوغی در طرح و ساخت این سرویس ها جلوگیری شده و یک سرویس خواب راحت و در عین حال ساده طراحی و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. سرویس خواب اسپرت از رنگهای متنوعی تشکیل شده است،

ولی در مجموع سرویس هایی که از رنگ سفید و روشن تشکیل شده است، با استفاده از یک روتختی رنگی جلوه ی داخلی اتاق خواب را دو چندان می کند. برای اتاق خواب کودک و نوجوان بهترین گزینه استفاده از سرویس خواب اسپرت است که دارای طرح و رنگ خاص است و یک اتاق زیبا را برای نوجوانان ایجاد می کند.

سرویس خواب مدرن

سرویس خواب مدرن

افرادی که برای دکوراسیون داخلی منزل خود از سبک مدرن استفاده می کنند، بهتر است، برای هماهنگی بیشتر فضای داخلی اتاق خواب از سرویس خواب مدرن استفاده کنند.

خصوصیات بارزی که برای سرویس خواب مدرن در نظر گرفته شده است، عبارتند از: ۱) سادگی ۲) جلوگیری از سبک و طرح شلوغ ۳) به کارگیری از خط های ساده و روان بدون هیچ نقش و نگار و همچنین کنده کاری ۴) استفاده از رنگ های شفاف ۵) براق که برای تولید و ساخت سرویس خواب مدرن باید به تمامی این نکات توجه کنیم.

سازندگان این محصول برای ساخت سرویس خواب از جنس چوب، فلز و همچنین ام دی اف استفاده می کنند که ام دی اف به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالا در برابر گرما و رطوبت برای ساخت سرویس خواب مدرن استفاده می کنند.

سرویس خواب مدرن در دو نوع رنگ سفید و تیره مورد استفاده قرار می گیرد

سرویس خواب مدرن در دو نوع رنگ سفید و تیره مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که علاقمند به انتخاب سرویس خواب مدرن هستند، باید به این نکته مهم و اساسی توجه داشته باشند که برای تهیه این محصولات باید به متراژ و فضای داخلی اتاق خواب، رنگ دیوارها، کاغذ دیواری به کار برده شده، رنگ پرده و سایر موارد دیگر را در نظر داشته باشند که با این سرویس خواب هماهنگ بوده و مطابقت بیشتری داشته باشد تا یک فضای زیبا و دلنشینی را در حین سادگی برای اتاق خواب فراهم کنند.

افرادی که از سرویس خواب مدرن که دارای رنگ تیره و مشکی هستند، استفاده می کنند، باید سایر وسایل و اجزای اتاق خواب را از رنگ روشن استفاده کنند تا زیباتر جلوه داده شود،

ولی در صورتی که از سرویس خواب کرم و یا سفید استفاده می کنند، می توانند برای زیبایی بیشتر از روتختی و پرده ی رنگی و یا گلدار استفاده کنند. سرویس خواب مدرن در دو سایز یک نفره و دو نفره موجود است که به دلیل سادگی و زیبایی که دارد، جذابیت فضای داخلی اتاق خواب را دو چندان می کند.

سرویس خواب چوبی

سرویس خواب چوبی

یکی از رایج ترین و زیباترین سرویس خواب، سرویس خواب چوبی است که بسیار زیبا و مستحکم است. این سرویس خواب در دو نوع ترکیب رنگ روشن و تیره مورد استفاده ی سازندگان قرار می گیرد و روانه ی بازار می شود. جنس چوب به کار برده شده در سرویس خواب چوبی شامل ۱) چوب راش ۲) چوب گردو ۳) چوب توسکا ۴) چوب روسی ۴) چوب ام دی اف است.

در سرویس خوابی که از چوب استفاده شده است، رنگ چوب در دو رنگ تیره یا روشن به کار برده می شود و رگه های داخلی چوب و همچنین خط هایی که در هر چوب وجود دارد، قابل مشاهده بوده است.

این سرویس خواب برای تمامی سبک های دکوراسیون داخلی مناسب بوده و به فضای داخلی اتاق خواب جلوه ی خاصی می دهد. برای افرادی که دارای اتاق خواب کوچک هستند و فضای کمی را در اختیار دارند، بهتر است که از سرویس خواب چوبی روشن استفاده کنند تا این بخش بزرگتر دیده شود.

سازندگان و طراحان این محصول می توانند سرویس خواب چوبی را در طرح و مدل های کلاسیک، سلطنتی، مدرن، اسپرت تولید کرده و روانه ی بازار کنند و در اختیار مشتریان و علاقمندان به این سرویس خواب قرار دهند.

ویژگی های سرویس خواب

ویژگی های سرویس خواب

۱) قبل از تهیه سرویس خواب باید به این نکته توجه کنیم که سرویس خواب را برای اتاق کودک می خواهیم و یا برای اتاق خواب مستر با توجه به نیاز خود اقدام به خرید مناسب ترین و بهترین سرویس خواب کنیم.

۲) در زمان خرید سرویس خواب به استاندارد تخت خواب توجه کنیم.

۳) بهتر است که سرویس خواب را با توجه به متراژ و فضای داخلی اتاق خواب تهیه کنیم.

۴) از سرویس خوابی استفاده کنیم که تخت خواب آن دارای ارتفاع چهل تا پنجاه سانتی متری باشد تا نظافت زیر تخت به راحتی انجام شود.

از اصلی ترین بخش انتخاب سرویس خواب

۵) از اصلی ترین بخش انتخاب سرویس خواب می توان به جنس آن اشاره کرد که به طور کلی جنس آنها یا به صورت چوب، ام دی اف، ملامینه و یا فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که میدانید مواد اولیه که برای ساخت سرویس خواب در نظر گرفته می شود، یکی از این چهار مورد می باشد تا بهترین و مرغوبترین محصول را تولید و در اختیار مشتریان قرار دهند.

۶) اجزای اصلی که در سرویس خواب به کار برده می شود، شامل تخت خواب، پاتختی، دراور، آینه، پاف و همچنین کمد است که با توجه به فضای داخلی اتاق خواب می توانیم بهترین و با کیفیت ترین سرویس خواب را انتخاب کنیم.

در زمان تهیه سرویس خواب باید به تمام این موارد توجه کنیم تا یک فضای زیبا و جذابی را برای اتاق خواب خود فراهم کنیم. امروزه سازندگان سرویس خواب از پلیمر ABS برای تولید و ساخت سرویس خواب استفاده می کنند، به دلیل اینکه این محصول در برابر آب و رطوبت مقاوم بوده و همچنین در برابر ضربه خوردگی مقاومت بالایی را دارد و از همه مهمتر نسبت به سایر محصولاتی که برای تهیه سرویس خواب به کار برده می شود، مقرون به صرفه تر است که در مورد این محصول پلیمری (ABS )توضیح می دهیم.

پلیمر ABS

پلیمر ABS

ABS پلیمری است که ترکیبات داخلی آن از سه مونومر تشکیل شده است که به ترتیب شامل:

-Acrylonitrile یا همان آکریلونیتریل از نظر خاصیتی این کروم مقاومت و استحکام بالایی در برابر گرما و فرآیندهای شیمیایی دارد.

– Butadiene یا همان بوتادین که از نظر خاصیتی این کروم می توان به عنوان تقویت کننده مستحکم در برابر فشار و سفتی (استقامت ) اشاره کرد.

– Styrene یا همان استایرن، این کروم از نظر خاصیتی دارای شکل پذیری زیاد و سختی بالا نسبت به دو پلیمر بالا داشته است.

که این مواد اولیه پلیمر ABS را تولید می کند و نامگذاری این پلیمر هم با توجه به اول نام هر پلیمر عنوان بندی شده است. در کشور ما پلیمر ABS در شهرهای تبریز و گلپایگان تولید و روانه ی بازار می شود. در مجموع پلیمر تولید شده در شهر تبریز از نظر رنگ شفاف بوده است و پلیمر تولید شده در گلپایگان از نظر رنگ سفید یخچالی است و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

از نظر خاصیتی که پلیمر دارد، می توان به رنگ پذیری بالای این محصول اشاره کرد. برای تولید پلیمر این سه مونومر را در نسبت های مختلف به همراه طول زنجیره ای مختلف ترکیب کرده و در صنعت تولید و ساخت مبلمان و سرویس خواب به کار می برند.

مزایای پلیمر ABS

مزایای پلیمر ABS

یکی از مزایای این پلیمر می توان به ضربه پذیری بالای آن اشاره کرد، زیرا این پلیمر در برابر ضربه های محکم و سنگینی که به آن وارد می شود، مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

یکی از مزیت هایی که این پلیمر در صنعت مبل و سرویس خواب دارد، این است که قابلیت ماشین کاری مناسبی دارد. پلیمر ABS را می توان همانند قسمتی از چوب آن را ماشین کاری کنیم و به هر شکلی و طرحی که نیاز داریم آن را تبدیل کنیم، البته لازم به ذکر است که در صنعت سرویس خواب به دلیل وجود قالب های فلزی و سیلیکونی دیگر نیازی به این ماشین کاری نیست.

پلیمر ABS نسبت به چوبی که در ساخت سرویس خواب به کار برده می شود، هزینه ی کمتری داشته و برای تولید و ساخت سرویس خواب مقرون به صرفه است.

یکی دیگر از قابلیت های که این پلیمر دارد، این بوده است که با گذشت زمان تغییر شکل و حالت نمی دهد، همچنین ابعاد پلیمر ABS در دماهای گوناگون ثابت مانده و تغییر نمی کند همین عوامل باعث شده که سازندگان امروزه از این مواد اولیه برای سرویس خواب استفاده کنند.

یکی دیگر از مزیت هایی که پلیمر ABS دارد، این است که استقامت بالایی در ترکیبات خود داشته به حدی که کارشناسان از نظر سفتی این پلیمر را مانند سنگ سفت می دانند.

تغییر شکل در حرارت بالا

یکی از ویژگی های دیگر پلیمر ABS این است که با حرارت بالا این قابلیت را دارد که تغییر شکل دهد. این پلیمر را با دمای زیاد مثلا دویست و پنجاه درجه سانتی گراد حرارت داده و از این طریق تولیدکنندگان می توانند به مدل های متنوعی که مورد نیاز بازار است، آنها را تغییر شکل دهند.

این پلیمر با دمای دویست و سی درجه سانتی گراد کم کم شروع به آتش سوزی می شود و همین عامل باعث شده که پلیمر ABS در برابر آتش سوزی مقاوم تر باشد.

یکی از قابلیت های مهم پلیمر ABS این است که در برابر رطوبت و مواد شیمیایی مقاوم بوده و از ورود حشرات و موریانه به داخل سرویس خواب جلوگیری میشود.

این پلیمر از نظر هزینه نسبت به چوب مقرون به صرفه تر بوده است و همچنین از تخریب محیط زیست و جنگلها نیز جلوگیری می کند.

یکی از مزیت های این پلیمر می توان به این مورد اشاره کرد که حدود شصت درصد در مصرف چوب صرفه جویی شده و همچنین تولید کنندگان در زمان ساخت سرویس خواب از چوب ضایعات چوبی زیادی را در اختیار داشتند که با استفاده از پلیمر ABS این ضایعات تا حد زیادی کاهش یافته است.

یکی دیگر از مزایای این پلیمر می توان به قابلیت برگشت پذیری آن اشاره کرد.

در زمان تولید و ساخت سرویس خواب با استفاده از این پلیمر گاز سمی از خود تولید نکرده که باعث آلودگی محیط زیست شود و همچنین این محصول بوی نامطلوبی را از خود تکثیر نمی کند.

عدم آسیب به محیط زیست

همانطور که می دانید برای تولید و ساخت سرویس خواب چوبی سازندگان مجبور بودند که درختان زیادی را برش دهند که این عامل به زیست و جنگل ها آسیب زیادی را وارد می کرد، اما این پلیمر سبب شده است که به محیط زیست آسیبی وارد نشود.

تمامی مواردی را که در بالا توضیح دادیم از مزیت های پلیمر ABS در صنعت و ساخت سرویس خواب است که تولیدکنندگان از این محصول استقبال خوبی داشته اند.

بهتر است، بدانید که سازندگان و طراحان سرویس خواب از پلیمر ABS در بخش های سر تخت سرویس خواب، قسمت پایینی تخت، پایه ی تخت خواب و همچنین قاب های آینه به دلیل استقامت و شکل پذیری بالا استفاده می کنند و بخش های دیگر سرویس خواب را از چوب استفاده می کنند تا هر دوی آنها در کنار هم یک محصول با کیفیت و مرغوبی را تولید و در اختیار مشتری قرار دهند.

سرویس خواب ABS

سرویس خواب ABS

مواد اولیه این سرویس خواب نفتی (پلاستیکی ) بوده است که در صنعت مبلمان و سرویس خواب به کار برده می شود. این مواد اولیه از نظر استحکام و مقاومت در برابر رطوبت و گرما مناسب بوده و دارای کیفیت بالایی است.

سازندگان برای ذوب مواد اولیه پلیمری ( از درجه) دویست درجه سانتی گراد و برای سوزاندن پلیمر از دویست و بیست درجه سانتی گراد استفاده می کنند تا بتوانند با انجام این تغییرات به شکل دهی و انعطاف پذیری این پلیمر در ساخت و تولید سرویس خواب کمک کنند.

یکی از خاصیت هایی که این پلیمر دارد، این است که به دلیل جنس پلاستیکی آن کاملا ضد آب و ضد خش بوده است.

برای تهیه سرویس خواب دو نفره با استفاده از پلیمر و یا ( ABS ) سازندگان به نکات زیر توجه می کنند:

۱) سرویس خواب دو نفره ABS که محصول جدید و مدرن است، برای ساخت آن از جنس MDF و ABS استفاده می کنند، زیرا هر دوی این مواد اولیه از نظر استقامت و مقاومت در برابر رطوبت و گرما مناسب هستند و یک محصول با کیفیت تولید می شود.

۲) سازندگان سرویس خواب ABS سعی می کنند که از بهترین و مرغوبترین رنگ برای این محصولات استفاده کنند. رنگی که برای این پلیمر در نظر گرفته میشود پلی اورتان است.

۳) رنگی که برای این سرویس خواب به کار میرود وارداتی بوده است و کشور سوئد با انجام آزمایشهای لازم اقدام به تولید این رنگ برای سرویس خواب و مبلمان می کنند و در اختیار سایر کشورها قرار می دهد.

۴) سازندگان و طراحان این سرویس خواب با استفاده از این رنگ وارداتی و ترکیب رنگهای دیگر این محصول را در پنج نوبت رنگ کاری میکنند تا یک رنگ یک دست و زیبایی بر روی سرویس خواب ایجاد شود.

۵) از ویژگی هایی که این رنگ بر روی سرویس خواب ABS دارد، می توان به براق بودن، رنگ شیک و خاص و همچنین ماندگاری بالایی که این محصول دارد، اشاره کرد.

۶) سرویس خواب ABS به دلیل استحکام و خاص بودن رنگ افراد زیادی از این محصولات استقبال کرده و جزء سرویس خواب کلاسیک به حساب می آید که مناسب برای فضاهای بزرگ است و به فضای داخلی اتاق خواب جلوه و زیبایی خاصی می دهد.

رنگ آمیزی سرویس خواب ABS

رنگ آمیزی سرویس خواب ABS

برای رنگ کاری سرویس خواب ABS باید از یک زیرکاری مناسب و دقیقی استفاده کنیم تا بعد از رنگ کاری بر روی سرویس برآمدگی و خط و خشی در آن دیده نشود. بهتر است که برای زیرکاری و رنگ کاری سرویس خواب ABS از افراد با تجربه و ماهر استفاده کنیم تا یک رنگ مرغوب و با کیفیتی را تولید کنیم. همانطور که توضیح دادیم برای رنگ کاری سرویس خواب ABS از رنگ پلی اورتان استفاده می کنیم. در زمان رنگ کاری این سرویس خواب باید به موارد زیر توجه کنیم:

  • برای این سرویس خواب از یک آسترکاری حرفه ای و با کیفیت استفاده کنیم تا در پایان محصول یک سرویس با کیفیتی را در اختیار داشته باشیم.
  • بهتر است که زیرکاری سرویس خواب ABS هیچ عیب و نقصی نداشته باشد تا بعد از رنگ کاری روی محصول برجستگی و یا بدنه زخمی نباشد، زیرا از مرغوبیت محصول کاسته می شود.
  • برای رنگ کاری سرویس خواب ABS بهتر است که از ترکیب رنگ استاندارد و یکنواخت استفاده کنیم و این ترکیب رنگ را در طی چند مرحله بر روی سرویس خواب پاشش دهیم تا یک رنگ مرغوب و خاصی ایجاد شود.
  • برای اینکه رنگ کاری سرویس خواب با دوام باشد، بهتر است که از کیلر استفاده کنیم.

در زمان رنگ کاری سرویس خواب ABS باید به این موارد توجه کنیم تا رنگکار بتواند یک رنگ مرغوب و با کیفیتی را بر روی سرویس خواب ایجاد کند.

کلاف سرویس خواب ABS

کلاف سرویس خواب ABS

سازندگان و طراحان ساخت و تولید این سرویس خواب از قالب های متنوع و دقیقی در قسمت کلاف و مونتاژ استفاده می کنند، زیرا این بخش تولید حساسیت زیادی داشته است. در این بخش از سرویس خواب به چند نکته باید توجه شود:

۱) کلاف کار باید در این بخش از مهارت بالایی برخوردار باشد تا با تنظیم دقیق بتواند بهترین محصول را ارائه دهد.

۲) این بخش از سرویس خواب با مونتاژ حرفه ای برای تنظیم دقیق کشوها، درب و همچنین تمامی طرح و نقش رویه کار صورت می گیرد.

۳) در بخش کلاف سرویس خواب باید ست لمسه ها را به صورت هماهنگ ( ترازو با قالب های حرفه ای مونتاژ کنیم.

با انجام تمامی این نکات که توسط افراد باتجربه و ماهر انجام می شود، باعث شده که کلاف سرویس خواب abs به بهترین شکل انجام شده و در اختیار افرادی که به این سرویس خواب علاقه مند هستند، قرار بگیرد. در سرویس خواب پلیمری سازندگان از شیوه های زیر پیروی می کنند که عبارتند از:

برای منظم تر و زیباتر شدن این سرویس خواب باید لبه ورق ها و باید درها به طور کامل در یک شکل و طرح طراحی شود.

استاندارد بودن از لحاظ ارتفاع

ارتفاع تخت و پاتختی کاملا استاندارد بوده و با اصول طراحی میشود.

برای تولید سرویس خواب پلیمری سازندگان از کلافی استفاده می کنند که صدا نداشته و طبق اصول و استاندارد های لازم طراحی شده باشد.

ست دستگیره هایی که برای دراور و پاتختی و همچنین پایه های تخت در نظر گرفته می شود، بنا به سلیقه و نظر مشتری انجام میشود و میتوان آنها را تغییر داد.

سرویس خواب پلیمری طرح طلای سرخ آن از همه پرفروش تر بوده و علاقه مندان خاص خود را دارد و همچنین رنگ طلایی این محصول بسیار زیبا و جذاب بوده است و اختصاص به اتاق خوابهایی دارد که از سبک کلاسیک وود استفاده کرده اند.

منبت کاری که بر روی سرویس خواب پلیمری انجام می شود، با استفاده از دستگاه های خاص و مدرن صورت می گیرد، بنابراین افرادی که این طرح را نمی پسندد می توانند نقش و نگاری که با سلیقه ی آنها هماهنگ تر است، را به سازندگان عنوان کرده و آنها با توجه به طرح انتخابی تاج تخت، پایه ی تخت و پاتختی ها را تغییر داده و از یک سبک دیگر استفاده کنند.

عوامل تاثیرگذار بر سختی پلیمر

عوامل تاثیرگذار بر سختی پلیمر

ساختار شیمیایی

اولین عامل در سختی پلیمر ساختار شیمیایی آن است که از اصلی ترین و مهم ترین عوامل در سختی این مونومر است و علاوه بر آن پیوندهای بین مولکولی هم در آن تاثیرگذار است. طبق آمار به دست آمده در جدول یک برای سختی پلیمر بر مبنای آزمون( Shore D) بر این اساس است، که:

پلیمر ABS حداقل مقدار (Shore D) =100 حداکثر مقدار(Shore D) =100

مخلوط ها

مخلوط کردن پلیمر یکی از اساسی ترین روشهایی است که برای کیفیت خواص پلیمر به کاربرده می شود. کارشناسان دو پلیمر HDPE و LDPE را در آزمایشگاه به صورت جدا و خالص مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهند و از انجام این فرآیند نتیجه ی به دست آمده به این صورت است که HDPE بیشترین سختی را نسبت به LDPE دارد و دلیل آن هم درجه ی بلورینگی زیادتر و ساختار دقیق و منظم آن است.

درجه بلورینگی

ساختار منظم مولکولهای پلیمری که به طور منظم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند نشانه ی درجه ی بلورینگی در پلیمر است. طبق نتایجی که دانشمندان به دست آورده اند به این نتیجه رسیده اند که سختی پلیمر رابطه ی نزدیکی با درجه بلورینگی پلیمر دارد، به طوری که هر چقدر درجه بلورینگی زیادتر باشد، سختی پلیمر هم بیشتر می شود.

افزودنیها

برای اینکه خاصیت شیمیایی و فیزیکی و همچنین مکانیکی پلیمرها بهبود یابد، از افزودنی های نظیر ترکیبات شیمیایی و معدنی استفاده می کنند. یکی از افزودنی های رایج که در پلیمر ها مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان پرکننده، تقویت کننده و همچنین نرم کننده به کار برده می شود، آنتی اکسیدانت ها هستند.

تمامی این موارد از عوامل تاثیرگذار در ساخت یک پلیمر با کیفیت و مرغوب باید توسط کارشناسان این امر صورت بگیرد و در اختیار سازندگان سرویس خواب ABS قرار بگیرد.

اجزای تشکیل دهنده در سرویس خواب ABS

اجزای تشکیل دهنده در سرویس خواب ABS

سرویس خواب پلیمری و یا ( ABS) که تخت خواب جزء این سرویس خواب است، دارای تاج های بسیار شیک با منبت کاری عالی و به سبک کلاسیک است که در آن از نقش و نگار زیبایی به کار برده شده است و جنس این سرویس خواب از ام دی اف ترک و پلیمر است که طرح و منبت کاری این سرویس ها با استفاده از پلیمر انجام می شود.

از نظر رنگ ظاهری این سرویس خواب پلیمری به رنگ صدفی طلایی و یا رنگهای متنوع دیگری در آن به کار برده شده است، به جز رنگ این محصول رویه این سرویس ها از پارچه های چرم و یا پارچه ای استفاده شده است.

این سرویس خواب از ۱) میز آرایش کلاسیک که دارای چندین کشو است، ۲) آینه که طراحی آن با قاب چوبی یا پلیمری به کار گرفته شده است، ۳) عسلی ۴) و همچنین پاتختی که استفاده از این سرویس خواب به دکوراسیون و طراحی اتاق خواب جلوه و زیبایی خاص می دهد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت سرویس خواب

اجزاعوامل تاثیرگذار در قیمت سرویس خوابی تشکیل دهنده در سرویس خواب ABS

  • اولین عاملی که باعث شده بر قیمت سرویس خواب تاثیر بگذارد جنس سرویس خواب است که معمولا اگر سرویس خواب از مواد اولیه آن از چوب تشکیل شده باشد، به مراتب گران تر است، سایر مواد اولیه ای است که در تولید و ساخت سرویس چوب به کار برده می شود، البته سرویس خواب پلیمری به دلیل کیفیتی که دارد، نسبت به سایر سرویس خواب مناسب تر بوده است.

در زمان خرید سرویس خواب افراد می توانند به صورت انتخابی از اجزای سرویس خواب که کاربردی ندارد، صرف نظر کنند، مثلا می توانند از پاف و یا کمد که برای اتاق خواب لزومی ندارد، چشم پوشی کرده و لوازم اصلی سرویس خواب را تهیه کنند.

این عوامل باعث شده که بر قیمت سرویس خواب تاثیر داشته باشد.

  • یکی از عوامل دیگری که بر قیمت سرویس خواب اثر دارد، استفاده از یراق آلات است.
  • کفی که برای تخت خواب در سرویس خواب به کار برده می شود، سبب میشود که بر قیمت این محصول اثر داشته باشد. مثلا سرویس خواب هایی که دارای کفی جک دار هستند، نسبت به سرویس خواب های ساده گرانتر بوده است.
  • هر چه سرویس خواب از منبت کاری بیشتری تشکیل شده باشد، قیمت این محصول هم بیشتر می شود.

تمامی این عوامل بر قیمت نهایی سرویس خواب اثر گذاشته است و باعث شده هر سرویس خواب با جنس متفاوتی که دارد، دارای یک رنج قیمتی باشد.

برای تهیه ی سرویس خواب پلیمری ( ABS) که از لحاظ زیبایی و کیفیت در حد بالایی هستند، باید با توجه به فضای داخلی اتاق خواب آن را تهیه کنیم تا حمل و نقل آنها هم به راحتی صورت بگیرد. علاوه بر وزن این سرویس خواب باید به ارتفاع آن هم اهمیت دهیم تا زمانی که از تخت می خواهیم پایین بیاییم زانو ها به صورت زاویه ی نود درجه قرار بگیرند.

نتیجه گیری

برای تولید و ساخت سرویس خواب بهتر است که از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت استفاده کنیم، به این دلیل که این محصول تا چندین سال مورد استفاده قرار بگیرد. سرویس خواب را باید با توجه به متراژ داخلی اتاق خواب و دکوراسیون داخلی اتاق خواب تهیه کنیم.

سرویس خواب دارای اجزای اصلی است که با در نظر گرفتن نیاز فرد می توانیم این موارد را کم یا زیاد کنیم که شامل تخت خواب، دراور، پاف، کمد، میز آرایش، صندلی، پاتختی است. تخت خواب اصلی ترین وسیله ای است که در سرویس خواب باید وجود داشته باشد.

تخت خوابها در دو سایز یک نفره و دو نفر موجود است که با توجه به نیاز فرد که برای اتاق خواب مستر و یا اتاق خواب کودک مورد استفاده قرار میگیرد. برای هر تخت خواب باید از یک تشک خوشخواب استاندارد و مناسب استفاده کنیم تا فرد بر روی این تخت خوابها احساس آرامش و آسایش داشته باشند.

سرویس خواب نیز به چند بخش تقسیم بندی می شود که شامل، سرویس خواب عروس، سرویس خواب اسپرت، سرویس خواب مدرن و سرویس خواب چوبی است که هر کدام دارای ویژگی های خاصی است که در طرح و رنگ مناسب ارائه می شود.

سرویس خواب پلیمری یا ABS جدیدترین سرویس های خواب

امروزه یکی از جدیدترین سرویس خوابی که در بازار موجود است، سرویس خواب پلیمری یا ABS است که دارای مقاومت و ترکیب رنگ زیبایی است که برای اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد.

این سرویس خواب پلیمری با استفاده از دستگاه های پیشرفته طراحی و منبت کاری می شوند و در اختیار مشتریان قرار میگیرند. سازندگان برای تولید سرویس خواب پلیمری از کلافی استفاده می کنند که تمامی استانداردهای لازم در آن رعایت شده باشد و صدا نداشته باشد.

یکی از محبوب ترین سرویس خوابهای پلیمری طرح طلای سرخ است که به فضای داخلی اتاق خواب زیبایی زیادی می دهد. سازندگان سرویس خواب پلیمری به دلیل اینکه این سرویس خواب با دوام و مقاوم باشد، در ترکیب رنگ پلیمری از رنگ کیلر استفاده می کنند.

سازندگان سرویس خواب پلیمری برای اینکه رنگ کاری محصول با کیفیت تر و مرغوب تر باشد، در پنج مرحله رنگ را پاشش می کنند تا یک رنگ یکدست و هماهنگی در کل سرویس خواب ایجاد شود.

استفاده از پلیمر ABS باعث شده که به محیط زیست کمتر آسیب رسیده و همچنین از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری شود. این محصول در مصرف چوبی که برای ساخت سرویس خواب به کار برده می شده است، جلوگیری کرده و ضایعات چوبی را هم تا حد زیادی کاهش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *