۰۲۱۵۵۲۷۹۸۳۴ | ۰۹۱۲۶۱۵۳۱۸۵ | ۰۹۰۲۱۵۶۲۳۷۱ (آموزش) همه روزه ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸ | روز های تعطیل با هماهنگی قبلی
روش ساخت رنگ طلایی برای چوب (آموزش کامل)

روش ساخت رنگ طلایی برای چوب (آموزش کامل)

۱۷ دی ۱۳۹۹

در این نوشتار به بررسی روش ساخت رنگ طلایی برای چوب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. رنگ طلایی بسیار زیباست و ترکیب آن با چوب بسیار زیبا و خاص […]

در این نوشتار به بررسی روش ساخت رنگ طلایی برای چوب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

رنگ طلایی بسیار زیباست و ترکیب آن با چوب بسیار زیبا و خاص به نظر می رسد. چه کل چوب را رنگ کنید، چه بخواهید تنها بخش هایی از آن را با طلایی بپوشانید، این رنگ می تواند دکوراسیون داخلی شما را کاملا زیر و رو کند. برای یادگیری روش ساخت رنگ طلایی برای چوب به بررسی و تشریح تیترهای ذیل خواهیم پرداخت:

  • تغییر شکل دهنده کنسول با رنگ خاکستری
  • از رنگ قرمز و طلایی استفاده کنید
  • روی رنگ قرمز را با یک رنگ طلایی رنگ کنید
  • انواع مختلف رنگ طلایی برای چوب کدامند؟
  • آیا قبلا سمباده شده است؟ آیا آماده پذیرش رنگ است؟
  • رنگ های اکریلیک و برگ طلا
  • اسپری رنگ
  • رنگ های گچی
  • چه چیزی را باید در بهترین رنگ طلایی برای چوب جستجو کنید؟
  • نحوه رنگ آمیزی صندلی و اثاثیه چوبی طلایی
  • نکته ای که بهتر است، در نظر بگیرید
  • ۸ قدم برای ساختن رنگ طلایی
  • اضافه کردن درخشش و براق کردن ترکیب رنگ طلایی

 

تغییر شکل دهنده کنسول با رنگ خاکستری

ابتدا چوب خود را با تمیز کردن و پاک کردن هرگونه آلودگی یا روغن آماده کنید، حتی در صورت لزوم یک سنباده سبک به آن بدهید.

از رنگ قرمز و طلایی استفاده کنید

پس از تمیز شدن چوب، با استفاده از یک رنگ چند سطح برای بهترین چسبندگی، یک لایه پایه از رنگ قرمز رنگ کنید.

درست است، قرمز! مدتی پیش، وقتی آینه هایی با برگ های طلایی یا طلاکاری می کردند، رنگ قرمز را به عنوان زیر کت رنگ می کردند تا رنگ آن گرم شود. این روش اکنون همان کار را انجام می دهد و باعث می شود، رنگ بسیار غنی تر شود.

به علاوه، به عنوان نوعی آغازگر برای جلوگیری از مشخص شدن لکه قدیمی عمل می کند (رنگ ها و لکه های قدیمی می تواند مشکل بزرگی در لکه چوب ماهون باشد). بعد از ۲ لایه رنگ قرمز، اشکالی ندارد، اگر عالی نباشد، روی آن را با رنگ طلایی رنگ کنید. ممکن است، ۲ تا ۳ لایه طول بکشد تا به یک غنایی دست پیدا کنید و خط دار به نظر نرسد.

روی رنگ قرمز را با یک رنگ طلایی رنگ کنید

روی رنگ قرمز را با یک رنگ طلایی رنگ کنید

پس از خشک شدن طلایی، از رنگ قهوه ای استفاده کنید تا سطح آن کمی مالیده شود. آن را داخل آن بمالید تا در رنگ محو شود و تیره شود. با استفاده از انگشت خود رنگ قهوه ای اضافه کنید و آن را بمالید تا سن آن بیشتر شود، همچنین می توانید از یک حوله کاغذی یا حتی یک اسفنج آرایشی استفاده کنید تا جلوه ای از پتینه پیری پیدا کنید. بعد از خشک شدن، آماده آویز شدن است! به هیچ مهر و موم کننده ای نیاز نیست.

حتی از نزدیک، دشوار است، تشخیص دهید که آیا پایان اصلی با این روش نحوه رنگ آمیزی یک قاب چوبی با رنگ طلا و افزودن پتینه نیست. می توانید از همان رنگ قهوه ای استفاده کنید تا ظاهری راضی کننده و رنگی داشته باشد.

مکن است، با سوالاتی چون: در رنگ طلایی چوب چه چیزی را جستجو کنیم؟ و کدام نوع رنگ طلایی بهتر است، روی چوب استفاده شود؟ رو به رو شوید. در ادامه توصیه هایی برای رنگ طلایی خواهیم داشت.

انواع مختلف رنگ طلایی برای چوب کدامند؟

اگر رنگ مناسب را برای کار انتخاب نکنید، رنگ آمیزی با رنگ های فلزی روی چوب می تواند مشکل ساز باشد.

هنگامی که با چوب کار می کنید، مهم است که بافتی را که روی آن کار می کنید، در نظر بگیرید.

پیشنهاد می کنیم از پست رنگ مخصوص چوب چیست؟ معرفی انواع رنگ چوب و روش‌های رنگ کاری دیدن کنید.

آیا قبلا سمباده شده است؟ آیا آماده پذیرش رنگ است؟

آماده سازی سطح خود نیمی از نبرد برای به دست آوردن (و نگه داشتن) یک پایان زیبا با رنگ طلایی شما است. بنابراین، در اینجا انواع مختلف رنگ طلایی که می توانید انتخاب کنید و چند نمونه از زمان و مکان استفاده از آنها وجود دارد.

رنگ های اکریلیک و برگ طلا

رنگ های اکریلیک

هنگام کار با رنگ طلا یا هر نوع فلزی، مهم است که آنچه را که قصد دارید، با محصول نهایی خود انجام دهید، در نظر بگیرید. اگر می خواهید جزئیات و حال و هوای های خوب را اضافه کنید، ممکن است، بخواهید یک رنگ اکریلیک و یک برس رنگی با جزئیات کوچک را در خطوط خود نقاشی کنید، همچنین ممکن است، استفاده از برگ طلا را در نظر داشته باشید که در نهایت جلای براق تری با ظاهری متفاوت به آن می بخشد.

اسپری رنگ

اگر می خواهید یک مبلمان را با روکش براق و طلایی کاملاً اصلاح کنید، می توانید با یک اسپری رنگ فلزی همراه شوید. این کار نه تنها کار را بسیار سریعتر می کند، بلکه یکنواختی به شما می دهد که دستیابی به آن با استفاده از یک رنگ سنتی قلم مو دشوارتر است.

با این حال، با استفاده از رنگ های اسپری طلایی باید در نظر بگیرید که پروژه تمام شده شما چقدر دوام خواهد داشت. آیا موردی که نقاشی می کنید، ساییدگی و پارگی مداوم مانند میز یا صندلی قهوه را مشاهده می کنید؟

در این صورت، نقاشی با اسپری احتمالاً بهترین شرط نیست. خراشیدن و سایش آن آسان است، اما مثلاً اگر روی دیوار آویز یا لامپ کار می کنید، ممکن است، اشکالی نداشته باشد.

رنگ های گچی

بسته به پروژه ای که روی آن کار می کنید، رنگ مبتنی بر گچ می تواند یک راه حل خوب باشد. تفاوت آنها با رنگ های گچی در این است که رنگ آنها بسیار ضخیم تر است، به این معنی که آنها معمولاً به پرایمر یا کار زیاد در جلو نیاز ندارند. رنگ های پایه گچی آنقدر ضخیم هستند که اکثر موارد را پوشش می دهند. یکی دیگر از مزایای شما در این زمینه این است که شما می توانید با استفاده از رنگ گچ به راحتی به رنگ پریشان برسید.

فقط با استفاده از رنگی متفاوت از رنگ گچی در لایه ی زیرین، آن را با رنگ طلایی خود بپوشانید و پس از خشک شدن لایه بالایی را سنباده بزنید تا زیرپوش خود را نشان دهد. وقتی همه کارهی لازم تمام شود، این می تواند یک تغییر شکل فوق العاده ایجاد کند!

چه چیزی را باید در بهترین رنگ طلایی برای چوب جستجو کنید؟

بهترین رنگ طلایی

باز هم بسته به پروژه ای که در آن کار می کنید، برخی از رنگ های طلایی وجود دارد که فقط به درد شما نخواهند خورد. اگر به دنبال ماندگاری هستید و روی یک شیء فرسوده و پاره کار می کنید و می خواهید با یک رنگ سنتی با قلم مو بر پایه آب استفاده کنید. این نکته همراه با آماده سازی مناسب چوب به ماندگاری بیشتر شما کمک می کند. مخصوصاً اگر آن را با روکش پلی اورتان نیز تمام کنید.

با این حال بسته به سلیقه ی شما، اگر به دنبال ایجاد ظاهری جدید برای یک کمد، چراغ یا آینه قدیمی هستید، می خواهید به دنبال چیزی بگردید که به ماندگاری زیادی احتیاج نداشته باشد، اما به شما این رنگ براق یا گچی را بدهد. آن وقت است که شما تصمیم می گیرید، یک اسپری رنگ یا حتی یک برگ طلا برای آن نتیجه نهایی زیبا به شما بدهد.

با ادامه توضیحات ما در خصوص روش ساخت رنگ طلایی برای چوب همراه باشید.

نحوه رنگ آمیزی صندلی و اثاثیه چوبی طلایی

نحوه رنگ آمیزی صندلی

صندلی را با از بین بردن هر رنگ قدیمی با یک برش دهنده شیمیایی آماده کنید. استریپر را با قلم مو پخش کنید و آن را با یک تراش دهنده رنگ پاک کنید. برای بیرون آمدن رنگ از شکاف ها از پشم فولاد درشت استفاده کنید. استریپر را با آب خنثی کرده و اجازه دهید، صندلی خشک شود.

صندلی را با سنباده کف دست و کاغذ سنباده ۱۲۰ ریز سنباده بزنید. برای چرخاندن گوشه ها و شکاف ها از یک ابزار دوار با لوازم جانبی درام سنباده استفاده کنید. شن و ماسه را با دست با کاغذ سنباده ۱۵۰ ریخته و با دانه چوب مالش دهید. صندلی را با یک پارچه مرطوب پاک کنید تا گرد و غبار را از بین ببرید.

ماسک تنفسی بزنید ؛ درها و پنجره ها را باز کنید تا محل کار تهویه شود.

یک اسپری سیلر سنباده لاک را از یک قوطی آئروسل روی کل صندلی اسپری کنید تا دانه آن مهر و موم شود و آن را بالا ببرید. در هنگام خشک شدن سیلر سنباده، با سمباده زدن کامل صندلی با دست، کل دانه را عقب بزنید که حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد.

سه یا چند لایه نازک از لاک سیاه را بپاشید

سه یا چند لایه نازک از لاک سیاه را بپاشید، اجازه دهید، هر کت خشک شود و آن را با کاغذ سنباده ۲۲۰ خرد کنید. این لاک بر روی دانه ها تجمع می یابد تا جلوه ای فلزی معتبرتر ایجاد کند و رنگ سیاه آن نقطه مقابل تصویری را برای پوشش رویی طلا ایجاد می کند. اگر در حال رنگ آمیزی چوب دانه باز مانند بلوط هستید، ممکن است، بخواهید زیر لایه را با ۱۰ کاربرد یا بیشتر ایجاد کنید.

یک لاک نازک از لاک طلایی را اسپری کنید و بگذارید خشک شود. آن را با کاغذ سنباده ۴۰۰ ریز کمی سمباده بزنید، سپس یک لایه نازک دیگر بپاشید. ممکن است، بعد از دو لایه از پایان کار راضی باشید، اما در غیر اینصورت، هر چند بار که لازم است، سمباده بزنید و اسپری کنید. کت آخر را سنباده نزنید.

موارد مورد نیاز

استریپر شیمیایی

مسواک

تراش دهنده رنگ

پشم فولاد درشت

سنباده نخل

کاغذ سنباده ۱۲۰-، ۱۵۰-، ۲۲۰- و ۴۰۰ گرانی

پارچه

ابزار چرخشی

لوازم جانبی درام سنباده

قوطی های آئروسل سیلر سنباده، لاک مشکی و لاک طلایی

توجه: در محل تهویه مناسب کار کنید و هنگام اسپری لاک از ماسک تنفسی استفاده کنید.

 

نکته ای که بهتر است، در نظر بگیرید

از پاشیدن لاک های سنگین برای جلوگیری از قطره قطره شدن آن جلوگیری کنید. اگر لاک قطره چکه کرد، منتظر خشک شدن آن باشید تا قبل از اینکه مناطق مشکل را لمس کنید. استفاده از لاک مشکی برای لایه های زیرین، به اطمینان از پوشش مناسب کمک می کند. رنگ آن به قدری با طلا متفاوت است که هر منطقه با رنگ ناکافی مشخص است.

۸ قدم برای ساختن رنگ طلایی

ساختن رنگ طلایی

قسمتهای مساوی قهوه ای و زرد را مخلوط کنید تا سایه طلایی ایجاد شود. اگر یک لوله رنگ قهوه ای در دست دارید، این ساده ترین راه برای ساخت طلا است. نگران نباشید، قسمتهای مساوی زرد و قهوه ای را با هم،؛ هم بزنید تا طلایی با رنگ خردل سنتی تر شود. اگر رنگ آن بژ یا ملایم به نظر می رسد، سعی کنید، یک قطره قرمز و یک قطره آبی اضافه کنید تا ته رنگ آن را بیرون بیاورید.

قرمز، آبی و زرد را با هم، هم بزنید تا یک طلای پایه قهوه ای بده ست آورید. ابتدا قسمتهای مساوی قرمز و آبی را با هم مخلوط کنید تا سایه ای سبز ایجاد کنید. سپس، مقدار مساوی سایه سبز و زرد را با هم مخلوط کرده و یک طلای تیره با رنگ گرم ایجاد کنید. اگر طلای روشن تری می خواهید، افزودن رنگ زرد را تا رسیدن به سایه مورد نظر ادامه دهید. اگر سایه را بیش از حد زرد رنگ کرده اید، یک قطره آبی و یک قطره قرمز اضافه کنید تا با رنگ بنفش متعادل شود. برای سایه ای با رنگ قهوه ای بیشتر، رنگ قرمز را بیشتر از آبی به مخلوط اضافه کنید.

قسمتهای مساوی سیاه، قرمز و زرد را با هم ترکیب کرده و یک طلای عمیق ایجاد کنید

قسمتهای مساوی سیاه، قرمز و زرد را با هم ترکیب کرده و یک طلای عمیق ایجاد کنید. در یک فنجان یا روی یک پالت، با تهیه یک رنگ قهوه ای گرم برای طلا با مخلوط کردن سیاه و قرمز شروع کنید. سپس، رنگ زرد را به مخلوط اضافه کنید تا سبک و روشن شود. این سایه ای ایجاد می کند که شباهت زیادی به یک طلای واقعی دارد. برای گرم شدن بیشتر، بسته به رنگی که می خواهید به دست آورید، یک قطره قرمز، سرخابی، قهوه ای یا نارنجی را مخلوط کنید. برای ایجاد سایه سردتر، یک قطره آبی روشن اضافه کنید.

تن رنگ را با افزودن زرد، قرمز، آبی یا سفید تنظیم کنید. به طور کلی، اگر می خواهید طلایی را که قبلاً مخلوط کرده اید، تنظیم کنید، به رنگ های اصلی و سفید بچسبید. افزودن رنگ قرمز باعث می شود که طلا رنگ گرم تری داشته باشد و رنگ آبی نیز به آن حالت سردتری می بخشد. زرد به تساوی رنگ های خیلی گرم یا سرد کمک می کند و سفید باعث روشن شدن رنگ ها می شود.

نکته: اگر می خواهید طلا را تیره تر کنید، به جای رنگ سیاه، قهوه ای اضافه کنید تا از رنگ آبی به آن جلوگیری کنید. از رنگ مشکی همیشه باید کم استفاده شود، مگر اینکه با رنگ های خاکستری کار کنید.

بخش دوم:

اضافه کردن درخشش و براق کردن ترکیب رنگ طلایی

چند قطره سفید اضافه کنید تا درخشش و براق شدن رنگدانه ها صورت گیرد. هنگامی که سایه ای براق یا متالیک ایجاد می کنید، درخشش در رنگ روشن تر نمود بیشتری پیدا می کند. ۲-۳ قطره سفید به طلایی که مخلوط کرده اید، اضافه کنید و بعد از هر قطره آن را هم بزنید. هنگامی که به رنگی رسیدید که ۱-۲ سایه روشن تر از رنگ اصلی شما است، می توانید زرق و برق یا رنگدانه اضافه کنید. اگر از سایه راضی هستید، لازم نیست که آن را روشن تر کنید. بیشتر سایه های زرق و برق و متالیک تمایل دارند که روشن تر از آنچه که اعمال می شوند، خشک شوند.

یک انگشت رنگدانه رنگین کمانی طلایی را بپاشید تا رنگ فلزی پیدا کند. یک رنگدانه رنگین کمانی طلا یا مروارید مانند رنگدانه میکا یا کاردستی را از فروشگاه های سرگرمی یا آنلاین خریداری کنید. در ابتدا مقدار بسیار کمی را اضافه کنید و آن را کاملا مخلوط کنید. سپس، با استفاده از یک قلم مو، یک نمونه آزمایشی از رنگ را رنگ آمیزی کرده و آن را در زیر نور مستقیم نگه دارید تا مطمئن شوید، به اندازه دلخواه براق است.

زرق و برق طلایی را برای ایجاد سایه روشن و درخشان با رنگ مخلوط کنید

زرق و برق طلایی را برای ایجاد سایه روشن و درخشان با رنگ مخلوط کنید. از فروشگاه صنایع دستی ظرفی از زرق و برقهای دستی طلایی یا شفاف یا میکرو براق تهیه کرده و یک خرج براق را در رنگ مخلوط کنید. با استفاده از قلم مو دسته ای از طلا را رنگ کنید و بگذارید خشک شود. سپس، ساعت را زیر نور مستقیم نگه دارید تا زرق و برق را مشاهده کنید.

به خاطر داشته باشید که تکه های بزرگ زرق و برق اثر کمتری خواهد داشت، زیرا رنگ مواد پلاستیکی را می پوشاند. سعی کنید، کوچکترین زرق و برق را که می توانید خریداری کنید تا جلوه ای براق و متالیک داشته باشید. این یک گزینه عالی برای رنگ آمیزی دیوارها و مبلمان است، زیرا زرق و برق از همه جهات قابل مشاهده خواهد بود.

یک لایه رنگ بزنید و سپس آن را با زرق و برق بپوشانید تا یک ظاهر بافت داشته باشد. هنگامی که پایه طلایی خود را پیدا کردید، رنگ را روی بوم، شیشه یا چیز دیگری بمالید. سپس، با استفاده از دست یا قلم مو برای جلوه ای سه بعدی، زرق و برق طلایی را روی رنگ مرطوب بچسبانید.

بگذارید رنگ خشک شود و از مهر و موم یا لاک شفاف استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که زرق و برق از بین نمی رود. این یک ایده عالی برای صنایع دستی یا نقاشی است، زیرا به شما امکان می دهد، زرق و برق را در هر کجا که می خواهید بمالید.

در اینجا توضیحات ما در خصوص روش ساخت رنگ طلایی برای چوب به پایان رسید. امید است روش ساخت رنگ طلایی برای چوب را به خوبی آموخته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *